x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση 253/2015 - ΦΕΚ 1965/Β/11-9-2015

Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 103/31.01.2012), του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης αυτού (ΦΕΚ Β' 53/16.01.2013) και της Μεθοδολογίας Υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου του

Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 1778/30.06.2014).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (Τακτική συνεδρίαση της 10ης Ιουλίου 2015)

Λαμβάνοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις του Ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α' 179/22.08.2011), όπως ισχύουν, και ιδίως τις διατάξεις των άρθρων 94, 96 και 140.
2.Τις διατάξεις του άρθρου 16 του Καν. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και το Παράρτημα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τη Διαχείριση της Συμφόρησης των Διασυνδέσεων (Congestion Management Guidelines).
3.Τις διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (απόφαση ΡΑΕ 57/2012, ΦΕΚ Β' 103/31.01.2012, «Έγκριση του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας»), εφεξής ΚΔΕΣΜΗΕ, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και ιδίως τις διατάξεις των άρθρων 168, 171, 275 και 293.
4.Την απόφαση ΡΑΕ 1047/2012 (ΦΕΚ Β' 53/16.01.2013) «Έγκριση του Εγχειριδίου του Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος».
5.Την Απόφαση ΡΑΕ 340/2014 (ΦΕΚ Β' 1778/30.06.2014) «Μεθοδολογία υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας».
6.Το υπ’ αριθμ. ΔσΗε/20359/19.02.2015 έγγραφο της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. (αριθμ. ΡΑΕ Ι193059/24.02.2015) με θέμα «Τροποποίηση του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης της Αγοράς σχετικά με την ανάκτηση του κόστους για υπηρεσίες του CASC».
7.Τις υπ’ αριθμ. ΡΑΕ Ι196197/08.06.2015, Ι196198/ 08.06.2015, Ι196200/08.06.2015 ηλεκτρονικές επιστολές αναφορικά με τη διεθνή πρακτική για το χειρισμό των δαπανών για παροχή υπηρεσιών από Γραφεία Δημοπρασιών.

8.Τη δημόσια διαβούλευση που διενήργησε η ΡΑΕ από 4 έως 18 Μαΐου 2015 επί πρότασης της για την τροποποίηση του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης του ΚΔΕΣΜΗΕ και της Μεθοδολογίας Υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ με αντικείμενο «Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ σχετικά με την ανάκτηση του κόστους της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για τις υπηρεσίες των Γραφείων Δημοπρασιών».
9.Την υπ’ αριθμ. Δ5ΗΛ/Β/οικ/8371/09.05.2005 υπουργική απόφαση «Κώδικας Διαχείρισης Συστήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας,» (ΦΕΚ Β' 655/17.05.2005).
10.Την απόφαση ΡΑΕ 1285/2011 (ΦΕΚ Β' 2547/07.11.2011) «Τροποποίηση των διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 655/17.05.2005) και του Εγχειριδίου Διαχείρισης Μετρήσεων και Περιοδικής Εκκαθάρισης Προμηθευτών Δικτύου (ΦΕΚ Β' 82/27.01.2006).
11.Την απόφαση ΡΑΕ 56/2012 (ΦΕΚ Β' 104/31.01.2012) «Εγκριση του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας».
12.Την απόφαση ΡΑΕ 461/2013 (ΦΕΚ Β' 2593/2013) «Τροποποίηση του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας και του Εγχειριδίου του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας».
13.Το υπ’ αριθμ. ΔΣΗΕ/20664/30.04.2014 έγγραφο της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. (αριθμ. ΡΑΕ Ι183569/02.05.2014) με θέμα «Αποτελέσματα Δημόσιας Διαβούλευσης για τη μεθοδολογία επιμερισμού ελλείμματος συναλλαγών».
14.Τη δημόσια διαβούλευση που διενήργησε η ΡΑΕ από 17 Σεπτεμβρίου έως 20 Οκτωβρίου 2014 για την Τροποποίηση του ΚΔΕΣΜΗΕ και του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης Αγοράς.
15.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, σκέφθηκε ως εξής:
Ι. Αρμοδιότητες ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και ΡΑΕ
Επειδή, κατά το άρθρο 94 παρ. 2 (ιδ) Ν. 4001/2011 (σχετικό 1) μεταξύ των καθηκόντων που ανατίθενται στον Διαχειριστή περιλαμβάνεται η υποχρέωση του να «τηρεί τους αναγκαίους διαχειριστικούς λογιστικούς λογαριασμούς για την είσπραξη των εσόδων από τη διαχείριση συμφόρησης των διασυνδέσεων, ή άλλων χρεώσεων που προκύπτουν από τη λειτουργία και τη διαχείριση του ΕΣΜΗΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.».
Επειδή, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 96 του Ν. 4001/2011:
«Η διαχείριση του ΕΣΜΗΕ διενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Κώδικας Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ), ο οποίος καταρτίζεται και υποβάλλεται στη ΡΑΕ από τον Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ. Η ΡΑΕ, κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης και αφού προβεί σε τυχόν τροποποιήσεις και προσθήκες, εκδίδει με απόφαση της το τελικό κείμενο του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος, το οποίο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ο Κώδικας (Διαχείρισης του Συστήματος) τροποποιείται είτε με πρωτοβουλία της ΡΑΕ είτε κατόπιν αιτήματος του Διαχειριστή ή τρίτων προσώπων που έχουν έννομο συμφέρον, κατ’ εφαρμογή της διαδικασίας του προηγούμενου εδαφίου».
Επειδή, κατά το άρθρο 96 του Ν. 4001/2011 και συγκεκριμένα την παράγραφο 4:
«Με απόφαση της ΡΑΕ εκδίδονται εγχειρίδια για τις λεπτομέρειες εφαρμογής του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος, σύμφωνα με τη διαδικασία της παραγράφου 1.»
Επειδή, κατά το άρθρο 140 του ν. 4001/2011 και συγκεκριμένα την παράγραφο 2:
«Η ΡΑΕ αποφασίζει, έξι (6) μήνες πριν την 'Εναρξη ισχύος τους, μετά από γνώμη των αρμόδιων διαχειριστών του ΕΣΜΗΕ και του ΕΔΔΗΕ, σύμφωνα με διαφανή κριτήρια, τη μεθοδολογία για τον υπολογισμό των τιμολογίων σύνδεσης και χρήσης των εθνικών δικτύων και ιδίως των τιμολογίων πρόσβασης στο ΕΣΜΗΕ και στο ΕΔΔΗΕ και στα Κλειστά Δίκτυα Διανομής, στα οποία περιλαμβάνονται οι χρεώσεις σύνδεσης και χρήσης σε αυτά. Η μεθοδολογία τιμολόγησης καταρτίζεται με τρόπο που επιτρέπει την πραγματοποίηση των αναγκαίων επενδύσεων στο ΕΣΜΗΕ και στο ΕΔΔΗΕ, ώστε να διασφαλίζεται με αποδοτικό τρόπο η παροχή υπηρεσιών μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.»
II.Σχετικά με την ανάκτηση του κόστους της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για τις υπηρεσίες των Γραφείων Δημοπρασιών
Επειδή, κατά τις διατάξεις του ΚΔΕΣΜΗΕ (σχετικό 3), και ειδικότερα κατά το Άρθρο 168 παράγραφος 1, ορίζεται Λογαριασμός Προσαυξήσεων ΛΙΔ ο οποίος περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων δευτεροβάθμιων λογιστικών λογαριασμών και το λογαριασμό «ΛΠ3: Προσαυξήσεις για το Λογαριασμό για την παροχή Επικουρικών και Λοιπών Υπηρεσιών», ο οποίος εξειδικεύεται περαιτέρω στο Άρθρο 171 του ΚΔΕΣΜΗΕ, ως εξής:
«1. Οι χρεώσεις των Συμμετεχόντων στο πλαίσιο των Προσαυξήσεων για το Λογαριασμό Επικουρικών και Λοιπών Υπηρεσιών αντισταθμίζουν τις πληρωμές που καταβάλλονται σύμφωνα με το Τμήμα IV και το Άρθρο 159 παράγραφοι 2 και 3 του παρόντος Κώδικα. Ανάλογα με την περίπτωση, αφαιρούνται ή προστίθενται οι πιστώσεις και οι χρεώσεις οι οποίες προκύπτουν από την Εκκαθάριση των Αποκλίσεων και οι οποίες αντιστοιχούν στις παραπάνω πληρωμές. Στον Λογαριασμό αυτό περιλαμβάνεται το καθαρό τίμημα (δαπάνες μείον εισπράξεις) που καταβάλλεται από τον Διαχειριστή του Συστήματος προς Διαχειριστές γειτονικών Συστημάτων
με εξαίρεση τις εισπράξεις που προκύπτουν από τις Αποκλίσεις Εκτάκτων Εισαγωγών Περίσσειας Ενέργειας
ή στο πλαίσιο του Μηχανισμού Αντιστάθμισης μεταξύ Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς, με την επιφύλαξη των προβλέψεων του άρθρου 178 παράγραφος 9 του παρόντος Κώδικα.
2.Η συνολική αυτή πληρωμή υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα και τις σχετικές συμβάσεις. Ως προς το σκέλος των πληρωμών παγίου χαρακτήρα το ποσό που αντιστοιχεί στο σύνολο του ημερολογιακού έτους επιμερίζεται για κάθε Περίοδο Κατανομής t σύμφωνα με το Εγχειρίδιο του Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος. Σε αυτό προστίθενται τα ποσά των πληρωμών τα οποία υπολογίζονται για κάθε Περίοδο Κατανομής σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα και τις σχετικές συμβάσεις. Το προκύπτον ποσό πληρωμής για κάθε Περίοδο Κατανομής συμβολίζεται ως ANSCCt και μετράται σε Ευρώ.»
Επειδή, οι συνιστώσες του Λογαριασμού Προσαυξήσεων Επικουρικών Υπηρεσιών ΛΠ3 περιγράφονται αναλυτικότερα στο Εγχειρίδιο Εκκαθάρισης Αγοράς του ΚΔΕΣΜΗΕ (σχετικό 4), και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 5.4 αυτού. Ειδικότερα στην παράγραφο 5.4.1 αναφέρεται:
«Ο Λογαριασμός Προσαυξήσεων Επικουρικών και Λοιπών Υπηρεσιών ΛΠ3 χρησιμοποιείται για την ανάκτηση του κόστους του Λογαριασμού Επικουρικών Υπηρεσιών ΛΔ.
Το κόστος που θα χρεοπιστωθεί στον ΛΠ3 περιλαμβάνει τα ακόλουθα: [...]
4.Χρεοπιστώσεις για το καθαρό τίμημα που καταβάλλεται από την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. προς Διαχειριστές γειτονικών συστημάτων ή στο πλαίσιο του Συστήματος Διασυνοριακού Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Διασυνοριακό Εμπόριο), CBTt. Περιλαμβάνει τα εξής:
•Διασυνοριακό Εμπόριο μεταξύ των κρατών μελών του ITC
•Διασυνοριακό Εμπόριο με περιμετρικές χώρες» Ακολούθως, σύμφωνα με την παράγραφο 5.4.2.4 «Υπολογισμός της χρέωσης για Διασυνοριακό Εμπόριο σε κάθε περίοδο κατανομής», μία από τις συνιστώσες της χρέωσης του Διασυνοριακού Εμπορίου αποτελεί και η μηνιαία αμοιβή για τις υπηρεσίες του CASC. To CASC (Capacity Allocation Service Company) αποτελεί Γραφείο Κοινών Δημοπρασιών για την εκχώρηση δικαιωμάτων μεταφοράς κυρίως σε διασυνδέσεις των χωρών της Κεντροδυτικής Ευρώπης, αλλά μεταξύ άλλων και στη διασύνδεση ΕλλάδαςΙταλίας.
Περαιτέρω, σύμφωνα με την παράγραφο 5.4.3.4 του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης Αγοράς του ΚΔΕΣΜΗΕ:
«Το κόστος Διασυνοριακού Εμπορίου επιμερίζεται στους Εκπροσώπους Φορτίου αναλογικά με την εκκαθαριζόμενη ζήτηση τους (φορτία πελατών και καθαρά προγράμματα εξαγωγών) σε κάθε Περίοδο Κατανομής t, ως ακολούθως:... »
Επειδή, με την εισήγηση του υπ’ αριθμ. 6 σχετικό, ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ, ήτοι η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σημειώνει ότι η ανάκτηση της χρέωσης για τις υπηρεσίες του CASC μέσω του λογαριασμού ΛΠ3 «έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα προβληματική, καθώς η μηνιαία χρέωση δεν είναι σταθερή και δεν προϋπολογίζεται με ακρίβεια στην αρχή του έτους». Σύμφωνα με το ίδιο έγγραφο της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., οι εκ των υστέρων μεταβολές των χρεώσεων και η έκδοση πιστωτικών τιμολογίων από το CASC έχουν σαν αποτέλεσμα τη διενέργεια διορθωτικών κινήσεων και εκκαθαρίσεων, οι οποίες οδηγούν στην έκδοση και αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων και τιμολογίων από την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σε δεκάδες Εκπροσώπους Φορτίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για πολύ μικρά ποσά κάποιες φορές («για ποσά που συχνά δεν υπερβαίνουν το 1 €»). Λαμβάνοντας υπόψη ότι «το διαχειριστικό κόστος τόσο για τους Συμμετέχοντες όσο και για την ΑΔΜΗΕ Α. Ε. καθώς και το κόστος των υλικών αλλά και της σχετικής αλληλογραφίας ξεπερνά κατά πολύ τιςχρεωπιστώσεις των διορθωτικών εκκαθαρίσεων», η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. προτείνει την ανάκτηση των αμοιβών του CASC μέσω των Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος (ΧΧΣ), δηλαδή μόνο από τους Προμηθευτές (για λογαριασμό των χρηστών) και όχι από τους Εμπόρους (για την ενέργεια που αφορά σε Καθαρές Εξαγωγές). Ειδικότερα, προτείνει την τροποποίηση του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης Αγοράς, ώστε οι μηνιαίες αμοιβές για τις υπηρεσίες του CASC να μην ανακτώνται από το Λογαριασμό ΛΠ3, όπως ισχύει, αλλά, σε συμφωνία και με το χειρισμό για τις αμοιβές που προσφέρονται στο SEE CAO, να εγγράφονται ως λειτουργικά έξοδα της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., και επομένως να ανακτώνται μέσω των ΧΧΣ. To SEE CAO αποτελεί επίσης Γραφείο Κοινών Δημοπρασιών για την εκχώρηση δικαιωμάτων μεταφοράς στις διασυνδέσεις των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων και τα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία και την Αλβανία, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του την 27η Νοεμβρίου 2014.
Επειδή, τις δημοπρασίες εκχώρησης δικαιωμάτων μεταφοράς διενεργεί κατά κανόνα ο ίδιος ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ (με μοναδική εξαίρεση προς το παρόν τα δικαιώματα που αφορούν στη διασύνδεση με την Ιταλία, και στο άμεσο μέλλον τα δικαιώματα που αφορούν στις διασυνδέσεις με Τουρκία και Αλβανία), το κόστος λειτουργίας του οποίου ανακτάται μέσω των ΧΧΣ.
Επειδή, άλλωστε, η ανάκτηση των συγκεκριμένων δαπανών μέσω των ΧΧΣ, αποτελεί συνήθη πρακτική και άλλων Διαχειριστών Συστήματος του εξωτερικού, με την παράλληλη όμως υποχρέωση για διακριτή παρακολούθηση και καταγραφή των εξόδων αυτών, ώστε να είναι δυνατή η συνεκτίμηση του σχετικού μεγέθους απολογιστικά στις ΧΧΣ, όπως προκύπτει από τη σχετική ηλεκτρονική αλληλογραφία (σχετικό 7).
Επειδή, σχετικά με τα οικονομικά μεγέθη, η μηνιαία επιβάρυνση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για τις υπηρεσίες από το CASC το 2014 ανερχόταν σε περίπου 10.200 €, ενώ αντίστοιχα, για το SEE CAO, σύμφωνα με το σχετικό υπ’ αριθμ. 7 η μηνιαία συνδρομή για το 2015 ανέρχεται σε 7.300 €. Σχετικά με την επιβάρυνση των Εμπόρων (για τις Καθαρές Εξαγωγές) και των Προμηθευτών, αναφορικά με την ανάκτηση του ποσού για το CASC (σχετικό 6), οι μεν πρώτοι συμμετείχαν με ένα ποσοστό μικρότερο του 0,2% (185 €), ενώ οι δεύτεροι κλήθηκαν να καλύψουν ουσιαστικά το σύνολο του κόστους, πληρώνοντας 104.852 €. Επομένως, η οικονομική επίπτωση από την αλλαγή χειρισμού της ανάκτησης του εν λόγω κόστους αναμένεται να είναι αμελητέα για τους καταναλωτές.
Επειδή, περαιτέρω, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 275 του ΚΔΕΣΜΗΕ:
«Το Απαιτούμενο Έσοδο του Συστήματος RR για το έτος t το οποίο επιμερίζεται στο σύνολο των Χρηστών του Συστήματος κατά το άρθρο 276, καθορίζεται με απόφαση ΡΑΕ σύμφωνα με την εγκεκριμένη από τη ΡΑΕ Μεθοδολογία Υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου του Διαχείρησης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.».
Επειδή, βάσει της μεθοδολογίας υπολογισμού του Απαιτούμενου Εσόδου του ΕΣΜΗΕ (σχετικό 5), και σε εναρμόνιση με τον Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (σχετικό 2), το έσοδο από τη δημοπράτηση των Διασυνδετικών Δικαιωμάτων λαμβάνεται υπόψη στον καθορισμό του Απαιτούμενου Εσόδου του ΕΣΜΗΕ και ως εκ τούτου και στις ΧΧΣ απομειώνοντάς τες.
Επειδή, για λόγους εναρμόνισης και ομοειδούς μεταχείρισης σε σχέση με τα έσοδα από Διασυνδετικά Δικαιώματα, στο πλαίσιο υπολογισμού του Απαιτούμενο Εσόδου του ΕΣΜΗΕ, θεωρείται σκόπιμο, ο συνυπολογισμός των δαπανών για τις υπηρεσίες των γραφείων δημοπρασιών να γίνεται βάσει των απολογιστικών στοιχείων της ίδιας χρονικής περιόδου με εκείνη στην οποία αναφέρονται τα έσοδα από τα Διασυνδετικά Δικαιώματα τα οποία λαμβάνονται υπόψη για την έκδοση της απόφασης του Απαιτούμενου Εσόδου ετησίως.
Επειδή, η ΡΑΕ, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση του Διαχειριστή (σχετικό 6) και τη διεθνή πρακτική (σχετικό 7), έθεσε σε δημόσια διαβούλευση από 04.05.201518.05.2015 (σχετικό υπ’ αριθμ. 8), την πρόταση τροποποίησης του Εγχειριδίου Αγοράς του ΚΔΕΣΜΗΕ και της Μεθοδολογίας Υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ, σχετικά με την ανάκτηση του κόστους της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για τις υπηρεσίες των Γραφείων Δημοπρασιών επί της οποίας δε διατυπώθηκαν (θετικές ή αρνητικές) απόψεις.
III.Σχετικά με την είσπραξη της χρέωσης που αφορά το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ)
Επειδή, κατά τις διατάξεις του ΚΔΕΣΜΗΕ (σχετικό 3), και ειδικότερα σύμφωνα με την παράγραφο 10 του Άρθρου 293, σχετικά με τις μεταβατικές διατάξεις με ισχύ μετά την Πέμπτη Ημέρα Αναφοράς:
«Οι πραγματοποιούμενες εισπράξεις από τους Εκπροσώπους Φορτίων για τα χρηματικά ποσά των χρεώσεων που αντιστοιχούν στους Πελάτες τους ή στις ιδιοκαταναλώσεις τους και αφορούν τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), τις Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος και τις χρεώσεις στα πλαίσια του Μεταβατικού Μηχανισμού Διασφάλισης Επαρκούς Ισχύος, αποδίδονται στο Διαχειριστή του Συστήματος εντός του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα στον οποίο λογιστικώς ανήκουν οι λογαριασμοί.»
Επειδή, στον Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΥΑ Δ5ΗΛ/Β/ ΟΙΚ/8371/09.05.2005, ΦΕΚ Β'655/17.05.2005, σχετικό 9), ως ίσχυσε μετά την τροποποίηση του από την υπ' αριθμ. 1285/2011 απόφαση ΡΑΕ (σχετικό 10), πλέον των ποσών που αφορούσαν τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), τις Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος και τις χρεώσεις στα πλαίσια του Μεταβατικού Μηχανισμού Διασφάλισης Επαρκούς Ισχύος, ρητώς συμπεριελαμβάνετο η υποχρέωση των Εκπροσώπων Φορτίου περί απόδοσης στο Διαχειριστή του Συστήματος και των ποσών χρεώσεων που αφορούσαν το Ειδικό Τέλος ΑΠΕ του άρθρου 40, παρ. 3 περ. γ' του Ν. 2773/1999 (ΦΕΚ Α' 286/22.12.1999), ήδη σήμερα Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων.
Επειδή, με την υπ’ αριθ. 57/2012 απόφαση ΡΑΕ «Εγκριση του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας» (σχετικό 3), η ανωτέρω υποχρέωση δεν περιλαμβάνεται στο άρθρο 293 παρ. 10 του ως άνω Κώδικα, αλλά εισήχθη στο άρθρο 92 παρ. 5 του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας, με την υπ’ αριθ. 56/2012 απόφαση ΡΑΕ (σχετικό 11), ως εξής:
«...Οι πραγματοποιούμενες εισπράξεις από τους Εκπροσώπους Φορτίων για τα χρηματικά ποσά των χρεώσεων που αντιστοιχούν στους Πελάτες τους ή στις ιδιοκαταναλώσεις τους και αφορούν το Ειδικό Τέλος ΑΠΕ, αποδίδονται στο Διαχειριστή του Συστήματος εντός του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα στον οποίο λογιστικώς ανήκουν οι λογαριασμοί...».
Επειδή, με την υπ’ αριθ. 461/2013 απόφαση ΡΑΕ (σχετικό 12) και κατά την τροποποίηση του σχετικού άρθρου 92, όπου προβλέφθηκαν οι μεταβατικές διατάξεις αναφορικά με τη Διαδικασία Εκκαθάρισης και Διακανονισμού Συναλλαγών ΗΕΠ, αφαιρέθηκε η ανωτέρω διάταξη.
Επειδή, η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. έθεσε σε Δημόσια Διαβούλευση (από τις 19.02.2014 έως τις 10.03.2014) την πρόταση της για τροποποίηση του ΚΔΕΣΜΗΕ, αναφορικά με τον επιμερισμό του ελλείμματος συναλλαγών και ενημέρωσε την Αρχή για τα αποτελέσματα της με το σχετικό υπ’ αριθμ. 13 έγγραφο της. Στις προτεινόμενες τροποποιήσεις περιλαμβανόταν και η επαναφορά της διάταξης της σχετικής με την είσπραξη της χρέωσης που αφορά το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ).
Επειδή, στη συνέχεια η ΡΑΕ έθεσε εκ νέου σε δημόσια διαβούλευση από 17.09.201420.10.2014 (σχετικό 14) την τροποποίηση του ΚΔΕΣΜΗΕ και του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης Αγοράς, με αντικείμενο την ενσωμάτωση στον Κώδικα και στο Εγχειρίδιο μεθοδολογίας ισότιμου επιμερισμού ελλειμμάτων της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., επί δε της προσθήκης της ανωτέρω διάταξης σχετικά με την είσπραξη της χρέωσης που αφορά το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ), δε διατυπώθηκε αντίρρηση από τους Συμμετέχοντες, αποφασίζει: Α. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το Άρθρο 96 του Ν. 4001/2011, για την τροποποίηση και συμπλήρωση των Εγχειριδίων του ΚΔΕΣΜΗΕ (ΦΕΚ Β' 53/16.01.2013) όπως ισχύουν, την τροποποίηση της παραγράφου 5.4.2.4 του Εγχειριδίου Εκκαθάρισης Αγοράς του ΚΔΕΣΜΗΕ, ως εξής:
«5.4.2.4 Υπολογισμός της χρέωσης για Διασυνοριακό Εμπόριο σε κάθε περίοδο κατανομής Στο συνολικό κόστος για την Περίοδο Κατανομής t περιλαμβάνεται και η χρέωση για το κόστος απωλειών και χρήση υποδομών για διασυνοριακό εμπόριο με την Τουρκία όσο αφορά τα προγράμματα μεταξύ των Διαχειριστών για την Περίοδο Κατανομής t, όπως περιγράφεται στην παράγραφο 4.4.3.
CBTt = ITCPERCHLTSOt + ITCPERCHITSOt ITCPERCHITSOt H χρέωση σε € για το κόστος απωλειών για διασυνοριακό εμπόριο με την Τουρκία όσο αφορά στα προγράμματα μεταξύ των Διαχειριστών για την περίοδο κατανομής t ITCPERCHITSOt Η χρέωση σε € για το κόστος χρήσης των υποδομών για διασυνοριακό εμπόριο με την Τουρκία όσο αφορά στα προγράμματα μεταξύ των Διαχειριστών για την περίοδο κατανομής t CBTt Χρεοπίστωση για το Διασυνοριακό Εμπόριο για την περίοδο κατανομής t ... »
Β. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το Άρθρο 140 του N. 4001/2011 και το άρθρο 275 του ΚΔΕΣΜΗΕ για την έκδοση Απόφασης της ΡΑΕ επί της μεθοδολογίας για τον υπολογισμό των τιμολογίων σύνδεσης και χρήσης των εθνικών δικτύων, την τροποποίηση του Άρθρου 3 της Μεθοδολογίας Υπολογισμού Απαιτούμενου Εσόδου της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., ως αποτυπώνεται στην υπ’ αριθ. 340/2014 απόφαση (σχετικό 5) και συγκεκριμένα προσθήκη στο τέλος του εδαφίου που αναφέρεται στην παράμετρο Π3 ως εξής:
«...
Π3 το ποσό από τα Διασυνδετικά Δικαιώματα που περιλαμβάνονται στο Λογαριασμό Ειδικού Αποθεματικού (άρθρο 178 παράγραφος 2 και 4 του ΚΔΕΣΜΗΕ) και αποφασίζεται από τη ΡΑΕ να διατεθεί για τη μείωση του Απαιτούμενου Εσόδου, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην παρ. 6 του άρθρου 16 του Κανονισμού 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μειωμένο κατά το κόστος των γραφείων δημοπρασιών για την παροχή υπηρεσιών αναφορικά με την εκχώρηση δικαιωμάτων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στις Διασυνδέσεις του Ελληνικού Συστήματος με τις όμορες χώρες. Το κόστος αυτό προκύπτει βάσει των απολογιστικών στοιχείων της ίδιας χρονικής περιόδου με εκείνη στην οποία αναφέρονται τα ως άνω έσοδα από τα Διασυνδετικά Δικαιώματα.
... »
Γ. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το Άρθρο 96 του N. 4001/2011, για την τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του ΚΔΕΣΜΗΕ (ΦΕΚ Β' 103/31.01.2012) όπως ισχύει, την τροποποίηση του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 10 του Άρθρου 293, ως εξής:
«...
Οι πραγματοποιούμενες εισπράξεις από τους Εκπροσώπους Φορτίων για τα χρηματικά ποσά των χρεώσεων που αντιστοιχούν στους Πελάτες τους ή στις ιδιοκαταναλώσεις τους και αφορούν το Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ), τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), τις Χρεώσεις Χρήσης Συστήματος και τις χρεώσεις στα πλαίσια του Μεταβατικού Μηχανισμού Διασφάλισης Επαρκούς Ισχύος αποδίδονται στο Διαχειριστή του Συστήματος εντός του δεύτερου μήνα από τη λήξη του μήνα στον οποίο λογιστικώς ανήκουν οι λογαριασμοί.
... »
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 10 Ιουλίου 2015

 


Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 1313 φορές