x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση Οικ. 3354/91/2001 - ΦΕΚ 149/Β/14-2-2001

Καθορισμός πλαισίου για την αναγνώριση της ικανότητας και την έγκριση φορέων πιστοποίησης ή ελέγχου στον υποχρεωτικό τομέα.


Υπουργική Απόφαση Αριθ. Οικ. 3354/91/2001

ΦΕΚ 149/Β/14-2-2001

Καθορισμός πλαισίου για την αναγνώριση της ικανότητας και την έγκριση φορέων πιστοποίησης ή ελέγχου στον υποχρεωτικό τομέα.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

   Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α. Του Ν.1558/85 "Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα"
β. Του Π.Δ. 229/86 "Σύσταση και Οργάνωση Γ.Γ.Β." όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε από το Π.Δ. 396/88 και το Π.Δ. 189/95 (ΦΕΚ 99Α).
γ. Του Π.Δ. 27/1.2.96 (ΦΕΚ19Α) "Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης".
2. Το άρθρο 22 του Ν.1682/87 "Μέσα και όργανα αναπτυξιακής πολιτικής και άλλες διατάξεις" (ΦΕΚ 14/Α/87), το οποίο εξουσιοδοτεί τον Υπουργό Βιομηχανίας να θεσπίζει κανονισμούς για την παραγωγή και διάθεση βιομηχανικών προϊόντων, των οποίων η χρήση μπορεί να προκαλέσει κινδύνους για τη ζωή του ανθρώπου και να καθορίζει τον τρόπο ελέγχου της εφαρμογής αυτών.
3. Το Ν.2231/94 "Σύσταση και λειτουργία του Ελληνικού Ινστιτούτου Μετρολογίας, Εθνικού Συμβουλίου Διαπίστευσης και άλλες διατάξεις" (ΦΕΚ 139/Α/94), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 8 του Ν.2642/98 (ΦΕΚ 216/Α/17.09.98)
4. Το γεγονός ότι, για την αποτελεσματική εφαρμογή τόσο των Κανονισμών, πού έχουν εκδοθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης, όσο και των Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι οποίες αφορούν την προστασία του ατόμου από τη χρήση ορισμένων βιομηχανικών προϊόντων, κρίσιμο παράγοντα αποτελεί η ικανότητα και η συνέπεια του φορέα, οποίος αναλαμβάνει τον έλεγχο της συμμόρφωσης των προϊόντων αυτών με τις αντίστοιχες διατάξεις.
5. Το γεγονός ότι για την εποπτεία της αγοράς, που συνίσταται στον έλεγχο της συνεπούς εφαρμογής των ανωτέρω αναφερομένων Κανονισμών από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων και των φορέων ελέγχου, απαιτείται η συνεχής και αποτελεσματική επιτήρηση των αντίστοιχων δραστηριοτήτων τους.
6. Την από 10.11.2000 εισήγηση της Υπηρεσίας.
7. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκύπτει δαπάνη για τον κρατικό προϋπολογισμό.
8. Την 303/5.5.2000 (ΦΕΚ 594/Β/5.5.2000) Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης "Περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης Αλέξανδρο Καλαφάτη και Μαρία-Ελένη Αποστολάκη", αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Αντικείμενο

Με την παρούσα απόφαση ορίζονται οι προϋποθέσεις για την αναγνώριση της ικανότητας και την εν συνεχεία έγκριση φορέων προκειμένου να αναλαμβάνουν εργασίες πιστοποίησης ή/και ελέγχου βιομηχανικών προϊόντων, στο πλαίσιο της εφαρμογής διατάξεων οι οποίες εκδίδονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, είτε για την εναρμόνιση της Ελληνικής νομοθεσίας με Οδηγίες Νέας Προσέγγισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε ως Εθνικοί Κανονισμοί για την παραγωγή και τον έλεγχο βιομηχανικών προϊόντων.

Άρθρο 2
Ορισμοί

Για τους σκοπούς της παρούσης απόφασης ισχύουν οι κατωτέρω ορισμοί.
2.1 Πιστοποίηση : Διαδικασία με την οποία ένα τρίτο μέρος (Φορέας Πιστοποίησης) παρέχει γραπτή διαβεβαίωση ότι ένα προϊόν, μια διεργασία ή μια υπηρεσία συμμορφώνεται με τις προδιαγραμμένες απαιτήσεις.
2.2 Έλεγχος: Εξέταση (από έναν Φορέα Ελέγχου) του σχεδιασμού ενός προϊόντος, ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας, μιας διεργασίας ή μιας μονάδας παραγωγής και προσδιορισμός της συμμόρφωσής τους προς ειδικές απαιτήσεις ή, στη βάση επαγγελματικής κρίσης, με γενικές απαιτήσεις.
2.3 Διαπίστευση: Διαδικασία με την οποία ένας αρμόδιος φορέας (Φορέας Διαπίστευσης) παρέχει επίσημη αναγνώριση ότι ένας φορέας ή πρόσωπο είναι ικανός να πραγματοποιεί ειδικά έργα.
2.4 Κοινοποιημένος Φορέας : Φορέας πιστοποίησης ή ελέγχου τον οποίο αρμόδια αρχή κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει κοινοποιήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο της εφαρμογής συγκεκριμένης Οδηγίας Νέας Προσέγγισης.
2.5 Εποπτεία της Αγοράς : Οι ενέργειες της Πολιτείας για τον έλεγχο της συνεπούς εφαρμογής των κατά το άρθρο 1 διατάξεων.

Άρθρο 3
Οδηγίες Νέας Προσέγγισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης

3.1 Φορείς της ημεδαπής που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν εντός του πεδίου εφαρμογής των Οδηγιών Νέας Προσέγγισης πρέπει να είναι διαπιστευμένοι για το συγκεκριμένο αντικείμενο, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που περιγράφονται στο Παράρτημα 1 της παρούσης. Ο ενδιαφερόμενος φορέας υποβάλλει στο Υπουργείο Ανάπτυξης αίτηση στην οποία δηλώνεται με ακρίβεια το αντίστοιχο ενδιαφέρον μαζί με επικυρωμένο αντίγραφο του πιστοποιητικού διαπίστευσης.
3.2 Φορείς της αλλοδαπής που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, εντός του πεδίου εφαρμογής Οδηγιών Νέας Προσέγγισης πρέπει να :
3.2.1 είναι κοινοποιημένοι για το σκοπό αυτό από το Κράτος Μέλος στο οποίο έχουν την έδρα τους και,
3.2.2 για τους σκοπούς της Εποπτείας της Αγοράς, να δηλώνουν εγγράφως στο Υπουργείο Ανάπτυξης την πρόθεσή τους για τη σχετική δραστηριοποίηση και ότι συμφωνούν με τους όρους της παρούσας απόφασης.
3.2.3 να προσκομίζουν αποδεικτικά στοιχεία της κοινοποίησής τους.

Άρθρο 4
Εθνικοί Κανονισμοί

4.1 Φορείς που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν εντός του πεδίου εφαρμογής Εθνικών Κανονισμών, οι οποίοι έχουν εκδοθεί για σκοπούς πέραν της υποχρέωσης για την εναρμόνιση της Ελληνικής Νομοθεσίας με Οδηγίες της Νέας Προσέγγισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οφείλουν να είναι διαπιστευμένοι, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που περιγράφονται στο Παράρτημα 1 της παρούσης, από φορέα διαπίστευσης κράτους μέλους της ΕΕ, για το συγκεκριμένο αντικείμενο ελέγχου.
4.2 Ο ενδιαφερόμενος φορέας υποβάλλει στο Υπουργείο Ανάπτυξης αίτηση στην οποία δηλώνεται με ακρίβεια το αντίστοιχο ενδιαφέρον μαζί με επικυρωμένο αντίγραφο του πιστοποιητικού διαπίστευσης.

Άρθρο 5
Έγκριση/Διαπίστωση

5.1 Το Υπουργείο Ανάπτυξης, αφού εξετάσει τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην παράγραφο 3.1 του άρθρου 3 και στο άρθρο 4, δύναται να εγκρίνει τη διενέργεια ελέγχων και πιστοποιήσεων στον αιτούντα φορέα, με την έκδοση σχετικής απόφασης, στην οποία καθορίζεται και το πεδίο της δραστηριοποίησης του φορέα στο πλαίσιο της κανονιστικής διάταξης.
5.2 Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και για χρονική περίοδο μέχρι ένα (1) έτος από την έκδοση της παρούσας απόφασης, το Υπουργείο Ανάπτυξης δύναται να εγκρίνει τη διενέργεια ελέγχων και πιστοποιήσεων σε αιτούντα φορέα, χωρίς τη λήψη προηγουμένως κατάλληλου πιστοποιητικού διαπίστευσης. Στις περιπτώσεις αυτές συνιστάται Επιτροπή, η σύνθεση της οποίας ορίζεται κατά περίπτωση με νεώτερη Υπουργική Απόφαση. Η Επιτροπή εξετάζει το βαθμό συνδρομής των προϋποθέσεων του Παραρτήματος 1 της παρούσης εκ μέρους του αιτούντα φορέα, με βάση ειδική έκθεση αξιολόγησης η οποία χορηγείται από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης, και εισηγείται αναλόγως στον Υπουργό Ανάπτυξης.
Ο ενδιαφερόμενος φορέας υποχρεούται να διαπιστευτεί για το συγκεκριμένο αντικείμενο το αργότερο μετά από έξη (6) μήνες από την έγκρισή του.
5.3 Το Υπουργείο Ανάπτυξης, αφού εξετάσει τα κατά την παράγραφο 3.2 του άρθρου 3 υποβαλλόμενα δικαιολογητικά, διαπιστώνει την τήρηση των αντίστοιχων προϋποθέσεων με την έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης.
5.4 Οι φορείς οι οποίοι, σύμφωνα με τις ανωτέρω παραγράφους αναλαμβάνουν εργασίες πιστοποίησης ή/και ελέγχου βιομηχανικών προϊόντων, πρέπει να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις που αναφέρονται στο Παράρτημα 2 της παρούσης.
5.5 Το Υπουργείο Ανάπτυξης δημοσιοποιεί με τον προσφορότερο τρόπο, κατάλογο των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες στο πλαίσιο της κάθε διάταξης.
5.6 Κατασκευαστές ή παραγωγοί προϊόντων, τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των αναφερομένων στο άρθρο 1 της παρούσης διατάξεων, υποχρεούνται, προκειμένου να πιστοποιήσουν ή να ελέγχουν τα προϊόντα τους, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην αντίστοιχη διάταξη, να χρησιμοποιούν φορείς οι οποίοι αναφέρονται στον ανωτέρω κατάλογο.

Άρθρο 6
Επιτήρηση Φορέων

6.1 Οι φορείς οι οποίοι κατά τα ανωτέρω αναλαμβάνουν εργασίες πιστοποίησης ή/και ελέγχου βιομηχανικών προϊόντων στην Ελλάδα, επιτηρούνται για τη δραστηριότητα αυτή, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Παράρτημα 3 της παρούσης και οφείλουν να υποβάλλουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης ετήσια σχετική έκθεση επιτήρησης, η οποία εκδίδεται από τον φορέα επιτήρησης.
6.2 Αρμόδιος φορέας επιτήρησης των ανωτέρω φορέων είναι το Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης.

Άρθρο 7
Κυρώσεις

7.1 Σε περίπτωση κατά την οποία διαπιστωθεί ότι φορέας, παραγωγός ή κατασκευαστής προβαίνει σε δραστηριότητες, κατά παράβαση των όρων της παρούσης αποφάσεως, τότε κατά περίπτωση:
7.1.1 Ο παραβάτης θα τιμωρείται με πρόστιμο από 500.000 έως 5.000.000 δραχμές.
Σε περίπτωση υποτροπής, το ανωτέρω πρόστιμο διπλασιάζεται.
ή/και
7.1.2 Η χορηγηθείσα έγκριση θα αναστέλλεται ή θα ανακαλείται ή, εφόσον πρόκειται για κοινοποιημένο φορέα της αλλοδαπής, θα ενημερώνεται η αρμόδια για την κοινοποίησή του αρχή. Στις περιπτώσεις αυτές το όνομα του φορέα θα διαγράφεται από τον κατάλογο που προβλέπεται στην παράγραφο 5.5.
7.2 Οι ανωτέρω κυρώσεις επιβάλλονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης ύστερα από εισήγηση της αρμόδιας Υπηρεσίας.
7.3 Κατά των ανωτέρω αποφάσεων επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον του Υπουργού Ανάπτυξης, εντός τριάντα (30) ημερών από της κοινοποιήσεώς τους στον παραβάτη.

Άρθρο 8
Αρμόδια Αρχή

Αρμόδια Υπηρεσία για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης είναι η Διεύθυνση Πολιτικής Ποιότητας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας.

Άρθρο 9
Καταργούμενες και Μεταβατικές Διατάξεις

9.1 Με τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης καταργούνται και παύουν να ισχύουν :
9.1.1 Η 25992/553/99 (ΦΕΚ 1665/Β/99) Υπουργική Απόφαση.
9.1.2 Τα άρθρα 1 και 2 της 29339/532/97 (ΦΕΚ 703/Β/97) Υπουργικής Απόφασης.
9.1.3 Οι Υπουργικές Αποφάσεις 13147/ΔΠΠΟΙΟ/47/95 (ΦΕΚ 652/Β/95), 8476/90/97 (ΦΕΚ 198/Β/97), 39579/ 649/97 (ΦΕΚ 1021/Β/97), 30190/654/99 (ΦΕΚ 1936/Β/99).
9.2 Φορείς της αλλοδαπής, οι οποίοι προσφέρουν υπηρεσίες πιστοποίησης ή ελέγχου, στο πλαίσιο της 25992/ 553/99 (ΦΕΚ 1665/Β/99) Υπουργικής Απόφασης, υποχρεούνται, εντός τριών (3) μηνών από την έκδοση της παρούσης αποφάσεως, να υποβάλλουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης αίτηση προκειμένου να συνεχίσουν τη δραστηριοποίησή τους, σύμφωνα με τους όρους της παρούσης αποφάσεως. Σε αντίθετη περίπτωση η παρασχεθείσα έγκριση θεωρείται ως αυτοδικαίως ανακληθείσα.
9.3 Φορείς της ημεδαπής, οι οποίοι προσφέρουν υπηρεσίες πιστοποίησης ή ελέγχου, στο πλαίσιο των Υπουργικών Αποφάσεων που αναφέρονται στην ανωτέρω παράγραφο 9.1.3, υποχρεούνται, εντός τριών (3) μηνών από την έκδοση της παρούσης αποφάσεως, να υποβάλλουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης αίτηση προκειμένου να συνεχίσουν τη δραστηριοποίησή τους, σύμφωνα με τους όρους της παρούσης αποφάσεως, με εξαίρεση την υποχρέωση προσκόμισης πιστοποιητικού διαπίστευσης, το οποίο πρέπει να προσκομίσουν το αργότερο εντός έξη (6) μηνών από τη δημοσίευση της παρούσης. Σε αντίθετη περίπτωση η παρασχεθείσα έγκριση θεωρείται ως αυτοδικαίως ανακληθείσα.

Άρθρο 10
Ισχύς Αποφάσεως

10.1. Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
10.2. Η παρούσα απόφαση να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2001


Παράρτημα 1
Αναγνώριση της τεχνικής ικανότητας\ και φερεγγυότητα
Στο Παράρτημα αυτό καθορίζονται το πλαίσιο και οι προϋποθέσεις για την αναγνώριση της τεχνικής ικανότητας φορέων οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασίες πιστοποίησης ή/και ελέγχου βιομηχανικών προϊόντων, στο πλαίσιο της εφαρμογής κανονιστικών διατάξεων αρμοδιότητος του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Σε κάθε περίπτωση την ευθύνη για την έγκρισή τους φέρει το Υπουργείο Ανάπτυξης.
Η αναγνώριση της τεχνικής ικανότητας γίνεται με τη λήψη από τον ενδιαφερόμενο φορέα ειδικής για το σκοπό αυτό διαπίστευσης, λαμβάνοντας υπόψη και εφαρμόζοντας τα παρακάτω:
1. Η διαπίστευση θα αφορά την εκάστοτε συγκεκριμένη Οδηγία ή διάταξη.
2. Ως βάση για τη διαπίστευση θα είναι τα Κριτήρια Διαπίστευσης που ορίζονται από τα Πρότυπα της Σειράς ΕΝ 45000, όπως αυτά εκάστοτε εφαρμόζονται από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης, καθώς και οι απαιτήσεις για το φορέα, που ενδεχομένως προσδιορίζονται από την ανωτέρω Οδηγία ή διάταξη. Όπου για κάποια απαίτηση δεν υπάρχει συμφωνία μεταξύ των Κριτηρίων Διαπίστευσης και της διάταξης, υπερισχύει η απαίτηση της Οδηγίας ή της διάταξης.
3. Ο ενδιαφερόμενος φορέας θα προσδιορίζει :
3.1. Τα προϊόντα ή την ομάδα προϊόντων των οποίων αξιολογεί τη συμμόρφωση.
3.2. Τα πρότυπα τα οποία χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των προϊόντων ή άλλη δική του μέθοδο όπου δεν χρησιμοποιούνται πρότυπα.
3.3. Τη(ις) διαδικασία(ες) αξιολόγησης της συμμόρφωσης (ενότητες), που προβλέπεται(ονται) από την υπόψη Οδηγία ή διάταξη και την(ις) οποία(ες) επιλέγει να εφαρμόσει.
Το Πρότυπο της Σειράς ΕΝ 45000, όπως αυτό εκάστοτε εφαρμόζεται από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης, ως προς το οποίο θα διαπιστεύεται ο φορέας εξαρτάται από την ενότητα που εφαρμόζει ο φορέας, όπως αυτή περιγράφεται στην Απόφαση του Συμβουλίου 93/465/ΕΟΚ, σύμφωνα με τον Πίνακα 1 που παρατίθεται στο τέλος του παρόντος Παραρτήματος ή από την αντίστοιχη διαδικασία της διάταξης που εφαρμόζεται.
4. Σε κάθε περίπτωση ο φορέας πρέπει να αξιολογεί τη συμμόρφωση των προϊόντων ως προς της βασικές απαιτήσεις της Οδηγίας ή της διάταξης και:
4.1. Όπου για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης χρησιμοποιούνται εναρμονισμένα πρότυπα, συμπεραίνεται η συμμόρφωση με τις βασικές απαιτήσεις.
4.2. Όπου για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης δεν χρησιμοποιούνται εναρμονισμένα πρότυπα ή όπου τα πρότυπα δεν καθορίζουν μέθοδο αξιολόγησης της συμμόρφωσης του προϊόντος, ο φορέας πρέπει να διαθέτει δική του μέθοδο και να μπορεί να αποδεικνύει ότι η μέθοδος αυτή καλύπτει την αξιολόγηση της συμμόρφωσης του προϊόντος με όλες τις βασικές απαιτήσεις.
5. Για το προσωπικό του φορέα ισχύουν πρόσθετες απαιτήσεις και συγκεκριμένα το εν λόγω προσωπικό πρέπει να διαθέτει:
5.1. Γνώση της Οδηγίας ή διάταξης που εφαρμόζεται.
5.2. Γνώση της τεχνολογίας κατασκευής των ελεγχόμενων προϊόντων, του τρόπου χρησιμοποίησής τους, των πιθανών ελαττωμάτων που μπορεί να εμφανιστούν κατά τη χρήση του προϊόντος και των συνεπειών που έχουν αυτά.
5.3. Ικανότητα άσκησης επαγγελματικής κρίσης όσον αφορά τη συμμόρφωση του προϊόντος με τις απαιτήσεις της Οδηγίας ή διάταξης.
Επιπλέον ο φορέας πρέπει να προδιαγράφει τις απαιτήσεις για ικανότητα του προσωπικού του σε σχέση με το υπό έλεγχο προϊόν (μόρφωση, πρακτική εκπαίδευση, εμπειρία)
6. Ο ενδιαφερόμενος φορέας οφείλει να συνάπτει σύμβαση για την κάλυψη της αστικής ευθύνης για τις παρεχόμενες από αυτόν υπηρεσίες και να μπορεί να δικαιολογήσει το ύψος αυτής.
7. Κατά την αξιολόγηση του φορέα προκειμένου να διαπιστευτεί, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη:
7.1. Οι Κατευθυντήριες Οδηγίες εφαρμογής των Προτύπων της Σειράς ΕΝ 45000, όπως αυτά εκάστοτε εφαρμόζονται, της Ευρωπαϊκής Συνεργασίας για τη Διαπίστευση (ΕΑ).
7.2. Οι Ειδικότερες Κατευθυντήριες Οδηγίες της ΕΑ που αφορούν τις επιπλέον απαιτήσεις για τους Κοινοποιημένους Φορείς.
7.3. Τα έγγραφα της Σειράς CERTIF της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα οποία διατυπώνονται θέσεις σχετικές με την εφαρμογή των Οδηγιών και τους κοινοποιημένους φορείς.
8. Οι φορείς μετά την παροχή της έγκρισης υπόκεινται σε επιτήρηση, προκειμένου να εξασφαλίζεται η συνεχής συμμόρφωσή τους με τις παραπάνω απαιτήσεις, σύμφωνα με τις υφιστάμενες διαδικασίες του φορέα διαπίστευσης.
9. Στην Ελλάδα η διαπίστευση χορηγείται από το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης, το οποίο συστάθηκε με το Ν.2231/94 (ΦΕΚ 139/Α/94) όπως αυτός τροποποιήθηκε με το Ν.2642/98 (ΦΕΚ216/Α/98). Η σύνθεση του Συμβουλίου εξασφαλίζει την ισότιμη συμμετοχή Κρατικών Αρχών, της Βιομηχανίας, των εργαζομένων, επιστημονικών και τεχνικών φορέων.
10. Η συνεργασία μεταξύ του Εθνικού Συμβουλίου Διαπίστευσης και των αρμόδιων Κρατικών Αρχών επιτυγχάνεται με τη συγκρότηση Ειδικών Τεχνικών Επιτροπών στις οποίες συμμετέχουν εκπρόσωποι των εν λόγω αρχών.
11. Πέραν της τεχνικής ικανότητας την οποία οφείλουν να διαθέτουν οι ενδιαφερόμενοι φορείς πρέπει να είναι Ν.Π.Δ.Δ. ή ΝΠΙΔ ή φορείς του ιδιωτικού τομέα ή ενώσεις αυτών, υπό μορφή ΑΕ ή ΕΠΕ, με μετοχικό κεφάλαιο τουλάχιστον 20.000.000 δρχ., του οποίου η χρηματοοικονομική ικανότητα να αποδεικνύεται με τα ακόλουθα δικαιολογητικά, ή γεγονότα :
11.1. Πιστοποιητικό ασφαλιστικής και πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας.
11.2. Ισολογισμούς των τριών τελευταίων ετών.
11.3. Να μη βρίσκεται σε πτώχευση, εκκαθάριση, παύση εργασιών, αναγκαστική διαχείριση ή πτωχευτικό συμβιβασμό ή σε οποιαδήποτε ανάλογη κατάσταση, η οποία προκύπτει από τις κείμενες διατάξεις.
11.4. Να μην έχει κινηθεί εναντίον του διαδικασία κήρυξης σε πτώχευση, αναγκαστικής διαχείρισης ή πτωχευτικού συμβιβασμού ή παρόμοια διαδικασία προβλεπόμενη από τις κείμενες διατάξεις.

Πίνακας 1
Αντιστοίχηση μεταξύ των Ενοτήτων και των Προτύπων της Σειράς ΕΝ 45000
 

Παράρτημα 2
Υποχρεώσεις Φορέων
1. Υποχρεώσεις του φορέα.
1.1 Το προσωπικό του φορέα οφείλει να εκτελεί τα καθήκοντά του με ακεραιότητα και να είναι ελεύθερο από οποιεσδήποτε πιέσεις ή προτροπές, που μπορεί να επηρεάσουν την κρίση του, ειδικότερα από εκείνες που προέρχονται από πρόσωπα ή ομάδες προσώπων ενδιαφερομένων για το αποτέλεσμα του ελέγχου.
1.2 Η ανεξαρτησία του προσωπικού του επιφορτισμένου με τους ελέγχους πρέπει να διασφαλίζεται. Οι απολαβές του προσωπικού δεν πρέπει να εξαρτώνται από τον αριθμό των ελέγχων ούτε από τα αποτελέσματα αυτών.
1.3 Το προσωπικό του φορέα δεσμεύεται προς τρίτους με το επαγγελματικό απόρρητο για ότι πληροφορείται κατά την άσκηση των καθηκόντων του, με εξαίρεση τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης.
1.4 Αποδέχεται και συμφωνεί με τους όρους και τα καθοριζόμενα με την απόφαση αυτή, σχετικά με τη διενέργεια των ελέγχων.
2. Ο φορέας οφείλει μεταξύ άλλων να συνεργάζεται με τις αρμόδιες για την εφαρμογή της διάταξης / Οδηγίας Κρατικές Αρχές και να συμμετέχει στις εργασίες της αντίστοιχης ομάδας των φορέων που λειτουργεί σε Εθνικό ή/και Ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως τα θέματα αυτά ρυθμίζονται στο έγγραφο της Επιτροπής CERTIF DOC 97/01, όπως το έγγραφο αυτό εκάστοτε ισχύει.
3. Για την άσκηση του έργου της Εποπτείας της Αγοράς, η οποία περιλαμβάνει και τους ελέγχους που διενεργούν οι φορείς, αυτοί υποχρεούνται:
3.1 Να υποβάλλουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης τις εκδιδόμενες από αυτούς Βεβαιώσεις Εξέτασης Τύπου ή τα άλλα πιστοποιητικά που εκδίδονται στο πλαίσιο εφαρμογής της αντίστοιχης διάταξης, όταν τούτο ζητηθεί αρμοδίως.
3.2 Να παρέχουν στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης κάθε δυνατή διευκόλυνση κατά τη διεξαγωγή απ"αυτή δειγματοληπτικών ελέγχων.
4. Η τιμολόγηση των υπηρεσιών που παρέχουν οι φορείς, σύμφωνα με την παρασχεθείσα έγκριση, θα πρέπει να είναι εντός του πλαισίου το οποίο καθορίζεται από το ΥΠΑΝ σε συνεργασία με τους φορείς, με αντίστοιχες αποφάσεις του Υπουργού Ανάπτυξης.

Παράρτημα 3
Επιτήρηση Φορέων
Η επιτήρηση των φορέων γίνεται από το Ελληνικό Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης και συνίσταται στα παρακάτω :
1. Ο φορέας υποβάλλει στο ΕΣΥΔ σχετική αίτηση.
2. Στο τέλος κάθε τετραμήνου κάθε έτους ο φορέας υποβάλλει στο ΕΣΥΔ κατάλογο με όλους τους ελέγχους ή τις πιστοποιήσεις που πραγματοποίησε στο χρονικό αυτό διάστημα.
3. Ο φορέας θέτει στη διάθεση του ΕΣΥΔ το εγχειρίδιο για την ποιότητα, τις διαδικασίες και τα αρχεία που τηρεί σχετικά με τους ελέγχους ή τις πιστοποιήσεις που διενεργεί.
4. Η επιτήρηση περιλαμβάνει:
4.1 Έλεγχο της κατά την παράγραφο 3 υποβαλλόμενης τεκμηρίωσης.
4.2 Δειγματοληπτικό έλεγχο σε κατασκευαστές που έχουν ελεγχθεί ή πιστοποιηθεί.
4.3 Παρακολούθηση τουλάχιστον ενός επιτόπου ελέγχου ή μιας πιστοποίησης.
4.4 Την τήρηση των υποχρεώσεων των παραγράφων 1 και 2 του Παραρτήματος 2.
5. Το ΕΣΥΔ γνωστοποιεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης το πρόγραμμα επιτήρησης των φορέων, το οποίο καταρτίζει και, σε περίπτωση που κατά την επιτήρηση διαπιστώνεται οποιαδήποτε παράβαση των όρων της παρούσης αποφάσεως, ενημερώνει άμεσα την εν λόγω Υπηρεσία, η οποία και ενεργεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 7 της παρούσης.

 


Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 1216 φορές

Τελευταία Νέα