x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση 4449/2024 - ΦΕΚ 1147/Β/19-2-2024

Τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού Επιθεωρήσεων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας


Απόφαση ΑΠΑ Αριθμ. 4449/2024

ΦΕΚ 1147/Β/19-2-2024

Τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού Επιθεωρήσεων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

ΤΟ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Της παρ. 12 του άρθρου 26 και της παρ. 4 του άρθρου 27 του ν. 4757/2020 «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α' 240),

β) του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ» (ν. 3528/ 2007 Α' 26),

γ) του άρθρου 7 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α' 131),

δ) της υπ' αρ. 104486/4.4.2023 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός θεμάτων διαχείρισης και απόδοσης των επιδομάτων και των αποζημιώσεων που προβλέπονται στα άρθρα 34 και 34α του ν. 2682/1999 (Α' 16) και λοιπών θεμάτων ρύθμισης αμοιβών, αποδοχών, επιδομάτων και αποζημιώσεων για το προσωπικό της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4757/2020 (Α' 240)» (Β' 2286).

2. Το από 15/08/2020 π.δ. «Διορισμός Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας» (Υ.Ο.Δ.Δ. 662).

3. Την υπ' αρ. 208916/30.7.2021 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Διορισμός μελών Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.)» (Υ.Ο.Δ.Δ. 659).

4. Την υπ' αρ. 233749/2.09.2021 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Συγκρότηση σε σώμα του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.)» (Υ.Ο.Δ.Δ. 767).

5. Την υπ' αρ. 18703/28.7.2023 απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας «Κανονισμός Επιθεωρήσεων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας» (Β' 5103).

6. Την υπ' αρ. 4237/06-02-2024 εισήγηση του Διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας περί τροποποίησης των διατάξεων του Κανονισμού Επιθεωρήσεων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

7. Το πρακτικό της από 6/2/2024 συνεδρίασης του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.

8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προυπολογισμού, αποφασίζουμε:

A. Τροποποιούμε τις ακόλουθες διατάξεις υπ' αρ. 2.3.1.8. και 3.2.3. του Κανονισμού Επιθεωρήσεων της Α.Π.Α., οι οποίες τίθενται τροποποιημένες ως ακολούθως:

2.3.1.8. (β) η εκπαίδευση που παρέχεται από πιστοποιημένους εκπαιδευτές που υπηρετούν στην Α.Π.Α. για το οικείο αντικείμενο εκπαίδευσης, στελέχη της Α.Π.Α. που μετατάχθηκαν από την Υ.Π.Α. και αποδεδειγμένα ασκούσαν το εποπτικό αντικείμενο για τουλάχιστον πέντε (5) έτη προ της ημερομηνίας μετάταξής τους, καθώς και στελέχη της Υ.Π.Α. που αποδεδειγμένα ασκούσαν το αντικείμενο για τουλάχιστον πέντε (5) έτη προ της μεταφοράς του αντικειμένου στην Α.Π.Α.

3.2.3. Σύσταση κλιμακίων επιθεώρησης

3.2.3. Ί. Οι επιθεωρήσεις διενεργούνται από κλιμάκια (ομάδες) επιθεώρησης, τα οποία συστήνονται με την έκδοση της εντολής ελέγχου. Με την επιφύλαξη τυχόν αντίθετων ειδικών διατάξεων, τα κλιμάκια αποτελούνται, αναλόγως του αντικειμένου επιθεώρησης, από τουλάχιστον δύο (2) μέλη. Σε αιτιολογημένες περιπτώσεις δύνα- ται να διενεργηθεί επιθεώρηση από έναν (Ί) επιθεωρητή. Στο κλιμάκιο της επιθεώρησης ορίζεται επικεφαλής επιθεωρητής.

3.2.3.2. Στα κλιμάκια μπορούν να μετέχουν, πέραν των μελών του κλιμακίου, έως δύο (2) Δόκιμοι Επιθεωρητές, κατ' εφαρμογή του ετήσιου προγράμματος επιθεωρήσεων, ανάλογα με τη φύση της διενεργούμενης επιθεώρησης και τις λοιπές επιχειρησιακές ανάγκες.

3.2.3.3. Ο Επικεφαλής Επιθεωρητής αναθέτει καθήκοντα στα μέλη της ομάδας επιθεώρησης, έχοντας ως κριτήρια τη γνώση, την εμπειρία και την εξειδίκευση του κάθε επιθεωρητή σε σχέση με τις εξεταζόμενες απαιτήσεις.

3.2.3.4. Κατά τη σύσταση κλιμακίου επιθεώρησης, η Α.Π.Α. είναι δυνατό να συνεργάζεται ή να ζητεί τη συνδρομή έτερων ελεγκτικών φορέων, μονάδων ή αρχών του κράτους, οι οποίες υποστηρίζουν την ελεγκτική διαδικασία σύμφωνα με τις κατά περίπτωση εφαρμοστέες διατάξεις ή συμφωνίες.

3.2.4. Ειδικοί Τεχνικοί Σύμβουλοι/Εμπειρογνώμονες (Subject- Matter Experts, SMEs)

3.2.4. Ί. Για θέματα που απαιτούν εξειδικευμένη τεχνογνωσία ή εμπειρογνωμοσύνη ή λόγω έλλειψης του απαραίτητου αριθμού μόνιμου προσωπικού και προκειμένου η Α.Π.Α. να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις αποτελεσματικής εποπτείας αεροπορικής ασφάλειας, δύνανται να συμμετέχουν σε επιθεωρήσεις της Α.Π.Α. και ειδικοί τεχνικοί σύμβουλοι/εμπειρογνώμονες (SMEs). Κατά την αληθή της έννοια η αναφορά/έκθεση επιθεώρησης/ πόρισμα/εισήγηση/ενημέρωση των ειδικών τεχνικών συμβούλων/εμπειρογνωμόνων (SMEs) επέχει θέση αναφοράς/έκθεσης επιθεώρησης/πορίσματος/εισήγησης/ ενημέρωσης που υποβάλλεται από Επιθεωρητή. Στην έννοια του ειδικού τεχνικού συμβούλου/εμπειρογνώμονα του προηγούμενου εδαφίου εμπίπτουν ιδίως οι σύμβουλοι που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 4757/2020.

3.2.4.2. Οι ειδικοί τεχνικοί σύμβουλοι/εμπειρογνώμονες αναφέρουν για το αποτέλεσμα της επιθεώρησης είτε στον Επικεφαλής Επιθεωρητή ή εφόσον κατείχαν την ιδιότητα του επικεφαλής, στον Προϊστάμενο του οικείου Τμήματος που υπάγονται. Η αναφορά υποβάλλεται με την ίδια μορφή όπως αυτή που καθορίζεται μέσω των αντίστοιχων διαδικασιών και για το μόνιμο προσωπικό της Α.Π.Α. ή με μορφή που καθορίζεται ειδικά για τους ειδικούς τεχνικούς συμβούλους από την αρμόδια Διεύθυνση.

3.2.4.3. Οι ειδικοί τεχνικοί σύμβουλοι/εμπειρογνώμονες:

 - Είναι σύμβουλοι/εμπειρογνώμονες που κατέχουν ειδικές γνώσεις και η Α.Π.Α. τους αναθέτει να εκπληρώσουν συγκεκριμένα τεχνικά καθήκοντα, όπου αυτά απαιτούνται.

 - Συμμετέχουν σε κλιμάκια επιθεωρήσεων της Α.Π.Α., είτε ως μέλη, είτε ως Επικεφαλής.

 - Είναι υπεύθυνοι για τα τεχνικά θέματα που τους ανατίθενται μέσω της εντολής επιθεώρησης και αναφέρουν στον Επικεφαλής Επιθεωρητή ή τον Προϊστάμενο του Τμήματος που υπάγονται.

3.2.4.4. Η συμμετοχή ειδικών τεχνικών συμβούλων/ εμπειρογνωμόνων σε κλιμάκιο επιθεώρησης πραγματοποιείται με απόφαση του Διοικητή της Α.Π.Α., με τον ίδιο τρόπο όπως και για το μόνιμο προσωπικό της Αρχής. Οι ειδικοί τεχνικοί σύμβουλοι/εμπειρογνώμονες διέπονται ως μέλη της επιθεωρητικής ομάδας ή ως επικεφαλής, από το ίδιο πλαίσιο λειτουργίας που εφαρμόζεται και για το μόνιμο προσωπικό της Α.Π.Α., με την επιφύλαξη των ειδικών όρων που προβλέπονται στη σύμβαση εργασί- ας/παροχής υπηρεσιών τους και των περιορισμών που προκύπτουν από την απασχόλησή τους σε φορέα του δημοσίου ή από την κείμενη νομοθεσία. Με επιμέρους αποφάσεις του Διοικητή της Α.Π.Α. επιλύονται ασάφειες ή άλλα θέματα που αφορούν τους ειδικούς τεχνικούς συμβούλους/εμπειρογνώμονες όποτε αυτά ανακύπτουν κατά τη διάρκεια της εργασιακής απασχόλησής τους στην Αρχή.

Ο ειδικός τεχνικός σύμβουλος/εμπειρογνώμονας τηρεί φάκελο με όλο το συλλεχθέν αποδεικτικό υλικό για την τεκμηρίωση της αναφοράς του, ο οποίος διαβιβάζεται μαζί με την αναφορά, είτε στον Επικεφαλής του κλιμακίου εφόσον ο ειδικός τεχνικός σύμβουλος ήταν μέλος του κλιμακίου, είτε στον Προϊστάμενο της οικείας μονάδας Α.Π.Α., εφόσον ο ειδικός τεχνικός σύμβουλος ήταν επικεφαλής.

3.2.4.7. Απαγορεύεται ρητά η άσκηση καθηκόντων τεχνικού συμβούλου/εμπειρογνώμονα σε υπόθεση που αφορά τον φορέα με τον οποίο συνδέεται με οιαδήποτε σχέση ο ίδιος ή σύζυγος, ή πρόσωπο με το οποίο έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, σύμφωνα με το άρθρο Ί του ν. 4356/20Ί5 (Α' 181), καθώς και συγγενείς εξ αίματος και εξ αγχιστείας μέχρι του δεύτερου βαθμού. Τα ως άνω πρόσωπα, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, υπο- χρεούνται να απέχουν από την άσκηση συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων ή τη διαχείριση συγκεκριμένων υποθέσεων δηλώνοντας κώλυμα, εφόσον συντρέχει περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων. Σύγκρουση συμφερόντων συνιστά οποιαδήποτε κατάσταση, κατά την οποία αντικειμενικά επηρεάζεται η αμερόληπτη εκτέλεση των καθηκόντων τους.

3.2.4.8. Οι κατά περίπτωση αρμόδιες οργανικές μονάδες της Α.Π.Α. στις οποίες έχουν τοποθετηθεί οι ειδικοί τεχνικοί σύμβουλοι/εμπειρογνώμονες, μεριμνούν για την πιστή εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος και ενημερώνουν αμελλητί την ιεραρχία τους για κάθε περίπτωση παράβασης.

3.2.4.9. Υπαίτια αθέτηση των υποχρεώσεων ειδικού τεχνικού συμβούλου/εμπειρογνώμονα, όπως καθορίζονται με τις διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων και εξειδικεύονται στο περιεχόμενο των οικείων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, συνιστά αυτοτελώς λόγο μονομερούς καταγγελίας της σχετικής σύμβασης εκ μέρους της Α.Π.Α.

3.2.4.10. Οι πράξεις που έχουν διενεργηθεί από τους ειδικούς τεχνικούς συμβούλους/εμπειρογνώμονες για τα τεχνικά θέματα που τους έχουν ανατεθεί μέσω της εντολής επιθεώρησης στο πλαίσιο του παρόντος Κανονισμού και σύμφωνα με τους ειδικούς όρους που προβλέπονται στη σύμβαση εργασίας/παροχής υπηρεσιών τους είναι έγκυρες και ισχυρές.

Β. Προστίθενται στον Κανονισμό Επιθεωρήσεων της Α.Π.Α. οι ακόλουθες διατάξεις υπ' αρ. 4.3.1.1. (δδ), 4.7.Α,

4.7. Β. και 5.1.3. και τίθενται ως ακολούθως:

Στο κεφάλαιο 4.3., παράγραφος 4.3.1.1. (β) του Κανονισμού Επιθεωρήσεων, προστίθεται παράγραφος (δδ), ως ακολούθως:

δδ. Επιθεωρητές Αεροσκαφών επί Εδάφους (RAMP Inspectors - RI)

Στα καθήκοντα των Επιθεωρητών Αεροσκαφών επί Εδάφους (FS-RI) συμπεριλαμβάνονται τα ακόλουθα, σύμφωνα με τη νομοθεσία, τα τομεακά εγχειρίδια, τις διαδικασίες και τις αποφάσεις Δ/ΑΠΑ, για τον Τομέα RAMP:

i. Τη διενέργεια των απαιτούμενων ελέγχων αεροσκαφών που χρησιμοποιούν ελληνικά αεροδρόμια και ανήκουν σε αερομεταφορείς που υπόκεινται στον έλεγχο της Ελλάδας (SANA), καθώς και σε αερομεταφορείς που δεν υπόκεινται στον έλεγχο της Ελλάδας (SAFA/SACA).

ii. Την έγκαιρη, ορθή και πλήρη εφαρμογή του εκπονούμενου προγράμματος επιθεωρήσεων RAMP, σύμφωνα με τις σχετικές διαδικασίες.

iii. Το σχεδιασμό και διεξαγωγή αλκοολομετρήσεων σύμφωνα με το ετήσιο πλάνο που εκπονείται από την Αρχή.

iv. Την διενέργεια των ελέγχων σύμφωνα με τα εκχωρημένα αντικείμενα αρμοδιότητας των επιθεωρητών και τις σχετικές διαδικασίες.

v. Την εισαγωγή στο σύστημα της EASA των εκθέσεων επιθεώρησης και όλων των σχετικών υποστηρικτικών στοιχείων.

vi. Τη συνεργασία με τους αρμόδιους επιθεωρητές της Διεύθυνσης Πτητικών Προτύπων για τη διαχείριση ευρημάτων RAMP που εγείρονται σε αερομεταφορείς αρμοδιότητας Α.Π.Α. από άλλες Αρχές.

vii. Την παροχή θεωρητικής, πρακτικής και εκπαίδευσης επί τω έργω (on the job training), την τελική αξιολόγηση των υποψήφιων RIs καθώς και οποιαδήποτε άλλη αρμοδιότητα περιγράφεται στο σχετικό εγχειρίδιο, αναφορικά με την κατοχή της ιδιότητας του Senior FS-RI.

Στο κεφάλαιο 4 του Κανονισμού Επιθεωρήσεων προστίθεται νέα Παράγραφος 4.7.Α, ως ακολούθως:

4.7. Α. ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ 7.Α: ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΣ- ΚΑΦΩΝ/ΣμηΕΑ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (GA, DRONES & UAM INSPECTORS/GADUI)

4.7. A.1. Αντικείμενο Επιθεωρήσεων GA/DRONES/UAM

Στο αντικείμενο του τομέα Γενικής Αεροπορίας

(General Aviation/GA), Συστημάτων Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών/ΣμηΕΑ (Drones) και Αστικής Εναέριας Κινητικότητας (Urban Air Mobility/UAM), συμπεριλαμβάνονται τα κατωτέρω αναφερόμενα καθώς και όλα τα θέματα αρμοδιότητας που συνδέονται με το U-Space, σύμφωνα με τη νομοθεσία, τα τομεακά εγχειρίδια, τις διαδικασίες και τις αποφάσεις του Δ/ΑΠΑ.

4.7. A.2. Στα καθήκοντα των Επιθεωρητών GA/DRONES/ UAM συμπεριλαμβάνονται τα ακόλουθα:

(α) Πιστοποίηση και συνεχής εποπτεία, βάσει επικινδυνότητας όπου απαιτείται (risk based oversight), για: (αα) Το πεδίο των Εκπαιδευτικών Κέντρων, των συνθηκών κατασκευής, της πτητικής λειτουργίας, της πτητικής ικανότητας, της αδειοδότησης και των εξετάσεων χειριστών, Υπερελαφρών Πτητικών Αθλητικών Μηχανών (ΥΠΑΜ), καθώς και της εφαρμογής της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας αναφορικά με τις δραστηριότητες της Γενικής Αεροπορίας και του Αεραθλητισμού, όπως εκάστοτε ισχύουν.

(ββ) Το πεδίο των ΣμηΕΑ και ειδικότερα των εκμεταλλευόμενων ΣμηΕΑ που έχουν υποβάλει δήλωση, διαθέτουν Άδεια λειτουργίας ή Πιστοποιητικό Ελαφρών ΣμηΕΑ (LUC), τις Αναγνωρισμένες Οντότητες (Recognized Entities) και τα Σωματεία Αερομοντελιστών και συλλόγους που διαθέτουν εξουσιοδότηση.

(β) Συνεχής εποπτεία των σχολών αλεξιπτωτιστών.

(γ) Πιστοποίηση και συνεχής εποπτεία των συνθετικών εκπαιδευτικών συσκευών (Flight Simulators), αρμοδιότητας του Τομέα.

(δ) Έγκριση των αεραθλητικών εκδηλώσεων συμπεριλαμβανομένων των όρων και προϋποθέσεων διεξαγωγής αυτών και την εισήγηση/αίτηση προς την ΥΠΑ για την έκδοση των σχετικών ΝΟΤΑΜ.

(ε) Διερεύνηση περιστατικών, αρμοδιότητας του Τομέα. (στ) Διάδοση πληροφοριών αρμοδιότητας του Τομέα προς όφελος της ασφάλειας.

(η) Εκπροσώπηση της ΑΠΑ στο εσωτερικό και το εξωτερικό, για θέματα αρμοδιότητας του Τομέα.

(θ) Συνδρομή στη διεκπεραίωση ρυθμιστικών θεμάτων, αρμοδιότητας του Τομέα.

(ι) Έκδοση, τροποποίηση, αναστολή, περιορισμό ή ανάκληση πιστοποιητικών ικανότητας χειριστών ΣμηΕΑ.

(ια) Έκδοση, τροποποίηση, αναστολή, περιορισμό ή ανάκληση επιχειρησιακών αδειών (Operational Authorizations) και Πιστοποιητικών ελαφρών ΣμηΕΑ (Light UAS Certificates - LUC).

(ιβ) Επαλήθευση πληρότητας, έκδοση επιβεβαιώσεων παραλαβής και έκδοση επιβεβαιώσεων πληρότητας για επιχειρησιακές δηλώσεις όπου προβλέπεται.

(ιγ) Δημιουργία και συντήρηση γεωγραφικών ζωνών UAS σε μορφή κοινής μοναδικής ψηφιακής μορφής.

(ιδ) Διατήρηση εγγράφων, αρχείων και αναφορών που αφορούν επιχειρησιακές άδειες UAS, δηλώσεις, πιστοποιητικά ικανότητας χειριστών ΣμηΕΑ, LUC, αναγνωρισμένων οντοτήτων.

(ιε) Διενέργεια επιθεωρήσεων σχετικά με τα χαρακτηριστικά των ΣμηΕΑ αναφορικά με την αναγνώριση κατηγορίας (Class Identification) σε επαρκή κλίμακα.

(ιστ) Διαχείριση θεμάτων U-Space και γενικότερα Urban Air Mobility σε συνεργασία με άλλα αρμόδια Τμήματα της Α.Π.Α.

4.7. A.3. Εποπτευόμενοι φορείς

Στους εποπτευόμενους φορείς συγκαταλέγονται κατά λόγο αρμοδιότητας:

(α) Εκπαιδευτικά Κέντρα ΥΠΑΜ (β) Σχολές Αλεξιπτωτιστών (γ) Κατασκευαστές, Ελεγκτές ΥΠΑΜ (δ) Αεραθλητικά Σωματεία, Αερολέσχες, η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία (ΕΛΑΟ)

(ε) Φορείς εκμετάλλευσης ΣμηΕΑ

(στ) Χειριστές ΣμηΕΑ

(η) Αναγνωρισμένες Οντότητες

(θ) Πάροχοι Αεροναυτιλίας - κατά λόγο αρμοδιότητας

(ι) Πάροχοι Υπηρεσιών U-SPACE

(ια) Κοινοποιημένοι φορείς ΣμηΕΑ

(ιβ) Εποπτεία αγοράς ΣμηΕΑ - κατά λόγο αρμοδιότητας

4.7. A.4. Απαιτούμενα προσόντα για τους επιθεωρητές GA/DRONES/UAM

(α) Πτυχίο μηχανικού αεροσκαφών κατά EASA Part- 66 ή πτυχίο ιπτάμενου μηχανικού ή πτυχίο χειριστή αεροσκαφών (για επιθεωρητές GA).

(β) Επίπεδο εκπαίδευσης που αντιστοιχεί σε ολοκληρωμένες πανεπιστημιακές (ΠΕ) η Τεχνολογικές (ΤΕ) σπουδές ή ολοκληρωμένες σπουδές που έχουν οδηγήσει σε πτυχίο επαγγελματία χειριστή αεροσκαφών (Α' ή H) η πτυχίο μηχανικών αεροσκαφών (για επιθεωρητές DRONES/UAM).

(γ) Τριετής (3) τουλάχιστον εργασιακή εμπειρία στο αντικείμενο της παραγράφου (α) ή σε έναν ή περισσότερους από τους τομείς που αναφέρονται στο άρθρο 9 του κανονισμού^) No 628/2013 (airworthiness, air crew, air operations, ramp inspections, ATM/ANS, aerodromes) ή στο αντικείμενο των ΣμηΕΑ - περιβάλλοντος U-space ή διετής προϋπηρεσία στην Α.Π.Α. και κατοχή πιστοποιητικού επάρκειας χειριστή ΣμηΕΑ.

(δ) Πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.

(ε) Καλή γνώση χειρισμού Η/Υ.

4.7. A.5. Ειδικό πλαίσιο δεξιοτήτων

(α) Γνώση των σχετικών διεθνών, ευρωπαϊκών και εθνικών νομοθετικών/κανονιστικών απαιτήσεων, Αποδεκτών Μέσων Συμμόρφωσης (ΑΜΟ και Καθοδηγητικού Υλικού (GM), καθώς και προτύπων αναφορικά με τη Γενική Αεροπορία - ΥΠΑΜ (για επιθεωρητές GA) - ΣμηΕΑ - περιβάλλον U-Space και UAM (για επιθεωρητές DRONES/UAM).

(β) Εξοικείωση με το πλαίσιο λειτουργίας των διεθνών οργανισμών με τους οποίους συνεργάζεται η Α.Π.Α., συμπεριλαμβανομένων των ICAO και EASA.

(γ) Γνώση χειρισμού εγχειριδίων κατασκευαστών ΥΠΑΜ.

(δ) Εξοικείωση με ΕΚ 376/2014.

(ε) Εξοικείωση με βασικές αρχές των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας/Ποιότητας (SMS/QMS).

(στ) Εξοικείωση με τη λειτουργία της Διαχείρισης Αεροναυτικών Πληροφοριών.

(η) Εξοικείωση με τη Διαχείριση Εναέριου Χώρου.

(θ) Δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας με αρμόδιες αρχές, άλλους φορείς ή ιδιώτες.

4.7. A.6. Εξειδικευμένη θεωρητική εκπαίδευση επιθεωρητών GA/DRONES/UAM.

Επιθεωρητές GA

(α) Νομοθεσία - Πλαίσιο εποπτείας Γενικής Αεροπορίας/ΥΠΑΜ και αεραθλητικών δραστηριοτήτων.

(β) Εκπαίδευση στα εγχειρίδια κατασκευαστών - εξομοιωτές ΥΠΑΜ.

(γ) Εξειδικευμένη εκπαίδευση στον ΕΚ 376/2014 ή/και την πρόληψη αεροπορικών ατυχημάτων.

Επιθεωρητές DRONES/UAM

Virtual ICAO-ITP: Competency and Licensing of UAS Remote Pilots (European Categories): Virtual Classroom [Instructor-led virtual course] - JAA, ή αντίστοιχο.

UAS-AWE - Airworthiness Requirements and Equipment for Unmanned Aircraft Systems (UAS) [in Schiphol- Rijk, Netherlands]- JAA, ή αντίστοιχο.

UAS-OPS - Professional Operations of Unmanned Aircraft Systems (UAS) [in Schiphol-Rijk, Netherlands]-JAA, ή αντίστοιχο.

UAS-SOC (Societal Concerns on Unmanned Aircraft Systems (UAS)) [in Schiphol-Rijk, Netherlands]-JAA, ή αντίστοιχο.

UAS-SORA (Specific Operations Risk Assessment (SORA) for Unmanned Aircraft Systems (UAS)) [in Schi- phol- Rijk, Netherlands]-IAA, ή αντίστοιχο.

Unmanned Aircraft Systems Operations (UASO EN): Online - ICAO, ή αντίστοιχο.

Unmanned Aircraft Systems Safety Management System (UASSMS EN): Online - ICAO, ή αντίστοιχο.

Unmanned Aircraft Systems Regulations (UASR EN): Online - ICAO, ή αντίστοιχο.

4.7. A.7. Πρακτική εκπαίδευση (on the job training) του επιθεωρητή GA/DRONES/UAM

Επιθεωρητές GA

Η πρακτική εκπαίδευση περιλαμβάνει τη συμμετοχή του δόκιμου επιθεωρητή GA σε επιθεωρήσεις εποπτευόμενων φορέων του παρόντος σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Κανονισμού Επιθεωρήσεων Α.Π.Α., καθώς και στον έλεγχο δικαιολογητικών και την έκδοση πτυχίων χειριστών ΥΠΑΜ.

Επιθεωρητές DRONES/UAM

Η πρακτική εκπαίδευση περιλαμβάνει τη συμμετοχή του δόκιμου επιθεωρητή DRONES/UAM σε επιθεωρήσεις εποπτευόμενων φορέων του παρόντος σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του Κανονισμού Επιθεωρήσεων Α.Π.Α.

Στο Κεφάλαιο 4 «ΕΙΔΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» του Κανονισμού Επιθεωρήσεων προστίθεται νέα Παράγραφος 4.7.Β ως ακολούθως:

4.7. Β ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ 8: ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΠΤΗΣΕΩΝ

4.7. Β.1. Αντικείμενο επιθεωρήσεων του τομέα Εγκρίσεων Πτήσεων

Αντικείμενο του τομέα Εγκρίσεων Πτήσεων είναι η διενέργεια επιθεωρήσεων που εντάσσονται στο πλαίσιο της τήρησης της σχετικής νομοθεσίας για:

(α) την πραγματοποίηση τακτικών δρομολογίων αερομεταφορέων τρίτων χωρών προς/από την Ελλάδα, και wet lease σύμφωνα με τις χορηγηθείσες εγκρίσεις.

(β) την πραγματοποίηση τακτικών αεροπορικών δρομολογίων μέσω συμφωνιών πτήσεων κοινού κωδικού (code share), σύμφωνα με τις χορηγηθείσες εγκρίσεις. Έλεγχος για τυχόν άσκηση 5ης ελευθερίας από marketing carriers εφόσον δεν επιτρέπεται.

(γ) την πραγματοποίηση μη προγραμματισμένων (charter) πτήσεων και πτήσεων aerotaxi, δημοσίων μεταφορών, μεταξύ Ελλάδας και τρίτων χωρών, σύμφωνα με σχετικές εγκρίσεις.

(δ) τη χορήγηση εγκρίσεων από την ΥΠΑ για μη προγραμματισμένες (charter) πτήσεις και πτήσεις aerotaxi δημοσίων μεταφορών, σύμφωνα με τις απαιτούμενες προϋποθέσεις.

4.7. Β.2. Εποπτευόμενοι φορείς

Στους εποπτευόμενους φορείς του εν λόγω τομέα περιλαμβάνονται:

(α) αεροπορικές εταιρείες τρίτων χωρών (β) Υ.Π.Α.

4.7. Β.3. Απαιτούμενα προσόντα για τους επιθεωρητές Εγκρίσεων Πτήσεων

Απαιτούμενα προσόντα για τον ορισμό υπαλλήλου της Α.Π.Α. ως Υποψήφιου Επιθεωρητή Εγκρίσεων Πτήσεων συνιστούν:

(α) Η πολύ καλή γνώση της Αγγλικής Γλώσσας.

(β) Η καλή γνώση χειρισμού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. (γ) Η κατ' ελάχιστον τριετής εμπειρία στο αντικείμενο των Εγκρίσεων Πτήσεων.

4.7. Β.4. Ειδικό πλαίσιο δεξιοτήτων

Οι Επιθεωρητές Εγκρίσεων Πτήσεων διαθέτουν:

(α) Σε βάθος γνώση τού ισχύοντος πλαισίου που άπτεται των εγκρίσεων πτήσεων, και ειδικότερα για τις εγκρίσεις των τακτικών δρομολογίων το υφιστάμενο διμερές αεροπορικό πλαίσιο μεταξύ Ελλάδας και τρίτων χωρών.

(β) Πρακτική εμπειρία στο αντικείμενο των εγκρίσεων πτήσεων.

4.7. Β.5. Θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση επιθεωρητών Εγκρίσεων Πτήσεων

4.7. Β.5.1. Οι Επιθεωρητές Εγκρίσεων Πτήσεων οφείλουν να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς πρόγραμμα ειδικής θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης στους κάτωθι τομείς:

- Διμερές αεροπορικό θεσμικό πλαίσιο μεταξύ Ελλάδας και τρίτων χωρών.

- Εκπαίδευση στον ΕΚ 847/2004 για την διαπραγμάτευση και εφαρμογή των συμφωνιών περί αεροπορικών μεταφορών μεταξύ των κρατών μελών και τρίτων χωρών.

- Εκπαίδευση στον ΕΚ 785/2004 για τις απαιτήσεις ασφάλισης των αερομεταφορέων και των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αεροσκαφών.

- Εκπαίδευση στον ΕΚ 2111/2005 για τη σύσταση κοινοτικού καταλόγου αερομεταφορέων των οποίων απαγορεύεται η λειτουργία στην Κοινότητα και την ενημέρωση των επιβατών αεροπορικών μεταφορών σχετικά με την ταυτότητα του πραγματικού αερομεταφορέα.

- Εκπαίδευση στον Κανονισμό (ΕΕ) 452/2014 για τον καθορισμό των τεχνικών απαιτήσεων και των διοικητικών διαδικασιών που αφορούν στις πτητικές λειτουργίες αερομεταφορέων τρίτων χωρών σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 216/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (TCO Regulation).

- Εκπαίδευση στον Κανονισμό σχετικά με την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 474/2006 για τη σύσταση κοινοτικού καταλόγου αερομεταφορέων οι οποίοι υπόκεινται σε απαγόρευση λειτουργίας εντός της Κοινότητας, όπως ισχύει (τροποποιείται σε εξαμηνιαία περίπου βάση).

4.7. Β.5.2. Οι Επιθεωρητές Εγκρίσεων Πτήσεων θα πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτουν πιστοποίηση στα πρότυπα ISO 19011/2018 ή σε πρότυπα της οικογένειας ISO 9000.

Στο κεφάλαιο 5. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ και στην παρ. 5.1. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ του Κανονισμού Επιθεωρήσεων προστίθεται παράγραφος 5.1.3. ως εξής:

«5.1.3. ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΡΙΕΤΟΥΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν Επιθεωρητές σε κάποιον τομέα εκ των αναφερομένων στο Κεφάλαιο 4 της παρούσας, δεν απαιτείται η συμπλήρωση τριετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας και αρκεί η πλήρωση των λοιπών προσόντων για τον διορισμό επιθεωρητών».

Γ. Κατά τα λοιπά, εξακολουθούν να ισχύουν ως έχουν όλες οι υπόλοιπες διατάξεις του Κανονισμού Επιθεωρήσεων της Α.Π.Α., όπως αυτός τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε κατά τις ανωτέρω διατάξεις με την από 6.2.2024 απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Α.Π.Α.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Σπάτα, 7 Φεβρουαρίου 2024

 

 

 

Έχει διαβαστεί 464 φορές

Τελευταία Νέα