x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Νόμος 4810/2021 - ΦΕΚ 107/Α/25-6-2021 (Κωδικοποιημένος)

Νόμος 4810/2021 - Οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 για το έτος 2020.

Τρέχουσα ενοποιημένη έκδοση: 09.04.2023. Το Κωδικοποιημένο αρχείο, εκδόθηκε σε ενοποιημένο κείμενο με ενσωματωμένες τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις με τις διατάξεις του Ν.5039/2023 - ΦΕΚ 83/Α/3-4-2023.

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.

- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.

Το αρχικό κείμενο με τις διατάξεις όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ. οι οποίες έχουν τροποποιηθεί μεταγενέστερα.


ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4810/2021

ΦΕΚ 107/Α/25-6-2021

Οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 για το έτος 2020.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

 

Άρθρο πρώτο

Κύρωση σύμβασης αποζημίωσης παραχωρησιούχου

Κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η σύμβαση με αντικείμενο την αποζημίωση παραχωρησιούχου λόγω των ληφθέντων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 για το έτος 2020, στο πλαίσιο εκτέλεσης των συμβάσεων παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία των δεκατεσσάρων (14) Περιφερειακών Αεροδρομίων Αιγαίου, Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου, μαζί με τα προσαρτώμενα σε αυτήν Παραρτήματα Ι και II, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα και ενιαίο σύνολο με αυτήν, που υπογράφηκε στην Αθήνα την 31η Μαΐου 2021, μεταξύ αφενός, της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία» (ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε.), και αφετέρου, της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ A ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», το κείμενο της οποίας ακολουθεί, μαζί με τα προσαρτώμενα σε αυτήν Παραρτήματα I και II, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα και ενιαίο σύνολο με αυτήν:

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΥ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΛΗΦΘΕΝΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19 ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2020 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ

ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ

ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ 14 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΚΡΗΤΗΣ,

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΟΥ

Η παρούσα σύμβαση (εφεξής η «Συμφωνία») συνάπτεται στην Αθήνα σήμερα την 31 του μηνάς Μάίου του έτους 2021,

ΜΕΤΑΞΥ

ΑΦ ΕΝΟΣ

(1)Της Ελληνικής Δημοκρατίας (εφεξής το «Ελληνικό Δημόσιο» ή το «Δημόσιο»),

νομίμως εκπροσωπούμενης από τον κ, Χρήστο Σταϊκούρα, Υπουργό Οικονομικών, Νίκης 5-7 10563, Αθήνα, κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή, Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Αναστάσεως 2 και Τσιγάντε, 10191, Παπάγος και κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, Υπουργό Εθνικής Αμυνας, Στρατόπεδο Παπάγου, Μεσογείων 227231,15561, Χολαργός

(2)Της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΑΜΕΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (εφεξής «Παραχωρητής» ή

«ΤΑΙΠΕΔ»), συσταθείσας δυνάμει του νόμου 3986/2011 (Εφημερίδα της Κυβερνήσεως 152Α/1.7.2011), που εδρεύει επί των οδών Κολοκοτρώνη 1 και Σταδίου, 7ος όροφος, ΤΚ 105 62, Αθήνα, Ελλάδα, το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ανήκει και ελέγχεται από το Ελληνικό Δημόσιο, νομίμως εκπροσωπούμενης στην παρούσα εκ του Νόμου (ν. 3986/11) από τον κ. Ριχάρδο Αντώνιο Λαμπίρη, Διευθύνοντα Σύμβουλο σε συνδυασμό με τις από 23,04.2021 και 31.05.2021 αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.

ΚΑΙ ΑΦ ΕΤΕΡΟΥ

(3)Της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» που έχει συσταθεί σύμφωνα με τους νόμους της Ελλάδας, εδρεύει στον Δήμο Αμαρουσίου, επί της οδού Γερμανικής Σχολής αρ. 10, είναι εγγεγραμμένη στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ Ε.ΜΗ.) με αριθμό 133592401000, και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία

«FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», που έχει συσταθεί σύμφωνα με τους νόμους της Ελλάδας, εδρεύει στον Δήμο Αμαρουσίου, επί της οδού Γερμανικής Σχολής αρ. 10, είναι εγγεγραμμένη στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ ) με αριθμό 133594801000 όπως οι δύο αυτές εταιρείες εκπροσωπούνται νομίμως στην παρούσα Σύμβαση από τους κ.κ. Alexander Zinell, Γενικό Εκτελεστικό Διευθυντή και Ευάγγελο Μπαλτά, Γενικό Οικονομικό Διευθυντή, δυνάμει των με αρίθ. πρωτοκόλλου 2317647/26.01.2021 και 2317778/21 01.2021 ανακοινώσεων του Τμήματος Μητρώου/Υπηρεσίας Γ.Ε.ΜΗ. στο οποίο δημοσιεύθηκε η εκπροσώπηση των δύο ως άνω εταιρειών σε συνδυασμό με τις από 31/12/2020 και 31/05/2021 αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου τους, και οι δύο ως άνω εταιρείες εφεξής καλούμενες ο «Παραχωρησιούχος» ή η «Εταιρεία»),

από κοινού εφεξής τα «Συμβαλλόμενα Μέρη» ή απλώς «Μέρη»

I.ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ

1.Ότι την 14 Δεκεμβρίου 2015, το Δημόσιο, ο Παραχωρητής και ο Παραχωρησιούχος συνήψαν τις Συμβάσεις Παραχώρησης (εφεξής από κοινού οι «Συμβάσεις Παραχώρησης» ή «ΣΠ») για την Αναβάθμιση, Συντήρηση, Διαχείριση και Λειτουργία των Περιφερειακών Αεροδρομίων Αιγαίου, Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου,

2.Ότι οι Συμβάσεις Παραχώρησης υποβλήθηκαν από το Δημόσιο στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και κυρώθηκαν με τα άρθρα 215 και 216 του νόμου 4389/2016 και ο ανωτέρω νόμος δημοσιεύθηκε στο με αριθμό 94 Φύλλο του Πρώτου Τεύχους της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως την 27.05.2016.

3.Ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των ΣΠ και ειδικότερα με τις διατάξεις των όρων 6.2.2 και 6.2.3 των ΙΠ, στις 11 Απριλίου 2017 επιβεβαιώθηκε από τα Συμβαλλόμενα Μέρη η εκπλήρωση των όρων για την επίτευξη της Ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης.

4.Ότι, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 9.2.2, των ΣΠ και στο άρθρο 3 κάθε μιας εκ των από 24 3.2017 Απευθείας Συμβάσεων με το Δημόσιο (όπως αυτές ορίζονται στις ΣΠ), με τις Υπουργικές Αποφάσεις Αριθμ Μ.Α.Δ.Κ.Α. 0004852 Ε- 2017/24.03.2017 (ΦΕΚ Β 1108/30.03.2017), Αριθμ. Μ.Α.Δ.Κ.Α. 0004853 ΕΞ 2017/24.03.2017 (ΦΕΚ Β 1108/30.03 2017) , Αριθμ. Μ.Α.Δ.Κ.Α. 0005650 ΕΞ 2017/06.04.2017 (ΦΕΚ Β 1236/07.04 2017) και Αριθμ. Μ.Α.Δ.Κ.Α. 0005649 ΕΞ 2017/06.04.2017 (ΦΕΚ Β 1236/07.04.2017) (επισυνάπτονται στην παρούσα ως Παράρτημα I) ορίστηκαν ως Καθορισμένες Δανειακές Συμβάσεις Παραχώρησης οι απαριθμούμενες στις προαναφερθείσες Υπουρνικές Αποφάσεις και υπογεγραμμένες δανειακές συμβάσεις για την χρηματοδότηση του Παραχωρησιούχου {εφεξής οι «Καθορισμένες Δανειακές Συμβάσεις»),

5.Ότι μετά το ξέσπασμα της πανδημίας COV1D 19 (εφεξής αναφεράμενη ως «Πανδημία») μειώθηκε παγκοσμίως η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια, ειδικά δε στα Αεροδρόμια που διαχειρίζεται ο Παραχωρησιούχος, η επιβατική κίνηση περιορίσθηκε για το έτος 2020 σε ποσοστό 70,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2019 και σε ποσοστό 72,1% σε σχέση με τις προβλέψεις του Οικονομικού Μοντέλου.

6 Οτι στα αρχικά στάδια της Πανδημίας COVID 19, όταν ή έκταση και οι συνέπειες της Πανδημίας COVID 19 δεν ήταν γνωστά σε κανένα από τα Μέρη, δυνάμει της από

27.32020 επιστολής του Παραχωρησιούχου (με αριθμό πρωτοκόλλου OUT.AB.MIN.CF,609.2020) και της από 29.04,2020 και με αριθμό πρωτοκόλλου 209 επιστολής του Δημοσίου δημιουργήθηκε διαφορά σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων της ΣΠ.

7.Ότι η ως άνω διαφορά μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Ελληνικού Δημοσίου παραπέμφθηκε προς επίλυση στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικής Διαφοράς (εφεξής «ΕΕΤΔ») που συστάθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου 39.2 των Συμβάσεων Παραχώρησης, και δυνάμει των από 11.05.2020 Προσφυγών του Παραχωρησιούχου και των από 01.06,2020 Απαντήσεων του Ελληνικού Δημοσίου. Στη διαδικασία αυτή άσκησε Παρεμβάσεις υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου το ΤΑΙΠΕΔ με τις από 31.05.2020 Παρεμβάσεις - Απαντήσεις του.

8.Ότι η Πανδημία COVID-19, όπως και οι συνέπειές της, είναι ένα γεγονός, του οποίου οι βαρύτατες επιπτώσεις στην οικονομική ζωή σε συνδυασμό με την κατά το έτος 2020 ανυπαρξία ταχείας και μαζικής αποτελεσματικής ιατρικής αντιμετώπισης ανέτρεψαν την υπάρχουσα παγκόσμια οικονομική κατάσταση και οδηγούν ολόκληρη την ανθρωπότητα σε μια νέα πραγματικότητα, όπου μετά βεβαιότητας συνεπάγεται σημαντική πτώση του ΑΕΠ στην Ε.Ε. αλλά και στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

9.Ότι από την έναρξη της Πανδημίας COVID-19 και για το έτος 2020το Δημόσιο, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και των παγκοσμίως ληφθέντων μέτρων για την προστασία της Δημόσιας Υγείας, έχει εκδώσει πληθώρα κανονιστικών διατάξεων και NOTAMS με τις οποίες τίθενται πολλοί και ποικίλοι περιορισμοί στην ελεύθερη

μετακίνηση των αεροσκαφών και των επιβατών, καθιστώντας έτσι τις αεροπορικές μετακινήσεις σχεδόν απαγορευτικές.

10.Ότι, λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της Πανδημίας COVID-19 και των συνεπειών τους στην επιβατική κίνηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων καθόλο το 2020 , το Ελληνικό Δημόσιο κρίνει ότι συντρέχει το προβλεπόμενο στο άρθρο 3.1 των Συμβάσεων Παραχώρησης «Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου».

11.Ότι από το άρθρο 30.4.1 των ΣΠ (Γεγονότα Ευθύνης Δημοσίου - Αποζημίωση Δραστηριοτήτων Παραχώρησης) προκύπτει ότι «Εάν κατά τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης ο Παραχωρησιούχος αποδείξει ότι λόγω Γεγονότος Ευθύνης Δημοσίου μειώθηκαν τα Έσοδά του, συμπεριλαμβανομένων των Μειώσεων λόγω Ανεπαρκών Επιδόσεων τις οποίες υπέστη αποκλειστικά λόγω Γεγονότος Ευθύνης Δημοσίου, το Δημόσιο θα αποζημιώσει τον Παραχωρησιούχο με ποσό ίσο με τη διαφορά ανάμεσα στα Έσοδα που πραγματοποιήθηκαν κατά την Τριμηνιαία Περίοδο στην οποία ανέκυψε το εν λόγω γεγονός ή κατά οποιαδήποτε Τριμηνιαία Περίοδο στην οποία το εν λόγω γεγονός ή οι συνέπειες αυτού συνέχισαν να υφίστανται, με βάση την πρόβλεψη Εσόδων στο Οικονομικό Μοντέλο για την ίδια περίοδο. Ωστόσο, για τον υπολογισμό της αποζημίωσης την οποία ενδέχεται να δικαιούται ο Παραχωρησιούχος για τις Ζημίες που υπέστη λόγω Γεγονότος Ευθύνης Δημοσίου, θα ληφθούν υπόψη και θα συμψηφιστούν οι πληρωμές προς τον Παραχωρητή οι οποίες ενδέχεται να προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων του Άρθρου 29 (Πληρωμές) για την περίοδο για την οποία υπολογίζεται η αποζημίωση».

12.Ότι σε συνέχεια των με ΑΠ 33453 ΕΞ 2021/19.3.2021 και 33454 ΕΞ 2021/19.3.2021

επιστολών της Μονάδας Αποκρατικοποιήσεων, Διαχείρισης Κινητών Αξιών & Επιχειρησιακού Σχεδιασμού της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, ο Παραχωρησιούχος δήλωσε με τις από 20.03.2021 απαντητικέςεπιστολέςτουOUT.A.MIN.LEG.463.2021και OUT.B.MIN.LEG 464.2021, που έλαβαν ΑΠ 33829 ΕΙ/23.3.2021, ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις των από 14 Δεκεμβρίου 2015 Σύμβασεων Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας (Ομάδα Α και Ομάδα Β), οι οποίες οποίες κυρώθηκαν με τον Ν.4389/2016, δεν είχε την υποχρέωση να ασφαλισθεί ο ίδιος και το έργο του, καθώς και ότι δεν είναι ασφαλισμένος, έναντι κινδύνων λειτουργίας/απώλειας εσόδων/απώλειας κερδών από επιδημία ή συναφή αιτία ή μέτρα και διαταγές δημοσίων αρχών.

13.Οτι σύμφωνα με την με ΑΠ 24873/26.3.21 αττό 24.03,2021 «Έκθεση Ευρημάτων από την Εκτέλεση Προσυμφωνημένων Διαδικασιών επί του Υπολογισμού Εισφοράς και Παροχής Στοιχείων για την περίοδο 1η Ιανουάριου 2020 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020, σύμφωνα με τα άρθρα 29.2 και 29.3 της Σύμβασης Παραχώρησης, για την Εταιρεία Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Α Α.Ε.» της Ανώνυμης ελεγκτικής εταιρείας ΠράιςγουωτερχαουςΚούπερς (AM ΣΟΕΛ 113), επί της οποίας επισυνάπτεται η από 24 03.2021 επιστολή του Παραχωρησιούχου με αριθμό πρωτοκόλλου OUT.A.MIN ACC.312.2021 με θέμα «Παροχή στοιχείων για υπολογισμό Αρθρα 29.2.1, 29 3 1(γ) Σύμβασης Παραχώρησης.Ορθή Επανάληψη» προς το Ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ, κοινοποιούμενη προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τα πραγματοποιηθέντα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανέρχονται στο ποσό των Ευρώ 6.647.875 {έξι εκατομμύρια εξακόσιες σαράντα επτά χιλιάδες οκτακόσια εβδομήντα πέντε).

14.Οτι σύμφωνα με την με ΑΠ 24868Ε12021/26.3.2021 από 24.03.2021 «Έκθεση Ευρημάτων από την Εκτέλεση Προσυμφωνημένων Διαδικασιών επί του Υπολογισμού Εισφοράς και Παροχής Στοιχείων για την περίοδο 1τ Ιανουάριου 2020 έως και την 31η Δεκεμβρίου 2020, σύμφωνα με τα άρθρα 29.2 και 29.3 της Σύμβασης Παραχώρησης, για την Εταιρεία Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Β Α.Ε.» της Ανώνυμης ελεγκτικής εταιρείας ΠράιςγουωτερχαουςΚούπερς (AM ΣΟΕΛ 113), επί της οποίας επισυνάπτεται η από 24.03.3021 επιστολή του Παραχωρησιούχου (και συγκεκριμένα της Εταιρείας Fraport Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδας Β. Α.Ε.) με αριθμό πρωτοκόλλου OUT.B.MIN.ACC.313.2021 με θέμα «Παροχή στοιχείων για υπολογισμό Αρθρα 29.2.1., 29.3.1(γ) Σύμβασης Παραχώρησης. Ορθή Επανάληψη» προς το Ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ, κοινοποιούμενες προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, τα πραγματοποιηθέντα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανέρχονται στο ποσό των Ευρώ 3.312.896 (τρία εκατομμύρια τριακόσιες δώδεκα χιλιάδες οκτακόσια ενενήντα έξι).

15.Ότι σύμφωνα με την με ΑΠ 47650ΕΜΠ/19.4.2021 από 24.3.2021 έκθεση που διενεργήθηκε από την εταιρεία Deloitte, κατόπιν της ανάθεσης που έγινε σε εκείνην από το ΤΑΙΠΕΔ με αντικείμενο την αξιολόγηση των οικονομικών συνεπειών της Πανδημίας COVID-19 στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος, τα προβλεφθέντα κατ’ εφαρμογή του από 30.3.2020 κοινοποιηθέντος προς το Ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ Οικονομικού Μοντέλου (κατ’αρ.31 των ΣΠ, προηγουμένως εγκεκριμένου από της Δανειστές σύμφωνα με την ΣΠ, εφεξής αναφερόμενο ως «Οικονομικό Μοντέλο») κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έτους 2020 προβλέπονταν στο ποσό των Ευρώ 187.825.004 (εκατόν ογδόντα επτά εκατομμύρια οκτακόσιες είκοσι πέντε χιλιάδες και τέσσερα).

16.Ότι σύμφωνα με την με ΑΠ 47650ΕΜΠ/19 4.2021 από 24.3.2021 έκθεση με τίτλο « Επισκόπηση των Εκτιμώμενων Οικονομικών Συνεπειών της Πανδημίας COVID-19 στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος» που διενεργήθηκε από την εταιρεία Deloitte, κατόπιν της ανάθεσης που έγινε σε εκείνην από το ΤΑΙΠΕΔ με αντικείμενο την αξιολόγηση των οικονομικών συνεπειών της Πανδημίας COVID-19 στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της Ελλάδος, τα πραγματοποιηθέντα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έτους 2020 υπολείπονται των προβλεφθέντων κατ' εφαρμογή του από 30.3.2020 κοινοποιηθέντος προς το Ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ Οικονομικού Μοντέλου (κατ'αρ.31 των ΣΠ, προηγουμένως εγκεκριμένου από της Δανειστές σύμφωνα με τις ΣΠ) κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έτους 2020 κατά το ποσό των Ευρώ 177.864.233 (εκατόν εβδομήντα επτά εκατομμύρια οκτακόσιες εξήντα τέσσερις χιλιάδες διακόσια τριάντα τρία).

17.Ότι η αποζημίωση του Παραχωρησιούχου με βάση τα άρθρα 30.4.1,30.4.3 και 30.4 4 των Συμβάσεων Παραχώρησης ανέρχεται σε Ευρώ 177.864.233 (εκατόν εβδομήντα επτά εκατομμύρια οκτακόσιες εξήντα τέσσερις χιλιάδες διακόσια τριάντα τρία ) (εφεξής η «Αποζημίωση»), ειδικότερα επιμεριζόμενη ως Αποζημίωση ποσού Ευρώ 98.709.466 (ενενήντα οκτώ εκατομμύρια επτακόσιες εννιά χιλιάδες τετρακόσια εξήντα έξι) για την εταιρεία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και ως Αποζημίωση ποσού Ευρώ 79.154.767 (εβδομήντα εννέα εκατομμύρια εκατόν πενήντα τέσσερις χιλιάδες επτακόσια εξήντα επτά) για την εταιρεία «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Β ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ».

18.Οτι ο Παραχωρησιούχος προτίθεται να αποδεχθεί την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 30.4 1 των Συμβάσεων Παραχώρησης για τον συμψηφισμό πληρωμών προς τον Παραχωρητή και πέραν του έτους 2020

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΩΣ ΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΤΑ ΜΕΡΗ ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΟΜΟΛΟΓΗΣΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ:

II. ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΥ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ

II. 1 Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης

19.Προκειμένου ο Παραχωρησιούχος να βρεθεί σε οικονομική θέση κατά το δυνατόν ισοδύναμη με εκείνην στην οποία θο περιερχόταν κατ’ εφαρμογή του άρθρου 30.4 των ΣΠ αφού αποδέχεται να μην αποζημιωθεί κατά τις διατάξεις του άρθρου 30.4.2 των ΣΠ που είναι δυσμενέστερες για το Δημόσιο, ο Παραχωρησιούχος δεν θα οφείλει και δεν θα καταβάλει την Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης για τα Έτη Παραχώρησης 2019, 2020 και 2021 και θα γίνουν και οι απαραίτητες λογιστικές και φορολογικές διευθετήσεις. Εάν η επιβατική κίνηση του έτους 2021 στα Περιφερειακά Αεροδρόμια, όπως υπολογίζεται κατά τη λήξη του εν λόγω έτους, υπολείπεται των 30,8 εκατομμυρίων επιβατών, ο Παραχωρησιούχος δεν θα οφείλει και δεν θα καταβάλει την Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης για το Έτος Παραχώρησης 2022.

11.2Μεταβλητή Αμοιβή Παραχώρησης

20.Για τους ίδιους ως άνω λόγους, ο Παραχωρησιούχος συμψηφίζει την αποζημίωσή του με την Μεταβλητή Αμοιβή Παραχώρησης που προβλέπεται στο Άρθρο 3.1 των ΣΠ, η οποία πλέον θα οφείλεται σε σχέση με κάθε Έτος Παραχώρησης μόνον μετά την τέταρτη επέτειο της αντίστοιχης Ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης (δηλαδή για το έτος 2022 και μετά). Εάν η επιβατική κίνηση του έτους 2021 στα Περιφερειακά Αεροδρόμια, όπως υπολογίζεται κατά τη λήξη του εν λόγω έτους, υπολείπεται των 30,8 εκατομμυρίων επιβατών, τότε η Μεταβλητή Αμοιβή Παραχώρησης θα οφείλεται σε σχέση με κάθε Έτος Παραχώρησης μόνον μετά την πέμπτη επέτειο της αντίστοιχης Ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης (δηλαδή για το έτος 2023 και μετά).

11.3Ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης το Έτος 2021

21,Αν και κατόπιν του εμβολιαστικού προγράμματος σε Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης και των Εσόδων στα Περιφερειακά Αεροδρόμια, στην περπτωση που λόγω τυχόν μέτρων του Δημοσίου για την αντιμετώπιση της Πανδημίας COVID-19 και των συνεπειών αυτής η επιβατική κίνηση συνεχίζει να είναι μειωμένη σε σχέση με τις προβλέψεις πριν την Πανδημία COVID-19, με αποτέλεσμα τα EBITDA του Παραχωρησιούχου να υπολείπονται των προβλεπομένων EBITDA στο Οικονομικό Μοντέλο για τη χρήση 01.01.202131.12.2021, τα Μέρη θα εξετάσουν καλόπιστα μετά το πέρας της θερινής περιόδου 2021 την ικανοποίηση τυχόν δικαιωμάτων καθώς και την εκπλήρωση τυχόν υποχρεώσεων τους σύμφωνα με τις ΙΠ, ενώ τυχόν αποζημίωση του Παραχωρησιούχου, αφού συμφωνηθεί εγγράφως, θα μπορεί να συμψηφισθεί με οποιαδήποτε Ετήσια ή Μεταβλητή Αμοιβή Παραχώρησης και μετά το έτος 2022 και στην περίπτωση αυτή θα προβλεφθεί αντίστοιχος Μηχανισμός Ελέγχου σύμφωνα με την κατωτέρω παράγραφο 22.

11.4Μηχανισμός Ελέγχου.

22.Δοθέντος ότι δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί το ύψος των Μεταβλητών Αμοιβών Παραχώρησης, την 31η Μαρτίου 2023 θα γίνει υπολογισμός των ποσών που αντιστοιχούν σε όλες τις ακυρωθείσες Αμοιβές Παραχώρησης, όπως αυτά τα ποσά θα προκύψουν από τις ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις των αντίστοιχων χρήσεων και το σύνολο αυτών θα συγκριθεί με την Αποζημίωση. Σε περίπτωση που το σύνολο των ακυρωθεισών Αμοιβών Παραχώρησης είναι μεγαλύτερο από την ως άνω Αποζημίωση, το υπερβάλλον ποσό θα καταβληθεί από τον Παραχωρησιούχο στον Παραχωρητή έως την 31.12.2023.

23.Ρητώς συμφωνείται ότι οποιαδήποτε αποτιμητή αξία ή ποσό ενίσχυσης τυχόν λάβει την έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως συμβατή με τους ενωσιακούς κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων για το έτος 2020 συμπεριλαμβάνεται στον προαναφερθέντα υπολογισμό και αποτελεί τμήμα της ανωτέρω Αποζημίωσης του Παραχωρησιούχου, σύμφωνα με τα οριζόμενα ανωτέρω υπό παρ. 19 έως και 22 της παρούσας.

11.5Μη διανομή Μερισμάτων στους μετόχους του Παραχωρησιούχου

24.Ο Παραχωρησιούχος δεν θα διανείμει μερίσματα στους μετόχους του και δεν θα προβεί σε αποπληρωμή κεφαλαίου Δευτερογενούς Χρέους μέχρι τις 31.03.2022.

11.6. Αναχρηματοδότηση

25.Εφόσον ο Παραχωρησιούχος προβεί σε αναχρηματοδότηση των Καθορισμένων Δανειακών Συμβάσεών του έως το τέλος του 2022, για τις ανάγκες του υπολογισμού του πιθανού οφέλους Αναχρηματοδότησης θα γίνει σύγκριση μεταξύ του επικαιροποιημένου Οικονομικού Μοντέλου εγκεκριμένου από τους Δανειστές του Παραχωρησιούχου που θα λαμβάνει υπόψη την Αναχρηματοδότηση και του τελευταίου Οικονομικού Μοντέλου που είχαν εγκρίνει οι Δανειστές του Παραχωρησιούχου πριν την Πανδημία COVID-19 (Παράρτημα II).

 

III ΠΛΗΡΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑ

26.Η κατά το Αρθρο II Αποζημίωση, συνιστώ πλήρη συμφωνία για τις απώλειες του Παραχωρησιούχου κατά το έτος 2020 και ο Παραχωρησιούχος δηλώνει και δεσμεύεται, ότι, υπό την προϋπόθεση ότι η παρούσα Συμφωνία θα κυρωθεί με νόμο, παραιτείται από οποιαδήποτε περαιτέρω αξίωση αναφορικά με την απώλεια εσόδων, τις ζημίες από τις καθυστερήσεις των Έργων και κάθε άλλη ζημία, που υπέστη ή θα υποστεί κατά το έτος 2020 εξαιτίας των μέτρων αντιμετώπισης της Πανδημίας COV1D-19 και των συνεπειών αυτής εντός του 2020, καθώς και από κάθε άλλη αξίωση για το χρονικό αυτό διάστημα, επιφυλασσόμενος εντούτοις, κάθε σχετικού δικαιώματος και αξιώσεώς του για το επέκεινα (του 2020) χρονικό διάστημα. Περαιτέρω ο Παραχωρησιούχος Θα παραιτηθεί νομοτύπως εντός δύο (2) εργασίμων ημερών από της δημοαιεύσεως σε ΦΕΚ του κυρωτικού νόμου της παρούσας συμφωνίας, ενώπιον της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών από το δικόγραφο και το δικαίωμα των από 11ης Μάίου 2020 Προσφυγών του κατά το μέρος που αφορά τις απαιτήσεις του κατά το έτος 2020, με την επιφύλαξη των απαιτήσεών του για τις αποζημιώσεις του Κατασκευαστή για Παρέμβαση του Δημοσίου και Γεγονός Καθυστέρησης, οι οποίες θα αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις των ΣΠ.

27 Κατά τα λοιπά, τα Μέρη επιφυλάσσονται κάθε δικαιώματος τους από τις ΣΠ.

28.Για την τυχόν τροποποίηση της παρούσας ή/και του κυρωτικού αυτής νόμου, εφαρμόζονται οι ΣΠ, καθώς και το άρθρο 50 αυτών ειδικότερα.

IV ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

29.Σε περίπτωση που προκόψει διαφορά από ή σε σχέση με την παρούσα Συμφωνία θα τυγχάνουν εφαρμογής οι διαδικασίες επίλυσης διαφορών του άρθρου 39 των ΣΠ

30.Η υπογραφή της παρούσας Συμφωνίας από τα Συμβαλλόμενα Μέρη ισχύει και είναι δεσμευτική αποκλειστικά και μόνον ως προς τα θέματα που ρυθμίζονται με αυτήν και κατ' ακολουθία δεν θίγει τα λοιπά δικαιώματα και υποχρεώσεις τους, όπως αυτά προκύπτουν από τις ΣΠ και τα συναφή Παραρτήματα τους, ούτε συνιστά καθοιονδήποτε τρόπο παραίτηση από αυτά ή τροποποίηση αυτών.

31 Με την επιφύλαξη της παρ.21 της παρούσας αναφορικά με την χρήση του 2021 αλλά και την αμέσως επόμενη αυτής, αφενός η επίκληση της παρούσας συμφωνίας εν όλω ή εν μέρει, προς υποστήριξη οποιωνδήποτε άλλων αξιώσεων του Παραχωρησιούχου εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου ή/και του Παραχωρητή καθώς και προς αντίκρουση οποιωνδήποτε αξιώσεων του Παραχωρησιούχου από το Ελληνικό Δημόσιο και τον Παραχωρητή αποκλείεται, και αφετέρου κανένας όρος

 της παρούσας συμφωνίας δεν θα ερμηνευθεί σαν ομολογία εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, του Παραχωρητή και του Παραχωρησιοϋχου σε σχέση με οποιαδήποτε αξίωση των Μερών.

Στην περίπτωση που οποιοσδήποτε όρος της παρούσας κηρυχθεί άκυρος για οποιονδήποτε λόγο, η παρούσα Συμφωνία λύεται και τα Μέρη επανέρχονται στη θέση που βρίσκονταν πριν από την υπογραφή της.

Η παρούσα Συμφωνία ισχύει υπό την αναβλητική αίρεση ότι θα κυρωθεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Εν όψει της κύρωσης της Συμφωνίας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο τα Μέρη συμφωνούν να αναστείλουν τη διαδικασία Επίλυσης Τεχνικής Διαφοράς, ενώ μετά την κύρωση ο Παραχωρησιούχος δεσμεύεται ότι θα παραιτηθεί από τις απαιτήσεις του σύμφωνα με την παράγραφο 26 της παρούσας, καθώς και ότι θα καταβάλει το σύνολο των εξόδων της Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών καθώς επίσης και τις αμοιβές των μελών της.

Η παρούσα Συμφωνία απαλλάσσεται από την καταβολή τελών χαρτοσήμου αλλά και από οποιοδήποτε άλλο τέλος και φόρο.

Εκτός αν άλλως ορίζεται στην παρούσα Συμφωνία, λέξεις και όροι που αναφέρονται με κεφαλαία στην παρούσα έχουν το ίδιο νόημα με αυτό που τους δίνεται στις ΣΠ.

ΣΕ ΠΙΣΤΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ, το Δημόσιο, ο Παραχωρητής και ο Παραχωρησιούχος υπέγραψαν δια των εξουσιοδοτημένων εκπροσώπων τους την παρούσα Συμφωνία σε επτά [7] αντίγραφα, κατά την ημερομηνία που αναφέρεται στην αρχή του παρόντος έγγραφου.

Υπογραφές

Παράρτημα I

Υπουργικές Αποφάσεις Καθορισμού των Δανείακών Συμβάσεων Παραχώρησης

Παράρτημα II

Επιστολές Δανειστών Παραχωρησιούχου

 

Άρθρο δεύτερο

Χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης στην εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» σύμφωνα με την περ. β' της παρ. 2 του άρθρου 107 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ)

1.Χορηγείται οικονομική ενίσχυση, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, στην εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» για την αποκατάσταση άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 ζημίας που υπέστη, κατά το έτος 2020, έως του ποσού των εκατόν τριάντα εκατομμυρίων (130.000.000) ευρώ, σύμφωνα με τους όρους του παρόντος.

Η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης προς την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» διενεργείται ως ακολούθως:

α. άμεση επιχορήγηση έως του ποσού των πενήντα ενός εκατομμυρίων πεντακοσίων εβδομήντα πέντε χιλιάδων και εννιακοσίων εξήντα τεσσάρων (51.575.964) ευρώ,

β. δια συμψηφισμού υποχρεώσεων καταβολής αμοιβής για την χορήγηση δικαιωμάτων σύμφωνα με το Παράρτημα 2 της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ), όπως έχει κυρωθεί με τον ν. 2338/1995 (Α' 202), συνολικού ύψους έως εβδομήντα οκτώ εκατομμυρίων τετρακοσίων είκοσι τεσσάρων χιλιάδων και τριάντα έξι (78.424.036) ευρώ καταβλητέων τα έτη 2020, 2021 και 2022, αναλυόμενα ως ακολούθως και κατά την ακόλουθη σειρά:

βα. έως σαράντα οκτώ εκατομμύρια τετρακόσιες είκοσι τεσσάρες χιλιάδες και τριάντα έξι (48.424.036) ευρώ καταβλητέα το έτος 2020,

ββ. έως δεκαπέντε εκατομμύρια (15.000.000) ευρώ καταβλητέα το 2021 και,

βγ. έως δεκαπέντε εκατομμύρια (15.000.000) ευρώ καταβλητέα το 2022.

Ο συμψηφισμός τόσο ανά έτος, όσο και στο σύνολο, δεν δύναται να υπερβαίνει τα ανωτέρω αναγραφόμενα ποσά, σε περίπτωση δε που διαπιστωθεί ότι η καταβλητέα αμοιβή είναι μεγαλύτερη για κάποιο εκ των ανωτέρω ετών, τότε η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» υποχρεούται στην καταβολή του υπερβάλλοντος ποσού για το αντίστοιχο έτος.

2.Η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης προς την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», σύμφωνα με την παρ. 1 τελεί υπό την αίρεση της προηγούμενης έκδοσης εγκριτικής απόφασης ή εγκριτικών αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπου θα προσδιορίζονται σε αυτήν, ή, σε περίπτωση περισσοτέρων αποφάσεων για το έτος 2020, σε κάθε μια εξ αυτών, η χρονική περίοδος, επί της οποίας εγκρίνεται η ενίσχυση, καθώς και το ποσό αυτής.

3.Η δαπάνη της οικονομικής ενίσχυσης της παρ. 1 βαρύνει τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οικονομικού έτους 2021 και καλύπτεται με μεταφορά πιστώσεων από τον Αναλυτικό Λογαριασμό Εξόδων (ΑΛΕ) 2910601058, «Πιστώσεις για δράσεις που σχετίζονται με την υλοποίηση μέτρων αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών του κορωνοϊού» του Ειδικού Φορέα (ΕΦ) 1023-7110000000, «Γενικές Κρατικές Δαπάνες». Για τη χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης της παρ. 1, η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» υποβάλλει προς το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο νομίμως εκπροσωπείται από τα Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, χωρίς υπαίτια καθυστέρηση, αίτηση, η οποία συνοδεύεται από οικονομοτεχνική έκθεση ως προς το ακριβές ύψος της ζημίας που υπέστη, με βάση οικονομικά στοιχεία δεόντως πιστοποιημένα και ηλεγμένα από ανεξάρτητη ελεγκτική - συμβουλευτική εταιρεία διεθνούς κύρους και με επαρκή εμπειρία σε ανάλογους ελέγχους, προκειμένου το συνολικό ποσό της οικονομικής ενίσχυσης να μην υπερβαίνει τη ζημία που υπέστη η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», ως άμεση συνέπεια της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, κατά τη χρονική περίοδο της οικονομικής ενίσχυσης που προσδιορίζεται στην εγκριτική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η αίτηση συνοδεύεται από έγγραφη δήλωση προς το Ελληνικό Δημόσιο παραίτησης από οποιαδήποτε απαί-τηση της εταιρείας, αναφορικά με τη χρονική περίοδο της οικονομικής ενίσχυσης, που προσδιορίζεται στην εγκριτική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξαιτίας ενεργειών οποιουδήποτε οργάνου του Ελληνικού Δημοσίου ή άλλου οργάνου του δημοσίου τομέα που λειτουργεί ως φορέας δημόσιας εξουσίας που σχετίζονται με την επιβολή περιοριστικών μέτρων στον τομέα των αερομεταφορών για την ανάσχεση εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, οι όροι, οι προθεσμίες, τα δικαιολογητικά, το ακριβές ύψος της ενίσχυσης, ο χρόνος χορήγησης, τόσο της άμεσης επιχορήγησης, όσο και της διενέργειας συμψηφισμού, καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης.

4.Το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης της παρ. 1 είναι αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Ελληνικού Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, μη εφαρμοζόμενης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (Α' 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Ελληνικό Δημόσιο, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

5.Η οικονομική ενίσχυση της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» σύμφωνα με το παρόν, δεν σωρεύεται με άλλες ενισχύσεις υπέρ αυτής για τις ίδιες επιλέξιμες δαπάνες και δεν συνεπάγεται υπερβάλλουσα ενίσχυσή της λόγω της ευθέως συναρτώμενης με την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 ζημίας της.

6.Η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» υποχρεούται να υποβάλει έως την 31η.12.2021 στις αρμόδιες υπηρεσίες των Υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, πλήρη έκθεση των λειτουργικών εσόδων και εξόδων που συνδέονται με τη δραστηριότητα της ως άνω εταιρείας για την περίοδο οικονομικής ενίσχυσης, δεόντως πιστοποιημένα από ανεξάρτητη

ελεγκτική - συμβουλευτική εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη τις εγκεκριμένες και ελεγμένες από ορκωτό ελεγκτή οικονομικές καταστάσεις της, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο ή πληροφορία που ζητείται από τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες για την εφαρμογή του παρόντος, προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι δεν υφίσταται υπερβάλλουσα οικονομική ενίσχυση της εταιρείας. Σε περίπτωση που από τον έλεγχο προκύψει ότι το ύψος της άμεσα συναρτώμενης με την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 ζημίας της εταιρείας για την περίοδο οικονομικής ενίσχυσης, υπολείπεται του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης που χορηγείται στην εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», δυνάμει του παρόντος και της εγκριτικής απόφασης ή των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και άλλων ενισχύσεων που έχουν χορηγηθεί στην εταιρεία από άλλες πηγές κατά τα οριζόμενα στην παρ. 5, για το υπερβάλλον ποσό δεν διενεργείται συμψηφισμός για τα επόμενα έτη. Εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται υπερβάλλον ποσό για το οποίο έχει διενεργηθεί καταβολή ή συμψηφισμός, σύμφωνα με την παρ. 1, αυτό ανακτάται.

Το υπερβάλλον ποσό ανακτάται από το Ελληνικό Δημόσιο έντοκα με έναρξη ισχύος από την ημερομηνία καταβολής της οικονομικής ενίσχυσης προς την εταιρεία, σύμφωνα με το οριζόμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιτόκιο ανάκτησης.

7.Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται η διαδικασία διακρίβωσης υπερβάλλουσας κατά τα ανωτέρω οικονομικής ενίσχυσης της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», η διαδικασία και οι προϋποθέσεις μη διενέργειας συμψηφισμού που δεν έχει λάβει χώρα, η διαδικασία και το επιτόκιο ανάκτησης υπερβάλλουσας οικονομικής ενίσχυσης από το Ελληνικό Δημόσιο, η διαδικασία βεβαίωσής της, σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης επιστροφής της, η αρμόδια για τις παραπάνω ενέργειες υπηρεσία και κάθε άλλη αναγκαία για την εφαρμογή του παρόντος λεπτομέρεια.

 

Άρθρο τρίτο

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων του παρόντος.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 25 Ιουνίου 2021

 

 

Έχει διαβαστεί 1494 φορές