Απόφαση 553695/2023 - ΦΕΚ 7533/Β/31-12-2023
Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας Κλειστών Ελεγχόμενων Δομών.
Απόφαση Αριθμ. 553695/2023
ΦΕΚ 7533/Β/31-12-2023
Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας Κλειστών Ελεγχόμενων Δομών.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ ΑΣΥΛΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του Κώδικα Νομοθεσίας για την υποδοχή, τη διεθνή προστασία πολιτών τρίτων χωρών και ανιθαγενών και την προσωρινή προστασία σε περίπτωση προστασία σε περίπτωση μαζικής εισροής εκτοπισθέντων αλλοδαπών (ν. 4939/2022, Α' 111),
β) των άρθρων 8 έως 17 του ν. 4375/2016 «Οργάνωση και λειτουργία Υπηρεσίας Ασύλου, Αρχής Προσφυγών, Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης σύσταση Γενικής Γραμματείας Υποδοχής, προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2013/32/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου «σχετικά με τις κοινές διαδικασίες για τη χορήγηση και ανάκληση του καθεστώτος διεθνούς προστασίας (αναδιατύπωση)» (L 180/29.6.2013), διατάξεις για την εργασία δικαιούχων διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις» (Α' 51), γ) του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 131), δ) του π.δ. 77/2022 «Ίδρυση Κλειστών Ελεγχόμενων Δομών (Κ.Ε.Δ.) και κατάργηση Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) - Τροποποίηση του π.δ. 106/2020
«Οργανισμός Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» (Α' 255)» (Α' 212),
ε) του π.δ. 106/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» (Α' 255), ζ) του π.δ. 4/2020 «Σύσταση Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, καθορισμός των αρμοδιοτήτων του και ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 4), η) του π.δ. 18/2020 «Μετονομασία και σύσταση Γενικών και Ειδικών Γραμματειών στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου» (Α' 34), θ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005 - Α' 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133), ι) της υπ' αρ. 361776/21.07.2023 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου «Διορισμός Γενικού Γραμματέα Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» (Υ.Ο.Δ.Δ. 704),
ια) της υπ' αρ. 13429/27.08.2020 υπουργικής απόφασης «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου στον Γενικό Γραμματέας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου» (Β' 4812),
ιβ) της υπ' αρ. 23/13532/23.11.2020 υπουργικής απόφασης «Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας Δομών Προσωρινής Υποδοχής και Δομών Προσωρινής Φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών, που λειτουργούν με μέριμνα της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης» (Β' 5272),
ιγ) της υπ' αρ. 10616/24.08.2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός λειτουργίας του «Μητρώου Ελληνικών και Ξένων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ)» και του «Μητρώου Μελών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ)», που δραστηριοποιούνται σε θέματα διεθνούς προστασίας, μετανάστευσης και κοινωνικής ένταξης εντός της Ελληνικής Επικράτειας» (Β' 3820), ιδ) της υπ' αρ. 1/7433/15.4.2019 κοινής υπουργικής απόφασης «Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας Κέντρων Υποδοχών και Ταυτοποίησης και Κινητών Μονάδων Υποδοχής και Ταυτοποίησης» (Β' 2219), ιε) της υπό στοιχεία Υ1.Γ.Π. οικ. 92490/4.10.2013 υπουργικής απόφασης «Πρόγραμμα ιατρικού ελέγχου, ψυχοκοινωνικής διάγνωσης και υποστήριξης και παραπομπής των εισερχομένων χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα πολιτών τρίτων χωρών σε δομές πρώτης υποδοχής» (Β' 2745), όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αρ. 9889/13.8.2020 (Β' 3390) απόφαση.
2. Τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων).
3. Την ανάγκη ανάπτυξης ενιαίων διαδικασιών και κατάρτισης προδιαγραφών λειτουργίας στις Κλειστές Ελεγχόμενων Δομών που συστήνονται σύμφωνα με την περ. γ' της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016.
4. Την ανάγκη επικαιροποίησης του παρόντος Κανονισμού, μετά την έκδοση του ν. 4939/2022 «Κύρωση Κώδικα Νομοθεσίας για την υποδοχή, τη διεθνή προστασία πολιτών τρίτων χωρών και ανιθαγενών και την προσωρινή προστασία σε περίπτωση προστασία σε περίπτωση μαζικής εισροής εκτοπισθέντων αλλοδαπών» (Α' 111).
5. Την υπ' αρ. 551888/21.12.2023 εισήγηση της ΓΔΔΟΥ σύμφωνα με την οποία δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού, ούτε προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος των εγκεκριμένων πιστώσεων του Προϋπολογισμού του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Ειδικού Φορέα 1055-203 «Γενική Γραμματεία Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο» του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου αποφασίζει:
Άρθρο 1
Αντικείμενο του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας
Αντικείμενο του παρόντος Γενικού Κανονισμού είναι η ρύθμιση της εσωτερικής διάρθρωσης και λειτουργίας των Κλειστών Ελεγχόμενων Δομών (καλούμενες εφεξής "ΚΕΔ") της περ. γ' της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016, που λειτουργούν ως περιφερειακές υπηρεσίες της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης και αποτελούνται από τα επιμέρους τμήματα που λειτουργούν εντός αυτών, όπως περιγράφεται στον παρόντα Κανονισμό. Για τις διαδικασίες υποδοχής και ταυτοποίησης, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πολιτών τρίτων χωρών και των ανιθαγενών που υπόκεινται στις διαδικασίες αυτές και τους γενικούς κανόνες προσωρινής παραμονής στις εγκαταστάσεις των ΚΕΔ, εξαιρου- μένων αυτών των ΠΡΟ.ΚΕ.ΚΑ., καθώς και τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις προσωπικού και παραμενόντων σε αυτές, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 4939/2022 «Κύρωση Κώδικα Νομοθεσίας για την υποδοχή, τη διεθνή προστασία πολιτών τρίτων χωρών και ανιθαγενών και την προσωρινή προστασία σε περίπτωση μαζικής εισροής εκτοπισθέντων αλλοδαπών» (Α' 111) και αναλογικά οι διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας των Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης και του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας Ελεγχόμενων Δομών Προσωρινής Φιλοξενίας, με την επιφύλαξη των όσων ορίζονται στον παρόντα Κανονισμό επί των θεμάτων που διέπονται από αυτόν.
ΜΕΡΟΣ Α'
ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 2
Διάρθρωση
Οι ΚΕΔ αποτελούν περιφερειακές υπηρεσίες της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης («ΥπΥΤ»). Ο προγραμματισμός, η παρακολούθηση και ο έλεγχος της δράσης τους εξασφαλίζεται από τη Διεύθυνση Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης και Κλειστών Ελεγχόμενων Δομών σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Υποστήριξης και τις αρμόδιες Γενικές Διευθύνσεις του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
Εντός των ΚΕΔ δύναται να λειτουργεί Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης, δομή προσωρινής υποδοχής καθώς και διακριτοί χώροι με τις κατάλληλες προδιαγραφές για την παραμονή πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες του άρθρου 1λγ του ν. 4939/2022.
Σε διακριτό χώρο εντός των ΚΕΔ δύναται να λειτουργεί Προαναχωρησιακό Κέντρο Κράτησης Αλλοδαπών (ΠΡΟ. ΚΕ.Κ.Α.), υπό τη διοίκηση της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και Περιφερειακό Γραφείο Ασύλου ή Αυτοτελές Κλιμάκιο ή Κινητό Κλιμάκιο της Υπηρεσίας Ασύλου.
Για τις ανάγκες λειτουργίας τους, οι ΚΕΔ υποστηρίζονται από τα Κλιμάκια του υφιστάμενου εντός αυτών ΚΥΤ, τα οποία διαρθρώνονται ως εξής:
1. Κλιμάκιο διοικητικής μέριμνας.
2. Κλιμάκιο ταυτοποίησης και εξακρίβωσης ιθαγένειας.
3. Κλιμάκιο ιατρικού ελέγχου και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.
4. Κλιμάκιο ενημέρωσης.
5. Κλιμάκιο εξωτερικής φύλαξης και ασφάλειας.
Γ ια τις αρμοδιότητες των Κλιμακίων ισχύουν οι οικείες διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας των Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης.
Άρθρο 3
Αρμοδιότητες και καθήκοντα Διοικητή
1. Ο Διοικητής των Κλειστών Ελεγχόμενων Δομών προΐσταται των Κλιμακίων Διοικητικής Μέριμνας, Ιατρικού Ελέγχου, Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης καθώς και του Κλιμακίου Ενημέρωσης και έχει τη γενική εποπτεία της λειτουργίας της ΚΕΔ. Αναλυτικότερα, ο Διοικητής έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α. μεριμνά για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία της ΚΕΔ, εξαιρουμένων των Προαναχωρησιακών Κέντρων Κράτησης Αλλοδαπών (ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α.) καθώς οι εγκαταστάσεις αυτές λειτουργούν ως Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας,
β. εποπτεύει και συντονίζει τη λειτουργία των Κλιμακίων και ευθύνεται για την αποτελεσματική εκτέλεση της αποστολής τους,
γ. εποπτεύει, ελέγχει και αξιολογεί το προσωπικό, πλην προσωπικού ΥΠΕΘΑ και του αστυνομικού προσωπικού,
δ. αναθέτει καθήκοντα στους υπαλλήλους των Κλιμακίων και ορίζει τις βάρδιες του προσωπικού, πλην προσωπικού ΥΠΕΘΑ και του αστυνομικού προσωπικού, και ευθύνεται για την αποτελεσματική εκτέλεση της αποστολής τους,
ε. καθορίζει με εντολή του το ημερήσιο πρόγραμμα καθώς και τις ημέρες και το ωράριο επισκέψεων και τους ειδικότερους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία των χώρων διαμονής των πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών που υπόκεινται σε διαδικασίες υποδοχής και ταυτοποίησης, ή των προσωρινά παραμενόντων στον χώρο της δομής προσωρινής υποδοχής της ΚΕΔ,
στ. εντοπίζει τις ανάγκες εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του προσωπικού στα θέματα υποδοχής και ταυτοποίησης και προτείνει δράσεις επιμόρφωσης σε συνεργασία με την Διεύθυνση Υποστήριξης της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης,
ζ. επιτρέπει με την σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΥπΥΤ την πρόσβαση σε φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών εγγεγραμμένους στο Μητρώο Ελληνικών και Ξένων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, οι οποίοι δεν δραστηριοποιούνται στη δομή και παρέχουν νομική ή κοινωνική συνδρομή σε παραμένοντες στην ΚΕΔ, καθώς και στα μέλη των οικογενειών τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας,
η. μεριμνά για την κατάρτιση του σχεδίου ασφαλείας σε συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και τους αρμόδιους φορείς, για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (προνοώντας για τη συνδρομή άλλων φορέων, όπως της ΕΛ.ΑΣ., της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, των τοπικών Μονάδων Υγείας, κ.α.), όπως την άμεση εκκένωση της ΚΕΔ, την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης όπως ατυχημάτων, πυρκαγιών, απειλών για βομβιστικές επιθέσεις, περιστατικών ομηρίας, έξοδο πολιτών τρίτων χωρών χωρίς άδεια, απειλής αυτοκτονίας, θανάτου,
θ. συντάσσει και αποστέλλει σε καθημερινή βάση την ημερήσια αναφορά στον Διοικητή της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης και στις αρμόδιες Διευθύνσεις της ΥπΥΤ,
ι. ενημερώνεται από τον Προϊστάμενο των Κλιμακίων Εξωτερικής Φύλαξης και Ασφάλειας και Ταυτοποίησης και Εξακρίβωσης Ιθαγένειας για θέματα αρμοδιότητας του,
ια. σε περίπτωση τέλεσης αξιόποινης πράξης, ιδίως σε βάρος πολίτη τρίτης χώρας ή ανιθαγενή, ενημερώνει τον αρμόδιο Εισαγγελέα σύμφωνα με το άρθρο 38 του Κ.Π.Δ., εφόσον η πράξη διώκεται αυτεπαγγέλτως ενώ σε περίπτωση που η πράξη διώκεται μετά από έγκληση μεριμνά για την ενημέρωση του πολίτη τρίτης χώρας ή ανιθαγενή σχετικά με τη δυνατότητα προσφυγής του στη δικαιοσύνη και τη σχετική διαδικασία,
ιβ. εκδίδει απόφαση περιορισμού ελευθερίας ή παράταση περιορισμού ελευθερίας των πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών έως την ολοκλήρωση των διαδικασιών υποδοχής και ταυτοποίησης που διαμένουν στους χώρους του ΚΥΤ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία,
ιγ. παραπέμπει τους πολίτες τρίτων χώρων ή ανιθαγενείς σε Ελεγχόμενες Δομές Προσωρινής Φιλοξενίας στην ενδοχώρα ή ορίζει την παραμονή τους σε άλλες κατάλληλες δομές,
ιδ. παραπέμπει, ύστερα από εισήγηση του Κλιμακίου Ιατρικού Ελέγχου και Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης, τα πρόσωπα που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες στον αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα κοινωνικής στήριξης ή προστασίας,
ιε. παραπέμπει σε διαδικασία διαπίστωσης ανηλικότητας με ειδικώς αιτιολογημένη απόφασή του, σε περίπτωση που ανακύπτει αμφιβολία σχετικά με ανηλικότητα πολίτη τρίτης χώρας ή ανιθαγενή, λειτουργεί ως συντονιστής της διαδικασίας και εκδίδει πράξη προσδιορισμού ηλικίας κοινοποιώντας το αποτέλεσμα της διαδικασίας σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, ιστ. μεριμνά, καθ' όλη τη διάρκεια των διαδικασιών υποδοχής και ταυτοποίησης και παραμονής τους στη ΚΕΔ, ώστε οι πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς να τελούν υπό αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης, να διατηρούν την οικογενειακή τους ενότητα, να έχουν πρόσβαση σε επείγουσα υγειονομική περίθαλψη και κάθε απαραίτητη θεραπευτική αγωγή ή ψυχοκοινωνική στήριξη, να τυγχάνουν, εφόσον ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, της κατάλληλης κατά περίπτωση μεταχείρισης, και να ενημερώνονται επαρκώς για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, να έχουν πρόσβαση σε καθοδήγηση και νομική συμβουλή και συνδρομή σχετικά με την κατάστασή τους, να διατηρούν επαφή με φορείς και οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών εγγεγραμμένων στο Μητρώο Ελληνικών και Ξένων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μετανάστευσης και των δικαιωμάτων του ανθρώπου και παρέχουν νομική ή κοινωνική συνδρομή, να έχουν δικαίωμα επικοινωνίας με τα μέλη της οικογένειάς τους, τους συγγενείς και τα οικεία τους πρόσωπα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,
ιζ. εξετάζει τις αναφορές πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών και μεριμνά για την παρακολούθηση της πορείας τους και την απάντηση σε αυτές, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τυχόν εκμετάλλευση, κακοποίηση ή ασέλγεια με κατάχρηση εξουσίας από άτομα εργαζόμενα ή παρέχοντα υπηρεσίες ή εθελοντική εργασία στη ΚΕΔ,
ιη. μεριμνά για την καταμέτρηση των παραμενόντων σε εβδομαδιαία τουλάχιστον βάση,
ιθ. συντονίζει σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες τη διαδικασία μεταφοράς των πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών σε δομές ή/και ξενοδοχεία στην ενδοχώρα, εκδίδει και κοινοποιεί τις αποφάσεις παραπομπής στους επωφελούμενους,
κ. Μεριμνά για την άμεση ένταξη των πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών στους χώρους της ΚΕΔ και εκδίδει απόφαση, μετά το πέρας των διαδικασιών υποδοχής και ταυτοποίησης, για περαιτέρω διοικητική μεταχείριση από τις αρμόδιες αρχές, όπως η Ελληνική Αστυνομία και η Υπηρεσία Ασύλου, ή για τη φιλοξενία τους σε δομές φιλοξενίας,
κα. μεριμνά για την οργάνωση τακτικών και έκτακτων συντονιστικών συναντήσεων, γενικών ή θεματικών, με τους φορείς που επιχειρούν στην ΚΕΔ,
κβ. εκδίδει κάθε άλλο έγγραφο ή απόφαση της αρμοδιότητάς του,
κγ. μεριμνά για την επίδοση των εγγράφων και αποφάσεων που αφορούν τους πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς και ενημερώνει αρμοδίως την αρμόδια Αρχή Παραλαβής ή/και Εξέτασης,
κδ. διαχειρίζεται την επικοινωνία της ΚΕΔ με τα μέσα ενημέρωσης καθώς και την πρόσβαση των δημοσιογράφων, σε συνεργασία με την Κεντρική Υπηρεσία της ΥπΥΤ,
κε. εκδίδει ενημερωτικό περί αποχώρησης από τη ΚΕΔ αναγνωρισμένων δικαιούχων διεθνούς προστασίας και τυχόν συνοδευτικά έγγραφα που απαιτούνται και διευκολύνει την άσκηση των δικαιωμάτων πρόσβασης τους στην εργασία, υγεία και εκπαίδευση,
κστ εκδίδει απόφαση άρσης γεωγραφικού περιορισμού σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας,
κζ. ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία.
2 Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 4375/2016, δύναται να ορίζεται από το υπηρετούν προσωπικό σε κάθε Δομή, Υποδιοικητής και να του ανατίθενται συγκεκριμένες αρμοδιότητες και καθήκοντα. 3. Αν ο Διοικητής της ΚΕΔ, στην οποία δεν έχει οριστεί Υποδιοικητής, αδυνατεί προσωρινά να ασκήσει τα καθήκοντα του, ο Διοικητής της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης με απόφαση του ορίζει αναπληρωτή Διοικητή από το υπηρετούν προσωπικό, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4375/2016.
Άρθρο 4
Καθήκοντα Προϊσταμένου Κλιμακίων Εξωτερικής Φύλαξης και Ασφάλειας και Ταυτοποίησης και Εξακρίβωσης Ιθαγένειας
Προϊστάμενος των Κλιμακίων Εξωτερικής Φύλαξης και Ασφάλειας και Ταυτοποίησης και Εξακρίβωσης Ιθαγένειας είναι αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας, ο οποίος ενημερώνει τον Διοικητή του Κέντρου για την εκπλήρωση των καθηκόντων της αρμοδιότητάς του και συνεργάζεται με το προσωπικό του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής, το οποίο έχει διατεθεί για την υποστήριξη των λειτουργιών της ΚΕΔ. Ο Προϊστάμενος των Κλιμακίων Εξωτερικής Φύλαξης και Ασφάλειας και Ταυτοποίησης και Εξακρίβωσης Ιθαγένειας έχει τις εξής αρμοδιότητες:
• Παρακολουθεί την εύρυθμη λειτουργία της ΚΕΔ και, σε συνεργασία με τον Διοικητή, παρεμβαίνει άμεσα για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε περιστατικού, συμβάντος, προβλήματος ή δυσλειτουργίας που ενδέχεται να διασαλεύσει την ομαλή λειτουργία των εγκαταστάσεων και των ακολουθούμενων διαδικασιών.
• Διοικεί, συντονίζει και ελέγχει το Κλιμάκιο εξωτερικής φύλαξης και ασφάλειας που απασχολείται στους χώρους της ΚΕΔ εκτός του προσωπικού του Προαναχωρησιακού Κέντρου Κράτησης Αλλοδαπών (ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α.) που δύναται να λειτουργεί σε διακριτό χώρο εντός των ΚΕΔ.
• Μεριμνά για τη διενέργεια τακτικών και έκτακτων ερευνών σε όλους τους χώρους της ΚΕΔ.
• Μεριμνά για την εσωτερική φρούρηση και επιτήρηση των πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών εντός της ΚΕΔ, ιδίως των ασφαλών περιοχών για οικογένειες, γυναίκες μόνες, ασυνόδευτα ανήλικα και για ευάλωτες ομάδες γενικότερα.
• Συντονίζει και οργανώνει την εκτέλεση πεζών περιπολιών εσωτερικά της ΚΕΔ για την τήρηση της τάξης και την πρόληψη παράνομων ενεργειών.
• Διαθέτει το προσωπικό του Κλιμακίου του σε υπηρεσία κυλιόμενων βαρδιών, τις οποίες προγραμματίζει, ώστε να καλύπτουν όλο το 24ωρο.
• Επιβλέπει ειδικότερα τη διενέργεια των διαδικασιών ταυτοποίησης και εξακρίβωσης της ιθαγένειας και καθοδηγεί το προσωπικό για την εκπλήρωση του έργου του.
• Επιβλέπει την τήρηση των κανόνων συμπεριφοράς και των υποχρεώσεων του προσωπικού των προαναφερόμενων Κλιμακίων.
• Συνδράμει τον Διοικητή της ΚΕΔ, εφόσον του ζητηθεί, για την κατάρτιση και επικαιροποίηση των σχεδίων ασφάλειας και εκκένωσης του Κέντρου, όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 του παρόντος Κανονισμού σε συνεργασία με το αρμόδιο προσωπικό της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης.
• Προβαίνει σε κάθε νόμιμη ενέργεια, που συντείνει στην εύρυθμη λειτουργία της ΚΕΔ, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις εντολές του Διοικητή της ΚΕΔ.
• Συμμετέχει σε συντονιστικές συναντήσεις με άλλους φορείς.
Άρθρο 5
Παροχή Υπηρεσιών Φύλαξης από Ιδιωτικές Εταιρείες Παροχής Υπηρεσιών Ασφάλειας
1. Μέρος των αρμοδιοτήτων του Κλιμακίου εξωτερικής φύλαξης και ασφάλειας όπως αυτές περιγράφονται στον Γενικό Κανονισμό Λειτουργίας των Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης μπορεί να ανατίθενται και σε προσωπικό ιδιωτικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, κατάλληλα εκπαιδευμένο όπως ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4375/2016.
2. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών ασφάλειας υποχρεούνται πέραν της τήρησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από το άρθρο 4 του ν. 2518/1997 και τον ν. 3707/2008, για τα ακόλουθα:
α. Να μεριμνούν για την ασφάλεια των διαμενόντων, υπαλλήλων, επισκεπτών της Δομής και να εξασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή τους.
β. Να ελέγχουν το επίπεδο συμπεριφοράς και εμφάνισης του προσωπικού τους.
γ. Να φροντίζουν για την καλή κατάσταση και χρήση του διατιθέμενου εξοπλισμού ώστε να επιτυγχάνεται η ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία του.
δ Να λαμβάνουν όλα τα μέτρα και να προβαίνουν σε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την προστασία των παραμενόντων και των εγκαταστάσεων.
ε. Να μεριμνούν ώστε το προσωπικό τους να χρησιμοποιεί τις καθιερωμένες στολές της επιχείρησης.
3. Ειδικότερα να φροντίζουν ώστε το προσωπικό τους:
α. να πραγματοποιεί ελέγχους ασφαλείας των εγκαταστάσεων της Δομής,
β. να πραγματοποιεί τους ελέγχους ασφαλείας προσώπων και των αποσκευών τους, που εισέρχονται και εξέρχονται της Δομής, υπό την εποπτεία αστυνομικών οργάνων.
Άρθρο 6
Διαδικασία εισόδου και εξόδου από τις εγκαταστάσεις της Κλειστής Ελεγχόμενης Δομής
1. Όσοι/ες εισέρχονται στις εγκαταστάσεις της Δομής ελέγχονται από το προσωπικό του Κλιμακίου Εξωτερικής Φύλαξης και Ασφάλειας σύμφωνα με τις ακόλουθες μεθόδους:
α) έλεγχο μέσω πύλης ανίχνευσης μεταλλικών αντικειμένων και/ή με χρήση φορητού ανιχνευτή μεταλλικών αντικειμένων,
β) δια χειρός έρευνα.
2. Σε περίπτωση εκπομπής προειδοποιητικού σήματος από τον εξοπλισμό ελέγχου, θα ακολουθούνται τα εξής:
α. Ο/Η εισερχόμενος/η υποχρεώνεται να περάσει και πάλι από την πύλη ανίχνευσης, αφού του/της συσταθεί να αφαιρέσει τυχόν υπόλοιπα μεταλλικά μικροαντικείμενα που κατέχει ακόμη επάνω του, και
β. είτε, αφού δεν υπάρξει άλλο προειδοποιητικό σήμα από τον εξοπλισμό ελέγχου ασφαλείας, επιτρέπεται η είσοδος του
γ. είτε, αν υπάρξει νέο προειδοποιητικό σήμα από τον εξοπλισμό ελέγχου υπόκειται σε έλεγχο με τη βοηθητική χρησιμοποίηση φορητού ανιχνευτή μεταλλικών αντικειμένων.
4. Εάν το προσωπικό ασφαλείας διατηρεί αμφιβολία ως προς την ασφαλή είσοδο πραγματοποιείται δια χειρός έρευνα. Στην περίπτωση αυτήν καλείται το αρμόδιο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, εφόσον ο έλεγχος ασφαλείας και φύλαξης δεν ασκείται από την ΕΛ.ΑΣ., και πραγματοποιείται η δια χειρός έρευνα.
5. Οι εισερχόμενοι/ες δικαιούνται για ιδιαίτερους λόγους όπως π.χ., χρήσης βηματοδότη, να ζητήσουν τη διενέργεια ελέγχου με τα χέρια, αντί του ελέγχου με μηχανήματα.
6. Σε περίπτωση άρνησης του προβλεπόμενου ελέγχου ασφαλείας από το εξουσιοδοτημένο για την εργασία αυτή προσωπικό, δεν επιτρέπεται η είσοδος στην Δομή. Στη περίπτωση αυτή, ο ελεγκτής ασφαλείας, εάν ο έλεγχος δεν διεξάγεται από την ΕΛ.ΑΣ., ενημερώνει αμέσως τον Προϊστάμενο του Κλιμακίου Εξωτερικής Φύλαξης και Ασφάλειας και την Διοίκηση του Κέντρου. Το αρμόδιο αστυνομικό όργανο του Κέντρου απαγορεύει την είσοδο του/της αρνούμενου/ης να υποστεί τον έλεγχο ασφαλείας. Εφ' όσον πρόκειται για διαμένοντα στο Κέντρο, εφαρμόζονται οι διατάξεις που αφορούν την λήψη διοικητικών μέτρων σε περιπτώσεις παραβίασης υποχρεώσεων των παραμενόντων καθώς και τον περιορισμό ή την διακοπή των υλικών συνθηκών υποδοχής.
7. Οι χειραποσκευές όλων των εισερχομένων υποβάλλονται σε έλεγχο ασφαλείας πριν επιτραπεί η είσοδος τους στην Δομή. Ο/Η υπάλληλος ελέγχου χειραποσκευών θα βεβαιώνεται ότι δεν περιλαμβάνονται επικίνδυνα αντικείμενα. Δύναται να διενεργείται πλήρης δια χειρός έρευνα του περιεχομένου κάθε χειραποσκευής ή/και έλεγχος μέσω χρήσης κατάλληλου εξοπλισμού.
Άρθρο 7
Διαδικασία εισόδου επισκεπτών, δικηγόρων και επαγγελματιών επιτρόπων
1. Η είσοδος στην ΚΕΔ επιτρέπεται, κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης της Διοίκησης της, υπό τους κάτωθι ανά περίπτωση όρους:
α) Για την είσοδο επισκεπτών, επαγγελματιών και εθελοντών στην ΚΕΔ, με εξαίρεση του προσωπικού των συνεργαζόμενων οργανώσεων και φορέων, εγγεγραμμένων στο Μητρώο Ελληνικών και Ξένων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων που δραστηριοποιούνται και παρέχουν τις υπηρεσίες τους εντός αυτής, απαιτείται η υποβολή αιτήματος και η έγκρισή του από την κεντρική Υπηρεσίας της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης κατόπιν συνεννόησης με τον Διοικητή της ΚΕΔ. Με απόφαση της Κεντρικής Υπηρεσίας της ΥπΥΤ και του Διοικητή της ΚΕΔ καθορίζονται ειδικότερες προϋποθέσεις, όπως η διάρκεια επίσκεψης, το ωράριο επισκεπτών κ.α.
β) Γ ια τη νομική συνδρομή των παραμενόντων, έχουν πρόσβαση στις ΚΕΔ οι εξουσιοδοτημένοι νομικοί σύμβουλοι ή οι δικηγόροι των παραμενόντων. καθώς και οι νομικοί σύμβουλοι ή δικηγόροι, οι οποίοι είναι εγγεγραμμένα μέλη σε Μη Κυβερνητική Οργάνωση που έχει εγγραφεί και πιστοποιηθεί στο « Μητρώο Ελληνικών και Ξένων Μη κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) και δραστηριοποιείται στη δομή.
Η δυνατότητα πρόσβασης των νομικών συμβούλων ή των δικηγόρων παρέχεται κατόπιν ενημέρωσης του Διοικητή της ΚΕΔ.
Ο Διοικητής της ΚΕΔ διατηρεί το δικαίωμα να περιορίσει προσωρινά για λόγους δημόσιας τάξης, δημόσιας ασφάλειας ή δημόσιας υγείας την πρόσβαση στην ΚΕΔ Σε κάθε περίπτωση δεν υφίσταται περιορισμός στο δικαίωμα των πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών σε νομική εκπροσώπηση και συνδρομή.
γ) Για την είσοδο δημοσιογράφων ή εκπροσώπων Τύπου και των μέσων μαζικής ενημέρωσης, απαιτείται υποβολή αιτήματος και έγκριση από την Κεντρική Υπηρεσία της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης κατόπιν συνεννόησης με τον Διοικητή της Υπηρεσίας. Το αίτημα θα πρέπει να αναφέρει συγκεκριμένα τον λόγο για τον οποίο ζητείται η είσοδος στην ΚΕΔ.
2. Οι επισκέπτες όπως και οι εκπρόσωποι του τύπου φέρουν καρτέλα σήμανσης με στοιχεία του φορέα που εκπροσωπούν καθώς και τα προσωπικά τους στοιχεία, ενώ επιδεικνύουν επίσημο έγγραφο ταυτοποίησης κατά την είσοδο. Κάθε εισερχόμενος στην ΚΕΔ οφείλει να υπογράφει στο βιβλίο επισκεπτών αυτής, όπου καταχωρούνται τα στοιχεία ταυτοποίησης που επιδεικνύει.
Τακτικό - εβδομαδιαίο πρόγραμμα επισκέψεων των αναφερόμενων συνεργατών και φορέων καταρτίζεται από τον Διοικητή της ΚΕΔ, εφόσον κρίνεται αναγκαίο. Η δυνατότητα πρόσβασης δύναται να περιορίζεται προσωρινά, όταν αυτό κρίνεται αντικειμενικά απαραίτητο, και μόνο για λόγους που σχετίζονται με την ασφάλεια των παραμενόντων και των χώρων φιλοξενίας. Σε περίπτωση άρνησης εισόδου, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ασκήσει τα προβλεπόμενα ένδικα μέσα του γενικού διοικητικού δικαίου.
3. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται η είσοδος και παραμονή προσώπων που δεν απασχολούνται ή δεν εξυπηρετούνται από τα Κλιμάκια της ΚΕΔ ή που δεν ανήκουν στους συνεργαζόμενους με την ΚΕΔ φορείς ή δεν έχουν λάβει σχετική έγκριση από την Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης ή το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου.
4. Προκειμένου για την είσοδο των ανωτέρω προσώπων στο Κέντρο εφαρμόζεται η διαδικασία του άρθρου 6 του παρόντος.
ΜΕΡΟΣ Β'
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΕΔ
Άρθρο 8
Κατηγορίες Παραμενόντων σε ΚΕΔ
1. Η ΥπΥΤ μεριμνά για την διασφάλιση στέγασης και την παροχή υλικών συνθηκών υποδοχής, κατά την έννοια της περ. η' του άρθρου 1, "υλικές συνθήκες υποδοχής" του ν. 4939/2022 και σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του άρθρου 60 του ν. 4939/2022, σε πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς
α) οι οποίοι εκφράζουν βούληση και υποβάλλουν αίτηση διεθνούς προστασίας στο έδαφος της ελληνικής επικράτειας,
β) στα μέλη της οικογένειας των αιτούντων άσυλο, εφόσον καλύπτονται από αυτήν την αίτηση, σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο,
γ) σε ανήλικους, ασυνόδευτους ή μη, καθώς και σε χωρισμένους ανήλικους, ανεξάρτητα από το εάν έχουν υποβάλλει αίτηση παροχής διεθνούς προστασίας,
δ) που υπάγονται σε πρόγραμμα εθελούσιας επιστροφής,
ε) που βρίσκονται σε διαδικασία επιστροφής και των οποίων η απομάκρυνση έχει αναβληθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 24 και 37 του ν. 3907/2011 ή της παρ. 5 του άρθρου 76, των άρθρων 78 και 78Α του ν. 3386/2005, εφόσον σε βάρος τους έχουν επιβληθεί περιοριστικοί όροι, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 37 του ν. 3907/2011,
στ) δικαιούχοι καθεστώτος διεθνούς προστασίας για όσο διάστημα επιτρέπεται η παραμονή τους στη ΚΕΔ σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 109 του ν. 4939/2022.
2. Εντός της ΚΕΔ δύνανται να λειτουργούν χώροι φιλοξενίας, όπου διαμένουν παράλληλα δύο (2) ή περισσότερες κατηγορίες παραμενόντων, εφόσον το επιτρέπει η διαμόρφωση χώρου και λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παραμενόντων, όπως κατηγορία ευαλωτότητας, εθνοτική καταγωγή, φύλο και οικογενειακή κατάσταση.
3. Εντός των επιμέρους τμημάτων της ΚΕΔ ιδρύονται διακριτοί χώροι κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 4375/2016, με τις κατάλληλες προδιαγραφές για την παραμονή υπηκόων τρίτων χωρών ή ανιθαγενών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες του άρθρου 1λγ' του ν. 4939/2022 και ιδίως ασυνόδευτων ανηλίκων ή όσων χρήζουν ειδικών συνθηκών υποδοχής. Ειδικότερα, σε περιπτώσεις ασυνόδευτων ανηλίκων παρέχεται φιλοξενία σε διακριτούς χώρους που λειτουργούν ως «ασφαλείς ζώνες», εφόσον έχουν οριστεί ως τέτοιοι, με βάση τις κατάλληλες προδιαγραφές για την παραμονή ασυνόδευτων και ανηλίκων σε κίνδυνο, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στον Γενικό Κανονισμό Λειτουργίας Ελεγχόμενων Δομών Προσωρινής Φιλοξενίας. Οι ως άνω διακριτοί χώροι που λειτουργούν εντός της ΚΕΔ αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτής.
4. Για τις κατηγορίες ευάλωτων οι οποίοι χρήζουν διαρκούς φροντίδας (π.χ. ΑΜΕΑ, υπερήλικες κ.ά.) ή ατόμων που χρήζουν ειδικών συνθηκών υποδοχής και τα οποία συνοδεύονται από συγγενικό τους πρόσωπο, δίνεται η δυνατότητα φιλοξενίας στον ίδιο χώρο και του συνοδού τους.
5. Η στέγαση των πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών παρέχεται, υπό την εποπτεία της ΥπΥΤ, σε κατάλληλους χώρους και εγκαταστάσεις προσωρινής υποδοχής εντός της ΚΕΔ με τις κατάλληλες προδιαγραφές σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο, τις οικείες διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης, καθώς και του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας των Ελεγχόμενων Δομών Προσωρινής Φιλοξενίας.
6. Για το ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α. που δύναται να λειτουργεί εντός της ΚΕΔ ισχύουν τα οριζόμενα σε άρθρο 51 του ν. 4939/2022 και ειδικότερες διατάξεις που διέπουν τη λειτουργία αυτών, όπως κάθε φορά ισχύουν.
Άρθρο 9
Πλαίσιο φιλοξενίας - Διαμονή και ελευθερία κυκλοφορίας
1. Οι πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς που εισέρχονται στο Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης που λειτουργεί εντός της ΚΕΔ υπάγονται στις διαδικασίες υποδοχής και ταυτοποίησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 38 έως 46 του ν. 4939/2022.
2. Με το πέρας των ως άνω διαδικασιών και για όσο διάστημα παραμένουν εντός των επιμέρους τμημάτων προσωρινής υποδοχής της ΚΕΔ και σε διακριτούς χώρους αυτών, οι πολίτες τρίτων χωρών ή ανιθαγενείς τελούν υπό καθεστώς ελεύθερης κυκλοφορίας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 49 του ν. 4939/2022, υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 50 ν. 4939/2022, τηρουμένων των αρχών της αναλογικότητας και αναγκαιότητας. Απολαμβάνουν δικαίωμα εισόδου και εξόδου από την ΚΕΔ κατά τις ώρες που ορίζονται σε απόφαση του Διοικητή της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, η οποία ισχύει ενιαία για το σύνολο των ΚΕΔ της Επικράτειας και κυκλοφορούν ελεύθερα σε προκαθορισμένους χώρους προκειμένου να μην εμποδίζεται η εύρυθμη λειτουργία της ΚΕΔ και η ασφαλής παραμονή υπηκόων τρίτων χωρών ή ανιθαγενών, όπως στην περίπτωση πολιτών που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες. Κατά την είσοδο και έξοδο των παραμενόντων από την ΚΕΔ δύνανται να χρησιμοποιούνται τα εκάστοτε διαθέσιμα και πρόσφορα τεχνικά μέσα ελέγχου, όπως σύστημα ηλεκτρονικής κάρτας εισόδου - εξόδου παραμενόντων. Η τήρηση του ωραρίου εισόδου και εξόδου από την ΚΕΔ, όπως ορίζεται κατά τα ανωτέρω, καθώς και η διανυκτέρευση εντός της δομής είναι υποχρεωτικές. Αδικαιολόγητος μη εντοπισμός του διαμένοντος κατά τη διαδικασία της τακτικής απογραφής - επαλήθευσης του τρέχοντος πληθυσμού επί δύο διαδοχικές φορές, δύναται να επιφέρει διακοπή της διαμονής και των παρεχόμενων υλικών συνθηκών υποδοχής. Η παράβαση των υποχρεώσεων αυτών δύναται να επιφέρει τον περιορισμό ή τη διακοπή των υλικών συνθηκών υποδοχής των αιτούντων άσυλο, σύμφωνα με το άρθρο 61 του ν. 4939/2022.
Άρθρο 10
Τελικές διατάξεις
1. Ο παρών Γενικός Κανονισμός εφαρμόζεται σε όλες τις Κλειστές Ελεγχόμενες Δομές και στα τμήματα που λειτουργούν σε διακριτούς χώρους εντός αυτών. Γ ια επιμέ- ρους ζητήματα λειτουργίας της ΚΕΔ που δεν ρυθμίζονται με τον παρόντα Κανονισμό, εφαρμόζονται αναλογικά οι οικείες διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης και του Γενικού Κανονισμού Ελεγχόμενων Δομών Προσωρινής Φιλοξενίας αιτούντων άσυλο σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 του παρόντος Κανονισμού. Σε περίπτωση απόκλισης ή αντίθεσης των διατάξεων του παρόντος με τις οικείες διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας των Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης και του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας των Ελεγχόμενων Δομών Προσωρινής Φιλοξενίας, εφαρμόζονται τα οριζόμενα στον παρόντα Κανονισμό.
2. Η περαιτέρω εξειδίκευση των διατάξεων του παρόντος, για ζητήματα που δεν διέπονται από τον Γενικό Κανονισμό Λειτουργίας Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης και τον Γενικό Κανονισμό Λειτουργίας των Ελεγχόμενων Δομών Προσωρινής Φιλοξενίας αποτελεί αντικείμενο Εγχειριδίου Τυποποιημένων Διαδικασιών, όπως αυτό εκδίδεται και επικαιροποιείται από την Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης της Γενικής Γραμματείας Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, και λειτουργεί ως επιχειρησιακός οδηγός για τις δραστηριότητες που οργανώνονται εντός της ΚΕΔ και συμπληρωματικά ή επεξηγηματικά προς τις διαδικασίες που περιγράφονται στις σχετικές διατάξεις νόμου.
3. Επιμέρους ζητήματα που τυχόν δεν ρυθμίζονται στον παρόντα Γενικό Κανονισμό και δεν μπορούν να ρυθμιστούν με αναλογική εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης και του Γενικού Κανονισμού Λειτουργίας των Ελεγχόμενων Δομών Προσωρινής Φιλοξενίας, ρυθμίζονται με αποφάσεις και οδηγίες του Διοικητή της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης ή/και του Γενικού Γραμματέα Υποδοχής Αιτούντων Άσυλο.
4. Από τη θέση σε ισχύ της παρούσας καταργείται η υπ' αρ. 25.0/118832/2021 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Υποδοχής αιτούντων άσυλο "Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας Κλειστών Ελεγχόμενων Δομών Νήσων" (Β' 3191).
Άρθρο 11
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος κανονισμού αρχίζει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 2023
Απόφαση 553695/2023 - ΦΕΚ 7533/Β/31-12-2023
Γενικός Κανονισμός Λειτουργίας Κλειστών Ελεγχόμενων Δομών.