x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση ΓΔ0ΕΣ/1/2/414/2019 - ΦΕΚ 197/Β/1-2-2019 (Κωδικοποιημένη)

Κανονισμός λειτουργίας του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α.).

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.

- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.

Το αρχικό κείμενο με τις διατάξεις όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ. οι οποίες έχουν τροποποιηθεί μεταγενέστερα.


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΓΔ0ΕΣ/1/2/414/2019

ΦΕΚ 197/Β/1-2-2019

Κανονισμός λειτουργίας του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α.).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α. Των άρθρων 41, 54 και 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 63/2005 (Α’-98).

β. Του άρθρου 11 του ν. 3387/2005 «Κέντρο Μελετών Ασφάλειας (ΚΕ.ΜΕ.Α.) και άλλες διατάξεις» (Α’-224), ως ισχύουν.

γ. Του ν. 2690/1999 «Κύρωση Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α’-45), ως ισχύουν.

δ. Του ν. 4281/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις» (Α’-160), ως ισχύουν.

ε. Του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτό διοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις (Α’-112), ως ισχύουν.

στ. Του π.δ. 184/2009 «Σύσταση Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και καθορισμός των αρμοδιοτήτων» (Α’-213), ως ισχύει.

ζ. Του π.δ. 86/2018 «Ανασύσταση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και μετονομασία τ ου σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη» (Α’-159).

η. Του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’-160).

θ. Το απόσπασμα πρακτικού της 332 συνεδρίασης της 17.9.2018 του Δ.Σ.

ι. Το απόσπασμα πρακτικού της 342 συνεδρίασης της 29.11.2018 του Δ.Σ.

2. Την υπ’ αρ.Υ.29/2015 απόφασης του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Γεώργιο Χουλιαράκη» (Β’-2168).

3. Την υπ’ αριθ. ΓΔΟΕΣ/1/2/243-β’ από 27.09.2017 του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και παροχή εξουσιοδοτήσεων Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών επί θεμάτων Ελληνικής Αστυνομίας σε υφιστάμενα υπηρεσιακά όργανα» (Β’- 3470).

4. Τις υπ’ αριθμ. 332 και 342 αποφάσεις του ΔΣ ΚΕ.ΜΕ.Α. «Κατάρτιση εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας ΚΕ.ΜΕ.Α.», όπως διαβιβάστηκε με το υπ’ αριθμ. 12715 έγγραφο ΚΕ.ΜΕ.Α.

5. Την αριθμ. πρωτ.8000/1/2018/96-ά από 22-12-2018 Εισήγηση ΓΔΟΕΣ σύμφωνα με την οποία από την εφαρμογή της παρούσας δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη ή δημοσιονομική επιβάρυνση σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού ή του προϋπολογισμού του φορέα, αποφασίζουμε:

Εγκρίνουμε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Ν.Π.Ι.Δ. «Κέντρο Μελετών Ασφάλειας» ΚΕ.ΜΕ.Α., ως ακολούθως:

 

Άρθρο 1

Νομική Μορφή - Επωνυμία - Έδρα - Σφραγίδα

1. Το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας (ΚΕ.ΜΕ.Α.) ιδρύθηκε και υπάγεται στις διατάξεις του ν. 3387/2005 (ΦΕΚ Α΄ 224/2005), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 4 του ν. 3938/2011 (ΦΕΚ Α΄ 61/2011) και το άρθρο 10 του ν. 4208/2013 (ΦΕΚ Α΄ 252/2013). Αποτελεί νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με έδρα την Αθήνα. Το ΚΕ.ΜΕ.Α. απολαύει οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας και λειτουργεί προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος βάσει των αρχών της ιδιωτικής οικονομίας.

2. Η σφραγίδα του ΚΕ.ΜΕ.Α. έχει σχήμα στρογγυλό, στην οποία αναγράφεται ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και στο κέντρο φέρει το σήμα του ΚΕ.ΜΕ.Α.

 

Άρθρο 2

Εποπτεία

1. Το ΚΕ.ΜΕ.Α. εποπτεύεται από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

2. Η εποπτεία περιλαμβάνει τον οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο, την έγκριση του προϋπολογισμού και απολογισμού του έργου του και το διοικητικό έλεγχο σχετικό με τη νομιμότητα των πράξεων και ενεργειών των οργάνων διοίκησής του.

3. Το ΚΕ.ΜΕ.Α. υπάγεται στους φορείς Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτοί προσδιορίζονται από το Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης που τηρείται με ευθύνη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, κατά τα οριζόμενα στη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 1B του ν. 2362/1995, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 50 παρ. 1α ν. 3943/2011 (ΦΕΚ Α΄ 66/31.3.2011).

4. Μέσα στους δύο (2) πρώτους μήνες κάθε οικονομικού έτους γίνεται ο ετήσιος τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης του προηγούμενου έτους από ορκωτούς ελεγκτές λογιστές, που ορίζονται με απόφαση του εποπτεύοντος υπουργού. Οι εκθέσεις των ορκωτών ελεγκτών λογιστών διαβιβάζονται και στην Διεύθυνση Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους του Υπουργείου Οικονομικών, η οποία δύναται να διατάσσει οποτεδήποτε αυτεπάγγελτα ή μετά από αίτημα του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη έκτακτο διαχειριστικό έλεγχο. Οι δαπάνες ελέγχου βαρύνουν το ΚΕ.ΜΕ.Α.

5. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν συμβάσεις προμηθειών, έργων και υπηρεσιών του ΚΕ.ΜΕ.Α. σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 6 του ν. 3387/2005.

 

Άρθρο 3

Σκοπός του ΚΕ.ΜΕ.Α.

1. Σκοπός του ΚΕ.ΜΕ.Α. είναι η διεξαγωγή θεωρητικής και εφαρμοσμένης έρευνας και η εκπόνηση μελετών ιδίως σε στρατηγικό επίπεδο, με άξονα την πολιτική ασφάλειας, καθώς και κάθε άλλη εργασία που είναι συναφής με τους στόχους ενός σύγχρονου και πλήρως οργανωμένου ερευνητικού κέντρου. Επίσης, παρέχονται υπηρεσίες γνωμοδοτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα προς το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και άλλους φορείς. Το ΚΕ.ΜΕ.Α., ως συμβουλευτικό όργανο, συνδράμει, ενισχύει και υποστηρίζει τους αρμόδιους κρατικούς φορείς στο σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων διαχείρισης κρίσεων και καταστάσεων έκτακτων αναγκών στον τομέα της ασφάλειας, αντιμετώπισης των σύγχρονων ιδίως απειλών κατά της ασφάλειας καθώς και απειλών που προέρχονται από την τρομοκρατία και το οργανωμένο έγκλημα με την παροχή αναλύσεων, εκτιμήσεων και μελετών στα πιο πάνω ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων και ζητημάτων αντεγκληματικής πολιτικής. Ως καθαρά ενισχυτικός μηχανισμός, με συμβουλευτικό χαρακτήρα, δεν υποκαθιστά αλλά υποστηρίζει ως εθνική ερευνητική βάση εξειδίκευσης τις Αρχές Ασφάλειας της χώρας διευκολύνοντας το έργο τους.

2. Για την εκπλήρωση του ανωτέρω σκοπού το ΚΕ.ΜΕ.Α.:

2.1 Διεξάγει ερευνητικά προγράμματα, μελέτες και αναλύσεις για θέματα εσωτερικής ασφάλειας που αφορούν στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τις υπηρεσίες που υπάγονται σε αυτό, καθώς και άλλους φορείς του εσωτερικού.

2.2 Εκπονεί και εκτελεί ερευνητικά προγράμματα για λογαριασμό ή σε συνεργασία με αντίστοιχους φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άλλων κρατών ή διεθνών οργανισμών.

2.3 Συμμετέχει στην υλοποίηση εγκεκριμένων ερευνητικών προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή προγραμμάτων φιλοξενούμενων, δηλαδή προγραμμάτων που εκτελούνται κατά παραγγελία τρίτων που βρίσκονται σε δοκιμαστικό στάδιο και τα οποία εμπίπτουν στους τομείς δραστηριότητας του.

2.4 Αναπτύσσει συνεργασία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο με οργανισμούς και υπηρεσίες, ερευνητικά και εκπαιδευτικά κέντρα και ιδρύματα, κοινωνικούς, επιστημονικούς και παραγωγικούς φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, καθώς και με Μ.Κ.Ο.

2.5 Προβαίνει στη μελέτη του εγκληματικού φαινομένου και των ποιοτικών και ποσοτικών μεταβολών της εγκληματικότητας στην ελληνική Επικράτεια και της γεωγραφικής κατανομής της, καθώς και στο σχεδιασμό μεθόδων και πρακτικών στην άσκηση αντεγκληματικής πολιτικής.

2.6 Προτείνει την εναρμόνιση των μέτρων πρόληψης και καταστολής του εγκλήματος με τις συνταγματικές αρχές, τα ατομικά και πολιτικά δικαιώματα, τη νομιμότητα και το σεβασμό της αξίας του ανθρώπου.

2.7 Παρακολουθεί και μελετά τις τεχνολογικές εξελίξεις των συστημάτων ασφάλειας και αξιολογεί τα νέα επιτεύγματα στο χώρο αυτόν, υποβάλλοντας σχετικές προτάσεις προς το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τις υφιστάμενες υπηρεσίες του, για την αξιοποίησή τους.

2.8 Διατυπώνει προτάσεις για την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που κατέχει σε χώρες του εξωτερικού και διεθνείς οργανισμούς.

2.9 Υποστηρίζει διαδικασίες διασυνοριακής συνεργασίας.

2.10 Οργανώνει και διεξάγει συνέδρια, δημοσιεύει ερευνητικά και γενικότερα επιστημονικά πορίσματα και συναφή έργα και εγχειρίδια, πραγματοποιεί εκπαιδευτικά σεμινάρια και προγράμματα, παρέχει πιστοποιημένες εκπαιδεύσεις σε θέματα ασφάλειας και εκπονεί πιστοποιημένες μελέτες σε τέτοια θέματα.

2.11 Αποτελεί φορέα πιστοποίησης διαδικασιών, μελετών, σχεδίων για την ασφάλεια φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

2.12 Αναπτύσσει οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα συναφή με τους σκοπούς του.

 

Άρθρο 4

Υπόχρεα πρόσωπα

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του ΚΕ.ΜΕ.Α. περιλαμβάνει δεσμευτικές Αρχές και Κανόνες που διέπουν τη συνεργασία και την εκτέλεση των εργασιών των:

1.1 Οργάνων Διοίκησης του ΚΕ.ΜΕ.Α., ήτοι του Διοικητικού Συμβουλίου, του Διευθυντή και του Αναπληρωτή Διευθυντή.

1.2 Επικεφαλής των τομέων, των τμημάτων και των υπηρεσιών.

1.3 Προσωπικού εν γένει, ήτοι όσων υπηρετούν κατ’ απόσπαση από υπηρεσίες του δημοσίου, όπως ειδικότερα ο ιδρυτικός νόμος του ΚΕ.ΜΕ.Α. ορίζει ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου ή αορίστου χρόνου.

1.4 Λοιπού προσωπικού (εξωτερικών συνεργατών) που συνάπτουν σύμβαση έργου ή ανεξάρτητων υπηρεσιών και εφόσον η σχετική σύμβαση που υπογράφεται με το ΚΕ.ΜΕ.Α. ρητά παραπέμπει στον παρόντα κανονισμό.

Ο εσωτερικός κανονισμός τροποποιείται μόνο κατά τη διαδικασία της έγκρισης του ή κατόπιν κατάρτισης νέου κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 1, αρθρ. 11, του ν. 3387/2005.

Τα υπόχρεα πρόσωπα δεσμεύονται άμεσα από τις διατάξεις του κανονισμού που προβλέπουν συγκεκριμένες υποχρεώσεις για αυτά. Επιπροσθέτως, οφείλουν να ασκούν με ιδιαίτερη επιμέλεια τα καθήκοντά τους - όπως αυτά απορρέουν από την οργανική θέση που κατέχουν ή τις συμβατικές τους υποχρεώσεις και δεσμεύσεις-όπως ειδικότερα προσδιορίζονται από τον αρμόδιο Προϊστάμενο τους ή τον Αναπληρωτή του ή τον Διευθυντή ή τον Αναπληρωτή Διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α., με βάση τις λειτουργικές ανάγκες του ΚΕ.ΜΕ.Α.

 

Α΄ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

 

Άρθρο 5

Διοικητικό Συμβούλιο ΚΕ.ΜΕ.Α.

1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) ΚΕ.ΜΕ.Α. είναι επταμελές αποτελούμενο από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο και πέντε (5) μέλη που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Αποτελεί το ανώτατο όργανο διοίκησης του ΚΕ.ΜΕ.Α. και αποφασίζει για κάθε θέμα που σχετίζεται με τη διοίκηση και λειτουργία του, τη διαχείριση της περιουσίας και τη διάθεση των πόρων του ή με την εκπλήρωση των σκοπών αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του ν. 3387/2005. Λαμβάνει όλες τις αναγκαίες αποφάσεις και μέτρα για την εκπλήρωση των σκοπών και των στόχων του ΚΕ.ΜΕ.Α.

2. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είναι ελευθέρως ανακλητά και η αντικατάστασή τους, για το υπόλοιπο της θητείας, γίνεται με την ίδια διαδικασία.

3. Ειδικότερα το Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.Α:

3.1. Καθορίζει τη στρατηγική και τις ειδικότερες δράσεις.

3.2. Εποπτεύει, ελέγχει και κατευθύνει και αξιολογεί τους Τομείς του ΚΕ.ΜΕ.Α.

3.3. Εγκρίνει τον ετήσιο προϋπολογισμό, ισολογισμό και απολογισμό πριν την υποβολή του στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

3.4. Προτείνει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, την πρόσληψη του αναγκαίου ειδικού επιστημονικού προσωπικού.

3.5. Εγκρίνει την ετήσια έκθεση πεπραγμένων, η οποία υποβάλλεται στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.

3.6. Εγκρίνει την ανάθεση σε επιστημονικούς φορείς και μεμονωμένους επιστήμονες, του εσωτερικού ή του εξωτερικού με σύμβαση μίσθωσης έργου, την πραγματοποίηση ερευνών ή εργασιών για θέματα που σχετίζονται με την αποστολή του ΚΕ.ΜΕ.Α.

3.7. Αποφασίζει για την αποδοχή ή αποποίηση κάθε είδους επιχορηγήσεων, δωρεών, εισφορών τρίτων, κληρονομιών και κληροδοσιών.

3.8. Προτείνει στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη δύο (2) μέλη του επιστημονικού συμβουλίου και τα σχετικά με την απασχόληση τους και ορίζει τον Πρόεδρο αυτού μετά από εισήγηση του Διευθυντή.

3.9. Καθορίζει το ύψος χρέωσης της ανθρωποημέρας εργασίας στο πλαίσιο των Ε&ΤΑ έργων του κέντρου και της αποζημίωσης για την παροχή υπηρεσιών για δραστηριότητες του ΚΕΜΕΑ.

3.10. Συνδράμει δια της συμμετοχής των μελών του και εφόσον απαιτηθεί, στην υλοποίηση δράσεων ή έργων του Φορέα.

3.11. Αποφασίζει για κάθε άλλο θέμα του ΚΕ.ΜΕ.Α, για το οποίο δεν υπάρχει ρητή πρόβλεψη στις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και του παρόντος κανονισμού.

 

Άρθρο 6

Λήψη αποφάσεων - Απαρτία Δ.Σ.

1. Το Δ.Σ. συγκαλείται από τον Πρόεδρο τουλάχιστον 2 φορές κάθε μήνα και όταν αυτός απουσιάζει ή κωλύεται από τον νόμιμο αναπληρωτή του σε τακτική συνεδρίαση δύο φορές το μήνα. Έκτακτα συνεδριάζει όταν κρίνεται αναγκαίο από τον Πρόεδρο ή το ζητήσει εγγράφως από αυτόν τουλάχιστον το ένα τρίτο (1/3) του συνόλου των μελών, προσδιορίζοντας και το προς συζήτηση θέμα. Στην τελευταία περίπτωση ο Πρόεδρος συγκαλεί υποχρεωτικά τα μέλη του Δ.Σ. μέσα σε τρεις ημέρες από την έγγραφη γνωστοποίηση του αιτήματος. Στη γνωστοποίηση αναγράφονται και τα θέματα για τα οποία ζητείται η έκτακτη σύγκλιση του Δ.Σ.

2. Η πρόσκληση που περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη αποστέλλεται στα μέλη του συλλογικού οργάνου τουλάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από τη συνεδρίαση, με επιμέλεια του Γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις η πρόσκληση μπορεί να γίνεται τηλεφωνικά, τηλεομοιοτυπικά ή με άλλο πρόσφορο τρόπο, εφόσον το γεγονός τούτο αποδεικνύεται από σχετική σημείωση του Γραμματέα του Δ.Σ. σε ειδικό βιβλίο, η οποία φέρει την χρονολογία και την υπογραφή του προσώπου που έκανε την πρόσκληση.

3. Σε έκτακτες περιπτώσεις αδυναμίας φυσικής παρουσίας των μελών του Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.Α. στις συνεδριάσεις του, δύναται να καταρτισθεί και να υπογραφεί πρακτικό Δ.Σ. δια περιφοράς, χωρίς διεξαγωγή συνεδρίασης.

4. Επιπρόσθετα, σε έκτακτες περιπτώσεις η συνεδρίαση του Δ.Σ. μπορεί να πραγματοποιηθεί με τους παρακάτω τρόπους:

α) με φυσική παρουσία των μελών του στον ίδιο χώρο, ή

β) με τηλεδιάσκεψη των μελών του που βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους, ή

γ) με συνδυασμό των δύο ανωτέρω τρόπων, ήτοι με φυσική παρουσία κάποιων από τα μέλη του και με τηλεδιάσκεψη κάποιων άλλων.

5. Θέματα που δεν περιλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη συζητούνται μόνο εάν προηγουμένως αυτό γίνει δεκτό από την πλειοψηφία των παρόντων μελών.

6. Το Δ.Σ. βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόντα περισσότερα από τα μισά μέλη του. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών, σε περίπτωση δε ισοψηφίας, υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Κατά τις συνεδριάσεις κρατούνται πρακτικά, τα οποία υπογράφονται από όλα τα παριστάμενα μέλη, με μνεία των τυχόν ονομαστικών μειοψηφιών, καθώς και της αιτιολόγησης αυτών. Η επικύρωση των πρακτικών γίνεται το αργότερο μέχρι την αμέσως επόμενη συνεδρίαση. Σε περίπτωση κωλύματος ή απουσίας του Προέδρου, αναπληρώνει αυτόν ο Αντιπρόεδρος.

7. Στις συνεδριάσεις μετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου, ο Διευθυντής και ο Αναπληρωτής Διευθυντής του ΚΕ.ΜΕ.Α.

8. Χρέη εισηγητή προς το Δ.Σ. εκτελεί ο Πρόεδρος ή ο Αντιπρόεδρος ή ο Δ /ντής ή ο Αναπληρωτής Διευθυντής ή άλλο μέλος το οποίο ορίζεται από τον Πρόεδρο. Αν κρίνεται αναγκαίο από τον Πρόεδρο ή το συλλογικό όργανο, είναι δυνατό να καλούνται στην συνεδρίαση μέλη του Επιστημονικού Συμβουλίου, υπάλληλοι του ΚΕ.ΜΕ.Α. καθώς και επιστήμονες ή άλλοι ειδικοί συνεργαζόμενοι με το ΚΕ.ΜΕ.Α., προκειμένου να δώσουν τις απαραίτητες διευκρινίσεις ή πληροφορίες επί των συζητούμενων θεμάτων αρμοδιότητας τους, οι οποίοι αποχωρούν προ της έναρξης της συζήτησης.

9. Χρέη γραμματέα του Δ.Σ. εκτελεί υπάλληλος του ΚΕ.ΜΕ.Α. κατόπιν εντολής του Δ/ντή ΚΕΜΕΑ με τα παρακάτω καθήκοντα:

9.1 Συγκεντρώνει εισηγητικά σημειώματα θεμάτων προς λήψη απόφασης από το Δ.Σ.

9.2 Διαμορφώνει υπό την καθοδήγηση του Προέδρου του Δ.Σ. την ημερήσια διάταξη Μεριμνά για την έγκαιρη ενημέρωση των μελών του Δ.Σ. επί των θεμάτων που θα κληθούν να λάβουν απόφαση.

9.3 Παρευρίσκεται στις Συνεδριάσεις των μελών του Δ.Σ. υπό τη σύμφωνη γνώμη των μελών του Δ.Σ.

9.4 Συντάσσει τα πρακτικά και θέτει αυτά προς έγκριση και υπογραφή από τα μέλη του Δ.Σ.

9.5 Μεριμνά για την τήρηση των φακέλων των πρακτικών και του ηλεκτρονικού αρχείου

9.6. Ενημερώνει το προσωπικό για τις ληφθείσες αποφάσεις και χορηγεί, κατόπιν εγκρίσεως του Διευθυντή ή Προέδρου ΔΣ ΚΕ.ΜΕ.Α, αποσπάσματα πρακτικών.

9.7 Μεριμνά για την έκδοση αποσπασμάτων πρακτικών εκ μέρους του Προέδρου.

9.8 Αναλαμβάνει πρόσθετα καθήκοντα και υποχρεώσεις που του αναθέτει το Δ.Σ. ή ο Δ/ντής του ΚΕ.ΜΕ.Α.

 

Άρθρο 7

Πρόεδρος Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.Α.

1.0 Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.Α. έχει τις εξής αρμοδιότητες:

1.1 Συγκαλεί το Διοικητικό Συμβούλιο, προεδρεύει αυτού, διαμορφώνει την ημερήσια διάταξη και μεριμνά για την εκτέλεση των αποφάσεων του Δ.Σ. που γίνεται από τον Διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α.

1.2 Εκπροσωπεί το ΚΕ.ΜΕ.Α. ενώπιον κάθε διοικητικής, δικαστικής ή άλλης αρχής και ενώπιον τρίτων. Δύναται να αναθέτει την εκπροσώπηση του φορέα στον Διευθυντή ή Αναπληρωτή Διευθυντή.

1.3 Υπογράφει όλες τις συμβάσεις, στις οποίες το ΚΕ.ΜΕ.Α. είναι συμβαλλόμενο μέρος και όλες τις νομικές πράξεις που αφορούν το ΚΕ.ΜΕ.Α. με εξαίρεση εκείνες, των οποίων η υπογραφή ανατίθεται στον Διευθυντή.

2. Τον Πρόεδρο απόντα ή κωλυόμενο, αναπληρώνει ο Αντιπρόεδρος.

 

Άρθρο 8

Διευθυντής - Αναπληρωτής Διευθυντής ΚΕ.ΜΕ.Α.

1. Η Διεύθυνση του κέντρου σε καθημερινή βάση ασκείται από τον Διευθυντή και τον Αναπληρωτή Διευθυντή, οι οποίοι προσλαμβάνονται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη με τριετή θητεία, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο Άρθρο 7 του ν. 3387/2005.

2. Οι αρμοδιότητες που ασκεί ο Διευθυντής είναι:

2.1 Διευθύνει το ΚΕ.ΜΕ.Α., συντονίζει τη δράση των τομέων, των τμημάτων και των υπηρεσιών του κέντρου και επιβλέπει την εκτέλεση των αποφάσεων του Δ.Σ.

2.2 Συγκαλεί το Επιστημονικό Συμβούλιο και συντονίζει την δράση του.

2.3 Μεριμνά για την κατάρτιση του προϋπολογισμού, του ισολογισμού και του απολογισμού του κέντρου.

2.4 Καταρτίζει και υποβάλλει στο Δ.Σ. προς έγκριση το πλαίσιο της γενικότερης δράσης και του ΚΕ.ΜΕ.Α.

2.5 Εκπροσωπεί δημοσίως το κέντρο σε δραστηριότητες του και μεριμνά για την εφαρμογή της επικοινωνιακής πολιτικής του ΚΕ.ΜΕ.Α.

2.6 Εισηγείται στο Δ.Σ. την πρόσληψη και τοποθέτηση του ειδικού επιστημονικού προσωπικού σύμφωνα με τον παρόντα κανονισμό.

2.7 Εισηγείται στο Δ.Σ. την ανάληψη έργων από το ΚΕ.ΜΕ.Α. σε αντικείμενα συναφή με το αντικείμενο του κέντρου σε συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και οργανισμούς

2.8 Εισηγείται στο Δ.Σ. την ανάληψη πρωτοβουλιών με σκοπό την υλοποίηση έργων για λογαριασμό φορέων, υπηρεσιών και οργανισμών του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ή άλλων Υπουργείων.

2.9 Εγκρίνει δαπάνες έργων, προμηθειών και υπηρεσιών για τις ανάγκες του ΚΕ.ΜΕ.Α. με ανώτατο όριο έγκρισης το ποσό των εξήντα χιλιάδων ευρώ (60.000,00 €). Υπογράφει τις σχετικές συμβάσεις, όλα τα εντάλματα πληρωμών και εισπράξεων, τις επιταγές και κάθε άλλο έγγραφο που αφορά τις σχετικές δαπάνες. Εισηγείται στο Δ.Σ. για σχετικές δαπάνες μεγαλύτερου ύψους και υπογράφει τις σχετικές συμβάσεις, όλα τα εντάλματα πληρωμών και εισπράξεων, τις επιταγές και κάθε άλλο έγγραφο που αφορά τις σχετικές δαπάνες.

2.10 Υπογράφει τις σχετικές συμβάσεις υπηρεσιών, εργασίας ή έργου των απασχολούμενων στο ΚΕ.ΜΕ.Α.

2.11 Κατανέμει το πάσης φύσεως προσωπικό του ΚΕ.ΜΕ.Α.

2.12 Αναθέτει σε επιτελικά στελέχη του ΚΕ.ΜΕ.Α. την υποβοήθηση του στο έργο του που περιλαμβάνει την εποπτεία και τον έλεγχο της εκτέλεσης των αποφάσεων του Δ.Σ. και της διευθέτησης τυχόν εκκρεμοτήτων επί θεμάτων διοίκησης.

2.13 Αποφασίζει για τις πάσης φύσεως υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού του ΚΕ.ΜΕ.Α. και εγκρίνει μετακινήσεις αυτού για την εκτέλεση υπηρεσίας στο εσωτερικό και το εξωτερικό.

2.14 Δέχεται προτάσεις των τομέων και τμημάτων του ΚΕ.ΜΕ.Α. και διαμορφώνει επιστημονικές εισηγήσεις προς το Δ.Σ.

2.15 Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που του ανατίθεται από τον παρόντα κανονισμό ή με αποφάσεις του Δ.Σ.

2.16 Ορίζει τους επικεφαλής των τομέων του άρθρου 9 παρ. 1 του ν. 3387/2005 και των Τμημάτων του παρόντος Κανονισμού.

3. Οι αρμοδιότητες που ασκεί ο Αναπληρωτής Διευθυντής είναι:

3.1 Συνεργάζεται, υποστηρίζει και αναπληρώνει τον Διευθυντή σε περίπτωση προσωρινής απουσίας ή κωλύματος.

3.2 Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που του ανατίθεται από τον παρόντα κανονισμό ή το Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.Α.

4. 0 Διευθυντής και ο Αναπληρωτής Διευθυντής συνδράμουν δια της συμμετοχής τους και εφόσον απαιτηθεί, στην υλοποίηση δράσεων ή έργων του φορέα.

 

Άρθρο 9

Επιστημονικό Συμβούλιο

1. Το Επιστημονικό Συμβούλιο (Ε.Σ.) απαρτίζεται από επτά (7) πρόσωπα και ειδικότερα από τους επικεφαλής των τομέων: i. Προστασίας Υ.Ζ.Σ, ii. Αντιμετώπισης και Καταπολέμησης του Οργανωμένου Εγκλήματος, της Τρομοκρατίας και της Ριζοσπαστικοποίησης, iii. Ασφάλειας Συνόρων, iv. Κυβερνοασφάλειας, v. Εκπαίδευσης και Πιστοποίησης και δύο επιστήμονες εγνωσμένου κύρους με επιστημονική εξειδίκευση αντίστοιχη στα υπό συζήτηση θέματα (ένας για θέματα πολιτικής προστασίας και ένας για θέματα φυσικής ασφάλειας).

2. Του Ε.Σ. προεδρεύει ένας από τους επικεφαλής των τομέων του ΚΕ.ΜΕ.Α., ο οποίος ορίζεται από το Δ.Σ. μετά από εισήγηση του Διευθυντή. Το Ε.Σ. συγκαλείται από τον Διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. όποτε κριθεί αναγκαίο και συνεργάζεται, εφόσον απαιτηθεί, με άλλους επιστήμονες, με Υπουργεία και φορείς του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα της χώρας ή του εξωτερικού. Δύναται επίσης να συνεργάζεται με εξειδικευμένο προσωπικό των υπηρεσιών του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την κατάρτιση προτάσεων και σχεδίων καθώς και για την υλοποίηση εξειδικευμένων έργων.

3. Ειδικότερα το Ε.Σ. έχει τις εξής αρμοδιότητες:

3.1 Εισηγείται στο Δ.Σ. επί θεμάτων που σχετίζονται με τις γενικότερες δράσεις και τον ετήσιο προγραμματισμό του κέντρου.

3.2 Ενημερώνει το Δ.Σ. για τις εξελίξεις στον εθνικό και διεθνή χώρο για θέματα σχετικά με το αντικείμενο και τους σκοπούς του κέντρου, προτείνοντας πολιτικές, πρακτικές και στρατηγικές εναρμόνισης.

3.3 Γνωματεύει σε θέματα που τίθενται από τα όργανα της Διοίκησης.

3.4 Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που του ανατίθεται από το Διοικητικό Συμβούλιο

 

Β’ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ.

 

Άρθρο 10

Οργανωτική Δομή

1. Για την αποδοτική λειτουργία του ΚΕ.ΜΕ.Α. συγκροτούνται επτά (7) νέοι τομείς που απεικονίζονται στο παρακάτω διάγραμμα με αντικείμενο εκείνο που προσδιορίζεται από το εύρος των θεματικών ενοτήτων ενός εκάστου.

Οι Τομείς αυτοί ως προς το αντικείμενο τους μπορούν να διακριθούν σε Ερευνητικούς/Τεχνολογικούς και Διοικητικούς και προσδιορίζονται ως κάτωθι:

Α. Τομείς Ερευνητικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε&ΤΑ):

i. Τομέας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών και Πολιτικής Προστασίας

ii. Τομέας Προστασίας Υποδομών Ζωτικής Σημασίας

iii. Τομέας Αντιμετώπισης και καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας και της ριζοσπαστικοποίησης

iv. Τομέας Ασφάλειας και Ελέγχου Συνόρων

v. Τομέας Κυβερνοασφάλειας που αφορούν τις αντίστοιχες ερευνητικές/τεχνολογικές δράσεις του ΚΕ.ΜΕ.Α.

Β. Τομέας Εκπαίδευσης και Πιστοποίησης:

i. Τμήμα Εκπαίδευσης

ii. Τμήμα Πιστοποίησης

Γ. Τομέας Διοικητικής Υποστήριξης:

i. Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και

ii. Τμήμα Οικονομικού

2. Η δραστηριότητα κάθε τομέα παρακολουθείται και συντονίζεται από τον επικεφαλής του τομέα, ο οποίος προέρχεται από το επιστημονικό προσωπικό του ΚΕΜΕΑ (μόνιμο, αποσπασμένο) ή τους ειδικούς επιστημονικούς συνεργάτες που απασχολούνται στο κέντρο και ορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. μετά από σχετική εισήγηση του Διευθυντή και διαθέτει τα προσόντα του άρθρου 7 παρ. 2 του ν. 3387/2005. Οι επικεφαλής των τομέων ορίζονται με τριετή θητεία, που μπορεί να ανανεώνεται και οι έξι εξ αυτών ως κατωτέρω ορίζεται συμμετέχουν στο Επιστημονικό Συμβούλιο.

Στο Σχήμα 1 αποτυπώνεται η οργανωτική δομή λειτουργίας του ΚΕ.ΜΕ.Α. σύμφωνα με τον παρόντα εσωτερικό κανονισμό.

 

Άρθρο 11

Τομέας Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών και Πολιτικής Προστασίας

O τομέας διαχείρισης εκτάκτων αναγκών και πολιτικής προστασίας είναι αρμόδιος για:

1. Την υλοποίηση δράσεων έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης στην κατεύθυνση της διαχείρισης φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και της αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών.

2. Την εκπόνηση σχετικών μελετών, την ανάπτυξη δεικτών επικινδυνότητας, τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη εφαρμογών υποστήριξης αποφάσεων για την εκτίμηση κινδύνων, την αποτύπωση της χωρικής κατανομής τους κ.λπ.

3. Τη διοργάνωση δοκιμών και ασκήσεων (πεδίου και επί χάρτου) για την αξιολόγηση τεχνολογιών και τον σχεδιασμό πρωτοκόλλων και διαδικασιών για την πιστοποίηση καινοτομικών συστημάτων που αφορούν θέματα πολιτικής προστασίας και ασφάλειας των πολιτών από φυσικούς και τεχνολογικούς κινδύνους.

4. Την προώθηση και εκσυγχρονισμό, μέσω κατάλληλων μνημονίων συνεργασίας με σχετικούς δημόσιους φορείς και υπηρεσίες (π.χ. ΓΓΠΠ, Π.Σ.), στο πλαίσιο του ρόλου του ΚΕΜΕΑ ως φορέα διασύνδεσης επιστημονικών, τεχνολογικών και επιχειρησιακών φορέων, του σχεδιασμού και τη βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του συστήματος διαχείρισης εκτάκτων αναγκών και κρίσεων της χώρας.

 

Άρθρο 12

Τομέας Προστασίας Υποδομών Ζωτικής Σημασίας

O τομέας προστασίας υποδομών ζωτικής σημασίας είναι αρμόδιος για:

1. Την υλοποίηση δράσεων έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης στην κατεύθυνση της προστασίας των υποδομών ζωτικής σημασίας και της αντιμετώπισης κρίσεων και έκτακτων περιστατικών που οφείλονται σε φυσικά ή ανθρωπογενή αίτια.

2. Την ανάπτυξη εφαρμογών αναφοράς έκτακτων περιστατικών, συστημάτων υποστήριξης αποφάσεων για την εκτίμηση κινδύνων και απειλών για την ασφάλεια των κρίσιμων υποδομών, την αποτύπωση της γεωγραφικής κατανομής τους, την ανάπτυξη δεικτών διακινδύνευσης κ.λπ. καθώς και την εκπόνηση σχετικών μελετών

3. Τη διοργάνωση δοκιμών και ασκήσεων (πεδίου και επί χάρτου) για την αξιολόγηση τεχνολογιών και τον σχεδιασμό πρωτοκόλλων και διαδικασιών για την πιστοποίηση καινοτομικών συστημάτων που αφορούν θέματα προστασίας και ασφάλειας των υποδομών ζωτικής σημασίας από ανθρωπογενείς κινδύνους και απειλές.

4. Την προώθηση και εκσυγχρονισμό, μέσω κατάλληλων μνημονίων συνεργασίας με σχετικούς δημόσιους φορείς και υπηρεσίες, στο πλαίσιο του ρόλου του ΚΕΜΕΑ ως φορέα διασύνδεσης επιστημονικών, τεχνολογικών και επιχειρησιακών φορέων, του σχεδιασμού και τη βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του συστήματος διαχείρισης εκτάκτων αναγκών και κρίσεων της χώρας.

5. Την υλοποίηση δράσεων έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης σε θέματα ανθεκτικότητας φυσικών και τεχνολογικών συστημάτων κατά την αντιμετώπιση κρίσεων και έκτακτων περιστατικών που οφείλονται σε φυσικά ή ανθρωπογενή αίτια

6. Στο πλαίσιο του ρόλου του ΚΕ.ΜΕ.Α. ως Εθνικού σημείου Επαφής για θέματα προστασίας των Υποδομών Ζωτικής Σημασίας Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος:

• συμμετέχει σε έργα Ε&ΤΑ στο αντικείμενο της προστασίας των κρίσιμων υποδομών σε συνεργασία με ερευνητικούς και ακαδημαϊκούς φορείς και τελικούς χρήστες,

• αναλαμβάνει την εκπόνηση πρότυπων μελετών ασφάλειας και σχεδίων ασφαλούς λειτουργίας και επιχειρησιακής συνέχειας και ενίσχυσης ανθεκτικότητας για λειτουργούς και διαχειριστές υποδομών είτε του ιδιωτικού είτε του δημοσίου τομέα,

• συμμετέχει και εκπροσωπεί το ΚΕΜΕΑ όσον αφορά την εθνική εκπροσώπηση σε συναντήσεις του Ευρωπαϊκού Δικτύου EPCIP (European Program of Critical Infrastructure Protection) καθώς και άλλων διεθνών και εθνικών πρωτοβουλιών και συνεργασιών στο αντικείμενο της ασφάλειας και προστασίας των κρίσιμων υποδομών

• συνεργάζεται με ευρωπαϊκά και περιφερειακά δίκτυα επαγγελματιών του χώρου με σκοπό την ανάπτυξη συνεργείων και συνεργασιών με φορείς που ασχολούνται με θέματα κοινού ενδιαφέροντος με το αντικείμενο δραστηριότητας του τμήματος.

 

Άρθρο 13

Τομέας Αντιμετώπισης και Καταπολέμησης του Οργανωμένου Εγκλήματος, της Τρομοκρατίας και της Ριζοσπαστικοποίησης

O τομέας αντιμετώπισης και καταπολέμησης του Οργανωμένου Εγκλήματος, της Τρομοκρατίας και της Ριζοσπαστικοποίησης είναι αρμόδιος για:

1. Την παραγωγή νέας γνώσης για την ανάλυση των βαθύτερων αιτιών του εγκλήματος και της τρομοκρατίας, καθώς και την ανάλυση των ανθρώπινων και κοινωνικών παραγόντων που διαμορφώνουν την εξέλιξή τους.

2. Την υλοποίηση δράσεων έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης σχετικές με την πρόληψη και την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας.

3. Την καταγραφή και αποτύπωση των προτεραιοτήτων και αναγκών των τελικών χρηστών (end-users).

4. Την ανάπτυξη μεθοδολογιών έγκαιρης πρόληψης του εγκλήματος και της ριζοσπαστικοποίησης.

5. Την διατύπωση προτάσεων πολιτικής και την συμμετοχή στην ανάπτυξη και στη δοκιμή νέων τεχνολογικών εργαλείων και διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένης και της ανάλυσης των κοινωνικών δικτύων.

 

Άρθρο 14

Τομέας Ασφάλειας και Ελέγχου των Συνόρων

O τομέας ασφάλειας και ελέγχου των συνόρων είναι αρμόδιος για:

1. Την υλοποίηση δράσεων έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης που αφορούν σε ζητήματα ασφάλειας και διαχείρισης χερσαίων και θαλάσσιων συνοριακών περιοχών.

2. Την εξασφάλιση της συνεργασίας με όλους τους οργανισμούς, υπηρεσίες και τους φορείς ασφάλειας και επιτήρησης των συνόρων περιλαμβανομένης της ΕΛ.ΑΣ., του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ και του ΥΠ.ΕΘ.Α. Επιπλέον συνεργάζεται με τις αρμόδιες διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις υπηρεσίες της με σκοπό την προώθηση και την υποστήριξη πολιτικών, στρατηγικών και λύσεων που σχετίζονται με θέματα φύλαξης, επιτήρησης και ελέγχου των θαλασσίων και των χερσαίων συνόρων της χώρας.

3. Την εκπόνηση ειδικών μελετών ασφάλειας και επιτήρησης των συνόρων για λογαριασμό υπουργείων, τις δοκιμές και την αξιολόγηση τεχνολογικών συστημάτων σε επιχειρησιακό περιβάλλον και την ανάπτυξη πρωτοτύπων συστημάτων και κατασκευών.

 

Άρθρο 15

Τομέας Κυβερνοασφάλειας

O τομέας κυβερνοασφάλειας είναι αρμόδιος για:

1. Την υλοποίηση δράσεων έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης στο αντικείμενο της ψηφιακής ασφάλειας, της ασφάλειας των δικτύων επικοινωνίας και των πληροφοριακών δικτύων, καθώς και γενικότερα της Κυβερνοασφάλειας.

2. Την υλοποίηση δράσεων έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης των έξυπνων ηλεκτρονικών συσκευών και αισθητήρων που απαρτίζουν το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (ΙοΤ), τη συλλογή και ανάλυση μεγάλων όγκου δεδομένων (Big Data) από ΙοΤ, την κυβερνοασφάλεια συστημάτων IT (Information Technology) και ΟΤ (Operational Technology) στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα, στις σύγχρονες μεταφορές, στις κρίσιμες υποδομές και όπου αλλού χρησιμοποιούνται, την παρακολούθηση και ανάλυση των κυβερνοεπιθέσεων, καθώς και γενικότερα όλων των θεμάτων που άπτονται της θεματικής περιοχής της κυβερνοασφάλειας.

3. Την διεξαγωγή έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογιών προστασίας της ιδιωτικότητας, μέσω της ασφαλούς πρακτικής χρήσης των προσωπικών δεδομένων και την προώθηση δραστηριοτήτων τεχνικής υποστήριξης για την υιοθέτηση των κατάλληλων μέτρων ιδιωτικότητας.

4. Την ανάπτυξη αλλά και χρήση εξειδικευμένων και πιστοποιημένων εργαστηρίων για την αξιολόγηση υπαρχουσών και αναπτυσσόμενων τεχνικών αντιμετώπισης κυβερνοεπιθέσεων, και την διεξαγωγή πρακτικής έρευνας στην περιοχή της κρυπτογραφίας.

5. Την εκπαίδευση και πιστοποίηση νέων επιστημόνων αλλά και επαγγελματιών μέσα από ειδικά εργαστηριακά μαθήματα σε όλους τους τομείς που άπτονται της δραστηριότητας του, χορηγώντας διεθνώς αναγνωρισμένες πιστοποιήσεις, σε συνεργασία με διεθνείς Οργανισμούς Πιστοποίησης.

6. Τη συγγραφή και δημοσίευση μελετών, κειμένων και σχετικών εγχειριδίων και οδηγών με στόχο τη μεταφορά τεχνογνωσίας για όλα τα θέματα αρμοδιότητάς του.

7. Συνεργάζεται με το Εθνικό Cert (ΕΥΠ), την Διεύθυνση Κυβερνοάμυνας (ΔΙΚΥΒ) του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, το Εθνικό Δίκτυο Διαχείρισης Περιστατικών Ασφάλειας του Υπουργείου Εσωτερικών, τον ENISA, και όλους τους Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς προκειμένου να ανταλλάσσει πληροφορίες, να συμμετέχει σε Κυβερνο-ασκήσεις και να συνεισφέρει στο διεθνές γίγνεσθαι.

8. Συνεργάζεται με στρατηγικούς φορείς της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης προκειμένου να συλλέγει στοιχεία και να συνεισφέρει τεχνογνωσία στους τομείς αρμοδιότητάς του.

9. Τον έλεγχο και την πιστοποίηση των δομών και συστημάτων πληροφορικής, αισθητήρων και συστημάτων ελέγχου, κέντρων δεδομένων, βιομηχανικών αυτοματισμών, συστημάτων IT και ΟΤ ναυσιπλοΐας καθώς και οποιαδήποτε δομής χρειάζεται πιστοποίηση ως προς την Κυβερνοασφάλειά της, σε συνεργασία με διεθνείς Οργανισμούς Πιστοποίησης.

 

Άρθρο 16

Τομέας Εκπαίδευσης και Πιστοποίησης

O τομέας εκπαίδευσης και πιστοποίησης με αρμοδιότητα:

1. Την διοργάνωση, την υποστήριξη και την υλοποίηση ολοκληρωμένων

προγραμμάτων εκπαίδευσης και ασκήσεων.

2. Την υλοποίηση δράσεων που αφορούν θέματα πιστοποιήσεων, εξετάσεων στο πλαίσιο της δραστηριότητας του ΚΕ.ΜΕ.Α.

3. Την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων σε θέματα ασφάλειας και πολιτικής προστασίας και την παροχή πιστοποιημένων εκπαιδεύσεων σε θέματα φυσικής ασφάλειας, διαχείρισης εκτάκτων αναγκών, αντιμετώπισης κρίσεων, προστασίας των κρίσιμων υποδομών, αντιμετώπισης και καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος, της ριζοσπαστικοποίησης και της τρομοκρατίας, καθώς και της διαχείρισης και ασφάλειας των συνόρων και της κυβερνοασφάλειας.

4. Η συγκεκριμένη διάσταση που αφορά τις δραστηριότητες του κέντρου περιλαμβάνει:

4.1 την διοργάνωση σεμιναρίων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων ευαισθητοποίησης.

4.2 την πιστοποίηση προσόντων επαγγελματιών ασφάλειας και πολιτικής προστασίας, διαδικασιών οργάνωσης, συστημάτων και τεχνολογικού εξοπλισμού.

4.3 την πιστοποίηση και θεώρηση μελετών, σχεδίων για την ασφάλεια φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

4.4 την επιμόρφωση, ενδυνάμωση και κατάρτιση του στελεχιακού δυναμικού των Σωμάτων Ασφαλείας και των επαγγελματιών πρώτης γραμμής των δημόσιων φορέων και υπηρεσιών στους τομείς της ασφάλειας και της αντεγκληματικής πολιτικής.

4.5 την επιμόρφωση, ενδυνάμωση και κατάρτιση του προσωπικού του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ασφάλειας.

4.6 την επιμόρφωση και επαγγελματική εκπαίδευση προσωπικού και αξιωματικών των σωμάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και την πιστοποίηση της επάρκειας τους σε ειδικούς επαγγελματικούς ρόλους.

4.7 την διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, σε συνεργασία με εθνικούς και διεθνείς ειδικούς φορείς σε θέματα ασφάλειας, διαχείρισης κρίσεων και εκτάκτων αναγκών, διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης.

4.8 την Πιστοποίηση του Προσωπικού Ιδιωτικής Ασφάλειας και άλλων ειδικοτήτων που σχετίζονται με τη δραστηριότητα του ΚΕ.ΜΕ.Α.

4.9 την εκπαίδευση και πιστοποίηση εθελοντών και εθελοντικών ομάδων σε θέματα πολιτικής προστασίας και διαχείρισης εκτάκτων αναγκών.

 

Άρθρο 17

Τομέας Διοικητικής Υποστήριξης

O τομέας διοικητικής υποστήριξης είναι οργανική μονάδα με οριζόντια λειτουργία που καλύπτει τις ανάγκες του ΚΕ.ΜΕ.Α. για να ανταποκριθεί στις δραστηριότητες του σε καθημερινή βάση και να υποστηρίξει τις λειτουργίες και περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:

Ι. Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και

ΙΙ. Τμήμα Οικονομικού

Το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης συγκροτείται από τα παρακάτω γραφεία:

1. Το Γραφείο Προσωπικού με αρμοδιότητα τη διαχείριση του προσωπικού και την διοικητική οργάνωση των υπηρεσιών του φορέα.

2. Το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας με τις παρακάτω αρμοδιότητες:

i. Διαχείριση των θεμάτων προετοιμασίας και διοργάνωσης εκδηλώσεων του φορέα, δωρεών, συνεργασιών με άλλους φορείς και οργανισμούς κ.λπ.

ii. Οργάνωση και διεξαγωγή συνεδρίων και ημερίδων με σκοπό την προβολή της δραστηριότητας του κέντρου και την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών, αλλά και ομάδων ειδικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα και την Ε.Ε.

3. Το Γραφείο Νομικής Υποστήριξης με αρμοδιότητα:

i. Τη νομική υποστήριξη του ΚΕ.ΜΕ.Α. στις κάθε μορφής υποθέσεις, δικαστικές ή εξώδικες και τη νομική καθοδήγηση των οργάνων της Διοίκησης με γραπτές γνωμοδοτήσεις και συμβουλές. Του γραφείου προΐσταται ο Νομικός Σύμβουλος του ΚΕ.ΜΕ.Α. ο οποίος ορίζεται από το Δ.Σ. μετά από εισήγηση του Διευθυντή.

ii. Τη νομική υποστήριξη της Διοίκησης του κέντρου (Διοικητικό Συμβούλιο, Διευθυντής, Αναπληρωτής Διευθυντής) και του Επιστημονικού Συμβουλίου.

iii. Την διατύπωση προτάσεων επί νομικών θεμάτων σχετικά με τη λειτουργία του κέντρου, ώστε να διασφαλίζεται το νομότυπο κάθε πράξη.

iv. Την γνωμοδότηση επί νομικών ζητημάτων και νομικός έλεγχος σχεδίων διακηρύξεων, διαβουλεύσεων και συμβάσεων που της παραπέμπονται από τη Διοίκηση.

v. Την παρακολούθηση της νομοθεσίας και νομολογίας για θέματα που αφορούν το κέντρο και τις δραστηριότητες του και τήρηση, επικαιροποίηση σχετικού αρχείου με νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις που αφορούν το ΚΕ.ΜΕ.Α.

vi. Την τήρηση αρχείου εγγράφων και πληροφοριών του γραφείου.

vii. Την παράσταση ενώπιον των δικαστηρίων και των διοικητικών αρχών της χώρας για τη νομική υποστήριξη του κέντρου και την προάσπιση των συμφερόντων του

viii. Την παρακολούθηση της διεξαγωγής υποθέσεων του κέντρου που εκκρεμούν δικαστικά και αποστολή νομικώς τεκμηριωμένης άποψης όποτε αυτό απαιτείται

ix. Την νομική υποστήριξη σε θέματα των τομέων σε ζητήματα συμβάσεων (Grant Agreement), κοινοπρακτικών (Consortium Agreement) και Μνημονίων Συνεργασίας (MoU).

4. Το Γραφείο Γραμματείας με αρμοδιότητα:

i. Την παρακολούθηση, διαμοιρασμό και αρχειοθέτηση της αλληλογραφίας (έντυπη και ηλεκτρονική) του κέντρου μέσω του Ο.Π.Σ. του κέντρου.

ii. Την υποστήριξη του έργου της Διοίκησης και της Διεύθυνσης.

iii. Την τήρηση και υποστήριξη του Αρχείου (φυσικού και ψηφιακού).

iv. Τον χειρισμό θεμάτων σχετικά με το Ανθρώπινο Δυναμικό (άδειες, αποσπάσεις, ενημέρωση ατομικών φακέλων αποσπασμένων στελεχών κτλ.) κ.α.

v. Το χειρισμό και διαβίβαση πληροφορίας σύμφωνα με τον ΕΚΑ.

vi. Τη διαχείριση και την φύλαξη υλικού του κέντρου που σχετίζεται με την αλληλογραφία (σφραγίδες κτλ.).

5. Το Γραφείο Τεχνικής Υποστήριξης και Δικτύων με αρμοδιότητα:

i. Την συντήρηση των πάσης φύσεως Πληροφοριακών Συστημάτων που διαθέτει και χρησιμοποιεί το ΚΕΜΕΑ, την μέριμνα για την απρόσκοπτη λειτουργία τους, καθώς και την υποστήριξη και εγκατάσταση τους.

ii. Τα θέματα εγκατάστασης, συντήρησης, αποκατάστασης βλαβών και δυσλειτουργιών, επέκτασης, αναβάθμισης και εν γένει διαχείρισης υποδομών δικτύων του ΚΕΜΕΑ

iii. Τον έλεγχο της πληρότητας, λειτουργικότητας και αποδοτικότητας του υλικού των δικτύων πληροφορικής και επικοινωνιών του ΚΕΜΕΑ.

iv. Τις διαδικασίες παροχής και ελέγχου πρόσβασης στις εφαρμογές και τα συστήματα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών του ΚΕΜΕΑ, καθώς και τις διαδικασίες εφαρμογής και χρήσης ψηφιακών υπογραφών από το προσωπικό του ΚΕΜΕΑ.

v. Την εξειδίκευση και εφαρμογή της πολιτικής ασφαλείας σχετικά με τη χρήση του δικτύου του ΚΕΜΕΑ, σε συνεργασία με τον αρμόδιο τομέα Κυβερνοασφάλειας.

vi. Την μέριμνα λήψης και τήρησης αντιγράφων ασφαλείας της κατάστασης των εξυπηρετητών, καθώς και των αρχείων των σκληρών δίσκων του κέντρου Πληροφορικής του ΚΕΜΕΑ.

vii. Την μέριμνα για διαθεσιμότητα εφεδρικών εξυπηρετητών και την υλοποίηση σχεδίου θέσης τους σε παραγωγική λειτουργία, καθώς και την εφαρμογή σχεδίου αποκατάστασης και επαναφοράς εξυπηρετητών που τίθενται εκτός λειτουργίας,

viii. Την τεχνική υποστήριξη των όλων δράσεων και της λειτουργίας του ΚΕΜΕΑ, στις οποίες απαιτείται εγκατάσταση εξοπλισμού πληροφορικής,

ix. Την μέριμνα για την εγκατάσταση εξοπλισμού Πληροφορικής στις θέσεις εργασίας του προσωπικού του ΚΕΜΕΑ.

x. Συνεργάζεται με τον υπεύθυνο για την απογραφή των τεχνολογικών ειδών.

xi. Οποιαδήποτε άλλη σχετική εργασία του ανατεθεί από τη Διοίκηση του ΚΕ.ΜΕ.Α.

II. Το Τμήμα Οικονομικού είναι αρμόδιο για:

• Την τήρηση των οικονομικών στοιχείων λειτουργίας του ΚΕ.ΜΕ.Α., τη σωστή απεικόνιση της οικονομικής κατάστασης του φορέα και τη διαχείριση των εσόδων και των δαπανών του.

• Την διενέργεια όλων των νόμιμων διαδικασιών που απαιτούνται για την προμήθεια υλικών, εξοπλισμού και υπηρεσιών μέσω των προβλεπόμενων από το νόμο διαδικασιών προμηθειών.

Συγκροτείται από τις παρακάτω οργανικές μονάδες:

1. Το Γραφείο Προμηθειών/Διαγωνισμών/Συμβάσεων με αρμοδιότητα:

i. Την κατάρτιση, τη μέριμνα για την έγκριση, την παρακολούθηση της εκτέλεσης του προγράμματος προμηθειών του οργανισμού καθώς και τη διεκπεραίωση των σχετικών διαδικασιών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

ii. Την μέριμνα για τη διενέργεια πάσης φύσεως προμήθειας υλικών του οργανισμού και τη σύναψη των συμβάσεων με τους εξωτερικούς συνεργάτες.

iii. Την τήρηση της παρακολούθησης της διαχείρισης υλικού του φορέα και των πάγιων περιουσιακών στοιχείων του.

2. Το Γραφείο Οικονομικής Παρακολούθησης και Ελέγχου Δαπανών με αρμοδιότητα:

i. την μέριμνα για τον έλεγχο νομιμότητας και κανονικότητας, καθώς και την εκκαθάριση των δαπανών, με βάση τα νόμιμα δικαιολογητικά αυτών, την έκδοση εντολής πληρωμής των δαπανών και την τήρηση του Μητρώου Δεσμεύσεων,

ii. την μέριμνα για την υλοποίηση και την παρακολούθηση της εξέλιξης των δράσεων που έχουν εγκριθεί στο πλαίσιο του πολυετούς και των ετήσιων προγραμμάτων,

iii. την παρακολούθηση των χρηματοροών,

iv. την κατάρτιση των αιτημάτων και κατανομών χρηματοδότησης για τα έργα, τη συλλογή δεδομένων που αφορούν στην παρακολούθηση, οικονομική διαχείριση και επαλήθευση των δράσεων αρμοδιότητας του τμήματος,

ν. την ενημέρωση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (Ο.Π.Σ.) ή άλλου λογιστικού συστήματος, την παρακολούθηση της παράδοσης των συγχρηματοδοτούμενων προϊόντων και υπηρεσιών, μέσω της διενέργειας διοικητικών και επιτόπιων επαληθεύσεων των υλοποιημένων ή υπό υλοποίηση δράσεων, καθώς και τον έλεγχο αν οι δηλωθείσες δαπάνες για τις δράσεις αυτές έχουν πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές και εθνικές διατάξεις.

3. Το Γραφείο Λογιστικής Παρακολούθησης και Ελέγχου (Λογιστήριο) με αρμοδιότητα

i. την μέριμνα για την τήρηση των βιβλίων και στοιχείων όπως ορίζονται στο ν. 4308/2014,

ii. την αποστολή στο Υπουργείο Οικονομικών των προβλεπόμενων εντύπων όπως ορίζονται στο ν. 4172/2013 και στις σχετικές ΠΟΛ (περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ, συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών προμηθευτών ΜΥΦ, δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων, δηλώσεις απόδοσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών κτλ)

iii. την έκδοση μισθοδοτικών καταστάσεων και πρόσθετων αποζημιώσεων,

iv. τη δημιουργία των αρχείων προς την ΕΑΠ και τη σύνταξη του ισολογισμού του φορέα.

4. Το Γραφείο Οικονομικών συναλλαγών με αρμοδιότητα:

i. Τη διενέργεια πληρωμών του φορέα προς τρίτους ανεξαρτήτως της πηγής προέλευσης τους (ΠΔΕ, Ευρωπαϊκά προγράμματα, προϋπολογισμό του φορέα) και την είσπραξη των απαιτήσεων του φορέα μέσω του Ο.Π.Σ. του φορέα.

ii. Την παρακολούθηση των τραπεζικών λογαριασμών του φορέα και την αναφορά στο λογιστήριο για την αναλυτική τους κίνηση.

 

Άρθρο 18

Ανάθεση έργου με αμοιβή

Για την κάλυψη των αναγκών της υλοποίησης της δραστηριότητας του ΚΕ.ΜΕ.Α. θεσπίζεται μέσω του παρόντος κανονισμού η παρακάτω διαδικασία εκτός εάν προβλέπεται άλλη διαδικασία από την κείμενη νομοθεσία που διέπει το έργο στο πλαίσιο του οποίου συνάπτεται η σύμβαση:

α. Μετά από εισήγηση στον Διευθυντή ή τον Αναπληρωτή Διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. από τον επικεφαλής τομέα και κατόπιν συνεννόησης με τον Υπεύθυνο του Έργου, αναρτάται πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συνεργασίας με το ΚΕ.ΜΕ.Α. στον ιστότοπο του οργανισμού με τις σχετικές λεπτομέρειες.

β. Η αξιολόγηση των υποψηφίων γίνεται από τον επικεφαλής τομέα σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο Έργου βάσει των βιογραφικών σημειωμάτων των υποψηφίων και προσωπικής συνέντευξης όσων κρίνονται κατάλληλοι. Μετά την αξιολόγηση των υποψηφίων ο επικεφαλής τομέα εισηγείται σχετικά στον Διευθυντή ή τον Αναπληρωτή Διευθυντή για την σύναψη σύμβασης με τον υποψήφιο που επελέγη.

 

Γ ’. ΠΟΡΟΙ

 

Άρθρο 19

Πηγές εσόδων

Τα έσοδα (πόροι) του ΚΕ.ΜΕ.Α. προέρχονται από τις πηγές που καθορίζονται στο άρθρο 10 παρ.1 του ν. 3387/2005:

α. Την εφάπαξ συντελεσθείσα, κατά τις διατάξεις του νόμου, αρχική κρατική επιχορήγηση.

β. Επιχορηγήσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων όλων των εμπλεκόμενων σε θέματα ασφάλειας yπουργείων, για την εκτέλεση ερευνητικού έργου, στο πλαίσιο των κατ’ έτος εγκρινόμενων πιστώσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

γ. Χορηγίες και χρηματοδοτήσεις από Δημόσιες Επιχειρήσεις, φορείς πάσης φύσεως, Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλους Διεθνείς Οργανισμούς,

δ. Έσοδα από την παροχή υπηρεσιών και τη μεταβίβαση των δικαιωμάτων χρήσης αποτελεσμάτων ερευνητικών έργων και μελετών, καθώς επίσης και από την εκτέλεση έργων ή δράσεων, συμπεριλαμβανομένων ενεργειών τεχνικής βοήθειας, στο πλαίσιο των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α. ως δικαιούχος έργων ευθύνης του οικείου Υπουργείου ανεξάρτητα από την πηγή χρηματοδότησης.

ε. Δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες εισπράξεις από τόκους καταθέσεων, πρόσοδοι από την εκμετάλλευση της περιουσίας του και λοιπά, πάσης φύσεως έσοδα από κάθε νόμιμη πηγή.

στ. Έσοδα από την υλοποίηση προγραμμάτων εξειδίκευσης προσωπικού των οργανισμών του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και πιστοποίησης επαγγελματικής ικανότητας, για την ανάληψη ειδικών καθηκόντων και επιχειρησιακών ρόλων.

 

Άρθρο 20

Ατέλειες - Απαλλαγές

1. Το ΚΕ.ΜΕ.Α. απολαμβάνει όλων των διοικητικών, οικονομικών και δικαστικών ατελειών του Δημοσίου όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 10 παρ. 7 του ν. 3387/2005.

2. Απαλλάσσεται, περαιτέρω, από την καταβολή δασμών, άμεσων ή έμμεσων φόρων, εισφορών υπέρ τρίτων και τελών οποιασδήποτε φύσης, για τον εξοπλισμό που εισάγεται από το ΚΕ.ΜΕ.Α., ο οποίος προορίζεται για την εκπλήρωση των σκοπών του, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις.

3. Προκειμένου για τη χρηματοδότηση εκτέλεσης προγραμμάτων - κατά την έννοια του άρθρου 12, παρ. 1, του ν. 2731/1999 (ΦΕΚ 138, Α΄) - το ΚΕ.ΜΕ.Α. εξομοιώνεται με Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο, ως προς τη συμμετοχή του σε Ερευνητικά Προγράμματα άλλων Φορέων και με Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ).

4. Όλοι οι πόροι του ΚΕ.ΜΕ.Α. κατατίθενται σε λογαριασμό που τηρείται σε Πιστωτικό Ίδρυμα και κινείται με εντολή του Διευθυντή, ο οποίος και διατηρεί το δικαίωμα απολήψεων

5. Η ανάληψη, διάθεση ή πραγματοποίηση οποιασδήποτε δαπάνης από τον ανωτέρω λογαριασμό, γίνεται με εντολή του Διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. ή πρόσωπο νόμιμα προς τούτο εξουσιοδοτούμενο από αυτόν.

 

Άρθρο 21

Απόδοση ποσοστού εσόδων

Τα πάσης φύσεως έσοδα του ΚΕ.ΜΕ.Α., διατίθενται για την κάλυψη των λειτουργικών του δαπανών, ενώ από το θετικό πλεόνασμα (έσοδα μείον έξοδα) της οικονομικής διαχείρισης κάθε χρήσης του ΚΕ.ΜΕ.Α. το 60% αποδίδεται στον κρατικό προϋπολογισμό ως δημόσιο έσοδο, ενώ το υπόλοιπο 40% παραμένει στο ΚΕ.ΜΕ.Α. Με απόφαση του Δ.Σ. του ΚΕ.ΜΕ.Α. μέρος του υπόλοιπου 40% του θετικού πλεονάσματος μπορεί να διατίθεται προς κάλυψη αναγκών της Ελληνικής Αστυνομίας σε ανταπόδοση παρεχόμενης διοικητικής υποστήριξης σε προσωπικό και μέσα.

 

Δ ’ ΔΙΑΛΥΣΗ

 

Άρθρο 22

Περιουσία

Σε περίπτωση διάλυσης του ΚΕ.ΜΕ.Α., τα περιουσιακά του στοιχεία περιέρχονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σύμφωνα με το αρθρ. 10 παρ. 8. ν. 3387/2005.

Η αναγκαία εκκαθάριση, διενεργείται από Ειδική Επιτροπή, η οποία ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη.

 

Ε ’ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

 

Άρθρο 23

Τελικές διατάξεις

1. Κατά την έναρξη της ισχύος του παρόντος Κανονισμού οι υπηρετούντες στο ΚΕ.ΜΕ.Α. υπάλληλοι κατατάσσονται στις αντίστοιχες θέσεις των σχετικών μονάδων.

2. Η κατανομή του προσωπικού στις επί μέρους οργανικές μονάδες γίνεται με απόφαση του Διευθυντή, λαμβάνοντας υπόψη τις λειτουργικές ανάγκες των μονάδων, τα προσόντα, την πείρα και τις ειδικές γνώσεις των υπαλλήλων.

3. Ο κανονισμός εφαρμόζεται τηρούμενης της αρχής της προστασίας της προσωπικότητας των υπαλλήλων της αρχής της ίσης μεταχείρισης και του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR).

4. Οτιδήποτε δεν ρυθμίζεται στον παρόντα κανονισμό ρυθμίζεται με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΕ.ΜΕ.Α.

5. Η ισχύς του παρόντος κανονισμού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε παύει να ισχύει κάθε προηγούμενη σχετική απόφαση.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 15 Ιανουαρίου 2019

 

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 2936 φορές

Τελευταία Νέα