x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ13/ο/1096/2014 - ΦΕΚ 218/Β/4-2-2014

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Δ13/Ο/121/4-1-2007 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 53/Β΄/2007) «Μέτρα κατά της εκπομπής αερίων και σωματιδιακών ρύπων προερχόμενων από κινητήρες εσωτερικής καύσης που τοποθετούνται σε μη οδικά κινητά μηχανήματα

σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 97/68/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε από τις οδηγίες 2001/63/ΕΚ, 2002/88/ΕΚ και 2004/26/ΕΚ του Συμβουλίου της 17ης Αυγούστου 2001, της 9ης Δεκεμβρίου 2002 και της 21ης Απριλίου 2004 αντίστοιχα», όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. Δ13/Ο/3967/28-4-2011 κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΦΕΚ 741/Β΄/2011) και Δ13/Ο/11985/29-11-2012 κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΦΕΚ 3181/Β΄/2012), σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 2012/46/ΕΕ της Επιτροπής της 6ης Δεκεμβρίου 2012 για την τροποποίηση της οδηγίας 97/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με τα ληπτέα μέτρα κατά της εκπομπής αερίων και σωματιδιακών ρύπων προερχόμενων από κινητήρες εσωτερικής καύσης που τοποθετούνται σε μη οδικά κινητά μηχανήματα.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ

Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
α) των άρθρων 1 κ' 2 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (ΦΕΚ 34/Α'/1983), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 6 του ν. 1440/1984 «Συμμετοχή της Ελλάδας στο κεφάλαιο, στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ.λπ.» (ΦΕΚ 70/Α'/1984) και του άρθρου 3 του ιδίου νόμου, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (ΦΕΚ 101/Α'/1990), β) του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα που τέθηκε σε ισχύ με το άρθρο πρώτο του υπ’ αριθμ. 63/2005 προεδρικού διατάγματος «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ 98/Α'/2005),
γ) των άρθρων 8 παρ. 2 και 3β, 28, 29 και 30 του ν. 1650/1986 «Για την προστασία του περιβάλλοντος» (ΦΕΚ 160/Α'/1986), όπως ισχύουν, δ) του άρθρου 22 του ν. 2362/1995 «Δημόσιο Λογιστικό Έλεγχοι Δαπανών κ.λπ.» (Α' 247), ε) του άρθρου 84 του ν. 2696 «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας» (ΦΕΚ 57/Α'/1999), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
στ) του Π.Δ. 118/13 (ΦΕΚ Α' 152) «Τροποποίηση του Π.Δ. 85/2012 (Α' 141) Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως», ζ) του Π.Δ. 119/2013 (ΦΕΚ Α' 153) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».
η) της με αριθμ. Δ13/ο/121/412007 κοινής υπουργικής απόφασης «Μέτρα κατά της εκπομπής αερίων και σωματιδιακών ρύπων αντίστοιχα» (ΦΕΚ 53/Β'/2007),
θ) της με αριθμ. Δ13/ο/3967/2842011 κοινής υπουργικής απόφασης «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Δ13/0/121/412007 κοινής υπουργικής απόφασης «Μέτρα
κατά της εκπομπής αερίων ρύπωνσε μη οδικά κινητά
μηχανήματα» (ΦΕΚ 741/Β'/2011), ι) της με αριθμ. Δ13/ο/11985/29112012 κοινής υπουργικής απόφασης «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Δ13/0/121/412007 κοινής υπουργικής απόφασης «Μέτρα
κατά της εκπομπής αερίων ρύπωνστο πλαίσιο του
ευέλικτου συστήματος» (ΦΕΚ 3181/Β'/2012), ια) της υπ’ αριθμ. Υ48/972012 απόφασης του πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αν. Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα» (Β' 2105), ιβ) της υπ’ αριθμ. 2012/46/ΕΕ Οδηγίας της Επιτροπής της 6ης Δεκεμβρίου 2012 για την τροποποίηση της οδηγίας 97/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με τα ληπτέα μέτρα κατά της εκπομπής αερίων και σωματιδιακών ρύπων προερχόμενων από κινητήρες εσωτερικής καύσης που τοποθετούνται σε μη οδικά κινητά μηχανήματα (EEL 353 της 21.12.2012).
2. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Τροποποιούμε την υπ’ αριθμ. Δ13/Ο/121/412007 κοινή υπουργική απόφαση «Μέτρα κατά της εκπομπής αερίων και σωματιδιακών ρύπων προερχόμενων από κινητήρες εσωτερικής καύσης που τοποθετούνται σε μη οδικά κινητά μηχανήματα σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 97/68/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε από τις οδηγίες 2001/63/ΕΚ, 2002/88/ΕΚ και 2004/26/ΕΚ του Συμβουλίου της 17ης Αυγούστου 2001, της 9ης Δεκεμβρίου 2002 και της 21ης Απριλίου 2004 αντίστοιχα» (ΦΕΚ 53/Β’/2007), όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. Δ13/0/3967/28042011 κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΦΕΚ 741/Β'/2011) και Δ13/0/11985/29112012 κοινές υπουργικές αποφάσεις (ΦΕΚ 3181/Β72012), σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 2012/46/ΕΕ της Επιτροπής της 6ης Δεκεμβρίου 2012 για την τροποποίηση της Οδηγίας 97/68/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με τα ληπτέα μέτρα κατά της εκπομπής αερίων και σωματιδιακών ρύπων προερχόμενων από κινητήρες εσωτερικής καύσης που τοποθετούνται σε μη οδικά κινητά μηχανήματα, ως εξής:

Άρθρο 1
(Άρθρο 1, παρ. 1 της Οδηγίας 2012/46/ΕΕ)
Το παράρτημα Ι του άρθρου 17 της υπ’ αριθμ. Δ13/0/121/412007 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 53/Β72007), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. Δ13/0/3967/2842011 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 741/Β72011) και την υπ’ αριθμ. Δ13/ο/11985/29112012 (ΦΕΚ 3181/Β72012), όπως αυτό ισχύει, τροποποιείται ως εξής:
1.προστίθενται τα ακόλουθα τμήματα 3.2.3 και 3.2.4:
«3.2.3. ο αριθμός σε παρένθεση του σταδίου εκπομπών,
σε ρωμαϊκούς αριθμούς, που θα είναι εμφανώς ορατός και τοποθετημένος κοντά στον αριθμός έγκρισης τύπου.
3.2.4. Τα γράμματα σε παρένθεση SV τα οποία αναφέρονται σε κατασκευαστή κινητήρων μικρού όγκου και τα οποία θα είναι εμφανώς ορατά και τοποθετημένα κοντά στον αριθμό έγκρισης τύπου σε κάθε κινητήρα που κυκλοφορεί στην αγορά βάσει της παρέκκλισης μικρών σειρών που ορίζεται στο άρθρο 10 παράγραφος 4.»·
2.το τμήμα 8.3.2.2 αντικαθίσταται από τα ακόλουθα:
«8.3.2.2. Οι προϋποθέσεις ελέγχου που ισχύουν για το στάδιο IIIB και το στάδιο IV είναι οι ακόλουθες:
α) προϋποθέσεις ελέγχου για τους κινητήρες του σταδίου III B:
i)υψόμετρο που δεν υπερβαίνει τα 1 000 μέτρα (ή αντίστοιχη ατμοσφαιρική πίεση 90 kPa)
ii)θερμοκρασία περιβάλλοντος που κυμαίνεται μεταξύ 275 303 K (230 °C)·
iii)θερμοκρασία του ψυκτικού του κινητήρα άνω των 343 K (70 °C).
Σε περίπτωση που η βοηθητική στρατηγική ελέγχου των εκπομπών καθίσταται ενεργή κατά τη λειτουργία του κινητήρα εντός των συνθηκών ελέγχου που ορίζονται στα σημεία i), ii) και iii), η στρατηγική καθίσταται ενεργή μόνο κατ' εξαίρεση. β) προϋποθέσεις ελέγχου για τους κινητήρες του σταδίου IV:
i)οι ατμοσφαιρικές πιέσεις είναι μεγαλύτερες από ή ίσες με 82,5 kPa
ii)η θερμοκρασία περιβάλλοντος εντός του ακόλουθου φάσματος:
-ίση με ή πάνω από 266 K (7 °C)·
-μικρότερες από ή ίσες με τη θερμοκρασία που καθορίζεται από την ακόλουθη εξίσωση στην καθορισμένη ατμοσφαιρική πίεση: T c = 0,4514  (101,3 p b ) + 311, όπου: T c είναι η υπολογιζόμενη θερμοκρασία θερμοκρασία περιβάλλοντος, K και P b είναι η συνολική ατμοσφαιρική πίεση, σε kPa.
iii)η θερμοκρασία του ψυκτικού του κινητήρα άνω των 343 K (70 °C).
Σε περίπτωση που η βοηθητική στρατηγική ελέγχου των εκπομπών καθίσταται ενεργή κατά τη λειτουργία του κινητήρα εντός των συνθηκών ελέγχου που ορίζονται στα σημεία i), ii) και iii), η στρατηγική καθίσταται ενεργή όταν αποδεικνύεται ότι είναι αναγκαία για τον σκοπό που προσδιορίζεται στο τμήμα 8.3.2.3 και εγκρίνεται από την αρχή έγκρισης τύπου. γ) λειτουργία χαμηλής θερμοκρασίας
Κατά παρέκκλιση από τις απαιτήσεις του στοιχείου β), μπορεί να χρησιμοποιηθεί βοηθητική στρατηγική ελέγχου των εκπομπών σε κινητήρα του σταδίου IV εξοπλισμένο με ανακυκλοφορία καυσαερίων (EGR), όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι κάτω από 275 K (2 °C) και αν πληρούται ένα από τα δύο ακόλουθα κριτήρια:
i)θερμοκρασία πολλαπλής εισαγωγής είναι χαμηλότερη ή ίση με τη θερμοκρασία που ορίζεται από την ακόλουθη εξίσωση: IMTc = PIM /15,75 + 304,4, όπου: IMTc είναι η υπολογιζόμενη θερμοκρασία της πολλαπλής εισαγωγής, K και PIM είναι η απόλυτη πίεση της πολλαπλής εισαγωγής σε kPa·
ii)η θερμοκρασία του ψυκτικού του κινητήρα είναι χαμηλότερη ή ίση με τη θερμοκρασία που ορίζεται από την ακόλουθη εξίσωση: ECT c = P IM /14,004 + 325,8, όπου: ECT c είναι η υπολογιζόμενη θερμοκρασία του ψυκτικού του κινητήρα, K και P IM είναι η απόλυτη πίεση της πολλαπλής εισαγωγής σε kPa»·
3.στο τμήμα 8.3.2.3, το στοιχείο β) αντικαθίσταται από τα ακόλουθα:
«β) για λόγους ασφάλειας λειτουργίας·»·
4.ο τίτλος του τμήματος 8.4 αντικαθίσταται ως εξής:
«Απαιτήσεις σχετικά με τα μέτρα ελέγχου NO x για κινητήρες του σταδίου IIIB»·
5.τα ακόλουθα τμήματα 8.5, 8.6 και 8.7 προστίθενται:
«8.5. Απαιτήσεις σχετικά με τα μέτρα ελέγχου NO x για κινητήρες του σταδίου IV
8.5.1.Ο κατασκευαστής παρέχει πληροφορίες που περιγράφουν πλήρως τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των μέτρων ελέγχου NO x χρησιμοποιώντας τα έγγραφα τα οποία παρατίθενται στο τμήμα 2 του προσαρτήματος 1 του παραρτήματος II και στο τμήμα 2 του προσαρτήματος 3 του παραρτήματος II.
8.5.2.Η στρατηγική ελέγχου των εκπομπών κινητήρα λειτουργεί σε όλες τις περιβαλλοντικές συνθήκες στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Η απαίτηση αυτή δεν περιορίζεται στις συνθήκες υπό τις οποίες πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια βασική στρατηγική ελέγχου των εκπομπών, όπως ορίζεται στο τμήμα 8.3.2.2.
8.5.3.Ο κατασκευαστής καταδεικνύει ότι η εκπομπή αμμωνίας στον κύκλο δοκιμών NRTC ή NRSC θερμής εκκίνησης στη διαδικασία έγκρισης τύπου, όταν χρησιμοποιείται αντιδραστήριο, δεν υπερβαίνει μια μέση τιμή 10 ppm.
8.5.4.Σε περίπτωση που δοχεία αντιδραστηρίων είναι εγκατεστημένα ή συνδεδεμένα με ένα μη οδικό κινητό μηχάνημα, πρέπει να προβλεφθεί το μέσο για τη λήψη δείγματος του αντιδραστηρίου μέσα στα δοχεία. Το σημείο δειγματοληψίας πρέπει να είναι εύκολα προσπελάσιμο χωρίς να απαιτείται χρήση ειδικού εργαλείου ή συσκευής.
8.5.5.Η έγκριση τύπου χορηγείται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παράγραφος 3, υπό τους ακόλουθους όρους:
α) παρέχονται σε κάθε χειριστή μη οδικού κινητού μηχανήματος γραπτές οδηγίες συντήρησης·
β) παρέχονται στον κατασκευαστή αρχικού εξοπλισμού (OEM) έγγραφα εγκατάστασης για τον κινητήρα, που περιλαμβάνουν το σύστημα ελέγχου εκπομπών που είναι μέρος του εγκεκριμένου τύπου κινητήρα
γ) παρέχονται στον OEM οδηγίες για σύστημα προειδοποίησης του χειριστή, σύστημα προτροπής και (εφόσον ενδείκνυται) προστασία ψύξης του αντιδραστηρίου'
δ) εφαρμογή των διατάξεων για τις οδηγίες χειριστή, έγγραφα εγκατάστασης, σύστημα προειδοποίησης χειριστή, σύστημα προτροπής και προστασία ψύξης αντιδραστηρίου που παρατίθενται στο προσάρτημα 1 του παρόντος παραρτήματος.
8.6.Περιοχή ελέγχου για το στάδιο IV
Σύμφωνα με την παράγραφο 4.1.2.7 του παρόντος παραρτήματος, για κινητήρες του σταδίου IV οι εκπομπές που υπόκεινται σε δειγματοληψία εντός της περιοχής ελέγχου στο παράρτημα I προσάρτημα 2 δεν υπερβαίνουν κατά περισσότερο από 100 % τις οριακές τιμές των εκπομπών στον πίνακα 4.1.2.6 του παρόντος παραρτήματος.
8.6.1.Απαιτήσεις απόδειξης
Η τεχνική υπηρεσία επιλέγει έως και τρία τυχαία σημεία φορτίου και στροφών στην περιοχή ελέγχου για δοκιμές. Η τεχνική υπηρεσία καθορίζει επίσης τυχαία σειρά λειτουργίας των σημείων δοκιμής. Η δοκιμή διεξάγεται σε συμφωνία με τις κύριες απαιτήσεις του NRSC, αλλά κάθε σημείο δοκιμής αξιολογείται ξεχωριστά. Κάθε σημείο δοκιμής ικανοποιεί τις οριακές τιμές στο τμήμα 8.6.
8.6.2.Απαιτήσεις δοκιμασίας
Η δοκιμή πραγματοποιείται αμέσως μετά τους διακριτούς κύκλους φάσης δοκιμής όπως περιγράφονται στο παράρτημα III.
Ωστόσο, όταν ο κατασκευαστής, σύμφωνα με το σημείο 1.2.1 του παραρτήματος III, επιλέγει τη χρήση της διαδικασίας της σειράς τροποποιήσεων 03 του παραρτήματος 4Β του κανονισμού αριθ. 96 της ΟΕΕ/ΗΕ η δοκιμή διεξάγεται ως εξής:
α) η δοκιμή διεξάγεται αμέσως μετά τους διακριτούς κύκλους δοκιμών φάσης, όπως περιγράφεται στα στοιχεία α) έως ε) της παραγράφου 7.8.1.2 του παραρτήματος 4B του κανονισμού αριθ. 96 της ΟΕΕ/ΗΕ σειρά τροποποιήσεων 03, αλλά πριν από τις διαδικασίες μετά τη δοκιμή στ) ή μετά τη δοκιμή RMC στα σημεία α) έως δ) της παραγράφου 7.8.2.2 του παραρτήματος 4B του κανονισμού αριθ. 96 της ΟΕΕ/ΗΕ σειρά τροποποιήσεων 03, αλλά πριν από τις διαδικασίες μετά τη δοκιμή ε) όπως ενδείκνυται'
β) οι δοκιμές διεξάγονται όπως απαιτείται στα στοιχεία β) έως ε) της παραγράφου 7.8.1.2 του παραρτήματος 4B του κανονισμού αριθ. 96 της ΟΕΕ/ΗΕ σειρά τροποποιήσεων 03 που χρησιμοποιεί τη μέθοδο πολλαπλού φίλτρου (ένα φίλτρο για κάθε σημείο δοκιμής) για κάθε ένα από τα τρία επιλεγμένα σημεία δοκιμής
γ) ειδική τιμή εκπομπής υπολογίζεται (σε g/kWh) για κάθε σημείο δοκιμής
δ) τιμές εκπομπών μπορεί να υπολογίζονται σε γραμμομοριακή βάση με τη χρήση Α.7 ή σε βάση μάζας με τη χρήση του προσαρτήματος Α.8, αλλά θα πρέπει να είναι συνεκτική με τη μέθοδο που χρησιμοποιείται για τη διακριτή φάση ή τη δοκιμή RMC'
ε) για αέριους υπολογισμούς άθροισης, το N mode ορίζεται σε 1, ενώ χρησιμοποιείται συντελεστής στάθμισης 1' στ) για υπολογισμούς σωματιδίων, χρησιμοποιήστε τη μέθοδο πολλαπλού φίλτρου και για τους υπολογισμούς άθροισης το N mode ορίζεται σε 1, ενώ χρησιμοποιείται συντελεστής στάθμισης 1.
8.7.Επαλήθευση εκπομπών αερίων στροφαλοθαλάμου για κινητήρες του σταδίου IV
8.7.1.Απαγορεύεται η απευθείας απόρριψη εκπομπών στροφαλοθαλάμου στην ατμόσφαιρα περιβάλλοντος, με την εξαίρεση της παραγράφου 8.7.3.
8.7.2.Οι κινητήρες μπορούν να απορρίπτουν εκπομπές στροφαλοθαλάμου στα ανάντη οποιοσδήποτε διάταξης μετεπεξεργασίας κατά τη διάρκεια όλων των λειτουργιών.
8.7.3.Οι κινητήρες που είναι εφοδιασμένοι με στροβιλοσυμπιεστές, αντλίες, φυσητήρες ή υπερπληρωτές για την επαγωγή αέρα μπορούν να απορρίπτουν εκπομπές στροφαλοθαλάμου στην ατμόσφαιρα περιβάλλοντος. Στην περίπτωση αυτή οι εκπομπές στροφαλοθαλάμου προστίθενται στις εκπομπές καυσαερίων (είτε με φυσικό είτε με μαθηματικό τρόπο) κατά τη διάρκεια όλων των δοκιμών εκπομπής σύμφωνα με το σημείο 8.7.3.1 του παρόντος τμήματος.
8.7.3.1.Εκπομπές στροφαλοθαλάμου
Απαγορεύεται η απευθείας απόρριψη εκπομπών στροφαλοθαλάμου στην ατμόσφαιρα περιβάλλοντος, με την ακόλουθη εξαίρεση: οι κινητήρες που είναι εφοδιασμένοι με στροβιλοσυμπιεστές, αντλίες, ανεμιστήρες ή υπερπληρωτές για την επαγωγή αέρα μπορούν να απορρίπτουν εκπομπές στροφαλοθαλάμου στην ατμόσφαιρα περιβάλλοντος, αν οι εκπομπές προστίθενται στις εκπομπές καυσαερίου (είτε με φυσικό είτε με μαθηματικό τρόπο) κατά τη διάρκεια όλων των δοκιμών εκπομπής. Οι κατασκευαστές, εκμεταλλευόμενοι την εξαίρεση αυτή, πρέπει να εγκαθιστούν τους κινητήρες κατά τρόπο ώστε όλες οι εκπομπές στροφαλοφόρου θαλάμου να μπορούν να δρομολογούνται στο σύστημα δειγματοληψίας εκπομπών. Για τους σκοπούς του παρόντος σημείου, οι εκπομπές στροφαλοθαλάμου που δρομολογούνται στα ανάντη της μετεπεξεργασίας καυσαερίων κατά τη διάρκεια όλης της λειτουργίας δεν θεωρείται ότι απορρίπτονται απευθείας στην ατμόσφαιρα περιβάλλοντος.
Οι εκπομπές ανοιχτού στροφαλοθαλάμου δρομολογούνται στο σύστημα εξάτμισης για μέτρηση των εκπομπών, ως εξής:
α) οι σωληνώσεις πρέπει να είναι από υλικά ηλεκτρικώς αγώγιμα, με λεία τοιχώματα και να μην αντιδρούν με τις εκπομπές στροφαλοθαλάμου. Το μήκος των σωλήνων είναι το μικρότερο δυνατό'
β) ο αριθμός των καμπύλών στις εργαστηριακές σωληνώσεις του στροφαλοθαλάμου είναι ο μικρότερος δυνατός και η ακτίνα τυχόν αναπόφευκτων καμπύλών η μέγιστη δυνατή·
γ) οι εργαστηριακές σωληνώσεις καυσαερίων στροφαλοθαλάμου ικανοποιούν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή κινητήρων για αντίθλιψη στροφαλαθαλάμου'
δ) οι σωληνώσεις εξάτμισης του στροφαλοθαλάμου συνδέονται στον κύριο αγωγό καυσαερίου κατάντη οποιουδήποτε συστήματος μετεπεξεργασίας καυσαερίου, κατάντη κάθε περιορισμού εξάτμισης και επαρκώς ανάντη κάθε καθετήρα δειγματοληψίας ώστε να εξασφαλισθεί πλήρης ανάμειξη με το καυσαέριο του κινητήρα πριν από τη δειγματοληψία. Ο σωλήνας της εξάτμισης στροφαλοθαλάμου επεκτείνεται στο ελεύθερο ρεύμα της εξάτμισης ώστε να αποφευχθούν επιδράσεις οριακού στρώματος και να διευκολυνθεί η ανάμειξη. Η έξοδος του σωλήνα της εξάτμισης στροφαλοθαλάμου μπορεί να προσανατολιστεί σε οποιοδήποτε κατεύθυνση συναφή με την παροχή πρωτογενούς καυσαερίου.»'
6.προστίθεται το ακόλουθο σημείο 9:
«9. ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΙΣΧΥΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
9.1.Για τον καθορισμό της συμμόρφωσης κινητήρων μεταβλητών στροφών που ορίζεται στο τμήμα
1.A.(i) και 1.A.(iv) του παρόντος παραρτήματος με τα όρια εκπομπών που παρέχονται στο τμήμα 4 του παρόντος παραρτήματος κατανέμονται σε ζώνες ισχύος με βάση την υψηλότερη τιμή της καθαρής ισχύος που μετράται σύμφωνα με την παράγραφο 2.4 του παραρτήματος I.
9.2.Για άλλους τύπους κινητήρων χρησιμοποιείται η ονομαστική καθαρή ισχύς.»'
7. προστίθενται τα ακόλουθα προσαρτήματα 1 και 2:

(Βλέπε οικείο ΦΕΚ)

Άρθρο 8
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2014

 

 

 

 

Έχει διαβαστεί 1906 φορές
Ετικέτες: κυαδ13/ο/1096/2014

Τελευταία Νέα