x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 29820/1983 - ΦΕΚ 512/Β/2-9-1983 (Κωδικοποιημένη)

Υπουργική Απόφαση 29820/1983 - Καθορισμός και άλλων περιπτώσεων που χορηγείται άδεια κυκλοφορίας σε μηχανοκίνητα οχήματα χωρίς τη σύνταξη πρακτικού επιθεώρησης του οχήματος.

Τρέχουσα ενοποιημένη έκδοση: 29.10.2021. Το Κωδικοποιημένο αρχείο, εκδόθηκε σε ενοποιημένο κείμενο με ενσωματωμένες τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις.

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.

- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.


Υπουργική Απόφαση Αριθ. 29820/1983

ΦΕΚ 512/Β/2-9-1983

Καθορισμός και άλλων περιπτώσεων που χορηγείται άδεια κυκλοφορίας σε μηχανοκίνητα οχήματα χωρίς τη σύνταξη πρακτικού επιθεώρησης του οχήματος.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Έχοντας υπόψη :

1.Τις διατάξεις : α) της παρ. 2 του άρθρου 88 του Κώδικα οδικής κυκλοφορίας που κυρώθηκε με το Ν. 614/77 «περί κυρώσεως του Κώδικος οδικής Κυκλοφορίας» και β) του Π.Δ/τος 1387/1981 «καθιέρωση περιοδικού τεχνικού ελέγχου οδικών οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους» με τις οποίες καθιερώνεται από 1.1.1985 τεχνικός περιοδικός έλεγχος για όλες της κατηγορίες των μηχανοκινήτων οχημάτων, γ) της κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και Υπουργού Συγκοινωνιών 8715/9.7.82 «Ανάθεση αρμοδιοτήτων του Υπουργού Συγκ/νιών στους Υφυπουργούς Συγκ/ν ιών».

2.Ότι σε εφαρμογή της πολιτικής της Κυβέρνησης για την κατάργηση και απλούστευση των γραφειοκρατικών τύπων και διαδικασιών με στόχο να επιτυγχάνεται η καλύτερη και ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πολίτη, η εξοικονόμηση χρόνου για την παραγωγικότερη απασχόληση του ανθρώπινου δυναμικού και η αποδοτικότερη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, ύστερα από μελέτη και ανάλυση των υφισταμένων σήμερα διαδικασιών που ισχύουν στις περιπτώσεις χορήγησης αδειών κυκλοφορίας σε μηχανοκίνητα οχήματα και ρυμουλκούμενα, από τις υπηρεσίες συγκοινωνιών, προέκυψε το συμπέρεσμα ότι υπάρχει δυνατότητα παραπέρα απλούστευσης της διαδικασίας χορήγησης των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών χωρίς προηγούμενη επιθεώρηση τους δια αρκετές ακόμη περιπτώσεις, αποφασίζουμε :

 

Άρθρο 1.

1.Η απογραφή και ταξινόμηση και στη συνέχεια η έκδοση άδειας κυκλοφορίας των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων που γίνεται από όλες τις υπηρεσίες συγκοινωνιών της χώρας, πραγματοποιείται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, χωρίς τη σύνταξη πρακτικού επιθεώρησης του οχήματος ή του ρυμουλκούμενου του.

2.Αντί του, κατά την προηγούμενη παράγραφο πρακτικού επιθεώρησης υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση η οποία έχει το εξής περιεχόμενο :

α) Αρχική (πρώτη) απογραφή και ταξινόμηνη και χορήγηση άδειας ‘κυκλοφορίας για φορτηγό αυτοκίνητο όχημα Ι.Χ. μέχρι 4.000 χιλιόγραμμα μικτό φορτίο :

Χρησιμοποιείται ειδική δήλωση που είναι σύμφωνη με το κατά την παράγραφο 5 του άρθρου αυτού υπόδειγμα και την οποία ο εισαγωγέας ή ο αντιπρόσωπος ή ο εκπρόσωπος του εργοστασίου κατασκευής ή συναρμολογήσεως ή του ΟΔΔΥ συμπληρώνει.

Κατά περίπτωση αναγράφοντας σ’ αυτή όλα τα τεχνικά στοιχεία του οχήματος συμπεριλαμβανομένων και των φορτίων εκείνων που πρέπει να αναγραφούν στην άδεια κυκλοφορίας. Η δήλωση υπογράφεται από τον εισαγωγέα ή τον υπεύθυνο του εργοστασίου συναρμολήγησης ή κατασκευής ή του ΟΔΔΥ, από κάθε έναν από τους τυχόν μεσολαβήσαντες κυρίους και κατόχους του οχήματος ή από εκείνους που αγόρασαν αυτό με τον όρον παρακράτησης της κυριότητας από τον πωλητή μέχρι την αποπληρωμή του τιμήτατος πριν από την έκδοση της πρώτης άδειας κυκλοφορίας και από το πρόσωπο στο όνομα του οποίου εκδίδεται η άδεια κυκλοφορίας.,

β) Ανανέωση άδειας κυκλοφορίας για φορτηγό αυτοκίνητο όχημα Ι.Χ. μέχρι 4.000 χιλιόγραμμα μικτό φορτίο : Χρησιμοποιείται δήλωση του Ν.Δ. 105/69 που, κατά περίπτωση, συμπληρώνεται ως εξής :

αα) Λόγω μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος με πράξη εν ζωή :

Αυτός που μεταβιβάζει δηλώνει ότι το όχημα είναι εκείνο για το οποίο χορηγήθηκε η άδεια κυκλοφορίας στο όνομά του και ότι καμία μεταβολή δεν έγινε στα τεχνικά του στοιχεία μέχρι τη χρονολογία που το μεταβίβασε. Αυτός που το αποκτά δηλώνει ότι καμία μεταβολή δεν έγινε στο όχημα από την ημέρα που το παρέλαβε ότι αυτό πληροί τους όρους της ασφαλούς κυκλοφορίας και ότι στις δύο (2) πλευρές της κιβωτάμαξας υπάρχουν γραμμένα τα διακριτικά στοιχεία (όπως οι λέξεις Ι.Χ., οι αριθμοί κυκλοφορίας, το είδος και η έδρα της επιχείρησης, το μικτό βάρος, το ωφέλιμο φορτίο).

ββ) Λόγω μεταβίβασης με κληρονομικό δικαίωμα:

Οι κληρονόμοι δηλώνουν ότι καμία μεταβολή δεν έγινε στο όχημα από τη χρονολογία που χορηγήθηκε η τελευταία άδεια κυκλοφορίας και ότι το όχημα πληροί τους όρους της  ασφαλούς κυκλοφορίας.

γγ) Λόγω αλλαγής της έδρας ή της επωνυμίας ή του εμπορικού τίτλου ή του αντικειμένου ή της μορφής της επιχείρησης ή της πρόσληψης ή της αποχώρησης εταίρων :

Ο κύριος και κάτοχος του οχήματος ή εκείνος που αγόρασε αυτό με όρο παρακράτησης της κυριότητας από τον πωλητή μέχρι την αποπληρωμή του τιμήματος, δηλώνει ότι καμία μεταβολή δεν έχει γίνει στο όχημα από την ημέρα που χορηγήθηκε η τελευταία άδεια κυκλοφορίας, ότι το όχημα πληροί τους όρους της ασφαλούς κυκλοφορίας και ότι και στις δύο πλευρές της κιβωτάμαξας αυτού υπάρχουν γραμμένα τα διακριτικά στοιχεία (όπως τα γράμματα Ι.Χ., ο αριθμός κυκλοφορίας, το είδος και η έδρα της επιχείρησης, το μικτό βάρος, το ωφέλιμο φορτίο).

δδ) Λόγω αλλαγής αμαξώματος :

Ο κύριος και κάτοχος του οχήματος ή εκείνος που αγόρασε αυτό με όρο παρακράτησης της κυριότητας από τον πωλητή μέχρι την αποπληρωμή του τιμήματος, δηλώνει το απόβαρο αυτού με το νέο αμάξωμα με γρύλλο, εργαλεία, εφεδρικό τροχό και με τη δεξαμενή καυσίμων πλήρη (γεμάτη) τις διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος, πλάτος, ύψος και το μήκος του οπισθίου πρόβολου). Η κατά την παρούσα υποπερίπτωση δήλωση γίνεται σε σφραγιστικό χαρτί του Ν.Δ. 105/69.

εε) Λόγω αλλαγής του κινητήρα:

Ο κύριος και κάτοχος του οχήματος ή εκείνος που αγόρασε αυτό με όρο παρακράτησης της κυριότητας από τον πωλητή μέχρι την αποπληρωμή του τιμήματος, δηλώνει τα στοιχεία του νέου κινητήρα (τύπος, χαρακτηριστικοί αριθμοί, αριθμοί σειράς, χρονολογία τοποθέτησής του στο όχημα) και ότι δεν έγινε άλλη μεταβολή. Στην περίπτωση που ο νέος κινητήρας δεν έχει γνωστά χαρακτηριστικά στοιχεία διακρίσεως, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωνη σε σφραγιστό χαρτί του Ν.Δ. 105/69 μηχανολόγου μηχανικού ή υπομηχανικού στην οποία αναφέρεται ο κυλινδρισμός, οι αριθμοί των κυλίνδρων, η διαδρομή και η διάμετρος του εμβόλου.

3.Όλοι όσοι υπογράφουν τις κατά την προηγούμενη  παράγραφο ειδικές δηλώσεις, αναγράφουν σ’ αυτές και τις τυχόν μεταβολές που επέφεραν στα τεχνικά στοιχεία του οχήματος.

 

4.Για τα ταξινομούμενα για πρώτη φορά φορτηγά αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης μέχρι 4.000 χιλιόγραμμα μικτό βάρος από όλες τις Υπηρεσίες συγκοινωνιών της χώρας χρησιμοποιείται το υπόδειγμα της ειδικής δήλωσης (Κ.Η.Υ/1013). Ειδικότερα για τα οχήματα της ανωτέρω κατηγορίας που ταξινομούνται από τις διευθύνσεις συγκοινωνιών των διαμερισμάτων της Νομαρχίας Αττικής το έντυπο της Δήλωσης, χρησιμοποιείται συγχρόνως και ως προσωρινή άδεια κυκλοφορίας που ισχύει για τέσσερεις (4) μήνες από την ημέρα χορήγησης.

Επίσης και όλες οι προσωρινές άδειες κυκλοφορίας που χορηγούνται ατά τις διευθύνσεις συγκοινωνιών των διαμερισμάτων της Νομαρχίας Αττικής, για τις λοιπές κατηγορίες οχημάτων ισχύουν από εδώ και στο εξής για τέσσερεις (4) μήνες.

5.Το υπόδειγμα της ειδικής δήλωσης (Κ.Η.Υ/1013) της περίπτωσης α της παρ. 2 του άρθρου αυτού αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας και έχει ως εξής :

(Ακολουθεί υπόδειγμα για το οποίο βλέπε στο οικείο ΦΕΚ)

 

 

Άρθρο 2.

Για την απογραφή και ταξινόμηση και στη συνέχεια για την έκδοση, άδειας κυκλοφορίας για ενάριθμα επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και για ενάριθμες επιβατηγός μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης λόγω μεταβίβασης της κυριότητας τους με κληρονομικό δικαίωμα έχουν ανάλογη εφαρμογή οι διατάξεις της παρ. 1 και της υποπερίπτωσης ββ' της περίπτωσης β' της παρ. 2 του προηγούμενου άρθρου.

 

Άρθρο 3.

1. Το «ειδικό σημείωμα» με το οποίο επιτρέπεται έλξη ρυμουλκουμένου (όπως τροχόσπιτου, τροχοσκηνής, λέμβου) απο επιβατηγό αυτοκίνητο, που χορηγείται απο τις υπηρεσίες συγκοινωνιών, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του κεφαλαίου Γ της απόφασης του Υπουργού Συγκοινωνιών 16823/1978 «περί καθορισμού των τεχνικών όρων και προϋποθέσεων συνδέσεως αυτοκινήτων οχημάτων με ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα» (ΦΕΚ 524/Β/78), εκδίδεται χωρίς προηγούμενα να γίνει σύνταξη πρακτικού επιθεώρησης του έλκοντος και του ρυμουλκουμένου οχήματος.

2· Τα τεχνικά στοιχεία που αναγράφονται στο κατά την προηγούμενη παράγραφο ειδικό σημείωμα, προσδιορίζονται από την υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του κεφαλαίου Γ της 16823/78 απόφασης του Υπουργού Συγκοινωνιών, αφού υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση, του-Ν.Δ. 105/69 του κυρίου και κατόχου του; οχήματος ή εκείνου που αγόρασε αυτό με όρο παρακράτησης της κυριότητας απο τον πωλητή μέχρι την αποπληρωμή του τιμήματος του, στην οποία αναφέρονται τα παρακάτω στοιχεία του ρυμουλκουμένου οχήματος :

α) Το εργοστάσιο κατασκευής,

β) Ο τύπος

γ) Ο αριθμός πλαισίου.

δ) Ο αριθμός εγκρίσεως τύπου.

ε) Ότι πληροί τους όρους της ασφαλούς κυκλοφορίας του ΚΟΚ. στ) Το απόβαρο.

Στην ίδια δήλωση αναγράφεται και το απόβαρο του έλκοντος οχήματος.

3.Για τα μεταχειρισμένα ρυμουλκούμενα και στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγκριση τύπου, τα τεχνικά στοιχεία καθορίζονται βάσει του εντύπου καταλόγου του εργοστασίου κατασκευής των οχημάτων τούτων ή της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος της ξένης χώρας.

4.Προκειμένου για καινούργια ή μεταχειρισμένα ελαφρά ρυμουλκούμενα που δεν έχουν έγκριση τύπου και που προορίζονται για τη μεταφορά λέμβου ή αποσκευών, προκειμένου να χορηγηθεί το κατά την παρ. 1 του άρθρου αυτού ειδικό σημείωμα, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση (Ν.Δ. 105/69) μηχανολόγου μηχανικού ή υπομηχανικού που προβλέπεται από την παρ. 1 της 23780/78 απόφασης του Υπουργού Συγκοινωνιών «περί συμπληρώσεως της υπ’ αριθ. ΣΤ. 29900/ 1977 κανονιστικής αποφάσεως» ΦΕΚ 642/Β/28.7.1978.

5.α) Πριν από την χορήγηση του κατά την παρ. 1 του άρθρου αυτού σημειώματος, ελέγχεται η ικανότητα έλξης του έλκοντος οχήματος από τον έντυπο κατάλογο του εργοστασίου κατασκευής αυτού. Στις περιπτώσεις εκείνες, που από τον έντυπο κατάλογο του εργοστασίου κατασκευής του έλκοντος οχήματος προκύπτει ότι το έλκον όχημα έχει ικανότητα έλξης μικρότερα της οριζόμενης από τις διατάξεις 1 της πιο πάνω 16823/78 κανονιστικής απόφασης, η αρμοδία  υπηρεσία συγκοινωνιών για τη χορήγηση του, κατά την παρ.1  του άρθρου αυτού, ειδικού σημειώματος, περιορίζει το ελκόμενο  φορτίο εκείνο που δίδεται από το εργοστάσιο κατασκευής του έλκοντος.

β) Για την εφαρμογή των διατάξεων της προηγούμενης περίπτωσης η αρμόδια υπηρεσία συγκοινωνιών, ελέγχει Γην ικανότητα έλξης από τον έντυπο κατάλογο του εργοστασίου κατασκευής. Σε περίπτωση αδυναμίας εξεύρεσης εντύπου καταλόγου, υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση του Ν.Δ. 105/69 της οικείας αντιπροσωπείας στην οποία γράφεται η ικανότητα έλξης του οχήματος η οποία συγκρίνεται με την τιμή που προκύπτει απο την εφαρμογή της περιπτ. α ή β της παρ. 1 του κεφαλαίου Γ' της πιο πάνω κανόνιστικής απόφασης 16823/1978, ανάλογά με τη συγκεκριμένη περίπτωση.

γ) Για τις περιπτώσεις εκείνες που όχι μόνο δεν ανευρίσκεται έντυπος κατάλογος του εργοστασίου κατασκευής επί του οποίου να αναγράφεται η ικανότητα έλξεως του έλκοντος οχήματος αλλά διαπιστούται και άρνηση ή αδυναμία της αντιπροσωπείας να βεβαιώσει την αντίστοιχη τιμή έλξης,

-στο κατα την παρ. 1 του άρθρου αυτού ειδικό σημείωμα γράφεται η μικροτέρα τιμή της ελκτικής ικανότητάς που προκύπτει απο την εφαρμογή της περίπτ. α! της παρ. 1 του κεφαλαίου Γ' της κανονιστικής πιο πάνω απόφασης 16823/ 1978, ανεξάρτητα απο το γεγονός αν υπάρχει ή όχι πέδη στο ρυμουλκούμενο όχημα.

 

Άρθρο 4.

1. Από την ισχύ της απόφασης αυτής, η κατά τις κείμενες διατάξεις αντικατάσταση αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης, οποιασδήποτε κατηγορίας, με άλλο τής ίδιας κατηγορίας! και ο αποχαρακτηρισμός αυτού, ενεργείται χωρίς προηγούμενα να γίνει σύνταξη πρακτικού επιθεώρησης του αποχαρακτηριζομένου αυτοκινήτου οχήματος.

2. Για την κατά την προηγούμενη παράγραφο ενέργεια αντικατάστασης και αποχαρακτηρισμού ο κύριος και κάτοχος του αποχαρακτηριζομένου οχήματος ή εκείνος που αγόρασε αυτό με όρο παρακράτησης της κυριότητάς του από τον πωλητή μέχρι την αποπληρωμή του τιμήματος του βεβαιώνει, με δήλωση του Ν.Δ. 105/69, ότι το όχημα για το οποίο ζητεί τον αποχαρακτηρισμό του και την αντικατάσταση του με άλλο είναι εκείνο για το οποίο χορηγήθηκε η άδεια κυκλοφορίας και ότι καμία μεταβολή δεν έγινε στα τεχνικά του στοιχεία μέχρι την ημέρα που υπογράφεται η δήλωση του. Στην ίδια παραπάνω δήλωση με φροντίδα του ενδιαφερομένου, αποτυπώνεται ο αριθμός πλαισίου του απο- χαρακτηριζόμενου οχήματος.

 

Άρθρο 5.

Σε κάθε περίπτωση που χορηγείται άδεια κυκλοφορίας οχήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, πριν από την χορήγησή της, το αρμόδιο όργανο της υπηρεσίας συγκοινωνιών ελέγχει αν τα τεχνικά στοιχεία του οχήματος που γράφονται στη δήλωση συμφωνούν με την αντίστοιχη έγκριση τύπου του οχήματος για το οποίο χορηγείται η άδεια κυκλοφορίας.

 

Άρθρο 6.

1.Αντί της υποβολής των δικαιολογητικών που ορίζονται με τις διατάξεις των προηγουμένων άρθρων, ο κύριος και κάτοχος του οχήματος ή εκείνος που αγόρασε αυτό με όρο παρακράτησης της κυριότητάς του μέχρις αποπληρωμής του τιμήματος, εφόσον επιθυμεί, μπορεί να προσκομίζει στην υπηρεσία συγκοινωνιών το όχημά του για επιθεώρηση, εφαρμοζομένης της σχετικής διαδικασίας επιθεωρήσεως οχημάτων.

2.Όταν για το απογραφόμενο ή ταξινομούμενο όχημα δημιουργούνται αμφιβολίες για την ταυτότητά του ή για την ασφαλή κυκλοφορία του ή όταν δεν μπορεί να λυθεί τεχνικό ζήτημα χωρίς την επιθεώρηση του οχήματος το αρμόδιο όργανο της υπηρεσίας συγκοινωνιών, με τη σύμφωνη γνώμη του προϊσταμένου αυτής, μπορεί να διατάξει την προσκόμιση του οχήματος στην υπηρεσία για την επιθεώρησή του.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 19 Αυγούτου 1983

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 1890 φορές