Προεδρικό Διάταγμα 509/1984 - ΦΕΚ 181/Α/15-11-1984
Τροποποίηση διατάξεων του Β.Δ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α/1970) «Περί όρων και προυποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ παρτηρίων κειμένων εκτός των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατωκημένων εν γένει περιοχών
και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεων μετά των οδών.
Έχοντας υπόψη :
1.Τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 2 του Ν.Δ. 511/1970 (ΦΕΚ 91/Α/1970) «περί ιδρύσεως και λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων, σταθμών αυτοκινήτων, πλυντηρίων αυτοκινήτων και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκαταστάσεως μετά των οδών».
2.Την Τ79/84 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών» (ΦΕΚ 413/Β/84).
3.Την 563/1984 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικράτειας, μετά από πρόταση των Υπουργών Δημοσίων Εργων και Συγκοινωνιών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, αποφασίζουμε :
Άρθρο 1.
Το άρθρο 23 του Β. Δ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α/1970) όπως αυτό τροποποιήθηκε :
α) με το άρθρο 1 του Β. Δ/τος 832/1970 (ΦΕΚ 288/Α/1970 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών του υπ’ αριθμ. 465/1970 Β. Δ/τος «περί όρων και προϋποθέJECOV εγκαταστάσεως κ.λπ.»,
με τα άρθρα 1,2 και 3 του Β. Δ/τος 548/1971 (ΦΕΚ /·· ·'! 971 ) «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών του Β. Διατάγματος υπ’ αριθμ. 465/1970 «περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων κ.λπ.»,
γ) με το άρθρο μόνο του Π. Δ/τος 163/1973 (ΦΕΚ177/Α/ 1973) «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως του άρθρου 2 του Β. Δ/τος 548/1971 «περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων κ.λπ.» και
δ) με το άρθρο 3 του Π. Δ/τος 1184/1981 (ΦΕΚ 295/Α/ 1981 «περί αντικαταστάσεως διατάξεων τινών του Β. Δ/τος 465/1970, «περί όρων και προϋποθέσεων κ.λπ.», αντικαθίσταται ως ακολούθως :
«Άρθρο 23.
Πρατήρια που ιδρύθηκαν στο παρελθόν.
Η λειτουργία των πρατηρίων υγρών καυσίμων, που ιδρύθηκαν πριν από τη δημοσίευση του διατάγματος αυτού (9 Ιουλίου 1970) για τα οποία δεν πραγματοποιήθηκε η προσαρμογή της διατάξεως κυκλοφοριακής σύνδετής τους, όπως όριζαν οι διατάξεις του Β. Δ/τος 548/1971 (ΦΕΚ 160/Α/1971) και του Π. Δ/τος 163/1973 (ΦΕΚ 177/Α/1973) παρατείνεται έως τις 31 Ιουλίου 1987 εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στις επόμενες παραγράφους.
2.Κάθε περιφερειακή υπηρεσία συγκοινωνιών νομαρχιακού επιπέδου απευθύνει με βάση τα στοιχεία που τηρούνται σ’ αυτή, έγγραφο στο πρόσωπο ή τα πρόσωπα τα οποία εκμεταλλεύονται κάθε ένα πρατήριο διάθεσης υγρών καυσίμων που υπάγεται στην παράγραφο 1 και βρίσκεται και λειτουργεί μέσα στην περιφέρεια της τοπικής αρμοδιότητάς της. Το έγγραφο αυτό κοινοποιείται στην οικεία αστυνομική αρχή και επιδίδεται στον παραλήπτη από όργανο της αστυνομικής αρχής της περιφερείας της κατοικίας αυτού με απόδειξη παραλαβής ·αφού για το σκοπό αυτό συνταχθεί σχετικό αποδεικτικό παραλαβής, στο οποίο τίθενται οι υπογραφές και γράφονται τα στοιχεία τόσο εκείνου που επιδίδει το έγγραφο όσο και εκείνου που παραλαμβάνει αυτό. Το αποδεικτικό παραλαβής επιστρέφεται από την αστυνομική αρχή στην υπηρεσία συγκοινινιών και τίθεται στο φάκελλο του πρατηρίου. Στο παραπάνω έγγραφο αναγράφεται υποχρεωτικά : ότι η λειτουργία του πρατηρίου παρατείνεται έως τις 31 Ιουλίου 1987, εφόσον τηρηθούν οι προϋποθέσεις του άρθρου αυτού, ότι ο εκμεταλλευόμενος το πρατήριο υποχρεούται να υποβάλει, έως τις 31 Ιουλίου 1985 στην υπηρεσία συγκοινωνιών που εκδίδει το έγγραφο, αίτηση που συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά και τα στοιχεία που αναφέρονται στις επόμενες παραγράφους και γίνεται μνεία των συνεπειών που συνεπάγεται, η παράβαση των ρυθμίσεων των επόμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου.
3.Η αίτηση της προηγούμενης παραγράφου συνοδεύεται από τα εξής στοιχεία :
α) Παράβολο δημόσιου ταμείου δραχμών τριακοσίων (300) για κάθε μία μόνιμη αντλία, δραχμών εκατό (100) για κάθε μία φορητή αντλία και δραχμές τριακόσιες (300) για κάθε ένα πλυντήριολιπαντήριο.
β) Υπεύθυνη δήλωση του Ν.Δ. 105/1969 στην οποία ο αϊτών δηλώνει ότι δεν έγινε αλλαγή στο πρατήριο, ότι δεν καταδικάσθηκε κατά την τελευταία πενταετία για νοθεία καυσίμων καθώς και λιποταξία ή ανυποταξία και ότι δεν υπόκειται στις στερήσεις και ανικανότητες που απαγγέλλονται και που προβλέπονται από τα άρθρα 82 και 83 του Ν.Δ. 720/1970 (ΦΕΚ 2'5'·3/Α/19*73) «ερί στρατολογίας», όπως αυτό κάθε φορά ισχύει. Στη δήλωση αυτή ο αϊτών αναφέρει οποιαδήποτε μεταβολή έγινε στο πρατήριο ή στα στοιχεία της εγκατάστασης ή της κυκλοφοριακής σύνδεσης αυτού με την οδό ή οπ'ιαδήποτε ουσιώδη μεταβολή στην περιοχή γύρω απο το πρατήριο, από το χρόνο που χορηγήθηκε η τελευταία άδεια λειτουργίας μέχρι την ημερομηνία υποβολής της ιίτησης της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
γ) Τοπογραφικό σχεδιάγραμμα της περιοχής, σε πέντε (5) αντίτυπα, σε κλίμακα 1 : 200 ή 1 : 500 σε ακτίνα διακόσια πενήντα (250) μέτρα στο οποίο σημειώνονται, με κόκκινο χρώμα, η οικοδομική γραμμή, η θέση του πρατηρίου με τα
πλάτη των δρόμων καθώς και τα είδη των χτισμάτων που είναι γειτονικά. Προπάντον σημειώνονται οι ακριβείς θεσεις στις οποίες μπορεί να υπάρχουν : νοσηλευτικά ιδρύματα, αρχαιολογικοί χώροι, εργοστάσια ή αποθήκες, εύφλεκτες η εκρηκτικές ύλες, εκπαιδευτήρια, κινηματογράφοι ή θέατρα, εγκαταστάσεις που η λειτουργία τους προϋποθέτει χρήση φλόγας, αγωγοί υψηλής τάσης της ΔΕΗ. Όταν υπάρχει δυνατότητα για κατασκευή κυκλοφοριακής σύνδεσης με βαση τα σχεδιαγράμματα υποδείγματα που έχουν εγκριθεί με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 6 του διατάγματος αυτού, υποβάλλεται σχέδιο σύνδεσης του πρατηρίου που να είναι σύμφωνο με τα υποδείγματα αυτά, κατά περίπτωση. Σε αντίθετη περίπτωση στο τοπογραφικό υπόδειγμα που υποβαλλεται κατά το προηγούμενο εδάφιο, σημειώνεται η κυκλοφοριακή σύνδεση του πρατηρίου με την οδό που προτεινεται.
4.Όταν έχει γίνει παραχώρηση της χρήσης ή της εκμετάλλευσης πρατηρίου που λειτουργεί στο σύνολο ή μέρος σε πρόσωτη διαφορετικό από εκείνο που αναφέρεται στην τελευταία άδεια λειτουργίας, υποβάλλεται εκτός από τα δικαιολογητικά της προηγούμενης παραγράφου και υπεύθυνη δήλωση του Ν.Δ. 105/1969 του νέου εκμεταλλευτή του πρατηρίου στην οποία βεβαιώνει ότι αυτός έχει το δικαίωμα της εκμετάλλευσης του πρατηρίου και ότι δεν είναι κάτοχος άδειας λειτουργίας άλλου πρατηρίου, ολοκλήρου ή μέρους αυτού σ’ όλη τη χώρα και επιδεικνύεται το εκλογικό βιβλιάριο του νέου εκμεταλλευτή ή υποβάλλεται βεβαίωση αυτού ότι κατατέθηκαν τα δικαιολογητικά για έκδοσή του.
5.Αν έως την πιο πάνω προθεσμία (31 Μαρτ:ου 1985), δεν υποβληθεί κανένα ή υποβληθούν μερικά από τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους, το πρατήριο θεωρείται οριστικώς παράνομο και εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν.Δ. 869/1971 (ΦΕΚ 79/Α/1971) «περί επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά των κυρίων ή εκμεταλλευτών πρατηρίων διαθέσεως υγρών καυσίμων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων λειτουργουσών άνευ αδείας λειτουργίας ή κατά παράβασιν των όρων των κειμένων διατάξεων».
6.α)Μετά την υποβολή της αιτήσεως και των δικαιολογητικων που προβλέπονται από την προηγούμενη παράγραφο ενεργείται αυτοψία από ένα μηχανικό ή υπομηχανικό της οικείας νομαρχίας. Κατά την αυτοψία εξετάζεται εάν πληρούνται οι περιορισμοί της παρ. 2 του άρθρου 6 και της περιπτ. α' της παρ. 2 του άρθρου 5 του διατάγματος αυτού.
β) Εφόσον πληρούνται οι κατά την προηγούμενη περίπτωση όροι χορηγείται προσωρινή άδεια λειτουργίας του πρατηρίου με χρόνο λήξέώς της μέχρι της 31Ίουλίου 1987.
7.α)Μετά τη χορήγηση της προσωρινής κατά την προηγούμενη παράγραφο άδειας λειτουργίας τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην περίπτ. γ' της παρ. 3 αυτού του άρθρου, διαβιβάζονται από την υπηρεσία συγκοινωνιών, στην αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία του Τπουργείου Δημ. Έργων για έλεγχο, και θεώρηση.
β) Στη συνέχεια η κατά την προηγουμένη περίπτωση αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία του Τπουργείου Δημοσίων Έργων αα) Προβαίνει στην έγκριση των σχεδιαγραμμάτων που υποβλήθηκαν, εφόσον αυτά είναι σύμφωνα με τα υποδείγματα που έχουν κυρωθεί με την παρ. 4 του άρθρου 6 του διατάγματος αυτού.
ββ) Στην περίπτωση που δεν παρέχεται δυνατότητα να γίνει κατασκευή της κυκλοφοριακής σύνδεσης του πρατηρίου σύμφωνα με τα υποδείγματα που έχουν εγκριθεί με την παρ. 4 του άρθρου 6 του διατάγματος αυτού, καλεί τον ενδιαφερόμενο να υποβάλλει εναλλακτικές λύσεις με σκοπό να εξασφαλισΟει ακίνδυνη κυκλοφορία με εξάντληση για το στόχο αυτό 6>.'·νν των δυνατοτήτων που παρέχει το οικόπεδο και η γύρω .to τ<„· 'ίχοπεδο περιοχή που προσφέρεται για εξυπηρέτηση τ>;.;. ·;· αυτής. Αν τυχόν υπάρχουν υποδείξεις της αρμόδιας ρι.ρειακής υπηρεσίας του Τπουργείου Δημ. Εργων, «'.'.τέ,; είναι υποχρεωτικές. Εφόσον από τις εναλλακτικές λύσεις που υποβλήθηκαν προκύπτει ότι είνχι δυνχτή η επιλογή λύσης η οποία παρέχει ασφάλεια στην κυκλοφορία, αυτή εγκρίνεται όπως αναφέρεται στην προηγούμενη υποπερίπτωση. Σε αντίθετη περίπτωση γνωστοποιείται στην αρμόδια περιφερειακή, υπηρεσία του Τπουργείου Συγκοινωνιών ότι δεν εξασφαλίζεται ακίνδυνη κυκλοφορία από τη λειτουργία του πρατηρίου. Στην τελευταία αυτή περίπτωση η περιφερειακή υπηρεσία του Τπουργείου Συγκοινωνιών ενεργεί τα νόμιμα για την απαγόρευση της λειτουργίας και τη σφράγιση του πρατηρίου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
8.Η κατά την προηγούμενη παράγραφο αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία του Τπουργείου Δημοσίων Έργων, μέχρι 31 Ιουλίου 1986, υποχρεούται να έχει ολοκληρώσει το έργο της έγκρισης των σχεδιαγραμμάτων όπως αναφέρεται στην προηγούμενη παράγραφο και μετά από κάθε μία έγκριση που χορηγεί αποστέλει αντίγραφο των εγκεκριμένων σχεδιαγραμμάτων στην αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία συγκοινωνιών του Υπουργείου Συγκοινωνιών.
9.Μετά την προσαρμογή της διάταξης σύνδεσης του πρατηρίου, σύμφωνα με αυτά που καθορίζονται στις προηγούμενες παραγράφους, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στην αρμόδια περιφερειακή υπηρεσία του Τπουργείου Συγκοινωνιών τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από τις διατάξεις των περιπτ. α' και β' της παρ. 1 του άρθρου 19 του διατάγματος αυτού. Μαζί με τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο ο ενδιαφερόμενος επί πλέον υποβάλλει :
α) Έγγραφη βεβαίωση της αρμόδιας για την οδό υπηρεσίας του Τπουργείου Δημοσίων Έργων ότι εκτελέστηκαν πλήρως οι εργασίες προσαρμογής σύνδεσης του πρατηρίου με την οδό, σύμφωνα με τα σχεδιαγράμματα που έχουν εγκριθεί.
β) Υπεύθυνη δήλωση σε σφραγιστό χαρτί του Ν.Δ. 105/1969ότι δεν καταδικάστηκε κατά την τελευταία πενταετία για νοθεία καυσίμου καθώς και για λιποταξία ή ανϋποταξία και ότι δεν υπόκειται στις στερήσεις και στις ανικανότητες που επαγγέλλονται από τα άρθρα 82 και 83 του Ν.Δ. 720/1970(ΦΕΚ 253/Α/1970).
Μετά την υποβολή των δικαιολογητικά^ της παραγράφου αυτής χορηγείται άδεια λειτουργίας για το πρατήριο. Η κατά το προηγούμενο εδάφιο άδεια λειτουργίας χορηγείται χωρίς χρονικό περιορισμό και σ’ αυτή γράφονται οι όροι που ορίζει η παρ. 4 του άρθρου 18 του διατάγματος αυτού».
Άρθρο 2.
Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 15 του Π. Δ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α/1970) προστίθενται δύο εδάφια που έχουν όπως παρακάτω :
«Ομοίως κατ’ εξαίρεση, φυσικά ή νομικά πρόσωπα που στο όνομά τους έχουν χορηγηθεί περισσότερες της μιάς άδειες λειτουργίας πρατηρίων δημόσιας χρήσης που ιδρύθηκαν πριν από την ισχύ του διατάγματος αυτού (9 Ιουλίου 1970), μπορούν να διατηρήσουν στο όνομά τους τις περισσότερες αυτές άδειες λειτουργίας. Για τους κληρονόμους των φυσικών προσώπων του προηγούμενου εδαφίου έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του πρώτου εδαφίου έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής».
Άρθρο 3.
Η περίπτωση α' της παρ. 1 του άρθρου 24 του Β. Δ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α/1970) όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Π. Δ/τος 122/1978 (ΦΕΚ 26/Α/1978) «περί συμπληρώσεως των διατάξεων των υπ’ αριθ. 465/1970 και 548/71 Β. Δ/των» και στη συνέχεια κατααγήθηκε με το άρθρο 4 του Π. Δ/τος 1184/1981 (ΦΕΚ 295/Α/1981) «περί αντικαταστάσεις διατάξεων τινων του Β. Δ/τος 455/70 περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός των εγκεκριμένω νσχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατωκημίν :υν εν γένει περιοχών και περί κυκλοφοριακής συνδέσεως εγκχ:αστάσεων μετά των οδών », επαναφέρεται σε ισχύ και έχει ως ακολούθως :
«α) Εκείνες που αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση εκείνων που κινούνται στους δρόμους, όπως ξενοδοχεία, μοτέλ, εστιατόρια, τουριστικά συγκροτήματα (CAMPINGS, BUNGALOWS), σταθμοί αυτοκινήτων, πλυντήρια, λιπαντήρια, αυτοκινήτων».
Αρθρο 4.
1.Στο τέλος της περιπτώσεως β' της παραγράφου 1 του άρθρου 5 του αυτού Β. Δ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α/9.8.70) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως :
« Ot αποστάσεις ισχύουν για περιπτώσεις συνάντησης της οδού με σιδηροδρομική γραμμή. Οι αποστάσεις αυτές σε περίπτωση διαμορφώσεως ισοπέδων ή ανισοπέδων κόμβων ισχύουν για τις δύο πλευρές της οδού και μετριούνται από του σημείου τη; οδού που αλλάζει η διατομή αυτής για τη διαμόρφωση του κόμβου. Σε περιπτώσεις απλών συμβολών οι αποστάσεις ισχύουν για την πλευρά της οδού που είναι συμβολή και μετριέται όπως ορίζει το προηγούμενο εδάφιο».
2.Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του αυτού Β. Δ/τος 4C5/70 (ΦΕΚ 150/Α/1970) προστίθεται περίπτωση ζ' ως ακολούθως :
<»ζ) Ετ.ί εθ\ι>:ών ο?ών του δευτερεύοντος δικτύου, όπου η ελάχιστη μεταξύ πρατηρίων α'πόσταση ορίζεται, σύμφωνα με την παρ. 1 (γ) του άρθρου αυτού σε πέντε χιλιάδες (5.000) μέτρα, επιτρέπεται η ίίρύση και άλλων πρατηρίων και προς τις Εύο πλευρές αυτού σε συ\εχόμε\α οικόπεδα που έχουν ελάχιστη πρόσοψη στην οδό πενήντα (50) μέτρα, ώστε να δημιουργηθεί ομάδα πρατηρίων που να εκτείνονται πεντακέεια (£( C ) μέτρα το πολύ προ ή και μετά το αρχικό. Η ομάδα πρατηρίων έχει κοινή σύνδεση με την οδό (κοινή είσοδο και έξοδο κατά στάδιο ανάπτυξης αυτής). Η κεντρική νησίδα πρασσιάς, επεκτείιεται, στην περίπτωση αυτή, μπροστά από όλα τα πρατήρια. Κάθε νέα εγκατάσταση πρατηρίου σε μία ομά2α πρατηρίων, συνεπάγεται την οικονομική επιβάρυνση του εγκαθιστούντος με την εκτέλεση των απαιτουμενων εργασιών τροποποίησης της σύνδεσης με την οδό για την εξυπηρέτηση ολοκλήρου της ομάδας των πρατηρίων με την νέα της μορφή».
Άρθρο 5.
Η παράγραφος 7 του άρθρου 21 του αυτού Β. Δ/τος 465/1970(ΦΕΚ 150/Α/9.8.70) αντικαθίσταται ως ακολούθως :
«7. Η άδεια κυκλοφοριακής σύνδεσης των πρατηρίων και των εγκαταστάσεων του άρθρου 24 του Β. Δ/τος αυτού, χορηγείται με την προϋπόθεση ότι οι ιδιοκτήτες τους θα καταβάλουν ετήσιο μίσθωμα για την προσωρινή χρήση της έκτασης που ανήκει στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου που την αποκλειστική εκμετάλλευση έχει το ΤΕΟ (άρθρο 26 παρ. 4 Ν. 1418/84) και είναι αναγκαία για την προσπέλαση και εκμετάλλευση των πρατηρίων και λοιπών εγκαταστάσεων. Το ετήσιο μίσθωμα αποτελεί έσοδο του ΤΕΟ, καθορίζεται κάθε δύο χρόνια με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής αυτού, βεβαιώνεται σαν έσοδο του Ταμείου με απόφαση του Προέδρου της Διοικούσης Επιτροπής αυτού, εισπράττεται σύμφωνα με τις διατάξεις περί δημοσίων εσόδων από τα κατά τόπους δημόσια ταμεία, με βάση χρηματικούς καταλόγους που αποστέλλονται σ’ αυτά από το Τ.Ε.Ο. και κατατίθεται σε πίστωση του λογαριασμού του Τ.Ε.Ο. που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδας. Ο καθορισμός του μισθώματος γίνεται μι βάση την κατηγορία του δρόμου (εθνικό βασικό και δευτερεύον όίκτυο), το πλάτος και τον κυκλοφοριακό φόρτο αυτου, καθώς και τη θέση, τη γεωγραφική περιοχή, την παραχωρουμενη έκταση και την αντίστοιχη αξία γης της κυκλοφοριακης συνδεσης και υπολογίζεται από την ημερομηνία έκδοσης της άδειας λειτουργίας της επιχείρησης, την οποία εξυπηρετει η κυκλοφοριακή σύνδεση και καταβάλλεται το αργότερο μεσα σ ένα τρίμηνο από την κοινοποίηση της απόφασης καθορισμού της Δ.Ε. του Τ.Ε.Ο., η μέσα στο πρώτο τρίμηνο του χρόνου σε κάθε άλλη περίπτωση. Οι ενδιαφερόμενοι, μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση σε αυτούς των αποφάσεων της Δ.Ε. του Τ.Ε.Ο. μπορούν να ασκήσουν ενστάσεις στους κατά τόπους νομάρχες. Οι νομάρχες αποφαίνονται τελεσίδικα το αργότερο μέσα σε ένα (1) μήνα από την κατάθεση των ενστάσεων. Η υποβολή τους δεν αναστέλλει την υποχρέωση καταβολής του μισθώματος. Καθυστέρησή καταβολής του μισθώματος επιφέρει την ανάκληση της άδειας λειτουργίας του πρατηρίου ή της εγκατάστασης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες που χορηγούν τις άδειες κυκλοφοριακών συνδέσεων των πρατηρίων και των εγκαταστάσεων του άρθρου 24 του Β. Δ/τος αυτού, έχουν υποχρέωση να κοινοποιούν αντίγραφα των αδειών αυτών στο Τ.Ε.Ο.
Άρθρο 6.
1.Η προθεσμία που προβλέπεται στο άρθρο 34 του Β. Δ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α/9.8.70) για την προσαρμογή στις διατάξεις αυτού των κάθε φύσεως εγκαταστάσεων που προβλέπονται στο άρθρο 24 του αυτού Β. Δ/τος παρατείνεται μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1986.
2.Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 34 του αυτού Β. Δ/τος 465/1970 προστίθεται εδάφιο ως ακολούθως :
«Στην τελευταία αυτή περίπτωση η αρμόδια υπηρεσία που χορηγεί την άδεια ίδρυσης και λειτουργίας της εγκατάστασης υποχρεούται να ανακαλεί αυτή».
3.Στο άρθρο 34 του αυτού Β. Δ/τος 465/70 (ΦΕΚ 150/ Α/1970) προστίθεται παράγραφος 3 ως ακολούθως :
«3. Οι διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου αυτού έχουν εφαρμογή και για τις εγκαταστάσεις που έχουν ιδρυθεί μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1983».
Στον Υπουργό Συγκοινωνιών αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του διατάγματος αυτού.
Αθήνα, 5 Νοεμβρίου 1984
Π.Δ.509/1984 - ΦΕΚ 181/Α/15-11-1984
Τροποποίηση διατάξεων του Β.Δ/τος 465/1970 (ΦΕΚ 150/Α/1970) «Περί όρων και προυποθέσεων εγκαταστάσεως και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ παρτηρίων κειμένων εκτός των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και κωμών ή εκτός κατωκημένων εν γένει περιοχών και περί κυ
