x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση οικ.24996/2840/2011 - ΦΕΚ 1123/Β/3-6-2011 (Καταργημένη)

Τεχνικές προδιαγραφές συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Συγκέντρωση επεξεργασία και απόστολή στοιχείων των διενεργουμένων τεχνικών ελέγχων.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
Η παρούσα Υπουργική Απόφαση οικ. 24996/2840/2011 - ΦΕΚ 1123/Β/3-6-2011 καταργήθηκε με την Υπουργική Απόφαση 302873/2022 - ΦΕΚ 5195/Β/6-10-2022

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.

- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.

 

ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις

Υπουργική Απόφαση Αριθμ. οικ. 24996/2840/2011

ΦΕΚ 1123/Β/362011

Τεχνικές προδιαγραφές συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Συγκέντρωση επεξεργασία και αποστολή στοιχείων των διενεργουμένων τεχνικών ελέγχων.

ΑΠΟΦΑΣΗ  ΥΠΟΥΡΓΟΥ  ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

 

Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
α. των παρ. 2 και 3 του άρθρου 37 του ν. 2963/2001 «Οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α' 268),
β. του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98Α'), γ. του άρθρου 2 του ν.δ. 638/70 «περί ιατρικής εξετάσεως των οδηγών αυτοκινήτων κ.λπ.» όπως ισχύει, δ. της ΥΑ 58413/7516/101002 «Τεχνικές προδιαγραφές συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Συγκέ
ντρωση επεξεργασία και αποστολή στοιχείων των διενεργουμένων τεχνικών ελέγχων» (Β’ 1350).
2.Την ανάγκη βελτίωσης και επικαιροποίησης της ανωτέρω απόφασης.
3.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ

Άρθρο 1
Απαιτήσεις Μηχανογραφικού Συστήματος Ιδιωτικού ΚΤΕΟ

Το Μηχανογραφικό Σύστημα (Μ.Σ.) των Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου (ΙΚΤΕΟ) καλύπτει τα παρακάτω:
(α) Την αυτόματη μεταφορά των δεδομένων ελέγχου απευθείας, και χωρίς την παρεμβολή ενδιάμεσης συσκευής από την αυτόματη γραμμή, εκτός εκείνων που η καταγραφή τους γίνεται μετά από οπτικό έλεγχο (οπτικές ελλείψεις), οπότε η εισαγωγή των αποτελεσμάτων του οπτικού ελέγχου είναι επιτρεπτό να γίνει με τη χρήση φορητής συσκευής καταχώρησης [personal digital assistant (PDA)].
(β) Την επεξεργασία των δεδομένων ελέγχου και την εξαγωγή των αποτελεσμάτων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τους κανόνες, τα πρότυπα και τη χρησιμοποίηση των κωδικών αριθμών ελλείψεων που προδιαγράφονται στις ισχύουσες διατάξεις, όπως ισχύει, με τη χρήση των δεδομένων του τεχνικού αρχείου οχημάτων, όποτε αυτό απαιτείται.
(γ) Την εκτύπωση των αποτελεσμάτων ελέγχου στην έντυπη μορφή του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) και του τιμολογίου παροχής υπηρεσιών ή της απόδειξης για τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου.
(δ) Την τήρηση στατιστικών στοιχείων με βάσει τα αποτελέσματα του τεχνικού ελέγχου.
(ε) Την τήρηση βάσεως δεδομένων με όλα τα στοιχεία των ελέγχων που έχει διενεργήσει το ΙΚΤΕΟ.
(στ) Την υποστήριξη των διαδικασιών απόδοσης του δικαιώματος του δημοσίου και την τήρηση των σχετικών στοιχείων τεχνικών ελέγχων.
(ζ) Την αυτόματη και άμεση αποστολή μετά την ολοκλήρωση του κάθε τεχνικού ελέγχου, των δεδομένων ελέγχου που κρίνονται απαιτητά στον Κεντρικό Υπολογιστή του Μ.Σ. του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.), σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 5 της παρούσας απόφασης.
(η) Την αυτόματη λήψη και ενημέρωση του αρχείου τεχνικού ελέγχου από το δικτυακό τόπο του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.
(θ) Την αυτόματη λήψη πληροφοριακών αρχείων και οδηγιών εφαρμογής από δικτυακό τόπο του ΥΠ.Υ.ΜΕ. ΔΙ.
(ι) Την υποστήριξη των απαιτήσεων διαπίστευσης κατά τη διαπίστευση του ΙΚΤΕΟ σε συνεργασία με τον φορέα διαπίστευσης.
(ια) Την τήρηση των στοιχείων διακίνησης των ΔΤΕ (εκδιδόμενα ΔΤΕ, αρχικοί έλεγχοι, επανέλεγχοι, άκυρα, κατεστραμμένα, κ.λπ.).
(ιβ) Την υποστήριξη αυτόματης αποστολής των αρχείων τυποποιημένης μορφής XML. Τα αρχεία αυτά είναι το ημερολόγιο συντήρησης, ο κατάλογος με τα στοιχεία και την ειδικότητα του προσωπικού που υπηρετεί στο
ΙΚΤΕΟ και το δελτίο εκπαίδευσής του, καθώς και το αρχείο βαθμονόμησης (calibration) οργάνων.
(ιγ) Την τήρηση «ημερολογίου συντήρησης» των μηχανημάτων ελέγχου, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 5 της παρούσας απόφασης.
(ιδ) Την τήρηση «δελτίου εκπαίδευσης» του προσωπικού του ΙΚΤΕΟ, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 5 της παρούσας απόφασης.
(ιε) Την τήρηση ημερολογίου βαθμονόμησης (calibration) των οργάνων ελέγχου, σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 5 της παρούσας απόφασης.
(ιστ) Τη σύνδεσή του στο διαδίκτυο (internet) και την υποστήριξη επαρκούς κρυπτογράφησης για ανταλλαγή δεδομένων με το ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. με ασφαλή τρόπο.
(ιζ) Τη διασταύρωση των στοιχείων του ελεγχόμενου οχήματος με εκείνα που περιέχονται σε σχετικά αρχεία που λαμβάνονται από το δικτυακό τόπο του ΥΠ.Υ.ΜΕ. ΔΙ. όποτε αυτά είναι διαθέσιμα (π.χ. αρχείο κλεμμένων αυτοκινήτων).
(ιη) Την τήρηση φωτογραφικού υλικού σύμφωνα τις απαιτήσεις που ορίζονται στα επόμενα άρθρα της παρούσας, για όσο διάστημα το ΙΚΤΕΟ έχει υποχρέωση να τηρεί αντίγραφα των εκδιδόμενων ΔΤΕ σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ οφείλουν να προσαρμοστούν προς τις απαιτήσεις των παραγράφων (α) και (ιη) του παρόντος άρθρου το αργότερο μέχρι 10.6.2012.

Άρθρο 2
Λειτουργίες του τεχνικού ελέγχου που καλύπτει το Μηχανογραφικό Σύστημα

Κατά τον τεχνικό έλεγχο ενός οχήματος εκτελούνται οι κατωτέρω αναφερόμενες διαδικασίες. Η σειρά ή η πιθανή συγχώνευση διαδικασιών είναι επιλογή του ΙΚΤΕΟ. Σε κάθε όμως περίπτωση πρέπει να υπάρχει δυνατότητα ιχνηλάτησης της κάθε λειτουργίας και δυνατότητα προσθήκης και νέων διαδικασιών σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
1.Προαιρετική λειτουργία Πύλης
1.1.Σκοπός της λειτουργίας της πύλης είναι η υποδοχή του οχήματος στην είσοδο του ΙΚΤΕΟ και η εισαγωγή στο Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος και των στοιχείων που προσδιορίζουν τον εργοστασιακό τύπο του οχήματος.
1.2.Περιγραφή της λειτουργίας
(α) Ο υπάλληλος του ΙΚΤΕΟ ελέγχει την άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες του οχήματος και εισάγει στο τερματικό της πύλης τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος, το εργοστάσιο κατασκευής και τον τύπο του οχήματος.
(β) Το Μ.Σ. καταγράφει αυτόματα την ημερομηνία και ώρα, καθώς και τον αύξοντα αριθμό του εισερχομένου οχήματος τη συγκεκριμένη ημέρα.
(γ) Εκτυπώνεται εις διπλούν ο αύξων αριθμός του εισερχομένου οχήματος που αποτελεί τον χαρακτηριστικό αριθμό ελέγχου του οχήματος. Κάτω από τον παραπάνω αριθμό εκτυπώνεται ο αριθμός κυκλοφορίας και η ημερομηνία ελέγχου. Το ένα αντίτυπο δίδεται στον πολίτη και το άλλο τοποθετείται στον ανεμοθώρακα του αυτοκινήτου. Εναλλακτικά ως χαρακτηριστικός αριθμός ελέγχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί, στις διάφορες φάσεις του ελέγχου και ο αριθμός κυκλοφορίας.
2.Λειτουργία Γραμματείας Ταμείου
2.1.Σκοπός της λειτουργίας είναι η εισαγωγή στο Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ των λοιπών τεχνικών στοιχείων του οχήματος και ο έλεγχος των στοιχείων της αδείας κυκλοφορίας και των προβλεπομένων δικαιολογητικών.
2.2.Περιγραφή της λειτουργίας
(α) Ο πολίτης παραδίδει στον υπάλληλο του ΙΚΤΕΟ την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος και τα αναγκαία δικαιολογητικά ελέγχου, όπως αυτά ορίζονται στις ισχύουσες διατάξεις.
(β) Ο υπάλληλος εισάγει στο τερματικό του τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος ή τον χαρακτηριστικό αριθμό ελέγχου που χορηγήθηκε στην πύλη.
(γ) Γίνεται αυτόματη άντληση από το σύστημα και εμφάνιση στην οθόνη του τερματικού των στοιχείων άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, βάσει του «Αρχείου Αδειών Κυκλοφορίας», στο οποίο έχει δοθεί πρόσβαση από το ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. Αν διαπιστωθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία είναι ελλιπή ή εμφανώς λανθασμένα, εισάγονται νέα ή συμπληρώνονται ή διορθώνονται από τον υπάλληλο. Το σύστημα καταγράφει αυτόματα τις συμπληρώσεις ή διορθώσεις στοιχείων που έγιναν και τις αποστέλλει στη Δ.Ο.Π. για έλεγχο μαζί με τα λοιπά στοιχεία ελέγχου. Τ ις ανωτέρω συμπληρώσεις ή διορθώσεις διαβιβάζει η Δ.Ο.Π. στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας για διασταύρωση με τα στοιχεία των φακέλων των οχημάτων και τις δικές της περαιτέρω ενέργειες.
(δ) Γίνεται αυτόματα από το σύστημα έλεγχος νομιμότητας του οχήματος βάσει του «Αρχείου Αδειών Κυκλοφορίας». Σε περίπτωση που το όχημα δεν είναι καταγεγραμμένο στο ανωτέρω αρχείο ακολουθούνται οι οδηγίες που συνοδεύουν το αρχείο και ενημερώνονται άμεσα οι αρμόδιες αρχές.
(ε) Εφόσον απαιτείται γίνεται άντληση και εμφάνιση στην οθόνη του τερματικού των στοιχείων της έγκρισης τύπου του οχήματος από το «Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων (ΤΑΟ)», στο οποίο έχει δοθεί πρόσβαση από τη Δ.Ο.Π. (ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.).
(στ) Εμφανίζεται στην οθόνη κατάλογος με τα αναγκαία δικαιολογητικά ελέγχου και δίπλα σε κάθε ένα από αυτά θέση επιβεβαίωσης. Ο υπάλληλος ελέγχει τις θέσεις επιβεβαίωσης με βάση τα παραδοθέντα από τον πολίτη έγκυρα δικαιολογητικά. Υπάρχει δυνατότητα προσθήκης από τον υπάλληλο νέων δικαιολογητικών καθώς και σημείωσης τυχόν παρατηρήσεων. Γ ια να ολοκληρωθεί επιτυχώς η λειτουργία της Γ ραμματείας πρέπει να έχουν ελεγχθεί όλες οι θέσεις επιβεβαίωσης.
(ζ) Εμφανίζεται αυτόματα το ποσόν που πρέπει να καταβληθεί με ανάλυση του κόστους του κανονικού ελέγχου, του κόστους του τυχόν εκπροθέσμου ελέγχου, και του συνολικού ποσού.
3.Λειτουργία Ελέγχου Ταυτότητας του οχήματος Ελέγχεται η ταυτότητα του οχήματος με βάση τα
στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, την πινακίδα κυκλοφορίας, τον χαραγμένο αριθμό πλαισίου, την πινακίδα του κατασκευαστή και τα χαρακτηριστικά και τα τεχνικά στοιχεία του οχήματος. Εάν ο χαραγμένος αριθμός πλαισίου του οχήματος δε συμφωνεί με την άδεια κυκλοφορίας, εκτός από τα προβλεπόμενα, στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδεται αναγράφεται στο χώρο των παρατηρήσεων ο χαραγμένος αριθμός πλαισίου.
4.Λειτουργία ελέγχων μέσω αυτόματων γραμμών ή αυτόματων μηχανημάτων ελέγχου (αναλυτής καυσαερίων, νεφελόμετρο, φρενόμετρο, αποκλισιόμετρο, αμορτισερόμετρο, φωτόμετρο)
(α) Εισάγεται ο χαρακτηριστικός αριθμός ελέγχου του οχήματος στο μηχάνημα ελέγχου.
(β) Γίνεται αυτόματη άντληση από το σύστημα των ειδικών παραμετρικών στοιχείων του συγκεκριμένου ελέγχου από το Αρχείο Τεχνικού Ελέγχου (ΑΤΕ) ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. Αν δεν υπάρχουν στοιχεία προστίθενται ή συμπληρώνονται από τον υπάλληλο του ΙΚΤΕΟ.
(γ) Γίνεται έλεγχος των συστημάτων του οχήματος σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.
(δ) Γίνεται αυτόματη μεταφορά στο σύστημα του ΙΚΤΕΟ των τιμών ελέγχου που προέκυψαν από τις μετρήσεις, απευθείας από την αυτόματη γραμμή.
(ε) Γίνεται αυτόματη σύγκριση από το σύστημα των μετρήσεων με τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία επιτρεπτά όρια.
(στ) Γίνεται αυτόματη εξαγωγή του αποτελέσματος του ελέγχου και καταχώρησή του στο σύστημα του ΙΚΤΕΟ.
5.Λειτουργία οπτικών ελέγχων
Ελέγχονται τα σημεία του οχήματος που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία. Προς τούτο εισάγονται στο σύστημα οι κωδικοί αριθμοί σημείων ελέγχου που παρουσιάζουν ελλείψεις και ο χαρακτηρισμός των ελλείψεων (σοβαρή, δευτερεύουσα, επικίνδυνη).
6.Λήψη φωτογραφικού υλικού
Έγχρωμες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές (κάμερες) με σύστημα προστασίας από εξωτερικές παρεμβάσεις (αλλαγή οπτικού πεδίου, κατεύθυνσης), συνδεδεμένες με το μηχανογραφικό σύστημα του ΚΤΕΟ διατίθενται ως ακολούθως: α. Σε όλες τις γραμμές ελέγχου μία κάμερα εγκαθίσταται σε σταθερό σημείο πλησίον της αρχής της γραμμής ελέγχου, εξωτερικά ή παρακείμενα του συστήματος αυτόματης γραμμής, με σκόπευση προς τη θέση όπου επί το πλείστον διενεργείται μέτρηση των εκπομπών καυσαερίων. Η κάμερα αυτή φωτογραφίζει κατά το δυνατόν ολόκληρη την εμπρόσθια πλευρά του οχήματος κατά την έναρξη του τεχνικού ελέγχου. Δεύτερη κάμερα εγκαθίσταται σε σταθερό σημείο με σκόπευση προς την αυτόματη γραμμή ελέγχου. Η κάμερα αυτή φωτογραφίζει την οπίσθια πλευρά του οχήματος, κατά το πέρας του τεχνικού ελέγχου.
Στις φωτογραφίες που λαμβάνονται από τις ανωτέρω κάμερες απαιτείται να εμφανίζονται ευκρινώς οι πινακίδες κυκλοφορίας του ελεγχόμενου οχήματος αλλά και ελάχιστο οπτικό πεδίο παραπλεύρως του προς έλεγχο οχήματος για την ταυτοποίηση του ΙΚΤΕΟ.
β. Επιπρόσθετα οι λάκκοι επιθεώρησης των γραμμών ελέγχου των ελαφρών και των βαρέων οχημάτων ή τον ανυψωτήρα των γραμμών ελέγχου των ελαφρών οχημάτων είναι εφοδιασμένοι με κινητή κάμερα για τη λήψη φωτογραφιών κυρίως του κάτω μέρους των ελεγχόμενων οχημάτων. Η κάμερα αυτή είναι ασύρματη ή ενσύρματη, ανεξάρτητη ή ενσωματωμένη ή προσαρτημένη στο χειριστήριο του τζογομέτρου ή σε φορητή συσκευή καταχώρησης [personal digital assistant (PDA)]. Εάν δεν διαθέτει αυτοτελή φωτισμό το προς φωτογράφηση αντικείμενο πρέπει να φωτίζεται π.χ με το φακό του χειριστηρίου του τζογομέτρου.
Με τη φορητή αυτή κάμερα λαμβάνονται για κάθε όχημα οι ακόλουθες τέσσερις (4) φωτογραφίες:
•της εμπρόσθιας πλευράς του οχήματος, κατά το δυνατόν ολόκληρης με εμφάνιση ευκρινώς της πινακίδας κυκλοφορίας (μία φωτογραφία).
•του κάτω μέρους του οχήματος (δύο φωτογραφίες, η μία από εμπρός προς τα πίσω και η δεύτερη αντιστρόφως).
•της εσωτερικής πλευράς ενός τροχού του πρώτου άξονα του οχήματος. Στη φωτογραφία απεικονίζεται απαραιτήτως το πέλμα (έστω και πλαγίως και η μέρος της εσωτερικής παρειάς του ελαστικού (ή των ελαστικών αν ο άξονας φέρει διπλά ελαστικά). Προκειμένου για οχήματα με πνευματικό σύστημα πέδησης (αερόφρενα) απεικονίζεται στην ίδια φωτογραφία και ο κύλινδρος πέδησης με συνδεδεμένη την αναμονή λήψης πίεσης (μία φωτογραφία).
Για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου στους συνδυασμούς οχημάτων και τα αρθρωτά λεωφορεία οι φωτογραφίες που λαμβάνονται είναι οκτώ (8)
γ. Οι φωτογραφίες είναι μορφής JPEG, ανάλυσης 640 * 480, και η ονομασία του κάθε αρχείου είναι «ΚΚΚ_ ΑΑΑΑΑΑΑ_ΦΦ_ΗΗ.ΜΜ.ΕΕΕΕ.ΩΩΛΛ», όπου ΚΚΚ ο αριθμός ιδιωτικού ΚΤΕΟ, ΑΑΑΑΑΑΑ ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος, ΦΦ ο αριθμός κάμερας (ΦΦ=01 για την πρώτη κάμερα και ΦΦ=02 για τη δεύτερη, ΦΦ=03 για την τρίτη), ΗΗ.ΜΜ.ΕΕΕΕ.ΩΩΛΛ η ημερομηνία και η ώρα λήψης της φωτογραφίας (π.χ. 135_ΑΑΑ1234_01_20.01.2011.1354^ρ9).
δ. Οι κάμερες έχουν τη δυνατότητα εκτύπωσης σε ένα άκρο της ψηφιακής φωτογραφίας της ημερομηνίας και ώρας λήψης της φωτογραφίας (π.χ. ΗΗ.ΜΜ.ΕΕΕΕ. ΩΩΛΛ).
ε. Δεν είναι επιτρεπτή η επεξεργασία των φωτογραφιών από κανενός είδους λογισμικό.
7.Λειτουργία έκδοσης του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (Δ.Τ.Ε.) της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.) και της Κάρτας Ελέγχου Θορύβου (Κ.Ε.Θ.)
Εμφανίζονται στην οθόνη του τερματικού όλα εκείνα τα στοιχεία και αποτελέσματα του ελέγχου τα οποία αποτελούν το περιεχόμενο του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ), της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) και της Κάρτας Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ), εφ’ όσον απαιτείται, και ακολουθεί η εκτύπωση.
Τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ οφείλουν να προσαρμοστούν προς τις απαιτήσεις των παραγράφων 4.δ και 6 του παρόντος άρθρου το αργότερο μέχρι τις 10.6.2012. και προς τις απαιτήσεις της παραγράφου 7 αναφορικά με την ΚΕΘ με τη δημοσίευση της σχετικής νομοθεσίας περί Κ.Ε.Θ.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΩΝ ΔΙΕΝΕΡΓΟΥΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ

Άρθρο 3
Διακίνηση αρχείων Μεταφορά δεδομένων

1.Το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ έχει πρόσβαση στο Internet, συνδέεται καθημερινά σε δικτυακό τόπο του Υ.ΠΥ.ΜΕ.ΔΙ. και εκτελεί τις παρακάτω εργασίες:
(α) Ασφαλή σύνδεση με χρήση αποκλειστικού κωδικού χρήστη και κωδικού ασφαλείας (user id password).
(β) Αυτόματη προώθηση των αποτελεσμάτων τεχνικού ελέγχου των μηχανημάτων των αυτομάτων γραμμών, τα οποία είναι υπογεγραμμένα με ψηφιακή υπογραφή από την κεντρική μονάδα της αυτόματης γραμμής, στο Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ., αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι έλεγχοι που γίνονται από την αυτόματη γραμμή ελέγχου. Στο Μ.Σ του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. θα γίνεται άμεση σύγκριση αυτών των μετρήσεων με τις μετρήσεις που αποστέλλονται με αρχεία τύπου XML από το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ.
(γ) Αποστολή του φωτογραφικού υλικού που αναφέρεται στο προηγούμενο άρθρο.
(δ) Αυτόματη μεταφορά προς το Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. αρχείων τύπου XML όλων των δεδομένων με την ολοκλήρωση των τεχνικών ελέγχων των εν λόγω οχημάτων και αμέσως μετά την εκτύπωση του ΔΤΕ.
(ε) Τα αρχεία τύπου XML που αναφέρονται στο προηγούμενο σημείο συμπεριλαμβάνουν και τις ονομασίες των φωτογραφιών της παρ. 6 του άρθρου 2 καθώς και την ημερομηνία και ώρα δημιουργίας του αρχείου μετρήσεων από την αυτόματη γραμμή ελέγχου. Σε περίπτωση εκπροθέσμου τεχνικού ελέγχου, στα αρχεία τύπου XML που αποστέλλονται, συμπεριλαμβάνονται και οι αύξοντες αριθμοί των εντύπων παραβόλων ή των διπλότυπων Δ.Ο.Υ., οι οποίοι εκτυπώνονται στο χώρο των παρατηρήσεων του Δ.Τ.Ε..
(στ) Έλεγχος αν υφίστανται νεώτερες εκδόσεις «πληροφοριακών» αρχείων και αν ναι αυτόματη και ασφαλή μεταφορά τους στο Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ (download).
(ζ) Έλεγχος αν υπάρχει αίτημα μεταφοράς Μεταφερόμενων Αρχείων και σε περίπτωση ύπαρξης του αιτήματος την αυτόματη και ασφαλή μεταφορά τους στο Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. (upload).
(η) Έλεγχος αν υφίσταται νεώτερη έκδοση του Αρχείου Τεχνικού Ελέγχου (ΑΤΕ) και του Τεχνικού Αρχείου Οχημάτων (ΤΑΟ), και αν ναι αυτόματη και ασφαλή μεταφορά του στο Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ (download).
2.Το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ στην σύνδεση που πραγματοποιείται το αργότερο 48 ώρες μετά την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μηνός μεταφέρει αυτόματα στο Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. τις συγκεντρωτικές καταστάσεις, βάσει των οποίων γίνεται η απόδοση του δικαιώματος 10% του Δημοσίου σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
3.Το ΙΚΤΕΟ υποχρεούται να γνωρίζει στο Μ.Σ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. την περιοχή αρίθμησης (από έως) των Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου που χρησιμοποιεί. Αυτό γίνεται με τη διακίνηση του «Αρχείου αρίθμησης ΔΤΕ».
Τα μεταφερόμενα αρχεία είναι αρχεία παραγόμενα από το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ με την άντληση στοιχείων από τα διαθέσιμα πραγματικά δεδομένα και όχι αρχεία που δημιουργούνται με εισαγωγή δεδομένων (data entry) για το σκοπό αυτό.
Η ισχύς των σημείων β', γ' και ε' του παρόντος άρθρου αρχίζει έξι (6) μήνες από την ημερομηνία δημοσίευσης της παρούσας απόφασης. Τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ οφείλουν να προσαρμοστούν προς τις απαιτήσεις αυτές το αργότερο μέχρι 10.6.2012.

Άρθρο 4
Διόρθωση δεδομένων ελέγχου

Το XML αρχείο δεδομένων ελέγχου υφίσταται έλεγχο από το Μ.Σ. της Δ.Ο.Π. και τα δεδομένα που ευρίσκονται λανθασμένα ή ελλιπή επιστρέφονται στο Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ που διενήργησε τον έλεγχο του αυτοκινήτου για διόρθωση και επανυποβολή τους.
1.Ο έλεγχος συνίσταται:
α. Στο ότι δεν υπάρχουν κενά ασυμπλήρωτα πεδία μεταξύ αυτών που περιλαμβάνονται στα δεδομένα.
β. Στο ότι τα δεδομένα και το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου είναι σωστά π.χ. λανθασμένη αναγραφή του ονοματεπωνύμου του ιδιοκτήτη, λανθασμένη συμπλήρωση του αριθμού πλαισίου κ.λπ.
γ. Στο ότι έχουν ελεγχθεί τα αυτοκίνητα που προβλέπεται να ελέγξει το ΙΚΤΕΟ σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (π.χ. δεν ελέγχθηκε ΕΔΧ κ.λπ.).
δ. Στο ότι έχουν εκδοθεί ΔΤΕ σύμφωνα με τους δηλωμένους αριθμούς ΔΤΕ από το ΙΚΤΕΟ.
ε. Στο ότι οι επανέλεγχοι έχουν συνδεθεί με τους αρχικούς ελέγχους.
στ. Στο ότι έχουν ακολουθηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες και έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενοι κανόνες γενικότερα.
2.Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο ορθότητας και πληρότητας δεν διαπιστωθούν προβλήματα, επιστρέφεται μήνυμα επιτυχούς καταχώρησης των δεδομένων από το Μ.Σ. της Δ.Ο.Π. Σε αντίθετη περίπτωση επιστρέφεται μήνυμα που περιλαμβάνει τα λάθη που ευρέθησαν.
3.Το ΙΚΤΕΟ οφείλει να προβεί άμεσα στη διόρθωση όλων των προβλημάτων και να αποστείλει ξανά άμεσα τα δεδομένα του τεχνικού ελέγχου στο Μ.Σ. της Δ.Ο.Π.
4.Στην περίπτωση που υπάρχουν λανθασμένα δεδομένα απαιτείται επανέκδοση του ΔΤΕ. Η εφαρμογή ακυρώνει το λανθασμένο ΔΤΕ και εκδίδει νέο, το οποίο παραδίδεται από το ΙΚΤΕΟ στον ιδιοκτήτη του οχήματος χωρίς καμία επιβάρυνσή του. Επανέκδοση του ΔΤΕ απαιτείται όταν υπάρχουν λάθη στα δεδομένα, όπως πχ:
(α) στον αριθμό κυκλοφορίας (π.χ. ΥΧΒ 1582 αντί ΥΧΒ 1592)
(β) στο επώνυμο του ιδιοκτήτη (γ) στον κωδικό του εργοστασίου του αυτοκινήτου (δ) στον τύπο του αυτοκινήτου (ε) οποιοδήποτε λάθος που αλλοιώνει το αποτέλεσμα του ελέγχου
(στ) στην ημερομηνία επόμενου ελέγχου ή επανελέγχου
(ζ) στον αριθμό σειράς του αριθμού πλαισίου.
(η) στο φωτογραφικό υλικό, στην ονομασία του αρχείου ή στην ημέρα του ελέγχου
5.Στην περίπτωση που δεν έπρεπε να εκδοθεί το ΔΤΕ επειδή το ΙΚΤΕΟ δεν είχε δικαίωμα να προβεί σε αυτόν τον έλεγχο σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, το ΙΚΤΕΟ οφείλει να προβεί στην ακύρωση του ΔΤΕ και στην επιστροφή του καταβληθέντος τιμήματος αυτού στον ιδιοκτήτη του οχήματος και να ενημερώσει σχετικά τη Δ.Ο.Π. για τις δικές της ενέργειες.
Τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ οφείλουν να προσαρμοστούν προς τις απαιτήσεις του σημείου (4.η) του παρόντος άρθρου το αργότερο μέχρι 10.6.2012.

Άρθρο 5
Γενικότερες Απαιτήσεις της Μηχανογραφικής Εφαρμογής

1.Το ρολόι του Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ είναι συγχρονισμένο με την εθνική ώρα Ελλάδας.
2.Το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ καταγράφει αυτόματα την ημερομηνία και ακριβή ώρα έναρξης και λήξης του τεχνικού ελέγχου, καθώς και τον αύξοντα αριθμό του εισερχομένου οχήματος τη συγκεκριμένη ημέρα.
3.Το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ οφείλει να προσαρμόζεται στις τροποποιήσεις που προκύπτουν από την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία καθώς επίσης και στις επικαιροποίησεις και βελτιώσεις που γνωστοποιούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες, και εντός του χρονικού διαστήματος που κάθε φορά ορίζεται.
4.Τα δεδομένα ελέγχου πρέπει να διακινούνται φυλάσσονται τοπικά στο συγκεκριμένο ΙΚΤΕΟ με τρόπο ασφαλή που δεν επιτρέπει την καταστροφή αλλοίωση διαρροή τους.
5.Η μηχανογραφική εφαρμογή του ΙΚΤΕΟ δεν επιτρέπει την τροποποίηση μετρήσεων που προέρχονται από την αυτόματη γραμμή, και είναι κλειδωμένη από τον υπεύθυνο του μηχανογραφικού συστήματος που την έχει προμηθεύσει, ο οποίος οφείλει να καταγγέλλει κάθε προσπάθεια παραβίασης του λογισμικού από τρίτους. Σε αντίθετη περίπτωση ο υπεύθυνος του μηχανογραφικού συστήματος καθίσταται υπόχρεος αποζημίωσης του Δημοσίου και του οικείου Ν.Π.Δ.Δ. (Διοικητικής Περιφέρειας) κατά τις γενικές διατάξεις.
6.Η εφαρμογή πρέπει να διασφαλίζει την αυτόματη τήρηση αντιγράφων ασφαλείας (backup) τουλάχιστον μία φορά την ημέρα.
7.Η εφαρμογή οφείλει να καταγράφει επακριβώς όλες τις διακινήσεις (επιτυχείς και μη) των δεδομένων των τεχνικών ελέγχων και των αναφερομένων αρχείων σε αυτή την απόφαση.
8.Το Μ.Σ. του ΙΚΤΕΟ κρατάει όλα τα δεδομένα των τεχνικών ελέγχων επί τρία (3) χρόνια στο μαγνητικό δίσκο και επί πέντε (5) χρόνια σε αρχεία backup.
9(α) να αποστέλλουν αυτόματα και άμεσα στη Δ.Ο.Π. του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ. τα δεδομένα των διενεργουμένων τεχνικών ελέγχων οχημάτων
(β) να αποστέλλουν στη Δ.Ο.Π. μηνιαίες συγκεντρωτικές καταστάσεις βάσει των οποίων γίνεται η απόδοση του 10%
(γ) να λαμβάνουν και να ενημερώνουν αυτόματα το αρχείο τεχνικού ελέγχου, το τεχνικό αρχείο οχημάτων και το αρχείο αδειών κυκλοφορίας από δικτυακό τόπο του ΥΠ.Υ.ΜΕ.ΔΙ.
(δ) να λαμβάνουν αυτόματα πληροφοριακά αρχεία και οδηγίες εφαρμογής από δικτυακό τόπο του ΥΠ.Υ.ΜΕ. ΔΙ.
(ε) να τηρούν κατ’ ελάχιστον τις παρακάτω στατιστικές καταστάσεις:
•Πλήθος τεχνικών ελέγχων ανά αποτέλεσμα (π.χ. χωρίς ελλείψεις, δευτερεύουσες, κ.λπ.), είδος ελέγχου (π.χ. αρχικός, περιοδικός, κ.λπ.) και κατηγορία οχήματος (π.χ. ΕΙΧ, ΕΔΧ, ΦΙΧ κ.λπ.) για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (ημερομηνία από ηη1/μμ1/εεεε1 έως ηη2 /μμ2/εεεε2)
•Πλήθος τεχνικών ελέγχων ανά αποτέλεσμα, είδος ελέγχου και ελεγκτή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Μέσος όρος πλήθους και μέγιστος αριθμός ελέγχων ανά ημέρα, είδος ελέγχου, κατηγορία οχήματος και ελεγκτή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Μέσος όρος χρόνου ελέγχου ανά ημέρα, είδος ελέγχου και κατηγορία οχήματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Μέσος όρος χρόνου και ελάχιστος χρόνος ελέγχου ανά ημέρα, είδος ελέγχου και ελεγκτή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Πλήθος τεχνικών ελέγχων ανά αποτέλεσμα (π.χ. χωρίς ελλείψεις, δευτερεύουσες, κ.λπ.), κατηγορία οχήματος και ανά προσκομίζοντα του οχήματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Πλήθος τεχνικών ελέγχων ανά αποτέλεσμα (π.χ. χωρίς ελλείψεις, δευτερεύουσες, κ.λπ.), κατηγορία οχήματος και ανά ιδιοκτήτη οχημάτων για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Μέσος όρος ελέγχων ανά αποτέλεσμα (π.χ. χωρίς ελλείψεις, δευτερεύουσες, κ.λπ.), κατηγορία οχήματος και ανά ελεγκτή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Ημερήσιος μέσος χρόνος ελέγχου ανά κατηγορία οχήματος (σύνολο των διαρκειών ελέγχου / αριθμό ελέγχων) για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Μέγιστη και ελάχιστη διάρκεια ελέγχου ανά ελεγκτή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
•Εμφάνιση των δέκα ιδιοκτητών οχημάτων με τους περισσότερους ελέγχους στο ΚΤΕΟ για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σ’ αυτή τη κατάσταση τυπώνεται ο αριθμός των ελέγχων ανά κατηγορία οχήματος και ανά αποτέλεσμα ελέγχου.
•Εμφάνιση των δέκα προσκομιζόντων οχημάτων με τους περισσότερους ελέγχους στο ΚΤΕΟ για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σ’ αυτή τη κατάσταση τυπώνεται ο αριθμός των ελέγχων ανά κατηγορία οχήματος και ανά αποτέλεσμα ελέγχου
Σε όλες τις καταστάσεις εμφανίζονται στις δύο τελευταίες στήλες ποσοστά (%) των επιτυχών και των ανεπιτυχών ελέγχων σε σχέση με το σύνολο των ελεγχθέντων οχημάτων.
Σε περίπτωση που ένα κριτήριο από μία κατάσταση δεν συμπληρώνεται η κατάσταση θα καλύπτει όλες τις πιθανές τιμές του κριτηρίου (π.χ. αν τα χρονικά διαστήματα δεν συμπληρώνονται, η κατάσταση θα αφορά όλους τους ελέγχους του ΙΚΤΕΟ από την αρχή της λειτουργίας ως σήμερα).
(στ) να υποστηρίζουν την αυτόματη αποστολή των αρχείων τυποποιημένης μορφής XML προς τη Δ.Ο.Π. (ημερολόγιο συντήρησης, δελτίο εκπαίδευσης, αρχείο βαθμονόμησης οργάνων)
(ζ) να τηρούν ημερολόγιο συντήρησης, δελτίο εκπαίδευσης του προσωπικού και ημερολόγιο βαθμονόμησης (calibration) των οργάνων ελέγχου.
Τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ οφείλουν να προσαρμοστούν προς τις απαιτήσεις του σημείου (9.ε) του παρόντος άρθρου το αργότερο μέχρι 10.6.2012.

Άρθρο 6
Καταργούμενη διάταξη Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσής της, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στα επί μέρους άρθρα της, και από την ημερομηνία αυτή καταργεί την 58413/7516/10.10.2002 Υ.Α. (ΦΕΚ Β' 1350).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 16 Μαΐου 2011

 


 Σχόλια

*Η καταληκτική ημερομηνία προσαρμογής των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ προς τις απαιτήσεις:
α. του άρθρου 1, της υπ’ αριθμ. 24996/2840/2011 απόφασης, εξαιρουμένης της περίπτωσης (ιη) αναφορικά με την τήρηση φωτογραφικού υλικού
β. του άρθρου 2, της υπ’ αριθμ. 24996/2840/2011 απόφασης, εξαιρουμένων της παρ. 6. αναφορικά με τη λήψη φωτογραφικού υλικού και της παρ. 7 αναφορικά με την ΚΕΘ
γ. του άρθρου 3, της υπ’ αριθμ. 24996/2840/2011 απόφασης, εξαιρουμένης της περίπτωσης (γ) αναφορικά με την αποστολή του φωτογραφικού υλικού, και
δ. του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. 24996/2840/2011 απόφασης, που αναφέρεται στο τέλος των ιδίων άρθρων, όπως αυτή παρατάθηκε με το άρθρο 1 της υπ’ αριθμ. Οικ. 20399/2178/2012 απόφασης (ΦΕΚ Β' 1469), παρατάθηκε μέχρι τις 30 Ιουνίου 2013 με το άρθρο 4 παρ.3 της  Υ.Α.55332/5732/2012 - ΦΕΚ Β 3469/28-12-2012


Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου


 

Έχει διαβαστεί 3546 φορές

Τελευταία Νέα