x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 406950/2022 - ΦΕΚ 6787/Β/28-12-2022

Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ' αρ. 33692/2202/5-11-2014 (Β 3134) απόφασης του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών και Δικτύων.


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 406950/2022

ΦΕΚ 6787/Β/28-12-2022

Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ' αρ. 33692/2202/5-11-2014 (Β' 3134) απόφασης του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών και Δικτύων.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α) Της παρ. 2 του άρθρου 84 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999 - Α' 57), καθώς και της παρ.1α του άρθρου 1 του ν.δ. 570/1970 (Α' 125), β) της υπ' αρ. 33692/2202/2014 (ΑΔΑ: ΩΗΦΡ1-ΜΗΣ) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός διαδικασίας και τεχνικών απαιτήσεων για την έγκριση κυκλοφορίας μεμονωμένων οχημάτων ιδιαίτερης κατασκευής» (Β' 3134), γ) του άρθρου 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α' 131),

δ) του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005 - Α' 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133), ε) του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024 - Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α' 184) και ιδίως του Κεφαλαίου ΣΤ' και της παρ. 19 του άρθρου 107,

στ) της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.δ. 570/ 1970 (Α' 125),

ζ) του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α' 208),

η) του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών» (Α' 151), θ) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119), ι) του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώ- τριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α' 155), ια) της υπ' αρ. 317/22.9.2021 κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υπο-δομών και Μεταφορών, Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (Β'4383).

2.Την ανάγκη καθορισμού διατάξεων που ρυθμίζουν την έγκριση και θέση σε κυκλοφορία ορισμένων διασκευασμένων οχημάτων που δεν καλύπτονται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

3.Την υπ' αρ. 395398/13-12-2022 εισηγητική έκθεση Δημοσιονομικών Επιπτώσεων του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

4.Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Τροποποιούμε και συμπληρώνουμε την υπ' αρ. 33692/2202/5-11-2014 (Β' 3134) υπουργική απόφαση, ως εξής:

1)Στην παρ. α) του άρθρου 2, προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο:

«γγ) «Όχημα αντίγραφο αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος»: Όχημα που έχει κατασκευαστεί επί πλαισίου/ σασσί που βασίζεται σε εγχειρίδια/προσπέκτους και άλλα πληροφοριακά τεχνικά έντυπα του κατασκευαστή του αυθεντικού οχήματος, ή άλλων επίσημων οίκων ανακατασκευών, με υπερκατασκευή/αμάξωμα, που, προκειμένου να επιτυγχάνεται η ομοιότητα με το αυθεντικό όχημα, έχει κατασκευαστεί εν μέρει με τη χρήση κατασκευαστικών στοιχείων, στοιχείων και εξαρτημάτων από μεταχειρισμένα οχήματα, με κύρια χαρακτηριστικά που δεν συμπεριλαμβάνονται στα επιτρεπόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις.»

2)Στο τέλος της παρ. α) του άρθρου 5, προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο:

«εε) Στην περίπτωση που πρόκειται για «όχημα αντίγραφο αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος»:

- Υπεύθυνη δήλωση με την οποία βεβαιώνει ότι:

i)σχεδίασε, κατασκεύασε και συναρμολόγησε το όχημα έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος τραυματισμού των επιβατών και των λοιπών χρηστών του οδικού δικτύου,

ii)μερίμνησε ώστε η λειτουργική ασφάλεια του οχήματος να διατηρείται κατά τη διάρκεια του φυσιολογικού κύκλου ζωής του, εάν αυτό χρησιμοποιείται υπό κανονικές συνθήκες και συντηρείται σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή,

iii)η αντοχή των συστημάτων, μερών και εξαρτημάτων ζωτικής σημασίας για τη λειτουργική ασφάλεια, εξασφαλίζεται μέσω ορθών μηχανολογικών πρακτικών.

-Εγχειρίδια/προσπέκτους και άλλα πληροφοριακά τεχνικά έντυπα του αυθεντικού κατασκευαστή ή άλλων επίσημων οίκων ανακατασκευών, με οδηγίες όσον αφορά στην μέθοδο κατασκευής και στην αντοχή του οχήματος.

-Μελέτη της αντοχής του πλαισίου/σασσί και της υπερκατασκευής/αμαξώματος (για μη αυτοφερόμενο όχημα) υπογεγραμμένη από διπλωματούχο μηχανολόγο μηχανικό ή πτυχιούχο τεχνολόγο μηχανολόγο μηχανικό».

3)Στο εδάφιο γγ) της παρ. β) του άρθρου 5, προστίθεται το ακόλουθο σημείο:

«δδδ) δηλώνει ότι έλεγξε το όχημα και το έκρινε ασφαλές για τους επιβάτες και τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου».

4)Το εδάφιο ββ) της παρ. γ) του άρθρου 6, αντικαθίσταται ως εξής:

«ββ) Πιστοποιητικό καυσαερίων σύμφωνα με οδηγία ή κανονισμό της ΕΕ οχήματος για το συγκεκριμένο τύπο κινητήρα που ο φορέας ελέγχου αναγράφει στο πρακτικό του, με τις παρακάτω προϋποθέσεις:».

5)Στο άρθρο 7, προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος:

"γ) Η ταξινόμηση των «οχημάτων αντιγράφων αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος» πραγματοποιείται με τις προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία που ακολουθείται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για τα καινούργια οχήματα. Στο πεδίο παρατηρήσεις της άδειας κυκλοφορίας αναγράφεται η παρατήρηση «ΜΟΙΚ-Όχημα αντίγραφο αυτοκινήτου ιστορικού ενδιαφέροντος»".

 

Άρθρο 2

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παπάγου, 21 Δεκεμβρίου 2022

 


Έχει διαβαστεί 313 φορές