Υπουργική Απόφαση ΔΙΠΑΑΔ/ΕΚΔΔΑ/Φ.4/25/οικ.13724/2021 - ΦΕΚ 2973/Β/6-7-2021
Καθορισμός περιεχομένου, προϋποθέσεων και διαδικασίας συμμετοχής στο Πρόγραμμα Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα, του τρόπου, της διάρκειας και της διαδικασίας παρακολούθησης, και του τύπου του πιστοποιητικού Ελεγκτικής Επάρκειας.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.
Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.
Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΔΙΠΑΑΔ/ΕΚΔΔΑ/Φ.4/25/οικ.13724/2021
ΦΕΚ 2973/Β/6-7-2021
Καθορισμός περιεχομένου, προϋποθέσεων και διαδικασίας συμμετοχής στο Πρόγραμμα Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα, του τρόπου, της διάρκειας και της διαδικασίας παρακολούθησης, και του τύπου του πιστοποιητικού Ελεγκτικής Επάρκειας.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΚΑΙ Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις των παρ. 8 και 10 του άρθρου 9 και της παρ. 7 του άρθρου 79 του ν. 4795/2021 «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση» (Α' 62).
2.Τις διατάξεις των άρθρων 82 και 83 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: Oργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133).
3.Τις διατάξεις της περ. ε' της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης
και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α' 143).
4.Τις διατάξεις του Κεφαλαίου ΙΑ', «Ψηφιακή Διαφάνεια - Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ», του ν. 4727/2020 (Α' 184).
5.Τις διατάξεις του άρθρου 7 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α' 131).
6.Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).
7.Τις διατάξεις του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119).
8.Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 2).
9.Τις διατάξεις του π.δ. 141/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Εσωτερικών» (Α' 180).
10.Τις διατάξεις του π.δ. 133/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α' 161).
11.Τις διατάξεις του π.δ. 57/2007 «Κωδικοποίηση διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, που διέπουν το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)» (Α' 59).
12.Τις διατάξεις του π.δ. 105/2018 «Οργανισμός του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)» (Α' 203).
13.Την υπό στοιχεία Υ96/06.09.2019 διαπιστωτική πράξη του Πρωθυπουργού για το διορισμό του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΥΟΔΔ 702).
14.Την υπ' αρ. οικ.11699/19-05-2020 απόφαση του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας «Οργανισμός της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.)» (Β' 1991).
15.Την υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/Ε.Κ.Δ.Δ.Α./Φ.4/οικ.9403/ 24-4-2020 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών με θέμα «Καθορισμός Συστήματος Πιστοποίησης Επιμόρφωσης» (Β' 1657).
16.Την υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/Ε.Κ.Δ.Δ.Α./Φ.4/12/3607/ 4-1-2018 απόφαση της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα «Καθορισμός των ειδικότερων προϋποθέσεων συμμετοχής, των κριτηρίων, του οργάνου και της διαδικασίας επιλογής των υπαλλήλων στα προγράμματα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης» (Β' 65).
17.Τον Σχεδιασμό του Επιμορφωτικού Προγράμματος με τίτλο «Πιστοποίηση Επαγγελματικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα» του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. που εκπονήθηκε από Ομάδα Εργασίας με απόφαση της Προέδρου του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. (Αρ.: 2014/3.6.2021 - ΑΔΑ: 67P4690-84H).
18.Την υπό στοιχεία ΔΙΠΔΑ/Φ4Π/7/οικ.13715/5-7- 2021 εισήγηση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών με την οποία βεβαιώνεται ότι από τις διατάξεις της παρούσας κοινής απόφασης δεν προκαλείται επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό.
19.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Πρόγραμμα Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα
1.Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης ΧΑΔΑ), μέσω του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Μέρος Α' του ν. 4795/2021 (Α' 62) αναπτύσσει και εφαρμόζει το «Πρόγραμμα Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα» (εφεξής καλούμενο Πρόγραμμα), για τους/τις υπαλλήλους που υπηρετούν σε Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου (ΜΕΕ) των Φορέων του Δημόσιου Τομέα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του νόμου, καθώς και για τους/τις υπαλλήλους λοιπών υπηρεσιών των Φορέων αυτών.
2.Σκοπός του «Προγράμματος Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα», είναι:
α) η ανάλυση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τις αρμοδιότητες της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου και τον ρόλο αυτής στο Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των Φορέων του Δημόσιου Τομέα, οι οποίοι υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους Α' του ν. 4795/2021,
β) η αποσαφήνιση και εισαγωγή στον Δημόσιο Τομέα μίας ενιαίας αντίληψης των εννοιών του συστήματος και λειτουργίας εσωτερικού ελέγχου, όπως διαμορφώνονται στο πλαίσιο της ελληνικής έννομης τάξης και των διεθνών προτύπων και καλών πρακτικών εσωτερικού ελέγχου και ιδίως των προτύπων για την Επαγγελματική Εφαρμογή του Εσωτερικού Ελέγχου, τα οποία προσαρμόζονται στο νομικό καθεστώς που διέπει τους Φορείς του Δημόσιου Τομέα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους Α' του ν. 4795/2021,
γ) η παροχή πρακτικής εκπαίδευσης στους/στις εκπαιδευόμενους/ες και η συνακόλουθη ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων, γνώσεων και ικανοτήτων των εσωτερικών ελεγκτών/ριών του Δημόσιου Τομέα, ώστε να μπορούν να υλοποιούν έναν πλήρη ελεγκτικό κύκλο (κατάρτιση του προγράμματος ελέγχων, σχεδιασμό και διενέργεια διαβεβαιωτικού ή συμβουλευτικού έργου, σύνταξη έκθεσης και παρακολούθηση των συμφωνημένων ενεργειών) και
δ) η αναβάθμιση και η διασφάλιση υψηλών προδιαγραφών ποιότητας όσον αφορά το σύστημα και τη λειτουργία του εσωτερικού ελέγχου στους Φορείς του
Δημόσιου Τομέα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους Α' του ν. 4795/2021.
3.Ως «Πρόγραμμα Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα» ορίζεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο εκπαίδευσης και απόκτησης των απαραίτητων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων επί του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου του Δημόσιου Τομέα, τόσο σε θεωρητικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο πρακτικής εφαρμογής. Το «Πρόγραμμα Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα» θα συμβάλλει ώστε οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν και να εφαρμόσουν τα «Διεθνή Πρότυπα για την Επαγγελματική Εφαρμογή του Εσωτερικού Ελέγχου (Standards for the Professional Practice of Internal Auditing- IPPF) και το σχετικό εθνικό θεσμικό πλαίσιο, καθώς και να αναβαθμίσουν την ποιότητα άσκησης των σχετικών καθηκόντων από τη θέση του Εσωτερικού Ελεγκτή του δημόσιου τομέα.
4.Με την παρούσα καθορίζονται:
α) το περιεχόμενο, η διάρκεια και ο τρόπος υλοποίησης του Προγράμματος που οδηγεί στη λήψη της Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα,
β) οι προϋποθέσεις και η διαδικασία συμμετοχής στο ως άνω Πρόγραμμα και
γ) η διαδικασία και οι μέθοδοι της εξεταστικής δοκιμασίας προς λήψη της Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα, καθώς και ο τύπος του χορηγούμενου πιστοποιητικού.
5.Μετά τη λήψη της ως άνω Πιστοποίησης, οι συμμετέχοντες/ουσες θα μπορούν να ασκήσουν τα προβλεπόμενα στο Μέρος Α' του ν. 4795/2021 καθήκοντα και αρμοδιότητες.
Άρθρο 2
Προϋποθέσεις και διαδικασία συμμετοχής
1.Δικαίωμα παρακολούθησης του Προγράμματος Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα έχουν οι μόνιμοι υπάλληλοι των Φορέων του Δημόσιου Τομέα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους Α' του ν. 4795/2021, οι απασχολούμενοι σε αυτούς με συμβάσεις απασχόλησης Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, το ένστολο προσωπικό και το ειδικό επιστημονικό προσωπικό των Φορέων αυτών.
2.Από τους ενδιαφερόμενους/ες για συμμετοχή στο ως άνω Πρόγραμμα υπαλλήλους, προτεραιότητα δίνεται στους/στις ήδη υπηρετούντες σε Μονάδες Εσωτερικού Ελέγχου Φορέων του Δημόσιου Τομέα, που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους Α' του ν. 4795/2021 και δεν κατέχουν ήδη διαπίστευση ή πιστοποίηση σχετική με τον εσωτερικό έλεγχο, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 9 του ν. 4795/2021. Επιπλέον, θα λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία τοποθέτησης των υπαλλήλων αυτών στη Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου, καθώς και η ημερομηνία υποβολής της αιτήσεως συμμετοχής στο Πρόγραμμα. Για την επιλογή των υπαλλήλων λοιπών υπηρεσιών των Φορέων του Δημόσιου Τομέα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους Α' του ν. 4795/2021, συνεκτιμώνται η επαγγελματική εμπειρία τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, σε θέματα οικονομικής διαχείρισης, λογιστικής, προμηθειών, δημόσιου λογιστικού, πληροφοριακών συστημάτων και σε διαδικασίες εσωτερικού και εξωτερικού ελέγχου, καθώς και δεξιότητες, όπως η χρήση εργαλείων πληροφορικής (EXCEL SPSS, κ.λπ.) για την ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων, η δημιουργία γραφημάτων και η οπτικοποίηση των ευρημάτων των ελέγχων (PPT), κ.λπ., του ενδιαφερόμενου/νης για συμμετοχή στο Πρόγραμμα, η οποία δύναται να αξιολογείται με τη διενέργεια γραπτής δοκιμασίας ή/και συνέντευξης σχετικά με θέματα που εμπίπτουν στην αποστολή και τις αρμοδιότητες των εσωτερικών ελεγκτών.
3.Η επιλογή των συμμετεχόντων στο ως άνω Πρόγραμμα πραγματοποιείται από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.. Για τη διαδικασία επιλογής εφαρμόζονται κατά τα λοιπά τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/Ε.Κ.Δ.Δ.Α./Φ.4/12/3607/4-1 -2018 υπουργική απόφαση (Β' 65), χωρίς να συντρέχουν οι περιορισμοί της επιλογής μέχρι δύο (2) επιμορφωτικών προγραμμάτων ανά επιμορφωτική περίοδο και τριών (3) επιμορφωτικών προγραμμάτων κατ' έτος. Γ ια τα δύο πρώτα προγράμματα, οι προβλεπόμενες στην ως άνω υπουργική απόφαση προθεσμίες είναι δυνατόν να συντμηθούν.
4.Σε περίπτωση που κάποιος/α επιλεχθεί για συμμετοχή στο Πρόγραμμα και τελικά δεν συμμετάσχει ισχύουν τα ακόλουθα:
α) στην περίπτωση δικαιολογημένης απουσίας για λόγους υγείας, υπηρεσιακούς, ή σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, δύναται να συμμετάσχει στα επόμενα προγράμματα διατηρώντας την προτεραιότητα για τη συμμετοχή του/της,
β) στην περίπτωση ανεπαρκούς τεκμηρίωσης των λόγων μη συμμετοχής του/της, χάνει την προτεραιότητα συμμετοχής του/της και δύναται να επανέλθει με νέα αίτηση.
5.Η παρουσία των εκπαιδευομένων καθ' όλη τη διάρκεια του Προγράμματος είναι απαραίτητη και νοείται ως φυσική παρουσία στο χώρο στον οποίο πραγματοποιείται το Πρόγραμμα, ενώ στην περίπτωση που το Πρόγραμμα υλοποιείται με τη διαδικασία της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης η παρουσία του/της αποδεικνύεται από την ενεργή σύνδεσή του/της μέσω του συνδέσμου που έχει λάβει από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.). Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης μπορεί να αιτιολογηθεί απουσία για χρονικό διάστημα έως δέκα τοις εκατό (10%) της συνολικής διάρκειας των συνολικών ωρών του προγράμματος.
Άρθρο 3
Περιεχόμενο, χρονική διάρκεια, τρόπος υλοποίησης και διδακτικό προσωπικό
1.Το Πρόγραμμα Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα δύναται να υλοποιείται με τη μέθοδο της δια ζώσης επιμόρφωσης ή της σύγχρονης εξ' αποστάσεως επιμόρφωσης ή με συνδυασμό αυτών, και έχει διάρκεια κατ' ελάχιστον 128 ώρες.
2.Το Πρόγραμμα καλύπτει κατ' ελάχιστον τις ακόλουθες θεματικές ενότητες και ώρες, ως εκάστοτε καθορίζονται στον Φάκελο του Προγράμματος, σύμφωνα με τις θεσμικές, επιστημονικές και λοιπές εξελίξεις στα αντίστοιχα γνωστικά πεδία:
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ |
ΔΙΑΡΚΕΙΑ (σε ώρες) |
1. Έναρξη: Παρουσίαση του ΕΠ «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» - Παρουσίαση του σκοπού και των στόχων του επιμορφωτικού προγράμματος |
1 |
2. Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου |
6 |
3. Λειτουργία Εσωτερικού Ελέγχου/ Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου (εσωτερικός έλεγχος) |
28 |
4. Έργο Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου - Ελεγκτικός Κύκλος |
49 |
5. Προγράμματα Ελέγχου και Πρακτική Εσωτερικού Ελέγχου |
35 |
6. Δραστηριότητες συναφείς με το σκοπό και το περιεχόμενο του επιμορφωτικού προγράμματος |
8 |
7. Πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων |
1 |
Σύνολο |
128 |
1.Οι εκπαιδευτές/τριες του Προγράμματος είναι υποχρεωτικώς μέλη του Μητρώου Κύριου Διδακτικού Προσωπικού του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., διαθέτουν επιστημονική κατάρτιση στα αντικείμενα που σχετίζονται με τις θεματικές ενότητες ή/και διαθέτουν επαγγελματική ή/και εκπαιδευτική εμπειρία συναφή με τα αντικείμενα του Προγράμματος. Η επιλογή τους πραγματοποιείται σύμφωνα με τον Κανονισμό Διαχείρισης Μητρώου Κύριου Διδακτικού Προσωπικού (ΚΔΠ) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, όπως τροποποιείται και ισχύει.
2.Για την υλοποίηση του Προγράμματος εκπονείται σχετικό επιμορφωτικό υλικό από Ομάδες Εργασίας που συγκροτούνται με απόφαση του/της Προέδρου του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. για τον σκοπό αυτό. Στην περίπτωση κατά την οποία το επιμορφωτικό υλικό του Προγράμματος δεν έχει οριστικοποιηθεί, δύναται η όλη διαδικασία του Προγράμματος να υποστηριχτεί από το επιμορφωτικό υλικό που θα προετοιμάζουν οι εισηγητές/ριες, το οποίο θα έχει τη μορφή σημειώσεων και παρουσιάσεων και θα περιλαμβάνει ενδεικτική βιβλιογραφία, παραδείγματα, μελέτες περίπτωσης και φύλλα ασκήσεων.
Άρθρο 4
Πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων - Χορήγηση Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα
1.Η διαδικασία Πιστοποίησης Ελεγκτικής Επάρκειας των Εσωτερικών Ελεγκτών Δημόσιου Τομέα είναι σύμφωνη με το περιεχόμενο του αντίστοιχου Προγράμματος της εν λόγω Πιστοποίησης. Η διαδικασία περιλαμβάνει μόνο γραπτή εξεταστική δοκιμασία στο τέλος του Προγράμματος.
2.Στόχος της γραπτής εξεταστικής δοκιμασίας είναι η αξιολόγηση των γνώσεων και ικανοτήτων των συμμετεχόντων στο Πρόγραμμα σε θέματα που αφορούν το Σύστημα και τη Λειτουργία Εσωτερικού Ελέγχου των Φορέων του Δημόσιου Τομέα.
3.Η γραπτή εξεταστική δοκιμασία περιλαμβάνει ενδεικτικώς τους ακόλουθους τύπους ερωτήσεων: δομημένες ερωτήσεις κλειστού τύπου πολλαπλής επιλογής ή μελέτες περίπτωσης ή ερωτήσεις ανάπτυξης ή συνδυασμό αυτών. Για τη γραπτή εξεταστική δοκιμασία επιλέγονται ερωτήσεις εκ των προαναφερόμενων τύπων, κατόπιν κλήρωσης από δεξαμενή ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις τίθενται στη δεξαμενή της εξεταστικής δοκιμασίας Πιστοποίησης με κατά το δυνατόν μεγαλύτερη αντιπροσωπευτικότητα, τόσο ως προς τα είδη αυτών, όσο και ως προς τα γνωστικά πεδία του Προγράμματος, τα οποία αφορούν. Η διαδικασία επιλογής των ερωτήσεων πραγματοποιείται από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ. ΕΠ.) του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.
4.Η βαθμολογική κλίμακα της γραπτής εξεταστικής δοκιμασίας είναι από 0 έως 100. Επιτυχές θεωρείται το γραπτό που έχει σωστές απαντήσεις σε ποσοστό τουλάχιστον 65% των συνολικών μονάδων της βαθμολογικής κλίμακας.
5.Ο επιτυχών/ούσα αποκτά Πιστοποίηση Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα, αντίγραφο της οποίας αποστέλλεται άμεσα στον φορέα προέλευσής του.
Άρθρο 5
Διαδικασία επανεξέτασης
Ο συμμετέχων/ουσα, ο/η οποίος/α αποτυγχάνει στην εξεταστική δοκιμασία, δύναται να την επαναλάβει εντός αποκλειστικής προθεσμίας 30 ημερολογιακών ημερών και σε ημερομηνία που καθορίζεται από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.) του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., χωρίς να απαιτείται η εκ νέου παρακολούθηση του Προγράμματος.
Άρθρο 6
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 5 Ιουλίου 2021
Υπουργική Απόφαση ΔΙΠΑΑΔ/ΕΚΔΔΑ/Φ.4/25/οικ.13724/2021 - ΦΕΚ 2973/Β/6-7-2021
Καθορισμός περιεχομένου, προϋποθέσεων και διαδικασίας συμμετοχής στο Πρόγραμμα Ελεγκτικής Επάρκειας Εσωτερικού Ελεγκτή Δημόσιου Τομέα, του τρόπου, της διάρκειας και της διαδικασίας παρακολούθησης, και του τύπου του πιστοποιητικού Ελεγκτικής Επάρκειας.