x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση ΓΓΑΔΔΤ 329/6770/2023 - ΦΕΚ 2561/Β/19-4-2023

Προσδιορισμός και εξειδίκευση των προσόντων, των αρμοδιοτήτων, των υποχρεώσεων και του τρόπου πλήρωσης της θέσης του Υπευθύνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.) στους φορείς του δημόσιου τομέα σύμφωνα με την περ. α της παρ. 1

του άρθρου 24 του ν. 4990/2022 (Α 210).


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΓΓΑΔΔΤ 329/6770/2023

ΦΕΚ 2561/Β/19-4-2023

Προσδιορισμός και εξειδίκευση των προσόντων, των αρμοδιοτήτων, των υποχρεώσεων και του τρόπου πλήρωσης της θέσης του Υπευθύνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.) στους φορείς του δημόσιου τομέα σύμφωνα με την περ. α της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4990/2022 (Α' 210).

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α) Του άρθρου 24 παρ. 1 περ. α του ν. 4990/2022 «Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1937 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23 ης Οκτωβρίου 2019 (L 305) και λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις» (Α' 210).

β) Του ν. 4795/2021 «Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου του Δημοσίου Τομέα, Σύμβουλος Ακεραιότητας στη δημόσια διοίκηση και άλλες διατάξεις για τη δημόσια διοίκηση και την τοπική αυτοδιοίκηση» (Α' 62) και ιδίως τις διατάξεις των άρθρων 23, 25 και 26.

γ) Του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α' 133) και ιδίως τις διατάξεις των άρθρων 82, 87, 91,95,

96 παρ. 7 και 9, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τις όμοιες του άρθρου 174 του ν. 4635/2019 (Α' 167).

δ) Του άρθρου 24 παρ. 5 περ. ε' του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α' 143).

ε) Του ν. 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια" και άλλες διατάξεις» (Α' 112), καθώς και του Κεφαλαίου ΙΑ' του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διαφάνεια - Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ» (Α' 184).

στ) Του άρθρου 7 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α' 131).

ζ) Του π.δ. 133/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α' 161).

η) Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119).

θ) Του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123).

ι) Του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 2).

ια) Του π.δ 85/2022 «Καθορισμός προσόντων διορισμού σε φορείς του Δημοσίου (Προσοντολόγιο-Κλαδολόγιο)» (Α' 232).

2.Την υπό στοιχεία Υ23/14-7-2021 διαπιστωτική πράξη του Πρωθυπουργού για τον διορισμό του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Υ.Ο.Δ.Δ. 549).

3.Την υπ' αρ. 20355/04.07.2022 απόφαση του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας με θέμα «Ανανέωση θητείας Επικεφαλής της Μονάδας Επιθεωρήσεων και Ελέγχων της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.)».

4.Την υπό στοιχεία Υ12/15.07.2022 απόφαση του Πρωθυπουργού με θέμα «Αποδοχή παραίτησης του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας» (Υ.Ο.Δ.Δ. 601).

5.Το υπ' αρ. οικ. 22161/16-07-2022 έγγραφο της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας με θέμα «Ανάληψη καθηκόντων της Επικεφαλής της Μονάδας Επιθεωρήσεων και Ελέγχων της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας σε θέση Αναπλ. Διοικητή».

6.Την υπό στοιχεία 16312 ΕΞ 2023/18.04.2023 γνώμη του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας βάσει της περ. α' της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4990/2022 σχετικά με την έκδο-ση απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών για τον προσδιορισμό και εξειδίκευση των προσόντων, των αρμοδιοτήτων, των υποχρεώσεων και του τρόπου πλήρωσης της θέσης του Υπευθύνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.) στους φορείς του δημόσιου τομέα.

7.Την υπό στοιχεία ΔΙΠΔΑ/Φ4Π/43/οικ.6751/ 19.04.2023 εισήγηση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών, με την οποία βεβαιώνεται ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκα- λείται επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό.

8.Την ανάγκη προσδιορισμού και εξειδίκευσης των προσόντων, των αρμοδιοτήτων, των υποχρεώσεων και του τρόπου πλήρωσης της θέσης του Υπευθύνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.) στους φορείς του δημόσιου τομέα, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Σκοπός

Σκοπός της παρούσας είναι η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν στον προσδιορισμό και στην εξειδίκευση των προσόντων, των αρμοδιοτήτων, των υποχρεώσεων και του τρόπου πλήρωσης της θέσης του Υπευθύνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (στο εξής «Υ.Π.Π.Α.») στους φορείς του δημοσίου τομέα οι οποίοι έχουν τη σχετική υποχρέωση ορισμού σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 4990/2022.

 

Άρθρο 2

Αρμοδιότητες Υ.Π.Π.Α.

1.Οι Υ.Π.Π.Α ασκούν τις αρμοδιότητες του άρθρου 10 του ν. 4990/2022 και ειδικότερα:

α) Παρέχουν κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τη δυνατότητα και τον τρόπο υποβολής αναφοράς εντός του φορέα. Οι πληροφορίες παρέχονται με κάθε πρόσφορο τρόπο όπως ιδίως με προσωπική συνάντηση με τον Υ.Π.Π.Α εντός εύλογου χρόνου κατόπιν σχετικού αιτήματος του αναφέροντος, με σεμινάρια επιμόρφωσης των υπαλλήλων του φορέα σχετικά με το ρόλο, τις αρμοδιότητες του Υ.Π.Π.Α και τη διαδικασία υποβολής αναφορών, με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στους υπαλλήλους του φορέα με σχετικό ενημερωτικό περιεχόμενο ή και με τη σύνταξη σχετικών κατευθυντήριων οδηγιών. Οι πληροφορίες αναρτώνται στον ιστότοπο του φορέα, καθώς και σε εμφανές σημείο εντός του φορέα ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμες, κατά το δυνατόν, πέραν των εργαζομένων στον φορέα και σε όλα τα πρόσωπα που αναφέρονται στο άρθρο 6 του ν. 4990/2022.

β) Παραλαμβάνουν ανώνυμες και επώνυμες αναφορές σχετικά με παραβιάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4990/2022, βεβαιώνουν την παραλαβή της αναφοράς στον αναφέροντα εντός προθεσμίας επτά (7) εργάσιμων ημερών από την ημέρα της παραλαβής και προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να επιληφθούν της αναφοράς τα αρμόδια όργανα του φορέα ή σε περίπτωση που ο φορέας είναι αναρμόδιος διαβιβάζουν την αναφορά στους αρμόδιους κατά περίπτωση φορείς, ή περατώνουν τη διαδικασία με την αρχειοθέτηση της αναφοράς, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4990/2022 που αφορά στην εξειδίκευση της διαδικασίας υποβολής, παραλαβής και παρακολούθησης της αναφοράς σε φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

γ) Διασφαλίζουν την προστασία της εμπιστευτικότητας της ταυτότητας του αναφέροντος και κάθε τρίτου που κατονομάζεται στην αναφορά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α της παρ. 1 του άρθρου 4 της παρούσας, εμποδίζοντας την πρόσβαση σε αυτή σε μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα.

δ) Παρακολουθούν τις αναφορές επικοινωνώντας με τα αρμόδια όργανα του φορέα τους τα οποία έχουν επιληφθεί της αναφοράς ή με τους αρμόδιους κατά περίπτωση φορείς προς τους οποίους έχει διαβιβαστεί η αναφορά, και παρέχουν ενημέρωση στον αναφέροντα για τις ενέργειες που αναλαμβάνονται σε σχέση με την διερεύνηση της αναφοράς μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα το οποίο δεν υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες από την βεβαίωση της παραλαβής ή αν δεν έχει αποσταλεί βεβαίωση στον αναφέροντα, τους τρεις (3) μήνες από το πέρας των επτά (7) εργασίμων ημερών από την υποβολή της αναφοράς και σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στην κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4990/2022 που αφορά στην εξειδίκευση της διαδικασίας υποβολής, παραλαβής και παρακολούθησης της αναφοράς σε φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

ε) Παρέχουν σαφείς και εύκολα προσβάσιμες πληροφορίες, για τις διαδικασίες υπό τις οποίες οι αναφορές μπορούν να υποβληθούν στην Ε.Α.Δ. και κατά περίπτωση, σε δημόσιους φορείς ή θεσμικά και λοιπά όργανα ή οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι πληροφορίες αναρτώνται στον ιστότοπο του φορέα, καθώς και σε εμφανές σημείο εντός του φορέα ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμες, κατά το δυνατόν, πέραν των εργαζομένων στον φορέα και σε όλα τα πρόσωπα που αναφέρονται στο άρθρο 6 του ν. 4990/2022.

στ) Σχεδιάζουν και συντονίζουν επιμορφωτικές δράσεις, όπως ιδίως σεμινάρια και ημερίδες, διά ζώσης ή μέσω διαδικτύου, σε συνεργασία με τον φορέα, με φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας ή το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, με στόχο την ευαισθητοποίηση των υπαλλήλων του φορέα, σχετικά με θεματικές που αφορούν τη δεοντολογία, την ακεραιότητα, την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και των συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ιδίως στους τομείς που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 4 του ν. 4990/2022.

ζ) Συμμετέχουν στη χάραξη εσωτερικών πολιτικών για την ενίσχυση της ακεραιότητας και της διαφάνειας στον φορέα τους και υποβάλλουν στον επικεφαλής του φορέα προτάσεις βελτίωσης για την ενίσχυση των μηχανισμών παραλαβής και παρακολούθησης των αναφορών σε περίπτωση που εντοπίζουν κινδύνους, αδυναμίες και ελλείψεις που δυσχεραίνουν την άσκηση των καθηκόντων τους.

2.Ο ορισμός Υ.Π.Π.Α. στους φορείς του δημοσίου τομέα δεν αποκλείει την απευθείας αναφορά στην Ε.Α.Δ., όταν ο αναφέρων εύλογα θεωρεί ότι δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά η αναφορά του από τον Υ.Π.Π.Α., ή υπάρχει κίνδυνος αντιποίνων.

 

Άρθρο 3

Σύγκρουση Συμφερόντων

1.Σε περίπτωση που οι Υ.Π.Π.Α εκτελούν και άλλα καθήκοντα, διασφαλίζεται ότι η εκτέλεση των καθηκόντων αυτών δεν επηρεάζει την ανεξαρτησία τους και δεν οδηγεί σε σύγκρουση συμφερόντων με τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του προηγούμενου άρθρου. Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, απέχουν από τη διαχείριση συγκεκριμένων υποθέσεων, εφόσον συντρέχει περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων, δηλώνοντας το κώλυμα στον επικεφαλής του φορέα.

2.Σύγκρουση συμφερόντων συνιστά οποιαδήποτε κατάσταση κατά την οποία αντικειμενικά επηρεάζεται η αμερόληπτη εκτέλεση των καθηκόντων τους.

Η αμερόληπτη εκτέλεση των καθηκόντων επηρεάζεται, ιδίως, όταν προκύπτει όφελος ή βλάβη, οικονομικό/η ή μη, για τους ίδιους, τους συζύγους ή τους συμβιούντες, κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4356/2015, τους συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ' ευθείαν μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε, έως και δευτέρου βαθμού, καθώς και για πρόσωπα, φυσικά ή νομικά, με τα οποία έχουν ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση, εχθρότητα ή φιλία.

3.Η μη αναφορά του κωλύματος περί σύγκρουσης συμφερόντων συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.

 

Άρθρο 4

Υποχρεώσεις Υ.Π.Π.Α.

1.Ο Υ.Π.Π.Α. σύμφωνα με τα άρθρα 14-16 του ν. 4990/2022 έχει τις ακόλουθες υποχρεώσεις: α) Υποχρέωση εμπιστευτικότητας: αα) Ο Υ.Π.Π.Α διασφαλίζει την εμπιστευτικότητα των αναφορών που παραλαμβάνει και ειδικότερα οφείλει να μην αποκαλύπτει σε οποιονδήποτε τρίτο καθώς και σε μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα, δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και κάθε είδους πληροφορίες που οδηγούν, άμεσα ή έμμεσα, στην ταυτοποίηση του αναφέροντος, εκτός αν συγκατατεθεί σχετικά ο αναφέρων. Προς τον σκοπό αυτόν, οφείλει να αξιοποιεί τα κατάλληλα τεχνικά και οργανωτικά μέτρα που έχει λάβει ο φορέας του, όπως τεχνικές ψευδωνυμοποίησης, κατά την παρακολούθηση της αναφοράς και την επικοινωνία του με τις αρμόδιες αρχές. Κατά παρέκκλιση του προηγούμενου εδαφίου η ταυτότητα του αναφέροντος και κάθε άλλη πληροφορία μπορεί να αποκαλύπτεται για τους λόγους και υπό τους όρους που αναφέρονται στις παρ. 2 και 3 αντίστοιχα του άρθρου 14 του ν. 4990/2022.

αβ) Ο Υ.Π.Π.Α οφείλει να μεριμνά, όταν λαμβάνει αναφορές παραβιάσεων που συμπεριλαμβάνουν εμπορικά απόρρητα, ώστε να μην χρησιμοποιεί ούτε να αποκαλύπτει τα εμπορικά απόρρητα πέρα από το μέτρο που είναι αναγκαίο για την ορθή παρακολούθηση.

β) Υποχρέωση προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα:

βα) Ο Υ.Π.Π.Α κατά την άσκηση των καθηκόντων του οφείλει να διασφαλίζει την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στο πλαίσιο οποιασδήποτε επεξεργασίας λαμβάνει χώρα δυνάμει του ν. 4990/2022, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής ή της διαβίβασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, που πραγματοποιείται σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ [Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, Γ.Κ.Π.Δ. (L 119)] και τον ν. 4624/2019 (Α' 137), με την επιφύλαξη των ειδικότερων προβλέψεων του ν. 4990/2022 και ειδικότερων ρυθμίσεων που αφορούν στην επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τις αρμόδιες αρχές. Στην έννοια της ανωτέρω επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα υπάγεται, ιδίως, κάθε πληροφορία σχετική με παραβιάσεις στο πλαίσιο εσωτερικών αναφορών, συμπεριλαμβανομένης της ανταλλαγής ή διαβίβασής τους. Επιτρέπεται η διαβίβαση από τον Υ.Π.Π.Α. στις αρμόδιες εποπτικές και ανακριτικές αρχές των πληροφοριών που διαλαμβάνονται στις αναφορές, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά μέσα σε διοικητικές, αστικές και ποινικές έρευνες και διαδικασίες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4990/2022.

ββ) Ο Υ.Π.Π.Α οφείλει να ενημερώνει τον φορέα του, κατόπιν επικοινωνίας του με τον Υπεύθυνο Προστασίας Δεδομένων (DPO) όπου έχει οριστεί, για οποιοδήποτε ζήτημα ανακύπτει σε σχέση με την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα του αναφερόμενου ή τρίτου προσώπου που κατονομάζεται στην αναφορά ή που προέκυψε κατά τη διαδικασία παρακολούθησης της αναφοράς. Ο φορέας του Υ.Π.Π.Α, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 15 του ν. 4990/2022 αποτελεί υπεύθυνο επεξεργασίας και έχει ως προς την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των προσώπων του προηγούμενου εδαφίου τις υποχρεώσεις που προβλέπονται στις παρ. 4 έως 8 του άρθρου 15 του ν. 4990/2022. γ) Υποχρέωση τήρησης αρχείου των αναφορών:

Ο Υ.Π.Π.Α οφείλει να καταχωρίζει κάθε αναφορά που παραλαμβάνει σε αρχείο το οποίο τηρεί, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4990/2022 που αφορά στην εξειδίκευση της διαδικασίας υποβολής, παραλαβής και παρακολούθησης της αναφοράς σε φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

2.Ο Υ.Π.Π.Α. σύμφωνα με τις παρ. 2 και 5 του άρθρου 8 του ν. 4990/2022 έχει και τις υποχρεώσεις του Συμβούλου Ακεραιότητας όπως προβλέπονται στο άρθρο 25 του ν. 4795/2021.

 

Άρθρο 5

Τυπικά προσόντα

Ως απαραίτητα τυπικά προσόντα για την επιλογή σε θέση Υ.Π.Π.Α. στους φορείς του δημόσιου τομέα ορίζονται κατ' ελάχιστο, τα εξής: α) κατοχή οποιουδήποτε πτυχίου ή διπλώματος ανώτατης εκπαίδευσης, πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα της ημεδαπής ή αναγνωρισμένου ως ισότιμου ή ακαδημαϊκά ισοδύναμου τίτλου σπουδών της αλλοδαπής, β) γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή στα αντικείμενα επεξεργασίας κειμένων, υπολογιστικών φύλλων και υπηρεσιών διαδικτύου, όπως αποδεικνύεται από τα οριζόμενα στο π.δ. 85/2022 όπως ισχύει, γ) καλή γνώση της αγγλικής, όπως αποδεικνύεται από τα οριζόμενα στο π.δ. 85/2022 όπως ισχύει.

 

Άρθρο 6

Τρόπος πλήρωσης θέσης Υ.Π.Π.Α.

1.Στους φορείς του δημοσίου τομέα όπου έχει συσταθεί και πληρωθεί θέση Συμβούλου Ακεραιότητας, αυτός αναλαμβάνει και καθήκοντα Υ.Π.Π.Α. σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 4990/2022.

2.Στους φορείς του δημοσίου τομέα στους οποίους δεν έχει συσταθεί θέση Συμβούλου Ακεραιότητας, οι αρμοδιότητες του Υ.Π.Π.Α. ασκούνται, από υπάλληλο με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, που υπηρετεί στην οργανική μονάδα αρμόδια για θέματα προσωπικού του φορέα, παράλληλα με την άσκηση των κύριων καθηκόντων του. Αν παρά την ανάθεση αρμοδιοτήτων Υ.Π.Π.Α. σε υπάλληλο του προηγούμενου εδαφίου, συσταθεί θέση Συμβούλου Ακεραιότητας, τα σχετικά καθήκοντα Υ.Π.Π.Α. αναλαμβάνει ο Σύμβουλος Ακεραιότητας.

3.Στην περίπτωση της παρ. 2, ο Υ.Π.Π.Α ορίζεται με απόφαση του επικεφαλής του φορέα κατόπιν εισήγησης του προϊσταμένου της οργανικής μονάδας αρμόδιας για θέματα προσωπικού του φορέα, λαμβάνοντας υπόψη τα τυπικά προσόντα του άρθρου 5 της παρούσας καθώς και τις υποχρεώσεις και τα κωλύματα της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4990/2022 και εφόσον διασφαλιστεί ότι η άσκηση των καθηκόντων του Υ.Π.Π.Α δεν επηρεάζει την ανεξαρτησία του και δεν οδηγεί σε σύγκρουση συμφερόντων με τα καθήκοντά του στην οργανική μονάδα που ήδη υπηρετεί σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσας.

4.Η υποχρέωση ορισμού Υ.Π.Π.Α. διατηρείται για δύο (2) ημερολογιακά έτη μετά από το έτος κατά το οποίο ο φορέας συμπλήρωσε τον αριθμό των πενήντα (50) υπηρετούντων.

5.Κατά την άσκηση των καθηκόντων του ο Υ.Π.Π.Α. αναφέρεται απευθείας στο ανώτατο ιεραρχικά όργανο του φορέα του.

 

Άρθρο 7

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 19 Απριλίου 2023

 



Έχει διαβαστεί 1135 φορές