Υπουργική Απόφαση 135504/Δ3/2022 - ΦΕΚ 5636/Β/3-11-2022
Καθορισμός των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της B' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, της εξεταστέας ύλης και του τρόπου αξιολόγησης αυτών κατά το σχολικό έτος
Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 135504/Δ3/2022
ΦΕΚ 5636/Β/3-11-2022
Καθορισμός των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της B' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, της εξεταστέας ύλης και του τρόπου αξιολόγησης αυτών κατά το σχολικό έτος 2022-2023, βάσει του άρθρου 9 του ν. 4692/2020 (Α' 111).
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
(α) Των άρθρων 9 και 138 του ν. 4692/2020 «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» (Α' 111),
(β) του ν. 4186/2013 «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις» (Α' 193),
(γ) των Κεφ. Α' και Γ' του Μέρους Ε' του ν. 4610/2019 «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Πειραματικά Σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» (Α' 70) και ειδικότερα της περ. β' της παρ. 10 του άρθρου 100, της παρ. 6 του άρθρου 117, της παρ. 3 του άρθρου 121 και της παρ. 6 του άρθρου 126,
(δ) του άρθρου 26 του ν. 4559/2018 «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» (Α' 142), (ε) των παρ. 1 και 2 και της υποπερ. αα της περ. α της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 3966/2011 «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ" και λοιπές διατάξεις» (Α' 118),
(στ) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, A' 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133),
(ζ) του π.δ. 18/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων» (Α' 31),
(η) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των
αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 119),
(θ) του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α' 123), και
(ι) του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 2).
2.Την υπό στοιχεία 168/Υ1/08-01-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζωή Μακρή» (Β' 33).
3.Την υπό στοιχεία 40204/Δ3/14-03-2019 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Εξεταζόμενα και μη εξεταζόμενα μαθήματα του Λυκείου των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ)» (Β' 992).
4.Την υπό στοιχεία 160650/Δ3/09-12-2021 απόφαση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Καθορισμός των "Γραπτώς Εξεταζόμενων" μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της B' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, της εξεταστέας ύλης και του τρόπου αξιολόγησης αυτών κατά το σχολικό έτος 20212022, βάσει του άρθρου 9 του ν. 4692/2020 (Α' 111)» (Β' 5876), όπως τροποποιήθηκε από την υπό στοιχεία 51018/Δ3/06-05-2022 (Β' 2270) όμοιά της.
5.Τις υπ' αρ. 64/25-11-2021 (157802/Δ3/3-12-2021) και 50/22-09-2022 (119835/Δ3/30-09-2022) πράξεις του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
6.Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.1/Γ/586/132797/Β1/ 27-10-2022 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:
Τον καθορισμό των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της B' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, της εξεταστέας ύλης και του τρόπου αξιολόγησης αυτών κατά το σχολικό έτος 2022-2023, βάσει του άρθρου 9 του ν. 4692/2020 (Α' 111), ως ακολούθως:
Άρθρο 1
«Γραπτώς Εξεταζόμενα» μαθήματα
Τα «Γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Β' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ., στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, είναι τα ακόλουθα:
1.Νέα Ελληνικά
2.Άλγεβρα (Μαθηματικά)
3.Γεωμετρία (Μαθηματικά)
4.Φυσική (Φυσικές Επιστήμες)
5.Μαθήματα Τομέα.
Άρθρο 2
Εξεταστέα ύλη και τρόπος αξιολόγησης των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων κατά τις προαγωγικές εξετάσεις
Η εξεταστέα ύλη και ο τρόπος αξιολόγησης των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της Β' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. καθορίζεται ως εξής ανά μάθημα:
1.ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Α. ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
ΒΙΒΛΙΑ:
«Νέα Ελληνικά» των Κ. Αγγελάκου, Χρ. Αργυροπούλου, Α. Καραβέλη και Μ. Ραυτοπούλου «Νέα Ελληνικά» των Κ. Αγγελάκου, Χρ. Δελή, Ελ. Κατσαρού, Κ. Κωνσταντινίδη και Δ. Μπαλιάμη - Στεφανάκου
Ως εξεταστέα ύλη ορίζονται δραστηριότητες με τις οποίες υπηρετείται και ελέγχεται η επίτευξη των σκοπών και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων της διδασκαλίας του μαθήματος. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται σε δραστηριότητες και να απαντούν σε ερωτήματα/ερωτήσεις που απορρέουν από κείμενα που σχετίζονται με θεματικό κύκλο ο οποίος είναι οικείος από τη σχολική διδασκαλία και περιλαμβάνεται στις Ενότητες 1,2 και 3 του σχολικού εγχειριδίου της Β' τάξης και στις Ενότητες 1,4 και 6 της Α' τάξης.
ΓΛΩΣΣΑ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:
-Να εντοπίσουν τις πληροφορίες του κειμένου (π.χ. πρόσωπα, γεγονότα, καταστάσεις, χωροχρονικό πλαίσιο)
-Να προσδιορίσουν το επικοινωνιακό πλαίσιο του κειμένου (π.χ. τον πομπό, τον δέκτη, το μέσο μετάδοσης του μηνύματος, τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε)
-Να αναγνωρίσουν τον σκοπό του κειμένου και να τον συσχετίσουν με λεξιλογικές ή μορφοσυντακτικές επιλογές του συγγραφέα
-Να αναγνωρίσουν τη βασική δομή του κειμένου ή τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης μιας παραγράφου (εκτός από τον τρόπο ανάπτυξης με διαίρεση)
-Να εντοπίσουν και να αποδώσουν με πλαγιότιτλους τη δομή του κειμένου
-Να διακρίνουν στη δομή του κειμένου τις διαρθρωτικές λέξεις και τι δηλώνουν (π.χ. χρονική ακολουθία, σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος κ.ά.)
-Να συνθέσουν περίληψη, λαμβάνοντας υπόψη συ-γκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο
-Να εντοπίσουν τα επιχειρήματα του συγγραφέα στο κείμενο
-Να διατυπώσουν με δικά τους λόγια τη σημασία των λέξεων - φράσεων που δεν χρησιμοποιούνται κυριολεκτικά στο κείμενο
-Να αντικαταστήσουν όρους της πρότασης με συνώνυμα και αντώνυμα, σε συσχέτιση με το νόημα και το ύφος του κειμένου
-Να εξηγήσουν την επικοινωνιακή λειτουργία των σημείων στίξης του κειμένου, σε σχέση με την πρόθεση του συγγραφέα και/ή τον σκοπό του κειμένου (Σχετικά με τη διδασκαλία της δραστηριότητας αυτής, μπορούν να αξιοποιηθούν οι σελίδες 124-126 του βιβλίου της Β' τάξης σε συνδυασμό με την εμβάθυνση στο «Ύφος» από την 6η Ενότητα του βιβλίου της Α' τάξης, με αξιοποίηση των κειμένων της Ενότητας αυτής)
-Να μετατρέψουν προτάσεις από ευθύ σε πλάγιο λόγο και αντίστροφα και να σχολιάσουν το επικοινωνιακό αποτέλεσμα
-Να μετατρέψουν την ενεργητική σύνταξη σε παθητική, σε μια περίοδο λόγου, και αντίστροφα και να σχολιάσουν το επικοινωνιακό αποτέλεσμα
-Να παρουσιάσουν σε συνεχές κείμενο το περιεχόμενο μη συνεχών κειμένων (πίνακες,διαγράμματα, εικόνες, χάρτες, σύμβολα κ.λπ.)
-Να αξιολογήσουν τη χρήση της εικόνας στην αποτελεσματικότητα του μηνύματος ενός πολυτροπικού κειμένου
-Να ερμηνεύσουν λέξεις-φράσεις του κειμένου, με βάση τα κειμενικά συμφραζόμενα και το επικοινωνιακό πλαίσιο
-Να εκφράσουν τις προσωπικές απόψεις τους για ερωτήματα/θέματα/απόψεις που τίθενται στο κείμενο αναφοράς.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται:
-Να εντοπίσουν πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο, όπως πρόσωπα, χώρος, χρόνος, κοινωνικό πλαίσιο δράσης των ηρώων, γεγονότα και αίτια που κατευθύνουν τη δράση τους, βασικά θέματα ή ιδέες που απασχολούν τον συγγραφέα κ.ά.
-Να αναλύσουν κάποιον από τους χαρακτήρες του κειμένου, τεκμηριώνοντας την άποψή τους με βάση στοιχεία του κειμένου
-Να επισημάνουν τα σύμβολα, τις φωνές ή τις σιωπές σε ένα ποιητικό ή θεατρικό κείμενο
-Να διακρίνουν «τι» λέει το κείμενο από το «πώς» το λέει και να αναγνωρίσουν βασικά σημεία οργάνωσης της αφηγηματικής πλοκής ή της ποιητικής γραφής
-Να εντοπίσουν μέσα στο κείμενο συγκεκριμένους δείκτες (αφηγηματικοί τρόποι, αφηγηματικές τεχνικές, ρηματικά πρόσωπα κ.ά.)
-Να εντοπίσουν εκφραστικά μέσα - τρόπους (μεταφορές, παρομοιώσεις, επαναλήψεις, αντιθέσεις, εικόνες κ.λπ.) και να ερμηνεύσουν τη λειτουργία τους στο κείμενο
-Να εκφράσουν την κρίση τους για ιδέες, αξίες, στάσεις, συμπεριφορές που αναδεικνύονται στο κείμενο
-Να συγκρίνουν ιδέες, αξίες, στάσεις, συμπεριφορές που αναδεικνύονται στο κείμενο με αυτές του σήμερα
-Να συσχετίσουν ιδέες, αξίες, στάσεις, συμπεριφορές που αναδεικνύονται στο κείμενο με προσωπικές εμπειρίες, βιώματα, συναισθήματα
-Να αναδιηγηθούν τμήμα της ιστορίας από την οπτική γωνία συγκεκριμένου ήρωα με μορφή ημερολογίου, επιστολής κ.λπ.
-Να τροποποιήσουν το αρχικό κείμενο με την αλλαγή οπτικής γωνίας στην αφήγηση ή με την αλλαγή του τέλους στην ιστορία
-Να μετατρέψουν την αφήγηση σε διάλογο ή αντίστροφα
-Να αποδώσουν ένα παραδοσιακό ποίημα σε ελεύθερο στίχο
-Να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, αξιοποιώντας τις συμβάσεις του κειμενικού είδους στο οποίο καλούνται να γράψουν.
Β. ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
[Όπως ορίζεται στην υπό στοιχεία 160650/Δ3/09.12.2021 (Β' 5876) υπουργική απόφαση]
2.ΑΛΓΕΒΡΑ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
Α. ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το βιβλίο: «Άλγεβρα Β' Λυκείου» των Ανδρεαδάκη Σ., Κατσαργύρη Β., Παπασταυρίδη Σ., Πολύζου Γ., Σβέρκου Α.
Κεφ. 1ο: Γραμμικά Συστήματα
1.1Γραμμικά Συστήματα
(χωρίς τις υποπαρ. «Λύση-Διερεύνηση γραμμικού συστήματος 2x2» και «Γραμμικό Σύστημα 3x3»)
Κεφ. 2ο: Ιδιότητες Συναρτήσεων
2.1Μονοτονία - Ακρότατα - Συμμετρίες Συνάρτησης
2.2Κατακόρυφη - Οριζόντια Μετατόπιση Καμπύλης Κεφ. 3ο: Τριγωνομετρία
3.1Τριγωνομετρικοί Αριθμοί Γωνίας
3.4Οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις
3.ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)
Α. ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το βιβλίο: «Ευκλείδεια Γεωμετρία Α' ΓΕΛ Τεύχος Α'» των Αργυρόπουλου Η., Βλάμου Π., Κατσούλη Γ., Μαρκά- τη Σ., Σίδερη Π.
Κεφ. 5ο: Παραλληλόγραμμα - Τραπέζια
5.1.Εισαγωγή
5.2.Παραλληλόγραμμα (εκτός των αποδείξεων των προτάσεων της υποπαραγράφου «Κριτήρια για παραλληλόγραμμα»)
5.3.Ορθογώνιο (εκτός των αποδείξεων των προτάσεων της υποπαραγράφου «Κριτήρια για να είναι ένα τετράπλευρο ορθογώνιο»)
5.4.Ρόμβος (εκτός των αποδείξεων των προτάσεων της υποπαραγράφου «Κριτήρια για να είναι ένα τετράπλευρο ρόμβος»)
5.5.Τετράγωνο
5.6.Εφαρμογές στα τρίγωνα (εκτός της απόδειξης των θεωρημάτων)
5.7.Βαρύκεντρο τριγώνου (χωρίς τις αποδείξεις)
5.8.Το ορθόκεντρο τριγώνου (χωρίς το Λήμμα, χωρίς την απόδειξη του θεωρήματος και χωρίς το πόρισμα)
5.9.Μια ιδιότητα του ορθογώνιου τριγώνου
5.10.Τραπέζιο (χωρίς τις αποδείξεις)
5.11.Ισοσκελές τραπέζιο (χωρίς τις αποδείξεις)
Β. ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Οι εξετάσεις στην «Άλγεβρα» και τη «Γεωμετρία» της Β' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. γίνονται ως εξής:
αα. Στους/Στις μαθητές/τριες δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, με τα οποία ελέγχεται η γνώση εννοιών και ορολογίας, η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του/της μαθητή/τριας να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου.
ββ. Τα τέσσερα θέματα που δίνονται στους/στις μαθητές/τριες διαρθρώνονται ως εξής:
Το πρώτο θέμα αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιέχει πέντε (05) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (πολλαπλής επιλογής, σωστού-λάθους, αντιστοίχισης) με τις οποίες ελέγχεται η γνώση και η κατανόηση των βασικών εννοιών και των σπουδαιότερων συμπερασμάτων της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης. Στο δεύτερο μέρος ζητείται η απόδειξη μίας απλής πρότασης (ιδιότητας, λήμματος, θεωρήματος ή πορίσματος), που είναι αποδεδειγμένη στο σχολικό εγχειρίδιο.
Το δεύτερο θέμα αποτελείται από μία άσκηση που είναι εφαρμογή ορισμών, αλγορίθμων ή προτάσεων (ιδιοτήτων, θεωρημάτων, πορισμάτων).
Το τρίτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση που απαιτεί από τον/τη μαθητή/τρια ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών και αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών.
Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον/τη μαθητή/ τρια ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσής του.
Το δεύτερο, τρίτο και τέταρτο θέμα μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα που διευκολύνουν τον/τη μαθητή/τρια στη λύση.
γγ. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα (4) θέματα. Ειδικότερα, στο πρώτο θέμα το πρώτο μέρος βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες, ενώ το δεύτερο μέρος βαθμολογείται με δεκαπέντε (15) μονάδες. Στο δεύτερο, τρίτο και τέταρτο θέμα η κατανομή της βαθμολογίας στα επιμέρους ερωτήματα μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας τους και καθορίζεται στη διατύπωση των θεμάτων.
δδ. Το δεύτερο και το τέταρτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, ενώ το πρώτο και το τρίτο θέμα ορίζονται από τους/τις διδάσκοντες/ουσες (ή τον/την διδάσκοντα/ ουσα) το μάθημα εκπαιδευτικούς.
4.ΦΥΣΙΚΗ (ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ)
Α. ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το βιβλίο: «Φυσική Β' ΕΠΑ.Λ.» των Αλεξάκη Ν., Αμπατζή Στ., Γκουγκούση Γ., Κουντούρη Β., Μοσχοβίτη Ν., Οβαδία Σ., Πετρόχειλου Κλ., Σαμπράκου Μ., Ψαλίδα Αργ.
1.ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ
1.1Ο νόμος του Coulomb
1.2Ηλεκτρικό πεδίο
1.4Δυναμικό- Διαφορά δυναμικού
2.ΣΥΝΕΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ
2.1Ηλεκτρικές πηγές
2.2Ηλεκτρικό ρεύμα
2.3Κανόνες του Ki rchhoff
2.4Αντίσταση - Αντιστάτης
2.5Συνδεσμολογία αντιστατών (αντιστάσεων)
2.7Ενέργεια και ισχύς του ηλεκτρικού ρεύματος
2.8Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) πηγής
2.9Νόμος του Οhm για κλειστό κύκλωμα.
Β. ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η εξέταση στη «Φυσική» της Β' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. γίνεται ως εξής:
Στους μαθητές και τις μαθήτριες δίνονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη που καθορίζονται ως ακολούθως:
α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από πέντε (5) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου, με τις οποίες ελέγχεται η γνώση της θεωρίας σε όσο το δυνατόν ευρύτερη έκταση της εξεταστέας ύλης.
β) Το δεύτερο θέμα αποτελείται από δύο (2) ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας και οι ικανότητες και δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές/ τριες κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος. Με τις ερωτήσεις μπορεί να ζητηθεί από τους/τις μαθητές/τριες να αναπτύξουν την απάντησή τους ή να απαντήσουν σε ένα ερώτημα κλειστού τύπου και να αιτιολογήσουν την απάντησή τους.
γ) Το τρίτο θέμα αποτελείται από άσκηση εφαρμογής της θεωρίας, η οποία απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, τύπων, νόμων και αρχών και μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα.
δ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από ένα πρόβλημα ή μία άσκηση, που απαιτεί ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και ανάπτυξη στρατηγικής για την επίλυσή του/της. Το πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.
Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα. Ειδικότερα, στο πρώτο θέμα κάθε μία ερώτηση βαθμολογείται με 5 μονάδες και στο δεύτερο θέμα η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με 12 μονάδες και η δεύτερη με 13 μονάδες.
Στο τρίτο και τέταρτο θέμα η κατανομή της βαθμολογίας στα επιμέρους ερωτήματα μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας και καθορίζεται στη διατύπωση των θεμάτων.
Το πρώτο και το τρίτο θέμα ορίζονται από τους/τις διδάσκοντες/ουσες το μάθημα. Το δεύτερο και το τέταρτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων.
5.ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΟΜΕΑ
Ο τρόπος και το κριτήριο αξιολόγησης για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα της Β' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. που έχουν καθοριστεί ανά Τομέα, περιλαμβάνει τέσσερα (4) ισόβαθμα θέματα, που βαθμολογούνται με 25 μονάδες το καθένα. Το πρώτο και το τρίτο θέμα ορίζονται από τους/τις διδάσκοντες/-ουσες το μάθημα. Το δεύτερο και το τέταρτο θέμα λαμβάνονται με κλήρωση από την Τράπεζα Θεμάτων.
Συγκεκριμένα, η εξέταση των μαθημάτων Τομέα που έχουν χαρακτηριστεί ως «γραπτώς εξεταζόμενα» σύμφωνα με το άρθρο 1 της παρούσας και τους πίνακες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ της υπό στοιχεία 40204/Δ3/14-03-2019 (Β' 992) υπουργικής απόφασης, πραγματοποιείται ως εξής:
1.Θεωρητικά μαθήματα και θεωρητικό μέρος μεικτών μαθημάτων: Τα θέματα της γραπτής εξέτασης ταξινομούνται σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει ερωτήσεις που μπορεί να αναλύονται σε υποερωτήματα με σκοπό τον έλεγχο της κατανόησης της διδαχθείσας ύλης. Η δεύτερη ομάδα μπορεί να περιλαμβάνει ασκήσεις εφαρμογών ή και προβλήματα ή άλλα ερωτήματα ή μελέτες περίπτωσης με σκοπό τον έλεγχο της κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών καθώς και της ικανότητας εφαρμογής της αποκτηθείσας γνώσης. Η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% στην πρώτη ομάδα και κατά 50% στη δεύτερη.
2.Μαθήματα Σχεδιαστικού Περιεχομένου: Τα μαθήματα σχεδιαστικού περιεχομένου «Οικοδομικό Σχέδιο» του Τομέα Δομικών Έργων, Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, «Γραμμικό Σχέδιο» και «Ελεύθερο Σχέδιο» του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, εξετάζονται, όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 της υπό στοιχεία Φ.4/72379/Δ4/09-05-2019 υπουργικής απόφασης (Β' 1675) για την τελική γραπτή εξέταση κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις. Η εξέταση θα είναι προσαρμοσμένη στο χρονικό περιθώριο των τριών (3) ωρών, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 124 του ν. 4610/2019 (Α' 70).
ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ,ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
1.ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ (Θεωρητικό Μέρος) ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ» των Καραμάνου Ανδ., Αυγουλά Χρ., Βυθοπούλου Ελ.
Κεφ. 2ο: Περιγραφή του καλλιεργούμενου φυτού Κεφ. 3ο: Χαρακτηρισμός σταδίων ανάπτυξης των καλλιεργούμενων φυτών Κεφ. 4ο: Ο σπόρος Κεφ. 5ο: Κατεργασία του εδάφους Κεφ. 6ο: Η σπορά Κεφ. 7ο: Λίπανση της καλλιέργειας Κεφ. 8ο: Άρδευση της καλλιέργειας.
2.ΖΩΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ (Θεωρητικό Μέρος)
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «Ζωική Παραγωγή» των Γεωργούδη Ανδ.-Ι., Ζέρβα Γ., Πολύζου Χρ., Φράγκου Κ., Χούσου Γ. ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Κεφ. 1ο: Γενικά περί κτηνοτροφίας Κεφ. 2ο: Τα κατοικίδια αγροτικά ζώα Κεφ. 4ο: Οι επιδράσεις του περιβάλλοντος στο ζωικό οργανισμό
Κεφ. 6ο: Βελτίωση αγροτικών ζώων Κεφ. 7ο: Αναπαραγωγή αγροτικών ζώων Κεφ. 8ο: Συστήματα εκτροφής των ζώων Κεφ. 9ο: Υγιεινή αγροτικών ζώων Κεφ. 10ο: Διατροφή Αγροτικών ζώων.
ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 1. ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ (Θεωρητικό Μέρος) ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ» των Κοντάκου
Αρ., Μαργαρώνη Κ., Ζαρίφη Αν.
Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή - Βασικές Έννοιες
1.1Ανάγκες - αγαθά. Οικονομικοί Οργανισμοί
1.2Οι επιχειρήσεις
1.3Η περιουσία της επιχείρησης - Διακρίσεις της περιουσίας - Εφαρμογή
1.4Διακρίσεις του Ενεργητικού και του Παθητικού
1.5Εφαρμογή
1.6Ερωτήσεις-Ασκήσεις
1.7Έννοια και σκοποί της Λογιστικής - Εξέλιξη της Λο-γιστικής - Διακρίσεις της Λογιστικής - Η Λογιστική και οι άλλες επιστήμες - Ο ρόλος του λογιστή.
Κεφάλαιο 2: Εμφάνιση της Περιουσίας ή Οικονομικής Κατάστασης της Επιχείρησης
2.1Γενικά
2.2Απογραφή - Είδη απογραφής - Διαχειριστική Χρήση - Υπόδειγμα απογραφής
2.3Ισολογισμός - Υπόδειγμα ισολογισμού - Μορφές Ισολογισμού
2.4Ερωτήσεις - Ασκήσεις.
Κεφάλαιο 3: Οι Μεταβολές των Περιουσιακών Στοιχείων της Επιχείρησης και η Παρακολούθησή τους
3.1Μεταβολές της περιουσίας - Διαδοχικοί ισολογισμοί - Ασκήσεις
3.2Οι λογαριασμοί
3.3Κανόνες λειτουργίας των λογαριασμών
3.4Ανάλυση λογιστικών γεγονότων
3.5Παράδειγμα τήρησης λογαριασμών
3.6Μεταφορά ενός λογαριασμού σε άλλον
3.7Ερωτήσεις - Ασκήσεις.
Κεφάλαιο 4: Διπλογραφική ή Διγραφική Μέθοδος Εγγραφών
4.1Οι βασικές αρχές της διπλογραφικής μεθόδου
4.2Ημερολόγιο
4.3Γενικό Καθολικό
4.4Ισοζύγιο λογαριασμών Γενικού Καθολικού
4.5Ερωτήσεις - Ασκήσεις.
Κεφάλαιο 5: Κατάταξη Λογαριασμών σε Γενικές Ομάδες Μεγαλύτερη Ανάλυση της Καθαρής Περιουσίας
5.1Γενικά
5.2.Λογαριασμοί Ενεργητικού
5.3.Λογαριασμοί Πραγματικού Παθητικού
5.4.Λογαριασμοί Καθαρής Περιουσίας
5.5Ερωτήσεις - Ασκήσεις.
Κεφάλαιο 6: Οι Λογαριασμοί από Οργανωτική Άποψη και η Διάκρισή τους κατά Μέγεθος
6.1. Ανάγκη διάκρισης
6.2Λογαριασμοί γενικοί ή περιληπτικοί, ειδικοί ή ανα-λυτικοί
6.3Πρωτοβάθμιοι, δευτεροβάθμιοι, τριτοβάθμιοι κ.τ.λ. λογαριασμοί
6.4Ο λογιστικός χειρισμός των γενικών και των ειδικών λογαριασμών
6.5Καταστάσεις συμφωνίας ή ισοζύγια των αναλυτικών λογαριασμών
6.6Εφαρμογή
6.7Ερωτήσεις - Ασκήσεις.
Κεφάλαιο 7: Διάκριση των Λογαριασμών Ανάλογα με τη Φύση ή το Περιεχόμενό τους
7.1Γενικά
7.2Λογαριασμοί αξιών
7.3Λογαριασμοί προσώπων ή προσωπικοί
7.4Λογαριασμοί εξόδων
7.5Λογαριασμοί εσόδων
7.6Αντίθετοι λογαριασμοί
7.7Αποσβέσεις των παγίων περιουσιακών στοιχείων
7.8Λογαριασμοί Εκμεταλλεύσεων και Αποτελεσμάτων χρήσης
7.9Αμιγείς και μεικτοί λογαριασμοί
7.10Διάμεσοι ή ενδιάμεσοι λογαριασμοί
7.11Λογαριασμοί προβλέψεων για κινδύνους και έξοδα
7.12Μεταβατικοί λογαριασμοί
7.13Λογαριασμοί Τάξης
7.14Ερωτήσεις - Ασκήσεις.
Κεφάλαιο 8: Λογιστικά Βιβλία- Λογιστικά Σφάλματα
8.2Τα λογιστικά βιβλία.
Κεφάλαιο 9: Ισολογισμός τέλους χρήσης
9.1Γενικά
9.2Προσαρμογή των λογαριασμών στην απογραφή
9.3Η λογιστική εργασία στο τέλος της διαχειριστικής χρήσης. Η σειρά των λογιστικών εργασιών
9.4Ανάλυση των λογιστικών εργασιών που γίνονται στο τέλος της χρήσης
9.5Γενική Εφαρμογή
9.6Ερωτήσεις - Ασκήσεις.
2. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «ΑΡΧΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ» των Βάθη Α., Ζωντήρου Δ., Σπεντζούρη Χ.-Λ., Τομάρα Π.
Κεφάλαιο 1: Το Μάρκετινγκ στη Σύγχρονη Κοινωνία
1.1Έννοια και περιεχόμενο του Μάρκετινγκ
1.2Η φιλοσοφία του Μάρκετινγκ
1.3Η οικονομική σημασία του Μάρκετινγκ
1.4Οι κατηγορίες του Μάρκετινγκ, τα πεδία και οι πε-ριορισμοί εφαρμογής του
1.5Μάρκετινγκ και Περιβάλλον
1.6Το «προφίλ» (profile) του στελέχους Μάρκετινγκ Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.
Κεφάλαιο 2: Ο Προγραμματισμός του Μάρκετινγκ
2.1Έννοια και Χρησιμότητα του Προγραμματισμού
2.5Κατάρτιση Προγραμμάτων Μάρκετινγκ και Έλεγχος Εφαρμογής
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.
Κεφάλαιο 3: Συμπεριφορά Καταναλωτή
3.1Συμπεριφορά του καταναλωτή
3.2Γενικό πρότυπο συμπεριφοράς καταναλωτή
3.3Υποδείγματα καταναλωτικής συμπεριφοράς. Κεφάλαιο 6: Το προϊόν
6.1Η έννοια του προϊόντος
6.4Το νέο προϊόν και η διαδικασία ανάπτυξής του
6.5Το όνομα του προϊόντος
6.6Η συσκευασία του προϊόντος
6.7Η ετικέτα του προϊόντος
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.
Κεφάλαιο 7: Τιμή και Τιμολογιακή Πολιτική
7.1Η έννοια της τιμής
7.2Καθορισμός τιμής πώλησης
7.3Καθορισμός τιμών βάσει του κόστους και της ζήτησης
7.4Στρατηγικές και πολιτικές τιμολόγησης
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.
Κεφάλαιο 8: Η Διανομή
8.1Έννοια και σημασία του δικτύου διανομής
8.2Βασικοί τύποι δικτύων διανομής
8.4Παράγοντες εκλογής (επιλογής) δικτύων
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.
Κεφάλαιο 9: Προώθηση
9.1Εισαγωγή στην προώθηση
9.2Αρχές της επικοινωνίας
9.3Ανάπτυξη των στόχων επικοινωνίας
9.4Διαδικασία επικοινωνίας και μίγμα προώθησης
9.5Δαπάνες προώθησης
9.6Το πρόγραμμα προώθησης
9.7Διαφήμιση
9.8Προσωπική πώληση
9.9Δραστηριότητες προώθησης πωλήσεων
9.10Δημοσιότητα- Δημόσιες Σχέσεις-Χορηγία
9.11Ανακεφαλαίωση
Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.
Κεφάλαιο 11: Η Οργάνωση ενός Σύγχρονου Γραφείου Μάρκετινγκ
11.1Η οργανωτική δομή του γραφείου Μάρκετινγκ
11.3Σχέσεις - Επικοινωνία
11.4Βασικές Λειτουργίες του Γραφείου Μάρκετινγκ Οι ερωτήσεις-ασκήσεις του κεφαλαίου που αντιστοιχούν στην προαναφερόμενη ύλη.
3.ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS) ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ», Φω- λίνας Δ.
Κεφάλαιο 1: Διοίκηση Logistics Κεφάλαιο 2: Κλάδος Διοίκησης Logistics και Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην Ελλάδα Κεφάλαιο 3: Διοίκηση Logistics και Εξυπηρέτηση Πελατών Κεφάλαιο 4: Προμήθειες Κεφάλαιο 5: Διαχείριση αποθεμάτων Κεφάλαιο 6: Αποθήκευση Κεφάλαιο 7: Δίκτυα Διανομής Κεφάλαιο 8: Μεταφορές
Κεφάλαιο 9: Πληροφοριακά Συστήματα και Τεχνολογίες Logistics
Κεφάλαιο 10: Σύγχρονες τάσεις στη Διοίκηση Logistics ΤΟΜΕΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ 1. ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ (Θεωρητικό Μέρος)
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ» των Σταθά Δ., Μπίθα Α. ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ (ΘΕΩΡΙΑ)
Εισαγωγή
Κεφάλαιο 1 - Βασικές έννοιες και ορισμοί Κεφάλαιο 2 - Μονάδες μέτρησης Γωνιών - Μηκών - Εμβαδών
Κεφάλαιο 3 - Μετρούμενα μεγέθη και βασικά τοπογραφικά όργανα
Κεφάλαιο 4 - Απλές τοπογραφικές εφαρμογές Σημείωση: Οι ενότητες αυτού του κεφαλαίου συνί- σταται να ενταχθούν στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων.
Κεφάλαιο 5 - Μέθοδοι αποτύπωσης οικοπέδων Κεφάλαιο 6 - Υπολογισμοί Εμβαδών και Όγκων.
2. Υπολογισμός Όγκου χωματισμών
2. ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ (Θεωρητικό Μέρος) ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
ΒΙΒΛΙΑ: 1) «ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΕΡΓΑ I» Σακελλαρίου Μ., Σερέφο- γλου Β., Μαραβέας Χ.
2) «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ» Λίτινας Ν., Γιαν- νακόπουλος Φ.
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «Κτιριακά 'Εργα I»
Κεφ. 1 - Μορφές και είδη κτιρίων. Να δοθεί έμφαση στην ενότητα 1.6.
Κεφ. 2 - Ονοματολογία - Κατάταξη εδαφών (Εκτός από την ενότητα 2.5.3.2. Όρια Atterberg).
Σημείωση: 2.4.1.: Δεν συνιστάται η απομνημόνευση τύπων από τους μαθητές/τριες αλλά να γίνουν απλές εφαρμογές με τους δείκτες e,n,S,w. Τα ειδικά βάρη να αναφερθούν επιγραμματικά.
Να δοθεί έμφαση στην ενότητα 2.5.2.1.-Κοκκομετρική ανάλυση και η αντίστοιχη άσκηση.
Κεφ. 3 - Μηχανικές Ιδιότητες Εδάφους (Εκτός 3.3, 3.4, 3.5) Σημείωση: Να δοθεί έμφαση στα παραδείγματα υπολογισμού των πιέσεων λόγω του ιδίου βάρους.
Κεφ. 4 - Θεμέλια Κεφ. 5 - Αντιστηρίξεις Κεφ. 8 - Τοιχοποιίες Κεφ. 9 - Λιθοδομές.
Το βιβλίο «Τεχνολογία Δομικών Υλικών», Β'Τάξης 1ου Κύκλου, Ειδικότητας Κτιριακών Έργων ΤΕΕ, προτείνεται να χρησιμοποιηθεί, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, συμπληρωματικά για την διδασκαλία της ανωτέρω ύλης. Πιο συγκεκριμένα, με αφορμή την διδασκαλία των ενοτήτων που διδάσκονται στα Κτιριακά Έργα, προτείνεται να ενσωματωθούν στην διδασκαλία θέματα-έννοιες από τις παρακάτω διδακτικές ενότητες:
Κεφ. 3: Ιδιότητες των Δομικών Υλικών
Κεφ. 10: Σκυρόδεμα
Κεφ. 16: Μονωτικά
Κεφ. 18: Χρώματα- Βερνίκια.
ΤΟΜΕΑΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
1. ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΒΙΒΛΙΑ:
1.«ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ» Β' τάξη 1ου κύκλου ΤΕΕ, Σχε- διασμός Εσωτερικών Χώρων, Γραφικές Τέχνες, Συντήρηση Έργων Τέχνης- Αποκατάσταση, Ν. Αντωνοπούλου, Κ. Κούρτης, Χ. Παπαδάκης
2.«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΤΟΙΜΩΝ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ» Β' τάξη 1ου κύκλου ΤΕΕ, Τομέα Κλωστοϋφαντουργίας και Ένδυσης, Κ. Τριπολίτης, Π. Θάνος
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ Κεφάλαιο/Ενότητες
Από το 1ο ΒΙΒΛΙΟ: «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ»
Α' ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Κεφ. 1 Εισαγωγή
Κεφ. 2 Διδακτικοί στόχοι - μεθοδολογία διδασκαλίας
Κεφ. 3 Βασικές Αρχές Ελευθέρου Σχεδίου Κεφ. 4 Υλικά και μέσα σχεδίασης Κεφ. 5 Μορφή αντικειμένων και χώρος Κεφ. 6 Παρατήρηση και ανάγνωση μορφών και χώρου Κεφ. 7 Προσαρμογή του θέματος στο χαρτί Κεφ. 8 Μέγεθος και τοποθέτηση θέματος στη σχεδιαστική επιφάνεια
Κεφ. 9 Σημείο - Γραμμή - Περίγραμμα - Φόρμα Κεφ. 10 Δομή του θέματος Κεφ. 11 Άξονες - Κλίσεις
Κεφ. 12 Μετρήσεις - Συγκρίσεις - Υπολογισμοί - Αναλογίες Κεφ. 13 Φως και σκιά - Άσπρο και μαύρο - Τόνος Κεφ. 14 Διάφοροι τρόποι γραφής - Ύφος σχεδίου Κεφ. 15 Τονική απόδοση τους υφής των υλικών Κεφ. 16 Πλαστικά Στοιχεία - Σύνθεση.
Β' ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Κεφ. 1 Αναγωγική και επαγωγική διαδικασία Κεφ. 2 Σχήματα θετικά και αρνητικά - πλήρη και κενά Κεφ. 3 Σύγκριση των τόνων και αναλογική μεταφορά τους στη σχεδιαστική επιφάνεια Κεφ. 4 Εκμαγείο εκ του φυσικού Κεφ. 5 Οπτική αντίληψη Κεφ. 6 Η αίσθηση του βάθους Κεφ. 7 Αυτοσκιά και ερριμένη σκιά Κεφ. 8 Απόλυτος και φαινόμενος τόνος - Αντιθέσεις και εντάσεις Κεφ. 9 Σκίτσο
Κεφ. 10 Μετατροπή τονικής εικόνας σε γραμμικό με το χέρι
Κεφ. 11 Αναπαραγωγή δισδιάστατης εικόνας
Από το 2ο ΒΙΒΛΙΟ: «ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΤΟΙΜΩΝ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ»
Κεφάλαια - Ενότητες
Κεφάλαιο 2: Αναλογίες Σώματος
Κεφάλαιο 3: Κεφάλι
Κεφάλαιο 4: Γραμμές ισορροπίας
Κεφάλαιο 5: Βασικό γυναικείο σκίτσο
Κεφάλαιο 6: Βασικό γυναικείο σκίτσο - Κίνηση άκρων
Κεφάλαιο 7: Βασικό ανδρικό σκίτσο
Κεφάλαιο 8: Βασικό παιδικό σκίτσο
Κεφάλαιο 9: Ενδυματολογικές λεπτομέρειες
Κεφάλαιο 10: Ένδυση φιγούρας.
2.ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ» Β' τάξη-Ενιαίου Λυκείου, των Μονεμβασίτου Α., Παυλίδη Γ., Παυλίδου Α. Κεφάλαιο/Ενότητες Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή
Κεφάλαιο 2: Υλικά, μέσα και όργανα σχεδίασης. Κεφάλαιο 3: Οργάνωση - παρουσίαση πίνακα. Κεφάλαιο 4: Γραμμές.
Κεφάλαιο 5: Γράμματα και αριθμοί.
Κεφάλαιο 6: Γεωμετρικές Κατασκευές.
Κεφάλαιο 7: Κλίμακα σχεδίασης.
Κεφάλαιο 8: Διαστασιολόγηση.
Κεφάλαιο 9: Προβολές.
Κεφάλαιο 10: Προβολές στο αρχιτεκτονικό σχέδιο.
3.ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ» (Κεφ. 1 έως και 12), Γ' τάξη Γενικού Λυκείου (επανέκδοση με βελτιώσεις) των Ζιρώ Ο., Μερτζάνη Ε., Πετρίδου Β.
Κεφάλαιο/Ενότητες
Κεφ. 1: Παλαιολιθική και Νεολιθική εποχή Κεφ. 2: Η τέχνης της Μεσοποταμίας - Η τέχνη της Αι- γύπτου
Κεφ. 3: Η Τέχνη του Αιγαίου
Οι αφετηρίες της ευρωπαϊκής τέχνης: Κυκλαδικός, Μι- νωικός, Μυκηναϊκός Πολιτισμός Κεφ. 4: Η Ελληνική τέχνη: από τους Γεωμετρικούς στους Αρχαϊκούς χρόνους Γεωμετρικοί χρόνοι, Αρχαϊκοί χρόνοι Κεφ. 5: Κλασική και Ελληνιστική τέχνη Η κλασική περίοδος. Το τέλος της κλασικής εποχής: οι ελληνιστικοί χρόνοι Κεφ. 6: Η ρωμαϊκή τέχνη Κεφ. 7: Η βυζαντινή τέχνη
Κεφ. 8: Η χριστιανική τέχνη το Μεσαίωνα. Η ρομανική τέχνη, η γοτθική τέχνη
Κεφ. 9: Οι εξωευρωπαϊκοί πολιτισμοί. Η τέχνη της Κίνας, της Ινδίας, της Ιαπωνίας, του Ισλάμ, η προκολομβιανή τέχνη, η τέχνη της Αφρικής.
Κεφ. 10: Η τέχνη την εποχή της Αναγέννησης Κεφ. 11: Η τέχνη του Μπαρόκ Κεφ. 12: Νεοκλασικισμός.
ΤΟΜΕΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥ-ΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
1. ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ (ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ) (Θεωρητικό Μέρος) ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
Από το ΒΙΒΛΙΟ: «ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ», Α' τάξη, 1ου Κύκλου ΤΕΕ, Τομέας Ηλεκτρολογίας (Βουρνάς Κ., Δαφέρμος Ο., Πάγκαλος Σ., Χατζαράκης Γ.)
Κεφάλαιο 1: Βασικές γνώσεις και έννοιες 1.1: Βασικές γνώσεις και έννοιες
-Οι ηλεκτρικές ιδιότητες της ύλης - Ηλεκτρικό φορτίο
-Ο Νόμος του Κουλόμπ (Coulomb)
Ενότητα 1.2: Ηλεκτρικό Ρεύμα - Ένταση ηλεκτρικού ρεύματος
-Η κίνηση των ηλεκτρικών φορτίων
-Το ηλεκτρικό κύκλωμα. Το ηλεκτρικό ρεύμα. Ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος
-Πυκνότητα του ηλεκτρικού ρεύματος
-Μονάδες μέτρησης της έντασης του ηλεκτρικού ρεύματος
-Αμπερόμετρα
Ενότητα 1.3: Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) - Ηλεκτρική Τάση - Πηγές
-Διαφορά δυναμικού ή ηλεκτρική τάση
-Ηλεκτρικά στοιχεία και πηγές.
-Ηλεκτρεγερτική δύναμη των πηγών
-Μονάδες μέτρησης της ηλεκτρικής τάσης. Βολτόμετρα Κεφάλαιο 2: Το συνεχές ρεύμα
Ενότητα 2.1: Νόμος του ΩΜ - Ηλεκτρική Αντίσταση - Ηλεκτρική Αγωγιμότητα
-Αγωγοί - μονωτές - ημιαγωγοί. Ηλεκτρική αντίσταση. Νόμος του ΩΜ
-Αντιστάσεις (γραμμικές, μη γραμμικές) - Μονάδες μέτρησης αντίστασης. Ειδική Αντίσταση συρμάτων
-Εξάρτηση της αντίστασης από την Θερμοκρασία - Ηλεκτρική Αγωγιμότητα και Ειδική αγωγιμότητα - Μονάδες.
-Ο Νόμος του ΩΜ σε πλήρες κύκλωμα
-Παραδείγματα.
Ενότητα 2.2: Κανόνες του Κίρχοφ (Kirchhoff). Κανόνες ηλεκτρικών κυκλωμάτων.
-1ος και 2ος Κανόνας του Κίρχοφ
-Συνδεσμολογίες με αντιστάσεις σε σειρά και παράλληλα
-Μικτή συνδεσμολογία -Παραδείγματα
-Συνδέσεις πηγών
-Ρύθμιση της εντάσεως του ρεύματος Ροοστάτες
-Ρύθμιση της τάσεως - ποτενσιόμετρα.
Ενότητα 2.3: Ηλεκτρική Ενέργεια και Ισχύς
-Αρχή διατήρησης ενέργειας - ηλεκτρική ενέργεια - θερμότητα Joule -μονάδες
-Ηλεκτρική ισχύς - μονάδες
-Θερμικός νόμος του Joule
-Μονάδες μέτρησης - Ισοδυναμία KWh και Kcal- Βαθμός Απόδοσης.
Κεφάλαιο 3: Το μαγνητικό πεδίο
Ενότητα 3.1: Μαγνητισμός - Ηλεκτρομαγνητισμός
-Φυσικοί - τεχνητοί μαγνήτες - Μαγνητικό πεδίο και μαγνητικές γραμμές
-Γήινος μαγνητισμός
-Μαγνητικά υλικά.
Ενότητα 3.2: Το ηλεκτρικό ρεύμα και το μαγνητικό πεδίο
-Το μαγνητικό πεδίο ευθύγραμμου αγωγού και πηνίου
-Μαγνητική επαγωγή - Μαγνητική ροή
Ενότητα 3.4: Ηλεκτρομαγνητική Επαγωγή
-Πειράματα εμφάνισης ΗΕΔ εξ' επαγωγής
-Ο νόμος της Επαγωγής - παράδειγμα
-Ηλεκτρεγερτική δύναμη εξ επαγωγής - Παράδειγμα. Φορά του Επαγωγικού ρεύματος, νόμος του Lenz
-Αυτεπαγωγή και συντελεστής αυτεπαγωγής-παρά- δειγμα. Σταθερά χρόνου R-L
-Αμοιβαία επαγωγή - συντελεστής αμοιβαίας επαγωγής - παράδειγμα.
Ενότητα 3.5: Το ηλεκτρικό ρεύμα σε μαγνητικό πεδίο
-Κίνηση ηλεκτρικού φορτίου σε μαγνητικό πεδίο. Κανόνες
-Δύναμη Laplace σε ρευματοφόρο αγωγό μέσα σε μαγνητικό πεδίο
Κεφάλαιο 4: Ηλεκτρικό πεδίο - πυκνωτές
Ενότητα 4.1: Το ηλεκτρικό πεδίο
-Ένταση ηλεκτρικού πεδίου
-Ηλεκτρικές δυναμικές γραμμές
-Ομογενές ηλεκτρικό πεδίο - πεδίο στο εσωτερικό αγωγών
-Ηλεκτροστατική επίδραση
-Σχέση μεταξύ διαφοράς δυναμικού και έντασης του ηλεκτρικού πεδίου
Ενότητα 4.2: Πυκνωτές
-Πυκνωτές - Οπλισμοί - Χωρητικότητα - Μονάδες
-Διηλεκτρική σταθερά
-Επίπεδος πυκνωτής. Το ηλεκτρικό Πεδίο επιπέδου πυκνωτή παράδειγμα
-Συνδεσμολογίες σειράς, παράλληλη και μικτή πυκνωτών. Παράδειγμα
-Τύποι - Είδη πυκνωτών
-Καμπύλες φόρτισης - εκφόρτισης πυκνωτή. Σταθερά χρόνου. Παράδειγμα.
Κεφάλαιο 5: Το εναλλασσόμενο ρεύμα (Α.Ο)
Ενότητα 5.1: Εναλλασσόμενο ρεύμα A.C.
-Μεταβαλλόμενα και εναλλασσόμενα ρεύματα (απε- ριοδικό - περιοδικό - μικτό - εναλλασσόμενο)
-Περίοδος του εναλλασσόμενου ρεύματος
-Ημιτονική μεταβολή της παραγόμενης τάσης σύμφωνα με την γωνία περιστροφής περιστρεφόμενης σπείρας
-Περίοδος, συχνότητα, φάση και Κυκλική συχνότητα εναλλασσόμενων μεγεθών, Παράδειγμα
-Ενεργές τιμές τάσης, έντασης - πλάτος τάσης, παράδειγμα
2. ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΛΕ- ΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (Θεωρητικό Μέρος)
ΒΙΒΛΙΟ:
Γ ια το Θεωρητικό μέρος του μαθήματος: «ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ» των Σ. Αντωνόπουλου κ.ά.
Για το Ηλεκτρολογικό Σχέδιο και επικουρικά για το θεωρητικό μέρος: «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ» των Φ. Δημόπουλου κ.ά.
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
ΕΝΟΤΗΤΕΣ - ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ
Βασικές έννοιες (μεγέθη, σύμβολα, μονάδες)
1.3ΒΑΣΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ, ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑ
Παροχή ηλεκτρικών εγκαταστάσεων (Δίκτυα μεταφοράς - διανομής, μονοφασική - τριφασική παροχή, μετρητής ΔΕΗ, κ.λπ.)
1.4ΡΕΥΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ Αγωγοί και καλώδια
(κατηγορίες, είδη, χαρακτηριστικά, τυποποιημένες δι- ατομές, χρώμα μόνωσης, επιτρεπόμενη ένταση)
2.1ΓΕΝΙΚΑ
2.2ΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΩΔΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
2.3ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΗ ΕΝΤΑΣΗ ΑΓΩΓΩΝ
2.4ΟΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΔΙΑΤΟΜΕΣ ΑΓΩΓΩΝ Σωλήνες, κουτιά διακλάδωσης, ρευματοδότες, κανάλια, σχάρες, κ.λπ.
3.1ΓΕΝΙΚΑ
3.2ΣΩΛΗΝΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΛΩΔΙΩΝ
3.3ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΣΩΛΗΝΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
3.4ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΠΑΡΟΧΗΣ- ΛΗΨΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ
3.5ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΛΙΚΩΝ Όργανα ελέγχου και διακοπής
(διακόπτες διαφόρων τύπων, ασφάλειες τήξης, αυτόματες ασφάλειες, ασφαλειοδιακόπτες)
4.1ΓΕΝΙΚΑ
4.2ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ
4.3ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ
Επίδραση του ηλεκτρικού ρεύματος στον άνθρωπο. Τάση επαφής.
5.1ΓΕΝΙΚΑ
5.2ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Μέθοδοι προστασίας
(είδη γειώσεων, διακόπτης διαφυγής έντασης)
5.3ΜΕΘΟΔΟΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
4.4ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Κατασκευαστικά στοιχεία γειώσεων
5.4ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΕΙΩΣΗΣ Αντικεραυνική προστασία
5.5ΑΝΤΙΚΕΡΑΥΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Σχεδιασμός απλής οικιακής εγκατάστασης - Φορτία και συμβατικά φορτία
6.1ΓΕΝΙΚΑ
6.2ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΦΟΡΤΙΑ
6.3ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΡΗΤΗ - ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΟΙΚΙΑΣ
Γραμμές παροχής ηλεκτρικών οικιακών συσκευών
9.1ΓΕΝΙΚΑ
9.2ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΚΟΥΖΙΝΑΣ
9.3ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΕΡΙΣΤΗΡΩΝ - ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΗΡΩΝ
9.4ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΨΥΓΕΙΟΥ
9.5ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ
9.6ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΠΛΥΝΤΗΡΙΟΥ
9.7ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΘΕΡΜΟΣΥΣΣΩΡΕΥΤΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑ-ΤΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Πίνακες διανομής οικιακών εγκαταστάσεων
7.1ΓΕΝΙΚΑ
7.2ΜΟΝΟΦΑΣΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
7.3ΤΡΙΦΑΣΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ Υπολογισμός των διατομών των γραμμών με κριτήριο
την πτώση τάσης
6.4ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΔΙΑΤΟΜΩΝ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Μελέτη - σχεδίαση ηλεκτρικής εγκατάστασης οικίας
11.1ΓΕΝΙΚΑ
11.2ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
11.3ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
11.4ΣΤΑΔΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ
1. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ (Θεωρητικό Μέρος)
ΒΙΒΛΙΑ:
α. «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ», Αντωνελάκης Ισί- δωρος-Μάριος, Παπαγεωργίου Προκόπης β. «ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ - ΑΝΤΟΧΗ ΥΛΙΚΩΝ», Ροζάκος Ν., κ.ά.
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ
(Βλέπε στο οικείο ΦΕΚ)
Άρθρο 3
Η ισχύς της παρούσας υπουργικής απόφασης αρχίζει από το σχολικό έτος 2022-2023.
Κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα της παρούσας υπουργικής απόφασης παύει να ισχύει.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μαρούσι, 1 Νοεμβρίου 2022
Υπουργική Απόφαση 135504/Δ3/2022 - ΦΕΚ 5636/Β/3-11-2022
Καθορισμός των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της B' τάξης των Λυκείων των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, της εξεταστέας ύλης και του τρόπου αξιολόγησης αυτών κατά το σχολικό έτος