x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 37237/ΣΤ1/2007 - ΦΕΚ 635/Β/27-4-2007

Καθορισμός κριτηρίων καταλληλότητας & επιλογής χώρων, για την ανέγερση Δημοσίων διδακτηρίων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και χώρων μετά κτιρίων καταλλήλων για στέγαση Σχολικών Μονάδων.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.

Το αρχικό κείμενο με τις διατάξεις όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ. οι οποίες έχουν τροποποιηθεί μεταγενέστερα.

Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 37237/ΣΤ1/2007

ΦΕΚ 635/Β/27-4-2007

Καθορισμός κριτηρίων καταλληλότητας & επιλογής χώρων, για την ανέγερση Δημοσίων διδακτηρίων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και χώρων μετά κτιρίων καταλλήλων για στέγαση Σχολικών Μονάδων.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του π.δ. 414/28.12.1998 (Φ.Ε.Κ. 291/Α) «Μετατροπή του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων σε Ανώνυμη Εταιρεία και έγκριση του Καταστατικού της».

2. Τις διατάξεις του ν. 2218/1994 (ΦΕΚ 90 /Α) «Ίδρυση Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης κ.λ.π.».

3. Τις διατάξεις του ν. 2240/1994 (ΦΕΚ 153/Α) «Συμπλήρωση διατάξεων για την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση κ.λ.π.».

4. Τις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 3467/2006 (ΦΕΚ 128/Α) «Επιλογή στελεχών Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης…. και άλλες διατάξεις».

5. Τις διατάξεις του ν. 3431/2006 του Υ.Μ.Ε. (ΦΕΚ 13/Α/3.2.2006) «Περί Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις».

6. Την υπ’ αριθμ. 53571/3839 (ΦΕΚ 1105/Β/6.9.2000) κοινή υπουργική απόφαση «Μέτρα προφύλαξης του κοινού από την λειτουργία κεραιών εγκατεστημένων στην ξηρά».

7. Την υπ’ αριθμ. 3060 (ΦΟΡ) 238 (ΦΕΚ 512/Β/25.4.2002) κοινή υπουργική απόφαση «Μέτρα προφύλαξης του κοινού από την λειτουργία διατάξεων εκπομπής ηλεκτρομαγνητικών πεδίων χαμηλών συχνοτήτων».

8. Το π.δ. 180/1979 (ΦΕΚ 46/Α) όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 457/1990 (ΦΕΚ 175/Α) και το π.δ. 257/2001 (ΦΕΚ 184/Α) «Περί των όρων λειτουργίας καταστήματος πωλήσεως οινοπνευματωδών ποτών και κέντρων διασκεδάσεως».

9. Την υπ’ αριθμ. 10788/2004 απόφαση (ΦΕΚ 285/Δ/5.3.2004) του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.

10. Το άρθρο 1 του ν. 2545/1997, (ΦΕΚ 254/Α) του Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., για τις Βιομηχανικές και Επιχειρηματικές Περιοχές Β.Ε.-Π.Ε.

11. Την υπ’ αριθμ. 13727/724/03 (ΦΕΚ 1087/Β) κοινή υπουργική απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, για τις μεμονωμένες βιομηχανικές-βιοτεχνικές μονάδες μέσης ή υψηλής όχλησης.

12. Το άρθρο 2 της Υγειονομικής Διάταξης Υιβ/2000/1995, (ΦΕΚ 343/Β) και οι ελάχιστες αποστάσεις που καθορίζονται στην Υ.Α. 83840/359/86 για τις Πτηνοκτηνοτροφικές μονάδες.

13. Λοιπές διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων σχετικών με τις οχλούσες δραστηριότητες, αποφασίζουμε:

Καθορίζουμε τα κριτήρια καταλληλότητας και επιλογής χώρων για την ανέγερση διδακτηρίων, καθώς και χώρων μετά κτιρίων, καταλλήλων για στέγαση σχολικής μονάδας, ως εξής:

1. Χωροταξική κατανομή - Συσχετισμός με το Πολεοδομικό Σχέδιο - Αποστάσεις.

Η επιλογή των σχολικών χώρων πρέπει να επιδιώκεται στο πλαίσιο της διαδικασίας κατάρτισης-έγκρισης του Πολεοδομικού Σχεδίου (Ρυθμιστικά Σχέδια, Γενικά πολεοδομικά Σχέδια, Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης, Πολεοδομικές Μελέτες). Σε περίπτωση τροποποίησης του ισχύοντος πολεοδομικού σχεδίου ή στην περίπτωση μη ύπαρξης εγκεκριμένου σχεδίου, και εφόσον υφίστανται λόγοι επείγοντος, η διερεύνηση των αναγκών για τον καθορισμό νέων σχολικών χώρων θα γίνεται σε επίπεδο πολεοδομικής ενότητας.

Σε κάθε περίπτωση πέραν του καθορισμού ενός σχολικού χώρου θα πρέπει να επιδιώκεται και η θεσμοθέτηση χρήσεων στη γειτνιάζουσα περιοχή.

Κατά την χωροθέτηση νέων Δημοσίων Σχολείων, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι θέσεις, η περιοχή επιρροής και το μαθητικό δυναμικό των ήδη υπαρχόντων Δημοσίων Σχολείων, ώστε οι μέγιστες διανυόμενες αποστάσεις από τους μαθητές, εξαιρουμένων των μαθητών Α.Μ.Ε.Α., με αφετηρία μέτρησης το γεωμετρικό κέντρο του προτεινομένου οικοπέδου, να είναι οι εξής:

1.1 Απόσταση 400-500 μέτρα για τα νήπια.

1.2 Απόσταση 400-800 μέτρα για μαθητές του Δημοτικού.

1.3 Απόσταση 1000- 1200 μέτρα για μαθητές Γυμνασίου.

1.4 Απόσταση 1000 -1500 μέτρα για μαθητές Λυκείου.

Σημειώνεται ότι μόνο σε οικιστικές περιοχές, που δεν υπάρχουν οικόπεδα στην προαναφερομένη απόσταση, μπορεί να γίνουν αποδεκτοί χώροι που βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση και πάντως όχι μεγαλύτερη του διπλασίου της κατώτερης αποδεκτής απόστασης κατά περίπτωση.

2. Προσπέλαση - Προσβασιμότητα.

Κατά την επιλογή του οικοπέδου λαμβάνονται υπόψη όλα τα μέτρα που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων, για την ισότιμη προσβασιμότητα, προσπελασιμότητα και την ασφάλεια των μαθητών κατά την μετακίνησή τους προς και από το Σχολικό Κτίριο.

Πέραν τούτου, πρέπει να αποφεύγεται κατά το δυνατόν, η γειτνίαση με οδικές αρτηρίες μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου, σιδηροδρομικές γραμμές, σταθμούς λεωφορείων, επαγγελματικούς χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, ζώνη άμεσης επιρροής διαδρόμων αερολιμένων και αεροδιαδρόμων κ.λ.π. και γενικότερα κάθε χώρου που η λειτουργία του μπορεί να βλάψει την ασφάλεια και την υγεία των μετακινουμένων μαθητών.

3. Oχλούσες χρήσεις του περιβάλλοντος χώρου.

Ο προτεινόμενος χώρος επιβάλλεται να βρίσκεται σε απόσταση κατ’ ελάχιστον ίση με την οριζομένη από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων και σύμφωνα με τους εκάστοτε περιορισμούς που επιβάλλουν οι αρμόδιοι φορείς κατά το στάδιο της αδειοδότησης της οχλούσας δραστηριότητας, όπως αυτή καθορίζεται για τα κατωτέρω:

3.1 Σταθμοί κεραιών στην ξηρά - Γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Υποσταθμοί υψηλής τάσης και Κ.Υ.Τ.

Κατά την επιλογή του σχολικού χώρου πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα, ώστε να εξασφαλίζεται η τήρηση των προβλεπομένων από τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων ορίων ασφαλούς έκθεσης, κατά περίπτωση, σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία ή σε ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία, των μαθητών, εκπαιδευτικών και των εργαζομένων στους σχολικούς χώρους, όπως αυτά ορίζονται από τις διατάξεις της εγκατάστασης κεραιών και του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας.

Σε περίπτωση που κατά την εν λόγω επιλογή διαπιστώνεται, βάσει μετρήσεων από αρμόδιους ή εξουσιοδοτημένους φορείς, υπέρβαση των ορίων ασφαλούς έκθεσης του κοινού, πρέπει να ενημερώνονται έγκαιρα οι αρμόδιες αρχές, ώστε να εξασφαλιστεί η τήρηση των προβλεπομένων ορίων πριν την έναρξη λειτουργίας του σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του.

3.2 Πρατήρια υγρών και αερίων καυσίμων.

3.3 Βιομηχανικές δραστηριότητες, αποθήκες επικίνδυνων εμπορευμάτων.

3.4  Καταστήματα όπως μπάρ, χώροι τυχερών παιγνίων, οίκοι ανοχής κ.λ.π.

3.5 Σωφρονιστικά ιδρύματα, Νοσηλευτικά Ιδρύματα, Νεκροταφεία.

3.6 Πτηνοκτηνοτροφικές μονάδες.

Κατά την επιλογή του σχολικού χώρου για τις περιπτώσεις 3.2 έως 3.6 πρέπει να τηρούνται οι προβλεπόμενες από την Νομοθεσία σχετικές διατάξεις και κανονιστικές πράξεις.

3.7 Να αποφεύγονται γενικά χώροι ή λειτουργίες, που αποτελούν εστίες ηχορύπανσης, ατμοσφαιρικής ρύπανσης, επικίνδυνης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, πυρκαγιάς, εκρήξεων και λοιπών μολύνσεων, ώστε να αποτρέπονται οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι που απορρέουν από τη γειτνίαση. Επίσης να εξετάζεται η προηγούμενη χρήση του οικοπέδου και να τηρείται εύλογη απόσταση από εν δυνάμει επικίνδυνες κατασκευές, όπως καμινάδες κ.λ.π.

4. Εμβαδόν και Τεχνικά Χαρακτηριστικά Χώρων

Το εμβαδόν των απαιτουμένων χώρων για ανέγερση σχολικών κτιρίων ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και αριθμό μαθητών:

4.1 περίπου 1.200μ2 για Νηπιαγωγείο 2τάξεων, 30 νηπίων.

4.2 περίπου 1.400μ2 για Νηπιαγωγείο 3τάξεων, 60 νηπίων.

4.3 περίπου 1.850μ2 για 3/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, 90 μαθητών.

4.4 περίπου 2.600μ2 για 6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, 180 μαθητών.

4.5 περίπου 3.200μ2 για 9/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, 270 μαθητών.

4.6 περίπου 3.800μ2 για 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, 360 μαθητών.

4.7 περίπου 3.400μ2 για 6/θέσιο Γυμνάσιο ή Λύκειο, 210 μαθητών.

4.8 περίπου 4.200μ2 για 9/θέσιο Γυμνάσιο ή Λύκειο, 315 μαθητών.

4.9 περίπου 4.800μ2 για 12/θέσιο Γυμνάσιο ή Λύκειο, 420 μαθητών.

4.10 περίπου 5.000 έως 7000μ2 για ΕΠΑΛ. ανάλογα με τις ειδικότητες και τα εργαστήρια.

4.11 Προτιμητέα οικόπεδα με κανονικό σχήμα, επίπεδα χωρίς έντονες κλίσεις και ελεύθερα κτισμάτων ή άλλων εγκαταστάσεων.

Σε πυκνοδομημένες περιοχές, που δεν υπάρχουν χώροι με την προαναφερομένη επιφάνεια, μπορεί να γίνουν αποδεκτοί χώροι με μικρότερη επιφάνεια, εφόσον τα λοιπά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν την δυνατότητα ανέγερσης του απαιτουμένου διδακτηρίου.

5. Εμβαδόν και Τεχνικά Χαρακτηριστικά Χώρων μετά Κτιρίων καταλλήλων για στέγαση Σχολικών Μονάδων.

Όσον αφορά τα υπό ενοικίαση κτίρια, η επιλογή θα γίνεται σύμφωνα με τα κριτήρια των παραγράφων 1, 2, 3 της παρούσης απόφασης και επί πλέον θα εξετάζονται τα εξής:

5.1 Το εγκεκριμένο Κτιριολογικό Πρόγραμμα της αντίστοιχης σχολικής βαθμίδας.

5.2 Η στατική επάρκεια του κτιρίου.

5.3 Η νομιμότητα της κατασκευής τους ή η αιτιολογημένη εξαίρεσή της από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις.

5.4 Η τήρηση των διατάξεων του Γ.Ο.Κ. του 1985 και του Κτιριοδομικού Κανονισμού του π.δ. 71/1988 (ΦΕΚ32/Α/17.2.1988) για την Πυροπροστασία, του π.δ. του 1991 (ΦΕΚ 164/Δ/11.4.1991) για τους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων καθώς και η νομοθεσία που αφορά στις κατασκευές και εγκαταστάσεις για άτομα ειδικής κατηγορίας Α.Μ.Ε.Α.

5.5 Τα δομικά υλικά κατασκευής τους να μην περιέχουν επιβλαβή για την υγεία στοιχεία όπως π.χ. αμίαντο.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 2 Απριλίου 2007

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 7423 φορές

Τελευταία Νέα