x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Προεδρικό Διάταγμα 107/1998 - ΦΕΚ 98/Α/7-5-1998 (Κωδικοποιημένο)

Αποστολή και Συγκρότηση του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού και καθορισμός κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας σχετικής με το Όπλο αυτό.

Το κείμενο του παρόντος Π.Δ. τίθεται παρακάτω όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα με τις διατάξεις του Ν.4407/2016 - ΦΕΚ 133/Α/26-7-2016.


ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ Υπ’ αριθμ. 107/1998

 ΦΕΚ 98/Α/7-5-1998

Αποστολή και Συγκρότηση του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού και καθορισμός κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας σχετικής με το Όπλο αυτό.

Έχοντας υπόψη :
α. Τις διατάξεις των άρθρων 1 παράγρ. 2 α" (2) και 25 παράγρ. 9 του Ν. 2439/1996 “Ιεραρχία και εξέλιξη των μονίμων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, κλπ. ...” (ΦΕΚ Α" 219)
β. Τη γνωμοδότηση του Ανωτάτου Στρατιωτικού Συμβουλίου που διατυπώθηκε στο 11ο Πρακτικό της 4ης/20-01-97 Συνεδρίασης αυτού
γ. Την υπ’ αριθμ. 4, 22ης/97 Συνεδρίασης, Εισήγηση του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων Ενόπλων Δυνάμεων
δ. Το άρθρο 29Α του Ν. 1558/1985 (ΦΕΚ Α" 137), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/92 (ΦΕΚ Α" 154) και τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του Ν. 2469/1997 (ΦΕΚ Α" 38), και το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται επιβάρυνση εις βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
ε. Την υπ’ αριθμ. 153/98 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, αποφασίζουμε :

Άρθρο 1
Αποστολή

Αποστολή του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού είναι η διεξαγωγή επιχειρήσεων μάχης, σε συνεργασία με τα άλλα Όπλα του Στρατού Ξηράς ή και ανεξάρτητα απ" αυτά, και η εκτέλεση ποικίλων αποστολών μάχης, υποστήριξης μάχης και διοικητικής μέριμνας, ανεξάρτητα ή σε συνεργασία με τους άλλους Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Άρθρο 2
Συγκρότηση

1. Το Όπλο της Αεροπορίας Στρατού συγκροτείται από :
α. Τη Διεύθυνση Αεροπορίας Στρατού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ/ΔΑΣ).
β. Σχηματισμούς, Συγκροτήματα, Μονάδες και Ανεξάρτητες Υπομονάδες Ελικοπτέρων (Ε/Π) και Αεροσκαφών (Α/Φ).
γ. Τη Σχολή Αεροπορίας Στρατού (ΣΑΣ).
δ. Διοικήσεις ή Διευθύνσεις Αεροπορίας Στρατού σε Μείζονες Σχηματισμούς.
ε. Γραφεία Συνδέσμων Αεροπορίας Στρατού σε Σχηματισμούς.
2. Η λεπτομερής οργάνωση, υπαγωγή και σύνθεση σε προσωπικό και υλικό των αναφερομένων στη προηγούμενη παράγραφο, καθορίζονται από τους Πίνακες Οργανώσεως και Υλικού (ΠΟΥ), οι οποίοι εκδίδονται με μέριμνα του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ).

Άρθρο 3
Προέλευση νεοεισερχόμενου ιπτάμενου προσωπικού

1. Το νεοεισερχόμενο στην Αεροπορία Στρατού ιπτάμενο προσωπικό (χειριστές), αποτελείται από Ανθυπολοχαγούς απόφοιτους της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων (ΣΣΕ) και μόνιμους Λοχίες της κατηγορίας των Διοικητικών, απόφοιτους της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών του Στρατού Ξηράς (ΣΜΥ). Το ως άνω προσωπικό θεωρείται νεοεισερχόμενο κατά το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την έξοδό του από τη ΣΣΕ και τη ΣΜΥ μέχρι την απονομή πτυχίου χειριστού Α/Φ ή Ε/Π.
2. Ο αριθμός των νεοεισερχομένων κατ" έτος στην Αεροπορία Στρατού είναι ανάλογος των εκάστοτε υφιστάμενων αναγκών και καθορίζεται σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται για τη κατανομή στα Όπλα και Σώματα των αποφοιτούντων από τη ΣΣΕ και τη ΣΜΥ.
3. Η υγειονομική εξέταση των νεοεισερχομένων στην Αεροπορία Στρατού Ανθυπολοχαγών και μονίμων Λοχιών, πραγματοποιείται μετά την κατανομή τους στο Όπλο της Αεροπορίας Στρατού και πριν τη φοίτησή τους στο βασικό τμήμα εκπαιδεύσεως χειριστών Α/Φ ή Ε/Π της ΣΑΣ, σύμφωνα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες που καθορίζονται από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για τη κρίση της σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
4. Στη περίπτωση που νεοεισερχόμενος στην Αεροπορία Στρατού κριθεί υγειονομικά ακατάλληλος για το ιπτάμενο προσωπικό του "Όπλου αυτού, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για τη κρίση της σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, ή πτητικά ακατάλληλος, πριν την αποφοίτησή του από τη ΣΑΣ, κατά τα ειδικότερα καθοριζόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 10 του παρόντος, μετατάσσεται στο Όπλο του Πεζικού. Η μετάταξη συντελείται με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που προκαλείται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
5. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται από το έτος 1998, κατά το οποίο εξέρχονται από τις παραγωγικές Σχολές οι πρώτοι Ανθυπολοχαγοί και μόνιμοι Λοχίες του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού.

Άρθρο 4
Αρχική Στελέχωση

1. Η αρχική στελέχωση του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού, θα γίνει από προσωπικό των παρακάτω κατηγοριών :
α. Μόνιμους αξιωματικούς, ανθυπασπιστές και μόνιμους υπαξιωματικούς, όλων των Όπλων και Σωμάτων, οι οποίοι έχουν εκπαιδευθεί ως χειριστές Α/Φ ή Ε/Π στη ΣΑΣ και είναι κάτοχοι πτυχίου σε ισχύ.
β. Αξιωματικούς Ειδικής Μονιμότητας του Ν. 324/1976 (ΦΕΚ Α" 127), οι οποίοι υπηρετούν ήδη στην Αεροπορία Στρατού.
γ. Μόνιμους αξιωματικούς, ανθυπασπιστές και μόνιμους υπαξιωματικούς όλων των Όπλων και Σωμάτων, πλην του Τεχνικού, οι οποίοι έχουν εκπαιδευθεί ως τεχνικοί Α/Φ ή Ε/Π.
2. Το προσωπικό της υποπαραγράφου 1α του παρόντος άρθρου, θα μεταταγεί στο Όπλο της Αεροπορίας Στρατού αφού επιλεγεί σύμφωνα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες που καθορίζονται στο άρθρο 5 του παρόντος.
3. Για τους ήδη υπηρετούντες αξιωματικούς Ειδικής Μονιμότητας, συντάσσεται πίνακας, χωρίς τήρηση της διαδικασίας επιλογής του επομένου άρθρου, ο οποίος κυρώνεται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας. Η μετάταξη στο Όπλο της Αεροπορίας Στρατού συντελείται με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που προκαλείται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας εντός τριάντα ημερών από τη κύρωση του πίνακα. Μετατασσόμενοι στο νέο Όπλο οι αξιωματικοί Ειδικής Μονιμότητας συνεχίζουν να διέπονται από τις διατάξεις του Ν. 324/76 (ΦΕΚ Α" 127).
4. Το προσωπικό της υποπαραγράφου 1γ του παρόντος άρθρου θα συνεχίσει να υπηρετεί στην Αεροπορία Στρατού όπως μέχρι τώρα, χωρίς να μεταταγεί.
5. Σε περίπτωση αδυναμίας συμπληρώσεως του απαιτούμενου προς μετάταξη προσωπικού, ή υπάρξεως αυξημένων μελλοντικών απαιτήσεων, επιπλέον των αναφερομένων στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου δύναται να αποδίδεται στην Αεροπορία Στρατού και αριθμός μόνιμων αξιωματικών χειριστών Α/Φ ή Ε/Π από όλα τα Όπλα ή Σώματα, για όσο χρονικό διάστημα κρίνεται αναγκαία η παραμονή τους σε θέσεις του Όπλου της Αεροπορίας Στρατού, χωρίς να απαιτείται μετάταξη κατά τους ισχύοντες κανονισμούς .

Άρθρο 5
Διαδικασία και κριτήρια μετάταξης στο Όπλο

της Αεροπορίας Στρατού των εκπαιδευθέντων χειριστών αεροσκαφών ή ελικοπτέρων (αξιωματικών - ανθυπασπιστών - μονίμων υπαξιωματικών)
1. Το ΓΕΣ συγκροτεί επιτροπή για την επιλογή των αξιωματικών, ανθυπασπιστών και μονίμων υπαξιωματικών οι οποίοι έχουν εκπαιδευθεί ως χειριστές Α/Φ ή Ε/Π στη ΣΑΣ, είναι κάτοχοι πτυχίου σε ισχύ και επιθυμούν να μεταταγούν στην Αεροπορία Στρατού, αποτελούμενη από :
α. Τον Α΄ Υπαρχηγό του ΓΕΣ, ως πρόεδρο, και
β. Τους Διευθυντές των Α" και Β" Κλάδων του ΓΕΣ, τους Διευθυντές των
Διευθύνσεων Αεροπορίας Στρατού και Οργανώσεως του ΓΕΣ, τον Διευθυντή του 1ου Επιτελικού Γραφείου του ΓΕΣ και έναν επιτελή του Γραφείου αυτού, ως μέλη.
2. Καθήκοντα Εισηγητού της επιτροπής ασκεί ο επιτελής του 1ου Επιτελικού Γραφείου του ΓΕΣ.
3. Στο πρόεδρο της επιτροπής παραδίδονται τα παρακάτω στοιχεία :
α. Υπηρεσιακές αναφορές των επιθυμούντων μετάταξη στην Αεροπορία Στρατού, με τις οποίες δηλώνεται η επιθυμία τους για μετάταξη στο Όπλο αυτό.
β. Δελτία Μεταβολών και Περιληπτικά Σημειώματα των προς επιλογή στελεχών, καθώς και δελτίο ετήσιας υγειονομικής εξέτασης ιπταμένου, το οποίο πρέπει να είναι σε ισχύ κατά το χρόνο που θα γίνει η επιλογή.
γ. Πίνακας στον οποίο φαίνονται τα αεροπορικά μέσα στα οποία έχει εκπαιδευθεί κάθε υποψήφιος και ο αριθμός των ωρών πτήσεως που έχει συμπληρώσει σε κάθε αεροπορικό μέσο, κυρωμένος από τη Διεύθυνση Αεροπορίας Στρατού (ΔΑΣ).
δ. Πίνακας στον οποίο φαίνονται οι επιδόσεις των υποψηφίων στα Σχολεία Ανθυπολοχαγών, Διοικητών Υπομονάδων και Διοικητών Μονάδων, στο Τμήμα Αρχικής Εκπαίδευσης της ΣΑΣ και στην Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, καθώς και η σειρά επιτυχίας τους σ’ αυτά, κυρωμένος από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης του ΓΕΣ.
ε. Αριθμητικός πίνακας, κυρωμένος από τη Διεύθυνση Οργανώσεως του ΓΕΣ, στον οποίο φαίνονται κατά βαθμό οι ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν.
4. Με απόφαση του Αρχηγού του ΓΕΣ καθορίζονται οι λεπτομέρειες της διαδικασίας βαθμολόγησης των παρακάτω κριτηρίων, προκειμένου η επιτροπή να αξιολογήσει τους αναφερόμενους στην υποπαράγραφο 1α του άρθρου 4 του παρόντος :
α. Αεροπορικά μέσα στα οποία είναι εκπαιδευμένος ο κάθε υποψήφιος.
β. Πτητική εμπειρία (ώρες πτήσεως συνολικά).
γ. Βαθμολογία στα Σχολεία και τις Σχολές της υποπαραγράφου 3δ του παρόντος άρθρου.
δ. Ποινές και λοιπά δυσμενή στοιχεία.
ε. Γενική εικόνα που παρουσιάζει ο κρινόμενος μέσα από τα στοιχεία που τηρούνται στον ατομικό του φάκελο.
5. Η επιτροπή, με βάση τα στοιχεία των παραγράφων 3 και 4 του παρόντος άρθρου, αξιολογεί τους υποψηφίους και καταρτίζει πίνακες στους οποίους φαίνονται :
α. Οι κρινόμενοι ως κατάλληλοι για μετάταξη, κατά βαθμό και κατά σειρά αξιολόγησης.
β. Οι κρινόμενοι ως μη κατάλληλοι για μετάταξη και η πλήρης αιτιολόγηση των λόγων της ακαταλληλότητάς τους.
6. Επί των παραπάνω πινάκων γνωματεύει το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο (ΑΣΣ) και συντάσσεται ο τελικός πίνακας του προς μετάταξη προσωπικού, ο οποίος υποβάλλεται στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας για κύρωση. Η μετάταξη στο Όπλο της Αεροπορίας Στρατού συντελείται με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που προκαλείται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας εντός τριάντα ημερών από τη κύρωση του πίνακα.

Άρθρο 6
Εξέλιξη

1. Οι ιπτάμενοι αξιωματικοί προελεύσεως ΣΣΕ και ΣΜΥ, εξελίσσονται σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στις διατάξεις του Ν. 2439/96. Την ίδια ακριβώς εξέλιξη έχουν τόσο οι εκ των Όπλων όσο και οι εκ των Σωμάτων μετατασσόμενοι στο Όπλο της Αεροπορίας Στρατού.
2. Όσοι από τους παραπάνω χάσουν την πτητική τους ικανότητα και μεταφερθούν σε μία από τις Ειδικές Καταστάσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις περί καταστάσεων των αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (Ελαφρά Υπηρεσία, Υπηρεσία Γραφείου), εξελίσσονται σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στις σχετικές διατάξεις του Ν. 2439/1996.
3. Για την εξέλιξη των ανθυπασπιστών και μονίμων υπαξιωματικών, εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις περί ιεραρχίας και προαγωγών των ανθυπασπιστών και μονίμων υπαξιωματικών, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 2109/1992 (ΦΕΚ Α" 205), για όσους από αυτούς χάσουν την πτητική τους ικανότητα και μεταφερθούν σε μία από τις Ειδικές Καταστάσεις της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.

Άρθρο 7
Αρχαιότητα

1. Οι μετατασσόμενοι αξιωματικοί Όπλων εντάσσονται στο προσωπικό της Αεροπορίας Στρατού κατά βαθμό και κατά τη γενική μεταξύ τους σειρά αρχαιότητας, την οποία είχαν πριν τη μετάταξή τους. Οι εκ των Σωμάτων μετατασσόμενοι, διατηρούν τη μεταξύ τους αρχαιότητα και εντάσσονται στην Αεροπορία Στρατού στην επετηρίδα των Όπλων του Στρατού Ξηράς μετά τον τελευταίο ομοιόβαθμό τους αξιωματικό Όπλων που προήχθη στον βαθμό αυτό κατά το ίδιο ημερολογιακό έτος.
2. Για τον καθορισμό της αρχαιότητας και την ένταξη των μετατασσομένων ανθυπασπιστών και μονίμων υπαξιωματικών στην επετηρίδα των Όπλων, ανεξαρτήτως του Όπλου ή Σώματος από το οποίο προέρχονται, θα εφαρμοσθεί η διαδικασία που καθορίζεται από την παράγραφο 8 του άρθρου 4 του ΝΔ 445/74 (ΦΕΚ Α" 160).
3. Οι περί αρχαιότητας διατάξεις της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας περί ιεραρχίας και εξέλιξης των μονίμων αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και περί ιεραρχίας και προαγωγών των ανθυπασπιστών και μονίμων υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, ισχύουν και για το προσωπικό της Αεροπορίας Στρατού, είτε αυτό προέρχεται από μετάταξη, είτε απευθείας από τις παραγωγικές σχολές αξιωματικών και μονίμων υπαξιωματικών.

Άρθρο 8
Φοίτηση σε Σχολεία

1. Οι νεοεισερχόμενοι Ανθυπολοχαγοί και μόνιμοι Λοχίες, άρθρο 3 παράγραφος 1 εδάφ. β, παρακολουθούν τα Σχολεία της Σχολής Πεζικού στα οποία φοιτούν και οι Ανθυπολοχαγοί και μόνιμοι Λοχίες Πεζικού της ίδιας με αυτούς τάξης. (*)

 *Η παρ. 1 του άρθρου 8 του Π.δ. 107/1998 (Α98), καταργήθηκε με το άρθρο 48 παρ.ζ του ν.4407/2016 ΦΕΚ 133/Α/26-7-2016

2. Μέχρι να οργανωθούν και λειτουργήσουν αντίστοιχα Σχολεία στη ΣΑΣ :
α. Το προερχόμενο από μετάταξη προσωπικό παρακολουθεί τα προβλεπόμενα για το βαθμό του Σχολεία και Σχολές του Όπλου ή Σώματος από το οποίο μετετάγη.
β. Το προσωπικό της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, μετά την απονομή πτυχίου χειριστού Α/Φ ή Ε/Π, παρακολουθεί τα προβλεπόμενα για το βαθμό του Σχολεία της Σχολής Πεζικού.
3. Πέραν των σχολείων των παρ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου, οι αξιωματικοί της ΑΣ φοιτούν και στα σχολεία που καθορίζονται κάθε φορά ως υποχρεωτικά με το ΠΔ του οποίου η έκδοση προβλέπεται από το άρθρο 7 του Ν. 2439/96 (ΦΕΚ Α΄ 219).
4. Για τους αξιωματικούς της ΑΣ η φοίτηση στα σχολεία των παρ. 1 έως 3 αποτελεί τυπικό προσόν κρίσης για προαγωγή, ενώ η επιτυχής φοίτηση αποτελεί ουσιαστικό προσόν που εκτιμάται από τα συμβούλια κρίσεων. Η κλίμακα βαθμολογίας είναι αυτή που καθορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 7 του Ν. 2439/96 (ΦΕΚ Α΄ 219).
5. Οι αξιωματικοί της ΑΣ που αποφοιτούν από Σχολές εξωτερικού ισότιμες με τα σχολεία που καθορίζονται στις διατάξεις του άρθρου αυτού, αποκτούν τα ίδια προσόντα.

Άρθρο 9
Χρόνος Διοικήσεως

1. Οι ιπτάμενοι αξιωματικοί, ανθυπασπιστές και μόνιμοι υπαξιωματικοί, συμπληρώνουν τον προβλεπόμενο για το βαθμό τους χρόνο διοικήσεως σε θέσεις που προβλέπονται από τους ΠΟΥ του ΓΕΣ.
2. Ο απαιτούμενος για τους αξιωματικούς σε κάθε βαθμό ελάχιστος χρόνος διοίκησης ως προσόν για προαγωγή, είναι ο ακόλουθος :
α. Ανθυπολοχαγός : Ένα (1) έτος σε οποιαδήποτε Μονάδα Αεροπορίας Στρατού, ως χειριστής Α/Φ ή Ε/Π.
β. Υπολοχαγός :
(1) Δύο (2) έτη σε Μονάδες Επιθετικών Ε/Π ως χειριστής τέτοιων Ε/Π ή
(2) Δύο (2) έτη στον κατεχόμενο βαθμό ως χειριστής Α/Φ ή Ε/Π σε Μονάδες Αεροπορίας Στρατού ή ως εκπαιδευτής πτήσεων στη ΣΑΣ και εφ’ όσον έχει συμπληρώσει τέσσερα (4) συνολικά έτη από τότε που ονομάστηκε αξιωματικός σε οποιαδήποτε Μονάδα Αεροπορίας Στρατού και στη ΣΑΣ.
γ. Λοχαγός :
(1) Ένα (1) έτος ως Διοικητής Λόχου Διοικήσεως της ΣΑΣ ή οποιασδήποτε άλλης Μονάδας Αεροπορίας Στρατού ή
(2) Δύο (2) έτη στον κατεχόμενο βαθμό ή πέντε (5) έτη συνολικά από τότε που ονομάστηκε αξιωματικός, σε Μονάδες επιθετικών Ε/Π, ως χειριστής τέτοιων Ε/Π ή
(3) Τρία (3) έτη στον κατεχόμενο βαθμό σε Μονάδες Ε/Π Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας, ως χειριστής τέτοιων Ε/Π ή οκτώ (8) έτη συνολικά από τότε που ονομάστηκε αξιωματικός σε οποιαδήποτε άλλη Μονάδα Αεροπορίας Στρατού και στη ΣΑΣ.
δ. Ταγματάρχης :
(1) Ένα (1) έτος ως υποδιοικητής οποιασδήποτε Μονάδας Αεροπορίας Στρατού ή
(2) Ένα (1) έτος ως διοικητής Λόχου Α/Φ ή Ε/Π, ανεξάρτητου ή εντεταγμένου ή δέκα (10) έτη συνολικά από τότε που ονομάστηκε αξιωματικός σε Μονάδες Αεροπορίας Στρατού και στη ΣΑΣ ή
(3) Ένα (1) έτος στον κατεχόμενο βαθμό ή επτά (7) έτη συνολικά, από τότε που ονομάστηκε αξιωματικός, σε Μονάδες επιθετικών Ε/Π, ως χειριστής τέτοιων Ε/Π ή
(4) Δύο (2) έτη στον κατεχόμενο βαθμό ή έξι (6) έτη συνολικά από τότε που ονομάστηκε αξιωματικός, σε Μονάδες Ε/Π Μέσης Μεταφορικής Ικανότητας, ως χειριστής τέτοιων Ε/Π.
ε. Αντισυνταγματάρχης :
Ένα (1) έτος στον κατεχόμενο βαθμό ως :
(1) Διοικητής Μονάδος Αεροπορίας Στρατού ή
(2) Υποδιοικητής της ΣΑΣ ή Μονάδας Αεροπορίας Στρατού ή
(3) Επιτελής - Σύνδεσμος Αεροπορίας Στρατού σε Σχηματισμό ή Αρχιεκπαιδευτής της ΣΑΣ ή αξιωματικός Γραφείου Τυποποίησης - Αξιολόγησης (ΓΤΑ) ή Επιτελής Γραφείου Ασφαλείας Πτήσεων και Εδάφους (ΓΑΠΕ) Σχηματισμού ή Συγκροτήματος Αεροπορίας Στρατού και εφόσον έχει συμπληρώσει ένδεκα (11) συνολικά έτη από τότε που ονομάστηκε αξιωματικός, σε Μονάδες Αεροπορίας Στρατού και στη ΣΑΣ.
στ. Συνταγματάρχης :
Ένα (1) έτος στον κατεχόμενο βαθμό ως :
(1) Διοικητής Σχολής ή Συγκροτήματος Αεροπορίας Στρατού ή
(2) Υποδιοικητής ή Επιτελάρχης Σχηματισμού ή
(3) Επιτελής στη ΔΑΣ και εφ’ όσον έχει συμπληρώσει δώδεκα (12) συνολικά έτη από τότε που ονομάστηκε αξιωματικός, σε Μονάδες Αεροπορίας Στρατού και στη ΣΑΣ.
3. Ο απαιτούμενος για τους ανθυπασπιστές και μόνιμους υπαξιωματικούς σε κάθε βαθμό ελάχιστος χρόνος διοίκησης ως προσόν για προαγωγή, είναι ο ακόλουθος :
α. Λοχίας : Ένα (1) έτος σε οποιαδήποτε Μονάδα Αεροπορίας Στρατού, ως χειριστής Α/Φ ή Ε/Π.
β. Επιλοχίας - Αρχιλοχίας : Δύο (2) έτη στη ΣΑΣ ή σε Μονάδα ή ανεξάρτητη Υπομονάδα Αεροπορίας Στρατού, ως χειριστής Α/Φ ή Ε/Π.
γ. Ανθυπασπιστής : Τρία (3) έτη στη ΣΑΣ ή σε Μονάδα ή ανεξάρτητη Υπομονάδα της Αεροπορίας Στρατού, ως χειριστής Α/Φ ή Ε/Π.
4. Για τους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας, δεν απαιτείται η συμπλήρωση χρόνου διοικήσεως.
5. Οι θέσεις διοίκησης που αναφέρονται στο παρόν άρθρο καθορίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 2439/96 και του άρθρου 14 του ΝΔ 445/74. Το αυτό ισχύει και για τον καθορισμό και άλλων θέσεων, εάν οι θέσεις του προηγουμένου εδαφίου δεν επαρκούν για την δοκιμασία σ" αυτές του προσωπικού.
6. Όσοι μεταταγούν στην Αεροπορία Στρατού θα κριθούν για προαγωγή στον επόμενο βαθμό από αυτόν που κατέχουν κατά το χρόνο μετάταξης, με βάση τα περί χρόνου διοικήσεως καθοριζόμενα στο παρόν άρθρο, σε συνδυασμό με την παράγραφο 9 του άρθρου 6 του Ν. 2439/96. Η διάταξη του προηγουμένου εδαφίου εφαρμόζεται αναλόγως και για τους Ανθυπασπιστές και μονίμους υπαξιωματικούς.

Άρθρο 10
Μετάταξη για Λόγους Υγείας ή Πτητικής Ανεπάρκειας

1. Οι Ανθυπολοχαγοί και οι μόνιμοι Λοχίες οι οποίοι κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους στο Τμήμα Αρχικής Εκπαίδευσης Χειριστών Α/Φ ή Ε/Π της ΣΑΣ και πριν από την αποφοίτησή τους, κρίνονται πτητικά ακατάλληλοι για λόγους υγείας, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για την κρίση της σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, ή πτητικά ανεπαρκείς, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 11 του παρόντος σε συνδυασμό και με τις σχετικές προβλέψεις του Οργανισμού Λειτουργίας της ΣΑΣ, μετατάσσονται στο Όπλο του Πεζικού.
2. Οι αποφοιτήσαντες από τη ΣΑΣ, κάτοχοι πτυχίου χειριστού Α/Φ ή Ε/Π, όταν κριθούν πτητικά ακατάλληλοι για λόγους υγείας, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις για την κρίση της σωματικής ικανότητας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, ή πτητικά ανεπαρκείς, για τους λόγους που αναφέρονται στην υποπαράγραφο 3α του άρθρου 13 του ΝΔ 1400/73 ή κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 11 του παρόντος, παραπέμπονται στο ΑΣΣ το οποίο :
α . Λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες ανάγκες, τον συνολικό χρόνο υπηρεσίας του αξιωματικού ή υπαξιωματικού στην Αεροπορία Στρατού καθώς και την επιθυμία του να μεταταγεί ή όχι από το "Όπλο αυτό, αποφαίνεται εάν αυτός που κρίθηκε πτητικά ακατάλληλος για λόγους υγείας, ικανός όμως για την Ενεργό Υπηρεσία :
(1) Θα μεταταγεί στο Όπλο του Πεζικού, εφόσον ανήκει στο μη προερχόμενο από μετάταξη προσωπικό ή στο Όπλο ή Σώμα στο οποίο ανήκε πριν μεταταγεί στην Αεροπορία Στρατού ή
(2) Θα συνεχίσει να υπηρετεί στην Αεροπορία Στρατού εκτελώντας υπηρεσία σε θέσεις και καθήκοντα μη ιπταμένου προσωπικού. Στους αξιωματικούς της κατηγορίας αυτής δύναται να ανατεθεί διοίκηση επιχειρησιακής Μονάδος, ανεξάρτητης ή μη Υπομονάδος, πλην Μονάδος ή Υπομονάδος Αεροσκαφών (Α/Φ) ή Ελικοπτέρων (Ε/Π), αναλόγως των ειδικών γνώσεων ή των προσόντων τους.
β. Ενεργεί σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στις διατάξεις περί Καταστάσεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, για όσους κρίνονται πτητικά ακατάλληλοι για λόγους υγείας, πλην όμως ικανοί για την Υπηρεσία Γραφείου ή την Ελαφρά Υπηρεσία.
3. Η μετάταξη συντελείται με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος που προκαλείται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.
4. Οι κρινόμενοι πτητικά ακατάλληλοι αλλά ικανοί για την Ενεργό Υπηρεσία, παραμένουν εντεταγμένοι στις επετηρίδες τους, χωρίς να χάνουν την σειρά αρχαιότητάς τους, ασχέτως αν θα συνεχίσουν ή όχι να υπηρετούν στην Αεροπορία Στρατού.
5. Για την εξέλιξη των μεταφερομένων στην Κατάσταση Ελαφράς Υπηρεσίας ή Υπηρεσίας Γραφείου, εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις της νομοθεσίας περί Καταστάσεων καθώς και περί Ιεραρχίας και Εξελίξεως των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Άρθρο 11
Πτητική Ανεπάρκεια - Μειωμένη Πτητική Έφεση και Πειθαρχικότητα κατά τις Πτήσεις

1. Ιπτάμενος αξιωματικός, ανθυπασπιστής ή μόνιμος υπαξιωματικός, χειριστής ή τεχνικός, ανεξαρτήτως βαθμού, τίθεται υπό κρίση πτητικής καταλληλότητας λόγω μειωμένης πτητικής ικανότητας ή μειωμένης πτητικής έφεσης και πειθαρχικότητας κατά τις πτήσεις, στις παρακάτω περιπτώσεις :
α. Όταν χειρίζεται το Α/Φ ή E/Π ή εκτελεί τις προβλεπόμενες διαδικασίες στο έδαφος ή στον αέρα, με τρόπο που θέτει σε κίνδυνο την ασφαλή και επιτυχή εκτέλεση της πτήσης.
β. Όταν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται αυτή, η σημειούμενη εξέλιξη και απόδοσή του γενικά, δεν είναι ανάλογη της εκπαίδευσης που έχει υποστεί και των ωρών πτήσης που συμπληρώθηκαν απ’ αυτόν.
γ. Όταν αποτύχει σε δύο συνεχείς αξιολογήσεις ή εξετάσεις αέρος.
δ. Όταν αποτύχει σε δύο συνεχείς αξιολογήσεις ή εξετάσεις εδάφους επί επαγγελματικών θεμάτων, που διενεργούνται από τη ΣΑΣ ή τη Μονάδα ή το Σχηματισμό Αεροπορίας Στρατού.
ε. Όταν αποτύχει σε δύο συνεχείς αξιολογήσεις ή εξετάσεις εδάφους επί επαγγελματικών θεμάτων, που διενεργούνται από τη ΔΑΣ.
στ. Όταν χαρακτηρισθεί ότι έχει μειωμένη πτητική έφεση σε δύο (2) συνεχή ή τρία (3) συνολικά πτητικά εξάμηνα. Κατά την κρίση της πτητικής έφεσης λαμβάνονται υπόψη οι ώρες πτήσης που συμπληρώνει, σε συνάρτηση και με τα πέραν των πτήσεων καθήκοντά του, καθώς και η προθυμία του για πτήσεις τόσο υπό φυσιολογικές συνθήκες, όσο και υπό ειδικές συνθήκες, δηλαδή νυκτερινές πτήσεις, πτήσεις πάνω από θάλασσα, πτήσεις μόνος (solo) σε Αεροσκάφη (Α/Φ) ή Ελικόπτερα (Ε/Π) που ίπτανται με ένα (1) χειριστή ως απαραίτητο μέλος πληρώματος, πτήσεις με χρήση διόπτρων νυκτερινής όρασης.
ζ. Όταν παρουσιάζει απειθαρχία κατά τις πτήσεις, από την οποία τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια προσωπικού ή υλικού ή παρακωλύθηκε η ομαλή διεξαγωγή των πτήσεων και της εκπαίδευσης ή ματαιώθηκε κατ’ επανάληψη η εκτέλεση ανατεθείσας αποστολής.
η. Όταν παραβαίνει τους κανόνες και διαταγές πτήσεων ή τις ειδικές διαταγές για την εκτέλεση συγκεκριμένης πτήσης ή αρνείται κατ’ εξακολούθηση να εκτελέσει συγκεκριμένη πτήση, χωρίς επαρκή αιτιολόγηση ή εκφράζει απαρέσκεια για πτήση με συγκεκριμένο τύπο Α/Φ ή Ε/Π ή εμφανίζει γενική απαρέσκεια για τις πτήσεις.
θ. Όταν προσέρχεται για πτήση μετά από χρήση οινοπνευματωδών ποτών ή τοξικών ουσιών. Η χρήση αυτή διαπιστώνεται από τον Διοικητή ή Υποδιοικητή της Μονάδας και βεβαιώνεται υπό ιατρού της Υπηρεσίας.
ι. Αν οι επιδόσεις του γενικά στον εξομοιωτή πτήσεων δεν είναι ανάλογες της εκπαίδευσης που έχει υποστεί και των ωρών πτήσης που έχουν συμπληρωθεί.
ια. Όταν ως μέλος πληρώματος Α/Φ ή Ε/Π εμπλακεί σε αεροπορικό ατύχημα που πρoξενήθηκε από υπαιτιότητά του, αποκλειστική ή συντρέχουσα. Για την απόδειξη της υπαιτιότητας διενεργείται "Ένορκη Διοικητική Εξέταση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
2. Κατά τις περιπτώσεις των υποπαραγράφων α, β και ια της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία :
α. Διακόπτονται οι πτήσεις του χειριστού ή του ιπταμένου τεχνικού με απόφαση του Διοικητού της Μονάδας, η οποία καταχωρείται στην Ημερήσια Διαταγή της Μονάδας.
β. Ο χειριστής ή ο ιπτάμενος τεχνικός εξετάζεται σε γενική πτήση και πτήση με όργανα από το Διοικητή της Μονάδας, εφ’ όσον αυτός είναι κάτοχος πτυχίου εκπαιδευτού πτήσεων κατηγορίας Β΄ ή από άλλο κατάλληλο εκπαιδευτή πτήσεων οριζόμενο με την Ημερήσια Διαταγή της Μονάδας ή από διμελή επιτροπή που συγκροτείται με διαταγή του Σχηματισμού στον οποίο υπάγεται η Μονάδα του κρινομένου. Τα μέλη της επιτροπής αυτής πρέπει :
(1) Να είναι σε βαθμό ανώτεροι ή αν αυτό δεν είναι εφικτό, αρχαιότεροι του εξεταζομένου, κάτοχοι πτυχίου εκπαιδευτού πτήσεων κατηγορίας Β΄.
(2) Να προέρχονται, το μεν ένα μέλος από τη Μονάδα του εξεταζομένου, το δε άλλο από τη ΣΑΣ ή από οποιαδήποτε άλλη Μονάδα Αεροπορίας Στρατού.
γ. Μετά την ολοκλήρωση της εξετάσεως, συντάσσεται έκθεση, η οποία υποβάλλεται ιεραρχικά στη ΔΑΣ και εφόσον ο εξετασθείς έχει κριθεί επιτυχών, επαναδιατίθεται για πτήσεις με διαταγή της ΔΑΣ.
δ. Αν αυτός που εξετάστηκε κριθεί αποτυχών, έστω και από έναν των αναφερομένων στην υποπαράγραφο 2β του παρόντος άρθρου, επανεξετάζεται σε πτήση από τριμελή επιτροπή που ορίζεται από τη ΔΑΣ κατά τα οριζόμενα στον οικείο κανονισμό και της οποίας τα μέλη είναι ανώτεροι ή αρχαιότεροι του εξεταζομένου.
ε. Η έκθεση εξετάσεως της τριμελούς επιτροπής υποβάλλεται στην ΔΑΣ και εφόσον ο εξεταζόμενος έχει κριθεί ομόφωνα ότι πέτυχε στις εξετάσεις, με διαταγή της ΔΑΣ διατίθεται για πτήσεις. Εάν κριθεί αποτυχών από ένα ή περισσότερα μέλη της επιτροπής, η υπόθεση παραπέμπεται στο ΑΣΣ κατά τα οριζόμενα στον οικείο κανονισμό το οποίο αποφαίνεται για την πτητική καταλληλότητα του εξετασθέντος.
3. Κατά την περίπτωση της υποπαραγράφου 1γ του παρόντος άρθρου, ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία :
α. Αν ο εξετασθείς απέτυχε σε αξιολογήσεις ή εξετάσεις αέρα που έγιναν από εντεταλμένους εξεταστές μέχρις επιπέδου Σχηματισμού, ακολουθείται η διαδικασία των υποπαραγράφων α, β και γ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
β. Αν ο εξετασθείς απέτυχε σε αξιολογήσεις ή εξετάσεις αέρα που έγιναν από εντεταλμένους εξεταστές της ΔΑΣ, ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφεται στις υποπαραγράφους δ και ε της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.
4. Αν ο υπό κρίση πτητικής καταλληλότητας χειριστής Α/Φ ή Ε/Π, πριν από οποιαδήποτε εξέταση στην πτήση απ" αυτές που καθορίζονται στις παραγράφους 2 και 3 του παρόντος άρθρου, απέχει από τις πτήσεις πάνω από δέκα ημέρες, τότε ορίζεται από τη Μονάδα στην οποία ανήκει η εκτέλεση αριθμού ωρών πτήσης ανάλογου του χρόνου αποχής, κατά τις οποίες του παρέχεται από έμπειρο εκπαιδευτή εκπαίδευση στον τύπο του αεροπορικού μέσου επί του οποίου θα ακολουθήσει η εξέταση.
5. Κατά την περίπτωση της υποπαραγράφου 1δ του παρόντος άρθρου, ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία, χωρίς να διακοπούν οι πτήσεις του κρινόμενου :
α. Ο κρινόμενος εξετάζεται γραπτά σε ερωτηματολόγιο που συντάσσεται από τη ΣΑΣ ή από το Τμήμα αξιολογήσεως της Μονάδας στην οποία ανήκει.
β. Αν αποτύχει στην παραπάνω εξέταση, εξετάζεται περαιτέρω προφορικά και γραπτά σε επαγγελματικά θέματα, από ειδική τριμελή επιτροπή, συγκροτούμενη από τη ΔΑΣ κατά τα οριζόμενα στον οικείο κανονισμό. Ο πρόεδρος της επιτροπής αυτής συντάσσει έκθεση απόδοσης και την υποβάλλει ιεραρχικά στη ΔΑΣ.
γ. Σε περίπτωση που ο κρινόμενος αποτύχει και στην εξέταση ενώπιον της επιτροπής, παραπέμπεται λόγω μειωμένης πτητικής ικανότητας οφειλομένης σε ανεπάρκεια επαγγελματικών γνώσεων στο ΑΣΣ, το οποίο και αποφαίνεται για την πτητική του καταλληλότητα κατά τις πάγιες διατάξεις.
6. Κατά την περίπτωση της υποπαραγράφου 1ε του παρόντος άρθρου, ο κρινόμενος εξετάζεται γραπτά και προφορικά σε επαγγελματικά θέματα από τριμελή επιτροπή κατάλληλων εξεταστών, συγκροτούμενη από το ΓΕΣ και ακολουθείται η καθοριζόμενη στις υποπαραγράφους β και γ της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου διαδικασία. Μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες αυτές, οι πτήσεις του κρινόμενου δεν διακόπτονται.
7. Με σκοπό την προετοιμασία του εξεταζομένου, πριν από οποιαδήποτε εξέταση εδάφους κατά τα καθοριζόμενα στις παραγράφους 5 και 6 του παρόντος άρθρου, πρέπει να παρεμβάλλεται χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός (1) μηνός μεταξύ των εξετάσεων.
8. Κατά την περίπτωση της υποπαραγράφου 1στ του παρόντος άρθρου, ο Αρχηγός του ΓΕΣ διατάσσει την παραπομπή του έχοντος μειωμένη πτητική έφεση στο ΑΣΣ για κρίση της πτητικής του καταλληλότητας το οποίο λαμβάνει υπόψη τα παρακάτω
α. Ειδική έκθεση η οποία συντάσσεται από το Διοικητή της Μονάδας στην οποία ανήκει ο έχων μειωμένη πτητική έφεση και υποβάλλεται ιεραρχικά στη ΔΑΣ.
β. Εισήγηση με σχόλια και παρατηρήσεις της ΔΑΣ.
γ. Οποιοδήποτε άλλο στοιχείο από τον ατομικό φάκελο του κρινόμενου.
9. Κατά τις περιπτώσεις των υποπαραγράφων ζ, η και θ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, ακολουθείται η παρακάτω διαδικασία :
α. Η Μονάδα στην οποία ανήκει ο κρινόμενος υποβάλλει ιεραρχικά στη ΔΑΣ πρόταση για τη συνέχιση ή διακοπή των πτήσεών του.
β. Ανάλογα με τις συνθήκες και τη συχνότητα εμφάνισης των περιστατικών των υποπαραγράφων ζ και η, η ΔΑΣ δύναται να διατάξει τη διακοπή των πτήσεων του κρινόμενου, μέχρι λήψεως τελικής απόφασης. Για τη περίπτωση της υποπαραγράφου θ η διακοπή των πτήσεων είναι υποχρεωτική, διατάσσεται από τη Μονάδα αμέσως μετά την πιστοποίηση του γεγονότος και καταχωρείται στην Ημερήσια Διαταγή.
γ. Ο Αρχηγός του ΓΕΣ διατάσσει την παραπομπή του κρινομένου στο ΑΣΣ για κρίση της πτητικής του καταλληλότητας ή τη συνέχιση των πτήσεων, λαμβάνοντας υπόψη έκθεση που συντάσσεται από τον Διοικητή της Μονάδας ή από ειδική επιτροπή που συγκροτείται με μέριμνα της Μονάδας στην οποία ανήκει ο κρινόμενος και τα στοιχεία που περιέχονται στον ατομικό φάκελο του κρινόμενου.
10. Κατά την περίπτωση που οι επιδόσεις του γενικά στον εξομοιωτή πτήσεων δεν είναι ανάλογες της εκπαίδευσης που έχει υποστεί και των ωρών πτήσης που έχουν συμπληρωθεί εφαρμόζονται ανάλογα τα καθοριζόμενα στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, πλην της υποπαραγράφου 2α αυτού. Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται σε εξομοιωτή πτήσεων.
11. Για όλες τις αξιολογήσεις ή εξετάσεις σε πτήση σαν όριο βαθμολογίας κάτω του οποίου ο εξεταζόμενος θεωρείται αποτυχών καθορίζεται το εβδομήντα επί τοις εκατό (70%), ενώ για τις εξετάσεις εδάφους το ογδόντα επί τοις εκατό (80%).
12. Οι εξετάσεις για τους ιπταμένους τεχνικούς, κατά τα παραπάνω, διενεργούνται στον αέρα και στο έδαφος, σε αντικείμενα της ειδικότητάς τους και από προσωπικό κατάλληλο να ελέγξει τις τεχνικές γνώσεις και ικανότητες των εξεταζομένων.

Άρθρο 12
Στολή - Διακριτικά

1. Η σύνθεση της στολής του προσωπικού και τα ειδικά διακριτικά της Αεροπορίας Στρατού, καθορίζονται από τον περί Στολών Κανονισμό που εκδίδεται από το ΓΕΣ.
2. Προσωρινά και μέχρις συμπληρώσεως του Κανονισμού περί Στολών, θα εξακολουθήσουν να φέρονται τα παλαιά διακριτικά, χωρίς καμία αλλαγή.
3. Ο Αρχηγός του ΓΕΣ εγκρίνει τα ειδικά διακριτικά της στολής των ιπταμένων, μετά από σχετική εισήγηση του Διευθυντού ΔΑΣ επί της οποίας αποφαίνεται το ΑΣΣ.

Άρθρο 13
‘Έναρξη Ισχύος

Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.
Στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
Αθήνα, 29 Απριλίου 1998

 

 


Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 2113 φορές

Τελευταία Νέα