x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση ΕΕΤΤ 1103/2/2024 - ΦΕΚ 1853/Β/26-3-2024

Κανονισμός αναφορικά με τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων παροχής υπηρεσιών πρόσβασης και διασύνδεσης.


Απόφαση ΕΕΤΤ Αριθμ. 1103/2/2024

ΦΕΚ 1853/Β/26-3-2024

Κανονισμός αναφορικά με τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων παροχής υπηρεσιών πρόσβασης και διασύνδεσης.

H ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ (ΕΕΤΤ)

Αφού έλαβε υπόψη:

α. Τις διατάξεις του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α' 184), ιδίως τα άρθρα 111, 113 περ. ι, κγ, λα και λγ, 123,131, 132, 134, 167, 168, 169 (παρ. 1, 2, με την εξαίρεση του εδαφίου (γ), τα τρία πρώτα εδάφια της παρ. 3, καθώς και τις παρ. 4, 5 και 6), 170 και 176.

β. Τις διατάξεις του ν. 4070/2012 «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημόσιων Έργων και άλλες διατάξεις» (Α' 82), ιδίως τα άρθρα 6 έως 11.

γ. Την Οδηγία (ΕΕ) 2018/1972 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018, για τη θέσπιση του Ευρωπαϊκού Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (L 321).

δ. Την υπ' αρ. οικ. 26634/924/3-5-2007 απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών «Εθνικό Σχέδιο Αριθμοδότησης των Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών» (Β' 768), όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αρ. οικ. 26073/937/26-5-2010 (Β' 805), απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την υπ' αρ. οικ. 20509/541/19-5-2011 (Β' 1284) απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την υπ' αρ. 85541/1300/27-11-2017 (Β' 4493) απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, με την υπ' αρ. 16242/26-10-2018 (Β' 5868) απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και την υπ' αρ. 425/18-6-2019 (Β' 2557) απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.

ε. Την υπό στοιχεία ΑΠ 991/4/17-5-2021 απόφαση της ΕΕΤΤ «Κανονισμός Γενικών Αδειών» (Β' 2265)ς. στ. Την υπό στοιχεία ΑΠ 732/4/11-9-2014 απόφαση της ΕΕΤΤ «Κανονισμός της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αναφορικά με τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων παροχής πρόσβασης, διασύνδεσης υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στις Διεπαφές Προγράμματος Εφαρμογής (API) και στους Ηλεκτρονικούς Οδηγούς Προγραμμάτων (EPG), κατ' εφαρμογή των άρθρων 46 παρ. 3, 47 παρ. 1-3, 48 παρ. 1-3 και 49 παρ. 3 του N. 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α'/ 10-4-2012), σε αντικατάσταση των ΕΕΤΤ ΑΠ 506/37/2009 (ΦΕΚ 369/Β/3-3-2009) και 548/19/2010 (ΦΕΚ 161/Β/ 19-2-2010)» (Β' 2940).

ζ. Την υπό στοιχεία ΑΠ 966/002/09-11-2020 απόφαση της ΕΕΤΤ «Κανονισμός Διαχείρισης και Εκχώρησης των Αριθμοδοτικών Πόρων του Εθνικού Σχεδίου Αριθμοδότησης» (Β' 5266).

η. Την υπό στοιχεία ΑΠ 938/002/25-5-2020 απόφαση της ΕΕΤΤ «Παροχή υπηρεσίας αναγνώρισης καλούσας γραμμής» (Β' 2699).

θ. Την υπό στοιχεία ΑΠ 1062/5/24-1-2023 απόφαση της ΕΕΤΤ «Κανονισμός διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)» (Β' 947).

ι. Την υπό στοιχεία ΑΠ 1058/11/19-12-2022 απόφαση της ΕΕΤΤ, «Κανονισμός για τον προσδιορισμό του Σημείου Τερματισμού Δικτύου για παροχή σταθερής υπηρεσίας» (Β' 7271).

ια. Την υπό στοιχεία ΑΠ 1076/4/20-6-2023 απόφαση της ΕΕΤΤ «Διεξαγωγή Δημόσιας Διαβούλευσης αναφορικά με την τροποποίηση του κανονισμού πρόσβασης και διασύνδεσης» με την οποία τέθηκαν σε διαβούλευση οι προτεινόμενες τροποποιήσεις του κανονισμού κατά το διάστημα 4/7/2023 έως 4/8/2023, ενώ στη συνέχεια η προθεσμία παρατάθηκε έως τις 15/9/2023 με την υπ' αρ. 48815/20-7-2023 απόφαση του Προέδρου.

ιβ. Την υπό στοιχεία ΑΠ 1091/4/13-11-2023 απόφαση της ΕΕΤΤ «Έγκριση Αποτελεσμάτων Δημόσιας Διαβούλευσης της προτεινόμενης τροποποίησης του κανονισμού αναφορικά με τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων παροχής πρόσβασης, διασύνδεσης υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στις Διεπαφές Προγράμματος Εφαρμογής (ΑΡΙ) και στους Ηλεκτρονικούς Οδηγούς Προγραμμάτων (EPG)».

ιγ. Την υπό στοιχεία ΑΠ 1091/5/13-11-2023 απόφαση της ΕΕΤΤ «Κοινοποίηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το BEREC και τις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές (Ε.Ρ.Α.) άλλων Κρατών - Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης της τροποποίησης του κανονισμού αναφορικά με τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων παροχής πρόσβασης, διασύνδεσης υπηρεσιών.

ιδ. Τις κατευθυντήριες γραμμές του του σώματος ευρωπαίων ρυθμιστών ηλεκτρονικών επικοινωνιών EREC) BoR (20) 46 «BEREC Guidelines on Common Approaches to the Identification of the Network Termination Point in different Network Topologies».

ιε. Τα σχόλια που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της διενεργηθείσας δημόσιας διαβούλευσης, ως ακολούθως:

Πάροχος

Αρ. Πρωτ.

Cosmote

9130/25-9-2023

Vodafone

9128/15-9-2023

NOVA

9129/15-9-2023

TERNA FIBER

9131/15-9-2023

ΔΕΗ

9127/15-9-2023

ιστ. Την υπ' αρ. 29216/27-11-2023 επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την ΕΕΤΤ με θέμα «EL/2023/2469 - e-signed RFI - deadline 29 November 2023», σε συνέχεια της κοινοποίησης σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΑΠ 1091/5/13-11-2023 απόφαση της ΕΕΤΤ.

ιζ. Την υπ' αρ. 9211/29-11-2023 επιστολή της ΕΕΤΤ προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με θέμα «Case EL/2023/2469: Amendment of Access and Interconnection Regulation».

ιη. Το από 30/11/2023 μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την ΕΕΤΤ, με θέμα «EL/2023/2469 - e-signed RFI - deadline 29 November 2023».

ιθ. Τ3 από 4/12/2023 απαντητικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της ΕΕΤΤ προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με θέμα «EL/2023/2469 - e-signed RFI - deadline 29 November 2023».

κ. Την υπ' αρ. 31189/13-12-2023 επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την ΕΕΤΤ με θέμα «Υπόθεση EL/2023/2469: Τροποποίηση του κανονισμού πρόσβασης και διασύνδεσης στην Ελλάδα Άρθρο 32 παράγραφος 3 της οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972: Δεν υπάρχουν παρατηρήσεις», με την οποία η ΕΕ ενημερώνει την ΕΕΤΤ ότι δεν υπάρχουν παρατηρήσεις στο κοινοποιηθέν κείμενο τροποποίησης.

κα. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, ούτε σε βάρος του προϋπολογισμού της ΕΕΤΤ.

κβ. Την υπ' αρ. ΕΕΤΤ 37403/20-2-2024 εισήγηση της αρμόδιας Υπηρεσίας της ΕΕΤΤ, και ύστερα από προφορική εισήγηση των Προέδρου και Αντιπροέδρου της ΕΕΤΤ (Καθηγητή Κωνσταντίνου Μασσέλου και Καθηγητή Δη- μήτριου Βαρουτά).

Επειδή:

1. Η ΕΕΤΤ οφείλει να εξασφαλίζει την τήρηση των αρχών του άρθρου 111 του ν. 4727/2020, (εφεξής ως ο νόμος) προάγοντας τη συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα σε δίκτυα πολύ υψηλής χωρητικότητας, τον ανταγωνισμό στην παροχή δικτύων ή και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και συναφών υπηρεσιών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς, αίροντας τα εναπομείναντα εμπόδια και προωθώντας συνθήκες σύγκλισης για τις επενδύσεις και την παροχή δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών σε ολόκληρη την Ε.Ε., και διασφαλίζοντας την ασφάλεια των υπηρεσιών και υψηλό και ενιαίο επίπεδο προστασίας για τους τελικούς χρήστες.

2. Η ΕΕΤΤ είναι αρμόδια, σύμφωνα με το άρθρο 113 παρ. 2 περ. ι' του νόμου, για την κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές των άλλων κρατών - μελών και στον BEREC τα σχέδια μέτρων αρμοδιότητάς της που υπόκεινται στη διαδικασία κοινοποίησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Μέρους και την κοινοτική νομοθεσία περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών και δύναται να υποβάλλει παρατηρήσεις στα κοινοποιούμενα σχέδια μέτρων των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών άλλων κρατών - μελών.

3. Η ΕΕΤΤ είναι αρμόδια, σύμφωνα με το άρθρο 113 παρ. 2 περ. κγ' του νόμου, για την πρόσβαση και τη διασύνδεση σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού, εκδίδοντας πράξεις σε όσες περιπτώσεις αυτό απαιτείται.

4. Η ΕΕΤΤ εκδίδει, σύμφωνα με το άρθρο 113 παρ. 2 περ. λγ' του ίδιου νόμου κανονιστικές ή ατομικές πράξεις με τις οποίες ρυθμίζεται κάθε διαδικασία και λεπτομέρεια σε σχέση με τις ανωτέρω αρμοδιότητές της.

5. Η ΕΕΤΤ κοινοποίησε, με την υπό στοιχεία ΑΠ 1091/5/13-11-2023 απόφασή της, στην ΕΕ σχέδιο τροποποίησης της υπό στοιχεία ΑΠ 732/4/11-9-2014 απόφασης της ΕΕΤΤ αναφορικά με τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων παροχής υπηρεσιών πρόσβασης και διασύνδεσης. Η ΕΕ αφού εξέτασε το κείμενο και σε συνέχεια ερωτήσεων προς την ΕΕΤΤ (σχετικά ιστ έως κ) ενημέρωσε την ΕΕΤΤ ότι δεν υπάρχουν παρατηρήσεις στο υποβληθέν κείμενο τροποποίησης, αποφασίζει:

 

Άρθρο 1

Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής

1. Με τον παρόντα Κανονισμό καθορίζονται:

- Οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι διαδικασίες που επιβάλλεται να ακολουθούν οι φορείς εκμετάλλευσης για την παροχή πρόσβασης και διασύνδεσης σε άλλες επιχειρήσεις, κατ' εφαρμογή των οριζομένων στα άρθρα 167, 168, 169 (παρ 1,2 περ. (α) και (β), 3 εδάφια 1 έως 3, καθώς και παρ. 4, 5 και 6) και το άρθρο 170 του ν. 4727/2020.

- Οι υποχρεώσεις των φορέων εκμετάλλευσης που παρέχουν πρόσβαση στις διεπαφές προγράμματος εφαρμογής ^PI) και στους ηλεκτρονικούς οδηγούς προγραμμάτων (EPG) με σκοπό να εξασφαλιστεί η δυνατότητα πρόσβασης των τελικών χρηστών σε υπηρεσίες ψηφιακών ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και συναφείς συμπληρωματικές υπηρεσίες υπό δίκαιους εύλογους και αμερόληπτους όρους, κατ' εφαρμογή των οριζόμενων στην περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 169 του ν. 4727/2020.

2. Ο παρών Κανονισμός έχει σκοπό να ενθαρρύνει και κατά περίπτωση, σύμφωνα με τον ν. 4727/2020, να εξασφαλίσει την κατάλληλη πρόσβαση και διασύνδεση, καθώς και τη διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών, κατά τρόπο που διασφαλίζει την οικονομική απόδοση, το βιώσιμο ανταγωνισμό, την ανάπτυξη δικτύων πολύ υψηλής χωρητικότητας, την αποδοτική επένδυση και καινοτομία, καθώς και το μέγιστο όφελος για τους τελικούς χρήστες. Με τον παρόντα Κανονισμό ρυθμίζονται ειδικότερα οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή των παρ. 1, 2 περ. (α), (β) και (δ), των τριών πρώτων εδαφίων τις παρ. 3, καθώς και των παρ. 4, 5 και 6 του άρθρου 169 του ν. 4727/2020, καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια, για την απόκτηση πρόσβασης και διασύνδεσης, ώστε να εξασφαλίζεται ότι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και οι φορείς εκμετάλλευσης με περιορισμένη γεωγραφική εμβέλεια μπορούν να επωφελούνται μέσω αντίστοιχων δικαιωμάτων από τις επιβαλλόμενες στους υπόχρεους υποχρεώσεις πρόσβασης και διασύνδεσης.

3. Οι διατάξεις του παρόντος Κανονισμού ισχύουν με την επιφύλαξη των κείμενων νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων που αφορούν σε παρόχους δικτύων ηλεκτρονικών υπηρεσιών ή/και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών οι οποίοι έχουν οριστεί ή πρόκειται να οριστούν ως επιχειρήσεις με σημαντική ισχύ σε μια ή περισσότερες σχετικές αγορές ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τις επιβαλλόμενες σε αυτούς υποχρεώσεις παροχής πρόσβασης/διασύνδεσης στις εν λόγω αγορές, δυνάμει του άρθρου 176 του ν. 4727/2020.

 

Άρθρο 2

Ορισμοί

1. Για την εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού οι ακόλουθοι όροι έχουν την έννοια που τους αποδίδεται παρακάτω:

α. «Δικαιούχοι»: Οι πάροχοι δημοσίων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών που υποβάλουν εύλογο αίτημα διασύνδεσης προς υπόχρεο σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 του παρόντος.

β. «Υπόχρεοι»: Οι πάροχοι δημοσίων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών που, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3, υποχρεούνται να διαπραγματεύονται καλόπιστα με τους δικαιούχους την διασύνδεση μεταξύ των δικτύων τους, κατόπιν σχετικού εύλογου αιτήματος.

γ. «Πρώτο σημείο συγκέντρωσης ή διανομής»: Στην περίπτωση δικτύου αρχιτεκτονικής FT^ (τεχνολογίας GPON ή τεχνολογίας σημείου προς σημείο -PTP) ορίζεται ο κατανεμητής οπτικών ινών εισόδου (8EP), ο οποίος μπορεί βρίσκεται εντός του κτιρίου ή εκτός κτιρίου μέχρι την οριογραμμή της ιδιοκτησίας ή σε στύλο.

2. Λέξεις ή φράσεις, οι οποίες δεν ορίζονται στο παρόν άρθρο και χρησιμοποιούνται στον παρόντα Κανονισμό έχουν την έννοια η οποία τους αποδίδεται στον ν. 4727/2020. Σε περίπτωση που κάποιος από τους ορισμούς που χρησιμοποιούνται στον παρόντα Κανονισμό δεν αναφέρεται στον ν. 4727/2020, η αντίστοιχη λέξη ή φράση ερμηνεύεται σύμφωνα με τον ορισμό ο οποίος περιλαμβάνεται στο δευτερογενές δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Άρθρο 3

Γενικές Αρχές Παροχής Διασύνδεσης

1. Οι πάροχοι δημόσιων δικτύων ηλεκτρονικών υπηρεσιών υποχρεούνται κατόπιν σχετικού εύλογου αιτήματος να διαπραγματεύονται καλόπιστα τη διασύνδεση του δικτύου τους με άλλους φορείς, οι οποίοι καλύπτονται από γενική άδεια εντός της Ε.Ε. υπό την προϋπόθεση ότι οι τελευταίοι δεν παρέχουν υπηρεσίες και δεν εκμεταλλεύονται δίκτυο εντός της ελληνικής επικράτειας.

2. Οι πάροχοι δημόσιων δικτύων ηλεκτρονικών υπηρεσιών υποχρεούνται να διαπραγματεύονται καλόπιστα τη διασύνδεση του δικτύου τους με το δίκτυο άλλων παρόχων, που λειτουργούν στην Ελλάδα υπό καθεστώς γενικής άδειας, κατόπιν σχετικού εύλογου αιτήματος των τελευταίων προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών στο κοινό.

3. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών υπηρεσιών υποχρεούνται να διαπραγματεύονται καλόπιστα τη διασύνδεση μεταξύ των δικτύων τους, κατόπιν σχετικού εύλογου αιτήματος τρίτης επιχείρησης που λειτουργεί στην Ελλάδα υπό καθεστώς γενικής άδειας για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών στο κοινό κατόπιν σχετικού εύλογου αιτήματος των τελευταίων. Στην περίπτωση αυτή, η τρίτη επιχείρηση υποβάλλει σχετικό αίτημα προς τον παρέχοντα σε αυτήν πρόσβαση πάροχο δικτύου ηλεκτρονικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του παρόντος Κανονισμού.

4. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών υπηρεσιών οι οποίοι ελέγχουν την πρόσβαση στους τελικούς χρήστες, υποχρεούνται να διαπραγματεύονται καλόπιστα τη διασύνδεση μεταξύ των δικτύων τους, κατόπιν σχετικού εύλογου αιτήματος και να παρέχουν διασύνδεση με εύλογους όρους, εξασφαλίζοντας τη διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών. Ενδεικτικά, ο έλεγχος των μέσων πρόσβασης έγκειται στην ύπαρξη κυριότητας ή ελέγχου του φυσικού συνδέσμου, σταθερού ή κινητού, με τον τελικό χρήστη ή/και στη δυνατότητα αλλαγής ή αφαίρεσης του εθνικού αριθμού ή αριθμών που χρειάζονται για την πρόσβαση στο τερματικό σημείο ενός τελικού χρήστη.

5. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή κατά περίπτωση οι ιδιοκτήτες συρμάτων και καλωδίων υποχρεούνται να διαπραγματεύονται καλόπιστα και να παρέχουν πρόσβαση στον Κατανεμητή Οπτικών Ινών Εισόδου (8EP) στην περίπτωση δικτύου FTTM, υπό δίκαιους και εύλογους όρους, ακολουθώντας τις αρχές της διαφάνειας και της μη διακριτικής μεταχείρισης όσο αφορά την τεχνική υλοποίηση και τον καταμερισμό του κόστους. Ειδικά στην περίπτωση που το αίτημα πρόσβασης αφορά Υποδομές που εντάσσονται στα επιδοτούμενα μέσω κρατικών ενισχύσεων έργα Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας «ULTRA-FAST BROADBAND», η παροχή πρόσβασης γίνεται σύμφωνα και με τους όρους και προϋποθέσεις που ορίζονται στη Σύμβαση μεταξύ των αναδόχων των έργων και του Ελληνικού Δημοσίου για την ανάπτυξη των εν λόγω δικτύων ακολουθώντας τις αρχές της διαφάνειας και της μη διακριτικής μεταχείρισης.

6. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στους οποίους έχουν χορηγηθεί δικαιώματα χρήσης ραδιοφάσματος, στα οποία προβλέπονται ρητά υποχρεώσεις παροχής πρόσβασης σε εικονικούς παρόχους κινητών επικοινωνιών, υποχρεούνται να διαπραγματεύονται καλόπιστα και να παρέχουν πρόσβαση υπό εύλογους όρους κατόπιν αιτήματος.

7. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στους οποίους έχουν χορηγηθεί δικαιώματα χρήσης ραδιοφάσματος, στα οποία προβλέπονται ρητά υποχρεώσεις σχετικά με μερισμό παθητικών υποδομών ή σχετικά με την σύναψη συμφωνιών τοπικής πρόσβασης σε περιαγωγή υποχρεούνται εφόσον συντρέχουν οι λόγοι της παρ. 4 του άρθρου 169 του ν. 4727/2020 να διαπραγματεύονται καλόπιστα και να παρέχουν πρόσβαση υπό εύλογους όρους κατόπιν αιτήματος.

8. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών όταν χορηγούν διασύνδεση δεν επιβάλλουν υποχρεώσεις που δεν έχουν σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες διασύνδεσης.

9. Οι πάροχοι δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών μεταφέρουν δυνάμει της καταρτισθείσας μεταξύ τους σύμβασης διασύνδεσης τον αριθμό αναγνώρισης καλούσας γραμμής (CLI) που δηλώνει ο συνδρομητής, εφόσον είναι τεχνικά εφικτό και τηρούνται οι διατάξεις του Εθνικού Σχεδίου Αριθμοδότησης και του κανονισμού της ΕΕΤΤ που αφορά στην παροχή υπηρεσίας αναγνώρισης καλούσας γραμμής.

10. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών υπηρεσιών χορηγούν σε παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών τους οποίους προμηθεύουν υπηρεσίες πρόσβασης, κατόπιν σχετικού αιτήματος τους, αναλυτικά στοιχεία και πληροφορίες αναφορικά με τις χρεώσεις των επιμέρους υπηρεσιών του εκάστοτε εκδοθέντος από αυτούς λογαριασμού.

 

Άρθρο 4

Γενικές Αρχές παροχής πρόσβασης

1. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών υπηρεσιών όταν χορηγούν πρόσβαση δεν επιβάλλουν υποχρεώσεις που δεν έχουν σχέση με τις παρεχόμενες υπηρεσίες πρόσβασης.

2. Οι πάροχοι δικτύων ηλεκτρονικών υπηρεσιών χορηγούν σε παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών τους οποίους προμηθεύουν υπηρεσίες πρόσβασης, κατόπιν σχετικού αιτήματός τους, αναλυτικά στοιχεία και πληροφορίες αναφορικά με τις χρεώσεις των επιμέρους υπηρεσιών του εκάστοτε εκδοθέντος από αυτούς λογαριασμού.

3. Η παροχή πρόσβασης από τους φορείς εκμετάλλευσης στις Διεπαφές Προγράμματος Εφαρμογής (ΑΘ0, γίνεται υπό δίκαιους, εύλογους και αμερόληπτους όρους, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 5 του παρόντος.

4. Η παροχή πρόσβασης από τους φορείς εκμετάλλευσης στους Ηλεκτρονικούς Οδηγούς Προγραμμάτων (EPG) γίνεται υπό δίκαιους, εύλογους και αμερόληπτους όρους, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 6 του παρόντος.

 

Άρθρο 5

Παροχή πρόσβασης από φορείς εκμετάλλευσης Διεπαφών Προγράμματος Εφαρμογής (PI) και διαλειτουργικότητα υπηρεσιών (αλληλεπιδραστικής ψηφιακής τηλεόρασης)

1. Η παροχή πρόσβασης σε Διεπαφές Προγράμματος Εφαρμογής (PI) ακολουθεί την αρχή της διαφάνειας και της μη διακριτικής μεταχείρισης.

2. Κατά την παροχή πρόσβασης σε Διεπαφές Προγράμματος Εφαρμογής ^PI) οι φορείς εκμετάλλευσης που παρέχουν πρόσβαση μέσω πλατφόρμας ίδιας τεχνολογίας, (όπως IPTV, επίγεια ψηφιακή, δορυφορική), οφείλουν: (α) να διαθέτουν υπό δίκαιους, εύλογους και αμερόληπτους όρους, όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες που δίνουν την δυνατότητα στους παρόχους αμφίδρομων υπηρεσιών ψηφιακής τηλεόρασης να παρέχουν κατά τρόπο πλήρως λειτουργικό όλες τις υπηρεσίες που υποστηρίζονται από τις Διεπαφές Προγράμματος Εφαρμογής ^PI), (β) να συνεργάζονται μεταξύ τους προκειμένου να ρυθμιστούν ζητήματα διαχείρισης εφαρμογών, μέσω των ανοιχτών προτύπων του API με κατάλληλη σηματοδότηση των αναγνωριστικών στοιχείων (identifiers), (γ) να συνεργάζονται μεταξύ τους προκειμένου να ρυθμιστούν ζητήματα παρουσίασης των υπηρεσιών στον τηλεθεατή και να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία του λογισμικού στους δέκτες,

(δ) να δημοσιεύουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Διεπαφών Προγράμματος Εφαρμογής ^PI) που αφορούν σε ανοικτά δημοσιευμένα πρότυπα ή/και προδιαγραφές ώστε:

- να είναι εφικτός ο σχεδιασμός ή επαναπρογραμματι- σμός (firmware update) ψηφιακού τηλεοπτικού εξοπλισμού λήψης, ο οποίος να μπορεί να χρησιμοποιεί όλες τις υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της αντίστοιχης διεπαφής,

- να έχουν τη δυνατότητα οι κατασκευαστές να πραγματοποιούν δοκιμές των εφαρμοστέων βασικών (ουσιωδών) απαιτήσεων για τον ψηφιακό τηλεοπτικό εξοπλισμό.

Η δημοσίευση γίνεται υποχρεωτικώς στην Ελληνική, και προαιρετικά στην Αγγλική γλώσσα, στην ιστοσελίδα τους στο Διαδίκτυο. Σε περίπτωση που δεν διαθέτουν ιστοσελίδα, υποχρεούνται να διαθέτουν αντίγραφα των τεχνικών προδιαγραφών στα γραφεία της εταιρείας τους, χωρίς χρέωση, σε έντυπη ή/και ηλεκτρονική μορφή, παρέχοντας ταυτόχρονα την μέγιστη δυνατή πληροφόρηση στους ενδιαφερόμενους.

 

Άρθρο 6

Παροχή πρόσβασης από φορείς εκμετάλλευσης Ηλεκτρονικών Οδηγών Προγραμμάτων (EPG)

1. Η παροχή πρόσβασης σε Ηλεκτρονικούς Οδηγούς Προγραμμάτων (EPG) ακολουθεί την αρχή της διαφάνειας και της μη διακριτικής μεταχείρισης.

2. Οι φορείς εκμετάλλευσης που παρέχουν πρόσβαση μέσω πλατφόρμας ίδιας τεχνολογίας, (όπως IPTV, επίγεια ψηφιακή, δορυφορική), στους Ηλεκτρονικούς Οδηγούς Προγραμμάτων (EPG):

(α) εξασφαλίζουν ότι οποιαδήποτε συμφωνία με παρόχους περιεχομένου ή μη για την παροχή υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Οδηγών Προγραμμάτων (EPG) γίνεται με δίκαιους, εύλογους και αμερόληπτους όρους,

(β) συνεργάζονται μεταξύ τους προκειμένου να ρυθμιστούν ζητήματα διαχείρισης των αναγνωριστικών στοιχείων (identifiers) των παρεχόμενων Πληροφοριών Υπηρεσιών (Services Information), σύμφωνα με τα ισχύοντα πρότυπα, με κατάλληλη δόμηση των υποχρεωτικών πινάκων,

(γ) συνεργάζονται μεταξύ τους προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι οι αποκωδικοποιητές μπορούν να διακρίνουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες σύμφωνα και με τους εκάστοτε οριζόμενους Κανόνες Απόδοσης Αριθμού Προγράμματος (Logical Channel Number-LCN),

(δ) συνεργάζονται μεταξύ τους προκειμένου να καθοριστεί ο τρόπος παρουσίασης των υπηρεσιών στον τηλεθεατή,

(ε) διασφαλίζουν ότι η σειρά παρουσίασης των προγραμμάτων (περιεχομένου) που παρέχουν γίνεται με αντικειμενικό τρόπο και δημοσιεύουν τη βασική αρχή που ακολουθούν για την παρουσίαση των προγραμμάτων. Ο Πάροχος Περιεχομένου φέρει την ευθύνη του περιεχομένου που εμφανίζεται στους Ηλεκτρονικούς Οδηγούς Προγραμμάτων (EPG),

(στ) διασφαλίζουν ότι οι θεατές έχουν την ευχέρεια της λήψης των πληροφοριών, που περιέχονται στους Ηλεκτρονικούς Οδηγούς Προγραμμάτων (EPG), ισότιμα με την προϋπόθεση ότι οι θεατές έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό,

(ζ) λαμβάνουν ιδιαίτερη μέριμνα προκειμένου οι υπηρεσίες που διαθέτουν να είναι προσβάσιμες από Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ), εφόσον αυτό είναι τεχνικά εφικτό και χορηγούν, με εύκολα προσβάσιμο τρόπο, προς τα ΑΜΕΑ όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον τρόπο χρήσης των Ηλεκτρονικών Οδηγών Προγραμμάτων (EPG). Στις κατηγορίες ΑΜΕΑ περιλαμβάνονται άτομα με προβλήματα ακοής/κώφωση, όρασης/τύφλωση, με κινητική αναπηρία άνω άκρων/τετραπληγία καθώς και συνδυασμός αυτών.

 

Άρθρο 7

Παροχή Πληροφοριών Πρόσβασης και Διασύνδεσης

1. Ο Δικαιούχος Πάροχος δύναται να απευθύνει εγγράφως προς τον Υπόχρεο Πάροχο πλήρες και εμπεριστατωμένο αίτημα, κατά τις διατάξεις των επομένων άρθρων, σχετικά με την παροχή αναλυτικών πληροφοριών, οι οποίες είναι απαραίτητες για την διαμόρφωση συγκεκριμένου αιτήματος διασύνδεσης.

2. Ο Υπόχρεος Πάροχος δύναται να απαιτήσει την υπογραφή συμφωνίας Εμπιστευτικότητας με τον Δικαιούχο, αλλά και με τρίτη επιχείρηση - πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, όπως προσδιορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 3 του παρόντος Κανονισμού, εφόσον τούτο απαιτείται κατά περίπτωση, προκειμένου να παράσχει τις αιτούμενες πληροφορίες. Η συμφωνία εμπιστευτικότητας υπογράφεται εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του αιτήματος από τον Υπόχρεο Πάροχο.

3. Ο Υπόχρεος Πάροχος, προς τον οποίο απευθύνεται αίτημα παροχής πληροφοριών σύμφωνα με τα ανωτέρω, οφείλει να παράσχει αυτές εντός είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του αιτήματος. Σε περίπτωση που ο Υπόχρεος Πάροχος απαιτήσει την υπογραφή συμφωνίας Εμπιστευτικότητας, η προθεσμία των είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών ξεκινά από την επομένη της υπογραφής της εν λόγω συμφωνίας. Εφόσον όμως οι αιτούμενες πληροφορίες δεν είναι άμεσα διαθέσιμες, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για το αναγκαίο χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τις είκοσι (20) ημέρες.

 

Άρθρο 8

Διαδικασία Υποβολής αιτήματος Διασύνδεσης από τρίτη επιχείρηση - πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών

1. Τρίτη επιχείρηση - πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών που επιθυμεί τη διασύνδεση, ή την τροποποίηση υφιστάμενων συμβάσεων διασύνδεσης του παρέ- χοντος πρόσβαση με άλλα δίκτυα, υποβάλλει εγγράφως σχετικό αίτημα. Το αίτημα απευθύνεται στον παρέχοντα σε αυτόν πρόσβαση πάροχο δικτύου ηλεκτρονικών υπηρεσιών και περιλαμβάνει τουλάχιστον τα ακόλουθα:

(α) Δίκτυα τα οποία επιθυμεί να διασυνδεθούν.

(β) Υπηρεσίες για τις οποίες επιθυμεί την διασύνδεση των δικτύων.

(γ) Επιθυμητή ημερομηνία ενεργοποίησης αιτούμενης διασύνδεσης.

(δ) Κάθε στοιχείο αναγκαίο για την τεκμηρίωση του ευλόγου του αιτήματός του.

2. Ο πάροχος δικτύου ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τον οποίο υποβάλλεται αίτημα, σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου, εξετάζει το αίτημα και εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή του:

(α) είτε απορρίπτει το αίτημα, οπότε ενημερώνει εγγράφως τον αιτούμενο πάροχο αναφέροντας τους λόγους της απόρριψης,

(β) είτε κάνει δεκτό το αίτημα, οπότε ενημερώνει εγγράφως τον αιτούμενο πάροχο και υποβάλλει τα σχετικά αιτήματα διασύνδεσης προς τα υποδεικνυόμενα δίκτυα, εντός εξήντα (60) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή του αρχικού αιτήματος.

3. Σε περίπτωση απόρριψης του αιτήματος, εφόσον ο αιτούμενος πάροχος δηλώσει ότι το επιθυμεί, ο αιτούμενος πάροχος και ο πάροχος στον οποίο απηύθυνε το αίτημα παροχής πρόσβασης, διαπραγματεύονται επί του αιτήματος σύμφωνα με τις αρχές της καλής πίστης και τα συναλλακτικά ήθη και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίτευξη, μεταξύ τους, συμφωνίας εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, το οποίο δεν δύναται να ξεπερνά τις ενενήντα (90) ημερολογιακές ημέρες από την υποβολή του αρχικού αιτήματος.

4. Εφόσον δεν επιτευχθεί συμφωνία των μερών σύμφωνα με την παρ. 3 του παρόντος άρθρου, τα μέρη δύνανται, κατ' εφαρμογή της διαδικασίας που ορίζεται στο άρθρο 134 του ν. 4727/2020 και με την επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 135 του ίδιου νόμου, να προσφύγουν στην ΕΕΤΤ και να ζητήσουν απ' αυτή την επίλυση της διαφοράς με την έκδοση δεσμευτικής απόφασης.

5. Η υποβολή των αιτημάτων διασύνδεσης από τον πάροχο δικτύου ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τα υποδεικνυόμενα από τον πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών δίκτυα διέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 9, 10 και 11 του παρόντος Κανονισμού.

6. Ο παρέχων πρόσβαση πάροχος δικτύου ηλεκτρονικών υπηρεσιών ενημερώνει την τρίτη επιχείρηση - πάροχο

υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την πορεία της διαδικασίας σύναψης της συμφωνίας διασύνδεσης.

 

Άρθρο 9

Διαδικασία Σύναψης Συμφωνίας Διασύνδεσης

1. Κάθε Δικαιούχος Πάροχος μπορεί να απευθύνει γραπτό αίτημα προς κάθε Υπόχρεο Πάροχο σχετικά με τη σύναψη συμφωνίας διασύνδεσης ή την τροποποίηση ήδη υπάρχουσας συμφωνίας διασύνδεσης. Το ακριβές περιεχόμενο της αίτησης καθορίζεται από το είδος/τύπο του αιτήματος και τις συγκεκριμένες υπηρεσίες τις οποίες αφορά και περιγράφεται στο άρθρο 10 του παρόντος.

2. Ο Υπόχρεος και ο Δικαιούχος Πάροχος διαπραγματεύονται τους όρους της συμφωνίας διασύνδεσης με βάση την αρχή της καλής πίστης και τα συναλλακτικά ήθη. Η υπογραφή της συμφωνίας ολοκληρώνονται εντός ενενήντα (90) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή ορθής και πλήρους αίτησης από τον Δικαιούχο. Στην περίπτωση τροποποιήσεων σε ήδη κατατεθειμένο αίτημα Δικαιούχου Παρόχου το οποίο εκκρεμεί, ο υπολογισμός του ανωτέρω χρονικού διαστήματος εκκινεί από την ημερομηνία υποβολής του τελευταίου αιτήματος τροποποίησης.

3. Ο Υπόχρεος Πάροχος εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή της αίτησης, ελέγχει εάν αυτή είναι πλήρης, περιλαμβάνουσα τα αναγκαία προς εξέταση του αιτήματος στοιχεία και ακριβής. Σε περίπτωση υποβολής μη πλήρους ή/και ανακριβούς αιτήσεως ο Υπόχρεος Πάροχος ειδοποιεί εγγράφως τον Δικαιούχο Πάροχο να υποβάλει εκ νέου την αίτηση ενημερώνοντάς τον για τους ακριβείς λόγους απόρριψης. Η συμπλήρωση/διόρθωση και εκ νέου υποβολή αίτησης αποτελεί νέα αίτηση.

4. Ο Υπόχρεος Πάροχος, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από την ορθή υποβολή αίτησης διασύνδεσης εξετάζει το εύλογο αυτής και:

(α) Εάν δεν θεωρεί το αίτημα εύλογο, ενημερώνει εγγράφως τον Δικαιούχο, αιτιολογώντας την απάντησή του.

(β) Εάν θεωρεί το αίτημα εύλογο, δύναται να ζητήσει επιπλέον πληροφορίες από τον Δικαιούχο. Στη συνέχεια συντάσσει και αποστέλλει στον Δικαιούχο Πάροχο σχετική πρόταση (η οποία περιλαμβάνει όλους τους απαραίτητους τεχνικούς και οικονομικούς όρους) και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Στην περίπτωση που απαιτηθούν επιπλέον πληροφορίες από τον Δικαιούχο Πάροχο, το ανωτέρω χρονικό διάστημα των τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών εκκινεί από την ορθή υποβολή των επιπρόσθετων πληροφοριών.

(γ) Εάν δεν μπορεί να ικανοποιήσει το αίτημα του Δικαιούχου Παρόχου, ενημερώνει εγγράφως τον τελευταίο, για τους λόγους απόρριψης του αιτήματός του και υποβάλλει ταυτόχρονα, εφόσον είναι εφικτό, εναλλακτική πρόταση ικανοποίησης του αιτήματος (η οποία περιλαμβάνει όλους τους απαραίτητους τεχνικούς και οικονομικούς όρους) και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

5. Ο Δικαιούχος Πάροχος οφείλει εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την λήψη της απάντησης του Υπόχρεου να υποβάλει τις σχετικές απόψεις του εγγράφως, είτε αποδεχόμενος τις προτάσεις του είτε αντιπροτείνοντας άλλες. Σε κάθε περίπτωση, τα μέρη καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια κατά το χρονικό διάστημα που αναφέρεται στην παρ. 2 του παρόντος προκειμένου να επέλθει συμφωνία διασύνδεσης. Με την πάροδο της προθεσμίας που ορίζεται στην παρ. 2 του παρόντος άρθρου, τα μέρη δύνανται, κατ' εφαρμογή της διαδικασίας που ορίζεται στο άρθρο 134 του ν. 4727/2020 και να ζητήσουν απ' αυτή την επίλυση της διαφοράς με την έκδοση δεσμευτικής απόφασης.

6. Ο Υπόχρεος και ο Δικαιούχος Πάροχος προβαίνουν στις απαιτούμενες εργασίες για την ικανοποίηση του αιτήματος διασύνδεσης, σύμφωνα με τις από κοινού συμφωνημένες προδιαγραφές εντός του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος. Εάν η υλοποίηση των απαιτούμε- νων εργασιών στο συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, από το ένα ή και τα δύο μέρη, είναι αντικειμενικά ανέφικτη για τεχνικούς λόγους ή λόγους Ανωτέρας Βίας, ο Υπόχρεος ή/και ο Δικαιούχος Πάροχος ενημερώνει εγγράφως τον Δικαιούχο ή/και Υπόχρεο Πάροχο αναφέροντας αναλυτικά τους συγκεκριμένους λόγους για τους οποίους δεν είναι εφικτή η υλοποίηση του αιτήματος στο συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα και προτείνοντας συγχρόνως νέο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

7. Η αιτούμενη υπηρεσία παρέχεται εφόσον έχουν περατωθεί όλες οι προβλεπόμενες εργασίες/ενέργειες.

8. Η ανωτέρω περιγραφόμενη διαδικασία εφαρμόζεται και σε περίπτωση αιτημάτων τροποποίησης υπάρχουσας συμφωνίας διασύνδεσης.

 

Άρθρο 10

Περιεχόμενο Αίτησης Διασύνδεσης

1. Στην αίτηση διασύνδεσης ο Δικαιούχος Πάροχος δηλώνει τουλάχιστον τα ακόλουθα:

(α) Στοιχεία του Δικαιούχου Παρόχου και επισήμανση εάν το αίτημα αφορά αρχική συμφωνία διασύνδεσης ή τροποποίηση.

(β) Αναλυτική περιγραφή των υπηρεσιών για τις οποίες αιτείται διασύνδεση, ήτοι αναλυτική περιγραφή της λειτουργίας και υλοποίησης αυτών καθώς και επισήμανση για το εάν πρόκειται για υπηρεσίες του Δικαιούχου Παρόχου ή υπηρεσίες τρίτου παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών του άρθρου 8 του παρόντος Κανονισμού.

(γ) Αριθμούς αποφάσεων της ΕΕΤΤ για την εκχώρηση αριθμοδοτικών πόρων στον Δικαιούχο Πάροχο ή τον τρίτο πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών του άρθρου 8 του παρόντος Κανονισμού, καθώς και σαφής αναφορά στους αριθμούς που διασυνδέονται.

(δ) Τύπο και βασικά χαρακτηριστικά του εξοπλισμού του και πρωτόκολλα διασύνδεσης.

(ε) Τύπο κυκλώματος διασύνδεσης.

(στ) Σημεία στα οποία επιθυμεί την διασύνδεση.

(ζ) Κωδικοί σηματοδοσίας του δικτύου του.

(η) Εκτίμηση κίνησης διασύνδεσης ανά κατεύθυνση και ανά αιτούμενη υπηρεσία διασύνδεσης, εκφραζόμενη σε πλήθος λεπτών κίνησης και erlangs για ώρες αιχμής και μη αιχμής, για το πρώτο έτος ανά μήνα, καθώς και πλήθος και χωρητικότητα καναλιών σηματοδοσίας διασύνδεσης και πλήθος και χωρητικότητα κυκλωμάτων διασύνδεσης.

(θ) Προτεινόμενα τέλη διασύνδεσης και λεπτομέρειες χρέωσης ανά υπηρεσία διασύνδεσης.

(ι) Επιθυμητή ημερομηνία ενεργοποίησης αιτούμενης υπηρεσίας διασύνδεσης.

(ια) Οποιοδήποτε άλλο στοιχείο ή πληροφορία απαιτείται για το σαφή καθορισμό του αιτήματος ή προβλέπεται στη συμφωνία διασύνδεσης για το συγκεκριμένο τύπο αιτήματος.

 

Άρθρο 11

Περιεχόμενο Συμφωνιών Διασύνδεσης

1. Το περιεχόμενο συμφωνιών διασύνδεσης αποτελεί αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους παρόχους, με την επιφύλαξη των υποχρεώσεων, που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία και τις κανονιστικές αποφάσεις της ΕΕΤΤ.

2. Η συμφωνία διασύνδεσης περιλαμβάνει κατ'ελάχιστον τα ακόλουθα θέματα:

(α) την περιγραφή των υπηρεσιών διασύνδεσης που θα παρέχονται,

(β) τους όρους πληρωμής, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών χρέωσης,

(γ) τις θέσεις των σημείων διασύνδεσης,

(δ) τον ορισμό των τελών διασύνδεσης εφάπαξ ή/και περιοδικών,

(ε) τους όρους και τις προϋποθέσεις καταγγελίας της συμφωνίας καθώς και τους όρους λύσης/λήξης αυτής, (στ) τα τεχνικά πρότυπα διασύνδεσης,

(ζ) τις δοκιμές διαλειτουργικότητας,

(η) τα δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας,

(θ) τον ορισμό και τον περιορισμό της ευθύνης και των υποχρεώσεων αποζημίωσης,

(ι) τη διαδικασία επίλυσης διαφορών μεταξύ των συμ- βαλλομένων,

(ια) τη διάρκεια της συμφωνίας διασύνδεσης,

(ιβ) τη διαδικασία στην περίπτωση προτεινόμενων αλλαγών στο δίκτυο ή στις προσφερόμενες υπηρεσίες ενός των συμβαλλομένων,

(ιγ) τη διαχείριση κινήσεως και δικτύου,

(ιδ) τη διατήρηση και ποιότητα των υπηρεσιών διασύνδεσης και τη μέθοδο ελέγχου ποιότητας,

(ιε) την εμπιστευτικότητα τμημάτων της συμφωνίας διασύνδεσης,

(ιστ) την Αριθμοδότηση και σηματοδοσία,

(ιη) τη συνεργασία και συντήρηση (βλάβες στα δίκτυα συμβαλλομένων μερών και διαθεσιμότητα δικτύου).

3. Με την επιφύλαξη επιβαλλόμενων κανονιστικών υποχρεώσεων για παρόχους με σημαντική ισχύ στις αγορές που σχετίζονται με την πρόσβαση ή/και τη διασύνδεση (ενδεικτικά αναφέρονται οι υποχρεώσεις διαφάνειας και μη διακριτικής μεταχείρισης), η διαπραγμάτευση ενός ή περισσοτέρων από τα θέματα που ορίζονται στις περ. (στ) έως (ιη) της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, δεν είναι υποχρεωτική, εφόσον συντρέχει μία από τις εξής προϋποθέσεις:

(α) οι διαπραγματευόμενοι πάροχοι συμφωνούν ρητά ότι τα εν λόγω θέματα δεν είναι αναγκαίο να περιληφθούν στην υπό διαπραγμάτευση συμφωνία διασύνδεσης ή (β) η διαπραγμάτευση των εν λόγω θεμάτων στη συγκεκριμένη συμφωνία- διασύνδεσης είναι εκ των πραγμάτων προφανώς περιττή ή άνευ αντικειμένου.

4. Σε κάθε περίπτωση οι συμφωνίες διασύνδεσης και πρόσβασης πρέπει να είναι συμβατές με το δίκαιο του ελεύθερου ανταγωνισμού καθώς και τις εν ισχύ κανονιστικές υποχρεώσεις τις οποίες έχουν οι οργανισμοί με σημαντική θέση στη σχετική αγορά και να ακολουθούν τις υποδείξεις και αποφάσεις, τις οποίες η ΕΕΤΤ δύναται να λαμβάνει με βάση την κείμενη νομοθεσία σε ζητήματα σχετικά με τη διασύνδεση.

 

Άρθρο 12

Παροχή πρόσβασης στο πρώτο σημείο συγκέντρωσης ή διανομής

1. Για την παροχή πρόσβασης στο πρώτο σημείο συγκέντρωσης ή διανομής ο αιτών πάροχος υποβάλλει στον πάροχο πρόσβασης αίτημα σύναψης συμφωνίας πλαισίου.

2. Τα μέρη διαπραγματεύονται τους όρους της συμφωνίας πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου τιμολόγησης, λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της καλής πίστης, της αναλογικότητας, της αντικειμενικότητας, καθώς και τα συναλλακτικά ήθη. Ο καθορισμός των όρων και η υπογραφή της συμφωνίας πλαίσιο ολοκληρώνονται εντός εξήντα (60) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης. Σε περίπτωση αποτυχίας των διαπραγματεύσεων εντός του προαναφερθέντος χρονικού διαστήματος, ο αιτών δύναται να υποβάλει τεκμηριωμένο αίτημα για επίλυση διαφοράς στην ΕΕΤΤ, προσκομίζοντας όλα τα υποστηρικτικά στοιχεία. Η διαδικασία που ακολουθείται στην περίπτωση αυτή περιγράφεται στο άρθρο 14 του παρόντος και στο άρθρο 134 του ν. 4727/2020.

3. Η συμφωνία πλαίσιο περιλαμβάνει κατ' ελάχιστον, τα ακόλουθα:

(α) διαδικασίες διαβίβασης συγκεκριμένου αιτήματος παροχής πρόσβασης στο πρώτο σημείο συγκέντρωσης ή διανομής, τις υπεύθυνες υπηρεσίες και πρόσωπα, καθώς και τις πληροφορίες που πρέπει να περιέχονται στα αιτήματα αυτά,

(β) τις προθεσμίες για την εκπλήρωση των επί μέρους ελέγχων, εγκρίσεων και εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία της παροχής πρόσβασης,

(γ) την κατανομή των ευθυνών σε θέματα ασφαλείας και σε περίπτωση βλάβης ή ζημίας στον σχετικό εξοπλισμό, (δ) το τέλος πρόσβασης το οποίο ορίζεται με βάση το προκαλούμενο κόστος,

(ε) τυχόν απαιτούμενες εργασίες αποκατάστασης σε περίπτωση τερματισμού της παροχής πρόσβασης,

(στ) την συμβιβαστική επίλυση των διαφορών ανάμεσα στα μέρη,

(ζ) τους λόγους απόρριψης για κάθε αίτημα εντός της συμφωνίας πλαίσιο, και την πραγματοποίηση από κοινού αυτοψίας στο σημείο προς διερεύνηση του θέματος,

(η) τη διαχείριση των προβλημάτων και των βλαβών, (θ) τους όρους τροποποίησης της συμφωνίας πλαίσιο ή/και λύσης αυτής.

4. Τα αιτήματα πρόσβασης που ακολουθούν τη συμφωνία πλαίσιο και αφορούν σε συγκεκριμένα κτίρια, εξετάζονται σύμφωνα με όσα ορίζονται στη συμφωνία πλαίσιο. Εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία, εντός των προθεσμιών που ορίζονται στη συμφωνία πλαίσιο, ο αιτών δύναται να υποβάλει τεκμηριωμένο αίτημα για επίλυση διαφοράς στην ΕΕΤΤ, προσκομίζοντας όλα τα

υποστηρικτικά στοιχεία. Η διαδικασία που ακολουθείται στην περίπτωση αυτή περιγράφεται στο άρθρο 14 του παρόντος και στο άρθρο 134 του ν. 4727/2020.

5. Το περιεχόμενο συμφωνιών πρόσβασης στο πρώτο σημείο συγκέντρωσης ή διανομής αποτελεί αντικείμενο εμπορικής συμφωνίας ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους παρόχους κατόπιν διαπραγμάτευσης, με την επιφύλαξη των υποχρεώσεων, που απορρέουν από την ισχύουσα νομοθεσία και τις κανονιστικές αποφάσεις της ΕΕΤΤ.

6. Για την περίπτωση κτιρίων, όπου για την παροχή πρόσβασης σε περισσότερα του ενός δίκτυα απαιτούνται τροποποιήσεις σε ήδη υλοποιημένες κατασκευές στο δίκτυο του παρόχου πρόσβασης, ο αιτών πάροχος επιβαρύνεται με το κόστος όλων των απαιτούμενων τροποποιήσεων.

7. Ο πάροχος ο οποίος παρέχει την πρόσβαση στο πρώτο σημείο συγκέντρωσης ή διανομής, διαχειρίζεται και συντηρεί έναντι εύλογου τιμήματος την εν λόγω υποδομή συμπεριλαμβανομένης και της διαχείρισης βλαβών.

 

Άρθρο 13

Εμπιστευτικότητα

1. Τα μέρη δεσμεύονται να εξασφαλίζουν τον εμπιστευτικό χαρακτήρα όλων των πληροφοριών που ανταλλάσουν ή περιέρχονται σε γνώση τους πριν, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για τη σύναψη συμφωνίας διασύνδεσης, κατά την εκτέλεση της εν λόγω συμφωνίας, καθώς και πέντε (5) έτη μετά την καθοιονδήποτε τρόπο, λύση/λήξη αυτής.

2. Οι πληροφορίες θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τους σκοπούς για τους οποίους παρασχέθηκαν ή/και για να επιτρέψουν στα μέρη να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους στα πλαίσια της συμφωνίας διασύνδεσης ή/και να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους από την εν λόγω συμφωνία.

3. Κάθε μέρος δεσμεύεται ότι δεν θα χρησιμοποιήσει τις ως άνω πληροφορίες καθ' οιοδήποτε τρόπο προς όφελός του ή για οποιοδήποτε άλλο σκοπό πέραν της διασύνδεσης η οποία παρέχεται δυνάμει της συμφωνίας διασύνδεσης.

4. Η εμπιστευτικότητα των ως άνω πληροφοριών τηρείται και έναντι άλλων τμημάτων της ίδιας επιχείρησης, θυγατρικών εταιρειών και συνεργατών της, στους οποίους η απόκτηση των πληροφοριών θα μπορούσε να παράσχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

 

Άρθρο 14

Επίλυση Διαφορών

1. Σε περίπτωση που παρέλθουν οι προθεσμίες της παρ. 3 του άρθρου 8 ή της παρ. 2 του άρθρου 9 ή των παρ. 2 ή 4 του άρθρου 12 χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς οι διαπραγματεύσεις, οποιοδήποτε των μερών ή/και ο έχων σχετικά έννομο συμφέρον πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών (τρίτη επιχείρηση), όπως προσδιορίζεται στην παρ. 3 του άρθρου 3 του παρόντος Κανονισμού, δύναται να υποβάλει αιτιολογημένο αίτημα για επίλυση διαφοράς στην ΕΕΤΤ, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 134 του ν. 4727/2020, και με την επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 135 του ίδιου νόμου, προσκομίζοντας όλα τα υποστηρικτικά, της αιτήσεώς του, στοιχεία.

2.Η συμφωνία πρόσβασης ή διασύνδεσης εκτελείται λαμβανομένης υπόψη της αρχής της καλής πίστης. Τα μέρη καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την μεταξύ τους επίλυση τυχόν διαφορών.

3. Τυχόν καθυστέρηση η οποία αποδεδειγμένα οφείλεται σε υπαιτιότητα του Δικαιούχου Παρόχου, δεν νοείται ως άπρακτη πάροδος των προθεσμιών των ως άνω διατάξεων, η οποία δικαιολογεί την υποβολή αιτήματος επίλυσης διαφοράς.

 

Άρθρο 15

Συμμόρφωση - Ενημέρωση

1. Σε περίπτωση παραβίασης των υποχρεώσεων που προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό εφαρμόζονται τα άρθρα 177 και 178 του ν. 4727/2020, όπως εκάστοτε ισχύουν.

2. Για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των ενδιαφερομένων μερών με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού, η ΕΕΤΤ μπορεί για τον σκοπό αυτό να ζητά την υποβολή πληροφοριών από τους εν λόγω φορείς.

3. Τα ενδιαφερόμενα μέρη οφείλουν να ενημερώνουν την ΕΕΤΤ για οποιαδήποτε προβλήματα προκύψουν σε σχέση με την τήρηση των υποχρεώσεων τους, που απορρέουν από τον παρόντα Κανονισμό, και τα οποία ενδέχεται να αποτελέσουν εμπόδιο στην συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις τους.

 

Άρθρο 16

Μεταβατική Διάταξη

1. Οι διατάξεις της παρούσας ρυθμίζουν και εκκρεμή αιτήματα, τα οποία έχουν υποβληθεί πριν τη θέση σε ισχύ της παρούσας, εφόσον εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της, σύμφωνα με το άρθρο 1.

2. Οι διαδικασίες εξέτασης αιτημάτων επίλυσης διαφοράς διασύνδεσης οι οποίες εκκίνησαν πριν τη θέση σε ισχύ της παρούσας απόφασης, λαμβάνονται υπόψη και ολοκληρώνονται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας.

3. Με την θέση σε ισχύ της παρούσας απόφασης καταργείται η υπό στοιχεία ΑΠ 732/4/11-9-2014 απόφαση της ΕΕΤΤ «Κανονισμός της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων αναφορικά με τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων παροχής πρόσβασης, διασύνδεσης υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στις Διεπαφές Προγράμματος Εφαρμογής (API) και στους Ηλεκτρονικούς Οδηγούς Προγραμμάτων (EPG), κατ' εφαρμογή των άρθρων 46 παρ. 3, 47 παρ. 1-3, 48 παρ. 1-3 και 49 παρ. 3 του ν. 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α'/10-4-2012), σε αντικατάσταση των ΕΕΤΤ ΑΠ 506/37/2009 (ΦΕΚ 369/Β'/3.3.2009) και 548/19/2010 (ΦΕΚ 161/Β'/19-2-2010)» (Β' 2940).

 

Άρθρο 17

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση τίθεται σε ισχύ από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 11 Μαρτίου 2024

 

 


Έχει διαβαστεί 660 φορές