Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ.15/Δ/22416/2026 - ΦΕΚ Β 5127/14-8-2026
Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών στους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί στους Δήμους Θήρας, Αμοργού, Ανάφης και Ιητών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, οι οποίοι επλήγησαν από τη σεισμική δραστηριότητα
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Δ.15/Δ/22416/2026
ΦΕΚ Β 5127/14-8-2026
Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών στους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί στους Δήμους Θήρας, Αμοργού, Ανάφης και Ιητών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, οι οποίοι επλήγησαν από τη σεισμική δραστηριότητα.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ - ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 33 του ν. 5178/2025 «Μέτρα για την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων σε θέσεις διευθυντικών στελεχών των εισηγμένων εταιρειών, των μη εισηγμένων ανωνύμων εταιρειών και των δημοσίων επιχειρήσεων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2381 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Νοεμβρίου 2022 - Ρυθμίσεις για την ενδυνάμωση των πιλοτικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής - Πρόγραμμα Δημογραφικής Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις» (Α'22).
2. Το άρθρο 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α' 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α' 133).
3. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/ 85/ΕΕ) - δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α' 143), και ιδίως τις διατάξεις της περ. ιβ του άρθρου 20.
4. Το ν. 5262/2025 «Κύρωση του κρατικού προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2026» (Α' 235) και την υπ' αρ. 33070/17.12.2025 υπουργική απόφαση «Κατανομή Πιστώσεων Τακτικού Προϋπολογισμού Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Οικονομικού Έτους 2026» (ΑΔΑ: 94ΖΞ46ΝΛΔΓ-Λ28).
5. Το π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α' 145).
6. Το π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α' 151) και ειδικότερα τα άρθρα 47, 48, 49 και 50, όπως τροποποιήθηκε με το π.δ. 46/2021 (Α' 119), σε συνδυασμό με το άρθρο 14 του π.δ. 84/2019 (Α'123).
7. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α' 168).
8. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α' 181).
9. Το π.δ. 70/2021 «Σύσταση Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α' 161).
10. Το π.δ. 77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων - Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α' 130).
11. Το π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου - Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών - Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού - Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α' 130) - Μεταβατικές διατάξεις» (Α' 139).
12. Το π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α'91).
13. Το π.δ. 27/2025 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργών και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης» (Α'44).
14. Την υπό στοιχεία 102928 ΕΞ 2023/10.7.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Αθανάσιο Πετραλιά» (Β'4441).
15. Την υπό στοιχεία ΑΠ. 7262/19.03.2025 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Άννα Ευθυμίου» (Β' 1351).
16. Την υπό στοιχεία ΥΠ 614/21.03.2025 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Κωνσταντίνο Κατσαφάδο» (Β' 1400).
17. Την υπ' αρ. 4839/24.2.2025 κοινή υπουργική απόφαση «Έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας στους Δήμους Θήρας, Αμοργού, Ανάφης και Ιητών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου που πλήττονται από τη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή» (Β' 793).
18. Τις υπό στοιχεία Α479/5.2.2025 (ΑΔΑ: 973Σ46ΝΠΙΘ-0ΞΔ), Α571/12.2.2025 (ΑΔΑ: Ρ7ΤΣ46ΝΠΙΘ-ΨΥΞ), Α595/13.2.2025 (ΑΔΑ: Ε4ΓΑ46ΝΠΙΘ-3Μ), Α609/14.2.2025 (ΑΔΑ: 964646ΝΠΙΘ-Φ3Δ) αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξη των περιοχών σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας για τη σεισμική δραστηριότητα Φεβρουαρίου 2025.
19. Το υπ' αρ. 8418/20.03.2026 εισηγητικό σημειώματα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, βάσει της περ. ε' της παρ. 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 (Α' 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4484/2017 (Α' 110).
20. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής εκτιμάται ότι θα προκληθεί δαπάνη συνολικού ύψους έως 1.701.130,50 €, η οποία θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ΕΦ: 1032-203-0000000 και ΑΛΕ:2310589001, έτους 2026 (σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης με ΑΔΑ: ΡΘΠΠ46ΝΛΔΓ-ΖΓΙ). Γ ια τον υπολογισμό της εκτιμώμενης δαπάνης έχουν ληφθεί υπόψη πλήθος 5.409 εργαζομένων σε επιχειρήσεις- εργοδότες του ιδιωτικού τομέα των ανωτέρω Δήμων, βάσει απολογιστικών στοιχείων του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ και ασφαλιστικές εισφορές/δώρα 37% επί μέσου μηνιαίου μισθού 850 ευρώ επί έναν (1) περίπου μήνα εφαρμογής του μέτρου.
21. Το γεγονός ότι οι διατάξεις της παρούσας δεν αφορούν σε διοικητική διαδικασία για την οποία υπάρχει υποχρέωση καταχώρησης στο ΕΜΔΔ-ΜΙΤΟΣ αποφασίζουμε:
Η διαδικασία κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών λόγω αναστολής συμβάσεων εργασίας, βάσει του άρθρου 33 του ν. 5178/2025 (Α'22), εργαζομένων, οι οποίοι έχουν προσληφθεί σε επιχειρήσεις - εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως κλάδου και επιχειρηματικής δραστηριότητας, σε περιοχές που έχουν πληγεί από τη σεισμική δραστηριότητα Φεβρουαρίου 2025, όπως οι περιοχές αυτές και η ημερομηνία από την οποία είναι δυνατή η αναστολή της σύμβασης εργασίας ορίζονται στην υπό στοιχεία 4839/24.2.2025 (Β'793) κοινή υπουργική απόφαση για τη σεισμική δραστηριότητα Φεβρουαρίου 2025 καθορίζεται ως εξής:
Άρθρο 1
Διαδικασία κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών λόγω αναστολής συμβάσεων εργασίας
1. Οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) για τους εργαζόμενους που αμείβονται με μισθό ή ημερομίσθιο, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου, με πλήρη ή μειωμένη ή εκ περιτροπής απασχόληση, των οποίων η σύμβασης εργασίας αναστέλλεται βάσει του άρθρου 33 του ν. 5178/2025 (Α'22), και της υπ' αρ. 4839/24.2.2025 (Β'793) κοινής υπουργικής απόφασης, - και οι οποίες αντιστοιχούν στον χρόνο αναστολής της σύμβασης εργασίας, υπολογίζονται επί του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου του εργαζομένου, και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών αντιστοιχεί στον χρόνο αναστολής της σύμβασης εργασίας και πάντως όχι πέραν των τριών (3) μηνών.
2. Οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. για τους ανωτέρω εργαζόμενους προσδιορίζονται μέσω των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ) που υποβάλλονται από τον εργοδότη για κάθε μισθολογική περίοδο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
α. Για το χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης έως την αναστολή των συμβάσεων εργασίας, καταχωρίζονται στην ΑΠΔ τα στοιχεία της πραγματικής απασχόλησης.
β. Για το χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας, καταχωρίζονται στην ΑΠΔ της ίδιας μισθολογικής περιόδου, τα στοιχεία του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου, με πλήρη ή μειωμένη απασχόληση ή εκ περιτροπής απασχόληση με βάση τις συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου, όπως αυτά θα καταχωρίζονταν εάν δεν είχαν τεθεί σε αναστολή οι συμβάσεις εργασίας. Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων των ΑΠΔ γίνεται με βάση τα ισχύοντα πακέτα κάλυψης και με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-Ε.Φ.Κ.Α. και του Τ.Ε.Κ.Α.
Σε κάθε περίπτωση η ημερομηνία έναρξης αναστολής των συμβάσεων εργασίας είναι αυτή που δηλώνεται στην οικεία ΑΠΔ.
3. Στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις - εργοδότες καταβάλλουν σε εργαζόμενους της παρ. 1, αποδοχές οικειοθελώς ή εξ ελευθεριότητας ή λόγω διακοπής της αναστολής της σύμβασης εργασίας για ορισμένο χρονικό διάστημα, τα ποσά των αποδοχών αυτών που καταβάλλονται από τις υπόχρεες επιχειρήσεις - εργοδότες καταχωρίζονται στην ΑΠΔ, με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-Ε.Φ.Κ.Α. και του Τ.Ε.Κ.Α.
4. Το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχεί στις αποδοχές που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ βάσει της παρ. 2β καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
5. Για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. κατά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών της οικείας μισθολογικής περιόδου υπολογίζεται το ύψος των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα.
Ο e-Ε.Φ.Κ.Α. συγκεντρώνει μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στις παρ. 2 και 3 και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
6. Για το Τ.Ε.Κ.Α., μετά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των εισφορών της οικείας μισθολογικής περιόδου, οι υπόχρεοι σε καταβολή ασφαλιστικών εισφορών υπέρ αυτού υποχρεούνται σε πλήρη εξόφληση και του ποσού που αντιστοιχεί σε ασφαλιστικές εισφορές υπέρ αυτού και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα, μη δυνάμενοι να συμψηφίσουν την οφειλή αυτή με το καλυπτόμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό ποσό. Το Τ.Ε.Κ.Α. συγκεντρώνει μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στις παρ. 2 και 3 της παρούσας και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών για το Τ.Ε.Κ.Α. που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
7. Τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. διασταυρώνονται με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται, με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και, όπου απαιτείται, εκδίδονται και επιδίδονται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. ηλεκτρονικά οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής.
8. Τυχόν υποβληθείσες ΑΠΔ που αφορούν σε μισθολογικές περιόδους για τις οποίες η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί βάσει του άρθρου 33 του ν. 5178/2025 (Α' 22), και της υπ' αρ. 4839/24.2.2025 (Β' 793) κοινής υπουργικής απόφασης, τροποποιούνται ώστε να απεικονίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με τις ανωτέρω παραγράφους.
9. Γ ια τον e-Ε.Φ.Κ.Α., τυχόν ποσά ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που έχουν καταβληθεί από την επιχείρηση - εργοδότη και αφορούν στις ανωτέρω μισθολογικές περιόδους, παραμένουν ως πιστωτικό υπόλοιπο στον e-Ε.Φ.Κ.Α. και συμψηφίζονται με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μισθολογικών περιόδων.
10. Για το Τ.Ε.Κ.Α., τα ποσά ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που έχουν καταβληθεί από την επιχείρηση - εργοδότη, αφορούν στις ανωτέρω μισθολογικές περιόδους, και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα, εγγράφονται ως πιστωτικό υπόλοιπο στο Τ.Ε.Κ.Α. υπέρ της επιχείρησης - εργοδότη και συμψηφίζονται με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μισθολογικών περιόδων. Προϋπόθεση της εγγραφής των ποσών αυτών ως πιστωτικού υπολοίπου είναι η προηγούμενη ολοκλήρωση της μεταφοράς των αντίστοιχων ποσών από τον κρατικό προϋπολογισμό προς το Τ.Ε.Κ.Α.
11. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει ότι οι επιχειρήσεις - εργοδότες δεν εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 33 του ν. 5178/2025 (Α'22), και της υπ' αρ. 4839/24.2.2025 (Β'793) κοινής υπουργικής απόφασης:
α. Στην περίπτωση του e-Ε.Φ.Κ.Α., οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές επιστρέφονται από αυτόν στο Ελληνικό Δημόσιο και καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις - εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής, και
β. στην περίπτωση του Τ.Ε.Κ.Α., οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις - εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής και κατόπιν επιστρέφονται στο Ελληνικό Δημόσιο από το Τ.Ε.Κ.Α.
12. α. Εφόσον προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΔΟΕΑΠ, τα ταμεία επαγγελματικής υποχρεωτικής ασφάλισης και στα ΝΠΙΔ εκ μετατροπής βάσει της παρ. 20 του άρθρου 6 του ν. 3029/2002 υποχρεωτικής ασφάλισης, οι ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζόμενους της παρ. 1 προσδιορίζονται μέσω των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών που υποβάλλονται από τον εργοδότη για κάθε μισθολογική περίοδο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
β. i. Για το χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης έως την αναστολή των συμβάσεων εργασίας, καταχωρίζονται στην αναλυτική κατάσταση εισφορών τα στοιχεία της πραγματικής απασχόλησης.
ii. Για το χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας, καταχωρίζονται στην ίδια αναλυτική κατάσταση εισφορών τα στοιχεία του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου, με πλήρη ή μειωμένη απασχόληση ή εκ περιτροπής απασχόληση με βάση τις συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου, όπως αυτά θα καταχωρίζονταν εάν δεν είχαν τεθεί σε αναστολή οι συμβάσεις εργασίας. Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών γίνεται με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας των ανωτέρω φορέων.
γ. Στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις - εργοδότες καταβάλλουν σε εργαζόμενους της παρ. 1, αποδοχές οικειοθελώς ή εξ ελευθεριότητας ή λόγω διακοπής της αναστολής της σύμβασης εργασίας για ορισμένο χρονικό διάστημα, τα ποσά των αποδοχών αυτών που καταβάλλονται από τις υπόχρεες επιχειρήσεις - εργοδότες καταχωρίζονται στην αναλυτική κατάσταση εισφορών, με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας των ανωτέρω φορέων.
δ. Το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχεί στις αποδοχές που καταχωρίζονται στις αναλυτικές καταστάσεις εισφορών, βάσει της υποπερ. ii της περ. β καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
ε. Κατά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών της οικείας μισθολογικής περιόδου υπολογίζεται το ύψος των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα.
Οι ανωτέρω φορείς συγκεντρώνουν μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στις περ. β και γ και αποστέλλουν στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.
στ. Τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις αναλυτικές καταστάσεις εισφορών διασταυρώνονται με τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ του e-Ε.Φ.Κ.Α., τα οποία έχουν προηγουμένως διασταυρωθεί με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται, με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και, όπου απαιτείται, εκδίδονται και επιδίδονται από τους ανωτέρω φορείς οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
ζ. Τυχόν υποβληθείσες αναλυτικές καταστάσεις εισφορών που αφορούν σε μισθολογικές περιόδους για τις οποίες η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί βάσει του άρθρου 33 του ν. 5178/2025 (Α'22), και της υπ' αρ. 4839/24.2.2025 (Β'793) κοινής υπουργικής απόφασης, τροποποιούνται ώστε να απεικονίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με τα ανωτέρω.
η. Τυχόν ποσά ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που έχουν καταβληθεί από την επιχείρηση - εργοδότη και αφορούν στις ανωτέρω μισθολογικές περιόδους παραμένουν ως πιστωτικό υπόλοιπο στους ανωτέρω φορείς και συμψηφίζονται με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μισθολογικών περιόδων.
θ. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει ότι οι επιχειρήσεις - εργοδότες δεν εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 33 του ν. 5178/2025 (Α'22), και της υπ' αρ. 4839/24.2.2025 (Β'793) κοινής υπουργικής απόφασης, οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές επιστρέφονται από τους ανωτέρω φορείς στο Ελληνικό Δημόσιο και καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις - εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 12 Αυγούστου 2026
Κοινή Υπουργική Απόφαση Δ.15/Δ/22416/2026 - ΦΕΚ Β 5127/14-8-2026
Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών στους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί στους Δήμους Θήρας, Αμοργού, Ανάφης και Ιητών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, οι οποίοι επλήγησαν από τη σεισμική δραστηριότητα
