x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Προεδρικό Διάταγμα 61/1984 - ΦΕΚ 19/Α/23-2-1984

Κανονισμός πυρίμαχης προστασίας επιβατηγών πλοίων που εκτελούν πλόες εσωτερικού.

Στο αρχικό κείμενο Του Π.Δ.61/1984 - ΦΕΚ 19/Α/23-2-1984 έχουν επέλθει Νομοθετικές μεταβολές που δεν εμφανίζονται.

Έχει προγραμματισθεί η Κωδικοποίηση, επικαιροποίηση και έκδοση σχετικού e-book.

Για κατά προτεραιότητα, άμεση κωδικοποίηση ενημερώστε μας με μήνυμά σας εδώ.

ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ υπ’ αριθ. 61/1984
(ΦΕΚ Α΄ 19/23-2-1984)

Κανονισμός πυρίμαχης προστασίας επιβατηγών πλοίων που εκτελούν πλόες εσωτερικού.

Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις: α) των άρθρων  2 παρ. 1, 32 παρ. 2 και 36 παρ. 2 του Ν.Δ. 187/73 (ΦΕΚ 261 Α/73) με το οποίο κυρώθηκε ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, β)των άρθρων  9 παρ. 1 και 13 του Ν. 1045/80 (ΦΕΚ 95 Α/1980) με τον οποίο κυρώθηκε η Διεθνής Σύμβαση «περί ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση, 1974»
2.Την αριθ. 242/16.11.83 γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού.
3.Την αριθ. 842/83/7.12.83 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, αποφασίζουμε:
 
Άρθρο Πρώτο.
Κυρώνεται Κανονισμός πυρίμαχης προστασίας επιβατηγών πλοίων που εκτελούν πλόες εσωτερικού, ο οποίος έχει ως εξής:

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΙΜΑΧΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΠΛΟΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
Γενικές Διατάξεις

Άρθρο 1.
Ορισμοί

Κατά την εφαρμογή αυτού του Κανονισμού νοείται:
(α)Ε.Ε.Π.: Η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων που εδρεύει στον Πειραιά.
(β)Επιβατηγό πλοίο: Κάθε πλοίο που μεταφέρει περισσότερους από 12 επιβάτες.
(γ)Φορτηγό πλοίο: Κάθε πλοίο που δεν είναι επιβατηγό.
(δ)Επιβάτης: Κάθε πρόσωπο που επιβαίνει στο πλοίο εκτός από τον Πλοίαρχο, το πλήρωμα και παιδιά ηλικίας κάτω του ενός έτους.
(ε)Πλήρωμα: Το σύνολο των προσώπων που είναι ναυτολογημένα στο πλοίο ή τα οπωσδήποτε χρησιμοποιούμενα ή απασχολούμενα με οποιαδήποτε ιδιότητα στο πλοίο για τις ανάγκες αυτού εκτός από τον πλοίαρχο.
στ)Πλοίαρχος: Αυτός, που πραγματικά ασκεί τη διακυβέρνηση του πλοίου.
(ζ)Πλοίο Τουριστικό: Κάθε επιβατηγό πλοίο που απασχολείται με μεταφορά επιβατών (με καταβολή ναύλου) σε κυκλικά ταξείδια θαλάσσιας περιήγησης και αναψυχής.
(η)Τμήματα κλάσης Α΄ και Β΄: Τα όσα περιγράφονται στον Κανονισμό 3 του Κεφ.ΙΙ2 του Παραρτήματος της Δ.Σ. «περί ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση» (ΠΑΑΖΕΘ) 1974 που κυρώθηκε με το Νόμ. 1045/80 (95 Α/1980).
(θ)Πλους εσωτερικός: Ο πλους μεταξύ ελληνικών λιμανιών.
(ι)Πλους διεθνής: Ο πλους από ελληνικό λιμάνι σε λιμάνι του εξωτερικού και αντίστροφα καθώς επίσης και οι πλόες που εκτελούνται μεταξύ λιμανιών του εξωτερικού.
(ια)Πλους μεγάλης ακτοπλοΐας. Ο εσωτερικός πλους που δεν είναι μικρής διάρκειας. Σ’ αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται ενδεικτικά οι πλόες από Πειραιά για Κέρκυρα, Βόρεια Ελλάδα, Χίο, Μυτιλήνη, Κρήτη, Δωδεκάνησα κλπ.
ιβ)Πλους μικρής ακτοπλοΐας: Ο εσωτερικός πλους μικρής διάρκειας μέσα σε σχετικά προασπισμένες θαλάσσιες περιοχές κατά τον οποίο το πλοίο δεν απομακρύνεται περισσότερο από 20 ναυτικά μίλια από την πλησιέστερη ακτή. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται ενδεικτικά οι πλόες από Πειραιά για Κυκλάδες, Βόρειες Σποράδες, Ζάκυνθο, Κεφαλληνία, Λιμάνια Ακαρνανίας και Αμβρακικού που προεκτείνονται έστω και μέχρι Κέρκυρας ή Πελοποννήσου ανατολικά του Ταίναρου.
(ιγ)Πλους περιορισμένης έκτασης: Ο εσωτερικός πλους μέσα στον ίδιο ή σε συνεχόμενους κόλπους ή προασπισμένες περιοχές. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται ενδεικτικά οι πλόες από Πειραιά για λιμάνια Σαρωνικού και Αργολικού, από λιμάνια του Ν. ή Β. Ευβοϊκού για λιμάνια Ν. ή Β. Ευβοϊκού μέχρι Βόλου από λιμάνια Κορινθιακού μέχρι Πάτρα.
(ιδ)Πλους τοπικός: Ο εσωτερικός πλους μικρών συνήθως μηχανοκίνητων σκαφών μεταξύ λιμανιών ή όρμων που βρίσκονται μεταξύ τους σε απόσταση μικρότερη από 6 ναυτικά μίλια, για εξυπηρέτηση συγκοινωνιακών αναγκών.
(ιε)Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ: Η Διεθνής Σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Άρθρο 2.
Εφαρμογή

1.Ο Κανονισμός αυτός εφαρμόζεται στα υπό Ελληνική σημαία επιβατηγά πλοία τα οποία εκτελούν πλόες εσωτερικού.
2.Ο Κανονισμός αυτός δεν εφαρμόζεται:
α)Σε πλοία που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την αναψυχή των ιδιοκτητών τους και όχι για εμπορικές μεταφορές.
β)Σε τουριστικά πλοία μεταφορικής ικανότητας μέχρι 25 επιβάτες και
γ)Σε δυναμικά υποστηριζόμενα σκάφη.
3.Αρμόδια για την εφαρμογή του Κανονισμού αυτού είναι η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων.
Κατηγορίες επιβατηγών Πλοίων
Άρθρο 3.Για την εφαρμογή του Κανονισμού αυτού τα επιβατηγά πλοία κατατάσσονται στις ακόλουθες κατηγορίες:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α΄.
Επιβατηγά πλοία των οποίων η τρόπιδα τοποθετήθηκε μετά την 25η Μαΐου 1980 ή προήλθαν από μετασκευή φορτηγών πλοίων που άρχισε μετά την ημερομηνία αυτή.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β΄.
Επιβατηγά πλοία που δεν εμπίπτουν στην Κατηγορία Α΄ και ειδικότερα:
α)Επιβατηγά πλοία των οποίων η τρόπιδα τοποθετήθηκε μετά την 7η Δεκ. 1972.
β)Επιβατηγά πλοία που προήλθαν από μετασκευή φορτηγών η οποία άρχισε μετά την 7η Δεκ. 1972.
γ)Επιβατηγά που ναυπηγήθηκαν πριν από την 7η Δεκ. 1972 αλλά ενεγράφησαν στα ελληνικά νηολόγια μετά την ημερομηνία αυτή και μέχρι την ημερομηνία δημοσίευση του Κανονισμού αυτού.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ΄.
Όλα τα υπόλοιπα επιβατηγά πλοία που δεν εμπίπτουν σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
Πλοία Κατηγορίας Α΄

Άρθρο 4.
Πυρίμαχη προστασία επιβατηγών πλοίων μεγάλης ακτοπλοΐας οποιασδήποτε χωρητικότητας και μικρής ακτοπλοΐας πάνω από 500 κ.ο.χ.

Τα επιβατηγά πλοία μεγάλης ακτοπλοΐας ανεξάρτητα από τη χωρητικότητά τους και εκείνα της μικρής ακτοπλοΐας πάνω από 500 κ.ο.χ. οφείλουν να πληρούν τις απαιτήσεις για την προστασία κατά της πυρκαγιάς που προβλέπονται από τα Μέρη Α΄, Β΄ και Γ΄ του Κεφ. ΙΙ2 της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1974.
Πυρίμαχη προστασία επιβατηγών πλοίων μικρής ακτοπλοΐας κάτω των 500 κ.ο.χ. και πλοίων περιορισμένης έκτασης και τοπικών πλόων οποιασδήποτε χωρητικότητας.
 
Άρθρο 5.
1.Στα επιβατηγά πλοία μικρής ακτοπλοΐας κάτω των 500 κ.ο.χ. καθώς και στα επιβατηγά πλοία που εκτελούν τοπικούς και περιορισμένης έκτασης πλόες, ανεξάρτητα από τη χωρητικότητά τους, οι χώροι του μηχανοστασίου και λεβητοστασίου, οι φωταγωγοί και αεραγωγοί τους, οι χώροι οχημάτων και τα μαγειρεία διαχωρίζονται από τους υπόλοιπους χώρους με φρακτές και καταστρώματα Κλάσης «Α».
2.Στα ξύλινα και πλαστικά πλοία ο διαχωρισμός κατά τα όσα ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο γίνεται με τμήματα Κλάσης «Β».
3.Στα τμήματα Κλάσης «Α» και «Β», όπως αυτά προδιαγράφονται από τη Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1974, θα έχουν το βαθμό μόνωσης που θα καθορίζει η Ε.Ε.Π., αφού λάβει υπόψη τη φύση των χώρων που γειτονεύουν μεταξύ τους.
4.Από τις διατάξεις του άρθρου αυτού εξαιρούνται τα ξύλινα και πλαστικά επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν λιγότερους από 60 επιβάτες.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
Πλοία Κατηγορίας Β΄

Άρθρο 6.
Πυρίμαχη προστασία επιβατηγών πλοίων μεγάλης ακτοπλοΐας οποιασδήποτε χωρητικότητος και μικρής ακτοπλοΐας πάνω από 500 κ.ο.χ.

Τα επιβατηγά πλοία μεγάλης ακτοπλοΐας ανεξάρτητα από τη χωρητικότητά τους και τα επιβατηγά πλοία μικρής ακτοπλοΐας πάνω από 500 κ.ο.χ., οφείλουν να πληρούν τις απαιτήσεις για την προστασία κατά της πυρκαγιάς που προβλέπονται από τα Μέρη Α΄ και ΣΤ΄ του Κεφαλαίου II της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1960.

Άρθρο 7.
Πυρίμαχη προστασία πλοίων μικρής ακτοπλοΐας κάτω των 500 κ.ο.χ. και περιορισμένης έκτασης και τοπικών πλόων οποιασδήποτε χωρητικότητας.

1.Στα επιβατηγά πλοία μικρής ακτοπλοΐας κάτω των 500 κ.ο.χ., καθώς και στα επιβατηγά πλοία που εκτελούν τοπικούς και περιορισμένης έκτασης πλόες, ανεξάρτητα από τη χωρητικότητά τους, οι χώροι του μηχανοστασίου και λεβητοστασίου, οι φωταγωγοί και αεραγωγοί τους, οι χώροι οχημάτων και τα μαγειρεία διαχωρίζονται από τους υπόλοιπους χώρους με φρακτές και καταστρώματα Κλάσης «Α».
2.Στα ξύλινα και πλαστικά πλοία ο διαχωρισμός κατά τα όσα ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο γίνεται με τμήματα Κλάσης «Β».
3.Τα τμήματα Κλάσης «Α» και «Β», όπως αυτά προδιαγράφονται από τη Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1974, θα έχουν το βαθμό μόνωσης που θα καθορίζει η Ε.Ε.Π., αφού λάβει υπόψη τη φύση των χώρων που γειτονεύουν μεταξύ τους.
4.Από τις διατάξεις του άρθρου αυτού εξαιρούνται τα ξύλινα και πλαστικά επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν λιγότερους από 60 επιβάτες.
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄
Πλοία Κατηγορίας Γ΄

Άρθρο 8.
Πυρίμαχη προστασία πλοίων μεγάλης ακτοπλοΐας οποιασδήποτε χωρητικότητας και μικρής ακτοπλοΐας πάνω από 500 κ.ο.χ.

Ταεπιβατηγά πλοία μεγάλης ακτοπλοΐας ανεξάρτητα από τη χωρητικότητά τους καθώς και τα επιβατηγά πλοία μικρής ακτοπλοΐας πάνω από 500 κ.ο.χ. οφείλουν να πληρούν τις ακόλουθες απαιτήσεις:
α)Το σκάφος, τα υπερκατασκευάσματα και τα υπερστεγάσματα θα διαιρούνται σε κατακόρυφες κύριες ζώνες, όπως προβλέπεται για τα πλοία Κατηγορίας Β΄ που εκτελούν τους ίδιους πλόες.
β)Τα διαμερίσματα που αναφέρονται παρακάτω θα διαχωρίζονται από τους υπόλοιπους χώρους του πλοίου με πυρίμαχες φρακτές και καταστρώματα Κλάσης «Α».
(1)Διαμερίσματα μηχανοστασίου και λεβητοστασίου και οι αναφωτίδες τους.
(2)Δ/σματα μαγειρείου.
(3)Σταθμός ελέγχου.
(4)Κυλικεία, εφόσον παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς.
(5)Αποθήκες και χώροι μέσα στους οποίους βρίσκονται εύφλεκτα υλικά.
(6)Χώροι φορτίου. Ειδικά για τους χώρους οχημάτων των επιβατηγώνοχηματαγωγών πλοίων η πυρίμαχη προστασία θα περιλαμβάνει το διαχωρισμό τους από τους σταθμούς επιβίβασης και χειρισμό των σωστικών μεσών που βρίσκονται σε ανοικτά καταστρώματα.
γ)Εφόσον ορισμένες φρακτές ή καταστρώματα δεν είναι κατασκευασμένα από χάλυβα και κατά την κρίση της Ε.Ε.Π. είναι δύσκολη η μετατροπή τους σε τμήματα κλάσης «Α», τα παραπάνω καταστρώματα ή φρακτές θα πρέπει ν’ αποτελούν τμήματα κλάσης «Β» όπως τα υποδείγματα των συνημμένων σχημάτων 1, 2 και 3.
δ)Στα ανοίγματα των διαφραγμάτων Κλάσης «Α» θα εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κανονισμού 38 του Μέρους Α΄ του Κεφ. ΙΙ της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1960.
ε)Οι θύρες πυρασφάλειας και τα πλαίσιά τους θα είναι της ίδιας αντοχής κατά της πυρκαγιάς και της διέλευσης του καπνού, με τα διαφράγματα στα οποία βρίσκονται.
στ)Προκειμένου για οχετούς και αγωγούς εξαερισμού που έχουν εγκάρσια τομή 200 τετ. εκατοστών ή μεγαλύτερη, οι οποίοι διέρχονται από τις κύριες ζώνες υποδιαίρεσης πρέπει να εφαρμόζονται οι ακόλουθες πρόσθετες διατάξεις:
(1)Προκειμένου για οχετούς ή αγωγούς που έχουν εγκάρσια τομή μεταξύ 200 τετρ. εκατ. και 750 τετρ. εκατ. τα φράγματα φωτιάς θα είναι τύπου που να κλείνουν αυτόματα και θα παρέχουν πλήρη ασφάλεια.
Αντί των παραπάνω φραγμάτων φωτιάς, αυτοί οι οχετοί και οι αγωγοί θα μονώνονται σε μήκος 457 χιλ. και από τις δύο πλευρές της υποδιαίρεσης για να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις για τα διαφράγματα.
(2)Προκειμένου για οχετούς και αγωγούς που η εγκάρσια τομή τους είναι μεγαλύτερη από 750 τετρ. εκατ. τα φράγματα φωτιάς θα είναι του τύπου που θα παρέχουν πλήρη ασφάλεια και θα κλείνουν αυτόματα.
(3)Θα προβλέπεται ικανοποιητική μόνωση των οχετών εξαγωγής των μαγειρείων, όταν αυτοί περνούν μέσα από χώρους ενδιαίτησης.
ζ)Οι Κλίμακες μέσα από χώρους ενδιαίτησης και υπηρετικών θα είναι κατασκευασμένες και θα προστατεύονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κανονισμού 42 του Μέρους Α΄ του Κεφ. ΙΙ της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1960. Σε περίπτωση που η συμμόρφωση με τα παραπάνω, παρουσιάζει εξαιρετική δυσκολία, η Ε.Ε.Π. μπορεί κατά την κρίση της να επιτρέψει την χρησιμοποίηση άκαυστων χωρισμάτων και θυρών Κλάσης «Β» αντί των χωρισμάτων και θυρών Κλάσης «Α» για τις περιφράξεις της σκάλας, εφόσον αυτή θα προστατεύεται από ραντιστήρες και θα περικλείεται ικανοποιητικά.
η)Σε πλοία ηλικίας κάτω από 15 χρόνων και κάτω από 4.000 κ.ο.χ. θα εγκαθίσταται αυτόματο σύστημα ραντισμού, ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς, που θα πληροί τις απαιτήσεις των Κανονισμών 51 και 59 των μερών Α΄ και Ε΄ του Κεφ. ΙΙ της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1960.
θ)Σε πλοία ηλικίας πάνω από 15 χρόνων ή κάτω από 4.000 κ.ο.χ. θα εγκαθίσταται αυτόματο σύστημα ανίχνευσης και αναγγελίας πυρκαγιάς που θα πληροί τις απαιτήσεις του Κανονισμού 52 του Μέρους Α΄ του Κεφ. ΙΙ της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1960.
ι)Το σύστημα τεχνητού αερισμού, με εξαίρεση τον αερισμό των χώρων φορτίου και μηχανών, θα εφοδιάζεται με κύριους διακόπτες που θα τοποθετούνται έξω από το μηχανοστάσιο και σε σημεία που θα είναι άμεσα προσιτά και δεν θα χρειάζεται να πάει κάποιος σε περισσότερους από τρεις σταθμούς προκειμένου να διακόψει τη λειτουργία των ανεμιστήρων αερισμού στους διάφορους χώρους. Ο αερισμός του χώρου μηχανοστασίου θα διακόπτεται με κύριο διακόπτη ή πίνακα διακοπής που θα χειρίζεται από θέση έξω από το μηχανοστάσιο.
ια)Οι κύριες εισαγωγές και εξαγωγές όλων των συστημάτων αερισμού θα πρέπει, σε περίπτωση πυρκαγιάς, να κλείνονται έξω από το χώρο που εξυπηρετείται και από σημείο που θα είναι εύκολα προσιτό.
ιβ)Χρώματα, βερνίκια και παρόμοια παρασκευάσματα που έχουν βάση τη νιτροκυταρίνη ή άλλη πολύ εύφλεκτη ύλη, δεν θα χρησιμοποιούνται.
ιγ)Ηλεκτρικά σώματα θέρμανσης, εάν χρησιμοποιούνται, πρέπει να είναι προσαρμοσμένα σε μόνιμη θέση και κατασκευασμένα κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να περιορίζουν στο ελάχιστο τους κινδύνους πυρκαγιάς. Τα σώματα αυτά της θέρμανσης δεν θα έχουν θερμαντικό στοιχείο εκτεθειμένο σε τρόπο ώστε ρουχισμός, κουρτίνες ή παρόμοια υλικά να μπορούν ν’ αναφλεγούν από τη θερμότητα του στοιχείου.
δ)Τα Τμήματα κλάσης «Α» και «Β» πρέπει να έχουν το βαθμό μόνωσης που καθορίζει η Ε.Ε.Π., λαμβανομένης υπόψη της φύσης των χώρων που γειτονεύουν.

Άρθρο 9.
Πυρίμαχη προστασία πλοίων μικρής ακτοπλοΐας

κάτω από 500 κ.ο.χ. και πλοίων τοπικών και περιορισμένης έκτασης πλόων οποιασδήποτε χωρητικότητας.
1.Στα Ε/Γ πλοία της κατηγορίας κάτω από πεντακόσιους κ.ο.χ. που εκτελούν πλόες μικρής ακτοπλοΐας και στα πλοία που εκτελούν τοπικούς και περιορισμένης έκτασης πλόες ανεξάρτητα από τη χωρητικότητά τους, οι χώροι μηχανών και λεβήτων και οι αναφωτίδες τους πρέπει να χωρίζονται από τους λοιπούς χώρους του πλοίου με φρακτές και καταστρώματα τύπου «Α» εκτός αν κατά την κρίση της Ε.Ε.Π. είναι πολύ δύσκολη η κατασκευή τους τύπου «Α», οπότε θα απαιτείται να έχουν μόνωση Κλάσης «Β».

2.Τα τμήματα Κλάσης «Α» και «Β» πρέπει να έχουν τον βαθμό μόνωσης που καθορίζει η Ε.Ε.Π., λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των χώρων που γειτονεύουν.
3.Από τις απαιτήσεις αυτού του άρθρου εξαιρούνται τα ξύλινα και πλαστικά επιβατηγά πλοία που μεταφέρουν λιγότερους από 60 επιβάτες.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄
Τελικές διατάξεις

Άρθρο 10.
Δοκιμές

1.Η Ε.Ε.Π. μπορεί ν’ απαιτήσει τη δοκιμή προτύπων διαφραγμάτων, θυρών κ.λ.π. προκειμένου να βεβαιωθεί ότι το υλικό και η όλη κατασκευή τους είναι σύμφωνη με τις διατάξεις που καθορίζονται σ’ αυτόν τον κανονισμό, εκτός αν για το υπό δοκιμή υλικό υπάρχει πιστοποιητικό της αρμόδιας Αρχής της χώρας κατασκευής τους. Οι δοκιμές αυτές για έκδοση του σχετικού πιστοποιητικού μπορεί να γίνονται και από τους εξουσιοδοτημένους Νηογνώμονες.

Άρθρο 11.
Εξαιρέσεις

Σε όσα πλοία χορηγούνται από την Ε.Ε.Π. εξαιρέσεις, σύμφωνα με τον Κανονισμό Ι παρ. ε του Κεφ. ΙΙ2 της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1974 θα εφαρμόζονται οι απαιτήσεις για πλοία αντίστοιχης κατηγορίας και ανάλογων χαρακτηριστικών πλου του παρόντος Κανονισμού.

Άρθρο 12.
Αναγνώριση

Πλοία Κατηγορίας Γ΄ εφόσον ζητήσουν αναγνώριση σαν «ελληνικά επιβατηγά» μετά τη δημοσίευση του Κανονισμού αυτού στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, θα πρέπει να συμμορφώνονται τουλάχιστον με τις απαιτήσεις που προβλέπονται για πλοία κατηγορίας Β΄.


Άρθρο 13.
Κυρώσεις

Στους παραβάτες αυτού του Κανονισμού επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται από το άρθρ. 45 Ν.Δ. 187/73 «περί κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου».

Άρθρο δεύτερο.
Ισχύς καταργούμενες διατάξεις

1.Η ισχύς του Δ/τος αυτού αρχίζει από την ημερομηνία που θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
2.Από την ημερομηνία αυτή καταργούνται:
α)Το Β.Δ. 749/72 (ΦΕΚ 216/Α/1972) «περί εγκρίσεως και θέσεως εις εφαρμογήν Κανονισμού «περί πυριμάχου προστασίας επιβατηγών πλοίων εκτελούντων πλόας εσωτερικού».
β)Το Π.Δ. 488/1976 (ΦΕΚ 176 Α΄/1976) «περί τροποποιήσεως του εγκριθέντος δια του Β.Δ. 749/72 Κανονισμού περί πυριμάχου προστασίας επιβατηγών πλοίων εκτελούντων πλόας εσωτερικού».
γ)Το Π.Δ. 185/1983 (ΦΕΚ 71 Α/83) «Κανονισμός Πυρίμαχης Προστασίας επιβατηγών πλοίων που εκτελούν πλόες εσωτερικού».
(Ακολουθούν σχήματα για τα οποία βλεπε στο οικείο ΦΕΚ).

 

 

 


Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 1384 φορές

Τελευταία Νέα