Υπουργική Απόφαση 2222.1-1.2/452/2019 - ΦΕΚ 227/Β/4-2-2019
Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη, 2000 (International Code of Safety for High Speed Craft, 2000), ο οποίος έγινε απο- δεκτός με την υπ’ αριθμ. 4113.179/01/2004 (Β’ 341) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή υιοθετήθηκε
όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21 Ιουνίου 2013 με την απόφαση MSC.352(92)/21.06.2013 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 2222.1-1.2/452/2019
ΦΕΚ 227/Β/4-2-2019
Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη, 2000 (International Code of Safety for High Speed Craft, 2000), ο οποίος έγινε απο- δεκτός με την υπ’ αριθμ. 4113.179/01/2004 (Β’ 341) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21 Ιουνίου 2013 με την απόφαση MSC.352(92)/21.06.2013 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου τέταρτου του ν. 2208/1994 “Κύρωση του Πρωτοκόλλου 1988 που αναφέρεται στη Διεθνή Σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα 1974” (Α΄71),όπως αυτή
β) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει.
γ) του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄160).
δ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ.63/2005 (Α΄ 98)].
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 2811.8/90657/2018/11.12.2018 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:
ΑΡΘΡΟ 1
1. Κυρώνεται η τροποποίηση, που υιοθετήθηκε με την υπ’αριθμ. MSC.352(92)/21.06.2013 απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη, 2000 (International Code of Safety for High Speed Craft, 2000), όπως αυτός έγινε αποδεκτός με την υπ’ αριθμ. 4113.179/01/2004 (Β’ 341) υπουργική απόφαση.
2. Το κείμενο της απόφασης MSC.352(92)/21.06.2013, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην Αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, που κυρώνονται με την απόφαση αυτή, κατισχύει το αγγλικό.
ΜΕΡΟΣ Α
(Αγγλικό Κείμενο)
RESOLUTION MSC.352(92)
(adopted on 21 June 2013)
AMENDMENTS TO THE INTERNATIONAL CODE OF SAFETY FOR HIGHSPEED CRAFT, 2000 (2000 HSC
CODE)
ΜΕΡΟΣ B
(Ελληνικό Κείμενο)
ΑΠΟΦΑΣΗ MSC 352 (92)
(Υιοθετήθηκε στις 21 Ιουνίου 2013)
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΚΩΔΙΚΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ ΣΚΑΦΩΝ, 2000 ( ΚΩΔΙΚΑΣ HSC 2000)
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28 (b) της Σύμβασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις αρμοδιότητεςτης Επιτροπής,
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ την Απόφαση MSC .97 (73) σύμφωνα με την οποία υιοθέτησε τον Δι,εϋνή Κώδικα Ασφάλειας Ταχύπλοων Σκαφών, 2000(εφεξής αναφέρεται ως «HSC Κώδικας 2000») ο οποίος έχει γίνει υποχρεωτικός σύμφωνα με το κεφάλαιο X της Δι,εϋνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS) ,1974 (εφεξής αναφέρεται ως «η Σύμβαση»)
ΣΗΜΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ το άρθρο VIII (b) και τον κανονισμό Χ/1.2 της Σύμβασης σχετικά με τη διαδικασία τροποποίησης του Κώδικα HSC 2000,
ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ στην ενενηκοστή δεύτερη σύνοδό της, τις τροποποιήσεις στον Κώδικα HCS 2000, που πρότεινε και κοινοποίησε σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (i) της Σύμβασης,
1.ΥΙΟΘΕΤΕΙ , σύμφωνα με το Αρθρο VIII (b) (iv) της Σύμβασης, τροποποιήσεις στο Διεθνή Κώδικα Ασφάλειας Ταχύπλοων Σκαφών (Κώδικας HSC 2000) , το κείμενο των οποίων παρατίθεται στο Παράρτημα στην παρούσα απόφαση'
2.ΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (vi) (2) (bb) της Σύμβασης ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις πρέπει να εκτιμώνται ότι έχουν γίνει αποδεκτές την 1η Ιουλίου 2013, εκτός, εάν πριν από εκείνη την ημερομηνία, περισσότερες του ενός τρίτου των Συμβαλλομένων Κυβερνήσεων στην Σύμβαση ή των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων οι συνδυασμένοι στόλοι εμπορικών στόλων των οποίων αποτελούν όχι λιγότερο από το 50% ολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, έχουν ενημερώσει για τις αντιθέσεις τους στις τροποποιήσεις'
3.ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το άρθρο VIII (b) (vii) (2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις πρέπει να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουάριου 2015 με την αποδοχή τους σύμφωνα με την παράγραφο 2 ανωτέρω'
4.ΑΙΤΕΙΤΑΙ από τον Γενικό Γραμματέα , σε συμμόρφωση με το άρθρο VIII (b) (ν) της Σύμβασης να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας απόφασης και το κείμενο των τροποποιήσεων που εμπεριέχονταιστο παράρτημα σεόλεςτιςΣυμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση'
5.ΑΙΤΕΙΤΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ από τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσας απόφασης και του παραρτήματος της στα Μέλη του Οργανισμού που δεν είναι Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΗ ΚΩΔΙΚΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ,2000
(Κώδικας HSC 2000)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 18
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
1Σε συνέχεια της υφιστάμενης παραγράφου 18.5.3 , μια νέα παράγραφος παρεμβάλλεται ως ακολούθως:
«18.5.4 Τα μέλη του πληρώματος με δικαιοδοσία εισόδου σε εσωτερικό χώρο ή διάσωσης πρέπει να συμμετέχουν σε ασκήσεις εισόδου σε εσωτερικό χώρο και διάσωσης που διεξάγονται σε σκάφη τουλάχιστον μια φορά κάθε δυο μήνες.»
2Οι υφιστάμενεςπαράγραφοι 18.5.4έως 18.5.10αναριθμούνται εκνέου ως έως 18.5.11 αντίστοιχα.
3Η πρώτη πρόταση της αναριθμημένης παραγράφου 18.5.8.1 τροποποιείται ως ακολούθως:
« 18.5.8.1 Στο ημερολόγιο, όπως μπορεί να ορίζει η Διοίκηση, πρέπει να καταγράφονται, η ημερομηνία όπου διεξάγονται συγκεντρώσεις , στοιχεία ασκήσεων εγκατάλειψης πλοίου και πυρός , ασκήσεις άλλων σωστικών συσκευών, ασκήσεις εισόδου εσωτερικών χώρων και ασκήσεως διάσωσης καθώς και επί του πλοίου εκπαίδευση.»
4Μετά την αναριθμημένη παράγραφο 18.5.11, ένα νέο υποκεφάλαιο παρεμβάλλεται ως ακολούθως: «18.5.12 Ασκήσεις εισόδου σε εσωτερικό χώρο και διάσωσης
18.5.12.1Οι ασκήσεις εισόδου σε εσωτερικό χώρο καθώς και διάσωσης πρέπει να σχεδιάζονται και διεξάγονται με τρόπο ασφαλή, λαμβάνοντας υπόψη, όπως ενδείκνυται, τις οδηγίες που προβλέπονται στις συστάσεις που αναπτύσσονται από τον Οργανισμό.
18.5.12.2Κάθε άσκηση εισόδου εσωτερικού χώρου και άσκηση διάσωσης πρέπει να περιλαμβάνει:
1.Έλεγχο και χρήση ατομικού προστατευτικού εξοπλισμού που απαιτείται για την είσοδο,
2.Έλεγχο και χρήση εξοπλισμού επικοινωνίας και διαδικασίες,
3.Έλεγχο και χρήση οργάνων υπολογισμού ατμόσφαιρας σε εσώκλειστους χώρους,
4.Έλεγχο καιχρήση εξοπλισμού διάσωσης και διαδικασίες, και
5.Οδηγίες σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τεχνικές επαναφοράς στη ζωή
18.5.12.3Οι κίνδυνοι που έχουν σχέση με τους εσωτερικούς χώρους και τις διαδικασίες επί του πλοίου ασφαλούς εισόδου σε τέτοιους χώρους όπου πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, όπως ενδείκνυται, οι οδηγίες που προβλέπονται στις συστάσεις που αναπτύσσονται από τον Οργανισμό.»
ΑΡΘΡΟ 2
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 3 Ιανουαρίου 2019
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Υπουργική Απόφαση 2222.1-1.2/452/2019 - ΦΕΚ 227/Β/4-2-2019
Κύρωση τροποποίησης του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη, 2000 (International Code of Safety for High Speed Craft, 2000), ο οποίος έγινε απο- δεκτός με την υπ’ αριθμ. 4113.179/01/2004 (Β’ 341) υπουργικής απόφασης, όπως αυτή υιοθετήθηκε την 21 Ιουνίου