Υπουργική Απόφαση 2040.0/72190/2018/02-10-2018 - ΦΕΚ 4871/Β/1-11-2018
Κύρωση Κανονισμού Λειτουργίας Περιφερειακών Διοικήσεων ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ.
Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 2040.0/72190/2018/02-10-2018
ΦΕΚ 4871/Β/1-11-2018
Κύρωση Κανονισμού Λειτουργίας Περιφερειακών Διοικήσεων ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Της παραγράφου 2 του άρθρου 14 του ν. 3922/2011 «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α’ 35).
β) Των άρθρων 4, 5 και της παραγράφου 1 του άρθρου 73 του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α’ 102).
γ) Του π.δ. 81/2014 «Αναδιάρθρωση Περιφερειακών Διοικήσεων Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ.) και Λιμενικών Αρχών και ρύθμιση θεμάτων στελέχωσης αυτών» (Α’ 125), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
δ) Της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Α’ 26).
ε) Του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114),
στ) Του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 160).
ζ) Του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
3. Την ανάγκη εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας των Περιφερειακών Διοικήσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., αποφασίζουμε:
Άρθρο πρώτο
Κυρώνεται ο «Κανονισμός Λειτουργίας Περιφερειακών Διοικήσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.», ο οποίος εξεδόθη από τον Αρχηγό Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
«Κανονισμός Λειτουργίας Περιφερειακών Διοικήσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.»
ΜΕΡΟΣ Α’
ΓΕΝΙΚΑ
Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
Ο παρών Κανονισμός έχει εφαρμογή στις Περιφερειακές Διοικήσεις του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και ρυθμίζει τη διάρθρωση, την οργάνωση, τον τρόπο λειτουργίας και τις αρμοδιότητες των Υπηρεσιών σε συνάρτηση με τις ισχύουσες κατά περίπτωση διατάξεις.
Άρθρο 2
Περιφέρεια δικαιοδοσίας ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Οι Περιφερειακές Διοικήσεις Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ασκούν τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους στην περιοχή δικαιοδοσίας των Λιμενικών Αρχών υπαγωγής τους, όπως αυτές καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις.
Άρθρο 3
Εποπτεία ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Οι Περιφερειακές Διοικήσεις Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σύμφωνα με το άρθρο 12 του π.δ. 13/2018 αποτελούν Περιφερειακές Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Η εποπτεία τους ασκείται από τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, τους Υπαρχηγούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τον Γενικό Επιθεωρητή Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τους υπαγόμενους σε αυτόν Επιθεωρητές του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και τους Διευθυντές Κλάδων στο αντικείμενο αρμοδιότητάς τους, όπως αυτό καθορίζεται από τις κείμενες διατάξεις.
ΜΕΡΟΣ Β’
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
Άρθρο 4
Διάρθρωση Περιφερειακών Διοικήσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
1. Η διοίκηση κάθε ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ασκείται από τον Προϊστάμενό της.
2. Η διάρθρωση των Περιφερειακών Διοικήσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. σύμφωνα με το άρθρο 43Β του π.δ. 13/2018 καθορίζεται σε Τομείς και Γραφεία ως εξής:
α) Τομέας Α’ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
β) Τομέας Β’ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ
γ) Τομέας Γ’ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
δ) Τομέας Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
αα) Γραφείο Γραμματείας ββ) Γραφείο Οπλονομείου
γγ) Γραφείο Οικονομικής Διαχείρισης. δδ) Γραφείο Κίνησης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
Άρθρο 5
Γενικά
Οι Περιφερειακές Διοικήσεις Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ. σύμφωνα με το άρθρο 43Β του π.δ. 13/2018, ασκούν αρμοδιότητες ελέγχου της δραστηριότητας των υπαγομένων σε αυτές Λιμενικών Αρχών και των ανεξάρτητων και αυτοτελών τμημάτων Κ.Ε.Α./Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., που υπάγονται διοικητικά σε αυτές. Ειδικότερα:
α) ενεργούν τακτικές και έκτακτες γενικές ή ειδικές επιθεωρήσεις και ελέγχους για τη διαπίστωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας της οργάνωσης, λειτουργίας και εκπλήρωσης γενικά των Υπηρεσιών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,
β) καταγράφουν τα πάσης φύσεως προβλήματα ή τις οργανωτικές αδυναμίες των υπαγομένων σε αυτές Λιμενικών Αρχών και εισηγούνται στις αρμόδιες Υπηρεσίες μέτρα για τη βελτίωση της λειτουργίας τους και εκπλήρωση της αποστολής τους γενικότερα,
γ) διενεργούν προανακρίσεις, διοικητικές και προκαταρκτικές εξετάσεις ή έρευνες επί συμβάντων, ατυχημάτων σε προσωπικό ή υλικό Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ. επί παραπτωμάτων που διαπιστώνονται κατά τον υπηρεσιακό έλεγχο, καθώς και κάθε άλλου θέματος, αν διαταχθεί αρμοδίως,
δ) προβαίνουν στη διερεύνηση κάθε είδους καταγγελίας αναφορικά με το προσωπικό των Λιμενικών Αρχών που υπάγονται σ` αυτές και διενεργούν διοικητικές έρευνες και διοικητικές εξετάσεις σε υποβαλλόμενες καταγγελίες ενημερώνοντας την ηγεσία,
ε) επιλαμβάνονται και συντονίζουν επιχειρήσεις στις οποίες εμπλέκονται πέραν της μιας Λιμενικής Αρχής της περιοχής δικαιοδοσίας τους, με σκοπό την αποτελεσματικότερη δράση τους. Επίσης, εποπτεύουν το έργο των Λιμενικών Αρχών υπαγωγής τους και των ειδικών μονάδων δικαιοδοσίας τους, ιδίως στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και παραβατικότητας που εκδηλώνεται στην περιοχή αρμοδιότητάς τους,
στ) χειρίζονται θέματα μετακινήσεων προσωπικού και επιχειρησιακών μέσων, αδειών, πειθαρχίας, ηθικών και υλικών αμοιβών και εν γένει καταστάσεων του προσωπικού, εφόσον τους έχουν ανατεθεί ή μεταβιβασθεί, με τις ισχύουσες διατάξεις,
ζ) εισηγούνται για τη προμήθεια και τη διανομή των υλικών και των εφοδίων στις Λιμενικές Αρχές που προΐστανται,
η) ελέγχουν τις οικονομικές διαχειρίσεις των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας τους κατά τη διενέργεια των τακτικών ή έκτακτων επιθεωρήσεων και εποπτεύουν και συντονίζουν τα θέματα που ανάγονται στη σίτιση προσώπων που τελούν σε νόμιμο περιορισμό από τις Λιμενικές Αρχές δικαιοδοσίας τους,
θ) μεριμνούν για την προσωρινή ενίσχυση των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας τους με προσωπικό, συμπεριλαμβανομένων των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών και των συνοδών αστυνομικών σκύλων, με μέσα, υλικά και εφόδια άλλων Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας τους για τη λήψη έκτακτων μέτρων τάξης, ασφάλειας και τροχαίας,
ι) παρέχουν οδηγίες και κατευθύνσεις για τη δράση των Λιμενικών Αρχών της περιφέρειάς τους, ως προς την επίτευξη των στόχων που τίθενται από το Αρχηγείο Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ., την παρακολούθηση της πορείας υλοποίησής τους και τη μέριμνα για την κατάρτιση του απολογισμού του έργου τους,
ια) εκτελούν κάθε άλλη εργασία που τους αναθέτει ο Αρχηγός Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ., οι Υπαρχηγοί Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ., ο Γενικός Επιθεωρητής Λ.Σ. και οι Διευθυντές Κλάδων.
Άρθρο 6
Προϊστάμενος Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
1. Η ανάληψη της διοίκησης των Περιφερειακών Διοικήσεων από τον εκάστοτε αναλαμβάνοντα τη θέση του Προϊσταμένου συντελείται από την υπογραφή, από αυτόν και τον παραδίδοντα, του καθοριζομένου από τις ισχύουσες διαταγές της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υ.ΝΑ.Ν.Π. πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.
2. Ο Προϊστάμενος της Περιφερειακής Διοίκησης όταν απουσιάζει ή κωλύεται αναπληρώνεται από τον αρχαιότερο υφιστάμενό του στην Περιφερειακή Διοίκηση, εκτός αν προϊστάμενος Λιμενικής Αρχής περιοχής δικαιοδοσίας του είναι αρχαιότερος αυτού, οπότε τον αντικαθιστά ο τελευταίος [περ. (θ) του άρθρου 8 του ν. 4150/2013].
3. Ο Προϊστάμενος της Περιφερειακής Διοίκησης έχει όλα τα καθήκοντα, υποχρεώσεις και αρμοδιότητες που προβλέπονται από το άρθρο 44 του π.δ.13/2018, τις διαταγές και τον παρόντα Κανονισμό, και ιδίως:
α) διευθύνει, συντονίζει, εποπτεύει και ελέγχει το έργο των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας του,
β) εφαρμόζει τα προγράμματα δράσης του Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ., παρέχει κατευθύνσεις στις Υπηρεσίες της δικαιοδοσίας του και θέτει επιμέρους στόχους για την υλοποίηση τους,
γ) παρακολουθεί την εφαρμογή από τις ως άνω Υπηρεσίες των μέτρων, μεθόδων και διαδικασιών που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις και τις διαταγές της Υπηρεσίας, για την εκπλήρωση της αποστολής τους,
δ) αξιολογεί τα αποτελέσματα της δράσης των ως άνω Υπηρεσιών, ως προς τη λειτουργία των προγραμμάτων και την επίτευξη των στόχων και εισηγείται τις απαραίτητες διορθώσεις και προσαρμογές,
ε) παρακολουθεί την πορεία της εγκληματικότητας στην περιφέρεια δικαιοδοσίας του και τη γενικότερη κατάσταση από πλευράς τάξης και ασφάλειας και λαμβάνει ή προτείνει τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπισή τους,
στ) αναλαμβάνει προσωπικά, τη διεύθυνση επιχειρήσεων, όταν διαταχθεί σχετικά, ή όταν παρίσταται ανάγκη να συντονισθούν οι ενέργειες των Λιμενικών Αρχών της δικαιοδοσίας του ή να αντιμετωπισθούν εκδηλώσεις ή άλλες καταστάσεις στην περιφέρεια του, εξαιτίας των οποίων απειλείται σοβαρά διατάραξη της δημόσιας τάξης και ασφάλειας,
ζ) διατάσσει και εποπτεύει την εκτέλεση επιχειρήσεων Λιμενικών Αρχών της δικαιοδοσίας του όταν το κρίνει αναγκαίο,
η) ενεργεί τακτική επιθεώρηση των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας του και έκτακτη, όταν το κρίνει τούτο σκόπιμο ή διαταχθεί σχετικά,
θ) συντάσσει ετήσια έκθεση για την δραστηριότητα των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας του και εισηγείται μέτρα για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση της αποστολής των και την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη,
ι) συνεργάζεται για την αντιμετώπιση διαφόρων θεμάτων με τις κατά περίπτωση αρμόδιες Αρχές και Υπηρεσίες,
ια) εισηγείται αναφορικά με την ίδρυση, κατάργηση ή μετάταξη σε άλλη κατηγορία Λιμενικών Αρχών της περιοχής δικαιοδοσίας του,
ιβ) εισηγείται αναφορικά με τα θέματα στελέχωσης των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας του.
4. Επιπλέον, στο πλαίσιο άσκησης των αρμοδιοτήτων του προβαίνει στις ακόλουθες πράξεις:
α) λαμβάνει γνώση όλης της εισερχόμενης αλληλογραφίας μονογράφοντας και σημειώνοντας τις τυχόν παρατηρήσεις ή οδηγίες για ενέργεια,
β) υπογράφει τα έγγραφα που συντάσσονται από τους Προϊσταμένους των Τομέων και Γραφείων ή μεταβιβάζει σε υφισταμένους του το δικαίωμα να υπογράφουν “με εντολή του” για θέματα αρμοδιότητάς του, εφόσον αυτό προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία,
γ) επιμελείται για τη συνεχή ενημέρωση των υφισταμένων του και ελέγχει την επίδοσή τους στα θέματα αρμοδιοτήτων τους, πραγματοποιώντας τακτικές συγκεντρώσεις του προσωπικού,
δ) επιμελείται των εθιμοτυπικών εκδηλώσεων και επισκέψεων επισήμων προσώπων,
ε) αξιολογεί το προσωπικό και ασκεί τον πειθαρχικό του έλεγχο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και διαταγές,
στ) εκδίδει οργανωτικές διαταγές με τις οποίες ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα που αφορά στη γενικότερη εύρυθμη λειτουργία γενικά της Υπηρεσίας του και των Λιμενικών Αρχών υπαγωγής του,
ζ) παρακολουθεί, μέσω ενημέρωσης από τον Προϊστάμενο κάθε Λιμενικής Αρχής υπαγόμενης στην Περιφερειακή Διοίκηση, αξιολογεί τα δημοσιεύματα του τοπικού έντυπου ή ηλεκτρονικού Τύπου αρμοδιότητας Υ.ΝΑ.Ν.Π. και Α.ΛΣ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και κατά την κρίση του απαντά προς αυτά σε συνεννόηση με τον Εκπρόσωπο Τύπου του Α.ΛΣ.- ΕΛ.ΑΚΤ.,
η) παρέχει την έγκριση που απαιτείται για την σύσταση Λιμενικών Φυλακίων στην περιφέρεια δικαιοδοσίας των Κεντρικών Λιμεναρχείων και Λιμεναρχείων υπαγωγής της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. όπως προβλέπεται στο άρθρο 46 του π.δ. 13/2018,
θ) χορηγεί άδειες κατοχής και οπλοφορίας υπηρεσιακού όπλου των Προϊσταμένων των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας του σύμφωνα με τις διατάξεις του υπ’ αριθμ. 68/2004 Κανονισμού οπλοκατοχής, οπλοφορίας και οπλοχρησίας προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ..
Άρθρο 7
Βοηθός Προϊσταμένου Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
1. Βοηθός του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ορίζεται με Η.Δ. του Προϊσταμένου ο αρχαιότερος υφιστάμενός του Αξιωματικός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που υπηρετεί στην Περιφερειακή Διοίκηση.
2. Ο Βοηθός του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. είναι ο άμεσος βοηθός και συνεργάτης του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τηρείται ενήμερος σε όλα τα υπηρεσιακά θέματα. Ειδικότερα, ασκεί όλα τα καθήκοντα, τις αρμοδιότητες και τις υποχρεώσεις που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία, τις διαταγές και τον παρόντα Κανονισμό και ιδίως:
α) ενεργεί σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ελέγχει το προσωπικό κατά την εκτέλεση της εργασίας του, συντάσσει τις εκθέσεις αξιολόγησης αυτού σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και επιδιώκει τη βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της Υπηρεσίας και του εκτελούμενου από το προσωπικό έργου. Συντονίζει και ελέγχει τη λειτουργία όλων των ΤομέωνΓραφείων και λοιπών υπηρεσιών και μεριμνά για την επίλυση των θεμάτων που ανακύπτουν,
β) επιβλέπει την τήρηση της εφαρμογής των κείμενων διατάξεων σε όλα τα θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας,
γ) αναφέρει στον Προϊστάμενο της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τις κύριες εκκρεμότητες και εισηγείται τις απαιτούμενες ενέργειες για την επίλυσή τους,
δ) λαμβάνει γνώση και συνυπογράφει τα έγγραφα της εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας,
ε) παρακολουθεί την διακίνηση της διαβαθμισμένης αλληλογραφίας και λαμβάνει κάθε αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλισή της, σύμφωνα με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφαλείας (Ε.Κ.Α.),
στ) λαμβάνει την αναφορά ημερήσιας παρουσίας και κατανομής του προσωπικού και αναφέρει σχετικά στον Προϊστάμενο της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,
ζ) εξετάζει τις αιτήσεις και τα τυχόν παράπονα του προσωπικού και μεριμνά για την ικανοποίηση των δίκαιων παραπόνων,
η) επιμελείται της τήρησης και εφαρμογής των διαδικασιών πειθαρχικού ελέγχου,
θ) μεριμνά για την πιστή τήρηση των διατάξεων εκκαθάρισης του αρχείου,
ι) ενεργεί επιθεωρήσεις στους χώρους ενδιαίτησης και παραμονής του προσωπικού και λαμβάνει κάθε αναγκαίο μέτρο για τη λειτουργική βελτίωση των υπόψη χώρων,
ια) ενεργεί κατόπιν Διαταγής του Προϊσταμένου ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. οποιαδήποτε, επιπρόσθετη των ανωτέρω ενέργεια, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Άρθρο 8
Προϊστάμενοι Τομέων και Γραφείων Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Οι Προϊστάμενοι των Τομέων και Γραφείων των Περιφερειακών Διοικήσεων Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. σύμφωνα με το άρθρο 45 του π.δ. 13/2018 είναι άμεσοι βοηθοί του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. Ευθύνονται για την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του Τομέα τους και είναι αρμόδιοι για την εποπτεία, τον έλεγχο και την αξιολόγηση του προσωπικού αυτού, καθώς και την κατανομή των σχετικών εργασιών. Ασκούν και κάθε άλλη αρμοδιότητα που ανατίθεται σε αυτούς από τους κανονισμούς του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. ή από ειδικές διατάξεις.
Ειδικότερα:
1. Ο Προϊστάμενος κάθε Τομέα και Γραφείου της Περιφερειακής Διοίκησης ορίζεται με Η.Δ. του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και είναι υπεύθυνος για την εκτέλεση και την παρακολούθηση εκτέλεσης των καθηκόντων, όπως αυτά ορίζονται στα επόμενα άρθρα του παρόντος Κανονισμού και ασκούνται από τα υποκείμενα σε αυτόν στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Μεριμνά για την συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση του υφιστάμενου προσωπικού στον Τομέα – Γραφείο που προΐσταται.
2. Οι Προϊστάμενοι των Τομέων και Γραφείων και το οριζόμενο προσωπικό, είναι υπεύθυνοι για την τήρηση και ασφαλή φύλαξη των προβλεπομένων βιβλίων, φακέλων, διαταγών, εγκυκλίων, αλληλογραφίας, καθώς και του εν γένει αρχείου θεμάτων της αρμοδιότητάς του.
3. Κατά την παράδοση παραλαβή Τομέων, Γραφείων, Υλικών και Μέσων συντάσσονται σχετικά Πρωτόκολλα που υποβάλλονται για θεώρηση στον Προϊστάμενο της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και φυλάσσονται επιμελώς σε ειδικό προς τούτο φάκελο. Τυχόν ελλείψεις, αντικανονικότητες και εν γένει σοβαρές εκκρεμότητες που διαπιστώνονται κατά την διαδικασία παράδοσης παραλαβής των υπηρεσιών, υλικών και μέσων αναφέρονται στα ανωτέρω Πρωτόκολλα, με παράλληλη κατεπείγουσα αναφορά στο αρμόδιο υπερκείμενο κλιμάκιο κοινοποιούμενη στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΝΑ.Ν.Π., προς λήψη οδηγιών. Αμέσως μετά την υπογραφή των Πρωτοκόλλων συντελείται η υποβολή τους αρμοδίως, σύμφωνα με τις ισχύουσες διαταγές.
ΜΕΡΟΣ Γ’
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΜΕΩΝ – ΓΡΑΦΕΙΩΝ
Άρθρο 9
Τομέας Α’ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
Οι αρμοδιότητες του Τομέα Α’ Συντονισμού Επιχειρήσεων και Πολιτικής Σχεδίασης σύμφωνα με το άρθρο 43Β παρ. 2 α) του π.δ. 13/2018 είναι οι ακόλουθες:
α) ο συντονισμός και η παρακολούθηση της δράσης των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας τους επί θεμάτων έρευνας και διάσωσης, προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, ελέγχου αλιείας, ελέγχου όρων ασφάλειας ναυσιπλοΐας και πολιτικής σχεδίασης έκτακτης ανάγκης,
β) η άσκηση αναλόγων αρμοδιοτήτων επί θεμάτων προστασίας θαλασσίων συνόρων, καθώς και επί ζητημάτων αντιμετώπισης συμβάντων τάξης και ασφάλειας, ιδίως μέσω της αξιοποίησης των ειδικών μονάδων που λειτουργούν στις Λιμενικές Αρχές δικαιοδοσίας τους, μεριμνώντας για την αξιολόγηση του έργου τους, τον εφοδιασμό τους με κατάλληλο εξοπλισμό και μέσα, την παρακολούθηση της εκπαιδευτικής δραστηριότητας και τον τακτικό απολογισμό της δράσης τους,
γ) η ενημέρωση των ηλεκτρονικών εφαρμογών του Υ.ΝΑ.Ν.Π., σε θέματα αρμοδιότητας του Τομέα, καθώς και οποιαδήποτε άλλη αρμοδιότητα, στο πλαίσιο των ισχυουσών διατάξεων, ανατεθεί από τον Προϊστάμενο της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Άρθρο 10
Τομέας Β’ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ
Οι αρμοδιότητες του Τομέα Β΄ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ σύμφωνα με το άρθρο 43Β παρ. 2 β) του π.δ. 13/2018 είναι ο χειρισμός ποινικών και πειθαρχικών υποθέσεων του υπηρετούντος προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στις υπαγόμενες Λιμενικές Αρχές και Υπηρεσίες, και ειδικότερα:
α) η ανάληψη όλων των ενεργειών, που απαιτούνται για την άσκηση από την ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. των αρμοδιοτήτων διενέργειας προανακρίσεων, διοικητικών και προκαταρκτικών εξετάσεων και ερευνών επί συμβάντων, ατυχημάτων σε προσωπικό και υλικό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., επί παραπτωμάτων που διαπιστώνονται κατά τον υπηρεσιακό έλεγχο, καθώς και κάθε άλλου θέματος αν διαταχθεί αρμοδίως,
β) η ανάληψη όλων των ενεργειών, ώστε να ασκεί η ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τις αρμοδιότητες διερεύνησης κάθε είδους καταγγελίας αναφορικά με το προσωπικό των Λιμενικών Αρχών υπαγωγής, καθώς και των ενεργειών που απαιτούνται για την διενέργεια από την ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. διοικητικών ερευνών και διοικητικών εξετάσεων,
γ) η εκτέλεση όλων των ενεργειών που απαιτούνται για την απρόσκοπτη ενημέρωση των σχετικών με το αντικείμενο τηρούμενων βιβλίων Ε.Δ.Ε.-Διοικητικών Διερευνήσεων και Προανακρίσεων-Προκαταρκτικών Εξετάσεων, καθώς και των σχετικών ηλεκτρονικών εφαρμογών του ΥΝ.Α.Ν.Π.
Άρθρο 11
Τομέας Γ’ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Οι αρμοδιότητες του Τομέα Γ΄ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ σύμφωνα με το άρθρο 43Β παρ. 2 γ) του π.δ. 13/2018 είναι οι επιθεωρήσεις, η οργάνωση και η εποπτεία λειτουργίας των υπαγόμενων Λιμενικών Αρχών και Υπηρεσιών, και ειδικότερα:
α) η μέριμνα για τις ενέργειες συντονισμού και προετοιμασίας, για την διενέργεια τακτικών και έκτακτων γενικών ή ειδικών επιθεωρήσεων και ελέγχων προς διαπίστωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας της οργάνωσης, λειτουργίας και εκπλήρωσης, γενικά, των υποχρεώσεων των Υπηρεσιών υπαγωγής,
β) η καταγραφή των πάσης φύσεως προβλημάτων και των οργανωτικών αδυναμιών των υπαγόμενων Λιμενικών Αρχών και η ενημέρωση της Ιεραρχίας της Υπηρεσίας προς εισήγηση μέτρων για τη βελτίωση της λειτουργίας τους και εκπλήρωση της αποστολής τους,
γ) η παρακολούθηση της πορείας αποκατάστασης των παρατηρήσεων επί των επιθεωρήσεων των υποτεταγμένων κλιμακίων και η ενημέρωση του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για λήψη οδηγιών και διορθωτικών μέτρων,
δ) η ανάληψη όλων εκείνων των ενεργειών, που απαιτούνται για την απρόσκοπτη ενημέρωση των σχετικών με το θέμα ηλεκτρονικών εφαρμογών του Υ.ΝΑ.Ν.Π.
Άρθρο 12
Τομέας Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
Γενική αρμοδιότητα του Τομέα Δ’ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ σύμφωνα με το άρθρο 43Β παρ. 2 δ) του π.δ. 13/2018 είναι η μέριμνα της καλής λειτουργίας του περιφερειακού μηχανογραφικού κέντρου υποστήριξης των Λιμενικών Αρχών και Υπηρεσιών, καθώς και η οργάνωση και λειτουργία των επιμέρους λειτουργούντων Γραφείων: α) Γραμματείας, β) Οπλονομείου, γ) Οικονομικής Διαχείρισης και δ) Κίνησης.
Άρθρο 13
Γραφείο Γραμματείας
1. Οι αρμοδιότητες του Γραφείου Γραμματείας είναι οι ακόλουθες:
α) η μέριμνα για την παραλαβή κάθε είδους εισερχομένου εγγράφου ή ηλεκτρονικού μηνύματος, τη χρέωση και την προσκόμισή τους στον Προϊστάμενο ή τον νόμιμο αντικαταστάτη του, καθώς και την πρωτοκόλληση και διανομή τους στους οικείους Τομείς Γραφεία. Η διεκπεραίωση της εξερχόμενης αλληλογραφίας και η παράδοση των σχεδίων των εγγράφων,
β) η μέριμνα για την καταχώριση, διεκπεραίωση, διακίνηση, τήρηση, αρχειοθέτηση, παράδοση/παραλαβή του διαβαθμισμένου υλικού συμπεριλαμβανομένης και της ανατύπωσής του και εν γένει της γραμματειακής υποστήριξής του σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις του Ε.Κ.Α., όπως ισχύουν κάθε φορά,
γ) η τήρηση, διαφύλαξη και ενημέρωση του αρχείου εγγράφων της Γραμματείας,
δ) η μέριμνα συγκρότησης της Επιτροπής για την περιοδική εκκαθάριση του αρχείου της Υπηρεσίας στην οποία συμμετέχει και ο Προϊστάμενος της Γραμματείας,
ε) η ανάρτηση σε πίνακα ανακοινώσεων θεμάτων προς δημοσίευση (προσκλήσεων κατάταξης, ή προκήρυξης διαγωνισμού προς κατάταξη κ.λπ.),
στ) η μέριμνα για τον έγκαιρο εφοδιασμό της Υπηρεσίας με τα έντυπα και λοιπά υλικά της αλληλογραφίας, την ταξινόμηση και φύλαξή τους,
ζ) η μέριμνα για την παραλαβή ή μετάδοση των εισερχομένων ή εξερχόμενων αντίστοιχα σημάτων, μέσω των τηλεφωνικών δικτύων, του τηλεομοιοτυπικού δικτύου, καθώς και των ραδιοτηλεπικοινωνιακών δικτύων και την καταχώρισή τους στα οικεία βιβλία,
η) η γενική επίβλεψη της φύλαξης και της ορθής χρήσης των επίσημων σφραγίδων της Υπηρεσίας,
θ) η επιμέλεια για τον καλό χειρισμό κάθε φύσεως ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών συσκευών παραγωγής αναπαραγωγής κειμένων, καθώς και η φύλαξη, συντήρηση, αποθήκευση και διατήρησή τους σε καλή κατάσταση και λειτουργία, όπως προβλέπεται από τις εκάστοτε σχετικές διαταγές και εγκυκλίους,
ι) η τήρηση των εντύπων που σχετίζονται με τη λειτουργία του Γραφείου, ο τύποςείδος των οποίων, ο τρόπος συμπλήρωσής τους, η τυχόν θεώρησή τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την τήρησή τους προβλέπονται από διαταγή της αρμόδιας Υπηρεσίας Υ.ΝΑ.Ν.Π.,
ια) η εκτέλεση καθηκόντων αγγελιοφόρου – ταχυδρόμου εκτός εάν ορίζεται από τον Προϊστάμενο αυτών αγγελιοφόροςταχυδρόμος για την μεταφορά της αλληλογραφίας από την Υπηρεσία στο ταχυδρομείο και αντίστροφα, καθώς και των εγγράφων που απευθύνονται σε Αρχές ή πολίτες που εδρεύουν στην ίδια πόλη.
Οι εκτελούντες υπηρεσία ταχυδρόμου εφοδιάζονται από την Υπηρεσία τους με έγγραφη εξουσιοδότηση την οποία υποχρεούνται να παρουσιάζουν στην οικεία υπηρεσία του Ταχυδρομείου, εφόσον τους ζητηθεί, για την παραλαβή της αλληλογραφίας. Όταν ο όγκος της αλληλογραφίας ή οι αποστάσεις που διανύει ο αγγελιοφόρος το απαιτούν, η Υπηρεσία του διαθέτει κατάλληλο μεταφορικό μέσο.
Επίσης, με μέριμνα των ιδίων ως άνω κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες και των εκτελούντων Α/Φ-Υ/Φ (κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες), παρακολουθείται ανελλιπώς η κίνηση του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και διαχειρίζεται ως εισερχόμενη αλληλογραφία της Υπηρεσίας.
ιβ) η εξασφάλιση διαρκούς λειτουργίας του εξοπλισμού πληροφορικής, μέσω της κατάλληλης τεχνικής υποστήριξης και συντήρησης αυτού και η ανάληψη των απαραίτητων ενεργειών σε συντήρηση βλάβης,
ιγ) η τήρηση αντιγράφων ασφαλείας (Back – up) όλων των Τομέων και Γραφείων σε τακτά χρονικά διαστήματα σύμφωνα με τις ισχύουσες διαταγές,
ιδ) η εφαρμογή των διαταγών σχετικά με την ασφάλεια του συστήματος και την προστασία του λογισμικού,
ιε) η μέριμνα για τον έγκαιρο εφοδιασμό της Υπηρεσίας με αναλώσιμα ηλεκτρονικών υπολογιστών,
ιστ) η επιμέλεια καλής λειτουργίας των συστημάτων, καθώς και των προγραμμάτων λογισμικού που έχουν εγκατασταθεί στα υπόλοιπα Γραφεία της Υπηρεσίας,
ιζ) η υποβοήθηση του έργου του υπόλογου απογραφής για τα είδη μηχανογραφικού εξοπλισμού,
ιη) η τήρηση και φύλαξη των παρακάτω βιβλίων, εφόσον από άλλες διατάξεις δεν επιβάλλεται ο ηλεκτρονικός τρόπος τήρησής των:
αα) Βιβλίο πρωτοκόλλου εισερχόμενης και εξερχόμενης κοινής αλληλογραφίας.
ββ) Βιβλίο εισερχομένων σημάτων.
γγ) Βιβλίο εξερχομένων σημάτων.
δδ) Βιβλίο διεκπεραιώσεως κοινής αλληλογραφίας.
εε) Βιβλίο διεκπεραιώσεως αλληλογραφίας με απόδειξη.
στστ) Βιβλίο παραλαβής αλληλογραφίας με απόδειξη.
ζζ) Βιβλίο παραδόσεως εγγράφων στα Τμήματα και Γραφεία. ηη) Βιβλίο παραδόσεως επιστρεφομένων σχεδίων.
θθ) Βιβλίο πρωτοκόλλου εισερχόμενης και εξερχόμενης διαβαθμισμένης αλληλογραφίας.
ιι) Βιβλίο διεκπεραιώσεως διαβαθμισμένης αλληλογραφίας. ιαια) Βιβλίο καταχώρισης εξερχομένων εγγράφων - σημάτων.
2. Το προσωπικό του Γραφείου Γραμματείας θα πρέπει να φέρει διαβάθμιση για διαχείριση διαβαθμισμένου υλικού.
Άρθρο 14
Γραφείο Οπλονομείου
Οι αρμοδιότητες του Γραφείου Οπλονομείου είναι οι ακόλουθες:
α) ο προγραμματισμός, η σύνταξη και η υποβολή για έγκριση στον Βοηθό του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. των πινάκων ημερήσιας διαίρεσης του προσωπικού καθώς και η, σε έκτακτες περιπτώσεις, τροποποίησή τους μετά από σχετική έγκριση,
β) η μέριμνα για την ανάρτηση των ανωτέρω πινάκων στον πίνακα διαταγών για ενημέρωση του προσωπικού, η καταχώριση της εκτέλεσης των υπηρεσιών στο οικείο βιβλίο, καθώς και η ηλεκτρονική υποβολή αρμοδίως των σχετικών στοιχείων (πενθημέρων, νυκτερινών),
γ) η σύνταξη και υποβολή της ημερήσιας αναφοράς του προσωπικού που περιλαμβάνει κάθε μεταβολή στη σύνθεσή του λόγω, ιδίως, λήψης κανονικών, προφορικών, εκπαιδευτικών ή αναρρωτικών αδειών, νοσηλευομένων σε νοσοκομεία, ευρισκομένων σε απόσπαση,
δ) η τήρηση των βιβλίων ποινολογίων Υπαξιωματικών (εφεξής Υ/Ξ) και Λιμενοφυλάκων (εφεξής Λ/Φ), καθώς και του φακέλου επιβολής πειθαρχικών ποινών σε Αξιωματικούς (εφεξής Α/Ξ) και η επίβλεψη της σωστής εκτέλεσης των ποινών,
ε) η τήρηση πινάκων με τα πλήρη στοιχεία του προσωπικού, των διευθύνσεων κατοικιών, των τηλεφώνων τους, καθώς και η τήρηση υπηρεσιακών στοιχείων του προσωπικού,
στ) η παροχή στο Γραφείο Οικονομικής Διαχείρισης των στοιχείων που είναι απαραίτητα για τη σύνταξη πινάκων του προσωπικού για οικονομικές αποδοχές,
ζ) η εισήγηση, σε συνεργασία με τους κατά περίπτωση συναρμόδιους Τομείς και Γραφεία, παρακολούθησης προγραμμάτων εκπαίδευσης μετεκπαίδευσης του προσωπικού της Υπηρεσίας και των Λιμενικών Αρχών Υπαγωγής, ανάλογα με τις υπάρχουσες ανάγκες, καθώς και η τήρηση των απαραίτητων για τον σκοπό αυτό στοιχείων, καταχωρημένων στο Βιβλίο Μετεκπαίδευσης Επιμόρφωσης Προσωπικού, όσον αφορά το προσωπικό της Υπηρεσίας,
η) η κοινοποίηση στο προσωπικό των πάσης φύσεως διαταγών, οδηγιών, πληροφοριών καθώς και των Ημερήσιων και Οργανωτικών Διαταγών του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,
θ) η μέριμνα για την εκτέλεση των διατασσομένων μετακινήσεων του προσωπικού, η σύνταξη και επίδοση των φύλλων πορείας και της σχετικής αλληλογραφίας,
ι) ο προγραμματισμός και η παρακολούθηση της κανονικής εκτέλεσης των αδειών και των ημερών ανάπαυσης του προσωπικού, καθώς και της υγειονομικής παρακολούθησής του,
ια) η ρύθμιση θεμάτων υπηρεσίας ιδίως των Αξιωματικών/Υπαξιωματικών Φυλακής και των οδηγών,
ιβ) η εισήγηση μέτρων για πρόληψη και αποφυγή παραπτωμάτων εκ μέρους του προσωπικού,
ιγ) η παρακολούθηση και ο έλεγχος της καλής εμφάνισης και κανονικότητας της στολής και της άψογης συμπεριφοράς του προσωπικού κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας,
ιδ) η μέριμνα για την έπαρση και την υποστολή της Εθνικής Σημαίας στο κατάστημα της Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., η οποία επαίρεται την 8η πρωινή και υποστέλλεται με τη δύση του ηλίου ή την 20η ώρα όταν ο ήλιος δύει μετά την ώρα αυτή. Την ημέρα της Κυριακής του Πάσχα, η σημαία επαίρεται την 00:01 ώρα,
ιε) η μέριμνα για την καθαριότητα, υγιεινή και την εν γένει καλή εμφάνιση του κτιρίου, καθώς και την εν γένει απρόσκοπτη λειτουργία της Υπηρεσίας,
ιστ) η μέριμνα για την τήρηση των μέτρων ασφάλειας και πυρασφάλειας του κτιρίου που καθορίζονται με Η.Δ.,
ιζ) η τήρηση των εντύπων που σχετίζονται με τη λειτουργία του Γραφείου, ο τύποςείδος των οποίων, ο τρόπος συμπλήρωσής τους, η τυχόν θεώρησή τους, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την τήρησή τους προβλέπονται από διαταγή της αρμόδιας Υπηρεσίας Υ.ΝΑ.Ν.Π.,
ιη) η μέριμνα για τη συμμετοχή εκπροσώπων της Υπηρεσίας ιδίως σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις, εορτές, τελετές, αθλητικές συναντήσεις, σεμινάρια, ημερίδες,
ιθ) η επιμέλεια της οργάνωσης των τελετών και εκδηλώσεων της Υπηρεσίας,
κ) η προώθηση των καλών σχέσεων της Υπηρεσίας με τις άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες και Οργανισμούς καθώς και λοιπούς φορείς,
κα) η ενημέρωση του προσωπικού για το ωράριο εργασίας της Υπηρεσίας, όπως τούτο καθορίζεται σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις και διαταγές του Υ.ΝΑ.Ν.Π.,
κβ) η μέριμνα για την εξεύρεση και υπόδειξη χώρων ή κτιριακών εγκαταστάσεων προς παραχώρηση για τη στέγαση της Υπηρεσίας,
κγ) η εισήγηση στον Προϊστάμενο της Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για την έκδοση Η.Δ. περί του τρόπου φύλαξης και της θέσης φύλαξης των κλειδιών του οικήματος,
κδ) ο συντονισμός των Γραφείων Ασφαλείας των Λιμενικών Αρχών Υπαγωγής, για: α) την προσαγωγή ή μεταγωγή συλληφθέντων στελεχών Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ. και
β) την μέριμνα για εκτέλεση καταδιωκτικών εγγράφων που αφορούν στελέχη ΛΣΕΛ.ΑΚΤ., τα οποία υπηρετούν σε Υπηρεσίες δικαιοδοσίας.
κε) η τήρηση και φύλαξη των παρακάτω Βιβλίων και Φακέλων:
αα) Βιβλίο Ημερήσιων Διαταγών.
ββ) Φάκελος Αποφάσεων Επιβολής Πειθαρχικών Ποινών σε Α/Ξ και Βιβλίο Ποινολογίου για το υπόλοιπο προσωπικό.
γγ) Βιβλίο Καταγραφής Υπηρεσιών και Ημερήσιας Ανάπαυσης. δδ) Ατομικοί Φάκελοι Στοιχείων Προσωπικού.
εε) Βιβλίο Συγκεντρώσεων προσωπικού.
στστ) Βιβλίο Μετεκπαίδευσης Επιμόρφωσης προσωπικού.
ζζ) Φάκελοι ΠαράδοσηςΠαραλαβής καθηκόντων Προϊσταμένων ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Προϊσταμένων Τομέων και Γραφείων της Υπηρεσίας και Προϊσταμένων Λιμενικών Αρχών Υπαγωγής.
ηη) Βιβλίο εργασίας πέραν του πενθημέρου.
θθ) Βιβλίο νυχτερινής εργασίας.
ιι) Ημερολόγιο Συμβάντων της Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Άρθρο 15
Γραφείο Οικονομικής Διαχείρισης
1. Για τις Περιφερειακές Διοικήσεις Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που διαθέτουν Παγία Προκαταβολή, ισχύουν τα ακόλουθα:
α) η Ειδική Διαχείριση Παγίας Προκαταβολής ανατίθεται με Απόφαση του Υπουργού ή του εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου, σε μόνιμα στελέχη Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ., κατόπιν εισηγήσεως του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,
β) στις αρμοδιότητες του Γραφείου Ειδικής Διαχειρίσεως Παγίας Προκαταβολής του Αρχηγείου Λ.ΣΕΛ.ΑΚΤ. ανήκει η διαχείριση των κεφαλαίων της Παγίας Προκαταβολής που έχουν διατεθεί στην Περιφερειακή Διοίκηση Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., σύμφωνα με τις περί Δημοσίου Λογιστικού διατάξεις, όπως αυτές τροποποιούνται και ισχύουν κάθε φορά, και σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και μονίμου φύσεως διαταγές.
2. Οι αρμοδιότητες του Γραφείου Οικονομικής Διαχείρισης είναι οι ακόλουθες:
α) η κάλυψη λοιπών δαπανών μέσω τακτικού προϋπολογισμού του φορέα της Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με την εκτέλεση ιδίως των ακόλουθων καθηκόντων:
αα) την υποβολή αιτήσεων αρμοδίως για έγκριση πιστώσεων για πραγματοποίηση δαπανών εργασιών συντήρησης και επισκευών, προμήθειας υλικών.
ββ) την εκτέλεση αποφάσεων ανάληψης υποχρεώσεων για την πραγματοποίηση διαφόρων προμηθειών, εκτέλεσης εργασιών και προμηθειών καυσίμων, καθώς και την συγκέντρωση, τον έλεγχο πληρότητας και την άμεση και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών υποβολή αρμοδίως των δικαιολογητικών για την εξόφλησή τους.
γγ) τον ακριβή προϋπολογισμό των εξόδων μετακίνησης των στελεχών της Υπηρεσίας τους και την υποβολή του με το αίτημα για την έγκριση της μετακίνησης.
δδ) τη συγκέντρωση και τον έλεγχο των δικαιολογητικών οδοιπορικών εξόδων τακτικού προϋπολογισμού του προσωπικού που υπηρετεί στην Υπηρεσία και την μέριμνα για την άμεση και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών υποβολή τους προς ενταλματοποίηση.
εε) την καταχώριση των δικαιολογητικών στην εφαρμογή των οδοιπορικών εξόδων. στστ) την έγκαιρη είσπραξη των αποστελλομένων εμβασμάτων.
ζζ) τη μέριμνα για την έγκαιρη υποβολή αρμοδίως των δικαιολογητικών πληρωμής ενοικίων για τις μισθωμένες κτιριακές εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας, την άμεση και εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών υποβολή των δικαιολογητικών των δαπανών λειτουργικών αναγκών της Υπηρεσίας (π.χ. ηλεκτρική ενέργεια, ύδρευση, αμοιβή εισφορές προσωπικού καθαριότητας κ.λπ.)
ηη) την είσπραξη των παγίων κατ’ αποκοπή χορηγημάτων της Υπηρεσίας (γραφικής ύλης, θέρμανσης, ειδών καθαριότητας), την τήρηση των αντιστοίχων βιβλίων και δικαιολογητικών εξόδων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και διαταγές και την διάθεση των ποσών, κατά τα οριζόμενα, στις Λιμενικές Αρχές υπαγωγής.
θθ) τη μέριμνα για τον έλεγχο και την έγκαιρη υποβολή των δικαιολογητικών υγειονομικών δαπανών, επιδομάτων τοκετού και εξόδων κηδείας του προσωπικού προς έγκριση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και διαταγές.
ιι) τη μέριμνα για κάθε είσπραξη και καταβολή κρατήσεων υπέρ Δημοσίου, Ταμείων και τρίτων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και διαταγές, για δαπάνες τακτικού προϋπολογισμού.
β) η φύλαξη των βιβλίων απογραφής, των οικείων φακέλων και λοιπών στοιχείων. Η λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υ.ΝΑ.Ν.Π. για την απογραφή Γενικού Υλικού,
γ) ο συντονισμός των ενεργειών που απαιτούνται για τον ετήσιο έλεγχο των υλικών απογραφής, την υποβολή του ετήσιου απογραφικού ελέγχου στις αρμόδιες Υπηρεσίες, εφόσον απαιτείται, την τακτοποίηση των απογραφικών εκκρεμοτήτων και την παραβολή των βιβλίων με τα αντίστοιχα τηρούμενα στις Υπηρεσίες του Υ.ΝΑ.Ν.Π., ή κατ’ αντιστοιχία των ενεργειών που απαιτούνται από την ηλεκτρονική εφαρμογή Απογραφής,
δ) η ενημέρωση σε τακτά χρονικά διαστήματα του προσωπικού για τις ισχύουσες διατάξεις και εγκυκλίους που αναφέρονται στην οργάνωση και διαχείριση των υλικών απογραφής,
ε) η τήρηση των προβλεπομένων ενεργειών και της διαδικασίας για την αποδοχή ή μη δωρεών προς την Υπηρεσία,
στ) η μέριμνα για τη διατήρηση σε καλή κατάσταση και τη συντήρηση των απογεγραμμένων ειδών, καθώς και η υποβολή του ετήσιου πίνακα προγραμματισμένων προμηθειών/υπηρεσιών, όπως προβλέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις, τόσο της Υπηρεσίας όσο και των Λιμενικών Αρχών Υπαγωγής,
ζ) η υποβολή στις Επισπεύδουσες Υπηρεσίες των κάθε είδους αιτημάτων υλοποίησης απρόβλεπτων/εξαιρετικά επειγουσώνάμεσης ανάγκης προμηθειών/υπηρεσιών, τόσο για την Υπηρεσία όσο και για το σύνολο των Υπηρεσιών των Λιμενικών Αρχών υπαγωγής,
η) η μέριμνα συγκρότησης των αναγκαίων για την υλοποίηση συμβάσεων προμηθειών/παροχής υπηρεσιών, επιτροπών προμηθειών, παραλαβών και παρακολούθησης υλοποίησης των συμβάσεων απευθείας αναθέσεων [ίσης ή μικρότερης αξίας από 20.000 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)].
3. α) Με Η.Δ. του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ορίζονται:
αα) ο υπεύθυνος Αξιωματικός Οικονομικής Διαχείρισης και ο αντικαταστάτης αυτού, ββ) οι υπόλογοι των κάθε φύσεως ειδών απογραφής της Υπηρεσίας,
β) Ο ΑξιωματικόςΒαθμοφόρος/Υπεύθυνος Απογραφής, είναι αρμόδιος και ευθύνεται για:
αα) την ορθή τήρηση και παρακολούθηση όλων των βιβλίων απογραφής της Υπηρεσίας ή/και την λειτουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής Απογραφής,
ββ) τον έλεγχο και παρακολούθηση των υπολόγων που έχουν χρεωθεί τα υλικά απογραφής όσον αφορά στα καθήκοντά τους στα θέματα αυτά,
γγ) την παρακολούθηση και τη σύνταξη των πρωτοκόλλων παράδοσης – παραλαβής μεταξύ των υπολόγων και συντάξεων των βεβαιωτικών σε περίπτωση παράδοσης – παραλαβής της Υπηρεσίας,
δδ) την παροχή οδηγιών και συστάσεων προς τους υπολόγους δημοσίου υλικού για τη σωστή φύλαξη και συντήρηση των κάθε είδους υλικών που είναι χρεωμένοι,
εε) τη συγκεντρωτική τήρηση αντιγράφων όλων των πρωτοκόλλων των υπολόγων της Υπηρεσίας,
στστ) την παρακολούθηση της έγκαιρης χρέωσης των υλικών απογραφής, ώστε όλα τα είδη να χρεώνονται στους επιμέρους υπολόγους,
γ) Οι οριζόμενοι στην περίπτωση α) καθώς και κάθε στέλεχος που έχει χρεωθεί υλικό της Υπηρεσίας, ευθύνονται ως Υπόλογοι του Δημοσίου για τη φύλαξη, συντήρηση και ασφάλεια των διαπιστευμένων σε αυτούς υλικών.
Άρθρο 16
Γραφείο Κίνησης
1. Οι αρμοδιότητες του Γραφείου Κίνησης είναι οι ακόλουθες:
α) η εξασφάλιση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των χερσαίων μέσων λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές διαταγές και οδηγίες οι οποίες εκδίδονται από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υ.ΝΑ.Ν.Π.,
β) η έγκαιρη υποβολή ιεραρχικά στην αρμόδια Διεύθυνση, αιτημάτων σχετικών με την κάλυψη των αναγκών των επιχειρησιακών μέσων σε υλικά συντήρησηςεπισκευής, ανταλλακτικά, καύσιμα, σωστικόπυροσβεστικό εξοπλισμό, τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό καθώς και κάθε άλλου είδους που απαιτείται,
γ) η προμήθεια από το ελεύθερο εμπόριο υλικών, ανταλλακτικών, καυσίμων και λοιπού εξοπλισμού σε συνεργασία με τους υπολόγους Ειδικής Διαχειρίσεως Παγίας Προκαταβολής και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και τις διαταγές των αρμόδιων Υπηρεσιών,
δ) η διεκπεραίωση της απογραφικής τακτοποίησης υλικών σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, διαταγές και εγκυκλίους της αρμόδιας Κεντρικής Υπηρεσίας,
ε) η ενημέρωση της ηλεκτρονικής εφαρμογής Διαχείρισης ΚαυσίμωνΛιπαντικών και η ορθή υποβολή των υφιστάμενων δικαιολογητικών, καθώς και η τήρηση των προβλεπόμενων βιβλίων, καρτελών σύμφωνα με τις ισχύουσες διαταγές, κανονισμούς και εγκυκλίους,
στ) η διασφάλιση και ο έλεγχος φύλαξης των χερσαίων μέσων της Υπηρεσίας σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και τις διαταγές των αρμόδιων Κεντρικών Υπηρεσιών του Υ.ΝΑ.Ν.Π.,
ζ) η εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων για την πυρασφάλεια των επιχειρησιακών μέσων,
η) η τήρηση και συνεχής επικαιροποίηση του αρχείου των Πάγιων Διαταγών, Εγκυκλίων, Κανονισμών και της λοιπής κείμενης νομοθεσίας που αφορά τα επιχειρησιακά μέσα και ιδίως τη διαχείριση, οργάνωση, διοικητική υποστήριξη, στελέχωση και απογραφική τακτοποίηση, καθώς και η μέριμνα για συνεχή ενημέρωση και κατάρτιση των στελεχών της Υπηρεσίας επ’ αυτών,
θ) η εισήγηση, ιεραρχικά, μέτρων για την βελτίωση της επιχειρησιακής λειτουργίας μέσων,
ι) η εισήγηση καθορισμού αντικαταστατών πληρωμάτων ΠΠΛΣ Λιμενικών Αρχών υπαγωγής καθώς και η εισήγηση καθορισμού του προσωπικού Λ.Σ. που καλείται προς ενίσχυση άλλων Λιμενικών Αρχών,
ια) η μέριμνα για την έκδοση των απαιτούμενων διαταγών και εγκρίσεων για την σύννομη κίνηση των οχημάτων.
Άρθρο 17
Αξιωματικός/Υπαξιωματικός Φυλακής
1. Οι υπηρετούντες στις Περιφερειακές Διοικήσεις Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. πλην του Βοηθού Προϊσταμένου ΠΕ.ΔΙ.ΛΣ.-ΕΛ.ΑΚΤ., εκτελούν εκ περιτροπής υπηρεσία Αξιωματικού ή Υπαξιωματικού Φυλακής, αντίστοιχα, βάσει πίνακα τον οποίο συντάσσει ο Προϊστάμενος του Γραφείου Οπλονομείου και θεωρεί ο Προϊστάμενος της Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
2. Η φυλακή αρχίζει τις εργάσιμες ημέρες, κατά την ώρα λήξης της εργασίας του προσωπικού των γραφείων και διαρκεί μέχρι την ώρα επανέναρξης αυτής, δηλαδή από 15:30 μέχρι 07:30 ώρα της επομένης, ενώ κατά τις αργίες αρχίζει την 09:00 και διαρκεί μέχρι 09:00 ώρα της επομένης.
3. Ο εκτελών χρέη Αξιωματικού ή Υπαξιωματικού Φυλακής έχει στη διάθεσή του:
α) πίνακα προσωπικού της Υπηρεσίας, με τις διευθύνσεις και τους αριθμούς τηλεφώνων της κατοικίας και του αστυνομικού τμήματος της περιοχής διαμονής των.
β) πίνακα τηλεφώνων άμεσης ανάγκης και τηλεφώνων των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας, καθώς και των Προϊσταμένων τους, των λοιπών τοπικών αστυνομικών, δικαστικών, στρατιωτικών και πολιτικών αρχών.
γ) τοπογραφικό διάγραμμα ή χάρτη της περιοχής δικαιοδοσίας της Υπηρεσίας και των Λιμενικών Αρχών δικαιοδοσίας.
4. Τα καθήκοντα του Αξιωματικού/Υπαξιωματικού Φυλακής είναι τα ακόλουθα:
α) η εξασφάλιση της συνέχισης λειτουργίας της Υπηρεσίας κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες. Η ταχεία γνώση κάθε γεγονότος που ενδιαφέρει την Υπηρεσία και συμβαίνει στην περιοχή δικαιοδοσίας της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., η εξέταση και επίλυση των τυχόν επειγόντων ζητημάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της φυλακής κατόπιν ενημέρωσης του Προϊσταμένου ΠΕ.ΔΙ.ΛΣ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και του Βοηθού αυτού, σύμφωνα με τις εντολές τους και σε συνεννόηση με τους Προϊσταμένους των αρμόδιων Τομέων. Οι λεπτομέρειες διαχείρισης επειγόντων ζητημάτων κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες δύναται να καθορίζονται με Οργανωτική Διαταγή του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.ΛΣ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,
β) η παραλαβή, αποσφράγιση και γνώση του περιεχομένου της εισερχόμενης κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες αλληλογραφίας και σε επείγουσες ή σοβαρές περιπτώσεις η μέριμνα ταχείας σχετικής ενημέρωσης του αρμόδιου βαθμοφόρου και του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,
γ) η παραλαβή της κάθε φύσεως διαβαθμισμένης αλληλογραφίας (εμπιστευτικής και άνω) και η ασφαλής φύλαξη αυτής (χωρίς να αποσφραγιστεί) προς παράδοσή της στον Προϊστάμενο της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ή τον εξουσιοδοτημένο βαθμοφόρο, κατά την επανάληψη της εργασίας,
δ) η μέριμνα για τη διατήρηση της τάξης και ασφάλειας στο οίκημα της Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τους λοιπούς χώρους, φροντίζοντας τα γραφεία και οι λοιποί χώροι να είναι ασφαλισμένοι κατά τις μη εργάσιμες ώρες και τα κλειδιά τους να είναι τοποθετημένα σε προκαθορισμένη θέση, η οποία ορίζεται με Η.Δ. του Προϊσταμένου μετά από εισήγηση του Γραφείου Οπλονομείου, επιβλέποντας παράλληλα την τάξη και την καθαριότητα των χώρων του οικήματος, καθώς και την ασφαλή φύλαξη τυχόν επιχειρησιακού μέσου,
ε) η τήρηση του Ημερολογίου Συμβάντων της Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με τη συνοπτική σε αυτό εγγραφή των συμβάντων που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της Υπηρεσίας του. Η προσκόμιση του προαναφερόμενου βιβλίου και η παράδοση τυχόν εγγράφων, μετά τη λήξη της Υπηρεσίας του, στους Προϊσταμένους Τομέων για να λάβουν γνώση (θέτοντας την υπογραφή τους παραπλεύρως της σχετική καταχώρισης) και στη συνέχεια η προσκόμισή του προς θεώρηση από τον Προϊστάμενο της Περιφερειακής Διοίκησης Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ ή τον αντικαταστάτη του. Σε περίπτωση που είναι αντικειμενικά αδύνατη η προσκόμισή του στον αναπληρωτή του για θεώρηση αυτή γίνεται από τον αρχαιότερο υφιστάμενό του στην ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ειδικότερα καθήκοντα των Αξιωματικών/Υπαξιωματικών Φυλακής, ανάλογα με τις συνθήκες και τις υπηρεσιακές ανάγκες, δύνανται να ρυθμίζονται με Η.Δ. του Προϊσταμένου της ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ο Αρχηγός
Αντιναύαρχος Λ.Σ.
ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Άρθρο δεύτερο
Καταργούμενες διατάξεις
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται κάθε απόφαση ή διαταγή που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος Κανονισμού Λειτουργίας Περιφερειακών Διοικήσεων Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Άρθρο τρίτο
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 1 Οκτωβρίου 2018
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Υπουργική Απόφαση 2040.0/72190/2018/02-10-2018 - ΦΕΚ 4871/Β/1-11-2018
Κύρωση Κανονισμού Λειτουργίας Περιφερειακών Διοικήσεων ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ.