x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 3239.10/01/2003 - ΦΕΚ 1900/Β/22-12-2003

Έγκριση Κανονισμού Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης & Πληροφοριών Κυκλοφορίας Πλοίων.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1.α) Τις διατάξεις του άρθρου 9 του Ν.1045/80 "Περί Κυρώσεως της Δ.Σ. ΠΑΑΖΕΘ 1974" (Α'95).
β) Τις διατάξεις του Π.Δ. 349/2001 «Κύρωση των τροποποιήσεων της Διεθνούς Σύμβασης "περί ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, (ΠΑΑΖΕΘSOLAS) ’74", όπως αυτές υιοθετήθηκαν την 4 Ιουνίου 1997 με την απόφαση MSC 65(68) της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ)» (Α'235).
γ) Τις κατευθυντήριες οδηγίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (International Maritime Organization / IMO) για τις Υπηρεσίες Κυκλοφορίας Πλοίων (Vessel T raffic Services), όπως αναφέρονται στην απόφαση A.857(20) /27.11.1997.
δ) Τις διατάξεις της Οδηγίας 2002/59/ΕΚ του Ευρωπαίκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τη δημιουργία κοινοτικού συστήματος παρακολούθησης της κυκλοφορίας των πλοίων και ενημέρωσης.
ε) Τις διατάξεις του άρθρου 29α του Ν.1558/85 (Α'137) "Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα", όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 27 του Ν.2081/92 (Α'154) και το άρθρο 1 του Ν.2469/97 (Α'38).
2.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε :
Εγκρίνουμε τον ακόλουθο Κανονισμό Λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης & Πληροφοριών Κυκλοφορίας Πλοίων (VTMIS) :

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΛΟΙΩΝ

ΑΡΘΡΟ 1
Ορισμοί

Γ ια την εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού ισχύουν οι εξής ορισμοί:
1.Αρμόδια Αρχή: Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ).
2.Λ.Σ. : Το Λιμενικό Σώμα.
3.Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης & Πληροφοριών Κυκλοφορίας Πλοίων (National Vessel Traffic Management and Information System N/VTMIS): Είναι το ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας, σε επιλεγμένες θαλάσσιες περιοχές της Ελλάδος.
4.Εθνικό VTMIS: Το Εθνικό Σύστημα, σε πλήρη κάθε φορά ανάπτυξη.
5.Κέντρο VTMIS: To Κέντρο από το οποίο ασκείται η εποπτεία και η επιχειρησιακή εκμετάλλευση του Εθνικού VTMIS.
6.Υπηρεσία Εξυπηρέτησης Κυκλοφορίας Πλοίων (Vessel T raffic Service/ VTS): Η υπηρεσία που αναπτύσσεται από την Αρμόδια Αρχή με σκοπό να βελτιώσει την ασφάλεια της θαλάσσιας κυκλοφορίας και την προστασία του περιβάλλοντος. Η υπηρεσία αυτή πρέπει να έχει την δυνατότητα να επικοινωνεί με τα πλοία και να αντιδρά σε διάφορες καταστάσεις κυκλοφορίας που δημιουργούνται εντός της περιοχής VTS.
7.Κέντρο VTS: Το Κέντρο από το οποίο παρέχονται υπηρεσίες VTS σε μια επιλεγμένη θαλάσσια περιοχή της Ελλάδας και χαρακτηρίζεται με την προσθήκη του γεωγραφικού ονόματος του λιμένα στον οποίο εδρεύει και έπεται των αρχικών «VTS», ως εξής: «VTS / ...»
8.Υποκέντρο VTS: Το Κέντρο από το οποίο παρέχονται υπηρεσίες VTS σε μία Υποπεριοχή ή έναν Τομέα VTS.
9.Περιοχή VTS: Μια επίσημα και επακριβώς καθορισμένη γεωγραφικά θαλάσσια περιοχή, εντός της οποίας ένα Κέντρο VTS παρέχει τις υπηρεσίες του. Μια περιοχή VTS είναι δυνατόν να εκτείνεται και σε περιοχές δικαιοδοσίας όμορων Λιμενικών Αρχών καθώς επίσης και να υποδιαιρείται σε Υποπεριοχές ή Τομείς.
10.Υποπεριοχή ή Τομέας VTS: Μια επίσημα και επακριβώς καθορισμένη γεωγραφικά θαλάσσια περιοχή, η οποία ανήκει σε μια Περιοχή VTS.
11.Παράκτιο VTS: Είναι το Κέντρο VTS το οποίο έχει ως περιοχή ευθύνης του, θαλάσσια περιοχή των ελληνικών χωρικών υδάτων, πέραν των ορίων ενός λιμένα.
12.VTS Λιμένα: Είναι το Κέντρο VTS, το οποίο έχει ως περιοχή ευθύνης του τα όρια του λιμένα στον οποίο είναι εγκατεστημένο.
13.Ελεγκτές Θαλάσσιας Κυκλοφορίας: Κατάλληλα πιστοποιημένα πρόσωπα τα οποία εκτελούν τις λειτουργίες ενός κέντρου VTS και συνεισφέρουν στις παρεχόμενες υπηρεσίες εξυπηρέτησης κυκλοφορίας πλοίων. Αυτοί διακρίνονται σε Χειριστές και Επόπτες
14.Σχέδιο πλου VTS : Ένα σχέδιο πλου το οποίο συμφωνείται αμοιβαία μεταξύ ενός Κέντρου VTS και του Πλοιάρχου ενός πλοίου και αφορά την κίνηση του πλοίου αυτού στην Περιοχή VTS.
15.Εικόνα Κυκλοφορίας VTS: Η εικόνα των πλοίων επιφανείας και η κίνησή τους εντός της περιοχής του VTS.
16.Βάση Δεδομένων VTS (VTS Data Base): Η κατάλληλη και επαρκούς χωρητικότητας βάση δεδομένων, η οποία αποτελεί δομικό και αναπόσπαστο στοιχείο του εξοπλισμού ενός VTS. Σε αυτή καταχωρούνται στοιχεία τα οποία μεταδίδονται από τα πλοία προς το VTS καθώς επίσης και λοιπά στοιχεία που αφορούν τη θαλάσσια κυκλοφορία.
17.Χρήστης VTS: Κάθε πλοίο ή σκάφος το οποίο ανήκει στις κατηγορίες που είναι υπόχρεες για συμμετοχή στο Σύστημα και επικοινωνεί ή ανταλλάσσει πληροφορίες με ένα Κέντρο VTS.
18.Εκτιμώμενη Ώρα Κατάπλου (Ε.Ω.Κ.): Ο χρόνος που αναφέρεται και αφορά τον εκτιμώμενο χρόνο κατάπλου ενός πλοίου σε λιμάνι ή αγκυροβόλιο.
19.Εκτιμώμενη Ώρα Απόπλου (Ε.Ω.Α.): Ο χρόνος που αναφέρεται και αφορά τον εκτιμώμενο χρόνο απόπλου ενός πλοίου από λιμάνι ή προβλήτα ή αγκυροβόλιο.
20.Επικίνδυνα Φορτία:
τα εμπορεύματα που αναφέρονται στον κώδικα IMDG,
τα υγροποιημένα αέρια που απαριθμούνται στο κεφάλαιο 17 του κώδικα IBC,
τα υγρά αέρια που απαριθμούνται στο κεφάλαιο 19 του κώδικα IGC,
οι στερεές ύλες που αναφέρονται στο προσάρτημα Β του κώδικα BC.
Περιλαμβάνονται επίσης τα εμπορεύματα για τη μεταφορά των οποίων καθορίσθηκαν κατάλληλες προϋποθέσεις σύμφωνα με την παράγραφο 1.1.3 του κώδικα IBC ή την παράγραφο 1.1.6 του κώδικα IGC.
21.Ρυπογόναεμπορεύματα:
τα πετρελαιοειδή, όπως ορίζονται στο παράρτημα I της σύμβασης MARPOL,
οι υγρές τοξικές ουσίες, όπως προσδιορίζονται στο παράρτημα II της σύμβασης MARPOL,
οι επιβλαβείς ουσίες, όπως ορίζονται στο παράρτημα III της σύμβασης MARPOL.

ΑΡΘΡΟ 2 Σκοπός
Σκοπός του παρόντος Κανονισμού είναι η ρύθμιση θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης & Πληροφοριών Κυκλοφορίας Πλοίων (National Vessel Traffic Management and Information System).

ΑΡΘΡΟ 3
Αποστολή

Αποστολή των VTS είναι η συλλογή, διαχείριση, αξιολόγηση και προώθηση κάθε σχετικής πληροφορίας, που αφορά στη θαλάσσια κυκλοφορία των πλοίων μέσω κατάλληλου εξοπλισμού και τηλεπικοινωνιακών μέσων, προκειμένου να παρέχει σε 24ωρη βάση ουσιαστική συνδρομή στους τομείς της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, της προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, της έρευνας και διάσωσης και τις θαλάσσιες μεταφορές γενικότερα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την εκάστοτε ισχύουσα Εθνική Νομοθεσία, τις Διεθνείς Συμβάσεις, τους Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και από τα εγχειρίδια και τις Οδηγίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (International Maritime Organization IMO) και του Διεθνούς Οργανισμού Υπηρεσιών Φάρων (International Association of Light House Authorities IALA).

ΑΡΘΡΟ 4
Γενικές Αρχές

1.Οι πληροφορίες, που επεξεργάζεται το Κέντρο VTS, συγκεντρώνονται κατά κύριο λόγο από τις αναφορές των πλοίων που διαπλέουν την περιοχή ευθύνης του. Οι παραπάνω πληροφορίες, οι οποίες παρέχονται στη συνέχεια στους ναυτιλλόμενους, θεωρούνται τόσο ακριβείς, όσο και οι αντίστοιχες αυτών, που δόθηκαν στο Κέντρο VTS από τα πλοία.
2.Το Κέντρο VTS μπορεί κατά περίπτωση να λαμβάνει προσωρινής φύσεως μέτρα ή να εκδίδει συστάσεις προς τα πλοία, με σκοπό τη βελτίωση των όρων της ασφαλούς ναυσιπλοΐας, την ασφάλεια των πλοίων, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, την εξυπηρέτηση της ναυτιλιακής κίνησης και τη ρύθμιση της θαλάσσιας κυκλοφορίας.
3.Κάθε φορά που επικρατούν, κατά την κρίση του Κέντρου VTS, καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, μπορεί το Κέντρο VTS να προβαίνει στη λήψη ειδικών μέτρων, τα οποία αφορούν στην κίνηση των πλοίων εντός της Περιοχής VTS.
4.Σε περίπτωση που κατά την κρίση ενός Κέντρου VTS, εκδοθεί οδηγία προς ένα πλοίο, αυτή πρέπει να εκδίδεται ως προς το τελικό επιθυμητό αποτέλεσμα, αφήνοντας τις λεπτομέρειες της εκτέλεσης, όπως η τήρηση της πορείας ή οι κινήσεις της μηχανής, στον Πλοίαρχο ή Πλοηγό του πλοίου.

ΑΡΘΡΟ 5
Δομή Έδρα

Το Εθνικό VTMIS απαρτίζεται από :
(α) Το Κέντρο VTMIS, που εδρεύει στην περιοχή του Πειραιά και στεγάζεται σε κατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και
(β) Τα Κέντρα VTS Υποκέντρα VTS, με έδρα τους αντίστοιχους λιμένες όπου αυτά είναι εγκατεστημένα, όπως εμφαίνονται στα συνημμένα ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ.

ΑΡΘΡΟ 6
Παρεχόμενες Υπηρεσίες

1.Τα Κέντρα VTS παρέχουν:
α. Υπηρεσίες Πληροφόρησης: Είναι η παροχή ή διασπορά πληροφοριών ναυτιλιακού ενδιαφέροντος, όποτε κρίνει απαραίτητο το Κέντρο VTS ή κατόπιν αιτήματος ενός πλοίου. Ενδεικτικά οι πληροφορίες αυτές περιλαμβάνουν αναφορές θέσεως των πλοίων, ταυτότητα των πλοίων, προορισμούς και προθέσεις των πλοίων σχετικά με τις κινήσεις τους ή στοιχεία καιρικών συνθηκών.
β. Υπηρεσίες Παροχής Ναυτιλιακής Βοήθειας: Είναι οι ιδιαίτερης σημασίας παρεχόμενες υπηρεσίες σε δύσκολες μετεωρολογικές καταστάσεις, σε καταστάσεις δυσκολιών πλοήγησης, σε περιπτώσεις ελλείψεων, ανεπαρκειών ή δυσλειτουργιών εξοπλισμού του πλοίου και σκοπό έχουν να συμβάλουν στην λήψη αποφάσεων των πλοιάρχων ή των πλοηγών των πλοίων. Οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται μετά από αίτηση του πλοίου ή από το Κέντρο VTS όταν θεωρείται απαραίτητο. Απαραίτητη προϋπόθεση της παροχής της συγκεκριμένης υπηρεσίας είναι η δυνατότητα συνεχούς επιτήρησης, από πλευράς Κέντρου VTS του πλοίου που αιτεί την βοήθεια.
γ. Υπηρεσίες Οργάνωσης Κυκλοφορίας: Είναι η επιχειρησιακή διαχείριση και η ρύθμιση της κυκλοφορίας, η ρύθμιση της σειράς προτεραιότητας εισόδου εξόδου των πλοίων, που εισπλέουν ή εκπλέουν από και προς τους λιμένες καθώς και ο εκ των προτέρων σχεδιασμός των κινήσεων των πλοίων προκειμένου να αποφευχθεί υψηλή συγκέντρωση θαλάσσιας κυκλοφορίας και κατ’ επέκταση η πρόκληση επικινδύνων καταστάσεων.
2.Τα κέντρα VTS με την έναρξη λειτουργίας τους θα παρέχουν Υπηρεσίες Πληροφόρησης, Παροχής Ναυτιλιακής Βοήθειας καθώς και Οργάνωσης Κυκλοφορίας, μετά δε την τελική αποδοχή τους στο σύστημα, θα προβαίνουν επιπρόσθετα στον εκ των προτέρων σχεδιασμό της κίνησης των πλοίων προκειμένου να αποφευχθεί υψηλή συγκέντρωση θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Ως χρόνος έναρξης λειτουργίας κάθε Κέντρου λογίζεται η ημερομηνία ένταξής του στον παρόντα Κανονισμό με την προσθήκη αντίστοιχου παραρτήματος.
3.Επέκταση του επιπέδου των παρεχομένων υπηρεσιών του Εθνικού VTMIS πέραν των αναφερομένων στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, θα υλοποιείται με ανάλογη τροποποίηση του παρόντος Κανονισμού.
4.Κάθε Κέντρο VTS πρέπει να είναι διαρκώς ικανό να διαθέτει μια εικόνα της κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη και προκαθορισμένη περιοχή ευθύνης του.
5.Για τη διαμόρφωση της εικόνας κυκλοφορίας στην περιοχή VTS, συλλέγονται από το Χειριστή δεδομένα που αφορούν:
α. Στην κατάσταση της θαλάσσιας περιοχής VTS, με τη λήψη επεξεργασία μετεωρολογικών στοιχείων.
β. Στη λειτουργική κατάσταση των βοηθημάτων ναυσιπλοΐας της περιοχής VTS
γ. Στις θέσεις, κινήσεις καθώς και στην ταυτότητα των πλοίων.
δ. Στις προθέσεις που αναφέρονται σε χειρισμούς, προορισμό και κατεύθυνση των πλοίων.
ε. Σε κάθε άλλο στοιχείο, το οποίο κρίνεται αναγκαίο και απαραίτητο για το σκοπό αυτό.
6.Κάθε Κέντρο VTS πρέπει να είναι σε θέση να διαχειρίζεται, εκμεταλλεύεται και λειτουργεί μια βάση δεδομένων κατάλληλης χωρητικότητας, με σκοπό να διατηρεί, συμπληρώνει, καταχωρεί, επεξεργάζεται και ανακτά δεδομένα που έχουν περιέλθει σ’ αυτό.
Ειδικότερα κάθε Κέντρο VTS παρέχει γενικές πληροφορίες, περί:
Επικίνδυνων καταστάσεων.
Κυκλοφοριακής πυκνότητας.
Συνθηκών περιβάλλοντος θαλάσσιου χώρου (κατάσταση θάλασσας, ορατότητα κλπ).
Βοηθημάτων ναυσιπλοΐας.
Κινήσεων που προβλέπεται να εμφανιστούν.
Στοιχείων άλλων πλοίων.
Μέτρων που ισχύουν προσωρινά ή παύσης αυτών.
Περιγραφής τοπικών λειτουργιών και συνθηκών του λιμένα.
Δυνατότητας αγκυροβολίας απαγορεύσεων.
Τροποποιήσεων ή αλλαγών σε υφιστάμενες διαδικασίες ή σχέδια λειτουργίας του VTS.
Άλλων ειδικών στοιχείων.

ΑΡΘΡΟ 7
Χαρακτηρισμός

Τα Κέντρα Υπόκεντρα VTS που είναι εγκατεστημένα και λειτουργούν στον Ελληνικό θαλάσσιο χώρο, χαρακτηρίζονται ως συνδυασμός Παράκτιου VTS και VTS Λιμένα, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα.

ΑΡΘΡΟ 8
Υπαγωγή

α. Τα Κέντρα Υπόκεντρα VTS υπάγονται διοικητικά και επιχειρησιακά στην οικεία Λιμενική Αρχή όπου αυτά εδρεύουν και παράλληλα εποπτεύονται επιχειρησιακά από το Κέντρο VTMIS.
β. Το Κέντρο VTMIS υπάγεται διοικητικά και επιχειρησιακά στη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του ΥΕΝ ή όπως ο Οργανισμός ΥΕΝ ορίζει.
γ. Η τεχνική διαχείριση και υποστήριξη των συσκευών και του εξοπλισμού του συστήματος υπάγεται στη Διεύθυνση Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών του ΥΕΝ ή όπως ο Οργανισμός ΥΕΝ ορίζει.

ΑΡΘΡΟ 9
Περιοχή Ευθύνης

Η περιοχή ευθύνης των Κέντρων VTS οριοθετείται σύμφωνα με τις διεθνείς απαιτήσεις, λαμβάνοντας υπόψη τον υφιστάμενο, λειτουργούντα και διατιθέμενο εξοπλισμό, όπως εμφαίνεται στα ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ του παρόντος για κάθε Κέντρο VTS.

ΑΡΘΡΟ 10
Σημεία Αναφοράς

1.Στις περιοχές ευθύνης των Κέντρων VTS, είναι δυνατόν να καθορίζονται σημεία αναφοράς, τα οποία χαρακτηρίζονται ως υποχρεωτικά και εφαρμόζονται από τα συμμετέχοντα πλοία σε κάθε περίπτωση.
2.Ομοίως στις ανωτέρω περιοχές, είναι δυνατόν να καθορίζονται σημεία αναφοράς, τα οποία χαρακτηρίζονται ως προσωρινά, ενεργοποιούνται από το Κέντρο VTS και εφαρμόζονται από τα πλοία σε περίπτωση που εμφανιστεί βλάβη σε αισθητήρα παρακολούθησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας.

ΑΡΘΡΟ 11
Λειτουργία Προσωπικό

1.Το Κέντρο VTMIS καθώς και τα ΚέντραΥπόκεντρα VTS λειτουργούν σε 24ωρη βάση ή όπως η αρμόδια Αρχή ορίσει και το προσωπικό τους εναλλάσσεται σε φυλακές σύμφωνα με τον Κανονισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Κ.Ε.Υ.) της Κεντρικής και των Περιφερειακών Υπηρεσιών Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας, όπως αυτός ισχύει κάθε φορά.
2.Τα Κέντρα στελεχώνονται από προσωπικό του Λ.Σ., το οποίο διακρίνεται σε Διοικητή, Επόπτες και Χειριστές.
3.Η απευθείας ραδιοεπικοινωνία των Κέντρων Υπόκεντρων VTS με τα πλοία θα πραγματοποιείται από τους Ελεγκτές Θαλάσσιας Κυκλοφορίας.
4.Κρατικές Υπηρεσίες ή Φορείς μπορούν να ορίζουν προσωρινά, όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο, συνδέσμους τους εντός των Κέντρων Υπόκεντρων VTS ή / και του Κέντρου VTMIS, ο αριθμός των οποίων καθώς και ο τρόπος συνεργασίας τους θα καθορίζεται κατά περίπτωση και μετά από σχετική έγκριση της αρμόδιας Αρχής.

ΑΡΘΡΟ 12
Υποχρεώσεις Πλοιάρχων

1.Κατά τη διάρκεια της διέλευσης των πλοίων μέσα από μια Περιοχή VTS, αυτά υποχρεούνται να τηρούν επακριβώς τους ισχύοντες Κανόνες και Κανονισμούς καθώς επίσης και τους Ειδικούς Κανονισμούς των κατά τόπους Λιμενικών Αρχών, να τηρούν φυλακή συνεχούς ακρόασης στους καθορισμένους διαύλους επικοινωνίας και ν’ αναφέρουν τυχόν παρεκκλίσεις από το συμφωνημένο σχέδιο πλου.
2.Σε περίπτωση αδυναμίας επικοινωνίας του πλοίου με το Κέντρο VTS στους καθορισμένους διαύλους, ο Πλοίαρχος οφείλει να πληροφορήσει το Κέντρο και τα άλλα στην περιοχή πλοία, με κάθε άλλο διαθέσιμο μέσο επικοινωνίας.
3.Εάν η αδυναμία επικοινωνίας εμποδίσει το πλοίο να συμμετάσχει ή να συνεχίσει να συμμετέχει στις προβλεπόμενες στον παρόντα Κανονισμό διαδικασίες, ο Πλοίαρχος οφείλει να προβεί στη καταχώρηση εγγραφής του γεγονότος και των αιτίων που το προκάλεσαν στο Ημερολόγιο Γεφύρας του πλοίου.
4.Οι Πλοίαρχοι και οι Αξιωματικοί Φυλακής Γέφυρας των πλοίων, που κινούνται μέσα σε περιοχή VTS, υποχρεούνται να προβαίνουν σε αναφορές, όπως αυτές καθορίζονται αναλυτικά στα επόμενα άρθρα.
5.Με προσωπική μέριμνα των Πλοιάρχων, τα πλοία πρέπει να είναι εφοδιασμένα με εκδόσεις, οι οποίες παρέχουν όλα τα στοιχεία για τα ΚέντραΥπόκεντρα VTS, τους ρυθμιστικούς Κανόνες και Κανονισμούς που αφορούν στην ταυτότητα, αναφορά και επαφή στην περιοχή VTS στην οποία εισέρχονται.

ΑΡΘΡΟ 13
Αναφορές προς το Κέντρο VTS

1.Υπόχρεα σε αναφορά πλοία θεωρούνται όλα τα πλοία που αναφέρονται στο άρθρο 21 του παρόντος και τα οποία καταπλέουν, αποπλέουν και με οποιοδήποτε τρόπο κινούνται μέσα στα όρια μιας περιοχής VTS, πλην εκείνων που εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή κατά το άρθρο 22 του παρόντος.
2.Οι αναφορές που υποχρεωτικά υποβάλλουν προς το Κέντρο VTS οι Πλοίαρχοι και οι Αξιωματικοί Φυλακής Γ έφυρας των υπόχρεων πλοίων, που πλέουν σε μια περιοχή VTS, διακρίνονται κατά περίπτωση σε:
α. "Αρχική Αναφορά" (ΑΑ) β. "Αναφορά Κατάπλου" (ΑΚατ) γ. "Αναφορά Απόπλου" (ΑνΑπ) δ. "Τελική Αναφορά" (ΤΑ) ε. "Ενδιάμεση Αναφορά" (ΕνΑ) στ. "Διορθωτική Αναφορά" (ΔΑ) ζ. "Έκτακτη Αναφορά" (ΕκΑ)
και υποβάλλονται με τη διαδικασία του άρθρου 24 του παρόντος Κανονισμού.
3.Κατόπιν αιτιολογημένης αναφοράς του Διοικητή του Κέντρου VTS προς την αρμόδια Διεύθυνση του ΥΕΝ και σχετικής έγκρισης, είναι δυνατόν να τροποποιηθούν οι ελάχιστοι χρόνοι υποβολής των αναφορών του προηγουμένου εδαφίου, ώστε να προσαρμοσθούν ανάλογα στις τοπικές συνθήκες και ανάγκες κάθε Κέντρου VTS.

ΑΡΘΡΟ 14
Αρχική Αναφορά (ΑΑ)

1.Αρχική Αναφορά είναι η αναφορά που υποβάλλεται από πλοίο προς το Κέντρο VTS και αφορά την είσοδο ενός πλοίου στην Περιοχή VTS.
2.Αυτή θα πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον δεκαπέντε (15') λεπτά της ώρας πριν από την είσοδο του υπόχρεου πλοίου στην Περιοχή VTS και όχι νωρίτερα των τριάντα (30') λεπτών από αυτήν.
3.Η Αρχική Αναφορά περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α. Όνομα Σημαία Διεθνές Διακριτικό Σήμα (ΔΔΣ) Διακριτικό Σταθμού Πλοίου (ΔΣΠ) τύπος πλοίου Αριθμός αναγνώρισης του IMO (ΙΜΟ Νο).
β. Θέση του πλοίου (στίγμα). γ. Προορισμός & Ε.Ω.Κ. δ. Ταχύτητα.
ε. Τηρούμενη πορεία και αλλαγές που πρόκειται να ακολουθήσουν.
στ. Χρόνος και θέση (σημείο) εισόδου στην περιοχή VTS.
ζ. Φορτίο και εφόσον υπάρχουν στο πλοίο επικίνδυνα εμπορεύματα, ποσότητα, θέση επί του πλοίου και κλάση ΙΜΟ. η. Βύθισμα.
θ. Ποσότητα και είδος καυσίμων και πετρελαιοειδών καταλοίπων.
ι. Αριθμός πληρώματος και επιβαινόντων
ια. Αριθμός επιβατών και οχημάτων ανά κατηγορία.
ιβ. Πράκτορας ή εκπρόσωπος πλοιοκτήτη
4.Η Αρχική Αναφορά αποτελεί "Σχέδιο Πλου" προς το Κέντρο VTS, το οποίο ο Πλοίαρχος του πλοίου υποχρεούται να τηρεί επακριβώς.
5.Ειδικότερα, τα Ε/Γ και Ε/ΓΟ/Γ δρομολογημένα πλοία, που πρόκειται να εισέλθουν ή να κινηθούν στην Περιοχή VTS, προβαίνουν σε Αρχική Αναφορά, η οποία περιλαμβάνει το όνομα πλοίου και τα στοιχεία (γ), (στ), (ζ) και (ια) της παρ. 3 του παρόντος άρθρου.

ΑΡΘΡΟ 15
Αναφορά Κατάπλου (ΑΚατ)

1.Αναφορά Κατάπλου είναι η αναφορά που υποβάλλεται από υπόχρεο πλοίο προς το Κέντρο VTS και αφορά τον κατάπλου ή την άφιξη του πλοίου στο σημείο πρόσδεσης, παραβολής ή αγκυροβολίας αυτού, το οποίο είχε δηλωθεί ως στοιχείο (γ) της Αρχικής Αναφοράς του πλοίου.
2.Η Αναφορά κατάπλου πρέπει να πραγματοποιείται μετά το πέρας των διαδικασιών πρόσδεσης, παραβολής ή αγκυροβολίας του πλοίου και όχι αργότερα των δεκαπέντε (15’) λεπτών.
3.Η Αναφορά Κατάπλου περιλαμβάνει: α. Όνομα πλοίουΔΔΣ.
β. Σημείο και ώρα πρόσδεσης, παραβολής ή αγκυροβολίας.

ΑΡΘΡΟ 16
Αναφορά Απόπλου (ΑΑπ)

1.Αναφορά Απόπλου είναι η αναφορά που υποβάλλεται από υπόχρεο πλοίο προς το Κέντρο VTS και αφορά τον απόπλου ή αναχώρηση του πλοίου από το σημείο πρόσδεσης, παραβολής ή αγκυροβολίας αυτού.
2.Αυτή η αναφορά πρέπει να πραγματοποιείται πριν από την έναρξη των διαδικασιών απόπλου του πλοίου και όχι νωρίτερα των δεκαπέντε (15') λεπτών από αυτήν.
3.Η Αναφορά Απόπλου περιλαμβάνει: α. Όνομα πλοίουΔΔΣ.
β. Ε.Ω.Α.
γ. Φορτίο και εφόσον υπάρχουν στο πλοίο επικίνδυνα εμπορεύματα, ποσότητα, θέση επί του πλοίου και κλάση.
δ. Ποσότητα και είδος καυσίμων και πετρελαιοειδών καταλοίπων.
4.Ειδικότερα, τα Ε/Γ και Ε/ΓΟ/Γ δρομολογημένα πλοία, που πρόκειται να κινηθούν εντός της περιοχής VTS, προβαίνουν σε Αναφορά Απόπλου, η οποία περιλαμβάνει μόνον το όνομα του πλοίου καθώς και τον αριθμό των επιβατών και των οχημάτων ανά κατηγορία.
5.Στην περίπτωση υποβολής Αναφοράς Απόπλου, δεν απαιτείται η υποβολή και Αρχικής Αναφοράς.

ΑΡΘΡΟ 17
Τελική Αναφορά (TA)

1.Τελική Αναφορά είναι η αναφορά που υποβάλλεται από υπόχρεο πλοίο προς το Κέντρο VTS και αφορά την έξοδό του από την Περιοχή VTS.
2.Αυτή πρέπει να πραγματοποιείται πριν από την έξοδο του πλοίου από την Περιοχή VTS και όχι νωρίτερα των δεκαπέντε (15') λεπτών από αυτήν.
3.Η Τελική Αναφορά περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α. Όνομα πλοίου Σημαία ΔΔΣ.
β. Στίγμα ή θέση του πλοίου. γ. Προορισμός.

ΑΡΘΡΟ 18
Ενδιάμεση Αναφορά (ΕνΑ)

Ενδιάμεση Αναφορά είναι η αναφορά που υποβάλλεται από υπόχρεο πλοίο προς το Κέντρο του Τ οπικού VTS, μόνο μετά από αίτηση του Κέντρου VTS και περιλαμβάνει τα επιπρόσθετα στοιχεία που κάθε φορά ζητά το Κέντρο VTS.

ΑΡΘΡΟ 19
Διορθωτική Αναφορά (ΔΑ)

Διορθωτική Αναφορά είναι η αναφορά που υποβάλλεται από υπόχρεο πλοίο προς το Κέντρο VTS, όταν: α. το πλοίο προτίθεται να κινηθεί διαφορετικά απ’ ότι έχει ήδη αναφέρει.
β. υπάρξει ουσιαστική απόκλιση, που αφορά πληροφόρηση που έχει προηγουμένως αναφερθεί.

ΑΡΘΡΟ 20
Έκτακτη Αναφορά (ΕκΑ)

1.Έκτακτη Αναφορά είναι η αναφορά που υποβάλλεται από πλοίο προς το Κέντρο VTS, όταν ο πλοίαρχος του πλοίου διαπιστώσει ή αντιληφθεί:
α. κατάσταση που επηρεάζει καθ’ οιονδήποτε τρόπο την αξιοπλοΐα του πλοίου και πρέπει να τεθεί υπόψη του Κέντρου VTS, όπως για παράδειγμα πυρκαϊά, μηχανική βλάβη, βλάβη συστήματος πηδαλιουχίας ή τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού.
β. άλλο πλοίο να βρίσκεται σε δυσχερή θέση ή να έχει εμπλακεί σε ατύχημα.
γ. οποιονδήποτε κίνδυνο για την ναυσιπλοΐα στην περιοχή.
δ. δυσλειτουργία, βλάβη, απώλεια ή μη σωστή θέση ναυτιλιακού βοηθήματος.
ε. αιφνίδια αλλαγή καιρικών συνθηκών συμπεριλαμβανομένης και μείωσης της ορατότητας. στ. ρύπανση.
ζ. ότι έχει προκύψει ουσιαστική αλλαγή πληροφορίας που αναφέρθηκε σύμφωνα με τα παραπάνω.
2.Η αναφορά αυτή περιλαμβάνει το όνομα, την σημαία και το ΔΔΣ του πλοίου καθώς και κάθε πληροφορία που αφορά στους λόγους υποβολής της.

ΑΡΘΡΟ 21
Υπόχρεα πλοία για συμμετοχή στο σύστημα

1 .Σε κάθε Περιοχή VTS, υπόχρεα προς ακρόαση στον προκαθορισμένο δίαυλο επικοινωνιών VHF και προς αναφορά στο Κέντρο VTS είναι τα πλοία των εξής κατηγοριών:
α. όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως Σημαίας και μεγέθους, τα οποία, σύμφωνα με τον Κανόνα 3 του Μέρους Α’ των Διεθνών Κανονισμών Αποφυγής Συγκρούσεων, χαρακτηρίζονται ως "περιορισμένης ικανότητας χειρισμών".
β. όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως Σημαίας και μεγέθους τα οποία μεταφέρουν επικίνδυνο φορτίο.
γ. όλα τα επιβατηγά πλοία, ανεξαρτήτως Σημαίας τα οποία δύνανται να μεταφέρουν περισσότερους από πενήντα (50) επιβάτες, με ναύλο.
δ. όλα τα φορτηγά πλοία χωρητικότητας 300 κ.ο.χ. και άνω, ανεξαρτήτως σημαίας.
ε. όλα τα μηχανοκίνητα σκάφη ολικού μήκους σαράντα (40) μέτρων και άνω, ανεξαρτήτως Σημαίας, τα οποία δεν εμπίπτουν στις ανωτέρω κατηγορίες.
2.Σε κάθε Περιοχή VTS, υπόχρεα μόνο προς ακρόαση στον προκαθορισμένο δίαυλο επικοινωνιών VHF και όχι προς αναφορά στο Κέντρο VTS είναι:
α. όλα τα Ε/Γ και Φ/Γ πλοία, ανεξαρτήτως μεγέθους και Σημαίας, τα οποία φέρουν συσκευή VHF και δεν εντάσσονται στις κατηγορίες της προηγούμενης παραγράφου. β. όλα τα Βοηθητικά σκάφη λιμένα, εφόσον κινούνται. γ. όλα τα Αλιευτικά σκάφη που υποχρεούνται να φέρουν συσκευή VHF.
δ. όλα τα μηχανοκίνητα σκάφη συμπεριλαμβανομένων και των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής μήκους κάτω των σαράντα (40) μέτρων, που υποχρεούνται να φέρουν συσκευή VHF.
3.Τα πλοία της ανωτέρω παραγράφου υποχρεούνται σε αναφορά προς το Κέντρο VTS κάθε φορά που αυτό επιβάλλεται ύστερα από Απόφαση του προϊσταμένου της κατά τόπο αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, όταν τοπικές ανάγκες το απαιτούν.

ΑΡΘΡΟ 22
Εξαιρούμενα Πλοία

Από τις υποχρεώσεις του παρόντος Κανονισμού, εξαιρούνται τα Ελληνικά Πολεμικά και Κρατικά πλοία, τα ξένα πολεμικά πλοία υπό τον όρο της αμοιβαιότητας καθώς και τα οποιασδήποτε κατηγορίας κρατικά σκάφη. Τα πλοία αυτά μπορούν να συμμετέχουν στις προβλεπόμενες στον παρόντα κανονισμό διαδικασίες ιδιαίτερα κατά την είσοδο/έξοδό τους από λιμένες ή/και διαύλους, προς υποβοήθηση των σκοπών του παρόντος.

ΑΡΘΡΟ 23
Ευθύνες

1.Ο Πλοίαρχος δεν απαλλάσσεται της ευθύνης που έχει να κυβερνά το πλοίο του.
2.Ο πλοιοκτήτης, διαχειριστής, ναυλωτής, πλοίαρχος ή άλλο πρόσωπο που διευθύνει την κίνηση ενός πλοίου, παραμένει συνεχώς υπεύθυνος για τον τρόπο που αυτό λειτουργεί και κινείται κάτω απ’ όλες τις συνθήκες.
3.Η συμμόρφωση με τον ισχύοντα Κανονισμό Λειτουργίας του Εθνικού VTMIS και τις τυχόν συστάσεις / οδηγίες των VTS, σύμφωνα με το άρθρο 4 του παρόντος, είναι υποχρεωτική εφόσον οι πραγματικές συνθήκες στην περιοχή πλου ανταποκρίνονται στην εικόνα που έχει το VTS από τις αναφορές και τις λοιπές πληροφορίες των πλοίων. Πλοίαρχος πλοίου ο οποίος αντιλαμβάνεται την ύπαρξη κατάστασης έκτακτης ανάγκης, η οποία επηρεάζει την ασφάλεια ναυσιπλοΐας στην περιοχή, οφείλει άμεσα να ενημερώσει το Κέντρο VTS με "Έκτακτη Αναφορά", για έγκαιρη πληροφόρηση των συμμετεχόντων πλοίων.
4.Σε περίπτωση που από πλευράς ενός Κέντρου VTS εκδοθεί μια Σύσταση/Οδηγία προς πλοίο, αυτή πρέπει να είναι προσανατολισμένη προς το επιθυμητό αποτέλεσμα, αφήνοντας τις λεπτομέρειες της εφαρμογής στον Πλοίαρχο ή τον Πλοηγό.
5.Η λειτουργία των Κέντρων VTS δεν επηρεάζει τη σχέση μεταξύ Πλοιάρχου και Πλοηγού, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
6.Οι αποφάσεις που αφορούν τη ναυσιπλοΐα και το χειρισμό του πλοίου, παραμένουν στην αρμοδιότητα του πλοιάρχου. Σχέδιο πλου ή αιτούμενες συμφωνούμενες με το Κέντρο VTS αλλαγές στο σχέδιο πλου, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τις αποφάσεις του Πλοιάρχου που αφορούν στην πραγματική ναυσιπλοΐα και το χειρισμό του πλοίου.

ΑΡΘΡΟ 24
Επικοινωνίες

1.Οι επικοινωνίες μεταξύ Κέντρου VTS και πλοίων, εντός μιας Περιοχής VTS, διεξάγονται στους καθορισμένους διαύλους VHF 13 (156,650 MHz), 14 (156,700 MHz), 87 (157,375 MHz) και 88 (157,425 MHz), της Κινητής Ναυτικής Υπηρεσίας.
2.Οι δίαυλοι λειτουργίας κάθε Κέντρου VTS εμφαίνονται στα ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ του παρόντος.
3.Τα πλοία καθ’ όλη τη διάρκεια του πλου εντός μιας περιοχής VTS θα εκτελούν συνεχή ακρόαση στο δίαυλο λειτουργίας του Κέντρου VTS.
4.Οι επικοινωνίες μεταξύ των πλοίων, εντός μιας περιοχής VTS, που αφορούν σε θέματα ασφαλούς ναυσιπλοΐας, θα διεξάγονται στους διαύλους λειτουργίας του Κέντρου VTS, ή σε εναλλακτικό δίαυλο επικοινωνίας που θα ορίζεται από το Κέντρο VTS.
5.Η συνεχής ακρόαση στο δίαυλο λειτουργίας εντός μιας περιοχής VTS, μπορεί να διακόπτεται μόνον κατόπιν σχετικής αδείας του Κέντρου VTS.
6.Γ ια λόγους αποσυμφόρησης των επικοινωνιών εντός μιας περιοχής VTS, το Κέντρο VTS μπορεί να καθορίζει, όποτε αυτό απαιτείται, εναλλακτικούς διαύλους επικοινωνιών.

ΑΡΘΡΟ 25
Αναφορές μέσω AIS

1.Τα πλοία που υποχρεούνται από τους ισχύοντες κανονισμούς να φέρουν συσκευές του Αυτόματου Συστήματος Προσδιορισμού Ταυτότητας (AIS) και βρίσκονται σε περιοχές ευθύνης VTS στις οποίες λειτουργεί αντίστοιχη παράκτια υποδομή μέσω των Κέντρων VTS, δεν εξαιρούνται των διατάξεων του παρόντος κανονισμού, πλην όμως δεν απαιτείται να αναφέρουν στοιχεία θέσης, πορείας και ταχύτητας του πλοίου, εκτός αν οριστεί διαφορετικά από το Κέντρο VTS.
2.Σε περίπτωση που μια συσκευή AIS ενός πλοίου καταστεί μη λειτουργική πριν την είσοδό του ή κατά την διάρκεια της κίνησής του σε μία περιοχή VTS ο πλοίαρχος του παραπάνω πλοίου θα πρέπει να:
i.ειδοποιήσει το Κέντρο VTS.
ii.πραγματοποιήσει όλες τις προγραμματισμένες αναφορές μέσω των καθορισμένων διαύλων επικοινωνίας VH F όπως προβλέπεται για τα υπόχρεα πλοία στον παρόντα κανονισμό.

ΑΡΘΡΟ 26
Καταργούμενες διατάξεις

Με τη θέση σε ισχύ του παρόντος κανονισμού παύει να ισχύει οποιαδήποτε διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις αυτού.

ΑΡΘΡΟ 27
Κυρώσεις

Οι παραβάτες των διατάξεων του παρόντος κανονισμού σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 του Ν. 1045/80 (Α' 95) και ανεξάρτητα εάν συντρέχει παράλληλα ποινική ή πειθαρχική δίωξη ή αστική ευθύνη, υπόκεινται στις κυρώσεις του άρθρου 45 του Ν.187/1973 περί Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου όπως ισχύει σήμερα.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
1.ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (Α)
ΚΕΝΤΡΟ VTS / ΠΑΤΡΑΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΕΝΤΡΟ VTS / ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
ΕΔΡΑ :
Κέντρο VTS/ΠΑΤΡΑΣ: Νομός Αχαΐας. Κτίριο Υπηρεσιών Λιμένα Πατρών.
Υπόκεντρο VTS/ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ: Ανατολικός Προβλήτας Λιμένα Αντιρρίου.
ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΥΘΥΝΗΣ :
Το Κέντρο VTS/ΠΑΤΡΑΣ & το Υπόκεντρο VTS/ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ χαρακτηρίζονται ως συνδυασμός παράκτιου VTS και VTS λιμένα και οι περιοχές ευθύνης τους έχουν ως εξής:
Ι) Το Κέντρο VTS Πάτρας, με διακριτικό κλήσης «ΠΑΤΡΑ ΤΡΑΦΙΚ» (PATRA TRAFFIC), ελέγχει και συντονίζει την περιοχή που περικλείεται:
Ι.1) προς ανατολάς από τη νοητή γραμμή που ενώνει τα στίγματα:
φ: 38ο 16',88 Β & λ: 021ο 44',80 Α ( Ακρ. Αγιά).
φ: 38ο 20',73 Β & λ: 021ο 41',19 Α (Πρόποδες Μαυροβουνίου «Μαυροβούνα»).
Ι.2) προς δυσμάς από τη νοητή γραμμή που ενώνει τα στίγματα :
φ: 38ο 20',00 Β & λ: 021ο 05',00 Α (περιοχή εκβολών ποταμού Αχελώου).
φ: 38ο 07',00 Β & λ: 020ο 54',00 Α (Ανατολικά του Ακρ. Κάπρος Κεφαλληνίας).
φ: 37ο 56',00 B & λ: 021ο 10',16 Α (περιοχή 1 ν.μ A Λιμένα Κυλλήνης).
ΙΙ) Το Υπόκεντρο VTS Αντιρρίου, με διακριτικό κλήσης «ΡΙΟ ΤΡΑΦΙΚ» (RIO TRAFFIC), ελέγχει και συντονίζει την περιοχή που περικλείεται:
ΙΙ.1) προς ανατολάς από τη νοητή γραμμή που ενώνει τα στίγματα:
φ: 38ο 20',47 Β & λ: 021ο 50',80 Α (Ακρ. Δρέπανο).
φ: 38ο 22',14 Β & λ: 021ο 52',67 Α (Ακρ Μ όρνος).
ΙΙ.2) προς δυσμάς από τη νοητή γραμμή που ενώνει τα στίγματα :
φ: 38ο 16',88 Β & λ: 021ο 44',80 Α ( Ακρ. Αγιά).
φ: 38ο 20',73 Β & λ: 021ο 41',19 Α (Πρόποδες Μαυροβουνίου «Μαυροβούνα»).
ΔIΑΥΛOI ΕΠIΚOIΝΩΝIΑΣ :
Οι επικοινωνίες εντός της περιοχής ευθύνης Κέντρου VTS/ΠΑΤΡΑΣ διεξάγονται στο δίαυλο 13 VHF και εναλλακτικά στο δίαυλο 14 VHF. Οι επικοινωνίες εντός της περιοχής ευθύνης Υπόκεντρου VTS/Αντιρρίου διεξάγονται στο δίαυλο 14 VH F και εναλλακτικά στο δίαυλο 13 VH F. Σε περιπτώσεις που απαιτείται κλήση για την αναγνώριση πλοίου στο δίαυλο 16 VHF, αυτή θα είναι μικρής διάρκειας η δε ανταπόκριση θα διεξάγεται στο δίαυλο 13 VHF ή 14 VHF προκειμένου να αποφεύγονται οι παρεμβολές στον ανωτέρω δίαυλο επικοινωνιών κινδύνου & ασφάλειας.
Δ!ΑΚΡ!Τ!ΚΟ ΚΛΗΣΗΣ :
Ως διακριτικό κλήσης του Κέντρου VTS/ΠΑΤΡΑΣ μέσω VHF, ορίζεται «ΠΑΤΡΑ ΤΡΑΦ!Κ» ("PATRATRAFFIC").
Ως διακριτικό κλήσης του Υπόκεντρου VTS/ΑΝΤIΡΡIOΥ μέσω VHF, ορίζεται «Ρ!Ο ΤΡΑΦ!Κ» ("RIO TRAFFIC"). ΥΠΟΧΡΕΩΉΚΑ ΣΗΜΕ!Α ΑΝΑΦΟΡΑΣ (WAY POINTS):
Τα πλοία που πρόκειται να διέλθουν το στενό Ρίου Αντιρρίου υποχρεούνται σε αναφορά θέσεως στα ακόλουθα σημεία:
i.Σε απόσταση 12 ν.μ. πριν την διέλευσή τους από το στενό Ρίου Αντιρρίου.
ii.Σε απόσταση 5 ν.μ πριν την διέλευσή τους από το στενό Ρίου Αντιρρίου.
i ii. Σε απόσταση 2 ν.μ πριν την διέλευσή τους από το στενό Ρίου Αντιρρίου προκειμένου να λάβουν σχετική άδεια διέλευσης.
ΠΡΟΣΩΡ!ΝΑ ΣΗΜΕ!Α ΑΝΑΦΟΡΑΣ (WAY POINTS) :
(δεν έχουν προσδιορισθεί ακόμη)
ΥΠΟΔΟΜΗ AIS :
Δεν διατίθεται

2.ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ (Β)
ΚΕΝΤΡΟ VTS/ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΚΑ!
ΥΠΟΚΕΝΤΡΟ VTS/ΗΓΟΥΜΕΝ^ΣΑΣ
ΕΔΡΑ :
Κέντρο VTS/ΚΕΡΚΥΡΑΣ: Νομός Κερκύρας. Κτίριο Κεντρικού Λιμεναρχείου Κερκύρας.
Υπόκεντρο VτS/ΗΓOΥMΕΝIΤΣΑΣ: Νομός Θεσπρωτίας. Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας (Κτίριο Υπηρεσιών Λιμένα).
ΠΕΡ^ΧΗ ΕΥΘΥΝΗΣ :
Το Κέντρο VTS/ΚΕΡΚΥΡΑΣ χαρακτηρίζεται ως συνδυασμός παράκτιου VTS και VTS λιμένα ενώ το Υπόκεντρο VTS/ΗΓOΥMΕΝIΤΣΑΣ χαρακτηρίζεται ως VTS λιμένα και οι περιοχές ευθύνης τους έχουν ως εξής:
I)Το Κέντρο VTS Κέρκυρας με διακριτικό κλήσης «ΚΕΡΚΥΡΑ ΤΡΑΦΚ (KERKIRATRAFFIC), ελέγχει και συντονίζει την περιοχή που περικλείεται μεταξύ των ανατολικών ακτών ν. Κερκύρας και δυτικών ακτών Νομού Θεσπρωτίας (εξαιρουμένης της περιοχής ευθύνης του VTS/ΗΓΟΥΜΕΜΤΣΑΣ), ως ακολούθως :
(Α) Βόρειο Στενό ΚΕΡΚΥΡΑΣ, θαλάσσια περιοχή που περικλείεται από τη νοητή γραμμή που ενώνει:
το Ακ. Αγ. Αικατερίνης (φ: 39ο 49',3 Β & λ: 019ο 50' Α)
το στίγμα φ: 39ο 55' Β & λ: 019ο 36' Α
το στίγμα φ: 39ο 58',4 Β & λ: 019ο 42' Α
τη γραμμή η οποία καθορίζει την περιοχή ευθύνης του Ενιαίου ΚΣΕΔ και ταυτίζεται με το FIR Αθηνών (FIR/SAR)
(Β) Νότιο Στενό ΚΕΡΚΥΡΑΣ, θαλάσσια περιοχή που περικλείεται από τη νοητή γραμμή που ενώνει:
την Άκρα Κουντούρης (φ: 39ο 22',6 Β & λ: 020ο 07',5 Α)
τον Ύφαλο Παναγιά (φ: 39ο 12',7 Β & λ: 020ο 14',8 Α)
το Ακ. Τροφάλι (φ: 39ο 17’ Β & λ: 020ο 20',5 Α)
II)Το Υπόκεντρο VTS Ηγουμενίτσας με διακριτικό κλήσης «ΗΓΟΥΜΕΝΕΙΑ ΤΡΑΦΚ (IGUMENITSA TRAFFIC), ελέγχει και συντονίζει την περιοχή που εκτείνεται από τον Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι την νοητή γραμμή που ενώνει τις εκβολές του ποταμού Καλαμά (φ: 39ο 32' Β και λ: 020ο 08' Α) με τη νησίδα «Ξερονήσι» (φ: 39ο 27' Β και λ: 020ο 12' Α). ΔIΑΥΛOI ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ :
Οι επικοινωνίες εντός της περιοχής ευθύνης του Κέντρου VTS/ΚΕΡΚΥΡΑΣ διεξάγονται στο δίαυλο 13 VH F και εναλλακτικά στο δίαυλο 14 VHF. Οι επικοινωνίες εντός της περιοχής ευθύνης του Υποκέντρου VTS/ΗΓΟΥΜΕΜΤΣΑΣ διεξάγονται στο δίαυλο 14 VHF και εναλλακτικά στο δίαυλο 13 VHF. Σε περιπτώσεις που απαιτείται κλήση για την αναγνώριση πλοίου στο δίαυλο 16 VHF, αυτή θα είναι μικρής διάρκειας η δε ανταπόκριση θα διεξάγεται στο δίαυλο 13 VHF ή 14 VHF προκειμένου να αποφεύγονται οι παρεμβολές στον ανωτέρω δίαυλο επικοινωνιών κινδύνου & ασφάλειας.
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ ΚΛΗΣΗΣ :
Ως διακριτικό κλήσης του Κέντρου VTS/ΚΕΡΚΥΡΑΣ μέσω VHF, ορίζεται «ΚΕΡΚΥΡΑ ΤΡΑΦΚ ("ΚΕRKIRA TRAFFIC").
Ως διακριτικό κλήσης του Υπόκεντρου VTS/ΗΓΟΥΜΕΜΤΣΑΣ μέσω VHF, ορίζεται «ΗΓΟΥΜΕΜΤΣΑ ΤΡΑΦΚ ("IGUMENITSA TRAFFIC").
ΥΠΟΧΡΕΩΉΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ:
Τ α πλοία που πρόκειται να εισέλθουν στον δίαυλο Ηγουμενίτσας με κατεύθυνση προς τον Λιμένα Ηγουμενίτσας υποχρεούνται σε αναφορά θέσης δέκα (10') λεπτά προ της εισόδου τους, προκειμένου να λάβουν άδεια διέλευσης.
Ομοίως τα πλοία που αποπλέουν από τον λιμένα Ηγουμενίτσας υποχρεούνται σε αναφορά απόπλου πέντε (5') λεπτά προ του απόπλου τους προκειμένου να λάβουν άδεια διέλευσης από τον δίαυλο Ηγουμενίτσας. ΠΡΟΣΩΡ^Α ΣΗΜΕ^ ΑΝΑΦΟΡΑΣ (WAY POINTS) :
(δεν έχουν προσδιορισθεί ακόμη)
ΥΠΟΔΟΜΗ AIS :
Δεν διατίθεται
Ο Αρχηγός Αντ/ρχος Λ.Σ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΕΛΗMIΧΑΛΗΣ Η ισχύς της παρούσης αρχίζει δύο μήνες από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 4 Δεκεμβρίου 2003
 

 

Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 2660 φορές

Τελευταία Νέα