x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 2222.1-1.2/27185/2018 - ΦΕΚ 1412/Β/25-4-2018

Κύρωση τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 19 Μαΐου 2016 με την απόφαση MSC.404(96)/19.05.2016 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού

Οργανισμού (ΙΜΟ).


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 2222.1-1.2/27185/2018

ΦΕΚ 1412/Β/25-4-2018

Κύρωση τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 19 Μαΐου 2016 με την απόφαση MSC.404(96)/19.05.2016 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 1045/1980 «Περί Κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως Περί Ασφάλειας της Ανθρωπίνης Ζωής εν Θαλάσση 1974 και Περί Άλλων Τινών Διατάξεων» (Α’ 95), όπως αυτή ισχύει.

β) Του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει.

γ) Του π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄210).

δ) Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)].

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

 

Άρθρο 1

1. Κυρώνεται η τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (ΠΑΑΖΕΘ – SOLAS ’74), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 19.05.2016 από την Επιτροπή Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) με την απόφαση MSC. 404(96)/19.05.2016.

2. Το κείμενο της απόφασης MSC.404(96)/19.05.2016, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.

3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, που κυρώνονται με το διάταγμα αυτό, κατισχύει το αγγλικό.

 

ΜΕΡΟΣ Β

(Ελληνικό Κείμενο)

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 3

ΑΠΟΦΑΣΗ MSC.404 (96)

(Υιοθετήθηκε την 19 Μαΐου 2016)

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, 1974,

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΈΧΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΗ το Άρθρο 28 (β) της Σύμβασης σχετικά με το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό που αφορά στις λειτουργίες της Επιτροπής.

ΈΧΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ ΥΠΟΨΗ το άρθρο VIII (β) της Διεθνούς Σύμβασης «Περί Ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση, 1974» (στο εξής αναφερόμενη ως η «Σύμβαση»), που αφορά στην διαδικασία τροποποίησης των παραρτημάτων της Σύμβασης, διαφορετική από τις προβλέψεις του ΚΕΦ. Ι.

ΈΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ, κατά την 96η Σύνοδό της, τροποποιήσεις στη Σύμβαση όπως προτάθηκαν και διανεμήθηκαν σύμφωνα με το άρθρο VIII (β) (1) της Σύμβασης.

1. ΥΙΟΘΕΤΕΙ σύμφωνα με το άρθρο VIII (β) (iv) της Σύμβασης, τροποποιήσεις στη Σύμβαση το κείμενο των οποίων παρατίθεται στο Παράρτημα της παρούσης απόφασης

2. ΚΑΘΟΡΙΖΕΙ σύμφωνα με το άρθρο VIII (β) (vi) (2) (ββ) της Σύμβασης ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις θεωρούνται ότι έχουν γίνει αποδεκτές την 01 Ιουλίου 2019 εκτός εάν, νωρίτερα, περισσότερα από το ένα τρίτων των συμβαλλόμενων μερών της Σύμβασης, ή εάν συμβαλλόμενα μέρη των οποίων ο συνδυασμένος εμπορικός στόλος αποτελεί, όχι λιγότερο από το 50% της ολικής χωρητικότητας του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ειδοποιήσουν τον Γενικό Γραμματέα για τις αντιρρήσεις τους επί των τροποποιήσεων

3. ΚΑΛΕΙ τα συμβαλλόμενα μέρη της Σύμβασης να λάβουν υπόψη ότι σύμφωνα με το άρθρο VIII (β) (vii) (2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις τίθενται σε ισχύ την 01 Ιανουαρίου 2020 αφού έχουν γίνει αποδεκτές σύμφωνα με την ανωτέρω παράγραφο 2

4. ΚΑΛΕΙ τον Γενικό Γραμματέα, για τους σκοπούς του άρθρου VIII (β) (v) της Σύμβασης, να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσης απόφασης και το κείμενο των τροποποιήσεων που εμπεριέχονται στο παράρτημα, σε όλες τις συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις της Σύμβασης

5. ΚΑΛΕΙ περαιτέρω τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα της απόφασης και του παραρτήματός της στα μέρη του Οργανισμού, που δεν είναι συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ

«ΠΕΡΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΕΝ ΘΑΛΑΣΣΗ, 1974» (SOLAS),

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ- 2

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ- ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ -

ΠΥΡΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΒΕΣΗ ΠΥΡΚΑΪΑΣ

 

ΜΕΡΟΣ Α’

ΓΕΝΙΚΑ

Κανονισμός 3 - Ορισμοί

1 Οι ακόλουθες νέες παράγραφοι προστίθενται κατόπιν της υπάρχουσας παραγράφου 56:

«57 Το ελικοδρόμιο είναι ένας χώρος επί του πλοίου που ορίζεται για περιστασιακή ή επείγουσα προσγείωση ελικοπτέρων, αλλά που δεν είναι σχεδιασμένος για επιχειρήσεις ρουτίνας των ελικοπτέρων.

58 Περιοχή απαγκίστρωσης, είναι μία ανυψωμένη περιοχή που παρέχεται για την μεταφορά μέσω ελικοπτέρου προσωπικού ή προμηθειών από ή προς το πλοίο, ενώ το ελικόπτερο ίπταται πάνω από το κατάστρωμα.»

 

ΜΕΡΟΣ Δ΄

ΔΙΑΦΥΓΗ

Κανονισμός 13- Μέσα Διαφυγής

1 Η υποσημείωση στον τίτλο της παραγράφου 3.2 διαγράφεται.

2 Οι ακόλουθες νέες παράγραφοι προστίθενται μετά την υπάρχουσα παράγραφο 3.2.6.2:

«3.2.7 Ανάλυση εκκένωσης επιβατηγών πλοίων*

3.2.7.1 Διάδρομοι διαφυγής πρέπει να αξιολογούνται από μια ανάλυση εκκένωσης στην αρχή της διαδικασίας του σχεδιασμού. Η ανάλυση πρέπει να εφαρμόζεται στα:

.1 Ro-ro επιβατηγά πλοία που κατασκευάσθηκαν την ή μετά την 01 Ιουλίου 1999,

.2 άλλα επιβατηγά πλοία που κατασκευάσθηκαν την ή μετά την 01 Ιανουαρίου 2020 και μεταφέρουν περισσότερους από 36 επιβάτες.

3.2.7.2 Η ανάλυση πρέπει να χρησιμοποιείται για την αναγνώριση και την εξάλειψη, όσο πιο εφαρμόσιμα γίνεται, της συμφόρησης που μπορεί να αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια μίας εκκένωσης, εξαιτίας της ομαλής μετακίνησης των επιβατών και του πληρώματος κατά μήκος των διαδρόμων διαφυγής, συμπεριλαμβάνοντας την πιθανότητα το πλήρωμα να χρειασθεί να κινηθεί κατά μήκος αυτών των διαδρόμων με αντίθετη φορά από αυτή των επιβατών. Επιπρόσθετα, η ανάλυση πρέπει να χρησιμοποιείται για να αποδεικνύει ότι οι διαδικασίες διαφυγής είναι αρκετά ευέλικτες ώστε να προβλέπουν, και την πιθανότητα που διάδρομοι διαφυγής, σταθμοί συγκέντρωσης, σταθμοί επιβίβασης, ή σκάφη επιβίωσης δεν είναι διαθέσιμα, ως αποτέλεσμα κάποιας απώλειας.

 

* Αναφέρεται στις Αναθεωρημένες Κατευθυντήριες Γραμμές ανάλυσης εκκένωσης για νέα και υπάρχοντα επιβατηγά πλοία (MSC.1/ Οδηγία 1533), όπως τυχόν έχουν τροποποιηθεί.»

3 Η παράγραφος 7.4 διαγράφεται.

 

ΜΕΡΟΣ Ζ΄

ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ

Κανονισμός 18 - Εγκαταστάσεις ελικοπτέρων

4 Μία νέα παράγραφος 2.3 προστίθεται κατόπιν της υπάρχουσας παραγράφου 2.2 ως ακολούθως:

«2.3 Παρά τις απαιτήσεις της ως άνω παραγράφου 2.2, πλοία κατασκευασμένα την ή μετά την 01 Ιανουαρίου 2020, που διαθέτουν ελικοδρόμιο, πρέπει να διαθέτουν συσκευές αφρού κατάσβεσης πυρκαϊάς, συμμορφούμενες με τις σχετικές διατάξεις του Κεφαλαίου 17 του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας.»

και οι ακόλουθες υποπαράγραφοι αναριθμούνται αναλόγως.

5 Η αναριθμημένη παράγραφος 2.4 αντικαθίσταται με το ακόλουθο κείμενο: 

«2.4 Παρά τις απαιτήσεις των ως άνω παραγράφων 2.2 ή 2.3, Ro-ro επιβατηγά πλοία χωρίς ελικοδρόμια πρέπει να συμμορφώνονται με τον κανονισμό ΙΙΙ/ 28.»

6 Μία νέα παράγραφος 5.1.6 προστίθεται μετά την υπάρχουσα παράγραφο 5.1.5 ως εξής:

«.6 σε αντίθεση των απαιτήσεων των παραγράφων 5.1.3 έως 5.1.5, σε πλοία κατασκευασμένα την ή μετά την 01 Ιανουαρίου 2020 που διαθέτουν ελικοδρόμιο, οι

συσκευές αφρού κατάσβεσης συμμορφώνονται με τους όρους του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας.» και οι εναπομείνασες παράγραφοι αναριθμούνται αναλόγως.

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ

ΣΩΣΤΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

 

ΜΕΡΟΣ Α’

ΓΕΝΙΚΑ

Κανονισμός 3 – Ορισμοί

7 Η ακόλουθη νέα παράγραφος 25 προστίθεται κατόπιν της υπάρχουσας παραγράφου 24:

«25 Απαιτήσεις συντήρησης, εξονυχιστικής εξέτασης, επιχειρησιακής δοκιμής, εξέτασης και επισκευής, νοούνται οι απαιτήσεις για συντήρηση, εξονυχιστική εξέταση, επιχειρησιακή δοκιμή, εξέταση και επισκευή

των σωσιβίων λεμβών και σκαφών διάσωσης, συσκευών εκτόξευσης και εξοπλισμού απελευθέρωσης, όπως υιοθετήθηκαν από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Οργανισμού με την απόφαση MSC. 402 (96) όπως τυχόν τροποποιηθεί από τον Οργανισμό, υπό την προϋπόθεση ότι τέτοιες τροποποιήσεις έχουν υιοθετηθεί, έχουν τεθεί σε ισχύ και έχουν αποτέλεσμα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου VIII της παρούσης Σύμβασης που αφορά στις τροποποιητικές διαδικασίες, εφαρμοστέες, στο Παράρτημα, εκτός του Κεφαλαίου Ι».

 

ΜΕΡΟΣ Β΄

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΣΩΣΙΒΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ

Κανονισμός 20 – Επιχειρησιακή ετοιμότητα, συντήρηση και επιθεωρήσεις

8 Η υπάρχουσα παράγραφος 3.1 αντικαθίσταται με το ακόλουθο κείμενο:

«3.1 Συντήρηση, δοκιμή και επιθεωρήσεις των σωσιβίων συσκευών πρέπει να πραγματοποιούνται με έναν τρόπο λαμβάνοντας δεόντως υπόψη την εξασφάλιση της αξιοπιστίας τέτοιων συσκευών.»

9 Η υπάρχουσα παράγραφος 11 αντικαθίσταται με το ακόλουθο κείμενο:

«11 Συντήρηση, εξονυχιστική εξέταση, επιχειρησιακή δοκιμή, εξέταση και επισκευή των σωσιβίων λεμβών, σκαφών διάσωσης και ταχέων σκαφών διάσωσης, συσκευών εκτόξευσης και εξοπλισμού απελευθέρωσης.

11.1 Οι συσκευές εκτόξευσης πρέπει να είναι:

.1 αντικείμενο εξονυχιστικής εξέτασης κατά τις ετήσιες επιθεωρήσεις που απαιτούνται από τους κανονισμούς Ι/7 ή Ι/8, όπως εφαρμόζονται και

.2 μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης που αναφέρεται στη παράγραφο 11.1.1, αντικείμενο μιας δυναμικής δοκιμής του φρένου του βαρούλκου στην μέγιστη ταχύτητα ελάττωσης. Το εφαρμοστέο φορτίο πρέπει να είναι η μάζα της σωσίβιας σχεδίας ή της διασωστικής λέμβου, χωρίς επιβάτες, με την επιφύλαξη ότι κατά διαστήματα, τουλάχιστον μία φορά κάθε πέντε έτη, η δοκιμή πρέπει να διεξάγεται με πραγματικό φορτίο ίσο με 1.1 φορές το βάρος της σωσίβιας σχεδίας ή της σωστικής λέμβου, πλήρης επιβαινόντων και εξοπλισμού.

11.2 Εξοπλισμός απελευθέρωσης σωσίβιας και διασωστικής λέμβου, συμπεριλαμβάνοντας εξοπλισμό απελευθέρωσης ταχέων διασωστικών λεμβών και συστήματα απελευθέρωσης σωσίβιας σχεδίας με ελεύθερη πτώση, πρέπει να είναι:

.1 αντικείμενο εξονυχιστικής εξέτασης και επιχειρησιακής δοκιμής κατά τις ετήσιες επιθεωρήσεις που απαιτούνται από τους κανονισμούς Ι/7 και Ι/8

.2 σε περίπτωση που αφορά τον εξοπλισμό έμφορτης απελευθέρωσης, επιχειρησιακά δοκιμαζόμενος από ένα φορτίο 1.1 φορές τη συνολική μάζα της λέμβου όταν έχει φορτωθεί πλήρως από επιβάτες και εξοπλισμό, οποτεδήποτε ο εξοπλισμός απελευθέρωσης εξετάζεται λεπτομερώς. Τέτοιου είδους λεπτομερής εξέταση και επιχειρησιακή δοκιμή πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον μία φορά κάθε πέντε χρόνια * και

.3 παρότι στην παράγραφο 11.2.2, η επιχειρησιακή δοκιμή της συσκευής απελευθέρωσης σωσίβιας λέμβου με ελεύθερη πτώση πρέπει να πραγματοποιείται είτε με εκτόξευση ελεύθερης πτώσης μόνο με το εν ενεργεία πλήρωμα επί του πλοίου , είτε με δοκιμή χωρίς την εκτόξευση της σωσίβιας λέμβου που πραγματοποιείται βασιζόμενη στις απαιτήσεις για συντήρηση, εξονυχιστική εξέταση, επιχειρησιακή δοκιμή, λεπτομερή εξέταση και επισκευή.

 

* Γίνεται αναφορά στις συστάσεις για τις δοκιμές των σωστικών συσκευών (απόφαση Α. 689 (17)), όπως τροποποιήθηκε. Για σωστικές συσκευές που εγκαταστάθηκαν επί του πλοίου την ή μετά την 01 Ιουλίου 1999, γίνεται αναφορά στις αναθεωρημένες συστάσεις των δοκιμών των σωσιβίων συσκευών (απόφαση MSC.81 (70)), όπως τροποποιήθηκε.

11.3 Αυτόματοι γάντζοι καθαίρεσης επωτιδίων σωσιβίων, πρέπει να είναι:

.1 αντικείμενο εξονυχιστικού ελέγχου και επιχειρησιακής δοκιμής κατά τη διάρκεια των ετήσιων επιθεωρήσεων που απαιτούνται από τους κανονισμούς Ι/7 και Ι/8

.2 επιχειρησιακά δοκιμασμένα κάτω από φορτίο 1.1 φορές τη συνολική μάζα της σωστικής σχεδίας όταν είναι φορτωμένη με το μέγιστο των επιβαινόντων και του εξοπλισμού, οποτεδήποτε ο αυτόματος γάντζος απελευθέρωσης εξετάζεται λεπτομερώς. Τέτοια λεπτομερής εξέταση και επιχειρησιακή δοκιμή πρέπει να πραγματοποιείται τουλάχιστον μία φορά κάθε πέντε χρόνια.*

11.4 Σωσίβιες και διασωστικές λέμβοι, συμπεριλαμβάνοντας ταχέα διασωστικά σκάφη, πρέπει να αποτελεί αντικείμενο εξονυχιστικής εξέτασης και επιχειρησιακής δοκιμής κατά τις ετήσιες επιθεωρήσεις όπως απαιτείται από τους κανονισμούς Ι/7 και Ι/8.

11.5 Η εξονυχιστική εξέταση, η επιχειρησιακή δοκιμή και η λεπτομερής εξέταση που απαιτούνται από τις παραγράφους 11.1 έως 11.4 και η συντήρηση και η επισκευή του εξοπλισμού που εξειδικεύεται στις παραγράφους 11.1 έως 11.4, πρέπει να πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις απαιτήσεις για συντήρηση, εξονυχιστική εξέταση, επιχειρησιακή δοκιμή, λεπτομερή εξέταση και διόρθωση, και τις οδηγίες για επί του σκάφους συντήρηση όπως απαιτείται από τον κανονισμό 36.

 

* Γίνεται αναφορά στις συστάσεις για τις δοκιμές των σωστικών συσκευών (απόφαση Α. 689 (17)), όπως τροποποιήθηκε. Για σωστικές συσκευές που εγκαταστάθηκαν επί του πλοίου την ή μετά την 01 Ιουλίου 1999, γίνεται αναφορά στις αναθεωρημένες συστάσεις των δοκιμών των σωσιβίων συσκευών (απόφαση MSC.81 (70)), όπως τροποποιήθηκε».

 

Άρθρο 2

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 12 Απριλίου 2018


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 161 φορές

Τελευταία Νέα