x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 2222.1-1.2/32672/2019 - ΦΕΚ 1832/Β/24-5-2019

Κύρωση τροποποιήσεων στη Διεθνή Σύμβαση Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα, 1974, η οποία κυρώθηκε με το ν. 1045/1980 (Α’ 95), όπως αυτές υιοθετήθηκαν την 25η Νοεμβρίου 2016 με την αριθμ. MSC.409(97) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC)

 του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 2222.1-1.2/32672/2019

ΦΕΚ 1832/Β/24-5-2019

Κύρωση τροποποιήσεων στη Διεθνή Σύμβαση Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα, 1974, η οποία κυρώθηκε με το ν. 1045/1980 (Α’ 95), όπως αυτές υιοθετήθηκαν την 25η Νοεμβρίου 2016 με την αριθμ. MSC.409(97) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) του ν. 1045/1980 «Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση 1974» και περί άλλων τινών διατάξεων» (Α’ 95), όπως ισχύει,

β) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει,

γ) του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 26),

δ) του άρθρου 2 του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου

Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114),

ε) του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 160),

στ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)].

2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το αριθμ. 2811.8/31218/2019/

30-04-2019 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

1. Κυρώνονται οι τροποποιήσεις, που υιοθετήθηκαν την 25η Νοεμβρίου 2016 με την αριθμ. MSC.409(97) απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα, 1974, η οποία κυρώθηκε με το ν. 1045/1980 (Α’ 95).

2. Το κείμενο της αριθμ. MSC.409(97)/25-11-2016 απόφασης, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α΄» και «ΜΕΡΟΣ Β΄», αντίστοιχα.

3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων που κυρώνονται με την παρούσα απόφαση, κατισχύει το αγγλικό κείμενο.

ΜΕΡΟΣ Β΄ (Ελληνικό Κείμενο)

ΑΠΟΦΑΣΗ MSC.409 (97)

(υιοθετήθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2016)

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ

ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, 1974,

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ

Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,

ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28(β) της Σύμβασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις αρμοδιότητες της Επιτροπής,

ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ το άρθρο (VIII b) της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS) 1974 (εφεξής αναφέρεται ως «η Σύμβαση»), σχετικά με τις διαδικασίες τροποποίησης που εφαρμόζονται στο παράρτημα της Σύμβασης, πέραν αυτών των διατάξεων του κεφαλαίου Ι αυτής,

ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ, στην ενενηκοστή έβδομη σύνοδό της, τις τροποποιήσεις της Σύμβασης πρότεινε και κοινοποίησε σύμφωνα με το άρθρο VIII (b)(i) αυτής,

1. ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII(b)(iv) της Σύμβασης, τις τροποποιήσεις στη Σύμβαση, το κείμενο του οποίου παρατίθεται στο παράρτημα της παρούσας απόφασης.

2. ΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το άρθρο VIII(b)(vi)(2)(bb) της Σύμβασης, ότι οι αναφερόμενες τροποποιήσεις εκτιμώνται ότι γίνονται αποδεκτές την 1η Ιουλίου 2019, εκτός εάν, πριν από εκείνη την ημερομηνία, περισσότερο από το ένα τρίτο των Συμβαλλόμενων Κυβερνήσεων στη Σύμβαση ή των Μερών των οποίων ο συνδυασμένος εμπορικός στόλος δεν είναι λιγότερος από το 50% της ολικής χωρητικότητας της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας, έχει ενημερώσει τον Γενικό Γραμματέα σχετικά με την αντίθεσή τους απέναντι στις τροποποιήσεις.

3. ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το άρθρο VIII(b)(vii)(2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις τίθενται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020 με την αποδοχή τους, σύμφωνα με την ανωτέρω παράγραφο 2.

4. ΑΙΤΕΙ από τον Γενικό Γραμματέα, προς συμμόρφωση με τις διατάξεις του άρθρου VIII(b)(v) της Σύμβασης, να διαβιβάσει επικυρωμένα αντίγραφα της παρούσας απόφασης και το κείμενο των τροποποιήσεων που περιέχεται στο παράρτημα σε όλες τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση.

5. ΑΙΤΕΙ ΕΠΙΣΗΣ από τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσας απόφασης και του παραρτήματός της στα Μέλη του Οργανισμού, που δεν είναι Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ

ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, 1974,

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ-1

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-ΔΟΜΗ,

ΥΠΟΔΙΑΙΡΕΣΗ ΚΑΙ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Τμήμα Α΄

ΓΕΝΙΚΑ

Κανονισμός 3-12 - Προστασία κατά του θορύβου

1 Η υφιστάμενη παράγραφος 2.1 τροποποιείται και διαβάζεται ως ακολούθως:

«.1 έχουν σύμβαση για κατασκευή πριν από την 1η Ιουλίου 2014 και οι τρόπιδες των οποίων έχουν τεθεί ή βρίσκονται σε παρόμοιο στάδιο κατασκευής την ή μετά από την 1 Ιανουαρίου 2009, ή»

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ-2

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ- ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ,

ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΠΥΡΟΣ ΚΑΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ

ΜΕΡΟΣ Α΄

ΓΕΝΙΚΑ

Κανονισμός 1 - Εφαρμογή

2 Η ακόλουθη νέα παράγραφος προστίθεται μετά την υπάρχουσα παράγραφο 2.8:

«2.9 O Κανονισμός 10.5.1.2.2, όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση MSC.409(97), εφαρμόζεται σε πλοία που είναι κατασκευασμένα πριν από την 1η Ιανουαρίου 2020, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι κατασκευασμένα πριν από την 1η Ιουλίου 2012.»

ΜΕΡΟΣ Γ΄

ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ ΠΥΡΟΣ

Κανονισμός 10 - Πυρόσβεση

3 Στην ακόλουθη παράγραφο 5.1.2.2, η τελευταία πρόταση αντικαθίσταται με τα ακόλουθα:

«Στην περίπτωση των οικιακών λέβητων μικρότερων από 175 Kw, ή λέβητων που προστατεύονται από σταθερά συστήματα πυρόσβεσης τοπικής εφαρμογής με βάση το νερό, όπως απαιτείται από την παράγραφο 5.6, δεν απαιτείται ένας εγκεκριμένος πυροσβεστήρας αφρού τουλάχιστον 135 μονάδων / χωρητικότητα.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ XI-1

ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

4 Ο ακόλουθος νέος κανονισμός 2-1 εισάγεται μετά τον υπάρχοντα κανονισμό 2:

«Κανονισμός 2-1 - Εναρμόνιση των περιόδων επιθεώρησης των φορτηγών πλοίων που δεν υπάγονται στον Κώδικα ESP

Για τα φορτηγά πλοία που δεν υπόκεινται σε ενισχυμένες επιθεωρήσεις σύμφωνα με τον κανονισμό XI-1/2, σε παρέκκλιση όποιων άλλων διατάξεων, οι ενδιάμεσες επιθεωρήσεις καθώς και οι επιθεωρήσεις ανανέωσης που περιλαμβάνονται στον κανονισμό Ι/10 μπορούν να διεξαχθούν και να ολοκληρωθούν κατά τις αντίστοιχες περιόδους όπως καθορίζονται στον Κώδικα ESP 2011, καθώς και τις κατευθυντήριες γραμμές που εκπόνησε ο Οργανισμός*, κατά περίπτωση.

* Αναφορά στις Κατευθυντήριες ΟδηγίεςΕπιθεώρησης σύμφωνα με το εναρμονισμένο σύστημα επιθεώρησης και πιστοποίησης (HSSC), 2015, όπως υιοθετήθηκε από την Ολομέλεια του Οργανισμού με την απόφαση Α.1104(29), όπως μπορεί να τροποποιηθεί.»

 

Άρθρο 2

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 8 Μαΐου 2019

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

 

Έχει διαβαστεί 396 φορές