Υπουργική Απόφαση 2222.1-1.2/90195/2018 - ΦΕΚ 5750/Β/20-12-2018
Κύρωση τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 30 Νοεμβρίου 2012 με την απόφαση MSC.338(91)/30.11.2012 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού
Οργανισμού (ΙΜΟ).
Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 2222.1-1.2/90195/2018
ΦΕΚ 5750/Β/20-12-2018
Κύρωση τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 30 Νοεμβρίου 2012 με την απόφαση MSC.338(91)/30.11.2012 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 1045/1980 «Περί Κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως Περί Ασφάλειας της Ανθρωπίνης Ζωής εν Θαλάσση 1974 και Περί Άλλων Τινών Διατάξεων» (Α΄ 95)», όπως αυτή ισχύει.
β) του ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α΄ 102), όπως ισχύει.
γ) του π.δ. 88/2018 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 160).
δ) του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικάόργανα» [άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α΄ 98)].
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 2811.8/ 81523/ 2018/ 2.11.2018 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ., αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
1. Κυρώνεται η τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (ΠΑΑΖΕΘ - SOLAS ’74), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 30.11.2012 από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) με την απόφαση MSC. 338(91)/30.11.2012 .
2. Το κείμενο της απόφασης MSC. 338(91)/30.11.2012, παρατίθεται σε πρωτότυπο στην Αγγλική γλώσσα και σε μετάφραση στην Ελληνική γλώσσα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β», αντίστοιχα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, που κυρώνονται με την απόφαση αυτή, κατισχύει το αγγλικό.
ΜΕΡΟΣ Β
(Ελληνικό Κείμενο)
ΑΠΟΦΑΣΗ MSC.338 (91)
(υιοθετήθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2012)
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, 1974,
ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ,
ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28(β) της Σύμβασης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού σχετικά με τις αρμοδιότητες της Επιτροπής,
ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ το Άρθρο VIII (b) της Διεθνούς Σύμβασης Ασφάλειας Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS) 1974 (εφεξής αναφέρεται ως «η Σύμβαση»), σχετικά με τις διαδικασίες τροποποίησης που εφαρμόζονται στο παράρτημα της Σύμβασης, πέραν αυτών των διατάξεων του κεφαλαίου Ι αυτής,
ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙ, στην ενενηκοστή πρώτη σύνοδο της, τις τροποποιήσεις της Σύμβασης πρότεινε και κοινοποίησε σύμφωνα με το Άρθρο VIII (b) (i) αυτής,
1. ΥΙΟΘΕΤΕΙ, σύμφωνα με το Άρθρο VIII (b) (iv) της Σύμβασης, τις τροποποιήσεις στην Σύμβαση, το κείμενο των οποίων παρατίθεται στο παράρτημα της παρούσας απόφασης.
2. ΟΡΙΖΕΙ, σύμφωνα με το Άρθρο VIII (b) (vi) (2) (bb) της Σύμβασης, ότι οι αναφερόμενες τροποποιήσεις εκτιμώνται ότι γίνονται αποδεκτές την 1η Ιανουαρίου 2014, εκτός εάν, πριν από εκείνη την ημερομηνία, περισσότερο από το ένα τρίτο των Μερών ή των Μερών,των οποίων ο συνδυασμένος εμπορικός στόλος δεν είναι λιγότερος από το 50% της ολικής χωρητικότητας της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας, έχει ενημερώσει σχετικά με την αντίθεσή τους απέναντι στις τροποποιήσεις,
3. ΚΑΛΕΙ τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη SOLAS να σημειώσουν ότι, σύμφωνα με το Άρθρο VIII (b) (vii) (2) της Σύμβασης, οι τροποποιήσεις τίθεται σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2014 με την αποδοχή τους, σύμφωνα με την ανωτέρω παράγραφο 2,
4. ΑΙΤΕΙ από τον Γενικό Γραμματέα, προς συμμόρφωση με τις διατάξεις του Άρθρου VIII(b) (v) (2) της Σύμβασης, να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσας απόφασης καθώς και το κείμενο των τροποποιήσεων που περιέχεται στο παράρτημα σε όλες τις Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στη Σύμβαση,
5. ΑΙΤΕΙ ΕΠΙΣΗΣ από τον Γενικό Γραμματέα να διαβιβάσει αντίγραφα της παρούσας απόφασης και του παραρτήματος της στα Μέλη του Οργανισμού, που δεν είναι Συμβαλλόμενες Κυβερνήσεις στην Σύμβαση.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ,
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, 1974,
ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ-1
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-ΔΟΜΗ, ΥΠΟΔΙΑΙΡΕΣΗ
ΚΑΙ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τμήμα Α-1
Δομή πλοίων
1. Ο ακόλουθος νέος Κανονισμός 3-12 προστίθεται μετά τον υφιστάμενο κανονισμό 3-11 «Κανονισμός 3-12 – Προστασία κατά του θορύβου
1 Αυτός ο κανονισμός θα εφαρμόζεται σε πλοία 1,600 ολική χωρητικότητα και άνω
. 1 Για το οποίο η σύμβαση κατασκευής τοποθετείται χρονικά στις ή μετά από την 1 Ιουλίου 2014, ή
.2 ελλείψει σύμβασης κατασκευής, οι τρόπιδες των οποίων έχουν τεθεί ή βρίσκονται σε παρόμοιο στάδιο κατασκευής στις ή μετά από την 1 Ιανουαρίου 2015, ή
.3 η παράδοση του οποίου είναι στις ή μετά την 1 Ιουλίου 2018, εκτός εάν η Διοίκηση εκτιμά ότι η συμμόρφωση με μια συγκεκριμένη παράγραφο είναι παράλογη ή μη πρακτική.
2 Σε πλοία που παραδίδονται πριν από την 1 Ιουλίου 2018 και:
. 1 Έχουν σύμβαση κατασκευής πριν από την 1η Ιουλίου 2014 και οι τρόπιδες των οποίων έχουν τεθεί ή βρίσκονται σε παρόμοιο στάδιο κατασκευής στις ή μετά από την 1 Ιανουαρίου 2015, ή
. 2 Ελλείψει σύμβασης κατασκευής, οι τρόπιδες των οποίων έχουν τεθεί ή βρίσκονται σε παρόμοιο στάδιο κατασκευής στις ή μετά από την 1 Ιανουαρίου 2009 αλλά πριν τη 1η Ιανουαρίου 2015,
Μέτρα πρέπει να λαμβάνονται για τη μείωση θορύβου μηχανών στους χώρους μηχανοστασίου σε επιτρεπτά επίπεδα όπως ορίζονται από τη Διοίκηση . Εάν αυτός ο θόρυβος δεν δύναται να μειωθεί επαρκώς, η πηγή του υπερβολικού θορύβου πρέπει να μονώνεται κατάλληλα ή να απομονώνεται ή θα παρέχεται ένα καταφύγιο από το θόρυβο εάν ο χώρος απαιτείται να είναι επανδρωμένος. Θα παρέχονται προστατευτικά αυτιών για το προσωπικό που απαιτείται να εισέρχεται σε τέτοιους χώρους, εάν είναι απαραίτητο.
3 Τα πλοία πρέπει να είναι κατασκευασμένα για να μειώνουν τον θόρυβο επί του πλοίου και να προστατεύουν το προσωπικό από τον θόρυβο σύμφωνα με τον Κώδικα για τα επίπεδα θορύβου επί των πλοίων που έχει εγκρίνει η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας με την απόφαση MSC 337 (91) όπως μπορεί να τροποποιείται από τον Οργανισμό, με την προϋπόθεση ότι τέτοιες τροποποιήσεις υιοθετούνται, και τίθενται σε ισχύ σύμφωνα με τις διατάξεις του Άρθρου VIII της παρούσας Σύμβασης και αφορούν τις διαδικασίες τροποποιήσεων που εφαρμόζονται στο παράρτημα εκτός του κεφαλαίου 1. Για τον σκοπό αυτού του κανονισμού, παρόλο που ο Κώδικας που αφορά τα επίπεδα θορύβου επί των πλοίων θεωρείται ως μια υποχρεωτική κανονιστική πράξη, τα εισηγητικά μέρη όπως ορίζονται στο κεφάλαιο Ι του Κώδικα θα θεωρείται ως μη υποχρεωτικά, με την προϋπόθεση ότι οι τροποποιήσεις σε αυτά τα εισηγητικά μέρη υιοθετούνται από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας σύμφωνα με τους Κανόνες της Διαδικασίας.
4 Κατά παρέκκλιση των απαιτήσεων της παραγράφου 1, αυτός ο κανονισμός δεν εφαρμόζεται στους τύπους πλοίων που είναι καταχωρημένα στην παράγραφο 1.3.4 του Κώδικα σχετικά με τα επίπεδα θορύβου στα πλοία.
ΤΜΗΜΑ Γ
Εγκαταστάσεις μηχανών
2 Ο υφιστάμενος κανονισμός 36 διαγράφεται και μένει κενός
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ-2
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ - ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ,
ΠΥΡΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ
ΤΜΗΜΑ Α
ΓΕΝΙΚΑ
Κανονισμός 1 - Εφαρμογή
3 Στην υφιστάμενη παράγραφο 2.4, οι ακόλουθες νέες υποπαράγραφοι προστίθενται μετά την υφιστάμενη υποπαράγραφο 6:
«.7 εμπορικά πλοία ολικής χωρητικότητας 500 τόνων και άνω και επιβατηγά πλοία κατασκευασμένα στη ή μετά την 1η Φεβρουαρίου 1992 αλλά πριν από την 1η Ιουλίου 2002 δεν χρειάζεται να συμμορφώνονται με τον κανονισμό 19.3.3 με την προϋπόθεση ότι συμμορφώνονται με τον κανονισμό 54.2.3 όπως υιοθετήθηκε με την απόφαση MSC.13 (57), και
.8 εμπορικά πλοία ολικής χωρητικότητας 500 τόνων και άνω και επιβατηγά πλοία κατασκευασμένα στις ή μετά την 1η Σεπτεμβρίου 1984 αλλά πριν από την 1η Ιουλίου 2002 δεν χρειάζεται να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς 19.3.1, 19.3.5, 19.3.6, 19.3.9, με την προϋπόθεση ότι συμμορφώνονται με τους κανονισμούς 54.2.1, 54.2.5,54.2.6,54.2.9, όπως υιοθετήθηκε με την απόφαση MSC.1 (XLV).»
4 Η ακόλουθη νέα παράγραφος 2.5 προστίθεται:
«2.5 Πλοία κατασκευασμένα πριν από την 1η Ιουλίου 2012 επίσης πρέπει να συμμορφώνονται με τον κανονισμό 10.10.1.2, όπως υιοθετήθηκε με την απόφαση MSC.338(91).
ΤΜΗΜΑ Γ
Κατάσβεση πυρός
Κανονισμός 9 – Συγκράτηση πυρός
5 Στον πίνακα 9.3 στήλη (11)(Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), σειρά (2) (Διάδρομοι), το σύμβολο «Α-15» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30g».
6 Στον πίνακα 9.3 στήλη (11)(Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), σειρά (4) (Χώρος σκάλας), το σύμβολο «Α-15» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30g».
7 Στον πίνακα 9.3 στήλη και σειρά (11) (Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), το σύμβολο «Α-0» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30g».
8 Στον πίνακα 9.4 στήλη (11)(Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), σειρά (1) (Σταθμοί ελέγχου), το σύμβολο «Α-15» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-60g».
9 Στον πίνακα 9.4 στήλη (11)(Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), σειρά (2) (Διάδρομοι), το σύμβολο «Α-0» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30g».
10 Στον πίνακα 9.4 στήλη (11)(Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), σειρά (4) (Χώρος σκάλας), το σύμβολο «Α-0» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30g».
11 Στον πίνακα 9.4 στήλη και σειρά (11)(Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), το σύμβολο «Α-0» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30g».
12 Στον πίνακα 9.4 στήλη (2) στήλη (Διάδρομοι) σειρά (11) (Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), το σύμβολο «Α-15» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30g».
13 Στον πίνακα 9.4 στήλη (4) (Χώρος σκάλας ) σειρά (11) (Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), το σύμβολο «Α-15» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30g».
14 Στον πίνακα 9.4 στήλη (6)(Χώροι Μηχανοστασίου της κατηγορίας Α), σειρά (2) (Ειδική κατηγορία και χώροι οχηματαγωγών), το σύμβολο «Α-30» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-60g».
15 Στον πίνακα 9.4 μια νέα σημείωση προστίθεται ως ακολούθως:
«g Πλοία κατασκευασμένα πριν από την 1η Ιουλίου 2014 πρέπει να συμμορφώνονται, τουλάχιστον, με τις προηγούμενες απαιτήσεις που εφαρμόζονται όταν το πλοίο ήταν κατασκευασμένο, όπως καθορίζεται στον κανονισμό 1.2»
16 Στον πίνακα 9.5 στήλη και σειρά (11)(Οχηματαγωγό και χώροι αυτοκινήτων), το σύμβολο «*h» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30j».
17 Στον πίνακα 9.6 στήλη (11)( Οχηματαγωγό και χώροι αυτοκινήτου) σειρά (10) (Ανοιχτά Καταστρώματα), το σύμβολο «*» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-0j».
18 Στον πίνακα 9.6 στήλη και σειρά (11) ) ( Οχηματαγωγό και χώροι αυτοκινήτου), το σύμβολο «*h» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-30j».
19 Στον πίνακα 9.6, στήλη (10) (Ανοιχτά καταστρώματα), σειρά (11) (Οχηματαγωγό και χώροι οχημάτων) το σύμβολο «*» αντικαθίσταται με το σύμβολο «Α-0j».
20 Στον πίνακα 9.6 το παρόν κείμενο της σημείωσης «h» αντικαθίσταται με τη λέξη «διαγράφεται»
21 Στον πίνακα 9.6 μια νέα σημείωση προστίθεται ως ακολούθως:
«j Πλοία κατασκευασμένα πριν από την 1η Ιουλίου 2014 πρέπει να συμμορφώνονται, τουλάχιστον, με τις προηγούμενες απαιτήσεις που εφαρμόζονται όταν το πλοίο ήταν κατασκευασμένο, όπως καθορίζεται στον κανονισμό 1.2»
22 Οι παράγραφοι 6.2 και 6.3 διαγράφονται και οι ακόλουθες παράγραφοι αναριθμούνται αντίστοιχα.
Κανονισμός 10 - Πυρόσβεση
23 Στην παράγραφο 5.6.3, η υφιστάμενη υποπαράγραφος 1 αντικαθίσταται με το ακόλουθο:
« 1. τα μέρη κινδύνου πυρκαγιάς μηχανών εσωτερικής καύσης ή, για πλοία που κατασκευάστηκαν πριν από την 1η Ιουλίου 2014, τα μέρη κινδύνου πυρκαγιάς των μηχανών εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούνται για την κύρια πρόωση του πλοίου και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας»
24 Η υφιστάμενη παράγραφος 10.1 αντικαθίσταται με την ακόλουθη:
«10.1 Τύποι ενδυμάτων πυροσβεστών
.1 Τα ενδύματα των πυροσβεστών πρέπει να συμμορφώνονται με τον Κώδικα Συστημάτων Πυρόσβεσης, και
.2 Η αυτόνομη αναπνευστική συσκευή πεπιεσμένου αέρα των εξαρτημάτων του πυροσβέστη είναι σύμμορφο με την παράγραφο 2.1.2.2 του κεφαλαίου 3 του κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας έως την 1η Ιουλίου 2019. ”
25 Μετά την υφιστάμενη παράγραφο 10.3 η ακόλουθη νέα παράγραφος προστίθεται:
«10.4 Επικοινωνία πυροσβέστη
Για τα πλοία που κατασκευάστηκαν την 1η Ιουλίου 2014 ή αργότερα, πρέπει να μεταφέρονται επί του σκάφους τουλάχιστον δύο φορητές συσκευές ραδιοτηλεφωνίας δύο δρόμων για κάθε ομάδα πυροσβεστών για την επικοινωνία των πυροσβεστών. Η εν λόγω αμφίδρομη φορητή συσκευή ραδιοτηλεφώνου πρέπει να είναι τύπου προστατευόμενη από έκρηξη ή εγγενώς ασφαλής. Τα πλοία που κατασκευάστηκαν πριν από την 1η Ιουλίου 2014 πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της παρούσας παραγράφου το αργότερο κατά την πρώτη έρευνα μετά την 1η Ιουλίου 2018.»
Τμήμα Ε
Λειτουργικές απαιτήσεις
Κανονισμός 15 - Οδηγίες, εκπαίδευση και ασκήσεις επί του πλοίου
26 Μετά την παρούσα παράγραφο 2.2.5, η ακόλουθη νέα παράγραφος προστίθεται:
« 2.2.6 Ένα μέσο επαναφόρτισης κυλίνδρων αναπνευστικής συσκευής επί του πλοίου που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια ασκήσεων επί του πλοίου πρέπει να προβλέπεται ή ένας κατάλληλος αριθμός ανταλλακτικών κυλίνδρων πρέπει να μεταφέρονται επί του πλοίου για να αντικαταστήσουν εκείνα που χρησιμοποιούνται.»
Τμήμα ΣΤ
Ειδικές απαιτήσεις
Κανονισμός 20 - Προστασία οχήματος, ειδική κατηγορία και χώροι Οχηματαγωγού
27 Οι παράγραφοι 6.1.1 και 6.1.2 αντικαθίστανται με τα ακόλουθα:
« (Οι απαιτήσεις των παραγράφων 6.1.1 και 6.1.2 πρέπει να εφαρμόζονται στα πλοία που είναι κατασκευασμένα στις ή μετά την 1η Ιουλίου 2014. Τα πλοία που είναι κατασκευασμένα πριν την 1η Ιουλίου 2014 πρέπει να συμμορφώνονται με τις προηγούμενες εφαρμοσμένες απαιτήσεις των παραγράφων 6.1.1 και 6.1.2)
6.1.1 Οι χώροι οχήματος και οχηματαγωγού, που δεν αποτελούν χώρους ειδικής κατηγορίας και είναι ικανοί να σφραγίζονται από έναν χώρο έξω από τους χώρους φορτίου, πρέπει να εξοπλίζονται με ένα από τα ακόλουθα σταθερά συστήματα πυρόσβεσης:
. 1 Ένα σταθερό σύστημα πυρόσβεσης με αέριο σύμμορφο με τις διατάξεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας,
. 2 Ένα σταθερό σύστημα πυρόσβεσης αφρού υψηλής διαστολής που συμμορφώνεται με τις διατάξεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας·
. 3 σταθερό σύστημα πυρόσβεσης με βάση το νερό για χώρους ro-ro και χώρους ειδικής κατηγορίας που συμμορφώνονται με τις διατάξεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας και των παραγράφων 6.1.2.1 έως 6.1.2.4.
6.1.2 Χώροι οχημάτων και χώροι ro-ro που δεν είναι δυνατόν να σφραγιστούν και χώροι ειδικής κατηγορίας πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με σταθερό σύστημα πυρόσβεσης με βάση το νερό για χώρους ro-ro και χώρους ειδικής κατηγορίας που συμμορφώνονται με τις διατάξεις του Κώδικα Συστημάτων Πυρασφάλειας που πρέπει να προστατεύει όλα τα μέρη οποιουδήποτε καταστρώματος και πλατφόρμας οχημάτων σε τέτοιους χώρους. Ένα τέτοιο σύστημα πυρόσβεσης με βάση το νερό πρέπει να έχει:
.1 ένα μετρητή πίεσης στη βαλβίδα πολλαπλής διανομής.
.2 σαφή σήμανση σε κάθε βαλβίδα πολλαπλής διανομής που δείχνει τους χώρους που εξυπηρετεί.
.3 οδηγίες συντήρησης και λειτουργίας που βρίσκονται στον χώρο βαλβίδων. Και
.4 ένας επαρκής αριθμός βαλβίδων αποστράγγισης για να εξασφαλιστεί η πλήρης αποστράγγιση του συστήματος. ”
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ
ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Τμήμα Β
Απαιτήσεις για πλοία και συσκευές διάσωσης
28 Σε συνέχεια του κανονισμού 17, ο ακόλουθος νέος κανονισμός 17-1 παρεμβάλλεται:
«Κανονισμός 17-1
Περισυλλογή ανθρώπων από τα ύδατα
1. Όλα τα πλοία διαθέτουν σχέδια και διαδικασίες για την περισυλλογή ανθρώπων από τα ύδατα, λαμβάνοντας υπόψη τις οδηγίες που εκπόνησε ο Οργανισμός. Τα σχέδια και οι διαδικασίες πρέπει να προσδιορίζουν τον εξοπλισμό που προορίζεται να χρησιμοποιηθεί για σκοπούς περισυλλογής και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου για το προσωπικό του πλοίου που εμπλέκεται σε εργασίες περισυλλογής. Τα πλοία που κατασκευάστηκαν πριν από την 1η Ιουλίου 2014 πρέπει να συμμορφώνονται με την απαίτηση αυτή από την πρώτη επιθεώρηση του περιοδικού ή ανανεωμένου εξοπλισμού ασφαλείας του πλοίου που πρόκειται να πραγματοποιηθεί μετά την 1η Ιουλίου 2014, όποιο από τα δύο είναι πρώτο.
2. Επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία που συμμορφώνονται με τον κανονισμό 26.4 πρέπει να εκτιμάται με τον παρόν κανονισμό.
ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ
29 Όλα τα έντυπα πιστοποιητικών και τα αρχεία εξοπλισμού που περιέχονται στο προσάρτημα στο παράρτημα αντικαθίστανται με το ακόλουθο:
Άρθρο 2
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 7 Δεκεμβρίου 2018
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Υπουργική Απόφαση 2222.1-1.2/90195/2018 - ΦΕΚ 5750/Β/20-12-2018
Κύρωση τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης «περί ασφαλείας της ανθρωπίνης ζωής εν θαλάσση, 1974» (SOLAS), όπως αυτή υιοθετήθηκε την 30 Νοεμβρίου 2012 με την απόφαση MSC.338(91)/30.11.2012 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργα