Προεδρικό Διάταγμα 63/2021 - ΦΕΚ 149/Α/24-8-2021
Έγκριση σύστασης του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΑΔΕΛΦΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΟΥΒΑΡΟΥ» και κύρωση του οργανισμού αυτού.
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 63/2021
ΦΕΚ 149/Α/24-8-2021
Έγκριση σύστασης του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΑΔΕΛΦΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΟΥΒΑΡΟΥ» και κύρωση του οργανισμού αυτού.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των άρθρων: α) 50 παρ. 1, 51 παρ. 1 και 52 παρ. 1 του ν. 4182/2013 «Κώδικας κοινωφελών περιουσιών, σχολαζουσών κληρονομιών και λοιπές διατάξεις» (Α’ 185), όπως ισχύει και β) 108 και 110 του Αστικού Κώδικα.
2. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).
3. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).
4. Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121), όπως αυτό διορθώθηκε και ισχύει (Α’ 126)
5. Την υπό στοιχεία Υ2/2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β’ 2901).
6. Την υπ΄αρ. 39/18-07-2019 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών, «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο» (Β’ 3051).
7. Την υπό στοιχεία 169/Υ1/8-1-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ευάγγελο Συρίγο» (Β’ 33).
8. Την από 29-10-1991 ιδιόγραφη διαθήκη του Ιωάννη Κούβαρου του Αθανασίου, η οποία δημοσιεύθηκε με το υπ’ αρ. 504/21-9-1999 πρακτικό του Μονομελούς Πρωτοδικείου Λάρισας και με την οποία ο ανωτέρω διαθέτης σύστησε κοινωφελές ίδρυμα με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΑΔΕΛΦΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΟΥΒΑΡΟΥ» και έδρα το Δήμο Τυρνάβου, Ν. Λάρισας.
9. Το υπό στοιχεία 76533/Ζ1/18-6-2020 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Με πρόταση των Υφυπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, αποφασίζουμε:
ΑΡΘΡΟ μόνο
1. Εγκρίνουμε τη σύσταση του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΑΔΕΛΦΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΟΥΒΑΡΟΥ», η οποία έγινε από τον Ιωάννη Κούβαρο με την από 29-10-1991 ιδιόγραφη διαθήκη του, η οποία δημοσιεύθηκε με το υπ’ αρ. 504/21-9-1999 πρακτικό του Μονομελούς Πρωτοδικείου Λάρισας.
2. Το ίδρυμα τούτο αποτελεί νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, υπάγεται στην εποπτεία και τον έλεγχο των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών και διέπεται από τις διατάξεις της ανωτέρω συστατικής του πράξης, του παρακάτω Οργανισμού, του ν. 4182/2013, όπως ισχύει και των διαταγμάτων που εκδίδονται σε εκτέλεσή του.
Κυρώνουμε τον οργανισμό διοίκησης και διαχείρισης του ιδρύματος τούτου, που αποτελείται από δεκατρία (13) άρθρα και καταχωρίζεται παρακάτω:
«ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
Διοίκησης και διαχείρισης του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία
"ΙΔΡΥΜΑ ΑΔΕΛΦΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΟΥΒΑΡΟΥ"
Άρθρο 1
Μορφή - Επωνυμία - Έδρα - Σφραγίδα
1. Το κοινωφελές ίδρυμα με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΑΔΕΛΦΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΟΥΒΑΡΟΥ» που συστάθηκε από τον Ιωάννη Κούβαρο με την από 29-10-1991 ιδιόγραφη διαθήκη του, η οποία δημοσιεύθηκε με το υπ’ αρ. 504/21-9-1999 πρακτικό του Μονομελούς Πρωτοδικείου Λάρισας, αποτελεί νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και διέπεται από τις διατάξεις της ανωτέρω συστατικής του πράξης, του παρόντος Οργανισμού, του
ν. 4182/2013, όπως ισχύει και των διαταγμάτων που εκδίδονται σε εκτέλεση του.
2. Έδρα του ιδρύματος είναι ο Δήμος Τυρνάβου,
Ν. Λάρισας.
3. Η σφραγίδα του ιδρύματος είναι στρογγυλή και αναγράφει περιμετρικά, μέσα σε πλαίσιο, την επωνυμία του ιδρύματος και στο μέσον αυτής την έδρα και το έτος έγκρισης της σύστασής του.
Άρθρο 2
Σκοπός
Σκοπός του ιδρύματος είναι η οικονομική ενίσχυση, με τη μορφή υποτροφίας, σε νέους και νέες, άπορους, αριστούχους δημοσίων σχολείων της ημεδαπής που κατάγονται ή κατοικούν μόνιμα στον Δήμο Τυρνάβου για την πραγμάτωση των σπουδών τους σε Ανώτερο ή Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της ημεδαπής. Ενδεικτικά στις σχολές ανώτερης βαθμίδας ανήκουν οι: Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΣΣΥ), Σχολή Πλοιάρχων και Σχολή Μηχανικών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) Σχολή Αστυφυλάκων των Αστυνομικών Σχολών, Σχολή Αρχιπυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας (παρ. 16 του άρθρου 39 του ν. 4662/20, Α’ 27), Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων των Σχολών Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ), Ανώτερες Σχολές Χορού και Δραματικής Τέχνης κ.λπ.
Άρθρο 3
Περιουσία - Πόροι
Περιουσία του ιδρύματος αποτελούν:
Α. τα ακόλουθα ακίνητα (καταστήματα - γραφεία) που βρίσκονται σε πολυόροφη οικοδομή επί της οδού Αργοναυτών αρ. 15 στο Βόλο, Ν. Μαγνησίας:
α) ποσοστό συνιδιοκτησίας 75% του υπό στοιχεία Κ2 καταστήματος ισογείου με εμβαδόν 79,24 τ.μ.,
β) ποσοστό συνιδιοκτησίας 64,36/1000 του υπό στοιχεία Α1 διαμερίσματος α’ ορόφου με εμβαδόν 87,10 τ.μ.,
γ) ποσοστό συνιδιοκτησίας 75% του υπό στοιχεία Α2 διαμερίσματος α’ ορόφου με εμβαδόν 87,10 τ.μ.,
δ) ποσοστό συνιδιοκτησίας 75% του υπό στοιχεία Β1 διαμερίσματος β’ ορόφου με εμβαδόν 87,10 τ.μ.,
ε) ποσοστό συνιδιοκτησίας 75% του υπό στοιχεία Γ2 διαμερίσματος γ’ ορόφου με εμβαδόν 44,34 τ.μ.,
στ) ποσοστό συνιδιοκτησίας 75% του υπό στοιχεία Γ3 διαμερίσματος γ’ ορόφου με εμβαδόν 38,45 τ.μ.,
ζ) ποσοστό συνιδιοκτησίας 75% του υπό στοιχεία Δ1 διαμερίσματος δ’ ορόφου με εμβαδόν 44,34 τ.μ.,
η) ποσοστό συνιδιοκτησίας 36,40/1000 του υπό στοιχεία Δ2 διαμερίσματος δ’ ορόφου με εμβαδόν 44,34 τ.μ.,
θ) ποσοστό συνιδιοκτησίας 31,50/1000 του υπό στοιχεία Δ3 διαμερίσματος δ’ ορόφου με εμβαδόν 38,45 τ.μ.,
ι) ποσοστό συνιδιοκτησίας 75% υπό στοιχεία Δ4 διαμερίσματος δ’ ορόφου με εμβαδόν 38,45 τ.μ.,
ια) ποσοστό συνιδιοκτησίας 8,08/1000 του δώματος της ίδιας οικοδομής, με εμβαδόν 12 τ.μ. τα περισσότερα από τα οποία είναι μισθωμένα,
Β. ποσοστό συνιδιοκτησίας 91,5% δύο συνεχόμενων αγρών που βρίσκονται στην κτηματική περιοχή του Δήμου Τυρνάβου στη θέση «Σφαγεία - Κόκκαλα», επιφανείας του μεν πρώτου 1.835 τ.μ., με ΚΑΕΚ 311521902029/0/του δε δεύτερου 4.383 τ.μ. με ΚΑΕΚ 311521902045/0/0.
Πόροι του ιδρύματος είναι:
α) Τα εισοδήματα από την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων.
β) Οι τόκοι από τις καταθέσεις του σε Τράπεζες ή άλλους Πιστωτικούς Οργανισμούς.
γ) Οι χρηματικές παροχές ή επιχορηγήσεις, καθώς και οι κληρονομιές, κληροδοσίες και δωρεές, οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου προς αυτό.
Άρθρο 4
Διοίκηση
1. Το ίδρυμα διοικείται από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο που αποτελείται από:
α) ένα μέλος που ορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 2993/2002 (Α’ 58/2002), σε αντικατάσταση του οριζομένου από τη διαθήκη εκάστοτε Ειρηνοδίκη Τυρνάβου,
β) τον εκάστοτε Δήμαρχο του Δήμου Τυρνάβου,
γ) τον εκάστοτε Διευθυντή του Υποκαταστήματος Τυρνάβου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος,
δ) τον εκάστοτε Διευθυντή του Υποκαταστήματος Τυρνάβου της ALPHA BANK (πρώην Ιονικής Τράπεζας της Ελλάδος) και
ε) τον Δημήτριο Ρήγα του Νικολάου, ιατρό και κάτοικο Τυρνάβου ως ισόβιο μέλος. Μετά από αυτόν πέμπτο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζεται ο εκάστοτε Διευθυντής του Υποκαταστήματος Τυρνάβου της Τράπεζας Πειραιώς.
2. Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζεται ο Δημήτριος Ρήγας. Αναπληρωματικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζονται κατά σειρά ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών Α’ Λάρισας και ο αρχαιότερος στο επάγγελμα Συμβολαιογράφος Τυρνάβου.
3. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζουν με πράξη τους, έπειτα από ψηφοφορία, τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, το Γραμματέα και τον Ταμία.
4. Σε περίπτωση αποποίησης, παραίτησης, έκπτωσης, ανικανότητας, θανάτου ή αντικατάστασης, για οποιονδήποτε λόγο κάποιου από τα μέλη του Δ.Σ. την κενή θέση καταλαμβάνουν προσωρινά (με την ανωτέρω οριζόμενη σειρά) τα αναπληρωματικά μέλη. Εφόσον είναι ανέφικτος ο διορισμός αντικαταστάτη κατά τις διατυπώσεις που ορίζονται στη συστατική πράξη, ο ορισμός γίνεται σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 19 του
ν. 4182/2013 (Α’ 185), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
5. Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει τακτικά κάθε τρεις (3) μήνες και εκτάκτως όποτε το ζητήσει ο Πρόεδρος ή δύο από τα μέλη του, με γραπτή αίτησή τους προς τον Πρόεδρο, πάντοτε όμως έπειτα από πρόσκληση του Προέδρου.
6. Το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία όταν παρίστανται τουλάχιστον τρία (3) από τα μέλη αυτού. Μεταξύ των παρόντων πρέπει, υποχρεωτικά, να είναι και ο Πρόεδρος ή ο νόμιμος αναπληρωτής του.
7. Οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου λαμβάνονται κατά πλειοψηφία των παρόντων μελών και σε περίπτωση ισοψηφίας η γνώμη με την οποία συντάσσεται ο Πρόεδρος.
8. Σε περίπτωση που κάποιο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου απουσιάζει αδικαιολόγητα από τρεις (3) συνεχείς συνεδριάσεις, θεωρείται ότι έχει παραιτηθεί και η κενή θέση αυτού συμπληρώνεται κατά τα οριζόμενα στην παρ. 4 του παρόντος άρθρου.
9. Σε κάθε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου τηρούνται πρακτικά, στα οποία καταχωρούνται όλες οι αποφάσεις που λαμβάνονται από αυτό, καθώς και η γνώμη των μελών που τυχόν διαφωνούν. Τα πρακτικά υπογράφονται από όλα τα μέλη που μετέχουν στη συνεδρίαση.
10. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου προσφέρουν τις υπηρεσίες τους χωρίς αμοιβή. Δικαιούνται, όμως, οδοιπορικών ή άλλων εξόδων που δαπάνησαν για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, εφόσον έγιναν έπειτα από ειδική εντολή του Διοικητικού Συμβουλίου και αποδεικνύεται ότι πραγματοποιήθηκαν νόμιμα.
Άρθρο 5
Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο διοικεί και διαχειρίζεται την περιουσία του ιδρύματος και, γενικώς, αποφασίζει για κάθε θέμα που αφορά τη διοίκηση και τη λειτουργία του, τη διάθεση των πόρων αυτού, καθώς και για κάθε ενέργεια που σχετίζεται με την εκπλήρωση του σκοπού του, πάντοτε όμως σύμφωνα με τις διατάξεις της συστατικής πράξης, του παρόντος Οργανισμού, του ν. 4182/2013 και των διαταγμάτων που εκδίδονται σε εκτέλεση του νόμου τούτου, καθώς και των λοιπών σχετικών νόμων και διαταγμάτων.
2. Το Διοικητικό Συμβούλιο ειδικότερα:
α) Καταρτίζει, ψηφίζει και υποβάλλει κάθε χρόνο για έγκριση, στην αρμόδια από το νόμο Αρχή, τον προϋπολογισμό και απολογισμό του ιδρύματος, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 59 και 60 του ν. 4182/2013. Μαζί με τον απολογισμό, καταρτίζει, ψηφίζει και υποβάλλει και το γενικό ισολογισμό του ενεργητικού και του παθητικού του ιδρύματος.
β) Αποφασίζει την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού του ιδρύματος, με την προϋπόθεση όμως ότι υπάρχει αντίστοιχη πίστωση στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του. Προσδιορίζει τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τα ειδικότερα καθήκοντα του παραπάνω προσωπικού, καθώς και την αμοιβή του, σύμφωνα με τους όρους των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και τις διατάξεις, γενικότερα, της εργατικής νομοθεσίας.
γ) Αποφασίζει για κάθε θέμα που έχει σχέση με την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του ιδρύματος.
δ) Αποφασίζει για την αποδοχή ή αποποίηση κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών, καθώς και για την ανακήρυξη ευεργετών και δωρητών του ιδρύματος.
Άρθρο 6
Αρμοδιότητες Προέδρου
1. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ιδρύματος:
α) Εκπροσωπεί τούτο στα Δικαστήρια, στις Αρχές, καθώς και στις σχέσεις του με κάθε τρίτο, αυτοπροσώπως ή με πρόσωπο που ορίζεται από αυτόν και εγκρίνεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
β) Συγκαλεί το Διοικητικό Συμβούλιο σε τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις, κηρύσσει την έναρξη και λήξη αυτών και διευθύνει τις συζητήσεις. Οι προσκλήσεις για συνεδρίαση αποστέλλονται στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου τουλάχιστον πέντε (5) μέρες πριν από τη συνεδρίαση.
γ) Καταρτίζει, βοηθούμενος από το Γραμματέα, την ημερήσια διάταξη των θεμάτων που θα συζητηθούν, την οποία και υπογράφει. Θέμα που δεν περιλαμβάνεται σε αυτήν δεν συζητείται, εκτός αν πρόκειται για επείγουσα υπόθεση και συμφωνήσει γι’ αυτό, η πλειοψηφία των παρόντων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
δ) Εισηγείται στο Διοικητικό Συμβούλιο τα θέματα της συζήτησης. Μπορεί, όμως, όποτε κρίνει σκόπιμο, να αναθέτει την εισήγηση διαφόρων θεμάτων σε άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου.
ε) Αλληλογραφεί με τις Αρχές και υπογράφει όλα τα έγγραφα του ιδρύματος προς τρίτους.
στ) Εκδίδει τα εντάλματα πληρωμής για κάθε δαπάνη που προβλέπεται στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό.
ζ) Ασκεί εποπτεία και έλεγχο στο προσωπικό του ιδρύματος, εκτελεί τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και ενεργεί σύμφωνα με τις ειδικές εξουσιοδοτήσεις και εντολές αυτού.
2. Τον Πρόεδρο, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνει ο Αντιπρόεδρος και σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος τούτου, άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται με απόφαση αυτού.
Άρθρο 7
Αρμοδιότητες Γραμματέα
1. Ο Γραμματέας του ιδρύματος:
α) Συνυπογράφει με τον Πρόεδρο κάθε έγγραφο του ιδρύματος προς τρίτους.
β) Μεριμνά για τη σύνταξη των πρακτικών του Διοικητικού Συμβουλίου.
γ) Διεκπεραιώνει την αλληλογραφία.
δ) Φυλάσσει τα έγγραφα, τα βιβλία (εκτός από τα διαχειριστικά) και τη σφραγίδα του ιδρύματος και ευθύνεται για την καταστροφή ή την απώλεια τούτων.
2. Ο Γραμματέας μπορεί, εφόσον κρίνεται αιτιολογημένα απαραίτητο από το Διοικητικό Συμβούλιο (λόγω ειδικών συνθηκών), να συνεπικουρείται από υπάλληλο του ιδρύματος, την ευθύνη όμως για τις ενέργειες τούτου φέρει πάντοτε ο ίδιος.
3. Τον Γραμματέα, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνει άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται με απόφαση αυτού.
Άρθρο 8
Αρμοδιότητες Ταμία
1. Ο Ταμίας του ιδρύματος:
α) Εισπράττει όλα τα έσοδα τούτου, εκδίδοντας και υπογράφοντας σχετικές αριθμημένες διπλότυπες αποδείξεις.
β) Καταθέτει τα έσοδα του ιδρύματος, σε ένα από τα πιστωτικά ιδρύματα που ορίζονται στο άρθρο 67 του
ν. 4182/2013, έχοντας την ευχέρεια να παρακρατεί από αυτά ένα μικρό ποσό που είναι αναγκαίο για την πληρωμή έκτακτων και επειγουσών δαπανών του ιδρύματος, το ύψος του οποίου καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου στην αρχή κάθε έτους.
γ) Εκτελεί κάθε πληρωμή, ύστερα από έγγραφη εντολή του Προέδρου ή του νόμιμου αναπληρωτή του.
δ) Τηρεί και φυλάσσει τα διαχειριστικά βιβλία και στοιχεία του ιδρύματος.
ε) Μεριμνά για την έγκαιρη κατάρτιση και υποβολή στο Διοικητικό Συμβούλιο των σχεδίων προϋπολογισμού, απολογισμού και ισολογισμού του ιδρύματος.
2. Τον Ταμία, όταν απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνει άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου που ορίζεται με απόφαση αυτού.
Άρθρο 9
Χορήγηση υποτροφιών
1. Ο αριθμός των υποτρόφων και το ποσό της μηνιαίας υποτροφίας κάθε υποτρόφου καθορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
2. Η επιλογή, ανακήρυξη και χορήγηση των υποτροφιών γίνεται με διαγωνισμό, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 56 και 38 του ν. 4182/2013 (Α’ 185), με προκήρυξη που συντάσσει το ίδρυμα, η οποία εγκρίνεται μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την αρμόδια αρχή, ύστερα από γνώμη της αρμόδιας περιφερειακής υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
3. Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό έχουν όσοι πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) κατάγονται ή κατοικούν μονίμως στο Δήμο Τυρνάβου,
β) είναι οικονομικά αδύναμοι και
γ) είναι απόφοιτοι Δημοσίων Λυκείων της ημεδαπής με βαθμό απολυτηρίου «Άριστα».
4. Η χορήγηση της υποτροφίας διακόπτεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου που έχει υποχρέωση να παρακολουθεί την όλη πορεία των σπουδών των υποτρόφων και να αξιώνει από αυτούς την υποβολή αποδεικτικών στοιχείων της επίδοσής τους.
Άρθρο 10
Οικονομική Διαχείριση
1. Η οικονομική διαχείριση του ιδρύματος περιλαμβάνει ετήσια περίοδο, η οποία αρχίζει την 1η Ιανουαρίου και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους. Κατ’ εξαίρεση, η πρώτη διαχειριστική περίοδος αρχίζει από την ημέρα δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση της σύστασης του ιδρύματος και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου, με αυτό της δημοσίευσης, ημερολογιακού έτους.
2. Η οικονομική διαχείριση γίνεται με βάση προϋπολογισμό και απολογισμό εσόδων και εξόδων, που καταρτίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 59 και 60 του ν. 4182/2013.
Άρθρο 11
Βιβλία και στοιχεία
1. Το ίδρυμα τηρεί υποχρεωτικά, τα ακόλουθα βιβλία και στοιχεία:
α) Βιβλίο πρωτοκόλλου αλληλογραφίας.
β) Βιβλίο πρακτικών συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου.
γ) Βιβλίο λογιστικής παρακολούθησης, στο οποίο καταχωρίζονται με χρονολογική σειρά και με λογιστική τάξη, όλα τα έσοδα και έξοδα του ιδρύματος που πραγματοποιούνται στη διάρκεια της χρήσης.
δ) Βιβλίο-μητρώο, στο οποίο καταχωρίζονται τα ονόματα των υποτρόφων, η σχολή που φοιτούν, ο χρόνος και το ποσό της υποτροφίας κάθε υποτρόφου και λοιπά στοιχεία,
ε) Στελέχη αριθμημένων διπλοτύπων αποδείξεων είσπραξης και ενταλμάτων πληρωμής, θεωρημένα από τον Πρόεδρο.
Εκτός από τα παραπάνω βιβλία και στοιχεία, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφασίζει για την τήρηση και άλλων βιβλίων και στοιχείων, τα οποία κρίνει ότι είναι απαραίτητα για την παρακολούθηση της διαχείρισης της περιουσίας του ιδρύματος και της εκτέλεσης του σκοπού του.
2. Όλα τα παραπάνω βιβλία και στοιχεία μπορούν να τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή (ειδικά μηχανογραφημένα προγράμματα), σύμφωνα με τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις τυχόν ισχύουσες νομικές διατάξεις.
Άρθρο 12
Τροποποίηση Οργανισμού
Ο Οργανισμός του ιδρύματος μπορεί να τροποποιηθεί ή να συμπληρωθεί με προεδρικό διάταγμα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 52 του ν. 4182/2013 και 110 και 119 του Αστικού Κώδικα, ύστερα από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού, λαμβανομένη με απλή πλειοψηφία του συνόλου των μελών, αυτού.
Άρθρο 13
Διάλυση του ιδρύματος - Τύχη περιουσίας αυτού
1. Το ίδρυμα διαλύεται όταν και όπως ο νόμος ορίζει.
2. Σε περίπτωση διάλυσης του ιδρύματος για οποιονδήποτε λόγο, η περιουσία αυτού, περιέρχεται, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ιδρύματος, σε άλλο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, το οποίο εκτελεί τον ίδιο ή παρεμφερή σκοπό».
Η δημοσίευση του παρόντος Διατάγματος ανατίθεται στον Υπουργό Οικονομικών, η δε εκτέλεση αυτού, στους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών.
Αθήνα, 6 Αυγούστου 2021
Προεδρικό Διάταγμα 63/2021 - ΦΕΚ 149/Α/24-8-2021
Έγκριση σύστασης του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «ΙΔΡΥΜΑ ΑΔΕΛΦΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΟΥΒΑΡΟΥ» και κύρωση του οργανισμού αυτού.