Κοινή Υπουργική Απόφαση 186921/1876/2016 - ΦΕΚ 3846/Β/30-11-2016
Τροποποίηση του παραρτήματος II του άρθρου 18 του Π.δ. 116/2004 (Α΄ 81) και αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. 42666/1345/2013 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 1879), σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2016/774/ΕΕ «για την τροποποίηση του παραρτήματος
II της οδηγίας 2000/53/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.»
ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
Η Κ.Υ.Α.186921/1876/2016 - ΦΕΚ 3846/Β/30-11-2016 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 3 της Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/31068/1952/2018 - ΦΕΚ 2783/Β/12-7-2018
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 186921/1876/2016
ΦΕΚ 3846/Β/30-11-2016
Τροποποίηση του παραρτήματος II του άρθρου 18 του Π.δ. 116/2004 (Α΄ 81) και αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. 42666/1345/2013 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 1879), σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2016/774/ΕΕ «για την τροποποίηση του παραρτήματος II της οδηγίας 2000/53/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.»
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν. 2077/1992 «Κύρωση Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση» (Α΄ 136) και τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 (παράγραφος 1ζ) του Ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου» (Α΄ 34) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 6 του Ν. 1440/1986 «Συμμετοχή της Ελλάδας στο κεφάλαιο, στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ.λπ. (Α΄ 70) και του άρθρου 65 του Ν. 1892/1990 (101 Α΄).
2. Τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του Ν. 2939/2001 «Συσκευασίες και εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων - Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και Άλλων Προϊόντων (Ε.Ο.Ε.Δ.Σ.Α.Π.) και άλλες διατάξεις» (Α΄ 179), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του Ν. 3854/2010 (Α΄ 94).
3. Τις διατάξεις της Ενότητας Α΄(άρθρα 1-9) και της Ενότητας Β΄(άρθρα 10-45) καθώς και του άρθρου 60 παρ. 1 και 2 του Ν. 4042/2012 «Ποινική προστασία του περιβάλλοντος - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/99/ΕΚ - Πλαίσιο παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2008/98/ΕΚ. Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» (Α΄24).
4. Τις διατάξεις του άρθρου 18 του Π.δ. 116/2004 «Μέτρα, όροι και πρόγραμμα για την εναλλακτική διαχείριση των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2000/53/ΕΚ κ.λπ.» (Α΄ 81).
5. Τις διατάξεις της Οδηγίας 2016/774/ΕΕ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 18ης Μαΐου 2016 (EEL 128/4/19-05-2016).
6. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, όπως τέθηκε σε ισχύ με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (Α΄98) στη συνέχεια τροποποιήθηκε με το Κεφάλαιο Δεύτερο (παραγ. Β) του Ν. 4320/2015 (Α΄29).
7. Το Π.δ. 100/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής» (Α΄ 167).
8. Τις διατάξεις του Π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων....και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α΄114).
9. Τις διατάξεις του Π.δ. 125/2016 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄210).
10. Την με αριθ. Υ 172/2016 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός σειράς τάξης των Υπουργείων» (Β΄3610).
ΙΙ. Την με αριθ. Υ198/2016 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλο» (Β΄ 3722).
12. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός
Με την παρούσα απόφαση τροποποιείται το Π.δ. 116/ 2004, κατ" εφαρμογή της παραγράφου 4 του άρθρου 17 του Ν. 2939/2001 (Α΄ 179), όπως τροποποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 5 του Ν. 3854/2010 (Α΄ 94) η οποία στη συνέχεια συμπληρώθηκε με την παράγραφο 9 του άρθρου 46 του Ν. 4042/2012 (Α΄24), με νέα αντικατάσταση του παραρτήματος II του άρθρου 18 του ανωτέρω Προεδρικού διατάγματος, το οποίο ήδη είχε αντικατασταθεί με την υπ’ αριθ. 42666/1345/2013 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 1879), σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 2016/774/ΕΕ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 18ης Μαίου 2016 «για την τροποποίηση του παραρτήματος II της οδηγίας 2000/53/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους», που έχει δημοσιευθεί στην Ελληνική γλώσσα στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EEL 128/4/19-05-2016).
Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης το νέο παράρτημα II του άρθρου 18 του Π.δ. 116/2004, περιλαμβάνεται στο άρθρο 2 της παρούσας απόφασης.
Άρθρο 2
(άρθρο 1 οδηγίας 2016/774/ΕΕ)
Το παράρτημα II του άρθρου 18 του Π.δ. 116/2004 αντικαθίσταται από το παράρτημα που ακολουθεί, το οποίο προσαρτάται στην παρούσα απόφαση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
Άρθρο 2
(άρθρο 1 οδηγίας 2014/101/ΕΕ)
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II
Στο Παράρτημα αυτό:
i) καθορίζονται, όπου απαιτείται, μέγιστες τιμές συγκέντρωσης έως τις οποίες η ύπαρξη των αναφερομένων στο στοιχείο παραπάνω ουσιών, σε συγκεκριμένα υλικά και κατασκευαστικά στοιχεία, είναι ανεκτή
ii) εξαιρούνται ορισμένα υλικά και κατασκευαστικά στοιχεία οχημάτων από τις διατάξεις του στοιχείου (δ) του άρθρου 4, εφόσον η χρήση των εν λόγω ουσιών είναι αναπόφευκτη ανάγκη
iii) καθορίζονται εκείνα τα υλικά και κατασκευαστικά στοιχεία τα οποία, σύμφωνα με τα σημεία i) και ii) μπορούν να αφαιρούνται πριν από κάθε περαιτέρω επεξεργασία τα εν λόγω υλικά επισημαίνονται ή καθίστανται αναγνωρίσιμα με άλλα κατάλληλα στοιχεία.
Υλικά και κατασκευαστικά στοιχεία που εξαιρούνται από τις διατάξεις του άρθρου 4, στοιχείο δ
|
Υλικά και κατασκευαστικά στοιχεία |
Πεδίο εφαρμογής και ημερομηνία λήξης της ισχύος της εξαίρεσης |
Επισημαίνονται ή καθίστανται αναγνωρίσιμα σύμφωνα με το σημείο (iii) του προοιμίου του πίνακα αυτού |
|
Μόλυβδος ως συστατικό κραμάτων |
||
|
1(α). Χάλυβας για μηχανουργική κατεργασία και παρτίδες κατασκευαστικών στοιχείων χάλυβα επιψευδαργυρωμένου με συνεχή εμβάπτιση εν θερμώ και κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,35% |
|
|
|
1(β). Φύλλα χάλυβα συνεχούς επιψευδαργύρωσης με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,35% |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2016 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
|
|
2(α). Αλουμίνιο για μηχανουργική κατεργασία με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 2% |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2005 |
|
|
2(β). Αλουμίνιο με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 1,5% |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2008 |
|
|
2(γ). Αλουμίνιο με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,4% |
(1) |
|
|
3. Κράματα χαλκού με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 4% |
(1) |
|
|
4(α). Κελύφη και δακτύλιοι εδράνων |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2008 |
|
|
4(β). Κελύφη και δακτύλιοι εδράνων σε κινητήρες, συστήματα μετάδοσης της κίνησης και συμπιεστές συστημάτων κλιματισμού |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2011 |
|
|
Μόλυβδος και ενώσεις μολύβδου που περιέχονται σε κατασκευαστικά στοιχεία |
||
|
5. Μπαταρίες |
(1) |
X |
|
6. Αποσβεστήρες κραδασμών |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2016 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X |
|
7(α). Μέσα βουλκανισμού και σταθεροποιητές για ελαστομερή σε σωληνάκια φρένων, σωληνάκια καυσίμου, σωληνάκια εξαερισμού, μέρη από ελαστομερή/μεταλλικά υλικά για εφαρμογές σε πλαίσια και στις εδράσεις κινητήρων |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2005 |
|
|
7(β). Μέσα βουλκανισμού και σταθεροποιητές για ελαστομερή σε σωληνάκια φρένων, σωληνάκια καυσίμου, σωληνάκια εξαερισμού, μέρη από ελαστομερή/μεταλλικά υλικά για εφαρμογές σε πλαίσια και στις εδράσεις κινητήρων με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,5% |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2006 |
|
|
7(γ). Συνδετικά μέσα για ελαστομερή για εφαρμογές σε συστήματα μετάδοσης της κίνησης με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο έως 0,5% |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2009 |
|
|
8(α). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για την ένωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κατασκευαστικών στοιχείων με κάρτες ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και μόλυβδος σε τελειώματα για απολήξεις κατασκευαστικών στοιχείων, πλην των ηλεκτρολυτικών πυκνωτών αργιλίου, για ακροδέκτες κατασκευαστικών στοιχείων και για κάρτες ηλεκτρονικών κυκλωμάτων |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2016 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X(3) |
|
8(β). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για ηλεκτρικές εφαρμογές, πλην της συγκόλλησης σε κάρτες ηλεκτρονικών κυκλωμάτων ή σε γυαλί |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2011 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X(3) |
|
8(γ). Μόλυβδος σε τελειώματα για ακροδέκτες ηλεκτρολυτικών πυκνωτών αργιλίου |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2013 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X(3) |
|
8(δ). Μόλυβδος που χρησιμοποιείται για συγκόλληση σε γυαλί σε αισθητήρες ροής μάζας αέρα |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2015 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X(3) |
|
8(ε). Μόλυβδος για κολλήσεις τύπου υψηλού σημείου τήξεως (δηλαδή κράματα μολύβδου με κατά βάρος περιεκτικότητα σε μόλυβδο τουλάχιστον 85%), |
(2) |
X(3) |
|
8(στ)(α). Μόλυβδος σε συστήματα συζευκτήρων με ακίδες ενσφήνωσης (press- fit) |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2017 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X(3) |
|
8(στ)(β). Μόλυβδος σε συστήματα συζευκτήρων με ακίδες ενσφήνωσης (press- fit), πλην των περιοχών σύζευξης των ακροδεκτών καλωδίων του οχήματος |
(2) |
X(3) |
|
|
(2) |
X(3) |
|
8(ζ). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα με σκοπό την ολοκλήρωση εκμεταλλεύσιμης ηλεκτρικής σύνδεσης μεταξύ μήτρας και φορέα ημιαγωγού σε μονολιθικά (flip chip) ολοκληρωμένα κυκλώματα |
|
|
|
8(η). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για την ένωση των ψυκτρών με απορροφητή θερμότητας σε συγκροτήματα ημιαγωγών ισχύος με διαστάσεις πλινθίου (τσιπ) τουλάχιστον 1 cm2, εκφραζόμενες ως εμβαδόν προβολής και ονομαστική πυκνότητα ρεύματος 1 A/mm2 επιφάνειας του πλινθίου πυριτίου |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2016 και ανταλλακτικά για αυτά τα οχήματα |
X(3) |
|
8(θ). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για ηλεκτρικές εφαρμογές εφυάλωσης σε γυαλί, πλην της συγκόλλησης κατά την πολυστρωματική εφυάλωση |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2016 και ανταλλακτικά για αυτά τα οχήματα |
X(3) |
|
8(ι). Μόλυβδος σε συγκολλητικά κράματα για συγκόλληση πολυστρωματικής εφυάλωσης |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2020 και ανταλλακτικά για αυτά τα οχήματα |
X(3) |
|
9. Έδρανα βαλβίδων |
Ως ανταλλακτικά για τύπους κινητήρων που αναπτύχθηκαν πριν από την 1 η Ιουλίου 2003 |
|
|
10(a). Ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά κατασκευαστικά στοιχεία που περιέχουν μόλυβδο σε γυαλί ή κεραμική ύλη, σε υάλινη ή κεραμική μήτρα, σε υαλο-κεραμικό υλικό, ή σε υαλο-κεραμική μήτρα. Η εξαίρεση αυτή δεν καλύπτει τη χρήση μολύβδου σε:
|
|
X(4) (για κατασκευαστικά στοιχεία κινητήρων πλην των πιεζοηλεκτρικών) |
|
10(β). Μόλυβδος σε οξείδιο μολύβδου- ζιρκονίου-τιτανίου (PZT) που είναι το βασικό υλικό διηλεκτρικού κεραμικού υλικού πυκνωτών οι οποίοι ενσωματώνονται σε |
|
|
|
ολοκληρωμένα κυκλώματα ή διακριτικούς ημιαγωγούς |
|
|
|
10(γ). Μόλυβδος σε διηλεκτρικό κεραμικό πυκνωτών για ονομαστική τάση χαμηλότερη των 125 V εναλλασσομένου ρεύματος ή 250 V συνεχούς ρεύματος |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2016 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
|
|
10(δ). Μόλυβδος σε διηλεκτρικό κεραμικό πυκνωτών που αντισταθμίζει τις λόγω θερμοκρασίας αποκλίσεις των αισθητήρων σε συστήματα ηχοβολισμού με υπερήχους |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2017 και ανταλλακτικά για αυτά τα οχήματα |
|
|
11. Πυροτεχνικοί ενεργοποιητές |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιουλίου 2006 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
|
|
12. Μόλυβδος σε θερμοηλεκτρικά υλικά για ηλεκτρικές εφαρμογές σε αυτοκίνητα με σκοπό τη μείωση των εκπομπών CO2 μέσω ανάκτησης θερμότητας καυσαερίων |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιανουαρίου 2019 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X |
|
Εξασθενές χρώμιο |
||
|
13(a). Αντιδιαβρωτικές επιστρώσεις |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2007 |
|
|
13(β). Αντιδιαβρωτικές επιστρώσεις σε συστήματα κοχλία-περικοχλίου για εφαρμογές σε πλαίσια |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2008 |
|
|
14. Ως αντιδιαβρωτικό του ψυκτικού συστήματος από ανθρακούχο χάλυβα στα ψυγεία απορρόφησης των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, με αναλογία έως 0,75% κατά βάρος του ψυκτικού διαλύματος, εκτός εάν είναι εφικτή η χρήση άλλων τεχνολογιών ψύξης (δηλαδή διαθέσιμων στην αγορά για χρήση σε αυτοκινούμενα τροχόσπιτα) και δεν επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την υγεία και/ή την ασφάλεια |
|
X |
|
των καταναλωτών |
|
|
|
Υδράργυρος |
||
|
15(a). Λαμπτήρες εκκένωσης για προβολείς |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιουλίου 2012 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X |
|
15(β). Σωλήνες φθορισμού που χρησιμοποιούνται σε οθόνες πίνακα οργάνων |
Τύποι οχημάτων οι οποίοι εγκρίθηκαν πριν από την 1 η Ιουλίου 2012 και ανταλλακτικά για τα εν λόγω οχήματα |
X |
|
Κάδμιο |
||
|
16. Συσσωρευτές για ηλεκτρικά οχήματα |
Ως ανταλλακτικά για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2008 |
|
(1) Η εξαίρεση αυτή επανεξετάζεται το 2015.
(2) Η εξαίρεση αυτή επανεξετάζεται το 2019.
(3) Αποσυναρμολόγηση εάν, σε συνδυασμό με το σημείο 10(α), σημειώνεται υπέρβαση της μέσης τιμής κατωφλίου 60 γραμμαρίων ανά όχημα. Για την εφαρμογή της παρούσας ρήτρας δεν λαμβάνονται υπόψη τα ηλεκτρονικά συστήματα που δεν έχουν τοποθετηθεί από τον κατασκευαστή στη γραμμή παραγωγής.
(4) Αποσυναρμολόγηση εάν, σε συνδυασμό με τα σημεία 8(α) έως 8(ι), σημειώνεται υπέρβαση της μέσης τιμής κατωφλίου 60 γραμμαρίων ανά όχημα. Για την εφαρμογή της παρούσας ρήτρας δεν λαμβάνονται υπόψη τα ηλεκτρονικά συστήματα που δεν έχουν τοποθετηθεί από τον κατασκευαστή στη γραμμή παραγωγής.
Σημειώσεις:
Είναι ανεκτή μέγιστη τιμή συγκέντρωσης, κατά βάρος και σε ομοιογενές υλικό, έως 0,1% όσον αφορά τον μόλυβδο, το εξασθενές χρώμιο και τον υδράργυρο και έως 0,01% όσον αφορά το κάδμιο.
Η επαναχρησιμοποίηση μερών οχημάτων τα οποία έχουν ήδη διατεθεί στην αγορά την ημερομηνία λήξης της εξαίρεσης επιτρέπεται χωρίς περιορισμούς, δεδομένου ότι δεν καλύπτεται από το άρθρο 4 στοιχείο δ του Π.δ. 116/2004.
Τα ανταλλακτικά που διατέθηκαν στην αγορά μετά την 1η Ιουλίου 2003 και χρησιμοποιούνται για οχήματα που διατέθηκαν στην αγορά πριν από την 1η Ιουλίου 2003 εξαιρούνται από τις διατάξεις του άρθρου 4 στοιχείο δ του Π.δ. 116/2004(*).
* Η ρήτρα αυτή δεν εφαρμόζεται στα βαρίδια ζυγοστάθμισης τροχών, στις ψήκτρες άνθρακα για ηλεκτρικούς κινητήρες και στις επενδύσεις φρένων.
Άρθρο 3
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης καταργείται η υπ’ αριθ. 42666/1345/2013 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄1879).
Άρθρο 4
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 25 Νοεμβρίου 2016
Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Κοινή Υπουργική Απόφαση 186921/1876/2016 - ΦΕΚ 3846/Β/30-11-2016
Τροποποίηση του παραρτήματος II του άρθρου 18 του Π.δ. 116/2004 (Α΄ 81) και αντικατάσταση της υπ’ αριθμ. 42666/1345/2013 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 1879), σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2016/774/ΕΕ «για την τροποποίηση του παραρτήματος II
