x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Βουλή: Κατατέθηκε νομοσχέδιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων

Επανακαθορίζεται το πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και συμβάντων.

Κατατέθηκε στη Βουλή προς ψήφιση, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο "Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών" με το οποίο ενοποιούνται οι δύο Επιτροπές Διερεύνησης Ατυχημάτων (αεροπορικών και σιδηροδρομικών) και συστήνεται νέος «Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών».

Ειδικότερα, στο σχέδιο νόμου προβλέπονται μεταξύ άλλων και τα εξής:

ΜΕΡΗ Α και Β'

1.Θεσπίζεται νέο νομοθετικό πλαίσιο όσον αφορά στον αρμόδιο φορέα και τη διαδικασία διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων, σε αντικατάσταση των υφιστάμενων Επιτροπών Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων καθώς και Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων.(άρθρα 1 - 2)

2. α.Συστήνεται αυτοτελής δημόσια υπηρεσία διερεύνησης ατυχημάτων και ασφάλειας μεταφορών εποπτευόμενη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με έδρα την Αθήνα και την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών» (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.) και θεσπίζεται η λειτουργική και οργανωτική ανεξαρτησία της.

β. Ο Οργανισμός συγκροτείται από το συμβούλιο και την αυτοτελή Μονάδα Μελετών και Διερευνήσεων.(άρθρο 3)

γ. Καθορίζονται:

-η συγκρότηση του πενταμελούς συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. (Πρόεδρος και Αναπληρωτής Πρόεδρος με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση και υπόλοιπα μέλη), η θητεία, τα ασυμβίβαστα, τα κωλύματα και οι υποχρεώσεις των μελών του καθώς και η πειθαρχική ευθύνη αυτών,

-οι κανόνες λειτουργίας του συμβουλίου και οι αρμοδιότητες του Προέδρου και του Αναπληρωτή Προέδρου.(άρθρα 4 - 9)

4.α. Συστήνονται στον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.:

-Αυτοτελής Μονάδα Μελετών και Διερεύνησης Ατυχημάτων, επιπέδου διεύθυνσης, η οποία υπάγεται απευθείας στον Πρόεδρο και απαρτίζεται από τρία γραφεία,

-είκοσι μία θέσεις (21) προσωπικού [είκοσι (20) Διερευνητών και μία (1) δικηγόρου με σχέση έμμισθης εντολής].

β. Προβλέπεται η μεταφορά ή μετάταξη αυτοδικαίως:

-στον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., των Διερευνητών που υπηρετούν σήμερα στην Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων και στην Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων,

-στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ι.δ.α.χ.) που υπηρετεί σήμερα στις προαναφερόμενες Επιτροπές.

-Κενές θέσεις του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., δύνανται να καλύπτονται με μετάταξη ή μεταφορά προσωπικού που υπηρετεί στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε εποπτευόμενους φορείς και τις οριζόμενες Αρχές, κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας.

-Εφόσον δεν υπάρχουν κενές θέσεις, η μετάταξη ή μεταφορά του προσωπικού διενεργείται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς, το δε μεταφερόμενο προσωπικό διατηρεί το μισθολογικό και συνταξιοδοτικό του καθεστώς.

γ. Ο Οργανισμός δύναται να χρησιμοποιεί εκπαιδευμένους και πιστοποιημένους τεχνικούς συμβούλους, ή να αναθέτει μελέτες, έργα και υπηρεσίες, με τη σύναψη συμβάσεων, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών τεχνικών συμβούλων καθώς και των αναγκαίων προμηθειών για τη λειτουργία του (αντίστοιχες ρυθμίσεις ισχύουν και για τις Επιτροπές).(άρθρο 10)

5.Ορίζεται ότι:

α. οι πιστώσεις για τη λειτουργία του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. εγγράφονται σε ειδικό φορέα του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι δε δαπάνες του εκκαθαρίζονται από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του εν λόγω Υπουργείου (αντίστοιχες ρυθμίσεις ισχύουν και για τις Επιτροπές),

β. καταβάλλεται μηνιαία αποζημίωση στους Διερευνητές του Γραφείου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. από τα αδιάθετα υπόλοιπα του λογαριασμού EUROCONTROL (παρ. 3 του άρθρου 34 του ν.2982/1999), οι πάσης φύσεως αποδοχές των οποίων δεν μπορεί να υπολείπονται των πάσης φύσεως αμοιβών των επιθεωρητών της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).(άρθρα 11 - 12)

6.Παρέχονται οι αναγκαίες εξουσιοδοτήσεις για τον καθορισμό:

-των αποδοχών του Προέδρου και του Αναπληρωτή Προέδρου, καθώς και των αποζημιώσεων των υπολοίπων μελών του συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

-του ύψους της μηνιαίας αποζημίωσης των δικαιούχων Διερευνητών και της διαδικασίας διάθεσης αυτής από τον λογαριασμό ΕUROCONTROL,

-των πρόσθετων πόρων του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. και της διαδικασίας είσπραξης, διαχείρισης και απόδοσης αυτών,

-του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας και Διαχείρισης του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.(άρθρο 13)

 

ΜΕΡΟΣ Γ'

Επανακαθορίζεται το πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων και συμβάντων και, σε σχέση με τα ισχύοντα, προβλέπονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Ορίζεται ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) και οι εθνικές αρχές πολιτικής αεροπορίας υποστηρίζουν τη διερεύνηση στην οποία συμμετέχουν, παρέχοντας πληροφορίες, συμβούλους και εξοπλισμό στον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.

β. Εφαρμόζονται από τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. διαδικασίες για την καταχώριση των απαντήσεων που αποστέλλουν οι ενδιαφερόμενες αρχές σε εκδοθείσες από τον Οργανισμό συστάσεις ασφαλείας σχετικά με τη λήψη προληπτικών μέτρων για την ενίσχυση της αεροπορικής ασφάλειας.

γ. Επανακαθορίζονται αυξανόμενα τα όρια των προστίμων, από 50.000 έως 500.000 ευρώ, που επιβάλλονται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.) και τις κατά τόπους αστυνομικές αρχές, στις περιπτώσεις των μνημονευόμενων παραβάσεων στον τόπο αεροπορικού ατυχήματος.

δ. Καταρτίζεται, σε εθνικό επίπεδο, σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τα ατυχήματα πολιτικής αεροπορίας, το οποίο καλύπτει επίσης την παροχή βοήθειας στα θύματα ατυχημάτων στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας και τις οικογένειές τους.(άρθρα 14 - 41)

 

ΜΕΡΟΣ Δ'

Επανακαθορίζεται η διαδικασία διερεύνησης των σιδηροδρομικών ατυχημάτων και συμβάντων, η οποία διεξάγεται, εφεξής, από τον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ., σύμφωνα με τις ανατιθέμενες σε αυτόν αρμοδιότητες. (άρθρα 42 - 49)

 

ΜΕΡΟΣ Ε'

Περιλαμβάνονται οι μεταβατικής ισχύος διατάξεις καθώς και οι καταργούμενες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Συγκεκριμένα:

α. Καταργούνται:

-η πενταμελής Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ανεξάρτητη αρχή) και το νομοθετικό πλαίσιο που τη διέπει [οργανική μονάδα επιπέδου διεύθυνσης απαρτιζόμενη από τρία (3) τμήματα και ένα (1) γραφείο, εικοσιπέντε (25) οργανικές θέσεις προσωπικού (18 μονίμων και 7 ι.δ.α.χ.) κ.λπ.],

-η πενταμελής Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ανεξάρτητη αρχή) και το νομοθετικό πλαίσιο που τη διέπει (υποστηρικτική οργανική μονάδα επιπέδου γραφείου στο Υπουργείο, δώδεκα (12) θέσεις προσωπικού με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ. κ.λπ.].

β. Μεταβιβάζονται στον Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. οι αρμοδιότητες, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των καταργούμενων Επιτροπών καθώς και η κινητή και ακίνητη περιουσία και τα ταμειακά τους διαθέσιμα.(άρθρα 50 - 52)

 

Σχέδιο Νόμου

 

 

Έχει διαβαστεί 517 φορές

Τελευταία Νέα