x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Σε διαβούλευση νέο σχέδιο νόμου για την Ενίσχυση των Τουριστικών υποδομών και της Τουριστικής εκπαίδευσης

Περιλαμβάνονται αλλαγές στο πλαίσιο άσκησης του επαγγέλματος των Ξεναγών και των χρονομεριστικών μεσθώσεων

Σε διαβούλευση τέθηκε το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Τουρισμού με τίτλο «Ενίσχυση των Τουριστικών υποδομών και της Τουριστικής εκπαίδευσης, επικαιροποίηση του πλαισίου άσκησης του επαγγέλματος των Ξεναγών και των χρονομεριστικών μισθώσεων, ρυθμίσεις τουριστικών φορέων και άλλες διατάξεις για την ενίσχυση του τουρισμού»

Ειδικότερα μεταξύ άλλων προβλέπονται και τα εξής:

Glamorous camping

Το «glamping/glamorous camping» μετατρέπεται από Σήμα Ποιότητας, όπως εισήχθη με τα άρθρα 36 έως 41 του ν. 4688/2020 (Α' 101), σε ξεχωριστό είδος τουριστικής επιχείρησης, όπως αυτές απαριθμούνται στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α' 155). Καταργούνται τα άρθρα 36 έως 41 του ν. 4688/2020 (Α' 101 ), περί σήματος πιστοποίησης «glamping», συνεπεία των αλλαγών που επέρχονται με τις ανωτέρω αξιολογούμενες ρυθμίσεις.

Condo hotels

Το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τα ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας (condo hotels) δεν καλύπτει την ειδική περίπτωση που τα δωμάτια ή διαμερίσματα προς πώληση ή μακροχρόνια εκμίσθωση αναπτύσσονται με τη μορφή αυτοτελών καθέτων διηρημένων ιδιοκτησιών, δηλαδή σε περισσότερα αυτοτελή κτίρια, τα οποία μπορεί να ανοικοδομούνται σε διαφορετικές χρονικές φάσεις, ανάλογα με τον επιχειρηματικό προγραμματισμό κάθε επένδυσης. Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιχειρείται να καλυφθεί το νομικό αυτό κενό και προβλέπεται, επίσης, η δυνατότητα μεταβίβασης του δικαιώματος επιφάνειας, εφόσον το ξενοδοχείο συνιδιοκτησίας ανεγείρεται σε ακίνητο επί του οποίου έχει συσταθεί δικαίωμα επιφάνειας.

Μικτά τουριστικά καταλύματα μικρής κλίμακας

Εισάγονται κίνητρα για τη δημιουργία μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας, τα οποία, σύμφωνα με την περ. ιδ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4759/2020 (Α' 245), αποτελούν οργανωμένη μορφή ανάπτυξης δραστηριοτήτων. Ειδικότερα, πρόκειται για κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα που ανεγείρονται σε συνδυασμό με τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες σε γήπεδα ίσα ή μεγαλύτερα των πενήντα χιλιάδων (50.000) τ.μ. και μέχρι εκατό πενήντα χιλιάδες (150.000) τ.μ.. Τα ξενοδοχεία που συμπεριλαμβάνονται σ' αυτά πρέπει να πληρούν έξι (6) κριτήρια κτιριοδομικής και πολεοδομικής αναβάθμισης του άρθρου 38 του ν. 4759/2020. Επί των μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας επιτρέπεται η σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών, οριζοντίων και καθέτων, και το ποσοστό των δυνάμενων να πωληθούν ή εκμισθωθούν μακροχρονίως τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών δεν μπορεί να υπερβαίνει το δέκα τοις εκατό (10%) της συνολικώς δομούμενης επιφάνειας.

Χωροθέτηση τουριστικού λιμένα

Δίνεται η δυνατότητα λειτουργίας προσωρινών πλωτών εξεδρών εκτός τουριστικών λιμένων, χωρίς τις αντίστοιχες απαιτούμενες τεχνικές και περιβαλλοντικές προδιαγραφές, ως ισχύουν για τους τουριστικούς λιμένες. Η δυνατότητα αυτή μάλιστα επεκτάθηκε για τις πλωτές προβλήτες εκτός τουριστικών λιμένων, ως προς την περίοδο προσωρινής λειτουργίας τους από έξι (6) σε εννέα (9) μήνες ετησίως με το άρθρο 75 του ν. 4926/2022 (Α' 82).

Ορειβατικά καταφύγια

Παρατείνεται ως την 31η Δεκεμβρίου 2025 η προθεσμία λειτουργικής και τεχνικής συμμόρφωσης των ορειβατικών καταφυγίων. Επίσης, διευκρινίζονται τα στοιχεία που δύναται να συμπληρώνονται σε μεταγενέστερο χρόνο στις εκδοθείσες διαπιστωτικές πράξεις Ορειβατικών Καταφυγίων.

Ιατρικός τουρισμός

Ο ιατρικός τουρισμός ως ειδική μορφή τουρισμού θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά ήδη από το 2013, με τη σύσταση μητρώου πιστοποιημένων παρόχων ιατρικού τουρισμού στο Υπουργείο Τουρισμού. Με νεότερη τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 4179/2013 (Α' 175), το μητρώο συστήθηκε εντέλει στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), αλλά έκτοτε οι προβλεπόμενες κοινές υπουργικές αποφάσεις δεν έχουν εκδοθεί, ούτε έχουν υπάρξει δράσεις από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού.

Η προτεινόμενη διάταξη προβλέπει τη σύσταση μητρώου παρόχων ιατρικού τουρισμού στο Υπουργείο Τουρισμού, το οποίο θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού στη χώρα μας. Ειδικότερα, περιλαμβάνεται ο ορισμός του παρόχου του ιατρικού τουρισμού, συστήνεται ηλεκτρονικό Μητρώο Παρόχων Ιατρικού Τουρισμού στο Υπουργείο Τουρισμού και προβλέπεται Ειδικό Σήμα Παρόχου Ιατρικού Τουρισμού.

Προστασία των φυσικών ιαματικών πόρων

Βελτιώνεται το θεσμικό πλαίσιο για την προστασία των φυσικών ιαματικών πόρων. Ειδικότερα, προβλέπεται η ενημέρωση της αρμόδιας μονάδας του Υπουργείου Τουρισμού για την αναγνώριση φυσικού ιαματικού πόρου από τους φορείς διαχείρισης του φυσικού αυτού πόρου.

Εξειδικεύεται περαιτέρω ο τρόπος προσδιορισμού της ποσότητας και της θερμοκρασίας που απαιτούνται για την αναγνώριση γεωθερμικού δυναμικού ή μέρους του ως ιαματικού φυσικού πόρου. Συγκεκριμένα, η απαιτούμενη ποσότητα δεν προκύπτει από τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται κατά τη διαδικασία αναγνώρισης και για τον λόγο αυτό προβλέπεται ότι το ποσό αυτό θα ορίζεται από την υδρογεωλογική μελέτη (θα υπάρχει διακριτή αναφορά για τις περιπτώσεις εγκαταστάσεων, ήτοι πόσο απαιτείται για την ιαματική χρήση και πόσο ποσοστό πρέπει να μένει «ελεύθερο», δηλαδή να μην χρησιμοποιείται για τους ιαματικούς σκοπούς).

Ρύθμιση κέντρων αναζωογόνησης (spa)

Απλοποιείται το πλαίσιο λειτουργίας τους με την ένταξη των κέντρων αναζωογόνησης (spa) στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου ΛΖ του ν. 4442/2016 (Α' 230)

Θέσπιση Σήματος Επισκέψιμου Αποσταγματοποιείου - Ποτοποιείου

Θεσπίζεται «Σήμα Επισκέψιμου Αποσταγματοποιείου - Ποτοποιείου» με σκοπό την προαγωγή της παροχής υπηρεσιών υποδοχής, ξενάγησης, γευσιγνωσίας, φιλοξενίας και εστίασης σε χώρους όπου λειτουργούν Αποσταγματοποιεία - Ποτοποιεία. Το Σήμα χορηγείται σε Αποσταγματοποιεία - Ποτοποιεία που διαθέτουν χώρους και εγκαταστάσεις ειδικών προδιαγραφών και διασφαλίζουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε όλους, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα.

Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.)

Προβλέπεται η επέκταση των βοηθημάτων που ισχύουν για τους φοιτητές Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στους σπουδαστές των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.Τ.Ε.), στοχεύοντας στην αποκατάσταση της άνισης μεταχείρισής τους. Συγκεκριμένα, προβλέπονται ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη, η παροχή σπουδαστικής ταυτότητας και η παροχή συγγραμμάτων.Θεσπίζονται τα κριτήρια επιλογής και η διαδικασία για την προκήρυξη πρόσληψης διδακτικού προσωπικού και ρυθμίζεται ειδικότερα η σχετική διαδικασία.

Ξεναγοί

Προβλέπονται οι τρόποι με τους οποίους αποκτά κανείς την άδεια για την άσκηση του επαγγέλματος του ξεναγού. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος έχουν οι κάτοχοι διπλώματος Σχολής Ξεναγών του Υπουργείου Τουρισμού, όσοι έχουν προβεί σε αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, σύμφωνα με τη διαδικασία του Τίτλου III του π.δ. 38/2010 (Α' 78) και όσοι αποφοιτούν από τα προγράμματα που ορίζονται στο άρθρο 41, όπου προβλέπεται η λήψη πιστοποίησης με ταχύρρυθμα μαθήματα.

Προβλέπεται η διαδικασία για την έκδοση ταυτότητας ξεναγού.

Επικαιροποιείται το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ασφάλιση των ξεναγών στην ασφάλιση του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) για κύρια σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη (παροχές σε είδος και σε χρήμα) και στην ασφάλιση, κατά περίπτωση, του e-Ε.Φ.Κ.Α. ή του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης για επικουρική ασφάλιση, με σκοπό την αποσαφήνιση και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.

Ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις κατάταξης των ξεναγών σε ασφαλιστικές κλάσεις, σε συνέχεια και συμπλήρωση του προηγούμενου άρθρου.

Προβλέπεται το Μητρώο Ξεναγών και ορίζονται τα στοιχεία που καταχωρούνται σε αυτό.

Προβλέπεται ρητά η λειτουργία σχολών ξεναγών και ορίζεται ότι για τα ειδικότερα ζητήματα λειτουργίας τους εφαρμόζονται οι ειδικότεροι κανονισμοί λειτουργίας.

Ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες των προγραμμάτων κατάρτισης για την απόκτηση της δυνατότητας στην πρόσβαση στο επάγγελμα του ξεναγού.

Χρονομεριστικές μισθώσεις

Τροποποιείται η παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 1652/1986 (Α' 167), περί χρονομεριστικών μισθώσεων, προκειμένου να λογίζονται ως μίσθωμα και: α) τα πάσης φύσεως λειτουργικά έξοδα για τη διατήρηση του τουριστικού καταλύματος στην προσήκουσα κατάσταση, καθ' όλη τη διάρκεια της σύμβασης, καθώς και β) το κόστος των συναφών υπηρεσιών.

Προβλέπεται η δυνατότητα σύναψης προσυμφώνου χρονομεριστικής μίσθωσης σε υπό κατασκευή τουριστικές μονάδες. Η δε ισχύς της οριστικής σύμβασης της χρονομεριστικής μίσθωσης εκκινεί με την παράδοση του ολοκληρωμένου καταλύματος στο μισθωτή.

Αναμορφώνεται η άσκηση και εξειδικεύεται το περιεχόμενο του δικαιώματος υπομίσθωσης ή παραχώρησης χρήσης καταλύματος στις χρονομεριστικές μισθώσεις. Ειδικότερα, παρέχεται στον μισθωτή η δυνατότητα, καθόσον χρόνο δεν κάνει χρήση του χρονομεριδίου του, να εντάσσει το τουριστικό κατάλυμα που έχει μισθώσει στο πρόγραμμα μισθώσεων του ξενοδοχείου για συνεκμετάλλευση. Με τον τρόπο αυτό, απελευθερώνονται καταλύματα και ενισχύεται αφενός η περαιτέρω αξιοποίησή τους, αφετέρου δε και συνακόλουθα η τουριστική κίνηση, προς όφελος τόσο της εθνικής, όσο και της τοπικής οικονομίας.

Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την Τρίτη, 25 Ιουνίου 2024 και ώρα 09.00.

Για συμμετοχή στη διαβούλευση : http://www.opengov.gr/tourism/?p=2223

Σχέδιο Νόμου

 

Έχει διαβαστεί 440 φορές

Τελευταία Νέα