x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κατατέθηκε στη Βουλή πολυνομοσχέδιο με κατεπείγουσες ρυθμίσεις για τις συνέπειες της πανδημίας

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού, την ανάπτυξη, την κοινωνική προστασία και την επαναλειτουργία των δικαστηρίων και άλλα ζητήματα.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις των υπουργείων Υγείας, Οικονομικών (αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων), Δικαιοσύνης, Παιδείας, Εσωτερικών, Εργασίας, Ανάπτυξης (Παρατάσεις ισχύος έκτακτων μέτρων), Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Αθλητισμού, Τουρισμού και Μετανάστευσης.

Το νομοσχέδιο κατατέθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας στη Βουλή, έχει χαρακτηριστεί ως κατεπείγον και αναμένεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής αύριο Τετάρτη, 31 Μαρτίου 2021.

Ειδικότερα προβλέπονται τα ακόλουθα:

 

ΜΕΡΟΣ Α'

Ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας (κατά βάση, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού και λοιπές ρυθμίσεις αρμοδιότητας του εν λόγω Υπουργείου). Συγκεκριμένα, προβλέπονται μεταξύ άλλων, τα εξής:

1.α. Αίρεται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις και όχι πέραν της 30ης-6- 2021, η απαγόρευση της ελεύθερης διάθεσης και χρήσης από φυσικά πρόσωπα ιατροτεχνολογικών προϊόντων, που χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια δοκιμασιών ταχέων ελέγχων αντιγόνων για τη μέτρηση ή την ανίχνευση αντισωμάτων που συνδέονται με τον κορωνοϊό.

β. Παρέχεται η δυνατότητα σε ιδιωτικά φαρμακεία, να διαθέτουν ιατροτεχνολογικά προϊόντα ταχέων ελέγχων αντιγόνων, για τη διενέργεια ελέγχων νόσησης από τον κορωνοϊό, σε φυσικά πρόσωπα. (άρθρο 1)

2.α. Προβλέπεται η διανομή, με κρατική μέριμνα και για το οριζόμενο χρονικό διάστημα, σε κάθε πολίτη της χώρας, μίας αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου της νόσησης από κορωνοϊό ανά εβδομάδα, η οποία προορίζεται για ατομική χρήση, χωρίς ανόο/κη διενέργειάς της από επαγγελματίες υγείας.

β. Με κ.υ.α., καθορίζονται, μεταξύ άλλων, ο τρόπος κυκλοφορίας και διάθεσης των αυιοοιαγνωστικών δοκιμασιών στους δικαιούμενους (γίνεται χωρίς αντίτιμο), η τήρηση του σχετικού μητρώου κατασκευαστών, η 

ημερομηνία έναρξης της διάθεσης στους τόπους διανομής, η αποζημίωση των φαρμακοποιών για την παροχή συνδρομής στη διενέργεια του αυτοδιαγνωστικού τεστ εντός φαρμακείου καθώς και κάθε άλλο συναφές θέμα.(άρθρο 2)

3.Ορίζεται ότι, μέχρι τις 30.6.2021, οι υπόχρεοι για κατάταξη στις Ένοπλες Δυνάμεις υποβάλλονται υποχρεωτικά στη διενέργεια μοριακού ελέγχου ανίχνευσης κορωνοιού (PCR). Ο έλεγχος ανίχνευσης διενεργείται δωρεάν στα δημόσια νοσοκομεία, στα κέντρα υγείας, σε καθορισμένα περιφερειακά ιατρεία η στα στρατιωτικά νοσοκομεία και σε βάρος των πιστώσεων των προϋπολογισμών τους. (άρθρο 3)

4.Παρατείνονται από τη λήξη τους (31-3-2021) και έως τις 30-6-2021, διάφορα μέτρα σχετικά με την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορωνοϊού, όπως, μεταξύ άλλων:

-η δυνατότητα σύναψης από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.), κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, συμβάσεων σχετικά με την υλοποίηση της Πράξης «Δημιουργία δικτύου νοσηλευτών για κατ' οίκον υπηρεσίες νοσηλευτικής φροντίδας και λήψη δειγμάτων βιολογικού υλικού από πρόσωπα πιθανά κρούσματα κορωνοϊού COVID -19»,

-η διαδικασία αποστολής φαρμάκων, σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού και σε ασθενείς που βρίσκονται σε περιορισμό,

-η δυνατότητα κατ' οίκον ή εξ’ αποστάσεως παροχής ιατρικών υπηρεσιών των συμβεβλημένων ιατρών του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) και ιατρών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ). προς ασθενείς με κορωνοϊό,

-η δυνατότητα πρόσληψης επικουρικού ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού, για τη στελέχωση νοσηλευτικών μονάδων,

-η δυνατότητα πρόσληψης από τον Ε.Ο.Δ.Υ. ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού βοηθητικού προσωπικού με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου,

-η ισχύς των υφιστάμενων συμβάσεων των οικογενειακών ιατρών και των ασκούντων καθήκοντα οικογενειακού ιατρού ιδιωτών ιατρών, ανεξαρτήτως του χρόνου λήξεως αυτών,

-η απασχόληση ιδιωτών ιατρών σε δημόσια νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.,

-η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, για την προμήθεια μέσων ατομικός προστασίας και προσωπικής υγιεινής,

-η δυνατότητα μετατροπής κλινών νοσηλείας και κλινών Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας (Μ.Α.Φ.) δημόσιων και ιδιωτικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων, σε κλίνες Μ.Α.Φ. ή και σε κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (Μ.Ε.Θ.),

- η δυνατότητα αναγκαστικής διάθεσης προς το Ελληνικό Δημόσιο, για κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας, κλινών ιδιωτικών θεραπευτηρίων και κλινικών, κλινών Μ.Α.Φ. ή Μ.Ε.Θ. καθώς και ξενοδοχείων, ιδιωτικών χώρων παροχής υπηρεσιών στέγασης, άλλων δημόσιων ιδιοκτησιών ή ιδιοκτησιών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) ή νομικών προσώπων 

ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.) ή και οποιουδήποτε φορέα εποπτείας της Γενικής Κυβέρνησης,

-η δυνατότητα επίταξης, κινητών πραγμάτων, αναλώσιμων και μη, τα οποία ανήκουν σε ιδιώτες, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, και εμπίπτουν στην έννοια του ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, των μέσων ατομικής προστασίας και των φαρμάκων,

-η δυνατότητα επίταξης, από την οικεία Λιμενική Αρχή, ιδιωτικών επιβατικών σκαφών, για την κάλυψη αναγκών διακομιδής ή μεταφοράς ασθενών νοσούντων με κορωνοίο δια θαλάσσης,

-η δυνατότητα διάθεσης αεροσκαφών, μέσω ιδιωτικών δωρεών, κατάλληλα διαμορφωμένων για τη διενέργεια αεροκομιδών καθώς και επίταξης ιδιωτικού αεροσκάφους κατάλληλου προς αεροδιακομιδή ασθενών,

-η δυνατότητα σύναψης δημοσίων συμβάσεων, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, για τις προμήθειες υγειονομικού υλικού, φαρμάκων και μέσων προστασίας, από το «Ινστιτούτο Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Α.Ε.» (Ι.Φ.Ε.Τ. ΑΕ), την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) ή οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή που εμπίπτει στην αρμοδιότητα ή εποπτεία του Υπουργείου Υγείας,

-η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.), κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, για την προμήθεια υλικού και αντιδραστηρίων καθώς και για την πρόσληψη προσωπικού ορισμένου χρόνου για τη διενέργεια εργαστηριακών εξετάσεων για τη διάγνωση ασθενών νοσούντων από κορωνοϊό,

-η δυνατότητα ανάθεσης υπηρεσιών, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, από τον Ε.Ο.Δ.Υ. για την εξέταση δειγμάτων σε ιδιωτικούς παρόχους υπηρεσιών υγείας (διαγνωστικά εργαστήρια),

-η δ βατότητα έκτακτης προμήθειας κάθε αναγκαίου υγειονομικού υλικού, φαρμάκων, μέσων ατομικής ή συλλογικής προστασίας, ιατροτεχνολογικών προϊόντων, εξοπλισμού και αντιδραστηρίων και από τις Υγειονομικές Περιφέρειες (Υ.Πε.), ως Κεντρικές Αρχές Αγορών, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων,

η δυνατότητα έκτακτης προμήθειας ιατροτεχνολογικών προϊόντων και αντιδραστηρίων (τεστ) για τη διάγνωση της νόσησης από κορωνοϊό, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, από το Ι.Φ.Ε.Τ. Α.Ε. ή και από τις Υ.Πε.

-η δυνατότητα του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (Ε.Κ.Α.Β.) να απευθύνει πρόσκληση, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, για την αγορά ανταλλακτικών ασθενοφόρων και ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού,

-η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων από τις Υ.Πε., κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, για τις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) που ανήκουν στο πλαίσιο της αρμοδιότητας τους, με ιδιωτικά εργαστήρια για τη διεξαγωγή εργαστηριακού μοριακού ελέγχου (PCR) καθώς και με ιδιωτικές επιχειρήσεις μεταφοράς του ληφθέντος βιολογικού υλικού (δείγματος),

-η δυνατότητα διάθεσης, με υ.α., πόσης φύσεως νοσοκομειακού και ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, διαγνωστικών τεστ, εξοπλισμού Μ.Ε.Θ. ή

Μ.Α.Φ., που έχει στην κατοχή του οποιοδήποτε νοσοκομείο καθώς και της έκτακτης ανάπτυξης κλινών Μ.Ε.Θ, και Μ.Α.Φ., λόγω εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας,

- η δυνατότητα ένταξης σε συμβεβλημένες με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. μονάδες αιμοκάθαρσης του ιδιωτικού τομέα, για τη διενέργεια τακτικών αιμοκαθάρσεων, των απόρων και ανασφάλιστων ασθενών με χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου, οι οποίοι δεν έχουν ενταχθεί σε μόνιμη τακτική θέση σε Μονάδα Τεχνητού Νεφρού (Μ.Τ.Ν.) δημόσιου νοσοκομείου,(άρθρα 4 - 7, 9,10,12 - 18, 20 - 37)

5. α. Παρέχεται η δυνατότητα ολοκλήρωση του εναπομείναντα χρόνου ειδίκευσης, των ιατρών που έχουν ήδη τοποθετηθεί και υπηρετούν, κατά την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, σε νοσοκομεία σε κενές θέσεις ειδικευομένων και δεν παραιτηθούν ενόσω βρίσκονται σε ισχύ τα έκτακτα μέτρα προστασίας της υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

β. Οι ανωτέρω ιατροί μπορεί να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε στάδιο εκπαίδευσης/ειδίκευσης μέχρι την ολοκλήρωση του συνολικού χρόνου ειδίκευσης ως υπεράριθμοι, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων είτε για την έναρξη είτε για τη συνέχιση και ολοκλήρωση της ειδίκευσής τους, ανεξαρτήτως εάν αφορούν σε νοσοκομεία πλήρους ή μερικής άσκησης. (άρθρο 8)

6.Επιτρέπεται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, η εργασία καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου του προσωπικού του Ε.Ο.Δ.Υ., για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών του κορωνοϊού. (άρθρο 11)

7.Προβλέπεται ότι η καταβαλλόμενη αποζημίωση σε ιατρικό,

νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό, που διατίθεται από τον ιδιωτικό τομέα για την κάλυψη αναγκών δημόσιας υγείας, εθελοντικά ή συμβατικά ή αναγκαστικά, θα είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη. Ομοίως περιλαμβάνεται πρόβλεψη για την αποζημίωση που θα καταβάλλεται σε ιατρούς, σε περίπτωση επίταξης προσωπικών υπηρεσιών τους για την κάλυψη των αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας έως και τις 30-6-2021. Ορίζεται ότι η εν λόγω αποζημίωση θα είναι ακατάσχετη και αφορολόγητη. (άρθρο 19)

8. α. Τροποποιείται το άρθρο τριακοστό δεύτερο του ν.4771/2021 αναφορικά με τη λειτουργία των εμβολιαστικών κέντρων και συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι, για την υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών κατά του κορωνοϊού, επιτρέπεται η λειτουργία των εμβολιαστικών κέντρων που καθορίζονται εντός των δημόσιων δομών Π.Φ.Υ. και των Τοπικών Ομάδων Υγείας, για επτά (7) ημέρες την εβδομάδα από Δευτέρα έως Κυριακή, συμπεριλαμβανομένων και ημερών αργίας. [Κατά τα ισχύοντα, τα εμβολιαστικά κέντρα λειτουργούν έξι (6) ημέρες την εβδομάδα, από Δευτέρα έως Σάββατο].

Ορίζεται άτι για τον υπολογισμό της αποζημίωσης: ΐ) του ιατρικού προσωπικού κατά τις μη εργάσιμες ημέρες (Σάββατο, Κυριακή και αργίες), οι ώρες απασχόλησης λογίζονται ως ώρες μεικτής εφημερίας και αποζημιώνονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ϋ) του λοιπού προσωπικού, κατά τις μη εργάσιμες ημέρες (Κυριακή και αργίες) εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ενιαίου Μισθολογίου (άρθρο 20 του ν.4354/2015).

β. Προσδιορίζεται η διαδικασία διενέργειας πληρωμών των μέσων μαζικής ενημέρωσης που υλοποιούν την Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού (άρθρο 74 του ν.4761/2020), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

γ. Επανακαθορίζεται η στελέχωση των εμβολιαστικών κέντρων, στην οποία συμμετέχουν εφεξής και μαίες κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ καθώς και βοηθοί νοσηλευτές κατηγορίας ΔΕ.(άρθρα 38 - 40)

9.Παρατείνεται έως και τις 30-6-2021, η θητεία των αιρετών μελών των Επιστημονικών Συμβουλίων των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουν λάβει χώρα σχετικές αρχαιρεσίες στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα για την ανάδειξη νέων μελών των Επιστημονικών Συμβουλίων. (άρθρα 41)

10.α. Παρέχεται εξουσιοδότηση για την εξειδίκευση, με υ.α., των κριτηρίων καθορισμού της ασφαλιστικής τιμής αποζημίωσης ανά κατηγορία φαρμάκου, καθορίζεται η έκταση συμμετοχής του ασφαλισμένου ανά κατηγορία φαρμάκων και εξειδικεύεται ο τρόπος κάλυψης ανά κατηγορία της διαφοράς ανάμεσα στην τιμή αποζημίωσης και τη λιανική τιμή του φαρμάκου, β. Ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν στην Επιτροπή Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης και ειδικότερα στον ορισμό του τρόπου ανάθεσης και διορισμού των εξωτερικών εμπειρογνωμόνων - αξιολογητών ή μελών της Επιτροπής ως αξιολογητών ή εισηγητών για την υποβοήθηση του έργου της ανωτέρω Επιτροπής. (άρθρα 42 και 43)

11.α. Αναγνωρίζονται, με αναδρομική ισχύ, ως νόμιμες, κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας καί μπορεί να ενταλματοποιηθούν και να καταβληθούν, οι δαπάνες από τις εφημερίες ιατρικού προσωπικού που έχουν πραγματοποιηθεί καθ’ υπέρβαση του κατά νόμο ανωτάτου ορίου πρόσθετων εφημεριών, από τις 13-12-2020 έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. και τα Πρωτοβάθμια Εθνικά Δίκτυα Υγείας (Π.Ε.Δ.Υ.), συμπεριλαμβανομένου του Γενικού Νοσοκομείου Θήρας.

β. Θεωρούνται νόμιμες και δύναται να εκκαθαρισθούν και να πληρωθούν σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας τρέχοντος οικονομικού έτους, οι δαπάνες της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας που αφορούν στην ειδικότερα αναφερόμενη σύμβαση συντήρησης και επέκτασης του Πληροφοριακού Συστήματος Επιχειρηματικής Ευφυΐας (Β.Ι. -Health), των οποίων η πληρωμή εκκρεμεί, λόγω παρέκκλισης από τις κείμενες περί αναλήψεως υποχρεώσεων και πληρωμών διατάξεις, γ. Επίσης, θεωρούνται νόμιμες οι δαπάνες:

-μισθοδοσίας που καταβλήθηκαν για το διάστημα από 18-12-2020 έως 31-1-2021, του προσωπικού που προσλήφθηκε με σύμβαση εργασίας ι.δ.ο.χ., για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στο Γενικό Νοσοκομείο Παίδων «Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ»,

-που διενεργήθηκαν, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, στο

πλαίσιο διαδικασιών έκτακτης προμήθειας ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού Μ.Ε.Θ., από τη Διοίκηση της 1ης Υ.Πε. Αττικής, από τις 13-3-2020 έως και τις 31-12-2020.(άρθρο 44 - 46)

12.α. Παρέχεται εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, με υ.α., της διάρκειας απασχόλησης των ιατρών (παθολόγων ή καρδιολόγων) που εργάζονται σε Μονάδες Χρόνιας Αιμοκάθαρσης (Μ.Χ.Α.), του περιεχομένου της τρίμηνης εκπαίδευσής τους, της ασφαλιστικής τους κάλυψης, της χορήγησης πιστοποίησης και κάθε άλλου σχετικού θέματος.

β. Επιτρέπεται η τοποθέτηση σε δομές του Ε.ΚΕ.Α., επικουρικών ιατρών, από τους εγγεγραμμένους στους οικείους ηλεκτρονικούς καταλόγους της 1ης Υ.Πε.

γ. Χορηγείται πρόσθετη ειδική άδεια μέχρι δέκα (10) εργάσιμες ημέρες ανά έτος, στους ιατρούς του Ε.Σ.Υ. που συμμετέχουν σε εγκεκριμένη εθελοντική δράση παροχής ιατρικών υπηρεσιών οποιασδήποτε μορφής. (άρθρα 47, 48 και 50)

13.Παρέχεται η δυνατότητα τοποθέτησης ως υπεράριθμων σε προσωποπαγείς θέσεις για απόκτηση ειδικότητας και αθλητών με πτυχίο ιατρικής, οι οποίοι έχουν διακριθεί, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα, χωρίς όμως να είναι εγγεγραμμένοι στον ειδικό πίνακα με τους αθλητές που δικαιούνται διορισμό στο Δημόσιο. Για τον σκοπό αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προσκόμιση βεβαίωσης διάκρισης από την αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού και η έγγραφη δήλωση αναγνώρισης από μέρους τους, ότι δεν έχουν δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο. (άρθρο 49)

14.α. Παρέχεται η δυνατότητα αναγνώρισης ως κέντρων εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων, σε μη δημόσια νοσηλευτικά ιδρύματα, που λειτουργούν με τη μορφή ν.π.ι.δ., κοινωφελούς ή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και επιχορηγούνται και εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας ή από άλλο Υπουργείο.

β. Επιβάλλεται η υποχρέωση σε όλες τις ιδιωτικές κλινικές που έχουν τμήμα μαιευτικών επεμβάσεων (μαιευτήριο), να διαθέτουν μία (1) φορητή θερμοκοιτίδα με ενσωματωμένο αναπνευστήρα, monitor μεταφοράς ή φορητό monitor μεταφοράς καταγραφής συγκεκριμένων παραμέτρων.

γ. Παρατείνεται έως τις 31 Μαΐου 2021 (αντί έως τις 31 Μαρτίου 2021, που ισχύει) η προθεσμία ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., της απόφασης ορισμού του αριθμού των δικηγόρων, στους οποίους δύναται να ανατεθεί ο χειρισμός δικαστικών και εξωδίκων υποθέσεων του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.) του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. (άρθρα 51 - 53)

15.α. Εξοφλούνται άμεσα με την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών εκκαθάρισης και θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής και σε κάθε περίπτωση εντός προθεσμίας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προς τους παρόχους πάσης φύσεως υπηρεσιών προς αυτόν, σε συνέχεια συμβάσεων που είχαν νομίμως καταρτισθεί είτε με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είτε με τον δικαιοπάροχο αυτού (Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ.), οι σχετικές δε δαπάνες βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

β. Γνωστοποιούνται στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. εντός της οριζόμενης προθεσμίας, οι απαιτήσεις των ως άνω παροχών υπηρεσιών. (άρθρο 54)

16.cc. Δεν συνυπολογίζεται, από 1-1-2021 και για όσο διαρκούν οι ειδικές συνθήκες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, και πάντως όχι πέραν της 30ης - 6-2021, στο μηνιαίο όριο της φαρμακευτικής δαπάνης των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.), η δαπάνη των ηπαρινών χαμηλού μοριακού βάρους.

β. Δεν αναζητούνται ποσά που επιβάλλονται μέσω του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback) σε εταιρείες που εφοδιάζουν τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) και το Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης (Γ.Ν.Θ.) «ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ» με μη φαρμακευτικά προϊόντα, οι οποίες δεν εμπίπτουν στο άρθρο 11 του ν.4052/2012.(άρθρο 55)

17.Ορίζεται ότι, τα ποσά των ταμειακών διαθεσίμων που τηρούνται στους

τραπεζικούς λογαριασμούς των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας στις 31-12-2020, συμψηφίζονται με την επιχορήγηση για τη λειτουργία κάθε Κέντρου Πρόληψης από τον κρατικό προϋπολογισμό, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.(άρθρο 56)

 




 

 

ΜΕΡΟΣ Β'

Ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών.

Συγκεκριμένα, προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

1.Θεσπίζεται πρόγραμμα στήριξης προς επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς συνέπειες του κορωνοϊού, με τη μορφή συνεισφοράς του Δημοσίου για την αποπληρωμή των επιχειρηματικών δανείων. Ειδικότερα:

α. Προβλέπεται, για χρονικό διάστημα έως οκτώ (8) μήνες, η επιδότηση μέρους των μηνιαίων δόσεων δανείων, των πληττόμενων επιχειρήσεων με πεδίο εφαρμογής τις οφειλές προς χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, ενεργών νομικών προσώπων και φυσικών προσώπων, ελεύθερων ή επιτηδευματιών ή εταίρων.

β. Καθορίζονται:

-οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας,

-η διαδικασία υποβολής, έγκρισης και διαχείρισης των αιτήσεων για τη συμμετοχή στο εν λόγω πρόγραμμα, η οποία διεξάγεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας,

- συγκεκριμένα κριτήρια, διαδικασίες και προθεσμίες για την καταβολή της συνεισφοράς του Δημοσίου, που διαφοροποιούνται, ανάλογα με την κατάσταση της επιλέξιμης οφειλής (εξυπηρετούμενη ή μη). (άρθρα 57 - 62)

2.Καθορίζεται η διαδικασία καταβολής της συνεισφοράς του Δημοσίου και συγκεκριμένα:

α. Δεν απαιτείται η προσκόμιση φορολογικής ή ασφαλιστικής ενημερότητας του οφειλέτη, για την έγκριση και καταβολή αυτής.

β. Καταβάλλεται σε μηνιαία βάση στους ειδικούς και ακατάσχετους λογαριασμούς εξυπηρέτησης των οφειλών που έχουν αποσταλεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται.

Η εν λόγω συνεισφορά είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατα παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.), τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (ο.τ.α.) και τα νομικά πρόσωπα αυτών, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα.

γ.Παρέχεται η δυνατότητα χρηματοδότησής της από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) του Υπουργείου Οικονομικών. Με κ.υ.α. μπορεί να ρυθμίζεται η διαδικασία για τη χρηματοδότηση και την καταβολή της συνεισφοράς από το Π.Δ.Ε. ή και από το Ε.Σ.Π.Α.(άρθρο 63)

3. α. Προσδιορίζεται ανά περίπτωση, το ύψος της συνεισφοράς του Δημοσίου σε ποσοστό επί της μηνιαίας δόσης, υπό την επιφύλαξη της μη υπέρβασης των αναφερόμενών ορίων.

β. Καθορίζονται οι υποχρεώσεις του οφειλέτη, τόσο καθ’ όλη τη διάρκεια της καταβολής συνεισφοράς του Δημοσίου όσο και μετά την ολοκλήρωση αυτής καθώς και οι περιπτώσεις διακοπής της εν λόγω συνεισφοράς. (άρθρα 64 - 66)

4.α. Σε περίπτωση έκπτωσης του οφειλέτη από τη συνεισφορά του Δημοσίου, αφενός αναζητούνται και καταλογίζονται σε βάρος του τα καταβληθέντα ποσά αφετέρου επιστρέφονται εντόκως, από την ημερομηνία καταβολής τους και έως την επιστροφή τους, με το οριζόμενο κατά περίπτωση επιτόκιο.

β. Ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με: i) τη διενέργεια των σχετικών ελέγχων, για την τήρηση των προϋποθέσεων και υποχρεώσεων στο πλαίσιο εφαρμογής των προαναφερόμενων διατάξεων, Η) το καθεστώς διαφάνειας βάσει του οποίου χορηγούνται οι σχετικές ενισχύσεις κ.λπ. (άρθρα 67 - 70)

5. α. Αναστέλλονται ατό 1-4-2021 μέχρι τις 30-4-2021, για τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) των επιχειρήσεων που είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους είτε έχουν πληγεί δραστικά από την πανδημία του κορωνοϊού, οι προθεσμίες λήξης, εμφάνισης και πληρωμής οφειλομένων από τις εν λόγω επιχειρήσεις αξιογράφων, κατά τριάντα (30) ημέρες από την ημερομηνία που αναγράφεται σε κάθε αξιόγραφο, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

β. Παρατείνονται μέχρι και τις 31-7-2021 οι προθεσμίες καταβολής:

-των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα οφειλών (λήγουν ή έληξαν από 1-3-2021 μέχρι 31-3-2021) από δηλώσεις Φ.Π.Α., με ποσό φόρου προς καταβολή,

-Φ.Π.Α. που βεβαιώθηκαν ή θα βεβαιωθούν στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά

Κέντρα βάσει εμπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων Φ.Π.Α., με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 31η-3-2021 και την 30η-4-2021, για τους οριζόμενους κομιστές αξιογράφων. (άρθρο 71)

6.Απαλλάσσονται από τον Φ.Π.Α. [άρθρο 27 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν.2859/2000)], η παράδοση αγαθών και η παροχή υπηρεσιών στον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (Δ.Ο.Μ.) καθώς και η εισαγωγή και ενδοκοινοτική απόκτηση αγαθών από τον οργανισμό και η συνδεόμενη με αυτά παροχή υπηρεσιών προς αυτόν, προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού καθώς και ανάγκες των προσφύγων.

(άρθρο 72)

7.Παρατείνονται κατά έναν (1) μήνα, οι προθεσμίες:

-για την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, τακτικών και προπληρωμής, δημοσίων επενδύσεων καθώς και για τη διενέργεια των αντίστοιχων λογιστικών εγγραφών για την εμφάνιση των πληρωμών του Π.Δ.Ε., που πραγματοποιήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2020 στη δημόσια ληψοδοσία,

-για τη διενέργεια των τακτοποιητικών λογιστικών εγγραφών για την εμφάνιση των εξόδων του τακτικού προϋπολογισμού (πληρωμές δημόσιου χρέους και δαπάνες προξενικών αρχών), που πραγματοποιήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2020 με την έκδοση συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων στον κρατικό προϋπολογισμό. (άρθρο 73)

8.Καθορίζονται οι όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία για την κατ’ εξαίρεση μεταφορά υφιστάμενης επιχείρησης καζίνο. Ειδικότερα:

α. Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση, η εν λόγω μεταφορά, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι οριζόμενες προϋποθέσεις.

β. Προσδιορίζονται η διαδικασία υποβολής αίτησης μεταφοράς επιχείρησης καζίνο και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.

γ. Ρυθμίζεται η διαδικασία εξέτασης της αίτησης μεταφοράς επιχείρησης καζίνο από την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.) [δύναται να ζητεί την άμεση συνδρομή και γνώμη έως τεσσάρων (4) ανεξάρτητων εξωτερικών συμβούλων].

6.Εγκρίνεται με π.δ. η κατ’ εξαίρεση μεταφορά του καζίνο και καθορίζονται με αυτό οι ειδικότεροι όροι, περιορισμοί και προϋποθέσεις για την πραγματοποίησή της, (το αντάλλαγμα για τη μεταφορά στη νέα θέση, το ελάχιστο ύψος της επένδυσης, η αποζημίωση που δικαιούται εργαζόμενος επιχείρησης καζίνο, οι πηγές και οι φορείς χρηματοδότησης της νέας 

επένδυσης, οι επιβαλλόμενες από την Ε.Ε,Ε.Π. κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης των όρων μεταφοράς κ.λπ.).

ε. Περιλαμβάνονται ειδικότερες ρυθμίσεις για τη μεταφορά της υφιστάμενης επιχείρησης καζίνο με την επωνυμία «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας Α.Ε,» (Ε.Κ.ΠΑ. Α.Ε.), από την Πάρνηθα σε άλλη θέση εντός της Περιφέρειας Αττικής. Συγκεκριμένα, καθορίζονται με π.δ., μεταξύ άλλων:

-ο αριθμός των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται με βιώσιμο τρόπο για τουλάχιστον πέντε (5) έτη από την έναρξη λειτουργίας του καζίνο στη νέα θέση, ο οποίος δεν μπορεί να υπολείπεται των τριακοσίων (300),

-το αντάλλαγμα για τη μεταφορά στη νέα θέση, που καταβάλλεται στο Ελληνικό Δημόσιο από την Ε.Κ.ΠΑ. Α.Ε.,

-το ελάχιστο ποσό που θα διαθέσει η Ε.Κ.ΠΑ. Α.Ε. υπέρ των αρμοδίων φορέων [Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε. (Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε.) και του Φορέα Διαχείρισης Δρυμού, για τη συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων, του τελεφερίκ καθώς και για την προστασία του Εθνικού Δρυμού και τη συντήρηση του οδικού δικτύου κ.λπ.

Όμοιες ρυθμίσεις αντιμετωπίζονται σήμερα από τις καταργούμενες, με το υπόψη σχέδιο νόμου, διατάξεις των άρθρων 6 έως 10 του ν.4499/2017. (άρθρο 74)

 




 

 

ΜΕΡΟΣ Γ'

Περιλαμβάνονται διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

Συγκεκριμένα:

1.Εισάγονται ειδικές δικονομικές ρυθμίσεις, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, για την εκδίκαση υποθέσεων ενώπιον του Συμβουλίου της Επικράτειας, του Ελεγκτικού Συνεδρίου και των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, για το χρονικό διάστημα από 1.4.2021 έως και 31.5.2021 [προθεσμίες διενέργειας διαδικαστικών πράξεων (προσκόμιση εγγράφων κ.λπ.), χρήση ηλεκτρονικών μέσων για την υποβολή των υπεύθυνων δηλώσεων παράστασης στο ακροατήριο κ.λπ.]. (άρθρο 75)

2. α. Τίθεται το πλαίσιο για την επαναλειτουργία των πολιτικών δικαστηρίων και της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης (επανεκκίνηση προθεσμιών μη υπολογιζόμενου του χρονικού διαστήματος προσωρινής αναστολής της λειτουργίας των δικαστηρίων, με τις προβλεπόμενες εξαιρέσεις, ορισμός νέας δικασίμου, αναβολή υποθέσεων ατελώς και χωρίς τις δεσμεύσεις του άρθρου 241 του Κ.Πολ.Δ., ματαίωση πλειστηριασμών και ορισμός νέας ημερομηνίας κ.λπ.).

Περαιτέρω, ορίζεται ότι, για το χρονικό διάστημα από 7.11.2020 και έως την ημερομηνία λήξης της επιβολής του μέτρου της προσωρινής αναστολής της λειτουργίας των δικαστηρίων δεν τρέχουν τόκοι επιδικίας.

Προσδιορίζεται ειδικά το χρονικό διάστημα εφαρμογής των προαναφερομένων ρυθμίσεων, ενώ ορίζεται ότι, από την ημερομηνία επαναλειτουργίας των δικαστηρίων, επιτρέπονται όλες ανεξαιρέτως οι προβλεπόμενες διαδικαστικές πράξεις και ενέργειες, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

β. Εισάγονται, επίσης, διατάξεις για την επαναλειτουργία των ποινικών δικαστηρίων (επανεκκίνηση προθεσμιών, χρήση ηλεκτρονικών μέσων για τη διενέργεια διαδικαστικών πράξεων και ενεργειών κ.λπ.). (άρθρα 76, 77)

3.Επιτρέπεται, με κ.υ.α., για το χρονικό διάστημα από 1.4.2021 έως

31.5.2021, η τροποποίηση της διαδικασίας έκδοσης πιστοποιητικών, βεβαιώσεων, λοιπών διοικητικών εγγράφων και αντιγράφων δικαστικών αποφάσεων καθώς και η αναστολή της υποχρέωσης καταβολής τελών, παραβολών και εισφορών που απαιτούνται για την έκδοση των προαναφερόμενων εγγράφων. (άρθρο 78)

4.Εισάγονται ειδικές ρυθμίσεις αναφορικά με την αναστολή κατασχέσεων και πλειστηριασμών ακινήτων που χαρακτηρίζονται ως κύρια κατοικία, για τους οικονομικά πληγέντες από τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας, οι οποίοι έχουν ενταχθεί στα σχετικά έκτακτα μέτρα. Συγκεκριμένα:

-Αναστέλλεται, έως 31.5.2021, η διενέργεια κατασχέσεων, πλειστηριασμών και αναγκαστικής εκτέλεσης για την παράδοση ή απόδοση ακινήτου - κύριας κατοικίας, για φυσικά πρόσωπα που θεωρούνται, σύμφωνα με τις τιθέμενες προϋποθέσεις και κριτήρια, ως πληγέντες (κατά βάση όσοι έχουν λάβει οικονομική ενίσχυση λόγω μείωσης μισθού ή εσόδων, μειωμένο μίσθωμα, ενίσχυση με τη μορφή επιστρεπτέας προκαταβολής κ.λπ.).

-Ομοίως, αναστέλλονται οι προθεσμίες άσκησης ενδίκων μέσων και βοηθημάτων που αφορούν στις ανωτέρω πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης.

-Εξειδικεύονται τα λοιπά κριτήρια επιλεξιμότητας φυσικών προσώπων (αξία κύριας κατοικίας έως 250.000 ευρώ, ύψος οικογενειακού εισοδήματος, ύψος ανεξόφλητου κεφαλαίου της οφειλής κ.λπ.).

-Προσδιορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή των ενδιαφερομένων στη ρύθμιση και καθορίζεται η σχετική διαδικασία (υποβολή αίτησης, χορήγηση βεβαίωσης κ.λπ.).

-Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση, με κ.υ.α,, ειδικότερων ζητημάτων σχετικά με τη διαδικασία αναστολής κατασχέσεων και πλειστηριασμών ακινήτων.(άρθρο 79)

 

ΜΕΡΟΣ Δ

Εισάγονται ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και συγκεκριμένα:

Ι.α. Παρατείνονται, έως τις 30.6.2021, οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ι.δ.ο.χ.) προσωπικού που απασχολείται κατά τη δημοσίευση των προτεινομένων διατάξεων στην καθαριότητα, φύλαξη και απολύμανση των κτιρίων των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών των μνημονευόμενων Υπουργείων καθώς και των κτιρίων των νοσοκομείων του ΕΣΥ, των στρατιωτικών νοσοκομείων, του ΕΟΔΥ, και της Ανεξάρτητης Αρχής

Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Η εν λόγω παράταση των συμβάσεων πραγματοποιείται κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων [απαγόρευση διαδοχικών συμβάσεων, διάρκεια αυτών κ.λπ. (άρθρα 5-7 του π.6. 164/2004)] και δεν μεταβάλλει τον αρχικό χαρακτήρα της σχέσης εργασίας αυτών.

β. Μέχρι 30,6.2021, παρατείνονται, επίσης, αυτοδικαίως από τη λήξη τους, οι συμβάσεις υπηρεσιών καθαριότητας, απολύμανσης και φύλαξης, που είχαν συναφθεί για χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών κατ’ ανώτατο όριο, από αναθέτουσες αρχές με απευθείας ανάθεση, κατά παρέκκλιση των κειμένων περί δημοσίων συμβάσεων διατάξεων, για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών. (άρθρο 80)

2.Παρατείνονται, επίσης, μέχρι τις 30.6.2021, για τους προαναφερόμενους λόγους δημόσιας υγείας:

α. η διεξαγωγή των συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων οποιουδήποτε νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου (ν.π.ι.δ.) ή οποιοσδήποτε νομικής οντότητας, καθώς και η λήψη των αποφάσεων των διοικητικών συμβουλίων (Δ.Σ.) και των Γενικών Συνελεύσεων (Γ.Σ.) των ανωτέρω ν.π.ι.δ., με τηλεδιάσκεψη ως προς ορισμένα ή και ως προς όλα τα μέλη τους, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. Οι εν λόγω ρυθμίσεις ισχύουν και για τα συλλογικά όργανα λοιπών ν.π.ι.δ. (συνδικαλιστικών και εργοδοτικών οργανώσεων, επαγγελματικών οργανώσεων εμπόρων, βιοτεχνών, αστικών συνεταιρισμών κ.λπ.),

β. η θητεία των Διοικητικών Συμβουλίων και των λοιπών καταστατικών οργάνων των πολιτιστικών, αθλητικών, φιλανθρωπικών και άλλων σωματείων και συλλόγων (άρθρο 78 και επ. του Αστικού Κώδικα), εφόσον δεν έχουν διεξαχθεί αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέων οργάνων ή δεν διενεργηθούν σύμφωνα με τις προτεινόμενες διατάξεις, γ. οι προθεσμίες σχετικά με την εκκαθάριση, από τις Οικονομικές Υπηρεσίες των ο.τ.α. α' βαθμού, των δηλώσεων για τον καθορισμό της επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτου περί του υπολογισμού φόρων, τελών και εισφορών προς τους δήμους και τη διάρκεια των συμβάσεων που έχουν συναφθεί με προσωπικό αποκλειστικά για τον σκοπό της υποβοήθησης των ανωτέρω υπηρεσιών. (άρθρα 81-83)

3.Επιτρέπεται μέχρι τις 30.6.2021, να ορίζονται, με απόφαση του οικείου δημάρχου, διοικητικοί υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ, για την άσκηση αποκλειστικά των αρμοδιοτήτων της δημοτικής αστυνομίας σε δήμους στους οποίους δεν υφίσταται δημοτική αστυνομία ή το προσωπικό που υπηρετεί δεν επαρκεί, για την επιβολή κυρώσεων κατά το χρονικό διάστημα που ισχύουν τα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από την πανδημία.

Η ισχύς της προαναφερόμενης ρύθμισης μπορεί να παρατείνεται μέχρι τις 30.9.2021, κατ’ ανώτατο όριο.(άρθρο 84)

 




 

 

ΜΕΡΟΣ Ε'

 

Εισάγονται ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και συγκεκριμένα:

1.Διευκρινίζεται ότι, η δυνατότητα τμηματικής εξόφλησης προμηθευτών

ειδών ατομικής υγιεινής ή συλλογικής προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού, καθώς και παροχής υπηρεσιών απολύμανσης, για το μέρος των αγαθών για το οποίο βεβαιώνεται η παραλαβή, εφαρμόζεται αναδρομικά από την έναρξη ισχύος της από 11-3-2020 Π.Ν.Π. και ανεξάρτητα από τις σχετικές προβλέψεις των συναφθεισών συμβάσεων. (άρθρο 85)

2.Παρατείνεται, έως τις 31.7.2021:

α. η ισχύς των ρυθμίσεων αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, όσον αφορά στις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων και αποδοχής δωρεών από τρίτους καθώς και σε ειδικά διοικητικά θέματα για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών και τη διευκόλυνση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,

β. το χρονικό διάστημα για την πραγματοποίηση, με ηλεκτρονική ψηφοφορία, των εκλογικών διαδικασιών σχετικά με την ανάδειξη των οργάνων / εκπροσώπων στα Α.Ε.Ι.(άρθρα 86, 87)

3.Με κ.υ.α., μπορεί να προβλέπεται η διενέργεια διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό, για τους συμμετέχοντες (μαθητές, φοιτητές κ.λπ.) στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπου αυτή πραγματοποιείται δια ζώσης και για όσο διάστημα εξακολουθεί να υφίσταται κίνδυνος δημόσιας υγείας από την πανδημία.

Με την ίδια κ.υ.α. καθορίζονται επίσης λοιπά θέματα εφαρμογής της εν λόγω ρύθμισης (διαδικασία και φορείς διενέργειας του ελέγχου, συχνότητα υποβολής σε διαγνωστικό έλεγχο κ.λπ.).(άρθρο 88)

4.Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων "Διόφαντος" (Ι.Τ.Υ.Ε.) και ειδικότερα, ορίζεται ότι, ο Πρόεδρος και οι Αντιπρόεδροι του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του εν λόγω Ινστιτούτου είναι πλήρους και όχι αποκλειστικής απασχόλησης και λαμβάνουν μηνιαίες αποδοχές, οι οποίες καθορίζονται με κ.υ.α (κατά τα ισχύοντα, οι ανωτέρω λαμβάνουν κατά συνεδρίαση αποζημίωση, όπως και τα λοιπά μέλη του Δ.Σ.). Η ανωτέρω ρύθμιση ισχύει αναδρομικά από τον χρόνο συγκρότησης του Δ.Σ. του Ι.Τ.Υ.Ε. (16-3-2021).

Σε περίπτωση που ο Πρόεδρος ή οι Αντιπρόεδροι έχουν την ιδιότητα μέλους Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι. της ημεδαπής, εντάσσονται αυτοδικαίως σε καθεστώς μερικής απασχόλησης στο Α.Ε.Ι. όπου υπηρετούν για το χρονικό διάστημα της θητείας τους, μπορούν δε να ασκούν συγκεκριμένες δραστηριότητες των μελών πλήρους απασχόλησης και να αμείβονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα (άρθρο 23 του ν.4009/2011).(άρθρο 89)

5.Καθορίζεται η διαδικασία εξέτασης και διεκπεραίωσης αιτημάτων για

χορήγηση ή τροποποίηση άδειας Κέντρων Διά Βίου Μάθησης επιπέδου ένα (1) ή δύο (2), που υποβλήθηκαν έως 20-12-2020 (πριν την έναρξη ισχύος του ν.4763/2020 για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Δια Βίου Μάθησης). (άρθρο 90)

6.Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τους δείκτες ποιότητας και

επιτευγμάτων των Α.Ε.Ι., βάσει των οποίων κατανέμεται σε αυτά η κρατική επιχορήγηση (καθορισμός, ως υποχρεωτικών ή ως προαιρετικών για τα Α.Ε.Ϊ. κριτηρίων και δεικτών κ.λπ.).(άρθρο 91)

7.Ορίζεται ότι, η ημερήσια αποζημίωση και οι δαπάνες μετακίνησης [καθορίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (υποπαρ. Δ9 της παρ. Δ του άρθρου 2 του ν.4336/2015)], που καταβάλλονται στα μέλη της Επιτροπής Εξωτερικής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης (Ε.Ε.Α.Π.) για την εκτέλεση των καθηκόντων τους, καλύπτονται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.). (Κατά τα ισχύοντα, η ημερήσια αποζημίωση καθορίζεται με κ.υ.α.).

Προσδίδεται αναδρομική ισχύς στην προτεινόμενη ρύθμιση από την πρώτη συγκρότηση της Ε.Ε.Α.Π. με βάση το ν.4653/2020.(άρθρο 92)

8.Παρέχεται η δυνατότητα: α. διενέργειας μετατάξεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέσεις διοικητικών υπαλλήλων, κατ’ εφαρμογή του ν.4440/2016, σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας, κατόπιν σχετικής συναίνεσης των ενδιαφερομένων. Πράξεις μετάταξης εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα ανωτέρω, που έχουν ήδη εκδοθεί θεωρούνται νόμιμες,

β. πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης (βοηθών βρεφοκόμων-παιδοκόμων), ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021, για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι εν λόγω προσλήψεις πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα οριζόμενα (ειδική προκήρυξη, προσόντα, προτεραιότητα κ.λπ.).(άρθρα 93, 94)

 

ΜΕΡΟΣ ΣΤ

Ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και συγκεκριμένα, προβλέπονται τα ακόλουθα: 

Παρατείνεται εκ νέου, κατά τρεις (3) μήνες, έως και τις 30-6-2021 (αντί έως τις 31-3-2021, που ισχύει), το χρονικό διάστημα εφαρμογής του μηχανισμού ενίσχυσης ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ του άρθρου 31 του ν.4690/2020 καθώς και η καταβολή σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) από τον κρατικό προϋπολογισμό, του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών, που αντιστοιχούν στον χρόνο κατά τον οποίο οι εργαζόμενοι που εντάσσονται στον εν λόγω μηχανισμό, δεν απασχολούνται.

Με κ.υ.α. δύναται να παρατείνεται περαιτέρω το χρονικό διάστημα της επιδότησης, από τον κρατικό προϋπολογισμό, των προαναφερόμενων ασφαλιστικών εισφορών. (άρθρο 95)

Παρατείνεται μέχρι τις 30-6-2021 (λήγει στις 31-3-2021):

- η δυνατότητα διενέργειας, από το ανωτέρω Υπουργείο, προμηθειών με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού (υποστήριξη σε υλικοτεχνική υποδομή, αναλώσιμα, ενίσχυση ψηφιακών εργαλείων και μέσων επικοινωνίας με τους καταναλωτές κ.λπ.),

2. α. Παρατείνεται κατά τρεις (3) μήνες, έως και τις 30-6-2021 (αντί έως τις 31-3-2021, που ισχύει) η διάρκεια κάλυψης, από τον κρατικό προϋπολογισμό, των ασφαλιστικών εισφορών των εργοδοτών, που δραστηριοποιούνται:

-στον τριτογενή τομέα,

-στους κλάδους των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών μεταφορών,

-στον κλάδο των τουριστικών καταλυμάτων δωδεκάμηνης λειτουργίας, β. Παρέχεται εξουσιοδότηση για περαιτέρω χρονική επέκταση, με κ.υ.α.,

της κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών των ανωτέρω εργοδοτών από τον κρατικό προϋπολογισμό. (άρθρα 96 και 97)

3.Παρατείνεται η διάρκεια ισχύος των συμβάσεων ορισμένου χρόνου απασχολουμένων στους φορείς κοινωνικής πρόνοιας του άρθρου 34 του ν.4578/2018, μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών διορισμού των επιτυχόντων των οριστικών πινάκων της προκήρυξης 7Κ/2020 του Α.Σ.Ε.Π. (άρθρο 98)

4.α. Παρατείνεται εκ νέου, κατά τρεις (3) μήνες, έως και τις 30-6-2021 (αντί έως τις 31-3-2021, που ισχύει) η διάρκεια των συμβάσεων εργασίας ι.δ.ο.χ. του προσωπικού (επικουρικό ιατρικό, νοσηλευτικό, λοιπό βοηθητικό και πάσης φύσεως προσωπικό), που έχει προσληφθεί σε προνοιακούς φορείς, για την αντιμετώπιση έκτακτων1 αναγκών από την εμφάνιση και διασπορά του κορωνοϊού.

β. Συμβάσεις εργασίας ι.δ.ο.χ. που συνάπτονται μετά την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, δεν δύναται να έχουν ημερομηνία λήξης μετά την 30η-6-2021.‘

γ. Οι αμοιβές και οι ασφαλιστικές εισφορές των ανωτέρω συμβάσεων καλύπτονται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.(άρθρο 99)

 

ΜΕΡΟΣ Ζ’

Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και συγκεκριμένα, προβλέπονται τα ακόλουθα: 

-η δυνατότητα παράτασης του εθνικού πλαισίου ωραρίου εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων, κατά μία (1) ώρα από Δευτέρα έως Παρασκευή και κατά δύο (2) ώρες το Σάββατο και η υποχρέωση λειτουργίας των εν λόγω καταστημάτων, τις Κυριακές είτε για όλη την Επικράτεια είτε για μέρος αυτής

-η δυνατότητα επίταξης κινητών που εμπίπτουν στην έννοια του ειδικού νοσοκομειακού εξοπλισμού, των μέσων ατομικής προστασίας και των φαρμάκων,

-η απαγόρευση της συνομολόγησης ή της λήψης περιουσιακών ωφελημάτων που αφορούν στην πώληση οποιοσδήποτε αγαθού ή υπηρεσίας που είναι απαραίτητο για την υγεία, τη διατροφή, τη διαβίωση, τη μετακίνηση και την ασφάλεια του καταναλωτή (φαρμακευτικά προϊόντα, τεστ ανίχνευσης ιού, μέσα ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής κ.λπ.). Στους παραβάτες επιβάλλεται, με υ,α., πλην της σύστασης, πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) έως ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ,

-η υποχρέωση αποστολής δεδομένων τιμών, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής, από τις επιχειρήσεις που λειτουργούν καταστήματα υπεραγορών τροφίμων (supermarket), με ετήσιο συνολικό κύκλο εργασιών κατά το έτος 2018, άνω των ενενήντα εκατομμυρίων (90.000.000) ευρώ, ετησίως. Η μη υποβολή ή η υποβολή ανακριβούς δήλωσης επισύρει διοικητικό πρόστιμο, ύψους χιλίων (1.000) έως εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. (άρθρο 100)

2.Παρατείνεται, επίσης:

α. για διάστημα ίσο με τον χρόνο αναστολής της οικονομικής τους δραστηριότητας, η διάρκεια των επαγγελματικών μισθώσεων των επιχειρήσεων, η λειτουργία των οποίων έχει ανασταλεί με κρατική εντολή, στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό και την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού. Η εν λόγω παράταση εφαρμόζεται αναδρομικά για το διάστημα από τις 14-3-2020 και μετά, καταλαμβάνει δε όλες τις ενεργές μισθώσεις καθώς και τις μισθώσεις που έληξαν μετά από τις 7-11-2020 και μέχρι την έναρξη ισχύος των προτεινομένων ρυθμίσεων,

β. μέχρι τις 30-6-2021, η ισχύς του άρθρου 55 του ν.4758/2020, ως προς το αφορολόγητο, ανεκχώρητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, των ενισχύσεων που καταβάλλονται στις επιχειρήσεις εστίασης για την προμήθεια θερμαντικών σωμάτων εξωτερικού χώρου. (άρθρα 101 και 102)

3.Παρατείνεται από τη λήξη της μέχρι τις 30-6-2021, η διάρκεια χρηματοδότησης πράξεων που συγχρηματοδοτούνται από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία, στο πλαίσιο των Επιχειρησιακών Προγραμμέϊτων του Ε.Σ.Π.Α. 2014 - 2020 και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη χρηματοδότηση δομών, η λειτουργία των οποίων έχει ανασταλεί μερικώς ή πλήρως για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. (άρθρο 103)

 




 

 

ΜΕΡΟΣ Η'

Ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ειδικότερα:

1.α. Παρατείνεται, μέχρι 31.12.2021, το χρονικό διάστημα αδειοδότησης των κατασκευών κεραιών από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), πέραν του οποίου απομακρύνονται εντός των προβλεπομένων προθεσμιών.

β. Παρέχεται η δυνατότητα συμπλήρωσης ή/και υποβολής εκ νέου διορθωμένων αιτήσεων ή στοιχείων ή δικαιολογητικών για τη χορήγηση άδειας κατασκευής κεραίας, που έχουν κατατεθεί στην Ε.Ε.Τ.Τ. χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης αυτών είτε έχουν απορριφθεί ή επιστραφεί, κατά περίπτωση. Στην περίπτωση αιτήσεων που έχουν απορριφθεί από την Ε.Ε.Τ.Τ., για την εκ νέου κατάθεσή τους καταβάλλεται το προβλεπόμενο διοικητικό τέλος (120 ευρώ).

Η εν λόγω δυνατότητα παρέχεται μέχρι τις 30.9.2021 και μπορεί να παρατείνεται, με υπουργική απόφαση, έως έξι (6) μήνες.

γ. Η ανωτέρω δυνατότητα ισχύει και για κατασκευές κεραιών για τις οποίες εκκρεμεί αίτηση μεταβίβασης άδειας, οι κάτοχοι των οποίων υποχρεούνται να υποβάλουν έως τις 30.9.2021, κατά περίπτωση, αίτημα τροποποίησης της άδειας κατασκευής κεραίας ή δήλωση στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Υτιοβολής Αιτήσεων Κατασκευών Κεραιών (Σ.ΗΛ.Υ.Α.) ή αίτημα χορήγησης έκδοσης άδειας κατασκευής κεραίας, καταβάλλοντας σύμφωνα με τα προβλεπόμενα (άρθρο 34 παρ.2 του ν,4635/2019) στην Ε.Ε.Τ.Τ. το αντίστοιχο πρόστιμο και το αντίστοιχο ποσό για τη διενέργεια ελέγχου από την Εθνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (Ε.Ε.Α.Ε.).(άρθρο 104)

2.Παρέχεται η δυνατότητα διεκπεραίωσης των φακέλων αδειοδότησης

κατασκευών κεραιών, που έχουν κατατεθεί στις Υπηρεσίες Δόμησης πριν την έναρξη ισχύος του ν.4635/2019 (30.10.2019), με το προγενέστερο καθεστώς (άρθρο 30 του ν.4070/2012).(άρθρο 105)

3.Παρατείνεται, μέχρι τις 30.6.2021, η προθεσμία:

α. υποβολής δήλωσης υφιστάμενων κεραιών ραδιοφωνικών σταθμών που δεν δηλώθηκαν εμπρόθεσμα και συνεχίζουν τη λειτουργία τους έως την αδειοδότηση των κατασκευών των κεραιών αυτών (άρθρο 39 παρ.6 του ν.4635/2019) [καταβολή στην Ε.Ε.Τ.Τ, προστίμου ύψους διακοσίων (200) ευρώ για κάθε δήλωση],

β. κατάθεσης στο Σ.ΗΛ.Υ.Α., της δήλωσης από τους αδειοδοτημένους παρόχους δικτύου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής με το συγκεκριμένο περιεχόμενο (γεωγραφικό στίγμα, συχνότητα εκπομπής, απόσπασμα δορυφορικού χάρτη με τη θέση του κεραιοσυστήματος κ.λπ.). (άρθρο 106)

Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συγκεκριμένα, προβλέπονται τα ακόλουθα:

Ι.α. Θεσπίζεται η υποχρέωση διεξαγωγής αρχαιρεσιών, το αργότερο μέχρι τις 31-5-2021, για την ανάδειξη καταστατικών οργάνων των ειδικότερα αναφερόμενων περιπτώσεων αθλητικών ομοσπονδιών.

β. Παρατείνεται από τη λήξη της μέχρι τις 31-5-2021, η θητεία της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού (άρθρο 77 του ν.2725/1999).

γ. Χορηγείται στους αθλητές που συμμετέχουν αποδεδειγμένα σε Ολυμπιακούς Αγώνες ή Παγκόσμια Πρωταθλήματα, αναβολή κατάταξης έως τις 31 Δεκεμβρίου του έτους διεξαγωγής αυτών, εφόσον η νόμιμη παραμονή τους εκτός Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.) έληξε το προηγούμενο έτος.

(άρθρα 107 και 108)

 

ΜΕΡΟΣ Θ

Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συγκεκριμένα, προβλέπονται τα ακόλουθα:

1.α. Θεσπίζεται η υποχρέωση διεξαγωγής αρχαιρεσιών, το αργότερο μέχρι τις  31-5-2021, για την ανάδειξη καταστατικών οργάνων των ειδικότερα αναφερόμενων περιπτώσεων αθλητικών ομοσπονδιών.

β. Παρατείνεται από τη λήξη της μέχρι τις 31-5-2021, η θητεία της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού (άρθρο 77 του ν.2725/1999).

γ. Χορηγείται στους αθλητές που συμμετέχουν αποδεδειγμένα σε Ολυμπιακούς Αγώνες ή Παγκόσμια Πρωταθλήματα, αναβολή κατάταξης έως τις 31 Δεκεμβρίου του έτους διεξαγωγής αυτών, εφόσον η νόμιμη παραμονή τους εκτός Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.) έληξε το προηγούμενο έτος. (άρθρα 107 και 108)

2.α. Καταβάλλεται, κατά το έτος 2021, ποσό τεσσάρων εκατομμυρίων (4.000.000) ευρώ, ως εφάπαξ παροχή οικονομικής ενίσχυσης των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων, που είναι εγγεγραμμένα στο σχετικό ηλεκτρονικό μητρώο, προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις της προσωρινής αναστολής λειτουργίας τους λόγω της πανδημίας.

β. Το προαναφερόμενο ποσό οικονομικής ενίσχυσης καταβάλλεται κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων περί οικονομικής ενίσχυσης των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων (άρθρα 7 παρ.7, 50 και 51 του ν.2725/1999), είναι δε αφορολόγητο και ακατάσχετο στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση και σε τέλος χαρτοσήμου, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το υπόλοιπο Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία και τα πιστωτικά ιδρύματα.

γ. Παρέχεται εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, με κ.υ.α., των κριτηρίων καταβολής, των κατηγοριών των δικαιούχων αθλητικών σωματείων, του τρόπου υπολογισμού και του ακριβούς διανεμητέου ποσού ανά κατηγορία δικαιούχου, του χρόνου και του τρόπου καταβολής κ.λπ.

Με την ίδια ή με όμοια κ.υ.α., μπορεί να αυξηθεί το ποσό της εν λόγω οικονομικής ενίσχυσης. (άρθρο 109)

 

ΜΕΡΟΣ Ι

Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού και συγκεκριμένα, προβλέπονται τα ακόλουθα:

1. Παρέχεται εξουσιοδότηση για τον ορισμό, με κ.υ.α., διαπιστευμένου από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.) φορέα της γενικής κυβέρνησης, ως φορέα εκπόνησης και υλοποίησης του εθνικού συστήματος

ελέγχου, επιθεώρησης και πιστοποίησης της εφαρμογής από τις τουριστικές επιχειρήσεις των μέτρων προστασίας κατά του κορωνοϊού. (άρθρο 110)

2.α. Είναι δυνατή, με υ.α. και κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, η μίσθωση με απευθείας ανάθεση, κύριων ή μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας που συνδέονται με την αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Ορίζεται η 31η-10-2021 ως η καταληκτική ημερομηνία του χρόνου διάρκειας των προαναφερομένων μισθώσεων και το Υπουργείο Τουρισμού ως ο φορέας ανάληψης των σχετικών δαπανών.

β. Καταβάλλεται, από το Υπουργείο Τουρισμού πρόσθετη οικονομική αποζημίωση εφόσον συνεχίσουν να διαμένουν πρόσωπα στα ως άνω καταλύματα πέραν της 31η-10-2021 και μέχρι τη συμπλήρωση των αναγκαίων ημερών διαμονής που έχουν ορισθεί για το καθένα εξ αυτών από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές για την πρόληψη και αντιμετώπιση του κορωνοϊού.

Τα ποσά της εν λόγω αποζημίωσης είναι αφορολόγητα, ανεκχώρητα και ακατάσχετα στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης, δεν υπόκεινται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύονται και δεν συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

γ. Με κ.υ.α. καθορίζονται ο χρόνος μίσθωσης, ο τρόπος αποζημίωσης, κ.λπ.

δ. Παρέχεται η δυνατότητα μίσθωσης, με υ.α. και πάντως όχι πέραν της 15ης-5~2021, των οριζόμενων καταλυμάτων που βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων των Δήμων Θήρας, Κω και Ζακύνθου και εντός των Περιφερειακών Ενοτήτων Κέρκυρας, Χανίων και Ηρακλείου, για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών δημόσιας υγείας που συνδέονται με την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Οι δαπάνες των εν λόγω συμβάσεων θα βαρύνουν τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού.(άρθρο 111)

 

ΜΕΡΟΣ ΙΑ'

Περιλαμβάνονται λοιπές ρυθμίσεις και συγκεκριμένα:

1.Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων (Φαράγγι της Σαμαριάς).(άρθρο 112)

2.Ρυθμίζονται θέματα του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και ειδικότερα, παρατείνεται, μέχρι τις 30.6.2021, η ισχύς των συμβάσεων εργασίας ι.δ.ο.χ. έκτακτου προσωπικού στις κάθε είδους δομές φιλοξενίας μεταναστών, για την κάλυψη έκτακτων αναγκών του εν λόγω Υπουργείου. Κενές θέσεις που δεν καλύπτονται μέχρι την έναρξη ισχύος των προτεινομένων ρυθμίσεων, αποκλειστικά από τις εν λόγω συμβάσεις εργασίας, αναπληρώνονται από τους επιτυχόντες κατά σειρά κατάταξης, σύμφωνα με τους οριστικούς πίνακες κατάταξης.

Παρατείνεται, επίσης, μέχρι τις 30.6.2021, η ισχύς των δελτίων αιτούντων διεθνή προστασία, ανεξαρτήτως του χρόνου λήξης αυτών. (άρθρο 113)

 

 

Κατεβάστε εδώ το Σχέδιο Νόμου

 

 





 

Έχει διαβαστεί 3588 φορές