Νέα Προθεσμία εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Τροπολογία)
Επίσης Αλλαγές στην οργανωτική δομή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών
Κατατέθηκε στη Βουλή Τροπολογία με την οποία τροποποιούνται - συμπληρώνονται διατάξεις του ν.5005/2022 σχετικά με τη διαδικασία πρώτης εγγραφής ή την ανανέωσης εγγραφής επιχείρησης ηλεκτρονικού τύπου στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου (Μ.Η.Τ.).
Με την ίδια τροπολογία προβλέπονται επίσης τα ακόλουθα:
1.Ρυθμίζονται θέματα προσωπικού της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (Ε.Υ.Π.) με τροποποίηση του άρθρου 74 του ν. 4873/2021 και του άρθρου 11 του ν.3649/2008 αντίστοιχα και συγκεκριμένα, προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
α. Καταργούνται, αναδρομικά από την έναρξη ισχύος του ν.4873/2021, οι οργανωτικές δομές της εν λόγω υπηρεσίας και μεταφέρονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη οι εβδομήντα οκτώ (78) οργανικές θέσεις αυτών, οι οποίες κατανέμονται σε Κεντρικές ή Περιφερειακές Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας που ασκούν αρμοδιότητες δημόσιας ή κρατικής ασφάλειας ή μετανάστευσης και σε υποστηρικτικές τους δομές.
Καθορίζονται τα σχετικά με την τοποθέτηση και τα καθήκοντα του μετατασσόμενου, από τις καταργούμενες δομές, προσωπικού στις ανωτέρω Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας.
β. Εισάγονται ρυθμίσεις αναφορικά με το ωράριο εργασίας του πολιτικού και ένστολου προσωπικού της Ε.Υ.Π., το οποίο καθορίζεται με απόφαση του Διοικητή της Ε.Υ.Π. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η διάθεση για εργασία του εν λόγω προσωπικού και πέραν του νόμιμου αριθμού των ωρών εργασίας.
2.Προβλέπεται δυνατότητα ελέγχου και εκκαθάρισης σε πραγματικό χρόνο, των οριζόμενων δαπανών υγείας, από ιδιωτικούς ελεγκτικούς φορείς, τηρουμένων, σε κάθε περίπτωση, των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.
3.Προβλέπεται εφεξής ο καθορισμός με κ.υ.α. των φορέων υλοποίησης της δράσης δημόσιας υγείας «Προληπτικές Διαγνωστικές Εξετάσεις για τον Καρκίνο του Τραχήλου της Μήτρας» [Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) είχε οριστεί ως αποκλειστικός φορέας υλοποίησης της δράσης], Η εν λόγω δράση χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (παρ.11 άρθρου 36 ν.4958/2022).
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ / ΠΡΟΣΘΗΚΗ
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ
«Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής
Διακυβέρνησης»
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Άρθρο 1
Προθεσμία εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 14 ν. 5005/2022 - Προσαρμογή των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού τύπου στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου - Μεταβατική διάταξη - Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 28 ν. 5005/2022
1.Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 5005/2022 (Α' 236), περί της διαδικασίας εγγραφής και ανανέωσης εγγραφής στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου, οι λέξεις «από την 1η Μαΐου μέχρι την 31η Μάϊου κάθε έτους» αντικαθίστανται από τις λέξεις «από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε έτους» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Για την πρώτη εγγραφή ή την ανανέωση της εγγραφής στο Μ.Η.Τ. η επιχείρηση ηλεκτρονικού τύπου υποβάλλει αίτηση στο Τμήμα Μητρώων και Διαφάνειας της Γ.Γ.Ε.Ε. από την 1η Σεπτεμβρίου μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Με την αίτηση για πρώτη εγγραφή στο Μ.Η.Τ. η επιχείρηση ηλεκτρονικού τύπου συνυποβάλλει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά των παρ. 2 και 3 του άρθρου 10, όπως αυτά καθορίζονται στην απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 27. Εφόσον από τα δικαιολογητικά που προσκομίζονται διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις, η επιχείρηση εγγράφεται στο Μ.Η.Τ. Αν δεν πληρούνται, το Τμήμα Μητρώων και Διαφάνειας της Γ.Γ.Ε.Ε. αποστέλλει στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει η εν λόγω επιχείρηση αίτημα υποβολής των δικαιολογητικών που ελλείπουν. Η επιχείρηση οφείλει να υποβάλλει, εντός δέκα (10) ημερών από την ημερομηνία αποστολής του αιτήματος, τα σχετικά δικαιολογητικά. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, το αίτημα εγγραφής απορρίπτεται, με απόφαση της αρμόδιας Διεύθυνσης Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης της Γ.Γ.Ε.Ε.».
2.Στην παρ. 2 του άρθρου 28 του ν. 5005/2022, περί των μεταβατικών διατάξεων του Μέρους Β' του νόμου αυτού, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) το δεύτερο εδάφιο καταργείται, β) προστίθενται εδάφια, δεύτερο, τρίτο και τέταρτο, και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Για την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, ηλεκτρονικός τύπος, ο οποίος ήδη λειτουργεί κατά την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του Μ.Η.Τ, δύναται να υποβάλλει αίτηση εγγραφής εντός τριάντα (30) ημερών από την έναρξη λειτουργίας του. Επιχειρήσεις ηλεκτρονικού τύπου που υπέβαλαν κατά τα ανωτέρω αίτηση εγγραφής τους στο Μ.Η.Τ., χωρίς να πληρούν το σύνολο των προϋποθέσεων του άρθρου 10 κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησής τους, δύνανται να συμπληρώσουν αυτή, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την ενημέρωσή τους από το Τμήμα Μητρώων και
Διαφάνειας της Διεύθυνσης Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης της Γ.Γ.Ε.Ε., μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη δηλωθείσα ηλεκτρονική τους διεύθυνση. Σε περίπτωση που η ανωτέρω προθεσμία παρέλθει άπρακτη, η αίτησή τους απορρίπτεται. Επιχειρήσεις ηλεκτρονικού τύπου που δεν έχουν αιτηθεί να πιστοποιηθούν στο Μ.Η.Τ. έως τις 31 Μαρτίου 2024 ή η αίτησή τους απορρίφθηκε κατά το προηγούμενο εδάφιο, δύνανται, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 10, να υποβάλλουν αίτηση, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, για την εγγραφή τους σε αυτό από τις 8 Απριλίου 2024 έως τις 18 Απριλίου 2024.».
Άρθρο 2
Ρύθμιση για προσωπικό προερχόμενο από την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών - Τροποποίηση άρθρου 74 ν. 4873/2021
1.Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 74 του ν. 4873/2021 (Α' 248), περί της μετάταξης προσωπικού ορισμένων διευθύνσεων της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών σε κεντρικές ή περιφερειακές υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, αντικαθίστανται και το άρθρο 74 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 74
Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (Ε.Υ.Π.)
1.Η Υποδιεύθυνση Γ της Διεύθυνσης Β1 Συλλογής και Ανάλυσης Πληροφοριών (Δ.ΣΥ.Α.Π-Β) της υποπερ. αγ1 της περ. α1 και οι οργανωτικές δομές της Υποδιεύθυνσης Γ' στις Περιφερειακές Μονάδες Υποστήριξης της υποπερ. βα' της περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. 1/2017 (Α' 2) καταργούνται. Οι εβδομήντα οκτώ (78) οργανικές θέσεις, που έχουν κατανεμηθεί στην Υποδιεύθυνση Γ’ της Διεύθυνσης Β' Συλλογής και Ανάλυσης Πληροφοριών (Δ.ΣΥ.Α.Π-Β) και στις οργανωτικές δομές της Υποδιεύθυνσης Γ' στις Περιφερειακές Μονάδες Υποστήριξης σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό και τον συνημμένο σε αυτόν Πίνακα Σύνθεσης και Κατανομής του Προσωπικού της Ε.Υ.Π., μεταφέρονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και κατανέμονται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου, σε Κεντρικές ή Περιφερειακές Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας που ασκούν αρμοδιότητες δημόσιας ή κρατικής ασφάλειας ή μετανάστευσης και σε υποστηρικτικές τους δομές. Το προσωπικό που υπηρετεί στην Υποδιεύθυνση Γ της Διεύθυνσης Β1 Συλλογής και Ανάλυσης Πληροφοριών (Δ.ΣΥ.Α.Π-Β) και στις οργανωτικές δομές της, όπως εξειδικεύονται στον Εσωτερικό Κανονισμό και τον συνημμένο σε αυτόν Πίνακα Σύνθεσης και Κατανομής του Προσωπικού της Ε.Υ.Π., μετατάσσεται στις Κεντρικές ή Περιφερειακές Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας του προηγούμενου εδαφίου.
2.Το μετατασσόμενο προσωπικό τοποθετείται στις Κεντρικές ή Περιφερειακές Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας της παρ. 1, ανάλογα με την ειδικότητα και βάσει των τυπικών προσόντων που διαθέτει κατά τον χρόνο μετάταξής του, σε αντίστοιχης κατηγορίας και εκπαιδευτικής βαθμίδας θέσεις και σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 50/2001 (Α1 39) με τον ίδιο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο που κατείχε στην Υπηρεσία προέλευσης. Το προσωπικό ασκεί καθήκοντα αντίστοιχα των θέσεων που κατείχε, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης. Για τη μετάταξη του προσωπικού εκδίδεται απόφαση του Υπουργού
Προστασίας του Πολίτη, η οποία δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 17 του ν. 3649/2008 (Α1 39). Για την τοποθέτηση του προσωπικού στις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας της παρ. 1 εκδίδεται απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, λαμβανομένων υπόψη των δηλώσεων προτίμησής του ανά περιφερειακή ενότητα.
3.Το προσωπικό που μετατάσσεται σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 μισθοδοτείται από την Ελληνική Αστυνομία. Στην περίπτωση που για το μετατασσόμενο προσωπικό προκύπτουν χαμηλότερες μηνιαίες αποδοχές σε σχέση με τις μηνιαίες αποδοχές της Υπηρεσίας προέλευσης, η διαφορά διατηρείται ως προσωπική σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 27 του ν. 4354/2015 (Α1 176). Το ως άνω προσωπικό διατηρεί το συνταξιοδοτικό και ασφαλιστικό καθεστώς που είχε μέχρι την ημερομηνία μετάταξης.
4.Οι απαιτούμενες πιστώσεις για τη συνολική μισθοδοσία του μετατασσόμενου προσωπικού για το τρέχον έτος 2021, καθώς και για το έτος 2022 μεταφέρονται από την Ε.Υ.Π. στην Ελληνική Αστυνομία.».
2. Η ισχύς της παρ. 1 αρχίζει από την 16η.12.2021, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4873/2021.
Άρθρο 3
Ωράριο εργασίας του προσωπικού της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 11 του ν. 3469/2008
Στο άρθρο 11 του ν. 3649/2008 (Α' 39), περί του οργανισμού της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, προστίθεται παρ. 5 ως εξής:
«5. Το πολιτικό και ένστολο προσωπικό της Ε.Υ.Π. δύναται να διατίθεται για εργασία σε ώρες και ημέρες διάφορες του ισχύοντος ωραρίου εργασίας του προσωπικού των Δημοσίων Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις λειτουργικές ανάγκες της Υπηρεσίας. Το πολιτικό και ένστολο προσωπικό της Υπηρεσίας δύναται να διατίθεται για εργασία και πέραν του νόμιμου αριθμού των ωρών εργασίας, εφόσον υφίσταται έκτακτη ανάγκη. Με απόφαση του Διοικητή της Ε.Υ.Π. καθορίζεται το ωράριο εργασίας του πολιτικού και ένστολου προσωπικού.».
Άρθρο 4
Κλινικός και διοικητικός έλεγχος και εκκαθάριση δαπανών υγείας σε πραγματικό χρόνο -Αντικατάσταση περ. γ) παρ. 7 άρθρου 90 ν. 4368/2016
Η περ. γ) της παρ. 7 του άρθρου 90 του ν. 4368/2016 (Α' 21), περί του ελέγχου και της εκκαθάρισης των δαπανών των παροχών υγείας, αντικαθίσταται ως εξής:
«γ) Με απόφαση του Υπουργού Υγείας κατόπιν εισήγησης του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., δύνανται να εξαιρούνται από την περ. β) του παρόντος κατηγορίες παροχών υγείας και παροχών υγείας, προκειμένου οι εν λόγω δαπάνες να ελέγχονται και να εκκαθαρίζονται σε πραγματικό χρόνο από ιδιωτικούς ελενκτικούς φορείς που ειδικεύονται στον κλινικό έλεγχο και στον έλεγχο δαπανών υγείας.
Με απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δύνανται να ανατίθενται ο κλινικός, διοικητικός έλεγχος και η εκκαθάριση των δαπανών υγείας που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της υπουργικής απόφασης του πρώτου εδαφίου σε ιδιωτικούς ελεγκτικούς φορείς που εξειδικεύονται στον κλινικό έλεγχο και στον έλεγχο δαπανών υγείας, τηρουμένων των διατάξεων περί δημοσίων συμβάσεων, έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.
0 κλινικός και διοικητικός έλεγχος σε πραγματικό χρόνο (real-time audit), καθώς και η εκκαθάριση των δαπανών που προβλέπονται στην υπουργική απόφαση του πρώτου εδαφίου διεξάγονται τόσο κατά την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια λήψης των παροχών υγείας. Αντικείμενο ελέγχου αποτελεί ιδίως η συμμόρφωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με τους όρους του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας του Οργανισμού και των συμβάσεων των παροχών υγείας με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..
Ο κλινικός έλεγχος συνίσταται στην τεκμηρίωση της ιατρικής αναγκαιότητας και καταλληλότητας της λήψης των παροχών υγείας βάσει των παραδοχών της διεθνούς ιατρικής πρακτικής και δεοντολογίας. Ο διοικητικός έλεγχος KOL η εκκαθάριση συνίσταται στον έλεγχο της νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών και στην επαλήθευση της τήρησης των τιμών αποζημίωσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Για τον σκοπό του κλινικού και διοικητικού ελέγχου, ο ιδιωτικός ελεγκτικός φορέας του δευτέρου εδαφίου συστήνει ηλεκτρονικό φάκελο αποζημίωσης, ο οποίος λειτουργεί στα πληροφοριακά συστήματα του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., στα οποία ο ιδιωτικός ελεγκτικός φορέας αποκτά, μέσω του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., διαβαθμισμένη πρόσβαση. Ο ηλεκτρονικός φάκελος αποζημίωσης περιέχει κάθε αναγκαίο στοιχείο τεκμηρίωσης του ελέγχου παροχής υπηρεσιών υγείας και ιδίως προσωπικά ιατρικά και οικονομικά δεδομένα που σχετίζονται με τη δαπάνη της παροχής υγείας, σε συμμόρφωση με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) και τις προβλέψεις της ελληνικής νομοθεσίας.
Το ύψος της αποζημίωσης του παρόχου υπηρεσιών υγείας προσδιορίζεται βάσει του κλινικού και διοικητικού ελέγχου που διενεργείται από ελεγκτικό φορέα του δευτέρου εδαφίου.
Το τελικό πόρισμα του ιδιωτικού ελεγκτικού φορέα ανά περιστατικό αποστέλλεται ηλεκτρονικά στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και αποτελεί προϋπόθεση για την αποζημίωση του περιστατικού. Σε περίπτωση συμφωνίας του παρόχου υπηρεσιών υγείας με τα αποτελέσματα του τελικού πορίσματος, το αποτέλεσμα ενσωματώνεται στην τελική πράξη εκκαθάρισης που εκδίδεται από την αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την αποπληρωμή του. Σε περίπτωση διαφωνίας με τα αποτελέσματα του τελικού πορίσματος, η διαφωνία επιλύεται ενώπιον της πρωτοβάθμιας Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών, η οποία αποτελείται από έναν (1) ιατρό εκπρόσωπο του ιδιωτικού ελεγκτικού φορέα και έναν (1) ιατρό εκπρόσωπο του εκάστοτε παρόχου υπηρεσιών υγείας. Το αποτέλεσμα του τελικού πορίσματος που προκύπτει με ομοφωνία, καταγράφεται σε πρακτικό και υπογράφεται και από τα δύο (2) μέλη της πρωτοβάθμιας Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών, είναι δεσμευτικό για τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και ενσωματώνεται στο πληροφοριακό του σύστημα και στην τελική πράξη εκκαθάρισης που εκδίδεται από την αρμόδια Υπηρεσία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την αποπληρωμή. Αν δεν υπάρξει συμφωνία των μελών της πρωτοβάθμιας Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών, τα μέλη αυτά διατυπώνουν αιτιολογημένα τη γνώμη τους σε πρακτικό, που υπογράφεται από κοινού, και η υπόθεση παραπέμπεται σε τριμελή δευτεροβάθμια Επιτροπή Επίλυσης Διαφορών στην οποία συμμετέχουν ιατροί των δύο (2) μερών και ένας (1) ιατρός εγνωσμένου κύρους που προέρχεται από τον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος είναι αποδεκτός από τα δύο (2) μέρη. Η διαφωνία επιλύεται με πλειοφηφία. Το μέρος του οποίου η αιτιολόγηση απορρίφθηκε, καταβάλλει την αμοιβή του ιατρού εγνωσμένου κύρους για την επανεξέταση του περιστατικού.
Το οριστικό αποτέλεσμα της πρωτοβάθμιας Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών και το οριστικό αποτέλεσμα της δευτεροβάθμιας Επιτροπής δεν υπόκεινται σε ένσταση ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων της παρ. 7Α και αποτελούν το οριστικό ποσό αποζημίωσης του παρόχου υπηρεσιών υγείας, το οποίο ενσωματώνεται στην τελική πράξη εκκαθάρισης που εκδίδεται από την αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την αποπληρωμή του.
Μετά από τον οριστικό προσδιορισμό του ποσού αποζημίωσης των δαπανών υγείας εφαρμόζονται οι διατάξεις περί μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback) και περί εκπτώσεων (rebate), καθώς και οι κατ' εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες κανονιστικές πράξεις.
Στις κατηγορίες παροχών και παροχών υγείας που ελέγχονται και εκκαθαρίζονται σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τα ανωτέρω, δεν εφαρμόζονται οι πάσης φύσεως διαδικασίες ιατρικών εγκρίσεων και προεγκρίσεων από ελεγκτικά όργανα του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. που προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις, στις κατ' εξουσιοδότηση εκδοθείσες κανονιστικές πράξεις ή σε οδηγίες του Οργανισμού, με την επιφύλαξη της αρμοδιότητας του Ανώτατου Υγειονομικού Συμβουλίου, ως προς την ιατρική αναγκαιότητα.
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. διατηρεί την εποπτεία του ελέγχου σε πραγματικό χρόνο και της εκκαθάρισης των δαπανών υγείας από τον ιδιωτικό ελεγκτικό φορέα του δευτέρου εδαφίου, μέσω της αξιολόγησης των διενεργούμενων από τον φορέα κλινικών και διοικητικών ελέγχων στη βάση στατιστικών δεδομένων και βασικών δεικτών ποιότητας (Key Performance Indicators- KPIs) που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και του ιδιωτικού ελεγκτικού φορέα.
Με απόφαση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ορίζονται ειδικότερα τα θέματα της διαδικασίας εκκαθάρισης, της τροποποίησης των όρων των συμβάσεων των παροχών υγείας και της διενέργειας της εποπτείας του ιδιωτικού ελεγκτικού έργου από τις υπηρεσίες του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. καθώς και τεχνικά θέματα που άπτονται της διαβαθμισμένης πρόσβασης των παροχών υγείας.».
Άρθρο 5
Φορείς υλοποίησης και λοιπές τροποποιήσεις στη Δράση «Προληπτικές Διαγνωστικές Εξετάσεις για τον Καρκίνο του Τραχήλου της Μήτρας» - Τροποποίηση παρ. 3,10,10Α και 11 άρθρου 36 ν. 4958/2022
Στο άρθρο 36 του ν. 4958/2022 (Α' 142), περί υλοποίησης της δράσης δημόσιας υγείας «Προληπτικές Διαγνωστικές Εξετάσεις για τον Καρκίνο του Τραχήλου της Μήτρας» επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στην παρ. 3 η λέξη «φορέας» αντικαθίσταται από τις λέξεις «οι φορείς» και στο τέλος οι λέξεις «ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών
Υγείας» αντικαθίστανται από τη φράση «με την προβλεπόμενη στην παρ. 11 του παρόντος κοινή υπουρνική απόφαση», β) η παρ. 10 αντικαθίσταται, γ) στην παρ. 10Α γα) οι λέξεις «ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ.» αντικαθίσταται από τις λέξεις «φορέας υλοποίησης», γβ) μετά τις λέξεις «Μονάδα Φροντίδας Υγείας» προστίθενται οι λέξεις «ή από τρίτο συνεργαζόμενο με αυτήν εργαστήριο ανάλυσης», δ) στο αντικείμενο της εξουσιοδότησης του πρώτου εδαφίου της παρ. 11 προστίθενται η δυνατότητα να καθορίζονται ή να εξειδικεύονται περαιτέρω οι φορείς υλοποίησης του προγράμματος και να ορίζεται το πλαίσιο συνεργασίας των Μονάδων Φροντίδας Υγείας με τα εργαστήρια ανάλυσης, και το άρθρο 36 διαμορφώνεται ως ακολούθως:
«Άρθρο 36
Υλοποίηση δράσης δημόσιας υγείας «Προληπτικές Διαγνωστικές Εξετάσεις για τον Καρκίνο
του Τραχήλου της Μήτρας»
1.Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας καταρτίζει, συντονίζει και εποπτεύει δράση του Εθνικού Προγράμματος Προσυμπτωματικού Ελέγχου της υποπερ. ί) της περ. Β') της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4675/2020 (Α' 54) υπό τον τίτλο «Προληπτικές Διαγνωστικές Εξετάσεις για τον Καρκίνο του Τραχήλου της Μήτρας».
2.Σκοποί της Δράσης είναι η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, η βελτίωση των δεικτών της θεραπεύσιμης θνησιμότητας, καθώς και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των γυναικών.
3.Οι φορείς υλοποίησης της Δράσης, κατά την έννοια της παρ. 40 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία 119126 ΕΞ 2021/28.9.2021 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β' 4498), περί του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ορίζονται με την προβλεπόμενη στην παρ. 11 του παρόντος κοινή υπουργική απόφαση.
4.Ωφελούμενες της Δράσης είναι οι Ελληνίδες πολίτες και οι γυναίκες πολίτες λοιπών χωρών που διαμένουν νόμιμα στην Ελληνική Επικράτεια και πληρούν σωρευτικά τις εξής προϋποθέσεις:
α) ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα μεταξύ είκοσι ενός (21) και εξήντα πέντε (65) ετών,
β) διαθέτουν Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.),
γ) δεν έχουν υποστεί, μερική ή ολική, υστερεκτομή λόγω καρκίνου,
δ) δεν έχουν διαγνωσθεί με καρκινική νόσο του τραχήλου της μήτρας τύπου C 53.0,1, 8, 9,
ε) δεν έχουν διαγνωσθεί με καρκίνο του σώματος της μήτρας τύπου C 54.0, C 55.0,
στ) δεν έχουν διενεργήσει εξέταση PAP-TEST, κατά τα τρία (3) ημερολογιακά έτη που
προηγούνται της έναρξης υλοποίησης της Δράσης,
ζ) εφόσον ανήκουν στην ηλιακή υπό-ομάδα μεταξύ είκοσι ενός (21) και είκοσι εννέα (29) ετών, δεν έχουν διενεργήσει HPV-DNA TEST κατά τα τρία (3) ημερολογιακά έτη που προηγούνται του έτους κατά το οποίο υλοποιείται η Δράση,
η) εφόσον ανήκουν στην ηλικιακή υπό - ομάδα μεταξύ τριάντα (30) και εξήντα πέντε (65) ετών, δεν έχουν διενεργήσει HPV-DNA TEST κατά τα πέντε (5) ημερολογιακά έτη που προηγούνται του έτους κατά το οποίο υλοποιείται η Δράση.
5.α) Για τις ωφελούμενες που ανήκουν στην ηλιακή υπό - ομάδα μεταξύ είκοσι ενός (21) και είκοσι εννέα (29) ετών, η Δράση περιλαμβάνει:
αα) αυτόματη ηλεκτρονική συντανονράφηση και εκτέλεση του παραπεμπτικού προληπτικής εξέτασης PAP-TEST με δειγματοληψία σε δημόσιες ή ιδιωτικές Μονάδες Φροντίδας Υγείας, αβ) καταχώριση του αποτελέσματος στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε. («Η.Δι.Κ.Α. Α.Ε.») και ενημέρωση της ωφελούμενης για το αποτέλεσμα της προληπτικής εξέτασης,
αγ) σε περίπτωση ύπαρξης μη φυσιολογικών ευρημάτων, ηλεκτρονική συνταγογράφηση και εκτέλεση του παραπεμπτικού εξέτασης κολποσκόπησης και διενέργειας βιοψίας, β) Για τις ωφελούμενες που ανήκουν στην ηλιακή υπό-ομάδα μεταξύ τριάντα (30) και εξήντα πέντε (65) ετών, η Δράση περιλαμβάνει:
αα) Αυτόματη ηλεκτρονική συνταγογράφηση και εκτέλεση του παραπεμπτικού προληπτικής εξέτασης HPV-DNA TEST με δειγματοληψία σε δημόσιες ή ιδιωτικές Μονάδες Φροντίδας Υγείας,
αβ) καταχώριση του αποτελέσματος στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε. και ενημέρωση της ωφελούμενης για το αποτέλεσμα της προληπτικής εξέτασης,
αγ) σε περίπτωση ύπαρξης μη φυσιολογικού ευρήματος:
ί) για εύρημα θετικό στους τύπους 16 και 18, ηλεκτρονική συνταγογράφηση και εκτέλεση παραπεμπτικού εξέτασης κολποσκόπησης και διενέργειας βιοψίας ή ϋ) για εύρημα θετικό στους λοιπούς τύπους, πλην των τύπων 16 και 18, ηλεκτρονική συνταγογράφηση και εκτέλεση παραπεμπτικού εξέτασης PAP-TEST επί του υπολοίπου δείγματος. Αν κατά την εξέταση PAP-TEST διαπιστωθεί μη φυσιολογικό εύρημα, ακολουθούνται οι περιγραφόμενες στο στοιχ. ί) της υποπερ. αγ) ιατρικές πράξεις.
6.Το Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης ενημερώνει, μέσω διαλειτουργικότητας, τον Ατομικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας (Α.Η.φ.Υ.) των ωφελουμένων για το αποτέλεσμα κάθε διενεργούμενης εξέτασης.
7.Τα στατιστικά δεδομένα από την υλοποίηση της Δράσης στο σύνολο των ωφελουμένων προβάλλονται και διαδίδονται με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού για την πρόληψη του καρκίνου, με έμφαση ειδικά στην πρόληψη του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.
8.Η διακίνηση και η εκτέλεση, στο πλαίσιο της Δράσης, των άυλων παραπεμπτικών διαγνωστικών εξετάσεων διενεργούνται σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 4704/2020 (Α' 133), περί της άυλης λειτουργίας του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης φαρμάκων.
9.α) Αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας Δράσης, στο πλαίσιο εξέτασης PAP-TEST και στο πλαίσιο εξέτασης HPV-DNA TEST το κόστος της δειγματοληψίας ανέρχεται σε είκοσι πέντε (25,00) ευρώ, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης.
β) Η τιμή αποζημίωσης της διενεργούμενης εξέτασης PAP-TEST της παρ. 5 ορίζεται σε δέκα τρία ευρώ και τριάντα δύο λεπτά (13,32) σύμφωνα με το άρθρο 4 του π.δ. 157/1991 (Α' 62). γ) Η τιμή αποζημίωσης της διενεργούμενης εξέτασης HPV-DNA TEST της παρ. 5 ορίζεται σε ογδόντα ευρώ (80,00), σύμφωνα με την παρ. Δ' του άρθρου μόνου της υπό στοιχεία Α3(γ)/οικ.76492/13.10.2016 κοινής απόφασης των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Υγείας και Οικονομικών (Β' 3458), περί της κοστολόγησης και ανακοστολόγησης ιατρικών πράξεων.
δ) Αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας Δράσης, η τιμή της αποζημίωσης της κολποσκόπησης της παρ. 5 ορίζεται σε σαράντα ευρώ (40,00), κατά παρέκκλιση από της παρ. 6 του άρθρου μόνου του π.δ. 427/1991 (Α' 156), περί κοστολόγησης ιατρικών πράξεων, καθώς και κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης.
ε) Αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας Δράσης, η τιμή της αποζημίωσης της βιοψίας της παρ. 5 ορίζεται σε τριάντα ευρώ (30,00), κατά παρέκκλιση του άρθρου 4 του π.δ. 157/1991 (Α' 62), καθώς και κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης.
10.Στο πλαίσιο υλοποίησης της Δράσης, ο φορέας υλοποίησής της εκδίδει δημόσια πρόσκληση, μετά από απόφαση του Δ.Σ., καλώντας τις δημόσιες και ιδιωτικές Μονάδες Φροντίδας Υγείας, να συμμετέχουν στη Δράση.
10Α. Για την υλοποίηση της δράσης δημόσιας υγείας «Προληπτικές Διαγνωστικές Εξετάσεις για τον Καρκίνο του Τραχήλου της Μήτρας», μόνο για την εξέταση HPV-DNA TEST ο φορέας υλοποίησης αποδέχεται την αίτηση συμμετοχής της Μονάδας φροντίδας Υγείας στη δράση κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Δημόσιας Υγείας του άρθρου 10 του ν. 4675/2020 (Α' 54), αναφορικά με την πλήρωση των τεχνικών προδιαγραφών της εξέτασης HPV-DNA TEST από την αιτούσα Μονάδα Φροντίδας Υγείας ή από τρίτο συνεργαζόμενο με αυτήν εργαστήριο ανάλυσης.
11.Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύνανται να καθορίζονται, να τροποποιούνται ή να εξειδικεύονται περαιτέρω οι φορείς υλοποίησης και τα διαδικαστικά στάδια υλοποίησης της Δράσης, τα κριτήρια υπαγωγής των ωφελούμενων στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος, οι προϋποθέσεις και το πλαίσιο συμμετοχής των ωφελούμενων και των Μονάδων φροντίδας Υγείας στη Δράση, το πλαίσιο συνεργασίας των Μονάδων Φροντίδας Υγείας με τα εργαστήρια ανάλυσης, οι τιμές αποζημίωσης των ιατρικών επισκέψεων, πράξεων και εξετάσεων της παρ. 9, η διαδικασία ελέγχου, εκκαθάρισης και πληρωμής των δαπανών της παρ. 9, η χρηματοδότηση των δαπανών της παρ. 9, οι οποίες καλύπτονται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 12 της υπό στοιχεία 119126 ΕΞ 2021/28.9.2021 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β' 4498), περί του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου των Δράσεων και των Έργων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και κάθε άλλο τεχνικό ή λεπτομερειακό ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος. Στην κοινή απόφαση του πρώτου εδαφίου καθορίζονται οι λεπτομέρειες της γνωμοδοτικής διαδικασίας της παρ. 10Α, όπως ο τρόπος υποβολής των δικαιολογητικών εκ μέρους των Μονάδων Φροντίδας Υγείας για τη διαπίστωση των τεχνικών προδιαγραφών HPV-DNA TEST, τα ειδικά δικαιολογητικά που απαιτούνται και κάθε άλλο τεχνικό ή λεπτομερειακό ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.».
Κατεβάστε εδώ την Τροπολογία
Διαβάστε επίσης
- Δημοσιεύθηκε ο νόμος 5086/2024 για την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας
- Νόμος 5086/2024 - ΦΕΚ 23/Α/14-2-2024 (Κωδικοποιημένος)
- Καταργείται η ειδική εισφορά ανά θερμική μεγαβατώρα στις εταιρείες ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο
- Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις»
