Πανελλαδική εφαρμογή της Δράσης Νταντάδες της Γειτονιάς
Οι ωφελούμενοι λαμβάνουν voucher μηνιαίας ενίσχυσης έως και 500 ευρώ.
Με το άρθρο 146 του Ν.5224/2025 η Δράσης Νταντάδες της Γειτονιάς » επεκτάθηκε σε ολόκληρη τη χώρα.
Παράλληλα με το ίδιο άρθρο ενεργοποιήθηκαν μηχανισμοί πληρωμών για την εφαρμογή της Δράσης με Φορείς υλοποίησης, τη ρύθμιση των αρμοδιοτήτων των εμπλεκομένων Φορέων, για τις διαδικασίες ελέγχου και διαχείρισης, καθώς και για τη μεταφορά πόρων προς το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε.» (Ε.Δ.Υ.Τ.Ε. Α.Ε.) και την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης ΑΕ» (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Το πρόγραμμα αφορά στην κατ’ οίκον φροντίδα βρεφών και νηπίων ηλικίας από 2 μηνών έως 2,5 ετών και προβλέπει την οικονομική ενίσχυση των εργαζομένων γονέων, των μονογονέων, των αναδόχων και ιδιαίτερα των μητέρων για τη χρήση πιστοποιημένων υπηρεσιών φροντίδας των παιδιών τους.
Η εγγραφή στο Μητρώο Επιμελητών γίνεται μόνο ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα ntantades.gov.gr και η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων είναι δωρεάν. Αίτηση μπορούν να συμπληρώσουν τα άτομα που είναι ενήλικα, έχουν τυπικά προσόντα απόδειξης γνώσης κατηγορίας βρεφονηπιοκόμων, έχουν πιστοποιητικό πρώτων βοηθειών για βρέφη και παιδιά και ιατρικές γνωματεύσεις από τις ειδικότητες παθολόγου/γενικού ιατρού, δερματολόγου και ψυχολόγου.
Μέσω της εγγραφής στο Μητρώο Επιμελητών, οι ενδιαφερόμενοι και οι ενδιαφερόμενες ενισχύουν το επαγγελματικό τους προφίλ καθώς έχουν όλες τις προϋποθέσεις για να εργαστούν επίσημα και νόμιμα στον τομέα της κατ’ οίκον φύλαξης βρεφών, ενώ συμμετέχοντας στη δράση «Νταντάδες της γειτονιάς» έχουν και ασφάλιση.
Τονίζεται ακόμη ότι η εγγραφή στο Μητρώο Επιμελητών δεν αποκλείει την απασχόληση σε άλλη δομή ή βρεφονηπιακό σταθμό και οι επιμελητές/ επιμελήτριες ρυθμίζουν το ωράριο εργασίας αλλά και την αμοιβή τους κατόπιν συνεννόησης με τους γονείς.
Όσο για τα άτομα που δεν διαθέτουν πιστοποιητικό παροχής πρώτων βοηθειών σε βρέφη και παιδιά που είναι υποχρεωτικό για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν σεμινάριο του ΕΚΑΒ και να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην ιστοσελίδα ntantades.gov.gr. Στη συνέχεια οι ενδιαφερόμενοι και οι ενδιαφερόμενες θα ειδοποιηθούν για τον χρόνο και τον τόπο της εκπαίδευσής τους.
Να σημειώσουμε ότι κάθε επιμελητής/ επιμελήτρια επιτρέπεται να παρέχει τις υπηρεσίες του:
- σε ένα έως τρία παιδιά, εκ των οποίων μόνο ένα παιδί μπορεί να είναι ηλικίας κάτω των 12 μηνών
- σε ένα έως δύο παιδιά, ηλικίας κάτω των 12 μηνών.
Οι ωφελούμενοι λαμβάνουν voucher μηνιαίας ενίσχυσης, ύψους:
-500 ευρώ, εάν ο αιτών εργάζεται με πλήρη απασχόληση, είναι ελεύθερος επαγγελματίας ή αυτοαπασχολούμενος.
- 300 ευρώ, εάν ο αιτών εργάζεται μερικώς, εκ περιτροπής ή είναι εγγεγραμμένος άνεργος στη ΔΥΠΑ (η ανεργία αφορά μόνο τη μητέρα που υποβάλλει την αίτηση), ή λαμβάνει voucher από άλλη δράση για βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Διαβάστε οδηγίες εδώ για να διευκολυνθείτε στη διαδικασία υποβολής της αίτησής σας.
Το σχετικό άρθρο 146 του Ν.5224/2025 ορίζει τα εξής :
Άρθρο 146
Όργανα διοίκησης και διοικητική οργάνωση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης - Τροποποίηση άρθρου 40Ε ν. 4763/2020
Στο άρθρο 40Ε του ν. 4763/2020 (Α' 254), περί οργάνων διοίκησης και διοικητικής οργάνωσης των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στον τίτλο του άρθρου μετά τη λέξη «διοίκησης» προστίθενται οι λέξεις «και διοικητική οργάνωση», β) η υφιστάμενη ρύθμιση τίθεται ως παρ. 1, γ) προστίθεται παρ. 2, και το άρθρο 40Ε διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 40Ε
Όργανα διοίκησης και διοικητική οργάνωση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
1. Όργανα διοίκησης του Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) είναι:
α) Το Συμβούλιο του Κ.Ε.Ε.Κ. και β) ο Οργανωτικός Συντονιστής του Κ.Ε.Ε.Κ., ο οποίος προεδρεύει στο Συμβούλιο του Κ.Ε.Ε.Κ.
2. Στο Κ.Ε.Ε.Κ. λειτουργεί Γραφείο Διοίκησης και Γραμματείας με έργο τη διεξαγωγή όλων των εργασιών που αφορούν στη διοικητική λειτουργία του Κ.Ε.Ε.Κ. Ειδικότερα, στο Γραφείο αυτό υπάγονται όλα τα θέματα που έχουν σχέση με την τήρηση πρωτοκόλλου αλληλογραφίας, τη διακίνηση εγγράφων, την αρχειοθέτηση αυτών και την επιμέλεια της αλληλογραφίας του Οργανωτικού Συντονιστή, καθώς και την αναπαραγωγή των εγγράφων και του λοιπού έντυπου υλικού. Το Γραφείο Διοίκησης και Γραμματείας στελεχώνεται από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι αποσπώνται, ύστερα από αίτησή τους, για την άσκηση διοικητικού έργου.»
Διαβάστε επίσης
- Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΚΟΙΣΟ/7919/2024 - ΦΕΚ 6985/Β/19-12-2024
- Κοινή Υπουργική Απόφαση 68578/2023 - ΦΕΚ 4703/Β/24-7-2023
- Κοινή Υπουργική Απόφαση 39265/2023 - ΦΕΚ 2543/Β/18-4-2023
- Κοινή Υπουργική Απόφαση 106312/2022 - ΦΕΚ 5826/Β/16-11-2022
- Επεκτείνεται σε 28 νέους δήμους το πρόγραμμα Νταντάδες της Γειτονιάς
- Υπουργική Απόφαση 83413/2022 - ΦΕΚ 4930/Β/21-9-2022
- Νταντάδες της Γειτονιάς: Ανοίγει στις 29/3 η πλατφόρμα - Ποια τα δικαιολογητικά
- Κοινή Υπουργική Απόφαση 26460/2022 - ΦΕΚ 1328/Β/22-3-2022
- Κοινή Υπουργική Απόφαση 6457/2022 - ΦΕΚ 205/Β/27-1-2022 (Κωδικοποιημένη)