x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

ΕΦΚΑ: Πώς γινεται η απογραφή ασφαλισμένου.

Τα δικαιολογητικά – Πώς βρίσκουμε τον Αριθμό Μητρώου

Κάθε πρόσωπο που αναλαμβάνει για πρώτη φορά εργασία ασφαλιστέα στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ ή στην ασφάλιση φορέων, κλάδων ή λογαριασμών των οργανισμών κοινωνικής πολιτικής, τις εισφορές των οποίων εισπράττει ή συνεισπράττει το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ (άμεσα ασφαλισμένοι) πρέπει να εγγραφεί στο Μητρώο Ασφαλισμένων, για να του αποδοθεί Αριθμός Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ)

Στο Μητρώο Ασφαλισμένων του Ιδρύματος πρέπει επίσης να εγγράφονται:

  • οι έμμεσα ασφαλισμένοι (προστατευόμενα μέλη) που δικαιούνται για πρώτη φορά ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (π.χ. νεογέννητα τέκνα άμεσα ασφαλισμένου στο ΙΚΑ – ΕΤΑΜ με ασφαλιστική ικανότητα) ή ανανεώνεται αντίστοιχο δικαίωμά τους,
  • όσες/οι υποβάλουν αίτημα απονομής σύνταξης από το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ λόγω θανάτου,
  • τα μέλη οικογενείας (έμμεσα ασφαλισμένοι) προσώπου, που υποβάλει αίτημα για απονομή σύνταξης από το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ ή τα ενταχθέντα ασφαλιστικά ταμεία, εφόσον γι’αυτά δικαιούται προσαύξηση στη σύνταξή του,
  • οι έμμεσα ασφαλισμένοι για τους οποίους υποβάλλεται αίτημα χορήγησης παραπληγικού επιδόματος.

Η απογραφή – μέχρι στιγμής και εν αναμονή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας-  διενεργείται στην υπηρεσία Μητρώου οποιουδήποτε Υποκαταστήματος του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, χωρίς την υποβολή αίτησης (και μέσω ΚΕΠ)

 

Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει:

  • να επιδείξει έγκυρο αποδεικτικό των ατομικών του στοιχείων (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, δελτίο ταυτότητας υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ένοπλες Δυνάμεις, διαβατήριο σε ισχύ, ληξιαρχική πράξη γέννησης ή πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης εάν πρόκειται για απογραφή ανηλίκου) και να καταθέσει ένα  απλό / μη επικυρωμένο ευκρινές φωτοαντίγραφό του
  • να γνωρίζει τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ του (δεν είναι απαραίτητη η προσκόμιση αντίστοιχων εγγράφων). Ο ΑΦΜ είναι αναγκαίος για πρόσωπα ηλικίας 18 ετών και άνω
  • Βεβαίωση εργοδότη από την οποία να προκύπτει η ημερομηνία έναρξης απασχόλησης – ασφάλισης
  • να διαθέτει απλό αποδεικτικό στοιχείο για τον IBAN τραπεζικού λογαριασμού, στον οποίο ο απογραφόμενος είναι πρώτος δικαιούχος
  • Λογαριασμό ΔΕΚΟ για αποδεικτικό της διεύθυνσης κατοικίας
  • να διαθέτει (προαιρετικά) απλά / μη επικυρωμένα αποδεικτικά στοιχεία για τυχόν ασφάλισή του σε άλλους ασφαλιστικούς φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής
  • σε περίπτωση που ενεργεί για την απογραφή άλλου φυσικού προσώπου, να διαθέτει σχετικό νομιμοποιητικό έγγραφο (δεν αφορά περιπτώσεις απογραφής ανήλικων τέκνων από τους γονείς τους)

Μετά την ολοκλήρωση της απογραφής εκτυπώνεται και παραδίδεται στον ενδιαφερόμενο«Βεβαίωση απογραφής φυσικού προσώπου»

Πως βρίσκουμε τον Αριθμό Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ)

Ο παρακάτω σύνδεσμος

https://www.atlas.gov.gr/ATLAS/Atlas/Login.aspx

μας οδηγεί στο ασφαλιστικό βιογραφικό Εθνικού Μητρώου Ασφάλισης ΑΤΛΑΣ

 

efka atlas asfalistiko viografiko

 

Κάθε ασφαλισμένος έχει τη δυνατότητα να δει και να εκτυπώσει το ασφαλιστικό βιογραφικό του (όπου αναφέρεται Αριθμός Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ) και ο χρόνος ασφάλισης που έχει τεκμηριώσει).

Η πρόσβαση γίνεται με τους παρακάτω τρόπους:

- με τη χρήση των κωδικών του ΤΑΧΙS της ΑΑΔΕ

- με τη χρήση κωδικών eIDAS

Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η γνώση του ΑΜΚΑ ( Έχω ΑΜΚΑ; )

πηγή: odigostoupoliti.eu

 

 

Συχνές Ερωτήσεις

 

1.Πως μπορώ να έχω πρόσβαση στο Ασφαλιστικό Βιογραφικό;

Η πρόσβαση στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ»- Ενότητα Ενιαίου Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης προϋποθέτει υψηλό βαθμό ασφάλειας και έγκυρη ταυτοποίηση του χρήστη. Για το λόγο αυτό η πρόσβαση γίνεται αποκλειστικά με κατάλληλο μηχανισμό συνδυασμού κωδικού χρήστη και συνθηματικού (Username - Password), ενώ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων αξιοποιείται η υποδομή πιστοποίησης του συστήματος ΤΑXIS της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Κατά την διαδικασία εισόδου ζητείται και ο ΑΜΚΑ του ασφαλισμένου (μοναδικό αναγνωριστικό στοιχείο στο σύστημα Ασφάλισης) που μαζί με τον ΑΦΜ και άλλα ταυτοτικά στοιχεία χρησιμοποιούνται για εξασφάλιση της αρμοδιότητας εισόδου.

2.Με τον/την σύζυγό μου έχουμε κοινούς κωδικούς TAXIS. Γιατί δεν μπορώ να δω το Ασφαλιστικό μου Βιογραφικό;

Για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων η πρόσβαση επιτρέπεται αυστηρά και μόνο στον διαπιστωμένο δικαιούχο του Λογαριασμού και απαιτείται σε περίπτωση συζύγων η χορήγηση των ειδικών στοιχείων πιστοποίησης από το σύστημα TAXIS και για τους δύο. Τα στοιχεία αυτά χορηγούνται από τις εφορίες (Δ.Ο.Υ) σύμφωνα με τον ακόλουθο σύνδεσμο (http://www.gsis.gr).

3.Πως μπορούν να διορθωθούν λανθασμένα ή ελλιπή στοιχεία που εμφανίζονται στα «Στοιχεία Ασφαλισμένου»; (π.χ. λάθος Αριθμός Ταυτότητας, Ημερομηνία Γέννησης κ.λ.π.)

Θα πρέπει να απευθυνθείτε σε ΚΕΠ για επικαιροποίησή τους στο μητρώο του ΑΜΚΑ. Η ενημέρωση θα γίνει με την αναγγελία των μεταβολών.

4.Ποιοι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης έχουν ενταχθεί στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ»;

Στο σύστημα έχουν ενταχθεί οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (ΤΑΙΣΥΤ,ΤΣΠΕΑΘ). Στο επόμενο διάστημα θα ενταχθούν το ΝΑΤ και το Δημόσιο.

5.Ποιά χρονικά διαστήματα καλύπτει η Ασφάλιση που έχει ενταχθεί στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ»;

Το σύστημα «ΑΤΛΑΣ» - Ενότητα Ενιαίου Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης καλύπτει στην πρώτη του έκδοση το χρόνο ασφάλισης από την 1/1/1994 έως σήμερα. Σταδιακά ο χρόνος ασφάλισης θα εμπλουτιστεί με στοιχεία για το διάστημα προ του 1994.

6.Ο Ενιαίος Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης αποτελεί βεβαίωση χρόνου ασφάλισης;

Ο Λογαριασμός απεικονίζει ενιαία τα στοιχεία ασφάλισης στα πληροφοριακά συστήματα των ΦΚΑ που ταυτοποιήθηκαν κατά την τελευταία ενημέρωση του συστήματος «ΑΤΛΑΣ» και δεν αποτελεί βεβαίωση χρόνου ασφάλισης.

7.Έχω ασφάλιση σε Φορέα ο οποίος δεν εμφανίζεται στο Ασφαλιστικό μου Βιογραφικό.

Εφόσον ο Φορέας έχει ενταχθεί στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» θα πρέπει να απευθυνθείτε στην υπηρεσία Μητρώου του και να επιβεβαιώσετε ότι έχουν καταχωρηθεί ορθά ο ΑΜΚΑ και ο ΑΦΜ σας. Τα στοιχεία που θα διορθωθούν ή συμπληρωθούν θα εμφανιστούν με την επόμενη μηνιαία ροή ενημέρωσης από τον Ασφαλιστικό Φορέα σας.

8.Σε έναν Φορέα μου λείπουν διαστήματα (χρόνος) ασφάλισης.

Ο χρόνος ασφάλισης αναγγέλλεται στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» από τους Ασφαλιστικούς Φορείς. Η μη εμφάνιση διαστημάτων ασφάλισης δεν σημαίνει απώλεια του αντίστοιχου χρόνου και μπορεί να συμβαίνει επειδή: • Τα αντίστοιχα στοιχεία δεν είναι ακόμη καταχωρημένα μηχανογραφικά. • Η ασφάλιση δεν είναι οριστικοποιημένη (πληρωμένες εισφορές) • Τα στοιχεία βρίσκονται σε φάση ελέγχου εγκυρότητας και ταυτοποίησης. Εφόσον διαπιστώσατε ότι δεν εμφανίζεται όλος ο χρόνος ασφάλισής σας μπορείτε να απευθυνθείτε στον Ασφαλιστικό σας Φορέα για περαιτέρω πληροφορίες. Στοιχεία που θα διορθωθούν ή συμπληρωθούν θα εμφανιστούν με την επόμενη μηνιαία ροή ενημέρωσης από τον Ασφαλιστικό σας Φορέα. * Επισημάνσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ: 1. Αποδεικτικά της ασφάλισης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για περιόδους απασχόλησης μέχρι 31/12/2001 αποτελούν τα αντίστοιχα ασφαλιστικά βιβλιάρια, τα οποία οι ασφαλισμένοι πρέπει να διατηρούν μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. 2. Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορούν να ζητούν ανακεφαλαίωση του χρόνου ασφάλισής τους και να λαμβάνουν αντίστοιχη απόφαση του άρθ.47 Ν.2676/1999 από τα κέντρα ανακεφαλαίωσης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύο (2) χρόνια πριν τη συνταξιοδότησή τους. 3. Τα δεδομένα θα ενημερωθούν με άδειες και προσαυξήσεις οικοδομικών ημερομισθίων.

9.Γιατί δεν εμφανίζονται σύνολα χρόνου ασφάλισης;

Σύνολα χρόνου ασφάλισης θα προστεθούν σε μελλοντική έκδοση του συστήματος.

10.Έχω χρόνο ασφάλισης στο εξωτερικό. Γιατί δεν εμφανίζεται στο Ασφαλιστικό μου Βιογραφικό;

Ο χρόνος ασφάλισης στο εξωτερικό θα αναγγελθεί εφόσον ενταχθεί στον κύριο φορέα ασφάλισης και αναγγελθεί στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ».

11.Είμαι συνταξιούχος. Γιατί δεν μπορώ να έχω πρόσβαση στο Ασφαλιστικό μου Βιογραφικό;

Προς το παρόν έχουν εξαιρεθεί από το σύστημα «ΑΤΛΑΣ» - Ενότητα Ενιαίου Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης όσοι λαμβάνουν οποιουδήποτε είδους συνταξιοδοτική παροχή (σύνταξη, βοηθήματα, μέρισμα κ.λ.π.). Πρόσβαση θα δοθεί σε μελλοντικό χρόνο.

12.Είμαι συνταξιούχος αλλά ταυτόχρονα εργάζομαι. Γιατί δεν μπορώ να έχω πρόσβαση στο Ασφαλιστικό μου Βιογραφικό;

Προς το παρόν έχουν εξαιρεθεί από το σύστημα «ΑΤΛΑΣ» - Ενότητα Ενιαίου Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης όσοι λαμβάνουν οποιουδήποτε είδους συνταξιοδοτική παροχή (σύνταξη, βοηθήματα, μέρισμα κ.λ.π.), ανεξάρτητα από το αν ταυτόχρονα εργάζονται ή όχι. Πρόσβαση θα δοθεί σε μελλοντικό χρόνο.

13.Τι σημαίνουν οι κωδικοποιημένες πληροφορίες (π.χ. κλάδος ασφάλισης) που εμφανίζονται;

Κωδικοποιημένες πληροφορίες όπως οι κλάδοι ασφάλισης, τύποι αποδοχών κ.α. εμφανίζονται όπως αναγγέλλονται από τους Ασφαλιστικούς Φορείς και ακολουθούν την κωδικοποίηση των φορέων. Περιγραφή-επεξήγηση κωδικών θα προστεθεί σε μελλοντική έκδοση του συστήματος.

14.Πως μπορώ να έχω ενημέρωση για συνταξιοδοτικά θέματα (π.χ. πότε και με ποιές προϋποθέσεις μπορώ να πάρω σύνταξη;)

Το σύστημα «ΑΤΛΑΣ» σε 1η φάση πληροφορεί τον ασφαλισμένο για τον συνολικό μηχανογραφικά καταχωρημένο και οριστικοποιημένο χρόνο ασφάλισης ανά Φορέα και ενημερώνει τις υπηρεσίες απονομής συντάξεων των Φορέων σε περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης. Ο συντάξιμος χρόνος, η βεβαίωση χρόνου ασφάλισης και η πληροφόρηση για συνταξιοδοτικά θέματα δεν είναι επί του παρόντος αντικείμενο του συστήματος.

Πηγή:atlas.gov.gr

 

 

Έχει διαβαστεί 102993 φορές