x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση Ρ.Α.Ε. 239/2017 - ΦΕΚ 1549/Β/5-5-2017

Τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (3η Αναθεώρηση)

ΠΡΟΣΟΧΗ
Ο Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου τροποποιήθηκε, συμπληρώθηκε και αναθεωρήθηκε με την Απόφαση Ρ.Α.Ε.123/2018 - ΦΕΚ 788/Β/7-3-2018 :Τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου. (4η Αναθεώρηση)


Απόφαση Ρ.Α.Ε. 239/2017

ΦΕΚ 1549/Β/5-5-2017

Τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας

(Συνεδρίαση 16 και 17 Μαρτίου 2017)

Λαμβάνοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α’ 179) «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις», όπως ισχύει, και ιδίως του άρθρου 69 αυτού.

2. Τις διατάξεις του ν. 2773/1999 «Απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας – Ρύθμιση θεμάτων ενεργειακής πολιτικής και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 286), όπως ισχύει.

3. Τις διατάξεις του π.δ. 139/2001 «Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης της ΡΑΕ» (ΦΕΚ Α’ 121), όπως ισχύει.

4. Τις διατάξεις του ν. 3428/2005 «Απελευθέρωση αγοράς φυσικού αερίου» (ΦΕΚ Α’ 313), όπως ισχύει.

5. Την Οδηγία 2009/73/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 «Σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά Φυσικού Αερίου και την κατάργηση της Οδηγίας 2003/55/ΕΚ» (ΕΕ L 211/14.8.2009).

6. Τον Κανονισμό (ΕΚ) 715/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 «Σχετικά με τους όρους πρόσβασης στα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου και για την κατάργηση του κανονισμού  (ΕΚ) αριθ. 1775/2005 (EE L 211/14.8.2009).

7. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 984/2013 της Επιτροπής της 14ης Οκτωβρίου 2013 για τη θέσπιση κώδικα δικτύου σχετικά με μηχανισμούς κατανομής δυναμικότητας στα συστήματα μεταφοράς αερίου και για τη συμπλήρωση του κανονισμού  (ΕΚ) αριθ. 715/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (EE L 273/15.10.2013).

8. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 312/2014 της Επιτροπής της 26ης Μαρτίου 2014 για τη θέσπιση κώδικα δικτύου όσον αφορά την εξισορρόπηση του φορτίου φυσικού αερίου στα δίκτυα μεταφοράς (EE L 91/27.03.2014).

9. Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθμ. 703/2015 της Επιτροπής της 30ης Απριλίου 2015 για τη θέσπιση κώδικα δικτύου όσον αφορά τους κανόνες για τη διαλειτουργικότητα και την ανταλλαγή δεδομένων (ΕΕ L 113/1.5.2015).

10. Την υπ’ αριθμ. Δ1/Α/5346/22.03.2010 απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα «Κώδικας Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου» (ΦΕΚ Β΄379/2010) (εφεξής «Κώδικας Διαχείρισης ΕΣΦΑ»), όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. 1096/2011 (ΦΕΚ Β’ 2227/4.10.2011) και υπ’ αριθμ. 526/2013 (ΦΕΚ Β΄ 3131/09.12.2013) Αποφάσεις της ΡΑΕ.

11. Την υπ’ αριθμ. Δ1/Α/5815/30.3.2010 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κανονισμός Αδειών Φυσικού Αερίου» (ΦΕΚ Β΄ 464/19.4.2010).

12. Την υπ’ αριθμ. Δ1/Α/5816/30.3.2010 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κανονισμός Μητρώου Χρηστών ΕΣΦΑ» (ΦΕΚ Β’ 451/16.04.2010).

13. Την υπ’ αριθμ. Δ1/Α/7754/23.4.2010 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κανονισμός Μετρήσεων ΕΣΦΑ» (ΦΕΚ Β΄ 584/6.5.2010).

14. Την υπ’ αριθμ. 274/2015 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση της Έκθεσης του Διαχειριστή για την υλοποίηση προσωρινών μέτρων κατ’ εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κώδικα Εξισορρόπησης (ΕΕ) 312/2014» (ΦΕΚ Β’ 1916/08.09.2015).

15. Τις διατάξεις του Αναθεωρημένου Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (εφεξής «Κανονισμός Τιμολόγησης»), που εκδόθηκε με την υπ’ αριθμ. 339/2016 απόφαση της ΡΑΕ (ΦΕΚ Β’ 3067/26.09.2016), όπως τροποποιήθηκε με την υπ΄αριθμ. 349/2016 απόφαση της ΡΑΕ (ΦΕΚ Β’3235/7.10.2016).

16. Την υπ’ αριθμ. 352/2016 απόφαση της ΡΑΕ (ΦΕΚ Β’ 3513/01.11.2016) με θέμα «Έγκριση Τιμολογίου Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου σε εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 88 του ν.4001/2011, όπως ισχύει» (εφεξής «Νέο Τιμολόγιο Χρήσης ΕΣΦΑ»).

17. Το υπ’ αριθμ. 073645/23.06.2014 (ΡΑΕ Ι-185427/ 26.06.2014) έγγραφο του ΔΕΣΦΑ, με το οποίο ο Διαχειριστής υπέβαλε την πρότασή του για την τροποποίηση διατάξεων του Ημερήσιου Προγραμματισμού και την εισαγωγή διατάξεων για την διάθεση της υπηρεσίας αντίστροφης ροής.

18. Το υπ’ αριθμ. 074893/31.07.2014 (ΡΑΕ Ι-186701/ 04.08.2014) έγγραφο του ΔΕΣΦΑ, με το οποίο ο Διαχειριστής υπέβαλε την πρότασή του για την 3η Αναθεώρηση του Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΦΑ.

19. Το υπ’ αριθμ. 077152/29.10.2014 (ΡΑΕ Ι-189556/ 31.10.2014) έγγραφο του ΔΕΣΦΑ, για την προσθήκη διατάξεων στην ήδη υποβληθείσα πρόταση 3ης Αναθεώρησης του Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΦΑ.

20. Το υπ’ αριθμ. ΡΑΕ Ο-59995/03.11.2014 έγγραφο της ΡΑΕ σχετικά με το σχέδιο δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2014-2023.

21. Το υπ’ αριθμ. ΡΑΕ Ι-191084/18.12.2014 έγγραφο του ΔΕΣΦΑ, με το οποίο ο Διαχειριστής υπέβαλε νέα πρόταση για την 3η Αναθεώρηση του Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΦΑ.

22. Το γεγονός ότι η ΡΑΕ, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 4001/2011, στις 22.12.2014 έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το ως άνω σχέδιο τροποποιημένου Κώδικα Διαχείρισης, με καταληκτική ημερομηνία τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015.

23. Τα ακόλουθα κείμενα που υποβλήθηκαν ως σχόλια στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης, ήτοι τα με αρ. πρωτ. ΡΑΕ έγγραφα: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ (Ι-192801/16.02.2015), ΕΒΙΚΕΝ (Ι-192804/12.02.2015, ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ι-192824/16.02.2015), ΔΕΗ Α.Ε. (Ι-192828/16.02.2015), ΔΕΠΑ Α.Ε. (Ι-192835/16.02.2015), ELPEDISON POWER (I-192854/16.02.2015), ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε. (Ι-192858/16.02.2015), ΗΡΩΝ ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ Α.Ε. (Ι-192924/16.02.2015), ΕΣΑΗ (Ι-192927/16.02.2014) καθώς και υπ’ αριθ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-192860/16.02.2014 (εμπιστευτικό).

24. Το υπ’ αριθμ. ΡΑΕ Ο-61021/04.03.2015 έγγραφο της ΡΑΕ σχετικά με την Ανακατανομή ποσοτήτων σε Σημεία Εξόδου του ΕΣΦΑ.

25. Τα υπ’ αριθμ. 081824/17.03.2015 (ΡΑΕ Ι-193841/ 18.03.2015), 082410/02.04.2015 (ΡΑΕ Ι-194537/ 07.04.2015), 085371/08.07.2015 (ΡΑΕ Ι-197237/ 10.07.2015) και 092250/07.03.2016 (ΡΑΕ Ι-204449/ 11.03.2016) έγγραφα του ΔΕΣΦΑ, σχετικά με τη μεθοδολογία κατανομής ποσοτήτων φυσικού αερίου σε Σημείο Εξόδου Δικτύου Διανομής (ΣΕΔΔ).

26. Το υπ’ αριθμ. 084479/04.06.2015 (ΡΑΕ Ι-196345/ 16.06.2015) έγγραφο του ΔΕΣΦΑ, με το οποίο ο Διαχειριστής υπέβαλε μεθοδολογία καθορισμού Εγγυήσεων, ρητρών, αποζημιώσεων Συμφωνίας Σύνδεσης.

27. Το υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ο-62044/03.09.2015 έγγραφο της ΡΑΕ σχετικά με την 3η Αναθεώρηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ.

28. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-200993/25.11.2015 εισήγηση του ΔΕΣΦΑ, με την οποία ο Διαχειριστής υπέβαλε επικαιροποιημένο σχέδιο 3ης Αναθεώρησης του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ.

29. Την υπ’ αριθμ. 405/2015 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση επικαιροποιημένου σχεδίου έκτακτης ανάγκης σύμφωνα με τον Κανονισμό 994/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Οκτωβρίου 2010 σχετικά με τα μέτρα κατοχύρωσης της ασφάλειας εφοδιασμού με αέριο και την κατάργηση της οδηγίας 2004/67/ΕΚ του Συμβουλίου» (ΦΕΚ Β’ 2644/08.12.2015).

30. Το γεγονός ότι η ΡΑΕ, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της απόφασής της για την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης, στις 10.12.2015 έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το ως άνω σχέδιο τροποποίησης του Κώδικα Διαχείριση ΕΣΦΑ, καθώς και την πρόταση του Διαχειριστή επί Μεταβατικών Διατάξεων του Κώδικα, με καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2016.

31. Τα ακόλουθα κείμενα που υποβλήθηκαν ως σχόλια στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης, ήτοι τα με αρ. πρωτ. ΡΑΕ έγγραφα: ΕΒΙΚΕΝ (Ι-1203336/11.02.2016), ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε. (Ι-203666/19.02.2016), ΕΛΛΑΓΡΟΛΙΠ Α.Ε.Β.Ε (Ι-203676/19.02.2016), PROMETHEUS GAS S.A. (Ι-203677/19.02.2016), ΔΕΠΑ Α.Ε. (Ι-203679/19.02.2016), ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ (Ι-203707/19.02.2016), ΔΕΗ Α.Ε. (Ι-203712/19.02.2016), ΕΣΑΗ (Ι-203743/22.02.2016), ΗΡΩΝ ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ Α.Ε. (Ι-203750/22.02.2016) και ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ & ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Ι-203753/ 22.02.2016).

32. Την από 24.06.2016 υπογεγραμμένη Συμφωνία Συνδεδεμένου Συστήματος μεταξύ των Διαχειριστών Συστημάτων Φυσικού Αερίου Ελλάδας και Βουλγαρίας, ΔΕΣΦΑ και Bulgartransgaz αντίστοιχα, η ισχύς της οποίας έχει παραταθεί μέχρι και την 31η Μαρτίου 2017.

33. Τα ακόλουθα κείμενα που υποβλήθηκαν από το Διαχειριστή στην Αρχή κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας της πρότασης του Διαχειριστή για την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ και που αφορούν σε επιμέρους θέματα του Κώδικα: α) Το υπ’ αριθμ. ΡΑΕ Ι-209219/05.08.2016 έγγραφο με θέμα «Εγγυήσεις». β) Το υπ’ αριθμ. 095742/01.07.2016 (ΡΑΕ Ι-208021/01.07.2016) έγγραφο με θέμα «Υποβολή πρότασης τροποποίησης του Ημερήσιου Προγραμματισμού στο σχέδιο της 3ης Αναθεώρησης του Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΦΑ». γ) Το υπ’ αριθμ. ΡΑΕ Ι-209217/05.08.2016 έγγραφο με θέμα «Προτεινόμενες προσθήκες σχεδίου 3ης αναθεώρησης του Κώδικα». δ) Το υπ’ αριθμ. 099396/17.11.2016 (ΡΑΕ Ι-214402/22.11.2016) έγγραφο με θέμα «Επικαιροποίηση του σχεδίου της 3ης Αναθεώρησης του Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΦΑ». ε) Το υπ’ αριθμ. πρωτ. 099549/22.11.2016 (ΡΑΕ Ι-214882/02.12.2016) έγγραφο με θέμα «Υποβολή προτάσεων επί των Πρότυπων Συμβάσεων Πλαίσιο Μεταφοράς και ΥΦΑ». στ) Το υπ’ αριθμ. 100442/19.12.2016 (ΡΑΕ Ι-215580/20.12.2016) έγγραφο με θέμα «Επικαιροποίηση της διαδικασίας επαναγοράς Μεταφορικής Ικανότητας του σχεδίου της 3ης Αναθεώρησης του Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΦΑ».

34. Την υπ’ αριθμ. 209/2016 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Απόφαση για τη θέσπιση ρυθμίσεων που αφορούν στο Σημείο Διασύνδεσης Kulata - Σιδηρόκαστρο με ισχύ από 1.7.2016 έως 1.10.2016 και με σκοπό την πρακτική αποτελεσματικότητα της Συμφωνίας Διασυνδεδεμένου Συστήματος μεταξύ ΔΕΣΦΑ Α.Ε. και Bulgartransgaz EAD» (ΦΕΚ Β’ 1942/29.06.2016) καθώς και τις υπ’ αριθμ. αποφάσεις ΡΑΕ 337/2016 (ΦΕΚ Β’ 3179/04.10.2016), 54/2017 (ΦΕΚ Β΄469/17.02.2017) και 187/2017 (ΦΕΚ Β΄898/17.03.2017) με τις οποίες παρατάθηκε η ισχύς της ως άνω απόφασης 209/2016 έως τις 31 Μαρτίου 2017.

35. Την υπ’ αριθμ. 338/2016 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Θέσπιση προσωρινής μεθοδολογίας κατανομής ποσοτήτων φυσικού αερίου σε Σημείο Εξόδου Δικτύου Διανομής» (ΦΕΚ Β’ 4136/22.12.2016).

36. Τα κείμενα που υποβλήθηκαν στην Αρχή από συμμετέχοντες της αγοράς κατά τη διάρκεια της σύντομης συμπληρωματικής δημόσιας διαβούλευσης για την τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΦΑ που έλαβε χώρα κατά το χρονικό διάστημα από 24.01.2017 έως 31.01.2017, ήτοι τα: ΔΕΗ ΑΕ (ΡΑΕ Ι-216925/31.01.2017), ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ΑΕ (ΡΑΕ Ι-216932/01.02.2017), ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ (ΡΑΕ Ι-216926/31.01.2017), ΔΕΠΑ ΑΕ (ΡΑΕ Ι-216928/01.02.2017), ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΡΑΕ Ι-216936/01.02.2017), ΔΕΣΦΑ ΑΕ (ΡΑΕ Ι-216953/01.02.2017) και ΕΣΑΗ (ΡΑΕ Ι-216934/01.02.2017) καθώς και ΕΒΙΚΕΝ (ΡΑΕ Ι-217316/10.02.2017) και ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ (ΡΑΕ Ι-217450/14.02.2017).

37. Την υπ’ αριθμ. 589/2016 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου σύμφωνα με το άρθρο 80 παρ.8 του ν.4001/2011» (ΦΕΚ Β’ 487/20.02.2017).

38. Την υπ’ αριθμ. 518/2016 απόφαση της ΡΑΕ με θέμα «Διαδικασία δημοπρασιών για τη δέσμευση και κατανομή δυναμικότητας στο Σημείο Διασύνδεσης Kulata-Σιδηρόκαστρο για το μεταβατικό διάστημα από 1.1.2017 έως και 30.09.2017» (ΦΕΚ Β’ 3974/12.12.2016).

39. Τα συμπληρωματικά κείμενα που υποβλήθηκαν από το Διαχειριστή στην Αρχή και που αφορούν σε θέματα του Κώδικα Διαχείρισης: α) Το υπ’ αριθμ. ΡΑΕ Ι-218753/16.03.2017 έγγραφο με θέμα «Άρθρο 37.3 Κώδικα». β) Το υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-218752/16.03.2017 έγγραφο του ΔΕΣΦΑ με θέμα «Παράρτημα 2 Σύμβασης Πλαίσιο Μεταφοράς». γ) Το υπ’ αριθμ. 103143/14.03.2017 (ΡΑΕ Ι-218634/15.03.2017) έγγραφο του ΔΕΣΦΑ με θέμα «Υποβολή επικαιροποιημένων σχεδίων Συμβάσεων Μεταφοράς & ΥΦΑ».

40. Τις συναντήσεις εργασίας που έλαβαν χώρα μεταξύ της ομάδας εργασίας της ΡΑΕ και της ομάδας εργασίας του Διαχειριστή κατά το χρονικό διάστημα επεξεργασίας της πρότασης του Διαχειριστή για την από κοινού επεξεργασία των σχολίων της δημόσιας διαβούλευσης και την ανταλλαγή απόψεων για τη διαμόρφωση του τελικού σχεδίου τροποποίησης του Κώδικα Διαχείρισης.

41. Το γεγονός ότι σύμφωνα με ρητή διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 69 του ν. 4001/2011 ο Κώδικας Διαχείρισης ΕΣΦΑ δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

42. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Σκέφθηκε ως εξής:

Επειδή, κατά τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 69 του ν. 4001/2011 (εφεξής Νόμος): «1. Με απόφαση της ΡΑΕ, ύστερα από εισήγηση του ΔΕΣΦΑ Α.Ε, θεσπίζεται ο Κώδικας Διαχείρισης του ΕΣΦΑ, σύμφωνα με τον οποίο διενεργείται η διαχείριση, η συντήρηση και η ανάπτυξη του ΕΣΦΑ. Ο Κώδικας αυτός δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

Επειδή, η ΡΑΕ στο πλαίσιο διαμόρφωσης της απόφασής της εξέτασε ενδελεχώς και έλαβε υπόψη της, τις προτεινόμενες τροποποιήσεις στις υφιστάμενες διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ, όπως αυτές καταρτίστηκαν και υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ από το ΔΕΣΦΑ με τα υπ’ αριθμ. 17, 18, 19, 21, 25, 26, 28, 33 και 39 σχετικά έγγραφά του.

Επειδή, η ΡΑΕ μελέτησε ενδελεχώς και έλαβε υπόψη της τα λεπτομερή σχόλια όλων των συμμετεχόντων στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΡΑΕ στις 16 Μαΐου 2016 αλλά και τις απόψεις των συμμετεχόντων στα πλαίσια των ως άνω υπ΄αριθμ. 22-23, 30-31, και 36 δημοσίων διαβουλεύσεων επί της πρότασης του Διαχειριστή για την 3η αναθεώρηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ.

Επειδή, από τη συνολική επεξεργασία των απόψεων του ΔΕΣΦΑ, όπως αυτές καταγράφονται στα ως άνω έγγραφά του, καθώς και των λεπτομερών σχολίων που υποβλήθηκαν στις ως άνω διαβουλεύσεις, κρίνεται αναγκαία η αποσαφήνιση ορισμένων εκ των εισηγούμενων όρων και διαδικασιών, και η αναδιατύπωση ορισμένων ρυθμίσεων με στόχο τον αρτιότερο και αποτελεσματικότερο χαρακτήρα των ρυθμίσεων αυτών, καθώς και η θέσπιση αναγκαίων συμπληρωματικών διατάξεων.

Επειδή, η θέση σε ισχύ των εκτελεστικών Κανονισμών (ΕΕ) 312/2014, 984/2013 και 703/2015 της Επιτροπής επιβάλλει την πλήρη και συνολική προσαρμογή του εθνικού ρυθμιστικού πλαισίου στις προβλέψεις των εν λόγω Κανονισμών σε συνδυασμό με την προσθήκη ρυθμίσεων απαραίτητων για την υλοποίηση των ενεργειών που πρότεινε ο Διαχειριστής στην Έκθεση Προσωρινών Μέτρων (σχετικό 14) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Κώδικα Εξισορρόπησης. Ειδικότερα, κρίνονται αναγκαίες οι ακόλουθες ρυθμίσεις:

(α) Δέσμευση μεταφορικής ικανότητας παράδοσης/ παραλαβής αποκλειστικά και μόνο μέσω δημοπρασιών δυναμικότητας στα Σημεία Διασύνδεσης με άλλο κράτος μέλος, ήτοι στο Σημείο Εισόδου του ΕΣΦΑ, «Σιδηρόκαστρο», σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό Κατανομής Δυναμικότητας 984/2013.

(β) Αποσύνδεση των ποσοτήτων αερίου που παραδίδονται στα Σημεία Εισόδου του Συστήματος από τις ποσότητες που παραλαμβάνονται στα Σημεία Εξόδου, με τη λειτουργία του Εικονικού Σημείου Δηλώσεων, εφαρμόζοντας πλήρως το Σύστημα Εισόδου-Εξόδου, που προβλέπεται στο Ευρωπαϊκό πλαίσιο.

(γ)  Υλοποίηση της διαδικασίας της Μεταπώλησης αποκλειστικά και μόνο μέσω του Εικονικού Σημείου Δηλώσεων, το οποίο πρόκειται να εξελιχθεί σε Εικονικό Σημείο Συναλλαγών (VTP).

(δ) Εισαγωγή ειδικής διάταξης στον Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ για την παροχή Υπηρεσιών Μεταφοράς Φυσικού Αερίου σε Αδιάλειπτη Βάση με τη διαδικασία της Αντίστροφης Ροής.

(ε) Τροποποίηση της διαδικασίας Ημερήσιου Προγραμματισμού, σε συμφωνία με τον Ευρωπαϊκό Κώδικα Εξισορρόπησης (Κανονισμός 312/2014), για τα Σημεία Εισόδου Σιδηρόκαστρο και Κήποι καθώς και για τα Σημεία Εξόδου του ΕΣΦΑ, με τη θέσπιση μιας δήλωσης για την επόμενη Ημέρα και τριάντα πέντε επαναδηλώσεων, δεκατρείς εκ των οποίων εντός της Ημέρας στην οποία αφορά η δήλωση. Ειδικά για το Σημείο Εισόδου Αγία Τριάδα προβλέπεται μια δήλωση και δύο επαναδηλώσεις. Δεδομένης της αλλαγής στη διαδικασία Ημερήσιου Προγραμματισμού, σύμφωνα με τα ως άνω, τα όρια ανοχής της Χρέωσης Ηημερήσιου Προγραμματισμού αναθεωρούνται.

(στ) Σταδιακή μείωση των ορίων ανοχής Χρήστη για σκοπούς εξισορρόπησης, μετά τη θέση σε λειτουργία της πλατφόρμας εξισορρόπησης από τον Διαχειριστή, μέχρι το μηδενισμό αυτών το έτος 2019, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ευρωπαϊκού Κώδικα Εξισορρόπησης (Κανονισμός 312/2014), καθώς και αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού της Ημερήσιας Έλλειψης Εξισορρόπησης Φορτίου στο πλαίσιο της Ημερήσιας Διευθέτησης Θετικής και Αρνητικής ΗΕΕΦ και των αντίστοιχων Ημερησίων Πιστώσεων ή Χρεώσεων.

(ζ) Χρήση του Κανόνα Ελάσσονος Ποσότητας (lesser rule) στα Σημεία Διασύνδεσης και στο Εικονικό Σημείο Δηλώσεων.

(η) Αλλαγή του ορισμού της Ημέρας Αερίου από 08:00 - 08:00 σε 07:00 - 07:00 και των μονάδων ενέργειας από MWh σε kWh σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό Κατανομής Δυναμικότητας 984/2013.

(θ)  Εισαγωγή πρόβλεψης για Συμφωνία Ισοσκελισμού Ποσοτήτων (Operating Balancing Agreement – OBA), καταρχήν,  ως διαδικασία κατανομής Ποσοτήτων σε κάθε Σημείο Εισόδου ή Εξόδου, όπου εφαρμόζεται Συμφωνία Διασυνδεδεμένου Συστήματος, ή όποια άλλη συμφωνία για την από κοινού κατανομή Ποσοτήτων συμφωνείται μεταξύ του Διαχειριστή και διαχειριστή Συνδεδεμένου Συστήματος.

Επειδή, η μέχρι σήμερα λειτουργία του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) καθώς και η ενεργοποίηση όλων και περισσότερων Χρηστών ΕΣΦΑ, ειδικά μετά τη θέση σε λειτουργία του Εικονικού Σημείου Δηλώσεων με την 2η αναθεώρηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ ανέδειξε την ανάγκη για απλοποίηση των διαδικασιών σύναψης συμβάσεων Μεταφοράς και Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ. Στο πλαίσιο αυτό εισάγεται η έννοια της Σύμβασης Πλαισίου, την οποία θα μπορεί να συνάπτει ο Διαχειριστής του ΕΣΦΑ με πρόσωπα εγγεγραμμένα στο Μητρώο Χρηστών του ΕΣΦΑ. Αφενός ως προς την παροχή από το Διαχειριστή Υπηρεσιών Μεταφοράς σε Αδιάλειπτη Βάση (Κυρίαρχης ή Αντίστροφης Ροής) ή/και Υπηρεσιών Μεταφοράς σε Διακοπτόμενη Βάση ή/και Υπηρεσιών Μεταφοράς σε Διακοπτόμενη Βάση με τη διαδικασία της Εικονικής Ανάστροφης Ροής, η σχετική Σύμβαση Πλαίσιο θα περιλαμβάνει τουλάχιστον τα ακόλουθα: (α) τις Υπηρεσίες που θα παρέχονται από το Διαχειριστή στο Χρήστη Μεταφοράς, (β) τους όρους παροχής των Υπηρεσιών, (γ) τα όρια της συμβατικής ευθύνης των συμβαλλομένων μερών, τις απαιτούμενες εγγυήσεις, καθώς και τη διαδικασία τιμολόγησης και πληρωμής του τιμήματος των σχετικών Υπηρεσιών, δ) τις περιπτώσεις Ανωτέρας Βίας, λύσης ή καταγγελίας της Σύμβασης, καθώς και τη διαδικασία επίλυσης τυχόν διαφορών, και ε) τη διαδικασία τροποποίησης της Σύμβασης σε περίπτωση αλλαγής του κανονιστικού πλαισίου οργάνωσης της αγοράς φυσικού αερίου. Μεταξύ των δύο συμβαλλομένων μόνο μια Σύμβαση Πλαίσιο θα μπορεί να είναι σε ισχύ, και αναπόσπαστο τμήμα αυτής θα αποτελούν οι κατά περίπτωση υποβληθείσες από το Χρήστη και εγκριθείσες από το Διαχειριστή Αιτήσεις Παροχής Υπηρεσιών Μεταφοράς, οι οποίες θα περιλαμβάνουν τα σημεία παράδοσης και παραλαβής φυσικού αερίου και τη δέσμευση δυναμικότητας σε αυτά καθώς και την ημερομηνία έναρξης και λήξης της παροχής των σχετικών Υπηρεσιών. Αφετέρου και αντιστοίχως, στη Σύμβαση Πλαίσιο για τη Χρήση της Εγκατάστασης ΥΦΑ, που θα χρησιμοποιείται για την παροχή από το Διαχειριστή της Βασικής Υπηρεσίας ΥΦΑ, αναπόσπαστο κομμάτι της οποίας θα αποτελούν οι εγκριθείσες από το Διαχειριστή Αιτήσεις ΥΦΑ του εκάστοτε συμβεβλημένου με το Διαχειριστή, Χρήστη ΥΦΑ.

Επειδή, εισάγονται ειδικές ρυθμίσεις σχετικά με τη διαδικασία κατανομής ποσοτήτων φυσικού αερίου στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) για Χρήστη Μεταφοράς που είναι και προμηθευτής αερίου εξισορρόπησης και προβαίνει σε έγχυση φυσικού αερίου για σκοπούς εξισορρόπησης, (β) για Χρήστες Μεταφοράς που λαμβάνουν Υπηρεσίες Μεταφοράς με τη διαδικασία της Αντίστροφης Ροής και (γ) για Χρήστες Μεταφοράς που έχουν δεσμεύσει δυναμικότητα σε Σημεία Εξόδου Δικτύου Διανομής (ΣΕΔΔ). Επειδή ειδικώς για τα ΣΕΔΔ έχουν ωριμάσει οι συνθήκες της αγοράς για τη μετάβαση σε μια μεθοδολογία που λαμβάνει υπόψη τις κατανομές ποσοτήτων Φυσικού Αερίου μεταξύ των Χρηστών εκάστου Δικτύου Διανομής, οι επιμέρους τιμές των οποίων παρέχονται από τους Διαχειριστές Δικτύων Διανομής στον Διαχειριστή του ΕΣΦΑ κατά τα ειδικώς οριζόμενα στον Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής, όπως εκάστοτε ισχύει, και πάντως κατά τρόπο αντικειμενικό, αμερόληπτο και διαφανή.

Επειδή, κρίθηκε απαραίτητος ο περιορισμός της οικονομικής έκθεσης του Διαχειριστή εισάγεται νέο κεφάλαιο στον Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ περί Εγγυήσεων (Κεφάλαιο 3Α) σύμφωνα με το οποίο κάθε Χρήστης που συνάπτει Σύμβαση Πλαίσιο με το Διαχειριστή θα υποχρεούται να παρέχει στο Διαχειριστή Εγγυήσεις για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του που απορρέουν από την εν λόγω Σύμβαση. Το Ελάχιστο Όριο Εγγύησης υπολογίζεται για κάθε Ημέρα, για τη δέσμευση δυναμικότητας και για την κάλυψη των χρεώσεων που απορρέουν από τη διαδικασία εξισορρόπησης. Σε περίπτωση που Χρήστης επιθυμεί να συμμετέχει σε δημοπρασίες δέσμευσης δυναμικότητας προβλέπεται υποχρέωση παροχής εγγυήσεων, το ύψος των οποίων αντανακλά τη συνολική αξία των προσφορών του Χρήστη στη δημοπρασία. Η μεθοδολογία υπολογισμού των εγγυήσεων καθορίζεται στη Σύμβαση Μεταφοράς και ΥΦΑ αντίστοιχα. Αποδεκτοί τύποι Εγγυήσεων αποτελούν συνδυαστικά ή μεμονωμένα η Εγγυητική Επιστολή Τράπεζας και η κατάθεση Μετρητών σε τραπεζικό λογαριασμό του Διαχειριστή.

Επειδή, ο κατά το δυνατόν ακριβέστερος προγραμματισμός παραδόσεων - παραλαβών αερίου εκ μέρους των Χρηστών είναι υψίστης σημασίας τόσο για την αποφυγή μια κρίσης εφοδιασμού όσο και κατά τη διάρκεια μιας κρίσης εφοδιασμού της αγοράς σε φυσικό αέριο, εισάγονται κίνητρα για τον περιορισμό των ελλειμάτων εξισορρόπησης καθώς θεσπίζονται αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού της χρέωσης Ημερήσιας Έλλειψης Εξισορρόπησης Φορτίου.

Επειδή, λαμβάνοντας υπόψη την προθεσμία των 16:00 ημερησίως για αδιάλειπτη υπηρεσία μεταφοράς και για τη διευκόλυνση των Χρηστών ΕΣΦΑ κρίθηκε σκόπιμη η μετάθεση του χρονικού διαστήματος της πραγματοποίησης της Ημερήσιας Διαδικασίας Διάθεσης Πρόσθετου Αποθηκευτικού Χώρου (από 16:30-17:45 σε 14:00-15:15) ώστε να ολοκληρώνεται πριν την προθεσμία των 16:00 ημερησίως.

Επειδή, για να ευνοηθεί και η ευκαιριακή χρήση της Εγκατάστασης ΥΦΑ αλλά και ο προγραμματισμός προμηθειών φυσικού αερίου κρίθηκε σκόπιμη η μετάθεση του χρονικού διαστήματος πραγματοποίησης της Μηνιαίας Διαδικασίας Διάθεσης του Πρόσθετου Αποθηκευτικού Χώρου.

Επειδή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 73 του ν. 4001/2011, εισάγεται διάταξη για Υποχρεωτική Αεριοποίηση ποσοτήτων ΥΦΑ από το Διαχειριστή, αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση Προστατευόμενων Καταναλωτών, σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια Κρίσης στο ΕΣΦΑ ισχύουν σωρευτικά τα εξής:

α) ο Διαχειριστής δε διαθέτει αποθέματα ΥΦΑ για σκοπούς εξισορρόπησης

β) ο Διαχειριστής έχει εκδώσει Εντολές Λειτουργικής Ροής για το σύνολο των Μη Προστατευόμενων Καταναλωτών, και

γ) δε διασφαλίζεται η τροφοδότηση του συνόλου των Προστατευόμενων Καταναλωτών.

Στο άρθρο αυτό αποτυπώνεται η μεθοδολογία υπολογισμού της ποσότητας ΥΦΑ που αεριοποιήθηκε, ο τρόπος κατανομής της στους Χρήστες Μεταφοράς και η διαδικασία αποζημίωσης των Χρηστών ΥΦΑ.

Επειδή, για όλους τους ανωτέρω λόγους, κρίνεται ότι, με την ενσωμάτωση των ως άνω αναγκαίων αποσαφηνίσεων και συμπληρώσεων επί της υποβληθείσας εισήγησης, αντιμετωπίζονται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο τα θέματα που ρυθμίζονται με τον Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ κατ’ επιταγή της ρύθμισης της παραγράφου 1 του άρθρου 68 του νόμου, σύμφωνα με την οποία, ο ΔΕΣΦΑ οφείλει να λειτουργεί, συντηρεί, διαχειρίζεται, εκμεταλλεύεται και αναπτύσσει το ΕΣΦΑ με τρόπο οικονομικά αποδοτικό, τεχνικά άρτιο και ολοκληρωμένο, ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες των Χρηστών σε φυσικό αέριο, κατά τρόπο ασφαλή, επαρκή, αξιόπιστο και οικονομικά αποδοτικό, αποφασίζει:

1. Την τροποποίηση και κωδικοποίηση των υπ΄ αριθμ. 526/2013 και υπ’ αριθμ. 1096/2011 αποφάσεων της ΡΑΕ καθώς και της υπ’ αριθμ. Δ1/Α/5346/22.3.2010 Απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής σύμφωνα με το «Προσάρτημα» της παρούσας απόφασης, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής.

2. Τη θέσπιση Μεταβατικών Διατάξεων ως εξής:

« 1. Σε σχέση με την πρώτη Ημέρα ισχύος του Κώδικα του Προσαρτήματος, όπου στις διατάξεις του προβλέπονται ενέργειες οι οποίες πρέπει να λάβουν χώρα την προτεραία ημέρα, αυτές διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα αυτού. Ειδικά η προτεραία Ημέρα έναρξης ισχύος του Κώδικα εκκινεί στις 08.00 π.μ. και λήγει στις 07.00 π.μ. της ημέρας έναρξης ισχύος του Κώδικα αυτού. Για την πρώτη Ημέρα ισχύος του Κώδικα, η Καθαρή Θέση Χρήστη υπολογίζεται την προτεραία Ημέρα, με τον παράγοντα Gbal να τίθεται ίσος με 0.

2. Από την δημοσίευση της απόφασης περί έγκρισης των Προτύπων Συμβάσεων Πλαίσιο Μεταφοράς και Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ και το αργότερο δύο (2) εργάσιμες ημέρες πριν την έναρξη εφαρμογής του Κώδικα του Προσαρτήματος, τα συμβαλλόμενα μέρη σε Σύμβαση/εις Μεταφοράς ή/και Σύμβαση/εις Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ, η διάρκεια των οποίων λήγει μετά την έναρξη ισχύος του Κώδικα του Προσαρτήματος (Προϋφιστάμενες Συμβάσεις) και ανεξαρτήτως του χρόνου έναρξης αυτών, οφείλουν, προκειμένου να συνεχιστεί η παροχή υπηρεσιών από τον ΔΕΣΦΑ, να συνάψουν Σύμβαση Πλαίσιο Μεταφοράς ή/και Σύμβαση Πλαίσιο Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ.

Επίσης τα μέρη οφείλουν, τουλάχιστον μία (1) εργάσιμη ημέρα πριν την έναρξη εφαρμογής του άρθρου 1, να υπογράψουν ταυτόχρονα τις Εγκεκριμένες Αιτήσεις για την δέσμευση Μεταφορικής Ικανότητας και Δυναμικότητας Αεριοποίησης, κατά περίπτωση, οι οποίες θα αντιστοιχούν στα στοιχεία των Προϋφιστάμενων Συμβάσεων. Κατ’ εξαίρεση, οι κατά τα ανωτέρω Εγκεκριμένες Αιτήσεις θα φέρουν ως Ημερομηνία Έναρξης την ημέρα έναρξης ισχύος του άρθρου 1 και Ημερομηνία Λήξης αυτή που έχει συμφωνηθεί με τις εν λόγω Συμβάσεις Μεταφοράς ή/και Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ.

3. Η Σύμβαση Πλαίσιο που θα καταρτισθεί μεταξύ κάθε Χρήστη και του Διαχειριστή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρούσα παράγραφο, με τις Εγκεκριμένες Αιτήσεις που αντιστοιχούν στα στοιχεία των Προϋφιστάμενων Συμβάσεων, αποτελεί συνέχεια όλων των αντίστοιχων Προϋφιστάμενων Συμβάσεων του εν λόγω Χρήστη με τον Διαχειριστή, ως προς τις κύριες συμβατικές υποχρεώσεις των συμβαλλομένων μερών, και διέπεται αποκλειστικά από τους όρους της και τις διατάξεις του Κώδικα που εγκρίνεται με το άρθρο 1 της παρούσας. Η Χρέωση Χρήσης του ΕΣΦΑ για κάθε Εγκεκριμένη Αίτηση υπολογίζεται με βάση τη χρονική διάρκεια ισχύος της αντίστοιχης Προϋφιστάμενης Σύμβασης, με την επιφύλαξη τυχόν ειδικότερης ρύθμισης εκ της οικείας νομοθεσίας.

Οι εγγυήσεις που έχουν παρασχεθεί στο πλαίσιο των Προϋφιστάμενων Συμβάσεων, λαμβάνονται υπ’ όψιν και προσμετρώνται για τον υπολογισμό της εγγύησης που προβλέπεται στο Κεφάλαιο 3Α του Προσαρτήματος διασφαλίζοντας και αξιώσεις του Διαχειριστή που έχουν γεννηθεί πριν από την έναρξη ισχύος αυτού.

4. Η Σύμβαση Πλαίσιο Μεταφοράς και η Σύμβαση Πλαίσιο Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ καθώς και κάθε Εγκεκριμένη Αίτηση στο πλαίσιο αυτών, υπογράφονται από το νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο κάθε συμβαλλόμενου μέρους, προσκομίζοντας τα απαραίτητα προς τούτο νομιμοποιητικά έγγραφα σύμφωνα με τους ειδικότερους όρους των εγκεκριμένων Προτύπων Συμβάσεων Πλαίσιο κατά την παράγραφο ιι ανωτέρω. Τα νομιμοποιητικά έγγραφα Χρήστη, που έχουν προσκομισθεί  στο πλαίσιο Σύμβασης Μεταφοράς ή Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ ή κατά την εγγραφή του στο Μητρώο Δυνητικών Αντισυμβαλλομένων Χρηστών σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 8Α του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ (ΦΕΚ Β’ 3131/9.12.2013), θεωρείται ότι ισχύουν ως προς την νομιμοποίηση και την εκπροσώπηση του Χρήστη για την υπογραφή Σύμβασης Πλαίσιο, εκτός εάν τα νομιμοποιητικά έγγραφα αυτά έχουν τροποποιηθεί, ανακληθεί ή έχει παρέλθει ο χρόνος ισχύος τους. Στην περίπτωση αυτή, ο Χρήστης υποχρεούται να προσκομίσει τα νομιμοποιητικά έγγραφα που αποδεικνύουν την νέα εκπροσώπησή του για την υπογραφή των Συμβάσεων Πλαίσιο και κάθε Εγκεκριμένης Αίτησης στο πλαίσιο αυτών. Σε κάθε περίπτωση, ο Χρήστης υποχρεούται να συνυποβάλει υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του νόμου 1599/1986, από το νόμιμο εκπρόσωπό του με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής του, περί του ότι τα έγγραφα και στοιχεία που υποβάλλονται από αυτόν είναι αληθή και ότι τα λοιπά, ήδη προσκομισθέντα νομιμοποιητικά έγγραφα παραμένουν σε ισχύ και δεν έχουν τροποποιηθεί ή ανακληθεί.

5. Έως την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής προκειμένου να περιλάβει τη μεθοδολογία που περιγράφεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 42Δ του Προσαρτήματος της παρούσας Απόφασης, εφαρμόζεται η διαδικασία κατανομής του άρθρου 43 παρ. 7 του Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής (ΦΕΚ Β’ 487/2017), όπως ισχύει.

6. Μη συμμόρφωση με τις παρούσες Μεταβατικές Διατάξεις συνιστά παράβαση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ κατά τα προβλεπόμενα στο νόμο 4001/2011, όπως ισχύει.

7. Η παρούσα απόφαση δεν επηρεάζει την ισχύ της υπ’ αριθμ. 209/2016 απόφασης της ΡΑΕ (ΦΕΚ Β’ 1942/29.06.2016), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.»

3. Καλούνται οι Διαχειριστές των Δικτύων Διανομής να εισηγηθούν στη ΡΑΕ εντός διμήνου την τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής (ΦΕΚ Β’ 487/2017) προκειμένου αυτός να περιλάβει τη μεθοδολογία της παραγράφου 4 του άρθρου 42Δ του Προσαρτήματος της παρούσας, συμπεριλαμβανομένης συγκεκριμένης εκτίμησης για την αριθμητική τιμή του συντελεστή επιμερισμού ανά Δίκτυο Διανομής βάσει ιστορικών στοιχείων.

4. Τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

5. Με την επιφύλαξη του Προσαρτήματος, η εφαρμογή του οποίου αρχίζει την 1η Ιουνίου 2017, η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η παρούσα υπόκειται σε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν. 4001/2011.

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 379 φορές

Τελευταία Νέα