Απόφαση Ρ.Α.Ε.352/2016 - ΦΕΚ 3513/Β/1-11-2016
Έγκριση Τιμολογίου Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου σε εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 88 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει.
Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ.352/2016
ΦΕΚ 3513/Β/1-11-2016
Έγκριση Τιμολογίου Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου σε εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 88 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει.
Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
(Συνεδρίαση 8 Οκτωβρίου 2016)
Λαμβάνοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του Ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία των Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (ΦΕΚ Α 179), όπως ισχύει και ιδίως το άρθρο 88.
2. Τις διατάξεις του Ν. 4409/2016 «Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων». (ΦΕΚ Α 136/28.07.2016), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παραγράφου 12 του άρθρου 15 του Ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α 185).
3. Τις διατάξεις του Ν. 3428/2005 «Απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου» (ΦΕΚ Α 313), όπως ισχύει.
4. Τις διατάξεις της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ «Σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά φυσικού αερίου και την κατάργηση της Οδηγίας 2003/55/ΕΚ»
(L 211/2009).
5. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 «Σχετικά με τους όρους πρόσβασης στα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου και την κατάργηση της Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1775/2005 (ΕΕ L 211/14.8.2009».
6. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ.984/2013 της Επιτροπής της 14ης Οκτωβρίου 2013 «για τη θέσπιση κώδικα δικτύου σχετικά με μηχανισμούς κατανομής δυναμικότητας στα συστήματα μεταφοράς αερίου και τη συμπλήρωση του Κανονισμού 715/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου».
7. Τις κατευθυντήριες γραμμές του Οργανισμού Συνεργασίας των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ACER) με θέμα «Framework Guidelines on Rules regarding harmonized transmission tariff structures for gas, FG-2013-G-01, 29 November 2013» σχετικά με τη θέσπιση κανόνων για εναρμονισμένες τιμολογιακές δομές στο φυσικό αέριο.
8. Τον υπό θέσπιση Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον Κώδικα Δικτύου σχετικά με την εναρμονισμένη διάρθρωση των τιμολογίων μεταφοράς αερίου.
9. Την αριθμ. Δ1/Α/5346/22.03.2010 απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα «Κώδικας Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου» (ΦΕΚ Β 379/2010) (εφεξής o «Κώδικας Διαχείρισης ΕΣΦΑ»), όπως τροποποιήθηκε με τις αριθμ. 1096/2011 (ΦΕΚ Β 2227/4.10.2011) και αριθμ. 526/2013 (ΦΕΚ Β 3131/09.12.2013) αποφάσεις της ΡΑΕ.
10. Την αριθμ. 209/23.06.2016 απόφαση ΡΑΕ για τη «Θέσπιση ρυθμίσεων που αφορούν στο Σημείο Διασύνδεσης Kulata- Σιδηρόκαστρο με ισχύ από 01.07.2016 έως 01.10.2016 και με σκοπό την πρακτική αποτελεσματικότητα της Συμφωνίας Διασυνδεδεμένου Συστήματος μεταξύ ΔΕΣΦΑ Α.Ε. και Bulgartransgaz EAD» (ΦΕΚ Β’ 1942/
29.6.2016) καθώς και την αριθμ. 337/2016 απόφαση ΡΑΕ για την παράταση της ως άνω απόφασης έως τις 1.2.2017.
11. Τις διατάξεις της αριθμ. Δ1/4955/2006 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης «Ορισμός τιμολογίου μεταφοράς φυσικού αερίου και αεριοποίησης ΥΦΑ» (ΦΕΚ Β’ 1781/
7.12.2009), όπως τροποποιηθείσα ισχύει.
12. Το αριθμ. 97547/19.09.2016 έγγραφο του ΔΕΣΦΑ (ΡΑΕ Ι-211603/20.09.2016) με θέμα «Υποβολή Σχεδίου αναθεωρημένου Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων ΕΣΦΑ και σχεδίου αναθεωρημένου Τιμολογίου».
13. Το γεγονός ότι, η ΡΑΕ, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της απόφασής της για την έκδοση του Κανονισμού Τιμολόγησης και του νέου τιμολογίου Χρήσης ΕΣΦΑ, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 88 του Ν. 4001/2011, στις 20/09/2016, έθεσε σε σύντομη συμπληρωματική δημόσια διαβούλευση την 1η Αναθεώρηση του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων ΕΣΦΑ, με καταληκτική ημερομηνία την 22 Σεπτεμβρίου 2016.
14. Τα σχόλια που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, ήτοι τα αριθμ. ΡΑΕ έγγραφα: Ι-212279/22.09.2016 της ΔΕΗ, Ι-212302/23.09.2016 της ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ, Ι-212303/23.09.2016 της ΔΕΠΑ, Ι-212331/23.09.2016 της ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και ΕΠΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, Ι-212241 και Ι-212242/22.09.2016 για τα οποία δεν αναφέρεται ο αποστολέας, καθώς έχει υποβληθεί αίτηση περί τήρησης εμπιστευτικότητας.
15. Την αριθμ. 328/2016 απόφαση ΡΑΕ με θέμα «Έγκριση Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικής Δραστηριότητας Διανομής Φυσικού Αερίου των δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου των δικτύων διανομής Αττικής, Θεσσαλονίκης, Θεσσαλίας και λοιπής Ελλάδας»
(ΦΕΚ Β’ 3067/26.9.2016).
16. Την αριθμ. 339/2016 απόφαση ΡΑΕ «Αναθεωρημένος Κανονισμός Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου («ΔΕΣΦΑ Α.Ε.») σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 88 του Ν. 4001/2001 και του
Ν. 4409/2016 (ΦΕΚ Β 3181/4.10.2016) (εφεξής o «Κανονισμός Τιμολόγησης»).
17. Το αριθμ. 98159/5.10.2016 έγγραφο του ΔΕΣΦΑ (ΡΑΕ Ι-212782/5.10.2016) με θέμα «Υποβολή σχεδίου αναθεωρημένων Τιμολογίων Χρήσης ΕΣΦΑ».
18. Την αριθμ. 344/2016 απόφαση ΡΑΕ (ΦΕΚ Β’ 3235/
7.10.2016) «Eπανυπολογισμός της Ανακτήσιμης Διαφοράς του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου («ΔΕΣΦΑ Α.Ε.») για τα έτη 2011-2015 σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 (ββ) του άρθρου 61 του Ν. 4409/2016».
19. Την αριθμ. 349/2016 απόφαση ΡΑΕ (ΦΕΚ Β 3235/
7.10.2016) «Τροποποίηση διατάξεων του Αναθεωρημένου Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου («ΔΕΣΦΑ Α.Ε.»)» (ΦΕΚ Β 3181/4.10.2016).
20. Το από 07.10.2016 ηλεκτρονικό έγγραφο του ΔΕΣΦΑ (ΡΑΕ Ι-212889/7.10.2016) με το οποίο υπέβαλε Σχέδιο Αναθεωρημένου Τιμολογίου για την περίοδο 2017-2018.
21. Το από 08.10.2016 ηλεκτρονικό έγγραφο του ΔΕΣΦΑ με το οποίο υπέβαλε τελικό Σχέδιο Αναθεωρημένου Τιμολογίου για την περίοδο 2017-2018.
22. To σύνολο των στοιχείων που υπεβλήθησαν από τον ΔΕΣΦΑ Α.Ε. μεταξύ της από 19.9.2016 αρχικής πρότασής του για το τιμολόγιο χρήσης ΕΣΦΑ έως την από 8.10.2016 τελική πρότασή του για το τιμολόγιο χρήσης ΕΣΦΑ για την περίοδο 2017-2018.
23. Τις διατάξεις του Π.δ. 139/2001 «Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης της ΡΑΕ»
(ΦΕΚ Α 121).
24. Το γεγονός ότι με την παρούσα δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σκέφτηκε ως εξής:
Επειδή, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 88 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει (εφεξής ο «Νόμος»): «Με εξαίρεση τους Διαχειριστές ΑΣΦΑ, στους οποίους χορηγείται απαλλαγή κατά τις διατάξεις του άρθρου 76, τα τιμολόγια με βάση τα οποία ο κάθε Διαχειριστής Συστήματος Φυσικού Αερίου εισπράττει οποιοδήποτε αντάλλαγμα για κάθε Βασική Δραστηριότητα, καταρτίζονται από τον εκάστοτε Διαχειριστή και εγκρίνονται με απόφαση της ΡΑΕ..».
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 61 του Ν. 4409/2016 (ΦΕΚ Α 136/28.07.2016), όπως τροποποιήθηκε με τη διάταξη της παραγράφου 12 του άρθρου 15 του Ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α 185/30.9.2016): «3. Εντός τριών (3) μηνών από τη θέση σε ισχύ του παρόντος, αναθεωρείται ο Κανονισμός Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (Β 2093/2012) και η μεθοδολογία υπολογισμού του απαιτούμενου εσόδου, λαμβάνοντας υπόψη και τα οριζόμενα στις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2. Τα ισχύοντα κατά τη θέση σε ισχύ της παρούσας διάταξης τιμολόγια χρήσης του ΕΣΦΑ αναθεωρούνται μέχρι τις 30.11.2016, βάσει της αναθεωρημένης μεθοδολογίας κατά τα ως άνω, και εφαρμόζονται από 1.1.2017».
Επειδή, ο ΔΕΣΦΑ AE με το αριθμ. 12 σχετικό έγγραφό του υπέβαλε στη ΡΑΕ πρόταση τιμολογίου χρήσης ΕΣΦΑ, σύμφωνα με την αντίστοιχη πρότασή του για αναθεωρημένο σχέδιο Κανονισμού Τιμολόγησης ΕΣΦΑ. Η ΡΑΕ έθεσε και τις δύο ως άνω προτάσεις σε δημόσια διαβούλευση στο πλαίσιο της οποίας ελήφθησαν τα σχετικά υπ αριθμ. 14 έγγραφα.
Επειδή, στη συνέχεια και μετά τη δημοσίευση των αριθμ. 339/2016 και 349/2016 αποφάσεων της Αρχής (σχετικό 16 και 19) για την έγκριση του Κανονισμού Τιμολόγησης για τις Βασικές Δραστηριότητες Μεταφοράς και Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ, ο ΔΕΣΦΑ Α.Ε. υπέβαλε στην Αρχή προς έγκριση την τελική του πρόταση για το τιμολόγιο χρήσης ΕΣΦΑ (σχετικό 21).
Επειδή, το σχέδιο που υπέβαλε ο ΔΕΣΦΑ είναι σύμφωνο με τις ρυθμίσεις του Κανονισμού Τιμολόγησης και έχει καταρτισθεί με βάση τις τιμές των παραμέτρων για την Ανακτήσιμη Διαφορά ετών 2006 έως 2015 που ορίζονται στο Ν. 4409/2016 και στην κατ εξουσιοδότηση του νόμου αυτού απόφαση ΡΑΕ 344/2016 (σχετικό 18).
Επειδή, με βάση την τελική πρόταση του Διαχειριστή, η προϋπολογισθείσα τιμή για την ανακτήσιμη διαφορά του έτους 2016 ανέρχεται σε περίπου 41 εκ. €. Επομένως η Ανακτήσιμη Διαφορά για τα έτη 2006-2016 ανέρχεται σε 325.840.793,70 € (με στρογγυλοποίηση 325.840.794 €), εκ των οποίων 308.753.733,91 € θα ανακτηθούν από το Σύστημα Μεταφοράς και 17.087.059,79 € θα ανακτηθούν από την Εγκατάσταση ΥΦΑ.
Επειδή, με βάση τις διατάξεις του Κανονισμού Τιμολόγησης, τμήμα της ανακτήσιμης διαφοράς των ετών 2006-2016, ύψους 3 εκ. € ανά έτος, ανακτάται κατά τα έτη 2017 και 2018, και συνυπολογίζεται στο απαιτούμενο έσοδο του ΔΕΣΦΑ ΑΕ για τις Βασικές Δραστηριότητες Μεταφοράς και Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ για τη χρήση του ΕΣΦΑ, κατά τα έτη αυτά, όπως προβλέπεται και στην πρόταση που υπέβαλε ο ΔΕΣΦΑ ΑΕ.
Επειδή, η ΡΑΕ κατά την εξέταση των παραμέτρων του Μεσοσταθμικού Κόστους Κεφαλαίου (WACC), και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του Κανονισμού Τιμολόγησης, έλαβε υπόψη της στοιχεία (ιστορικές και τρέχουσες αξίες) και εκτιμήσεις από αξιόπιστες διεθνείς πηγές/βάσεις πληροφόρησης για την πορεία βασικών μεγεθών των αγορών. Ειδικότερα, η ΡΑΕ εκτιμά το κόστος των Ιδίων και Δανειακών Κεφαλαίων, βάσει των παρακάτω παραδοχών:
α) Μέσος συντελεστής δανειακής επιβάρυνσης – Gearing Ratio (G): λαμβάνεται ίσος με 22%, με δεδομένη την παρούσα κεφαλαιακή διάρθρωση της εταιρείας, βάσει της πρότασης του Διαχειριστή (πρόταση ΔΕΣΦΑ ΑΕ 19,94%), και την ανάγκη ισορροπημένης κεφαλαιακής διάρθρωσης με κινητροδότηση για επαρκή συμμετοχή κεφαλαίων από δάνεια, για τη διασφάλιση της καλής λειτουργίας της εταιρείας και του οφέλους του καταναλωτή.
β) Φορολογικός συντελεστής- Tax Rate (ΤΧ): λαμβάνεται η τιμή του συντελεστή φορολόγησης ανωνύμων εταιρειών που είναι σε ισχύ κατά την έκδοση της απόφασης, ήτοι 29%.
γ) Κόστος δανειακών κεφαλαίων – Debt Rate (DR): δεδομένου ότι η εταιρεία υπέβαλε πρόταση για κόστος δανεισμού 4,46%, λαμβάνεται υπόψη η πρόταση του Διαχειριστή για το κόστος δανεισμού, η οποία κρίνεται εύλογη.
δ) Απόδοση επένδυσης χωρίς κίνδυνο - Risk Free Rate (RFR): υπολογίζεται ως η μέση τιμή της απόδοσης του γερμανικού 10-ετούς κρατικού ομολόγου κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο μέχρι και τον Ιούλιο του 2016 και λαμβάνει τιμή 0,36%.
ε) Συντελεστής συστηματικού κινδύνου Ιδίων Κεφαλαίων (β): γίνεται ουσιαστικά δεκτή η τιμή που εισηγείται ο Διαχειριστής (0,62) και η οποία βασίζεται σε συγκρίσιμες εταιρείες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η παράμετρος διαμορφώνεται σε 0,60.
στ) Περιθώριο απόδοσης αγοράς –Market Risk Premium (MRP): λαμβάνεται τιμή ίση με 5,23%, που προκύπτει συνεξετάζοντας και σταθμίζοντας τόσο τις αποδόσεις μετοχών σε ευρωπαϊκό επίπεδο που έχουν αποτυπωθεί σε έγκυρες μελέτες όσο και την πρόταση του Διαχειριστή για την εν λόγω παράμετρο, λαμβάνοντας υπόψη ότι στον Κανονισμό Τιμολόγησης προβλέπεται επιπρόσθετα και η απόδοση από το ασφάλιστρο κινδύνου της χώρας (CRP), παράμετρος που συνολικά αυξάνει την όποια απόδοση προκύπτει από το μοντέλο αποτίμησης περιουσιακών στοιχείων Capital Asset Pricing Model (CAPM).
ζ) Country Risk Premium (CRP): λαμβάνεται υπ’ όψη τιμή ίση με 4%. Η ΡΑΕ, αναγνωρίζοντας ότι οι τρέχουσες τιμές της παραμέτρου είναι αυξημένες, έλαβε τη μέγιστη τιμή που προβλέπεται στον Κανονισμό Τιμολόγησης, εκτιμώντας ότι, αν επιτευχθεί η αναστροφή του κλίματος στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα και με τις διαθέσιμες προβλέψεις διεθνών οργανισμών για επίτευξη ανάκαμψης της χώρας στα επόμενα έτη, η εν λόγω παράμετρος θα μειωθεί στα επόμενα έτη.
Επειδή, λαμβάνοντας υπ’ όψη όλα τα ανωτέρω, η απόδοση επί των απασχολούμενων κεφαλαίων (ΡΠΒ) του Διαχειριστή για τα δύο (2) πρώτα έτη της Ρυθμιστικής Περιόδου, ήτοι για τα έτη 2017 και 2018 διαμορφώνεται σε 9,22%, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Πίνακας - Εγκεκριμένο Μεσοσταθμικό Κόστος Κεφαλαίου
Απόδοση χωρίς κίνδυνο (RFR)0,36%
Περιθώριο Απόδοσης της Αγοράς (MRP)5,23%
Συντελεστής Συστηματικού Κινδύνου Ιδίων Κεφαλαίων (β)0,60
Μέσος Συντελεστής Δανειακής Επιβάρυνσης (G)0,22
Country Risk Premium (CRP)4,00%
Φορολογικός Συντελεστής (ΤΧ)29,00%
Κόστος Δανεισμού (DR)4,46%
WACC (nominal, pre-tax)9,22%
Επειδή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό Τιμολόγησης ΕΣΦΑ (σχετικό 16 και 19) εισάγονται για πρώτη φορά οι συντελεστές διευκόλυνσης βραχυχρόνιων συμβάσεων ΒTRA, I και BLNG, των οποίων η τιμή καθορίζεται με την απόφαση έγκρισης τιμολογίων. Η τιμή αυτή δύναται να είναι ίση ή μικρότερη της μονάδας. Ως εκ τούτου λαμβάνοντας υπόψη: α) ότι η μείωση του κόστους των βραχυχρόνιων συμβάσεων αποτελεί κίνητρο για τη δραστηριοποίηση περισσότερων χρηστών σε βραχυχρόνια βάση, διευκολύνοντας την είσοδο των τελευταίων στην αγορά, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ανταγωνισμού, καθώς και στην αύξηση διακινούμενων ποσοτήτων στο ΕΣΦΑ, β) την τάση που διαμορφώνεται στον υπό θέσπιση Ευρωπαϊκό Κώδικα Δικτύου σχετικά με την εναρμονισμένη διάρθρωση των τιμολογίων μεταφοράς αερίου (σχετικό 8), ώστε η μέγιστη τιμή για βραχυχρόνιο συντελεστή να ισούται με τρία (3) και προς το σκοπό αποφυγής μεγάλων αποκλίσεων μεταξύ των βραχυχρόνιων συντελεστών στις εισόδους και εξόδους του ΕΣΦΑ, η Αρχή κρίνει εύλογη την τιμή 0,8 για τους συντελεστές; ΒTRA,I και BLNG.
Επειδή, ο ΔΕΣΦΑ ΑΕ υπέβαλε την τελική του πρόταση (σχετ. 21) στηριζόμενος σε απολογιστικά στοιχεία και εύλογες υποθέσεις για τα εκτιμώμενα μεγέθη. Σε κάθε περίπτωση, με τις διατάξεις του Κανονισμού Τιμολόγησης προβλέπεται δυνατότητα αναθεώρησης των τιμολογίων και ιδίως των βραχυχρόνιων συντελεστών, σε περιπτώσεις σημαντικής υπερανάκτησης ή υποανάκτησης με βάση τα απολογιστικά στοιχεία κάθε έτους.
Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:
1. Σε εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 88 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει, την έγκριση του τιμολογίων χρήσης που υπέβαλε ο ΔΕΣΦΑ (εφεξής το «Τιμολόγιο Χρήσης») με το περιεχόμενο που περιλαμβάνεται στο συνημμένο στην παρούσα κείμενο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα αυτής. Το Τιμολόγιο Χρήσης εφαρμόζεται από 1.1.2017, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 61 του Ν. 4409/2016 (ΦΕΚ Α 136/28.07.2016).
2. Την κοινοποίηση της παρούσας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η απόφαση αυτή να δηµοσιευθεί στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 8 Οκτωβρίου 2016
Ο Πρόεδρος
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Απόφαση Ρ.Α.Ε.352/2016 - ΦΕΚ 3513/Β/1-11-2016
Έγκριση Τιμολογίου Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου σε εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 88 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει.