x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση 787/2019 - ΦΕΚ 3273/Β/27-8-2019

Λήψη απόφασης περί της τροποποίησης της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας - Ιταλίας (CCR GRIT) για τη μεθοδολογία επιμερισμού μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας σύμφωνα

με το άρθρο 16 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.


Απόφαση Αριθμ.787/2019

ΦΕΚ 3273/Β/27-8-2019

Λήψη απόφασης περί της τροποποίησης της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ) της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας - Ιταλίας (CCR GRIT) για τη μεθοδολογία επιμερισμού μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.

Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

(συνεδρίαση την 31η Ιουλίου 2019)

Λαμβάνοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄ 185/30.9.2016) «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» και ιδίως των άρθρων 6 και 17 αυτού του Κεφαλαίου Γ του νόμου αυτού.

2. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179/22.8.2011) «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις», όπως ισχύει, ιδίως των άρθρων 22 και 32 αυτού.

3. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/2003 (EE L 211 της 14.8.2009 σελ. 15).

4. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής της 26ης Σεπτεμβρίου 2016 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας (ΕΕL 259 της 27.9.2016, σελ. 42 επ.) και ιδίως των άρθρων 4 και 16 αυτού.

5. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-253554/28.1.2019 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για την έγκριση της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ/TSOs) Ελλάδας και Ιταλίας που αφορά τη μεθοδολογία για τον επιμερισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας κατά τρόπο συντονισμένο μεταξύ διάφορων μακροπρόθεσμων χρονικών πλαισιών εντός της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας - Ιταλίας (CCR GRIT) σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.

6. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-254620/12.2.2019 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε με συνημμένη την επίσημη μετάφραση της ανωτέρω πρότασης.

7. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω κοινής πρότασης των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 25.2.2019 έως και 22.3.2019.

8. Την ηλεκτρονική αλληλογραφία (υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-265990/2019) με ημερομηνία 29.7.2019 με την οποία επιβεβαιώνεται η ομόφωνη συμφωνία, μέσω ηλεκτρονικής επικοινωνίας των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας και Ιταλίας, περί της τροποποίησης από τους ΔΣΜ/TSOs της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας CCR GRIT της πρότασής τους για την κοινή μεθοδολογία για τον επιμερισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας εντός της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας - Ιταλίας (CCR GRIT) σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας.

9. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ I-265989/2019 επιστολή των Ρυθμιστικών Αρχών Ελλάδας και Ιταλίας με ημερομηνία 29.7.2019 προς τους ΔΣΜ/TSOs της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας CCR GRIT με κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στον ACER, περί της τροποποίησης από τους ΔΣΜ/TSOs της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας CCR GRIT της ανωτέρω πρότασης.

10. Το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011, οι πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα που εκδίδονται από τη ΡΑΕ, δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

11. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Σκέφτηκε ως εξής:

Επειδή, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθμ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/2003 (σχετ. 3).

Επειδή, στο άρθρο 19 «Ρυθμιστικές Αρχές» του Κανονισμού 714/2009, ρητώς ορίζεται ότι:

«Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, οι Ρυθμιστικές Αρχές εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση προς τον παρόντα Κανονισμό και προς τις κατευθυντήριες γραμμές που θεσπίζονται σύμφωνα με το άρθρο 18. Εφόσον ενδείκνυται για την επίτευξη των σκοπών του παρόντος Κανονισμού, οι ρυθμιστικές αρχές συνεργάζονται μεταξύ τους καθώς και με την Επιτροπή και τον Οργανισμό σύμφωνα με το κεφάλαιο IX της οδηγίας 2009/72/ΕΚ.».

Επειδή, δυνάμει της ανωτέρω εξουσιοδότησης του άρθρου 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009 και σύμφωνα με το άρθρο 290 ΣΛΕΕ, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθμ. 2016/1719 Κανονισμός (ΕΕ) της 26ης Σεπτεμβρίου 2016 (εφεξής ο «Κανονισμός», σχετ. 4), σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας στα Κράτη Μέλη.

Επειδή, αντικείμενο του Κανονισμού αποτελεί, κατά το άρθρο 1, ο καθορισμός αναλυτικών κανόνων για τη διαζωνική κατανομή δυναμικότητας στις μελλοντικές αγορές, την καθιέρωση μιας κοινής μεθοδολογίας για τον προσδιορισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας, τη θέσπιση ενιαίου μηχανισμού κατανομής σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο οποίος παρέχει μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς και τη δυνατότητα επιστροφής μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς για μεταγενέστερη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας ή μεταβίβασης μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς μεταξύ των συμμετεχόντων στην αγορά.

Επειδή, κατά το άρθρο 16 «Μεθοδολογία επιμερισμού μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας» του Κανονισμού:

«1. Το αργότερο έως την υποβολή της μεθοδολογίας υπολογισμού της δυναμικότητας που αναφέρεται στο άρθρο 10, οι ΔΣΜ σε κάθε περιφέρεια υπολογισμού δυναμικότητας εκπονούν από κοινού πρόταση μεθοδολογίας για τον επιμερισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας κατά τρόπο συντονισμένο μεταξύ των διαφόρων μακροπρόθεσμων χρονικών πλαισίων εντός της σχετικής περιφέρειας. Η πρόταση υπόκειται σε διαβούλευση σύμφωνα με το άρθρο 6.

2. Η μεθοδολογία επιμερισμού μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας πληροί τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) ικανοποιεί τις ανάγκες αντιστάθμισης των συμμετεχόντων στην αγορά

β) συνάδει με τη μεθοδολογία υπολογισμού δυναμικότητας

γ) δεν περιορίζει τον ανταγωνισμό, ιδίως όσον αφορά την πρόσβαση σε μακροπρόθεσμα δικαιώματα μεταφοράς.».

Επειδή, κατά το άρθρο 23 «Περιφερειακοί υπολογισμοί μακροπρόθεσμων διαζωνικών δυναμικοτήτων» του Κανονισμού, προβλέπεται ότι:

«[...]3. Κάθε φορέας συντονισμένου υπολογισμού δυναμικότητας επιμερίζει την υπολογισμένη μακροπρόθεσμη διαζωνική δυναμικότητα για κάθε μελλοντική κατανομή δυναμικότητας μέσω της εφαρμογής της μεθοδολογίας επιμερισμού της διαζωνικής δυναμικότητας δυνάμει του άρθρου 16.

4. Κάθε φορέας συντονισμένου υπολογισμού δυναμικότητας υποβάλλει την υπολογισμένη μακροπρόθεσμη διαζωνική δυναμικότητα και τον επιμερισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας προς επικύρωση σε κάθε ΔΣΜ εντός της σχετικής περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας δυνάμει του άρθρου 24.».

Επειδή, κατά το άρθρο 24 «Επικύρωση και διαβίβαση αποτελεσμάτων διαζωνικής δυναμικότητας και επιμερισμένης διαζωνικής δυναμικότητας» του Κανονισμού, προβλέπεται ότι:

«[...]2. Κάθε ΔΣΜ επικυρώνει τα αποτελέσματα του υπολογισμού για τον επιμερισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας στα οικεία σύνορα ζωνών προσφοράς ή στα κρίσιμα στοιχεία δικτύου δυνάμει του άρθρου 16.

3. Κάθε ΔΣΜ αποστέλλει την οικεία επικύρωση δυναμικότητας και τον επικυρωμένο επιμερισμό της δυναμικότητας αυτής για κάθε μελλοντική κατανομή δυναμικότητας στους οικείους φορείς συντονισμένου υπολογισμού δυναμικότητας και σε άλλους ΔΣΜ των σχετικών περιφερειών υπολογισμού δυναμικότητας.

4. Επικυρωμένος επιμερισμός μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας παρέχεται από κάθε φορέα συντονισμένου υπολογισμού δυναμικότητας για την εκτέλεση της μελλοντικής κατανομής δυναμικότητας δυνάμει του άρθρου 29.[...]».

Επειδή, κατά την παρ.7 του άρθρου 30 «Απόφαση για τις ευκαιρίες αντιστάθμισης των διαζωνικών κινδύνων» του Κανονισμού, προβλέπεται ότι:

«7. Εφόσον οι ρυθμιστικές αρχές αποφασίσουν τη μη έκδοση μακροπρόθεσμων δικαιωμάτων μεταφοράς από τους αντίστοιχους ΔΣΜ ή τη διάθεση άλλων μακροπρόθεσμων διαζωνικών προϊόντων αντιστάθμισης των κινδύνων από τους οικείους ΔΣΜ, τα άρθρα 16, 28, 29, 31 έως 57, 59 και 61 δεν εφαρμόζονται στους ΔΣΜ των συνόρων ζωνών προσφοράς..».

Επειδή, κατά τις παρ. 5 και 7 του άρθρου 4 του Κανονισμού «Έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή των μεθοδολογιών», η πρόταση των ΔΣΜ για τη μεθοδολογία επιμερισμού μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας, κατά το άρθρο 16 του Κανονισμού, υπόκειται στην έγκριση όλων των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών της οικείας περιφέρειας, ως εξής:

«...5. Κάθε ρυθμιστική αρχή είναι αρμόδια για την έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή των μεθοδολογιών που αναφέρονται στις παραγράφους 6 και 7.

7. Οι προτάσεις για τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες υπόκεινται στην έγκριση όλων των ρυθμιστικών αρχών της οικείας περιφέρειας: ...

β) τη μεθοδολογία για τον επιμερισμό της διαζωνικής δυναμικότητας, δυνάμει του άρθρου 16 ....».

Επειδή, κατά τις παρ. 9, 10 και 11 του άρθρου 4 του Κανονισμού:

«9. Όταν για την έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών απαιτείται απόφαση από περισσότερες της μιας ρυθμιστικές αρχές, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές διαβουλεύονται και συνεργάζονται στενά και συντονίζονται μεταξύ τους, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας. Κατά περίπτωση, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν υπόψη τη γνωμοδότηση του Οργανισμού. Οι ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις παραγράφους 6 και 7, εντός έξι μηνών από την παραλαβή των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών από τη ρυθμιστική αρχή ή, κατά περίπτωση, από την τελευταία εμπλεκόμενη ρυθμιστική αρχή.

10. Εάν δεν κατέστη δυνατόν οι ρυθμιστικές αρχές να καταλήξουν σε συμφωνία εντός της περιόδου που αναφέρεται στην παράγραφο 9, ή κατόπιν κοινού αιτήματός τους, ο Οργανισμός εκδίδει απόφαση σχετικά με τους υποβληθέντες όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες εντός έξι μηνών, σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 713/2009.

11. Σε περίπτωση που μία ή περισσότερες ρυθμιστικές αρχές ζητήσουν τροποποίηση για να εγκρίνουν τους όρους και προϋποθέσεις ή τις μεθόδους που υποβάλλονται σύμφωνα με τις παραγράφους 6 και 7, οι σχετικοί ΔΣΜ υποβάλλουν πρόταση για τροποποίηση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών προς έγκριση εντός δύο μηνών μετά από την απαίτηση των ρυθμιστικών αρχών. Οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν απόφαση σχετικά με τους τροποποιημένους όρους και προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες εντός δύο μηνών από την υποβολή τους. Όταν δεν κατέστη δυνατόν οι ρυθμιστικές αρχές να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τους τροποποιημένους όρους και προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες σύμφωνα με τις παραγράφους 6 και 7 εντός της δίμηνης προθεσμίας, ή κατόπιν κοινού αιτήματός τους, ο Οργανισμός εκδίδει εντός έξι μηνών απόφαση σχετικά με τους τροποποιημένους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες, σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 713/2009. Εάν οι σχετικοί ΔΣΜ αδυνατούν να υποβάλουν πρόταση για την τροποποίηση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών, εφαρμόζεται η διαδικασία που προβλέπεται στην παράγραφο 4. [...]»

Επειδή, κατά το άρθρο 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 (σχετ.1), προβλέπεται ότι:

«1. Πέραν των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και ιδίως στις διατάξεις του ν. 4001/2011, η ΡΑΕ: ... β) Ασκεί τις αρμοδιότητες των ρυθμιστικών αρχών που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 714/2009....».

Επειδή, περαιτέρω, κατά το άρθρο 17 παρ. 7 του Κεφαλαίου Γ του ίδιου ν. 4425/2016 (σχετ.1) προβλέπεται ότι:

«7. Ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ έχει τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 714/2009.... Η άσκηση των αρμοδιοτήτων του Διαχειριστή συντείνει, ιδίως, στην επίτευξη του στόχου σύγκλισης της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές και στην ολοκλήρωση της ενιαίας εσωτερικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Ε.Ε., σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.».

Επειδή, με την υπό σχετ. 5 επιστολή, υπεβλήθη στη ΡΑΕ κοινή πρόταση των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ/TSOs) Ελλάδας και Ιταλίας που αφορά την μεθοδολογία για τον επιμερισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας κατά τρόπο συντονισμένο μεταξύ διάφορων μακροπρόθεσμων χρονικών πλαισιών εντός της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας - Ιταλίας (CCR GRIT) σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719.

Επειδή, η ΑΔΜΗΕ Α.Ε με την υπό σχετ. 6 επιστολή της υπέβαλε στη ΡΑΕ επίσημη μετάφραση στην ελληνική γλώσσα του υπό σχετ. 5 εγγράφου.

Επειδή, ακολούθως, η ΡΑΕ, από 25.2.2019 έως και 22.3.2019 έθεσε την υπό σχετ. 5 πρόταση των ΔΣΜ, μετά της μεταφράσεώς της στην ελληνική γλώσσα, σε δημόσια διαβούλευση, επί της οποίας δεν υπεβλήθησαν σχόλια (σχετ. 7).

Επειδή, στη συνέχεια, οι Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές της CCR GRIT, κατόπιν ηλεκτρονικής ψηφοφορίας την 29η Ιουλίου 2019, συμφώνησαν ομόφωνα (unanimous agreement) μέσω του Greece-Italy Energy Regulators’ Regional forum (GIERRF), ως συλλογικού οργάνου των Ρυθμιστικών Αρχών της οικείας περιφέρειας, περί της τροποποίησης της ανωτέρω πρότασης των ΔΣΜ της GRIT CCR, που αφορά κυρίως:

• Την τροποποίηση του ορισμού του ετήσιου προϊόντος ούτως ώστε να γίνεται αναφορά στη θερμοχωρητικότητα του καλωδίου αντί για αναφορά στην ετήσια χωρητικότητα λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις τροποποιήσεις της μεθοδολογίας υπολογισμού δυναμικότητας για υιοθέτηση απλοποιημένης προσέγγισης για τα σύνορα με DC διασυνδέσεις.

• Τον έλεγχο της συνέπειας της πρότασης για τον επιμερισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας με την πρόταση για τον υπολογισμό της μακροπρόθεσμης δυναμικότητας, σε περίπτωση που η τελευταία τροποποιηθεί. (σχετ. 8).

Επειδή, ακολούθως με την υπό σχετ. 9 επιστολή γνωστοποιήθηκε προς τους ΔΣΜ της CCR GRIT, με κοινοποίηση στον Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ - ACER) και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ανωτέρω ομόφωνη συμφωνία των Ρυθμιστικών Αρχών της CCR GRIT περί τροποποίησης της εν λόγω πρότασης των ΔΣΜ της οικείας περιφέρειας, δυνάμει του άρθρου 16 και σύμφωνα με την παρ. 9 του άρθρου 4 του Κανονισμού, προκειμένου ο ACER να μην προχωρήσει στην έκδοση απόφασης της παρ. 10 του άρθρου 4 του Κανονισμού, το οποίο προβλέπει ότι: «10. Εάν δεν κατέστη δυνατόν οι ρυθμιστικές αρχές να καταλήξουν σε συμφωνία εντός της περιόδου που αναφέρεται στην παράγραφο 9, ή κατόπιν κοινού αιτήματός τους, ο Οργανισμός εκδίδει απόφαση σχετικά με τους υποβληθέντες όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες εντός έξι μηνών, σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 713/2009.».

Επειδή, κατά το άρθρο 22 του ν. 4001/2011 «Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας... συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης κανονιστικών και ατομικών πράξεων, ιδίως για την ...ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης...» και κατά το άρθρο 32 του ίδιου νόμου «1. Οι πράξεις και αποφάσεις της ΡΑΕ, ... δημοσιοποιούνται με ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα της. Οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται επιπλέον στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως....».

Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το άρθρο 4 (παρ. 5, 7, 9, 11) και 16 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719, 6 του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄ 185) και 22 και 32 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179):

1. Την τροποποίηση από τους Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς (ΔΣΜ) της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας - Ιταλίας (CCR GRIT), της πρότασής τους σχετικά με την κοινή μεθοδολογία για τον επιμερισμό της μακροπρόθεσμης διαζωνικής δυναμικότητας κατά τρόπο συντονισμένο μεταξύ διάφορων μακροπρόθεσμων χρονικών πλαισιών εντός της περιφέρειας υπολογισμού δυναμικότητας Ελλάδας - Ιταλίας (CCR GRIT) σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/1719 της Επιτροπής, της 26ης Σεπτεμβρίου 2016, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για τη μελλοντική κατανομή δυναμικότητας και σύμφωνα με την ανωτέρω ομόφωνη συμφωνία των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών της CCR GRIT, ως εξής:

2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Α.Ε.», και με διακριτικό τίτλο «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» για τις σχετικές της ενέργειες σύμφωνα με τον Κανονισμό.

3. Την ανάρτηση της παρούσας απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ).

Η παρούσα υπόκειται στον ακυρωτικό έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4001/2011.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 31 Ιουλίου 2019

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 247 φορές

Τελευταία Νέα