x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση Ρ.Α.Ε. 1092/2020 - ΦΕΚ 3565/Β/28-8-2020

Έγκριση της Μεθοδολογίας Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης σύμφωνα τις διατάξεις του άρθρου 41 του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης, του άρθρου 6, του στοιχείου η της παρ. 1 του άρθρου 119 και του άρθρου 157

του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 και της παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4425/2016, όπως ισχύουν.


Απόφαση Ρ.Α.Ε. 1092/2020

ΦΕΚ 3565/Β/28-8-2020

Έγκριση της Μεθοδολογίας Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης σύμφωνα τις διατάξεις του άρθρου 41 του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης, του άρθρου 6,  του στοιχείου η της παρ. 1 του άρθρου 119 και του άρθρου 157 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 και της παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4425/2016, όπως ισχύουν.

Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

(συνεδρίαση την 8η Ιουλίου 2020)

Λαμβάνοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ΄ «Διατάξεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» του ν. 4425/2016 «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α΄185), και ιδίως την παρ. 4 του άρθρου 18, όπως ισχύει.

2. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (Α΄179), όπως ισχύει.

3. Τον Κανονισμό Αγοράς Εξισορρόπησης (απόφαση ΡΑΕ υπ΄ αρ. 1090/2018, Β΄5910/2018 και Β΄468/2019, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή της με την υπ΄αρ. 938/2020 απόφαση ΡΑΕ (Β΄2757), και ιδίως τις διατάξεις του άρθρου 41 αυτού.

4. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019 σχετικά με την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας (αναδιατύπωση) (EE L 158 της 14.06.2019 σελ. 54).

5. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) υπ’ αρ. 1228/2003 (EE L 211 της 14.08.2009 σελ. 15).

6. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (EEL 220 της 25.08.2017 σελ. 1 επ.).

7. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2195 της Επιτροπής της 23ης Νοεμβρίου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριας γραμμής για την εξισορρόπηση ηλεκτρικής ενέργειας (ΕΕL 312 της 28.11.2017 σελ 6 επ.).

8. Την απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την έναρξη λειτουργίας των Αγορών Επόμενης Ημέρας, Ενδοημερήσιας και Εξισορρόπησης του ν. 4425/2016 (Α΄ 185), ως ισχύει» (ΥΠΕΝ/ΔΗΕ/7083/112, Β΄172/2020).

9. Την υπ΄ αρ. 388/2019 απόφαση ΡΑΕ «Λήψη απόφασης για την έγκριση της πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ηπειρωτικής Ευρώπης για τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους για τις ΕΔΣ σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 153 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας» (Β΄ 1631).

10. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ο-78892/20.09.2019 έγγραφο της ΡΑΕ προς την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. με θέμα «Πρόοδος υλοποίησης των Κωδίκων Λειτουργίας Συστήματος «SO GL», «Electricity Emergency & Restoration» και των Κωδίκων Σύνδεσης «HVDC», «DCC» και «RfG»».

11. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-270765/04.11.2019 έγγραφο της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. προς τη ΡΑΕ με θέμα «Πρόοδος υλοποίησης των Κωδίκων Λειτουργίας Συστήματος και των Κωδίκων Σύνδεσης».

12. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ο-80933/2020 έγγραφο της ΡΑΕ προς την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. με θέμα «Τήρηση χρονοδιαγράμματος υποβολής εισηγήσεων ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σχετικά με τις αγορές του ν. 4425/2016, όπως ισχύει».

13. Την υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-276397/07.02.2020 εισήγηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. για τη «Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης» κατά τις διατάξεις του άρθρου 41 του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης, όπως εγκρίθηκε και ισχύει.

14. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-276623/12.02.2020 ηλεκτρονικό έγγραφο της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. με θέμα «Απάντηση στο Ο-809333 έγγραφό σας».

15. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ως άνω εισηγήσεως της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. (σχετ. 13), η οποία έλαβε χώρα από 12.02.2020 έως και 06.03.2020 και επί της οποίας υπεβλήθησαν παρατηρήσεις ως εξής:

(α) Η υπ΄ αρ. ΡΑΕ Ι-278199/09.03.2020 επιστολή της ΔΕΗ.

(β) Η υπ΄ αρ. ΡΑΕ Ι-278171/09.03.2020 επιστολή του ΕΣΑΗ.

16. Τα υπό στοιχεία ΡΑΕ Ο-81571/24.03.2020 και Ο-81854/23.04.2020 ηλεκτρονικά έγγραφα της ΡΑΕ προς την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την αποδελτίωση των σχολίων της ανωτέρω Δημόσιας Διαβούλευσης και την υποβολή απόψεων επί αυτών.

17. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-280933/29.04.2020 ηλεκτρονικό έγγραφο της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. προς τη ΡΑΕ αναφορικά με τις απόψεις της επί των σχολίων των Συμμετεχόντων στην ανωτέρω Δημόσια Διαβούλευση και την υποβολή επικαιροποιημένης εισήγησης για τη «Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης».

18. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-282978/04.06.2020 έγγραφο του ΕΣΑΗ προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με κοινοποίηση στη ΡΑΕ, την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και την ΕΧΕ Α.Ε. με θέμα «Σοβαρές εκκρεμότητες σχετικά με την αποτελεσματική λειτουργία των νέων αγορών ηλεκτρισμού».

19. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ο-82804/18.06.2020 ηλεκτρονικό έγγραφο της ΡΑΕ προς την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την παροχή επιπρόσθετων στοιχείων και διευκρινίσεων αναφορικά με τη «Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης».

20. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-283858/19.06.2020 ηλεκτρονικό έγγραφο της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. προς της ΡΑΕ ως απάντηση στο υπό σχετικό 19 έγγραφο.

21. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ο-82928/22.06.2020 έγγραφο της ΡΑΕ προς την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. με θέμα «Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης».

22. Το υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-284920/07.07.2020 έγγραφο της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. προς τη ΡΑΕ με θέμα «Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης», με το οποίο υποβλήθηκε, μεταξύ άλλων, η τελική εισήγηση της εταιρείας για την ως άνω μεθοδολογία.

23. Το γεγονός ότι σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4425/2016, όπως ισχύει, μεθοδολογίες που προβλέπονται στους Κανονισμούς των Αγορών αποφασίζονται από τη ΡΑΕ, μετά από εισήγηση των Διαχειριστών των Αγορών και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

24. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Σκέφθηκε ως εξής:

Ι. Επί του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου

Επειδή, δυνάμει της εξουσιοδότησης του άρθρου 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 (σχετ. 5), εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ΄ αρ. 2017/1485 Κανονισμός (ΕΕ) της 2ας Αυγούστου 2017 (σχετ.6) σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Επειδή, κατά την παρ. 2 του άρθρου 153 «Κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΔΣ» του ως άνω Κανονισμού:

«[...] 2.Όλοι οι ΔΣΜ κάθε συγχρονισμένης περιοχής καθορίζουν, στην επιχειρησιακή συμφωνία συγχρονισμένης περιοχής, κανόνες προσδιορισμού μεγέθους σύμφωνα με τα ακόλουθα κριτήρια:

α) η εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΔΣ που απαιτείται για τη συγχρονισμένη περιοχή καλύπτει τουλάχιστον το συμβάν αναφοράς και, για τις συγχρονισμένες περιοχές CE και Σκανδιναβίας, τα αποτελέσματα της πιθανοτικής μεθόδου προσδιορισμού μεγέθους της ΕΔΣ που εφαρμόζεται σύμφωνα με το στοιχείο γ)

β) το μέγεθος του συμβάντος αναφοράς καθορίζεται σύμφωνα με τις ακόλουθες συνθήκες:

i) για τη συγχρονισμένη περιοχή CE, το συμβάν αναφοράς είναι 3 000 MW στη θετική κατεύθυνση και 3 000 MW στην αρνητική κατεύθυνση

ii) για τις συγχρονισμένες περιοχές GB, IE/NI και Σκανδιναβίας, το συμβάν αναφοράς είναι η μεγαλύτερη ανισορροπία που μπορεί να προκύψει από στιγμιαία μεταβολή της ενεργού ισχύος, όπως αυτή που αντιστοιχεί σε μια ενιαία μονάδα ηλεκτροπαραγωγής, ενιαία εγκατάστασης ζήτησης, ενιαία γραμμή διασύνδεσης HVDC ή από απόζευξη γραμμής AC, ή ισούται με τη μέγιστη στιγμιαία απώλεια κατανάλωσης ενεργού ισχύος εξαιτίας της απόζευξης ενός ή δύο σημείων σύνδεσης.

Το συμβάν αναφοράς καθορίζεται χωριστά για θετική και αρνητική κατεύθυνση.

γ) για τις συγχρονισμένες περιοχές CE και Σκανδιναβίας, όλοι οι ΔΣΜ της συγχρονισμένης περιοχής έχουν το δικαίωμα να καθορίζουν πιθανοτική μέθοδο για τον προσδιορισμό του μεγέθους της ΕΔΣ, λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις του φορτίου, της παραγωγής και της αδράνειας, συμπεριλαμβανομένης της συνθετικής αδράνειας, καθώς και τα διαθέσιμα μέσα για την ανάπτυξη ελάχιστης αδράνειας σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τη μεθοδολογία που αναφέρεται στο άρθρο 39, με σκοπό να μειωθεί η πιθανότητα ανεπάρκειας ΕΔΣ σε το πολύ μία φορά ανά 20 έτη και

δ) τα μερίδια της απαιτούμενης για κάθε ΔΣΜ εφεδρικής δυναμικότητας σε ΕΔΣ ως αρχική υποχρέωση ΕΔΣ βασίζονται στο άθροισμα της καθαρής παραγωγής και κατανάλωσης της περιοχής ελέγχου του διαιρούμενο διά του αθροίσματος της καθαρής παραγωγής και κατανάλωσης της συγχρονισμένης περιοχής σε περίοδο ενός έτους».

Επειδή, κατά το άρθρο 119 «Επιχειρησιακές συμφωνίες ενότητας ΕΦΣ» του ως άνω Κανονισμού:

«1. Έως 12 μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ κάθε ενότητας ΕΦΣ καταρτίζουν κοινές προτάσεις για: [...]

η) τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ, που καθορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 157 παρ. 1 [...]

2. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε ενότητας ΕΦΣ υποβάλλουν τις μεθοδολογίες και τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο στοιχείο ε) της παρ. 3 του άρθρου 6, προς έγκριση από όλες τις ρυθμιστικές αρχές της εν λόγω ενότητας ΕΦΣ. Εντός ενός μήνα από την έγκριση των εν λόγω μεθοδολογιών και προϋποθέσεων, όλοι οι ΔΣΜ κάθε ενότητας ΕΦΣ συνάπτουν επιχειρησιακή συμφωνία ενότητας ΕΦΣ που αρχίζει να ισχύει εντός 3 μηνών από την έγκριση των μεθοδολογιών και των προϋποθέσεων».

Επειδή, κατά το άρθρο 157 «Προσδιορισμός μεγέθους ΕΑΣ» του ως άνω Κανονισμού:

«1.Όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ καθορίζουν κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ στην επιχειρησιακή συμφωνία ενότητας ΕΦΣ.

2.Οι κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ περιλαμβάνουν τουλάχιστον τα ακόλουθα:

α) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ των συγχρονισμένων περιοχών CE και Σκανδιναβίας καθορίζουν την απαιτούμενη εφεδρική δυναμικότητα ΕΑΣ της ενότητας ΕΦΣ βάσει διαδοχικών ιστορικών καταγραφών που περιλαμβάνουν τουλάχιστον τις ιστορικά καταγεγραμμένες τιμές ανισορροπίας της ενότητας ΕΦΣ. Η δειγματοληψία αυτών των ιστορικών καταγραφών καλύπτει τουλάχιστον τον χρόνο για την αποκατάσταση συχνότητας. Το χρονικό διάστημα που λαμβάνεται υπόψη για τις εν λόγω καταγραφές είναι αντιπροσωπευτικό και περιλαμβάνει τουλάχιστον περίοδο ενός πλήρους έτους που λήγει το νωρίτερο 6 μήνες πριν από την ημερομηνία υπολογισμού

β) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ των συγχρονισμένων περιοχών CE και Σκανδιναβίας καθορίζουν την απαιτούμενη εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ της ενότητας ΕΦΣ σε επίπεδο επαρκές για την τήρηση των υφιστάμενων παραμέτρων-στόχων ΣΕΑΣ βάσει του άρθρου 128 για το χρονικό διάστημα που αναφέρεται στο στοιχείο α) με βάση τουλάχιστον πιθανοτική μεθοδολογία. Κάνοντας χρήση αυτής της πιθανοτικής μεθοδολογίας, οι ΔΣΜ λαμβάνουν υπόψη τους περιορισμούς που καθορίζονται στις συμφωνίες για τον καταμερισμό ή την ανταλλαγή εφεδρειών λόγω ενδεχόμενων παραβιάσεων της επιχειρησιακής ασφάλειας και των απαιτήσεων διαθεσιμότητας ΕΑΣ.

Όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ λαμβάνουν υπόψη τυχόν αναμενόμενες σημαντικές μεταβολές στη διανομή των ανισορροπιών της ενότητας ΕΦΣ ή άλλους σημαντικούς παράγοντες επίδρασης σε σχέση με την εξεταζόμενη χρονική περίοδο

γ)όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ καθορίζουν την αναλογία αυτόματης ΕΑΣ, χειροκίνητης ΕΑΣ, τον χρόνο πλήρους ενεργοποίησης αυτόματης ΕΑΣ και τον χρόνο πλήρους ενεργοποίησης χειροκίνητης ΕΑΣ, ώστε να συμμορφωθούν με την απαίτηση του στοιχείου β). Προς τον σκοπό αυτό, ο χρόνος πλήρους ενεργοποίησης αυτόματης ΕΑΣ μιας ενότητας ΕΦΣ και ο χρόνος πλήρους ενεργοποίησης χειροκίνητης ΕΑΣ της ενότητας ΕΦΣ δεν υπερβαίνει τον χρόνο για την αποκατάσταση της συχνότητας

δ) οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ καθορίζουν το μέγεθος του συμβάντος αναφοράς μεγέθους που είναι η μεγαλύτερη ανισορροπία που μπορεί να προκύψει από στιγμιαία μεταβολή της ενεργού ισχύος ενιαίας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής, ενιαίας μονάδας ζήτησης ή ενιαίας γραμμής διασύνδεσης HVDC ή από απόζευξη γραμμής AC εντός της ενότητας ΕΦΣ

ε) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ καθορίζουν τη θετική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το θετικό συμβάν προσδιορισμού μεγέθους της ενότητας ΕΦΣ

στ) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ καθορίζουν την αρνητική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το αρνητικό συμβάν προσδιορισμού μεγέθους της ενότητας ΕΦΣ

ζ) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ καθορίζουν την αρνητική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ μιας ενότητας ΕΦΣ, τυχόν γεωγραφικούς περιορισμούς για τη διανομή της εντός της ενότητας ΕΦΣ, καθώς και τυχόν γεωγραφικούς περιορισμούς για κάθε ανταλλαγή εφεδρειών ή καταμερισμό εφεδρειών με άλλες ενότητες ΕΦΣ για να συμμορφωθούν με τα όρια επιχειρησιακής ασφάλειας

η) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ εξασφαλίζουν ότι η θετική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ ή συνδυασμός εφεδρικής δυναμικότητας σε ΕΑΣ και ΕΑ επαρκεί για να καλύψει τις θετικές ανισορροπίες της ενότητας ΕΦΣ για τουλάχιστον το 99 % του χρόνου, με βάση τις ιστορικές καταγραφές που αναφέρονται στο στοιχείο α)

θ) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ εξασφαλίζουν ότι η αρνητική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ ή συνδυασμός εφεδρικής δυναμικότητας σε ΕΑΣ και ΕΑ επαρκεί για να καλύψει τις αρνητικές ανισορροπίες της ενότητας ΕΦΣ για τουλάχιστον το 99 % του χρόνου, με βάση τις ιστορικές καταγραφές που αναφέρονται στο στοιχείο α)

ι) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ μπορεί να μειώσουν τη θετική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ της ενότητας ΕΦΣ που προκύπτει από τη διαδικασία προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ, συνάπτοντας συμφωνία καταμερισμού ΕΑΣ με άλλες ενότητες ΕΦΣ σύμφωνα με τις διατάξεις του τίτλου 8. Στην εν λόγω συμφωνία καταμερισμού εφαρμόζονται οι ακόλουθες απαιτήσεις:

i) για τις συγχρονισμένες περιοχές CE και Σκανδιναβίας, η μείωση της θετικής εφεδρικής δυναμικότητας σε ΕΑΣ μιας ενότητας ΕΦΣ περιορίζεται στη διαφορά, εάν είναι θετική, ανάμεσα στο μέγεθος του θετικού συμβάντος προσδιορισμού μεγέθους και στην εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ που απαιτείται για την κάλυψη των θετικών ανισορροπιών της ενότητας ΕΦΣ κατά το 99 % του χρόνου, με βάση τις ιστορικές καταγραφές που αναφέρονται στο στοιχείο α). Η μείωση της θετικής εφεδρικής δυναμικότητας δεν υπερβαίνει το 30 % του μεγέθους του θετικού συμβάντος προσδιορισμού μεγέθους

ii) για τις συγχρονισμένες περιοχές GB και IE/NI, η θετική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ και ο κίνδυνος μη παράδοσης λόγω καταμερισμού αξιολογούνται συνεχώς από τους ΔΣΜ της ενότητας ΕΦΣ

ια) όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ μπορεί να μειώσουν την αρνητική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ της ενότητας ΕΦΣ που προκύπτει από τη διαδικασία προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ, συνάπτοντας συμφωνία καταμερισμού ΕΑΣ με άλλες ενότητες ΕΦΣ σύμφωνα με τις διατάξεις του τίτλου 8. Στην εν λόγω συμφωνία καταμερισμού εφαρμόζονται οι ακόλουθες απαιτήσεις:

i) για τις συγχρονισμένες περιοχές CE και Σκανδιναβίας, η μείωση της αρνητικής εφεδρικής δυναμικότητας σε ΕΑΣ μιας ενότητας ΕΦΣ περιορίζεται στη διαφορά, εάν είναι θετική, ανάμεσα στο μέγεθος του αρνητικού συμβάντος προσδιορισμού μεγέθους και στην εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ που απαιτείται για την κάλυψη των αρνητικών ανισορροπιών της ενότητας ΕΦΣ κατά το 99 % του χρόνου, με βάση τις ιστορικές καταγραφές που αναφέρονται στο στοιχείο α)

ii) για τις συγχρονισμένες περιοχές GB και IE/NI, η αρνητική εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ και ο κίνδυνος μη παράδοσης λόγω καταμερισμού αξιολογούνται συνεχώς από τους ΔΣΜ της ενότητας ΕΦΣ. [...]

4.Όλοι οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ διαθέτουν ανά πάσα στιγμή επαρκή εφεδρική δυναμικότητα σε ΕΑΣ σύμφωνα με τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ. Οι ΔΣΜ μιας ενότητας ΕΦΣ προσδιορίζουν, στην επιχειρησιακή συμφωνία της ενότητας ΕΦΣ, διαδικασία κλιμάκωσης για περιπτώσεις σοβαρού κινδύνου ανεπάρκειας εφεδρικής δυναμικότητας σε ΕΑΣ στην ενότητα ΕΦΣ».

Επειδή, κατά το άρθρο 138 «Μετριασμός» του ως άνω Κανονισμού:

«Όταν οι τιμές που υπολογίζονται για την περίοδο ενός ημερολογιακού έτους σχετικά με τις παραμέτρους-στόχους ποιότητας συχνότητας ή παραμέτρους-στόχους ΣΕΑΣ είναι εκτός των στόχων που έχουν καθοριστεί για τη συγχρονισμένη περιοχή ή για την ενότητα ΕΦΣ, όλοι οι ΔΣΜ της οικείας συγχρονισμένης περιοχής ή της οικείας ενότητας ΕΦΣ:

α) αναλύουν κατά πόσον οι παράμετροι-στόχοι ποιότητας συχνότητας ή οι παράμετροι-στόχοι ΣΕΑΣ θα παραμείνουν εκτός των στόχων που έχουν οριστεί για τη συγχρονισμένη περιοχή ή την ενότητα ΕΦΣ και, σε περίπτωση βάσιμου κινδύνου ότι αυτό μπορεί να συμβεί, αναλύουν τις αιτίες και διατυπώνουν συστάσεις και

β) εκπονούν μέτρα μετριασμού για να εξασφαλιστεί ότι οι στόχοι για τη συγχρονισμένη περιοχή ή για την ενότητα ΕΦΣ μπορούν να επιτευχθούν στο μέλλον».

Επειδή, κατά τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 6 του ως άνω Κανονισμού «Έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών των ΔΣΜ» προβλέπεται ότι:

«1. Κάθε ρυθμιστική αρχή εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν καταρτίσει οι ΔΣΜ σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3. [...]

3. Οι προτάσεις για τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες υπόκεινται στην έγκριση όλων των ρυθμιστικών αρχών της συγκεκριμένης περιφέρειας, κατά την οποία κράτος μέλος δύναται να γνωμοδοτεί προς την οικεία ρυθμιστική αρχή: [...]

δ) μεθοδολογίες, προϋποθέσεις και τιμές που περιλαμβάνονται στις επιχειρησιακές συμφωνίες συγχρονισμένων περιοχών στο άρθρο 118 σχετικά με: [...]

ii) τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους για τις ΕΔΣ σύμφωνα με το άρθρο 153[...]

ε) μεθοδολογίες και προϋποθέσεις που περιλαμβάνονται στις επιχειρησιακές συμφωνίες για την ενότητα ΕΦΣ στο άρθρο 119 σχετικά με: [...]

iv) τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ σύμφωνα με το άρθρο 157 παρ. 1 [...]»

Επειδή, σε εφαρμογή των ανωτέρω προβλέψεων, η ΡΑΕ ενέκρινε με την υπ΄ αρ. 388/2019 (σχετ.9) απόφασή της την πρόταση των Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς της Ηπειρωτικής Ευρώπης για τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους για τις ΕΔΣ σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 153 του ως άνω Κανονισμού.

Επειδή, στο άρθρο 18 «Κατάρτιση και τροποποίηση των Κανονισμών και Κωδίκων των Αγορών» του ν. 4425/2016, όπως ισχύει, προβλέπονται τα εξής:

« [...] 2. Στον Κανονισμό του Χρηματιστηρίου Ενέργειας και στον Κανονισμό Αγοράς Εξισορρόπησης καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας της Αγοράς Επόμενης Ημέρας, Ενδοημερήσιας Αγοράς και Αγοράς Εξισορρόπησης, αντίστοιχα. Οι Κανονισμοί περιλαμβάνουν διαφανείς και χωρίς διακρίσεις κανόνες, οι οποίοι βασίζονται σε αντικειμενικά κριτήρια, όσον αφορά στην πρόσβαση των Συμμετεχόντων στις Αγορές Ηλεκτρικής Ενέργειας. Οι Συμμετέχοντες και κάθε άλλο πρόσωπο στο οποίο αφορούν οι Κανονισμοί οφείλουν να συμμορφώνονται προς τις υποχρεώσεις τους που απορρέουν από αυτούς. [...]

4. Μεθοδολογίες, παράμετροι και άλλες ειδικές εγκρίσεις που προβλέπονται από τους Κώδικες των Αγορών, αποφασίζονται από τη ΡΑΕ, μετά από εισήγηση των Διαχειριστών των Αγορών και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. [...]»

Επειδή, στον Κανονισμό Αγοράς Εξισορρόπησης (σχετ.3), προβλέπεται στο άρθρο 2 «Κανονισμός Αγοράς Εξισορρόπησης» αυτού ότι:

«[...] 6. Ο Κανονισμός Αγοράς Εξισορρόπησης συμπληρώνεται από μεθοδολογίες, παραμέτρους και άλλες ειδικές εγκρίσεις που προβλέπονται σε αυτόν, και αποφασίζονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), μετά από εισήγηση του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4425/2016. [...]

9. Ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ υποβάλλει στη ΡΑΕ, πριν από τη θέση σε λειτουργία του υποδείγματος-στόχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, τις μεθοδολογίες, παραμέτρους και άλλες ειδικές εγκρίσεις που προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό, οι οποίες εγκρίνονται σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4425/2016».

Επειδή, ειδικότερα, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου 41 «Καθορισμός Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης» του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης:

«Ο Διαχειριστής του ΕΣΜΗΕ καθορίζει τις ζωνικές και συστημικές ανάγκες για Ισχύ Εξισορρόπησης για (α) ΕΔΣ, (β) αυτόματη ΕΑΣ και (γ) χειροκίνητη ΕΑΣ, προκειμένου να εξασφαλίζει επαρκή απόκριση/ρύθμιση/εφεδρεία του ΕΣΜΗΕ εντός αποδεκτών ορίων που καθορίζονται στον Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ΕΣΜΗΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην «Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης», η οποία εγκρίνεται από τη ΡΑΕ μετά από εισήγηση του Διαχειριστή ΕΣΜΗΕ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4425/2016».

ΙΙ. Επί της εισήγησης της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σχετικά με τη Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης.

Επειδή, με την υπ΄αρ. 1090/2018 απόφαση της ΡΑΕ για την έγκριση του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης (σχετ.3), ορίστηκε χρονοδιάγραμμα για την υποβολή από την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. στην Αρχή του συνόλου των εισηγήσεων που προβλέπονται στον εν λόγω Κανονισμό, μεταξύ των οποίων και της εισήγησης για τη Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης λαμβάνοντας υπόψη τα οριζόμενα στους σχετικούς Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και σε εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 4425/2016, όπως ισχύει.

Επειδή, με το υπό σχετ.10 έγγραφό της, η ΡΑΕ, παρατηρώντας μία καθυστέρηση στην υιοθέτηση των Κωδίκων Λειτουργίας του Συστήματος (Κανονισμός (ΕΕ) 2017/1485 και Κανονισμός (ΕΕ) 2017/2196) και Σύνδεσης (Κανονισμός (ΕΕ) 2016/1447, Κανονισμός (ΕΕ) 2016/1388 και Κανονισμός (ΕΕ) 2016/631), αιτήθηκε στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε. την αποστολή ενός δεσμευτικού χρονοδιάγραμματος υλοποίησης των εκκρεμοτήτων ώστε να μετριασθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι έως τώρα καθυστερήσεις.

Ειδικώς, ως προς τις εισηγήσεις του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς (εν προκειμένω της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.) μίας ενότητας Ελέγχου Φορτίου Συχνότητας (εφεξής «ΕΦΣ») που προβλέπονται για τις μεθοδολογίες και τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο στοιχείο ε) της παρ. 3 του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485, θα έπρεπε αυτές να έχουν καταρτιστεί έως 12 μήνες από την έναρξη ισχύος του εν λόγω Ευρωπαϊκού Κανονισμού, ήτοι έως τις 14.09.2018 και εν συνεχεία υποβληθεί στην οικεία Ρυθμιστική Αρχή προς έγκριση.

Η ΑΔΜΗΕ, ως απάντηση στο σχετικό έγγραφο της ΡΑΕ, απέστειλε πίνακα όπου καταγράφεται η πρόοδος για την κατάρτιση και την υποβολή των σχετικών εισηγήσεων των Διαχειριστών Συστήματος Μεταφοράς της σύγχρονης ζώνης (περιλαμβανομένου του ΑΔΜΗΕ), όσον αφορά στην υλοποίηση των Κωδίκων Λειτουργίας του Συστήματος (σχετ.11). Ειδικώς, ως προς την τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων που απορρέουν από τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 και τη σύνδεση αυτών με τη Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης, η σχετική πρόοδος αποτυπώνεται στον ακόλουθο πίνακα:

Α/ΑΆρθρο

Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485ΠεριγραφήΠρόοδος υποβολής

από ΑΔΜΗΕ Α.Ε. 8 άρθρο 6, παρ. 3,

στοιχ. (ε)(iv)Μεθοδολογίες και προϋποθέσεις που περιλαμβάνονται στις επιχειρησιακές συμφωνίες για την ενότητα ΕΦΣ στο άρθρο 119 σχετικά με: iv) τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 157Θα αναφέρεται στη μεθοδολογία εφεδρειών που θα αποσταλεί πριν το τέλος του έτους

9άρθρο 6,

παρ. 3,

στοιχ. (στ)Μέτρα μετριασμού ανά συγχρονισμένη περιοχή ή ανά ενότητα ΕΦΣ σύμφωνα με το άρθρο 138Θα αναφέρεται στη μεθοδολογία εφεδρειών που θα αποσταλεί πριν το τέλος του έτους

14άρθρο 6,

παρ. 4,

στοιχ. (στ)Εισήγηση ΑΔΜΗΕ τεχνικές προδιαγραφές ΕΑΣ που ορίζονται από τον ΔΣΜ σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 158Θα αναφέρεται στη μεθοδολογία εφεδρειών που θα αποσταλεί πριν το τέλος του έτους

16άρθρο 6,

παρ. 4,

στοιχ. (η)Εισήγηση ΑΔΜΗΕ τεχνικές απαιτήσεις για τη σύνδεση των μονάδων παροχής ΕΑ και των μονάδων παροχής ΕΑ που ορίζονται από τον ΔΣΜ σύμφωνα την παρ. 3 του άρθρου 161Θα αναφέρεται στη μεθοδολογία εφεδρειών που θα αποσταλεί πριν το τέλος του έτους

Επειδή, με την από 23.01.2020 απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας (σχετ.8) καθορίστηκε το χρονοδιάγραμμα για την έναρξη λειτουργίας των Αγορών Επόμενης Ημέρας, Ενδοημερήσιας και Εξισορρόπησης του ν. 4425/2016 όπως ισχύει. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το σημείο Α:

«Καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προβλεπόμενων από τις διατάξεις του ν. 4425/2016, ως ισχύει, εισηγήσεων επί των Κανονισμών, Κωδίκων, Εγχειριδίων, μεθοδολογιών, καθώς και των τεχνικών αποφάσεων προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, τίθεται η 31 Ιανουαρίου 2020, [...]».

Επειδή, στο πλαίσιο της εβδομαδιαίας αναφοράς (W05) της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με τις αγορές του ν. 4425/2016 υπήρχε αναφορά ότι έχουν υποβληθεί από την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. στην Αρχή έως τις 31.01.2020 όλες οι μεθοδολογίες που εκκρεμούσαν από πλευράς ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την Αγορά Εξισορρόπησης. Ωστόσο, καθώς η ΡΑΕ διαπίστωσε ότι εκκρεμούσε ακόμη η υποβολή της Μεθοδολογίας Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης, απέστειλε στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε. το υπό σχετ.12 έγγραφο με το οποίο αιτήθηκε στην εταιρεία την άμεση υποβολή της ως άνω Μεθοδολογίας, καθώς και αιτιολόγηση αναφορικά με την καθυστέρηση υποβολής αυτής.

Επειδή, με το υπό σχετ.13 έγγραφό της, η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. υπέβαλε στη ΡΑΕ με καθυστέρηση επτά ημερών από την ως άνω τεθείσα προθεσμία της 31ης Ιανουαρίου 2020 την εισήγησή της σχετικά με τη Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Κανονισμού αναφέροντας και τους ειδικότερους λόγους για τους οποίους κατέστη αδύνατη η τήρηση της προθεσμίας και αναδεικνύοντας τη σημασία της εν λόγω εισήγησης, η οποία κατά τον Διαχειριστή είναι η πιο κρίσιμη από αυτές που έχουν υποβληθεί στη ΡΑΕ για την ανάπτυξη της Αγοράς Εξισορρόπησης. (σχετ.14)

Η ΡΑΕ έθεσε τη σχετική εισήγηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σε Δημόσια Διαβούλευση από 12.02.2020 έως και 06.03.2020 (σχετ.15). Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης υποβλήθηκαν σχόλια από τον ΕΣΑΗ και τη ΔΕΗ. Με την υπό σχετ.17 επιστολή της, σε απάντηση των υπό σχετ.16 εγγράφων της ΡΑΕ, η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. υπέβαλε στην Αρχή τις απόψεις της επί των σχολίων των Συμμετεχόντων στην ανωτέρω Δημόσια Διαβούλευση, σχετική τεκμηρίωση για την αποδοχή ή μη των σχολίων της Δημόσιας Διαβούλευσης, καθώς και επικαιροποιημένη εισήγηση για τη Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης.

Επειδή, κατά την αξιολόγηση της επικαιροποιημένης εισήγησης της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. διαπιστώθηκε ότι δεν πληρούνται οι απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 και ιδίως οι προβλέψεις του άρθρου 157 αυτού, όπως περιγράφονται στις παρ. 2α, 2β, 2γ, 2η, 2θ και 4 του εν λόγω άρθρου. Συνεπώς, για να είναι σε θέση η ΡΑΕ να προχωρήσει στην έγκριση της προβλεπόμενης στον Κανονισμό μεθοδολογίας και λαμβάνοντας υπόψη και τις διευκρινίσεις αναφορικά με την ως άνω μεθοδολογία τις οποίες παρείχε η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. (σχετ.20) σε συνέχεια του υπό σχετικού 19 εγγράφου της ΡΑΕ, απέστειλε στην ΑΔΜΗΕ Α.Ε. επιστολή, με την οποία αιτήθηκε την επανυποβολή της εισήγησης της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., ώστε να είναι συμβατή με τις προβλέψεις του ως άνω Ευρωπαϊκού Κανονισμού και επιπροσθέτως να συμπεριλάβει και προτάσεις της Αρχής προς βελτίωση επί του κειμένου της Μεθοδολογίας (σχετ.21).

Επειδή, η Μεθοδολογία Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης έχει καταρτιστεί λαμβάνοντας υπόψη ότι η εξασφάλιση των αναγκαίων εφεδρειών για τη συνεχή αποκατάσταση του ισοζυγίου παραγωγής-ζήτησης αποτελεί ευθύνη του Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ, είναι καθοριστική για την επίτευξη της ασφάλειας λειτουργίας του Συστήματος και πρέπει να επιτυγχάνεται με το κατά το δυνατόν ελάχιστο κόστος. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, η ΑΔΜΗΕ Α.Ε. εισηγήθηκε όπως η διαστασιολόγηση των εφεδρειών να γίνεται με βάση σχετικές προβλέψεις, κανόνες και μεθόδους, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη (πιθανοτικά) τα ενδεχόμενα διαταραχών που οδηγούν σε ανισορροπίες παραγωγής-ζήτησης.

Επειδή, η Αρχή εξέτασε την τελική εισήγηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. (σχετ.22), προέβη σε βελτιώσεις λεκτικού τύπου επί του κειμένου της προτεινόμενης μεθοδολογίας και διαπίστωσε ότι η πρόταση της μεθοδολογίας, σύμφωνα με το περιεχόμενο που περιλαμβάνεται στο συνημμένο της παρούσας απόφασης κείμενο είναι επαρκής καθώς βασίζεται και κινείται εντός του πλαισίου που καθορίζεται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1485 και λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του Διασυνδεδεμένου Συστήματος και ιδιαίτερα τα χαρακτηριστικά των υφιστάμενων μονάδων παραγωγής. Περαιτέρω κρίνεται δόκιμη καθότι προσφέρει μια υπολογιστική βάση για τις ανάγκες Ισχύος Εξισορρόπησης και σε αυτήν περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη ισορροπία μεταξύ του κόστους των εφεδρειών και της ασφάλειας του Συστήματος. αποφασίζει:

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, κατά την παρ.4 του άρθρου 18 του ν. 4425/2016, το άρθρο 6, το στοιχείο η της παρ. 1 και την παρ. 2 του άρθρου 119, και το άρθρο 157 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 καθώς και τα άρθρα 2 και 41 του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης, όπως ισχύουν:

1. Την έγκριση της Μεθοδολογίας Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης σύμφωνα με το περιεχόμενο που περιλαμβάνεται στο συνημμένο της παρούσας απόφασης κείμενο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.

2. Την έναρξη ισχύος της Μεθοδολογίας Καθορισμού Ζωνικών/Συστημικών Αναγκών Ισχύος Εξισορρόπησης από την ημέρα έναρξης λειτουργίας της Αγοράς Εξισορρόπησης.

Η παρούσα απόφαση κοινοποιείται στην εταιρεία «Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε.», αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 8 Ιουλίου 2020

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 122 φορές

Τελευταία Νέα