x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση Ρ.Α.Ε. Αριθμ.695/2019 - ΦΕΚ 3919/Β/25-10-2019

Σχετικά με την ειδική κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 118.1 (ια) και το άρθρο 141 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστή


Απόφαση Ρ.Α.Ε. Αριθμ.695/2019

ΦΕΚ 3919/Β/25-10-2019

Σχετικά με την ειδική κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 118.1 (ια) και το άρθρο 141 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

(Συνεδρίαση την 26η Ιουνίου 2019

η οποία συνεχίστηκε την 27η και 28η Ιουνίου 2019)

Λαμβάνοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄185/ 30.09.2016) «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» και ιδίως τα άρθρα 6 και 12 αυτού του Κεφαλαίου Γ του νόμου αυτού.

2. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179/ 22.08.2011) «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις», όπως ισχύει, ιδίως τα άρθρα 18, 22 και 25.

3. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/ 2003 (EE L 211 της 14.08.2009 σελ. 15).

4. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 (στο εξής «Κανονισμός») σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας και ιδίως τα άρθρα 6, 118 και 141.

5. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/ 1222 της Επιτροπής της 24ης Ιουλίου 2015 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντηρίων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης και ιδίως το άρθρο 17 αυτού.

6. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω κοινής πρότασης όλων των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 05/11/2018 έως και 30/11/2018 και την ανακοίνωση αυτής στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ.

7. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-246582/02.10.2018 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την έγκριση της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Ηπειρωτικής ευρώπης (στο εξής «ΔΣΜ») για τη δομή ελέγχου φορτίου-συχνότητας σύμφωνα με το άρθρο 141 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας (εφεξής ΚΓ ΛΣ), στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.

8. Το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση είναι κανονιστικού περιεχομένου και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Σκέφτηκε ως εξής:

Επειδή, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθμ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003 (σχετ. 3). Στο άρθρο 19 «Ρυθμιστικές Αρχές» του κανονισμού αυτού ρητώς ορίζεται ότι: «Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, οι Ρυθμιστικές Αρχές εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση προς τον παρόντα κανονισμό και προς τις κατευθυντήριες γραμμές που θεσπίζονται σύμφωνα με το άρθρο 18. Εφόσον ενδείκνυται για την επίτευξη των σκοπών του παρόντος κανονισμού, οι ρυθμιστικές αρχές συνεργάζονται μεταξύ τους καθώς και με την Επιτροπή και τον Οργανισμό σύμφωνα με το κεφάλαιο IX της οδηγίας 2009/72/ΕΚ.».

Επειδή, δυνάμει της εξουσιοδότησης του άρθρου 18 του κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 και ιδίως της παραγράφου 3 στοιχείο δ) και παραγράφου 5 του εν λόγω άρθρου, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθμ. 2017/1485 Κανονισμός (ΕΕ) 2ας Αυγούστου 2017 (εφεξής ο «Κανονισμός», σχετ. 4), σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας στα Κράτη Μέλη. Στόχος του Κανονισμού είναι, μεταξύ άλλων, να θεσπίσει αναλυτικές κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τις απαιτήσεις και τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του συστήματος με σκοπό να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του διασυνδεδεμένου συστήματος καθώς και η επιχειρησιακή ασφάλεια, η ποιότητα της συχνότητας και η αποδοτική χρήση του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων.

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 118 παρ. 1 περίπτωση (ια) του Κανονισμού, όταν η διαχείριση της συγχρονισμένης περιοχής ασκείται από περισσότερους του ενός ΔΣΜ, όλοι οι ΔΣΜ κάθε συγχρονισμένης περιοχής καταρτίζουν κοινές προτάσεις για την ειδική κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ τους, σύμφωνα με το άρθρο 141. Ειδικότερα στο άρθρο αυτό ορίζονται τα εξής:

«Άρθρο 141 -

Δομή ευθύνης διαδικασίας

1. Κατά τον καθορισμό της δομής ευθύνης διαδικασίας, όλοι οι ΔΣΜ κάθε συγχρονισμένης περιοχής λαμβάνουν υπόψη τουλάχιστον τα ακόλουθα κριτήρια:

α) το μέγεθος και την ολική αδράνεια, συμπεριλαμβανομένης της συνθετικής αδράνειας της συγχρονισμένης περιοχής

β) τη δομή δικτύου και/ή την τοπολογία δικτύου και

γ) το φορτίο, την παραγωγή και τη συμπεριφορά HVDC.

2. Έως τέσσερις μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ μιας συγχρονισμένης περιοχής καταρτίζουν κοινή πρόταση για τον καθορισμό των ενοτήτων ΕΦΣ, η οποία συμμορφώνεται με τις ακόλουθες απαιτήσεις:

α) η περιοχή παρακολούθησης αντιστοιχεί σε μία μόνο περιοχή ΕΦΣ ή σε μέρος της

β) η περιοχή ΕΦΣ αντιστοιχεί σε μία μόνο ενότητα ΕΦΣ ή σε μέρος της

γ) η ενότητα ΕΦΣ αντιστοιχεί σε μία μόνο συγχρονισμένη περιοχή ή σε μέρος της και

δ) κάθε στοιχείο δικτύου είναι μέρος μόνο μίας περιοχής παρακολούθησης, μόνο μίας περιοχής ΕΦΣ και μόνο μίας ενότητας ΕΦΣ.

3. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε περιοχής παρακολούθησης υπολογίζουν και παρακολουθούν διαρκώς την ανταλλαγή ενεργού ισχύος σε πραγματικό χρόνο της περιοχής παρακολούθησης.

4. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε περιοχής ΕΦΣ.

α) παρακολουθούν διαρκώς το ΣΕΑΣ της περιοχής ΕΦΣ.

β) εφαρμόζουν και εκτελούν ΔΑΣ για την περιοχή ΕΦΣ.

γ) προσπαθούν να τηρήσουν τις παραμέτρους- στόχους ΣΕΑΣ της περιοχής ΕΦΣ, όπως ορίζεται στο άρθρο 128. και

δ) έχουν δικαίωμα να εφαρμόζουν μία ή περισσότερες από τις διαδικασίες που αναφέρονται στο άρθρο 140 παράγραφος 2.

5. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε ενότητας ΕΦΣ.

α) προσπαθούν να τηρήσουν τις παραμέτρους-στόχους ΣΕΑΣ της ενότητας ΕΦΣ, όπως ορίζεται στο άρθρο 128. και

β) συμμορφώνονται με τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΑΣ σύμφωνα με το άρθρο 157 και τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΑ σύμφωνα με το άρθρο 160.

6. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε συγχρονισμένης περιοχής:

α) εφαρμόζουν και εκτελούν ΔΔΣ για τη συγχρονισμένη περιοχή

β) τηρούν τους κανόνες προσδιορισμού μεγέθους ΕΔΣ, σύμφωνα με το άρθρο 153. και

γ) προσπαθούν να τηρήσουν τις παραμέτρους-στόχους ποιότητας συχνότητας, σύμφωνα με το άρθρο 127.

7. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε περιοχής παρακολούθησης προσδιορίζουν στην επιχειρησιακή συμφωνία περιοχής παρακολούθησης την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ στην περιοχή παρακολούθησης για την εφαρμογή των υποχρεώσεων που ορίζονται στην παράγραφο 3.

8. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε περιοχής ΕΦΣ προσδιορίζουν στην επιχειρησιακή συμφωνία περιοχής ΕΦΣ την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ στην περιοχή ΕΦΣ για την εφαρμογή των υποχρεώσεων που ορίζονται στην παράγραφο 4.

9. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε ενότητας ΕΦΣ προσδιορίζουν σε επιχειρησιακή συμφωνία ενότητας ΕΦΣ την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ στην ενότητα ΕΦΣ για την εφαρμογή των υποχρεώσεων που ορίζονται στην παράγραφο 5.

10. Όλοι οι ΔΣΜ κάθε συγχρονισμένης περιοχής προσδιορίζουν σε επιχειρησιακή συμφωνία συγχρονισμένης περιοχής την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ στη συγχρονισμένη περιοχή για την εφαρμογή των υποχρεώσεων που ορίζονται στην παράγραφο 6.

11. Όλοι οι ΔΣΜ δύο ή περισσότερων περιοχών ΕΦΣ που συνδέονται με διασυνδέσεις έχουν δικαίωμα να σχηματίζουν ενότητα ΕΦΣ, εφόσον πληρούνται οι απαιτήσεις για την ενότητα ΕΦΣ που ορίζονται στην παράγραφο 5.»

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού «1.Οι ΔΣΜ καταρτίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που απαιτούνται σύμφωνα με τον παρόντα Κανονισμό και τα υποβάλλουν προς έγκριση στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφοι 2 και 3 ή στην ορισθείσα από το κράτος μέλος οντότητα σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 4, εντός των αντίστοιχων προθεσμιών που προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό.». Συναφώς, στο άρθρο 6 ορίζεται ότι «1. Κάθε ρυθμιστική αρχή εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν καταρτίσει οι ΔΣΜ σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3. Η οντότητα που έχει ορίσει το κράτος μέλος εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν αναπτύξει οι ΔΣΜ σύμφωνα με την παράγραφο 4. Η ορισθείσα οντότητα είναι η ρυθμιστική αρχή, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά από το κράτος μέλος.».

Επειδή, ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 6 του Κανονισμού, η πρόταση των ΔΣΜ για την ειδική κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 141 του Κανονισμού, υπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του κράτους-μέλους να απαιτήσει να εγκριθεί προηγουμένως από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή η εν λόγω απαίτηση.

Επειδή, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, καθώς και τις διατάξεις του Κανονισμού 714/2009 (άρθρο 19) κατ’ εξουσιοδότηση του οποίου εκδόθηκε ο Κανονισμός 2017/1485, καθώς και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 σε συνδυασμό με το άρθρο 22 του ν. 4001/2011, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αποτελεί την ορισθείσα από το Κράτος μέλος οντότητα που παρακολουθεί την εφαρμογή του Κανονισμού και εγκρίνει τις μεθοδολογίες και τους όρους που καταρτίζονται από τους ΔΣΜ σε εφαρμογή των οριζόμενων στον Κανονισμό.

Επειδή, με την υπό σχετ. 7 επιστολή, υπεβλήθη στη ΡΑΕ η κοινή πρόταση των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής ευρώπης, για την κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περίπτωση (ια) και το άρθρο 141 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.

Επειδή, κατά το άρθρο 22 του ν. 4001/ 2011 «Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας… συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης κανονιστικών και ατομικών πράξεων, ιδίως για την …ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης…» και κατά το άρθρο 32 του ίδιου νόμου «1. Οι πράξεις και αποφάσεις της ΡΑΕ, … δημοσιοποιούνται με ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα της. Οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται επιπλέον στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως….».

Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά τα άρθρα 6 παράγραφος 1 και 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485, το άρθρο 19 του Κανονισμού 2009/714, σε συνδυασμό με τα άρθρα 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄185), καθώς και 22 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179):

1. Την έγκριση από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Ελλάδος της πρότασης των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής ευρώπης για την ειδική κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περ. (ια) και 141 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ως κατωτέρω.

2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΕ», και με δ.τ. «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» για τις σχετικές της ενέργειες σύμφωνα με τον Κανονισμό.

3. Την ανάρτηση της παρούσας απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ).

Όλοι οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς της συγχρονισμένης περιοχής της Ηπειρωτικής ευρώπης λαμβάνουν υπόψη τα εξής:

Εκτιμώντας τα ακόλουθα

(1) Το παρόν έγγραφο εκπονήθηκε από όλους τους διαχειριστές συστήματος μεταφοράς της συγχρονισμένης περιοχής CE (εφεξής «ΔΣΜ») σχετικά με την ανάπτυξη μιας πρότασης όσον αφορά την κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ (εφεξής «πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ») σύμφωνα με το άρθρο 141 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (εφεξής «ΚΓ ΛΣ»).

(2) Η πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ λαμβάνει υπόψη τις γενικές αρχές και τους στόχους που ορίζονται στις ΚΓ ΛΣ όπως επίσης και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας (στο εξής «κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 714/2009»). Στόχος των ΚΓ ΛΣ είναι η διασφάλιση της επιχειρησιακής ασφάλειας, της ποιότητας, της συχνότητας και της αποδοτικής χρήσης του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων. Για τον σκοπό αυτόν, προβλέπει την απαίτηση κατανομής των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ.

(3) Το άρθρο 141 των ΚΓ ΛΣ απαιτεί όλοι οι ΔΣΜ της CE να εκπονήσουν μια πρόταση σχετικά με την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ.

(4) Η εν λόγω πρόταση κατανέμει τις αρμοδιότητες μεταξύ των ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 141 των ΚΓ ΛΣ.

(5) Σύμφωνα με το άρθρο 6 των ΚΓ ΛΣ, πρέπει να περιγραφούν οι αναμενόμενες επιπτώσεις που θα έχει η πρόταση κατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ στους στόχους των ΚΓ ΛΣ. Αυτές παρουσιάζονται ακολούθως. Η προτεινόμενη κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ συμβάλλει γενικά στην επίτευξη των στόχων του άρθρου 4 παράγραφος 1 των ΚΓ ΛΣ.

(6) Συγκεκριμένα, η πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ ανταποκρίνεται στους στόχους των ΚΓ ΛΣ για τον καθορισμό των κοινών απαιτήσεων επιχειρησιακής ασφάλειας και τη διασφάλιση των προϋποθέσεων για τη διατήρηση της επιχειρησιακής ασφάλειας και του ποιοτικού επιπέδου συχνότητας σε ολόκληρη την Ένωση.

(7) Εν κατακλείδι, η πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ συμβάλλει στην επίτευξη των γενικών στόχων των ΚΓ ΛΣ προς όφελος όλων των συμμετεχόντων στην αγορά και των τελικών καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Άρθρο 1

Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής

Η κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ, όπως ορίζεται στην παρούσα πρόταση, θεωρείται κοινή πρόταση όλων των ΔΣΜ της CE σύμφωνα με το άρθρο 141 των ΚΓ ΛΣ.

 

Άρθρο 2

Ορισμοί και ερμηνεία

1. Για τους σκοπούς της πρότασης για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ, οι όροι που χρησιμοποιούνται στο παρόν έγγραφο έχουν την έννοια των ορισμών που περιλαμβάνονται στο άρθρο 3 των ΚΓ ΛΣ, στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 714/2009, στο άρθρο 2 της οδηγίας 2009/72/ΕΚ και στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΕ) 543/2013 της Επιτροπής.

2. Στην παρούσα πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ, εκτός αν άλλως απαιτείται από τα συμφραζόμενα:

α) ο ενικός αριθμός περιλαμβάνει τον πληθυντικό και το αντίστροφο

β) ο πίνακας περιεχομένων και οι επικεφαλίδες εισάγονται για λόγους διευκόλυνσης και μόνο και δεν επηρεάζουν την ερμηνεία της παρούσας πρότασης κατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ και

γ) οποιαδήποτε αναφορά σε νομοθεσία, κανονισμούς, οδηγία, εντολή, πράξη, κώδικα ή οποιαδήποτε άλλη νομοθετική διάταξη περιλαμβάνει οποιαδήποτε τροποποίηση, επέκταση ή εκ νέου θέσπισή της που ισχύει τη δεδομένη στιγμή.

 

Άρθρο 3

Κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ

Κάθε ΔΣΜ είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία των ΔΔΣ όσον αφορά την αρχική υποχρέωσή του για ΕΔΣ του σύμφωνα με το άρθρο 153 παράγραφος 2 στοιχείο δ) των ΚΓ ΛΣ.

Κάθε ΔΣΜ είναι υπεύθυνος για την ενεργοποίηση και τη διαθεσιμότητα της αρχικής υποχρέωσή του για ΕΔΣ του σύμφωνα με το άρθρο 153 παράγραφος 2 στοιχείο δ) των ΚΓ ΛΣ.

Κάθε ΔΣΜ προσπαθεί να τηρήσει τις παραμέτρους-στόχους για την ποιότητα της συχνότητας σύμφωνα με το άρθρο 127 των ΚΓ ΛΣ.

 

Άρθρο 4

Δημοσίευση και εφαρμογή της πρότασης για την κατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ

1. Οι ΔΣΜ της CE δημοσιεύουν την πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ τουλάχιστον 3 μήνες πριν από την έναρξη ισχύος της επιχειρησιακής συμφωνίας της συγχρονισμένης περιοχής.

2. Οι ΔΣΜ της CE δημοσιεύουν την πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ αμέσως μετά την έναρξη ισχύος της επιχειρησιακής συμφωνίας της συγχρονισμένης περιοχής.

 

Άρθρο 5

Γλώσσα

Στην παρούσα πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ, η γλώσσα αναφοράς είναι η αγγλική. Για την αποφυγή αμφιβολιών, εάν οι ΔΣΜ πρέπει να μεταφράσουν την παρούσα πρόταση για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ στην (στις) εθνική(-ές) γλώσσα(-ες) τους, σε περίπτωση που διαπιστωθούν ασυμφωνίες μεταξύ της αγγλικής έκδοσης που εκδίδεται από τους ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 8 των ΚΓ ΛΣ και οποιασδήποτε έκδοσης σε άλλη γλώσσα, οι οικείοι ΔΣΜ παρέχουν, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, μια ενημερωμένη μετάφραση της πρότασης για την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των ΔΣΜ στις οικείες εθνικές ρυθμιστικές αρχές».

Αθήνα, 28 Ιουνίου 2019

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

 

Έχει διαβαστεί 137 φορές