x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση Ρ.Α.Ε. Αριθμ. 698/2019 - ΦΕΚ 3883/Β/22-10-2019

Σχετικά με τις απαιτήσεις σε σχέση με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περ. (ιστ) και το άρθρο 151 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής,

 της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.


Απόφαση Ρ.Α.Ε.  Αριθμ. 698/2019

ΦΕΚ 3883/Β/22-10-2019

Σχετικά με τις απαιτήσεις σε σχέση με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περ. (ιστ) και το άρθρο 151 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚH ΑΡΧH ΕΝEΡΓΕΙΑΣ

(Συνεδρίαση την 26η Ιουνίου 2019 η οποία συνεχίστηκε την 27η και 28η Ιουνίου 2019)

Λαμβάνοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄185/ 30.09.2016)

"Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις" και ιδίως τα άρθρα 6 και 12 αυτού του Κεφαλαίου Γ του νόμου αυτού.

2. Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179/ 22.08.2011)

"Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις", όπως ισχύει, ιδίως τα άρθρα 18, 22 και 25.

3. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/ 2003 (EE L 211 της 14.08.2009 σελ. 15).

4. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 (στο εξής "Κανονισμός") σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας και ιδίως τα άρθρα 6, 118 και 151.

5. Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2015/1222 της Επιτροπής της 24ης Ιουλίου 2015 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντηρίων γραμμών για την κατανομή της δυναμικότητας και τη διαχείριση της συμφόρησης και ιδίως του άρθρου 17 αυτού.

6. Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω κοινής πρότασης όλων των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 05/11/2018 έως και 30/11/2018 και την ανακοίνωση αυτής στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ.

7. Την αριθμ. ΡΑΕ Ι-246582/02.10.2018 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής σύμφωνα με το άρθρο 151 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.

8. Το γεγονός ότι η παρούσα απόφαση είναι κανονιστικού περιεχομένου και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011, δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

9. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.

Σκέφτηκε ως εξής:

Επειδή, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο κανονισμός (ΕΚ) αριθμ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1228/2003 (σχετ. 3).

Στο άρθρο 19 «Ρυθμιστικές Αρχές» του κανονισμού αυτού ρητώς ορίζεται ότι: «Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, οι Ρυθμιστικές Αρχές εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση προς τον παρόντα κανονισμό και προς τις κατευθυντήριες γραμμές που θεσπίζονται σύμφωνα με το άρθρο 18. Εφόσον ενδείκνυται για την επίτευξη των σκοπών του παρόντος κανονισμού, οι ρυθμιστικές αρχές συνεργάζονται μεταξύ τους καθώς και με την Επιτροπή και τον Οργανισμό σύμφωνα με το κεφάλαιο IX της οδηγίας 2009/72/ΕΚ.».

Επειδή, δυνάμει της εξουσιοδότησης του άρθρου 18 του κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 και ιδίως της παραγράφου 3 στοιχείο δ) και παραγράφου 5 του εν λόγω άρθρου, εξεδόθη από την Επιτροπή ο αριθμ. 2017/1485 Κανονισμός (ΕΕ) 2ας Αυγούστου 2017 (εφεξής ο «Κανονισμός», σχετ. 4),

σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας στα Κράτη Μέλη. Στόχος του Κανονισμού είναι, μεταξύ άλλων, να θεσπίσει αναλυτικές κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τις απαιτήσεις και τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του συστήματος με σκοπό να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του διασυνδεδεμένου συστήματος καθώς και η επιχειρησιακή ασφάλεια, η ποιότητα της συχνότητας και η αποδοτική χρήση του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων.

Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 118 παρ. 1 περίπτωση (ιστ) του Κανονισμού, όλοι οι ΔΣΜ κάθε συγχρονισμένης περιοχής καταρτίζουν κοινές προτάσεις για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής σύμφωνα με το άρθρο 151 παράγραφος 2. Ειδικότερα στο άρθρο αυτό ορίζονται τα εξής:

«Άρθρο 151

Υποδομή

1. Όλοι οι ΔΣΜ αξιολογούν ποια τεχνική υποδομή είναι αναγκαία για την εφαρμογή και την εκτέλεση των αναφερόμενων στο άρθρο 140 διαδικασιών και θεωρείται κρίσιμης σημασίας σύμφωνα με το αναφερόμενο στο άρθρο 26 σχέδιο ασφάλειας. 25.8.2017 L 220/88 Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης EL

2. Όλοι οι ΔΣΜ μιας συγχρονισμένης περιοχής καθορίζουν, στην επιχειρησιακή συμφωνία συγχρονισμένης περιοχής, ελάχιστες απαιτήσεις για τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής που αναφέρονται στην παράγραφο 1, συμπεριλαμβανομένων:

α) της ακρίβειας, της ανάλυσης, της διαθεσιμότητας και της πλεονασματικότητας της ροής ενεργού ισχύος και των μετρήσεων σε εικονική γραμμή διασύνδεσης?

β) της διαθεσιμότητας και της πλεονασματικότητας των ψηφιακών συστημάτων ελέγχου?

γ) της διαθεσιμότητας και της πλεονασματικότητας της επικοινωνιακής υποδομής? και

δ) των πρωτοκόλλων επικοινωνίας.»

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 5 του Κανονισμού «1.Οι ΔΣΜ καταρτίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που απαιτούνται σύμφωνα με τον παρόντα Κανονισμό και τα υποβάλλουν προς έγκριση στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφοι 2 και 3 ή στην ορισθείσα από το κράτος μέλος οντότητα σύμφωνα με το άρθρο 6 παράγραφος 4, εντός των αντίστοιχων προθεσμιών που προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό.». Συναφώς, στο άρθρο 6 ορίζεται ότι «1.Κάθε ρυθμιστική αρχή εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν καταρτίσει οι ΔΣΜ σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3. Η οντότητα που έχει ορίσει το κράτος μέλος εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν αναπτύξει οι ΔΣΜ σύμφωνα με την παράγραφο 4.

Η ορισθείσα οντότητα είναι η ρυθμιστική αρχή, εκτός εάν προβλέπεται διαφορετικά από το κράτος μέλος.».

Επειδή, ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 6 του Κανονισμού, η πρόταση των ΔΣΜ για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής σύμφωνα με το άρθρο 151 παράγραφος 2 του Κανονισμού, υπόκειται στην διακριτική ευχέρεια του κράτους-μέλους να απαιτήσει να εγκριθεί προηγουμένως από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή η εν λόγω απαίτηση.

Επειδή, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, καθώς και τις διατάξεις του Κανονισμού 714/2009 (άρθρο 19) κατ’ εξουσιοδότηση του οποίου εκδόθηκε ο Κανονισμός 2017/1485, καθώς και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 σε συνδυασμό με το άρθρο 22 του ν. 4001/2011, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αποτελεί την ορισθείσα από το Κράτος μέλος οντότητα που παρακολουθεί την εφαρμογή του Κανονισμού και εγκρίνει τις μεθοδολογίες και τους όρους που καταρτίζονται από τους ΔΣΜ σε εφαρμογή των οριζόμενων στον Κανονισμό.

Επειδή, με την υπό σχετ. 7 επιστολή, υπεβλήθη στη ΡΑΕ η κοινή πρόταση των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής Ευρώπης για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περ. ιστ) και το άρθρο 151 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.

Επειδή, κατά το άρθρο 22 του ν. 4001/ 2011 «Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας … συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης κανονιστικών και ατομικών πράξεων, ιδίως για την … ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης …» και κατά το άρθρο 32 του ίδιου νόμου «1. Οι πράξεις και αποφάσεις της ΡΑΕ, … δημοσιοποιούνται με ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα της. Οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται επιπλέον στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως….».

Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το άρθρο 6 παράγραφος 1 και 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485, το άρθρο 19 του Κανονισμού 2009/714, σε συνδυασμό με τα άρθρα 6 παρ. 1β του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 (ΦΕΚ Α΄ 185), καθώς και 22 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α΄ 179):

1. Την έγκριση από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Ελλάδος της πρότασης των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής Ευρώπης για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 περ. ιστ) και το άρθρο 151 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ως κατωτέρω.

2. Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΕ», και με δ.τ. «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» για τις σχετικές της ενέργειες σύμφωνα με τον Κανονισμό.

3. Την ανάρτηση της παρούσας απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ).

«Συμφωνία όλων των ΔΣΜ της CE όσον αφορά τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα,

την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της

τεχνικής υποδομής σύμφωνα με το άρθρο 151 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας

Όλοι οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς της συγχρονισμένης περιοχής της Ηπειρωτικής Ευρώπης λαμβάνουν υπόψη τα εξής:

Εκτιμώντας τα ακόλουθα

(1) Το παρόν έγγραφο εκπονήθηκε από όλους τους

διαχειριστές συστήματος μεταφοράς της συγχρονισμένης περιοχής CE (εφεξής «ΔΣΜ») σχετικά με την ανάπτυξη μιας πρότασης όσον αφορά τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής (εφεξής «πρόταση για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής») σύμφωνα με το άρθρο 151 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (εφεξής «ΚΓ ΛΣ»).

(2) Η πρόταση για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής λαμβάνει υπόψη τις γενικές αρχές και τους στόχους που ορίζονται στις ΚΓ ΛΣ όπως επίσης και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθμ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας (στο εξής «κανονισμός (ΕΚ) αριθμ. 714/2009»). Στόχος των ΚΓ ΛΣ είναι η διασφάλιση της επιχειρησιακής ασφάλειας,

της ποιότητας, της συχνότητας και της αποδοτικής χρήσης του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων. Για τον σκοπό αυτόν, απαιτεί τον ορισμό ελάχιστων απαιτήσεων σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής που είναι απαραίτητες για την εφαρμογή και τη λειτουργία διαφορετικών διαδικασιών σχετικά με τον έλεγχο φορτίου-συχνότητας.

(3) Η εν λόγω πρόταση αποσκοπεί στον ορισμό ελάχιστων απαιτήσεων σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής που είναι απαραίτητες για την εφαρμογή και τη λειτουργία διαφορετικών διαδικασιών σχετικά με τον έλεγχο φορτίου-συχνότητας.

(4) Το άρθρο 151 παράγραφος 2 των ΚΓ ΛΣ απαιτεί όλοι οι ΔΣΜ να αναπτύξουν απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής.

(5) Σύμφωνα με το άρθρο 151 παράγραφος 2 των ΚΓ ΛΣ,

πρέπει να περιγραφούν οι αναμενόμενες επιπτώσεις της πρότασης σχετικά με τις απαιτήσεις όσον αφορά τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής στους στόχους των ΚΓ ΛΣ. Αυτές παρουσιάζονται ακολούθως. Η παρούσα πρόταση συμβάλλει γενικά στην επίτευξη των στόχων του άρθρου 151 παράγραφος 2 των ΚΓ ΛΣ.

(6) Εν κατακλείδι, η πρόταση για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής συμβάλλει στην επίτευξη των γενικών στόχων των ΚΓ ΛΣ προς όφελος όλων των συμμετεχόντων στην αγορά και των τελικών καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Άρθρο 1

Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής

Οι απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής, όπως ορίζονται στην παρούσα πρόταση, θεωρούνται κοινή πρόταση όλων των ΔΣΜ της CE σύμφωνα με το άρθρο 151 παράγραφος 2 των ΚΓ ΛΣ.

 

Άρθρο 2

Ορισμοί και ερμηνεία

1. Για τους σκοπούς της πρότασης για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής, οι όροι που χρησιμοποιούνται στο παρόν έγγραφο έχουν την έννοια των ορισμών που περιλαμβάνονται στο άρθρο 3 των ΚΓ ΛΣ,

στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 714/2009, στο άρθρο 2 της οδηγίας 2009/72/ΕΚ και στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΕ) 543/2013 της Επιτροπής.

2. Στην παρούσα πρόταση για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής, εκτός αν άλλως απαιτείται από τα συμφραζόμενα:

α) ο ενικός αριθμός περιλαμβάνει τον πληθυντικό και το αντίστροφο·

β) ο πίνακας περιεχομένων και οι επικεφαλίδες εισάγονται για λόγους διευκόλυνσης και μόνο και δεν επηρεάζουν την ερμηνεία της παρούσας πρότασης για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής· και

γ) οποιαδήποτε αναφορά σε νομοθεσία, κανονισμούς, οδηγία, εντολή, πράξη, κώδικα ή οποιαδήποτε άλλη νομοθετική διάταξη περιλαμβάνει οποιαδήποτε τροποποίηση, επέκταση ή εκ νέου θέσπισή της που ισχύει τη δεδομένη στιγμή.

 

Άρθρο 3

Απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής Αξιοπιστία

Η μονάδα ελέγχου αποκατάστασης συχνότητας ΕΑΣ με αυτόματη ενεργοποίηση λειτουργεί σε απευθείας σύνδεση και είναι εξαιρετικά αξιόπιστη. Τα εργαλεία για την ενεργοποίηση της ΕΑΣ με χειροκίνητη ενεργοποίηση και της ΕΑ λειτουργούν σε απευθείας σύνδεση και είναι εξαιρετικά αξιόπιστα επίσης. Ένα σύστημα θερμής εφεδρείας πρέπει να είναι διαθέσιμο για την ανάληψη της λειτουργίας ελέγχου σε περίπτωση διακοπής ή σφάλματος του κύριου συστήματος. Η εν λόγω απαίτηση ισχύει επίσης για όλες τις ευρωπαϊκές πλατφόρμες που εφαρμόζουν μια διαδικασία εκκαθάρισης ανισορροπίας ισοζυγίου ή διαδικασία διασυνοριακής ενεργοποίησης ΕΑΣ ή ΕΑ.

Αξιοπιστία μετρήσεων

Οι μετρήσεις πρέπει να διαβιβάζονται με αξιόπιστο τρόπο, ήτοι σύνδεσμοι πλεοναζόντων/ παράλληλων δεδομένων, στη μονάδα ελέγχου αποκατάστασης συχνότητας. Τα πρωτόκολλα επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται πρέπει να επιτρέπουν τον εντοπισμό μη έγκυρων τιμών και οι μη διαθέσιμες ή μη έγκυρες τιμές μετρήσεων προκαλούν συναγερμό.

Για κάθε περιοχή ΕΦΣ της συγχρονισμένης περιοχής της CE, οι σχετικοί ΔΣΜ έχουν μετρήσεις συχνότητας από τουλάχιστον δύο διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες που είναι διαθέσιμες στη συγκεκριμένη περιοχή ΕΦΣ.

Πλεονασματικότητα

Πλεονασματικότητα αιθουσών ελέγχου του ΔΣΜ

Οι λειτουργίες των αιθουσών ελέγχου υποστηρίζονται για την αντιμετώπιση τυχόν βλαβών στις κύριες εγκαταστάσεις. Αυτές ενεργοποιούνται εντός τουλάχιστον τριών ωρών και ελέγχονται τουλάχιστον μία φορά ετησίως.

 Ικανότητα χειροκίνητου ελέγχου

Σε περίπτωση ανεπάρκειας αυτόματης μονάδας ελέγχου αποκατάστασης συχνότητας, ο χειροκίνητος έλεγχος των εφεδρειών πρέπει να είναι δυνατός.

Μέτρηση και διαβίβαση μετρήσεων στην αντίθετη πλευρά

Η χρήση και η παροχή εναλλακτικών μετρήσεων από γειτονικές περιοχές ΕΦΣ για σύγκριση ή δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας είναι απαραίτητες. Υποκατάστατες μετρήσεις και εφεδρικός εξοπλισμός πρέπει να είναι διαθέσιμα παράλληλα με την αρχική μέτρηση.

Οι υποκατάστατες μετρήσεις είναι υποχρεωτικές για όλες τις γραμμές διασύνδεσης με σημαντικό αντίκτυπο στην αυτόματη διαδικασία αποκατάστασης συχνότητας.

Η ακρίβεια και οι χρόνοι κύκλου για τις υποκατάστατες μετρήσεις των γραμμών διασύνδεσης πρέπει να πληρούν τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά των κύριων μετρήσεων.

Διαθεσιμότητα

Καταγραφή δεδομένων

Κάθε ΔΣΜ της CE διενεργεί συνεχείς καταγραφές με περίοδο μετρήσεων ίση με ή μικρότερη των 10 s από όλες τις τιμές που χρειάζονται για την παρακολούθηση των δεδομένων και την απόκριση της μονάδας ελέγχου αποκατάστασης συχνότητας και για την ανάλυση της κανονικής λειτουργίας και των συμβάντων στη συγχρονισμένη περιοχή. Οι εν λόγω τιμές περιλαμβάνουν τα εξής:

• τη μέτρηση συχνότητας,

• τη συνολική μέτρηση ροής ενεργού ισχύος και

• την τιμή σημείου ρύθμισης ανταλλαγής ισχύος.

Ανταλλαγή πληροφοριών

Ο ΔΣΜ ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο όλους τους ΔΣΜ εντός της περιφερειακής ομάδας της συγχρονισμένης περιοχής του ΕΔΔΣΜ-ηλ σχετικά με την κατάσταση του συστήματος σε ολόκληρη την περιοχή. Σε περίπτωση μη κανονικής κατάστασης, ο ΔΣΜ παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις κρίσιμες επιχειρησιακές συνθήκες και τον αναμενόμενο χρόνο επαναφοράς στην κανονική κατάσταση (τουλάχιστον στους διασυνδεδεμένους ΔΣΜ) και καλεί για βοήθεια εάν απαιτείται (ανατρέξτε στις διμερείς- πολυμερείς συμφωνίες των ΔΣΜ). Ο περιορισμένος ΔΣΜ κοινοποιεί τις πληροφορίες μέσω των ακόλουθων τρόπων:

• το σύστημα ενημέρωσης ΕΔΔΣΜ-ηλ (EAS),

• τα προμορφοποιημένα μηνύματα (τηλεομοιοτυπία,ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, βάσει τοποθεσίας web κ.λπ.),

• οι τηλεφωνικές κλήσεις για τη συμπλήρωση μηνυμάτων.

Κατάλογοι επικοινωνίας μεταξύ ΔΣΜ για τη λειτουργία του συστήματος

Οι συμφωνίες μεταξύ ΔΣΜ περιλαμβάνουν έναν κατάλογο επικοινωνίας ανά πάσα στιγμή με τις λειτουργικές θέσεις που συμμετέχουν άμεσα στη λειτουργία του συστήματος μέσω τηλεφωνικών αριθμών, αριθμών τηλεομοιοτυπίας και διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα παρέχουν όλοι οι ΔΣΜ της CE και θα επικαιροποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Ο εν λόγω κατάλογος περιλαμβάνει γραφεία των αιθουσών ελέγχου και το σχετικό προσωπικό. Όλες οι κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία σε πραγματικό χρόνο αποστέλλονται στα αντισυμβαλλόμενα μέρη των εν λόγω ΔΣΜ.

 

Άρθρο 4

Δημοσίευση και εφαρμογή της πρότασης για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής

1. Οι ΔΣΜ της CE δημοσιεύουν την πρόταση για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής τουλάχιστον 3 μήνες πριν από την έναρξη ισχύος της επιχειρησιακής συμφωνίας της συγχρονισμένης περιοχής.

2. Οι ΔΣΜ της CE δημοσιεύουν την πρόταση για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής αμέσως μετά την έναρξη ισχύος της επιχειρησιακής συμφωνίας της συγχρονισμένης περιοχής.

 

Άρθρο 5

Γλώσσα

Η γλώσσα αναφοράς της παρούσας πρότασης σχετικά με τις απαιτήσεις για τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής, είναι η αγγλική. Για την αποφυγή αμφιβολιών, εάν οι ΔΣΜ πρέπει να μεταφράσουν την παρούσα πρόταση για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής στην (στις) εθνική(-ές) γλώσσα(-ες) τους, σε περίπτωση που διαπιστωθούν ασυμφωνίες μεταξύ της αγγλικής έκδοσης που εκδίδεται από τους ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 8 του κανονισμού ΚΓ ΛΣ και οποιασδήποτε έκδοσης σε άλλη γλώσσα, οι οικείοι ΔΣΜ παρέχουν, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, μια ενημερωμένη μετάφραση της πρότασης για τις απαιτήσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία και την πλεονασματικότητα της τεχνικής υποδομής στις οικείες εθνικές ρυθμιστικές αρχές.

Αθήνα, 28 Ιουνίου 2019


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

 

Έχει διαβαστεί 308 φορές