Απόφαση Ρ.Α.Ε. 77/2021 - ΦΕΚ 760/Β/26-2-2021
Πρόσθετες ιδιότητες των Εφεδρειών Διατήρησης Συχνότητας (ΕΔΣ) σύμφωνα με το άρθρο 154 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς
ηλεκτρικής ενέργειας.Απόφαση Ρ.Α.Ε.Αριθμ. 77/2021
ΦΕΚ 760/Β/26-2-2021
Πρόσθετες ιδιότητες των Εφεδρειών Διατήρησης Συχνότητας (ΕΔΣ) σύμφωνα με το άρθρο 154 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
(συνεδρίαση την 28η Ιανουαρίου 2021)
Λαμβάνοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ' «Διατάξεις Αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» του ν. 4425/2016 «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α' 185), όπως ισχύει, και ιδίως τις διατάξεις των άρθρων 6 και 12 του νόμου αυτού.
2.Τις διατάξεις του ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (Α' 179), όπως ισχύει.
3.Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009, σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003 (EE L 211 της 14.08.2009 σελ. 15).
4.Τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 (στο εξής «Κανονισμός») σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας και ιδίως του άρθρου 154.
5.Τη Δημόσια Διαβούλευση του ΕΝΤSO-e επί της ανωτέρω τροποποιημένης πρότασης όλων των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (στο εξής «ΔΣΜ»).
6.Την υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-257672/27.03.2019 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την έγκριση της κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς
της Hπειρωτικής Ευρώπης για τις πρόσθετες ιδιότητες των Εφεδρειών Διατήρησης Συχνότητας ΕΔΣ (στο εξής «ΕΔΣ») σύμφωνα με το άρθρο 154 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.
7.Την υπ' αρ. 28/2020 απόφαση του Οργανισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Συνεργασία των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΟΣΡΑΕ-ACER) της 18ης Νοεμβρίου 2020 κατόπιν αιτήματος των ρυθμιστικών αρχών της συγχρονισμένης περιοχής της ηπειρωτικής Ευρώπης για παράταση της περιόδου επίτευξης συμφωνίας σχετικά με την πρόταση για τις πρόσθετες ιδιότητες των εφεδρειών διατήρησης συχνότητας.
8.Την υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-280767/27.04.2020 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αναφορικά με την έγκριση της τροποποιημένης κοινής πρότασης των Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς (στο εξής «ΔΣΜ») της Hπειρωτικής Ευρώπης για τις πρόσθετες ιδιότητες των Εφεδρειών Διατήρησης Συχνότητας ΕΔΣ (στο εξής «ΕΔΣ») σύμφωνα με το άρθρο 154 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανωτέρω κοινή πρόταση των ΔΣΜ και η μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα.
9.Τη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ επί της ανωτέρω τροποποιημένης πρότασης όλων των ΔΣΜ, η οποία έλαβε χώρα από 27.10.2020 έως και 13.11.2020 και την ανακοίνωση αυτής στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ.
10.Την υπό στοιχεία ΡΑΕ Ι-295045/22.01.2021 επιστολή της ΑRERA, (σσ: ιταλική Εθνική Ρυθμιστική Αρχή) ως συντονιστικό όργανο των Ρυθμιστικών Αρχών Ηπειρωτικής Ευρώπης, με την οποία κοινοποιήθηκε στη ΡΑΕ η απόφαση της 21ης Ιανουαρίου 2021, των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών (NRAs) Ηπειρωτικής Ευρώπης για την έγκριση των μεθοδολογιών που θα συμπεριληφθούν στη επιχειρησιακή συμφωνία συγχρονισμένης περιοχής σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 του Κανονισμού, μέρος των οποίων είναι η πρόταση όλων των ΔΣΜ Ηπειρωτικής Ευρώπης, σχετικά με τις πρόσθετες ιδιότητες για τις ΕΔΣ σύμφωνα με το άρθρο 154 παρ. 2 του Κανονισμού.
11.Το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 4001/2011, οι πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα που εκδίδονται από τη ΡΑΕ, δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
12.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
Σκέφτηκε ως εξής:
Επειδή, στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, εξεδόθη, κατ' αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ' αρ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) υπ' αρ. 1228/2003 (σχετ. 3).
Επειδή, στο άρθρο 19 «Ρυθμιστικές Αρχές» του Κανονισμού 714/2009, ρητώς ορίζεται ότι:
«Κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, οι Ρυθμιστικές Αρχές εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση προς τον παρόντα κανονισμό και προς τις κατευθυντήριες γραμμές που θεσπίζονται σύμφωνα με το άρθρο 18. Εφόσον ενδείκνυται για την επίτευξη των σκοπών του παρόντος κανονισμού, οι ρυθμιστικές αρχές συνεργάζονται μεταξύ τους καθώς και με την Επιτροπή και τον Οργανισμό σύμφωνα με το κεφάλαιο IX της οδηγίας 2009/72/ΕΚ».
Επειδή, δυνάμει της ανωτέρω εξουσιοδότησης του άρθρου 18 του Κανονισμού (ΕΚ) 714/2009 και ιδίως της παρ. 3 στοιχείο δ) και παρ. 5 του εν λόγω άρθρου, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ' αρ. 2017/1485 Κανονισμός (ΕΕ) 2ας Αυγούστου 2017 (εφεξής ο «Κανονισμός», σχετ. 4), σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ενέργειας στα Κράτη Μέλη.
Επειδή, στόχος του ανωτέρω Κανονισμού είναι, μεταξύ άλλων, να θεσπίσει αναλυτικές κατευθυντήριες γραμμές όσον αφορά τις απαιτήσεις και τις αρχές που διέπουν τη λειτουργία του συστήματος με σκοπό να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του διασυνδεδεμένου συστήματος καθώς και η επιχειρησιακή ασφάλεια, η ποιότητα της συχνότητας και η αποδοτική χρήση του διασυνδεδεμένου συστήματος και των πόρων.
Επειδή, το άρθρο 154 «Ελάχιστες τεχνικές απαιτήσεις ΕΔΣ» παρ. 2 του Κανονισμού ορίζει σχετικά τα εξής:
«2. Όλοι οι ΔΣΜ μιας συγχρονισμένης περιοχής έχουν το δικαίωμα να προσδιορίζουν, στην επιχειρησιακή συμφωνία συγχρονισμένης περιοχής, κοινές πρόσθετες ιδιότητες της ΕΔΣ που απαιτούνται για την εμπέδωση της επιχειρησιακής ασφάλειας στη συγχρονισμένη περιοχή, μέσω δέσμης τεχνικών παραμέτρων και εντός των ορίων που αναφέρονται στο άρθρο 15 παρ. 2 στοιχείο δ) του κανονισμού (ΕΕ) 2016/631 και στα άρθρα 27 και 28 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/1388. Οι εν λόγω κοινές πρόσθετες ιδιότητες της ΕΔΣ λαμβάνουν υπόψη την εγκατεστημένη δυναμικότητα, τη δομή και τις τάσεις της κατανάλωσης και της παραγωγής της συγχρονισμένης περιοχής. Οι ΔΣΜ εφαρμόζουν μεταβατική περίοδο για την εισαγωγή πρόσθετων ιδιοτήτων, που καθορίζονται σε διαβούλευση με τους επηρεαζόμενους παρόχους ΕΔΣ.».
Επειδή, δυνάμει του άρθρου 6 του Κανονισμού «Έγκριση των όρων και προϋποθέσεων ή των μεθοδολογιών», ορίζονται τα εξής:
«1. Κάθε ρυθμιστική αρχή εγκρίνει τους όρους και τις προϋποθέσεις ή τις μεθοδολογίες που έχουν καταρτίσει οι ΔΣΜ σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3
3. Οι προτάσεις για τους ακόλουθους όρους και προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες υπόκεινται στην έγκριση όλων των ρυθμιστικών αρχών της συγκεκριμένης περιφέρειας, κατά την οποία κράτος μέλος δύναται να γνωμοδοτεί προς την οικεία ρυθμιστική αρχή:
... δ) μεθοδολογίες, προϋποθέσεις και τιμές που περιλαμβάνονται στις επιχειρησιακές συμφωνίες συγχρονισμένων περιοχών στο άρθρο 118 σχετικά με:
iii) τις επιπλέον ιδιότητες του ΕΔΣ σύμφωνα με το άρθρο 154 παρ. 2»
Επειδή, κατά την παρ. 7 του άρθρου 6 του Κανονισμού:
«Όταν για την έγκριση όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών απαιτείται απόφαση από περισσότερες της μίας ρυθμιστικές αρχές, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές διαβουλεύονται και συνεργάζονται στενά και συντονίζονται μεταξύ τους, με στόχο την επίτευξη συμφωνίας. Όταν ο Οργανισμός εκδίδει γνώμη, οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν υπόψη την εν λόγω γνώμη. Οι ρυθμιστικές αρχές λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3, εντός έξι μηνών από την παραλαβή των όρων και προϋποθέσεων ή μεθοδολογιών από τη ρυθμιστική αρχή ή, κατά περίπτωση, από την τελευταία εμπλεκόμενη ρυθμιστική αρχή».
Επειδή, κατά την παρ. 1β του άρθρου 6 του Κεφαλαίου Γ του ν. 4425/2016 (σχετ. 1), προβλέπεται ότι:
«1. Πέραν των αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία και ιδίως στις διατάξεις του ν. 4001/2011, η ΡΑΕ: ... β) Ασκεί τις αρμοδιότητες των ρυθμιστικών αρχών που προβλέπονται στον Κανονισμό (ΕΚ) 714/2009..».
Επειδή, προκειμένου να διευκολυνθεί η εκπλήρωση του εν λόγω στόχου, όλοι οι ΔΣΜ της συγχρονισμένης περιοχής της ηπειρωτικής Ευρώπης ανέπτυξαν από κοινού μια πρόταση για τις πρόσθετες ιδιότητες των ΕΔΣ σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 154 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής σχετικά με τον καθορισμό Κατευθυντήριων Γραμμών για τη Λειτουργία του Συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Επειδή, Οι διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς της Ηπειρωτικής Ευρώπης (CE-ΗΕ) δεν συμπεριέλαβαν τις πρόσθετες ιδιότητες για Εφεδρείες Διατήρησης Συχνότητας (ΕΔΣ) στο αρχικό πακέτο Επιχειρησιακή Συμφωνία Συγχρονισμένης Περιοχής (CE SAOA) με ημερομηνία υποβολής την 14 Σεπτεμβρίου 2018 σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 118 του SO GL η οποία αναφέρεται στην ευρύτερη Συμφωνία Πλαίσιο Συγχρονισμένης Περιοχής (CE SAFA) και το οποίο εγκρίθηκε από την ΡΑΕ στις 4 Απριλίου 2019.
Αντίθετα, η πρόταση για πρόσθετες ιδιότητες για ΕΔΣ ολοκληρώθηκε και υποβλήθηκε μόνο το Φεβρουάριο του 2019. Αυτή η υποβολή δεν θεωρήθηκε νόμιμη από τις Ρυθμιστικές Αρχές της συγχρονισμένης περιοχής της ΗΕ (CE SA), καθώς η πρόταση υποβλήθηκε μετά την αρχική προθεσμία της 14ης Σεπτεμβρίου 2018 και επίσης πολύ πριν από την τελική έγκριση του αρχικού πακέτου CE SAOA. Γ ια το λόγο αυτό, οι Ρυθμιστικές Αρχές ζήτησαν από τους ΔΣΜ της ΗΕ να υποβάλουν εκ νέου την πρόταση για πρόσθετες ιδιότητες για ΕΔΣ, δηλώνοντας σαφώς ότι αυτή η υποβολή θα προορίζεται ως τροποποίηση του αρχικού πακέτου CE SAOA που αναφέρεται στο CE SAFA.
Η υποβληθείσα πρόταση ελήφθη από την τελευ-ταία Ρυθμιστική Αρχή της CE SA στις 24 Απριλίου 2020 (Ι-257672/27.03.2019 από τη ΡΑΕ), συνεπώς έπρεπε να ληφθεί απόφαση έως τις 24 Οκτωβρίου 2020 σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 7 της SO GL. Κατόπιν αιτήματος των ενδιαφερόμενων ρυθμιστικών αρχών, ο ACER χορήγησε παράταση τριών μηνών με την απόφαση 28/2020, ορίζοντας τη νέα προθεσμία στις 24 Ιανουαρίου 2021. Στις 21 Ιανουαρίου 2021, οι Ρυθμιστικές Αρχές της CE SA συμφώνησαν να τροποποιήσουν άμεσα την πρόταση για τις πρόσθετες ιδιότητες για την FCR για την αντιμετώπιση ορισμένων ζητημάτων, όπως αναφέρεται στο συνημμένο έγγραφο θέσης. Η έκδοση των πρόσθετων ιδιοτήτων για το FCR που προκύπτει μετά από τις τροποποιήσεις που εισήγαγαν οι προαναφερθείσες ρυθμιστικές αρχές επισυνάπτεται.
Αυτή η συμφωνία από τις Ρυθμιστικές Αρχές της CE SA παρέχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η απόφαση για την προαναφερθείσα πρόταση δεν χρειάζεται να εκδοθεί από τον ACER σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 8 της SO GL. Προορίζεται να αποτελέσει τη βάση στην οποία οι Ρυθμιστικές Αρχές της CE SA θα λάβουν στη συνέχεια νομικά δεσμευτικές εθνικές αποφάσεις για την έγκριση των πρόσθετων ιδιοτήτων για τις ΕΔΣ.
Επειδή, η ΡΑΕ έθεσε την ως άνω εισήγηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σε δημόσια διαβούλευση στις 27 Οκτωβρίου 2020 με καταληκτική ημερομηνία την 13η Νοεμβρίου, όπου δεν υποβλήθηκαν σχόλια από κάποιον συμμετέχοντα.
Επειδή, στη συνέχεια, την 21η Ιανουαρίου 2021, οι Ρυθμιστικές Αρχές Ηπειρωτικής Ευρώπης, συμφώνησαν, και εξέδωσαν το έγγραφο (σχετ. 10): «Πρόσθετες Ιδιότητες των ΕΔΣ σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 154 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας».
Επειδή, κατά το άρθρο 22 του ν. 4001/2011 «Η ΡΑΕ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας... συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης κανονιστικών και ατομικών πράξεων, ιδίως για την .ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.» και κατά το άρθρο 32 του ίδιου νόμου «1. Οι πράξεις και αποφά-σεις της ΡΑΕ, . δημοσιοποιούνται με ανάρτηση στην επίσημη ιστοσελίδα της. Οι κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεις της ΡΑΕ δημοσιεύονται επιπλέον στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως..».
Επειδή, ακολούθως, κατά την αξιολόγηση της ως άνω εισήγησης, διαπιστώθηκε ότι πληρούνται οι απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής αναφορικά με τις «Πρόσθετες Ιδιότητες ΕΔΣ», και ιδίως οι προβλέψεις του άρθρου 154 αυτού.
Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 6 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485, 6 του ν. 4425/2016 (Α' 185) και 22 και 32 του ν. 4001/2011 (Α' 179):
1.Την έγκριση της τροποποιημένης πρότασης των ΔΣΜ της Ηπειρωτικής Ευρώπης για τις πρόσθετες ιδιότητες ΕΔΣ σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 154 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής, της 2ας Αυγούστου 2017, σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ως κατωτέρω.
2.Την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην εταιρεία με την επωνυμία «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΕ», και με διακριτικό τίτλο «ΑΔΜΗΕ Α.Ε.» για τις σχετικές της ενέργειες σύμφωνα με τον Κανονισμό.
3.Την ανάρτηση της παρούσα απόφασης στην επίσημη ιστοσελίδα της ΡΑΕ και τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Additional properties of FCR in accordance with Article 154(2) of the
Commission Regulation (EU) 2017/1485 of 2 August 2017 establishing a
guideline on electricity transmission system operation
Πρόσθετες ιδιότητες των ΕΔΣ σύμφωνα με το άρθρο 154 παράγραφος 2 του
κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά
με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος
μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας
Άρθρο 1
Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής
Οι πρόσθετες ιδιότητες των ΕΔΣ, όπως ορίζονται στην παρούσα πρόταση, θεωρούνται ως οι ιδιότητες που αναπτύχθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 154 παράγραφος 2 του Κανονισμού SOGL και καλύπτουν τις απαιτήσεις επιπλέον του άρθρου 154 για τις μονάδες παροχής ΕΔΣ και/ή ομάδες παροχής ΕΔΣ.
Άρθρο 2
Ορισμοί και ερμηνεία
1.Για τους σκοπούς των πρόσθετων ιδιοτήτων των ΕΔΣ, οι όροι που χρησιμοποιούνται στο παρόν έγγραφο έχουν την έννοια των ορισμών που περιλαμβάνονται στο άρθρο 3 του Κανονισμού SOGL, στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 714/2009, στο άρθρο 2 της οδηγίας 2009/72/ΕΚ, στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΕ) 543/2013 της Επιτροπής και στο άρθρο 2 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/631 της Επιτροπής.
2.Επιπλέον, εφαρμόζονται οι παρακάτω ορισμοί:
α) Ενεργητική Διαχείριση Ταμιευτήρα Ενέργειας: Η ενεργητική φόρτιση/εκφόρτιση του ταμιευτήρα ενέργειας που εξαρτάται από την ενεργοποίηση ΕΔΣ για να αποφευχθεί η κατάσταση εντελώς γεμάτου/άδειου ταμιευτήρα. β) Κεντρική Μέτρηση Συχνότητας ή Κεντρικός Ελεγκτής ΕΔΣ: H μέθοδος της χρήσης απλής μέτρησης συχνότητας για την ενεργοποίηση ενός αριθμού αποκεντρωμένων τεχνικών οντοτήτων που αποτελούν μονάδες παροχής ΕΔΣ ή ομάδα παροχής ΕΔΣ. Η εφαρμογή της παραπάνω μεθόδου απαιτεί την αντίστοιχη μετάδοση του σήματος της συχνότητας στις επί μέρους μονάδες παροχής ΕΔΣ ή ομάδες παροχής ΕΔΣ. γ) Αποκεντρωμένη Μέτρηση Συχνότητας: Η μέθοδος της χρήσης επιτόπιας μέτρησης συχνότητας στο σημείο σύνδεσης ή εσωτερικά στις μονάδες παραγωγής των τεχνικών οντοτήτων που αποτελούν μονάδες παροχής ΕΔΣ ή ομάδα παροχής ΕΔΣ και η ενεργοποίηση της ΕΔΣ βασίζεται σε αυτή την επιτόπια μέτρηση.
δ) Πραγματική Ενέργεια Ταμιευτήρα: Η πραγματική ενέργεια ενός ταμιευτήρα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποδοτικά για έγχυση/απορρόφηση. ε) Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ ή Ομάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ: μονάδες παροχής ΕΔΣ ή ομάδες παροχής ΕΔΣ με περιορισμένα αποθέματα ενέργειας που πληρούν τα κριτήρια σύμφωνα με το άρθρο 3(5).
στ) Κανονική Λειτουργία: Η ενεργοποίηση της ΕΔΣ που εξαρτάται από την απόκλιση της συχνότητας του συστήματος.
ζ) Λειτουργία Εφεδρείας: Η ενεργοποίηση της απόκρισης ενεργού ισχύος που εξαρτάται από τις βραχυπρόθεσμες αποκλίσεις συχνότητας σχετικά ως προς τη μέση απόκλιση συχνότητας.
η) Τεχνική Οντότητα: Απλή μονάδα παραγωγής ή μονάδα ζήτησης.
3.Στην παρόν έγγραφο για τις πρόσθετες ιδιότητες των ΕΔΣ, εκτός αν άλλως απαιτείται από τα συμφραζόμενα:
α) ο ενικός αριθμός περιλαμβάνει τον πληθυντικό και το αντίστροφο- β) ο πίνακας περιεχομένων και οι επικεφαλίδες εισάγονται για λόγους διευκόλυνσης και μόνο και δεν επηρεάζουν την ερμηνεία της παρούσας πρότασης για τις πρόσθετες ιδιότητες των ΕΔΣ
γ) αναφορές σε κάποιο «Άρθρο» αφορούν, εκτός αν δηλώνεται κάτι διαφορετικό, σε κάποιο Άρθρο του παρόντος κειμένου
δ) αναφορές σε κάποια «παράγραφο» αφορούν, εκτός αν δηλώνεται κάτι διαφορετικό, σε κάποια παράγραφο που περιλαμβάνεται στο ίδιο Άρθρο του παρόντος κειμένου όπου αναφέρεται, και
ε) οποιαδήποτε αναφορά σε νομοθεσία, κανονισμούς, οδηγία, εντολή, πράξη, κώδικα ή οποιαδήποτε άλλη νομοθετική διάταξη περιλαμβάνει οποιαδήποτε τροποποίηση, επέκταση ή εκ νέου θέσπισή της που ισχύει τη δεδομένη στιγμή.
Άρθρο 3
Πρόσθετες ιδιότητες των Εφεδρειών Διατήρησης Συχνότητας
1.Κάθε ΔΣΜ εξετάζει τη συμμόρφωση των μονάδων παροχής ΕΔΣ και των ομάδων παροχής ΕΔΣ, σύμφωνα με τους κανόνες του παρόντος Άρθρου και με τις προβλέψεις των παραγράφων 9,10 και 11 του Άρθρου 156 του Κανονισμού SOGL, στη διαδικασία της προεπιλογής σύμφωνα με το Άρθρο 155 του Κανονισμού SOGL και επιπλέον με παρακολούθηση (εκ των υστέρων) της ενεργοποίησης ΕΔΣ σύμφωνα με την παράγραφο 3 του Άρθρου 154 του Κανονισμού SOGL. Κάθε ΔΣΜ εφαρμόζει αντίστοιχες διαδικασίες παρακολούθησης.
2.Κάθε ΔΣΜ διασφαλίζει ότι η ενεργοποίηση μονάδων παροχής ΕΔΣ και ομάδων παροχής ΕΔΣ:
α) Δεν καθυστερεί τεχνητά και πρέπει να αρχίζει το συντομότερο δυνατόν, αλλά το αργότερο εντός 2s μετά από μια απόκλιση συχνότητας, και
β) Αυξάνεται τουλάχιστον γραμμικά.
Όταν δεν ικανοποιείται μία από τις απαιτήσεις α) ή β), η μονάδα παροχής ΕΔΣ ή η ομάδα παροχής ΕΔΣ παρέχει τεχνικά στοιχεία στον οικείο ΔΣΜ. Ο οικείος ΔΣΜ αξιολογεί αυτές τις αιτιολογήσεις και αποφασίζει σχετικά με το αν η μονάδα ή ομάδα αυτή είναι κατάλληλη για να παρέχει ΕΔΣ. H αιτιολογημένη απόφαση κοινοποιείται στον πάροχο ΕΔΣ και τη σχετική Ρυθμιστική Αρχή.
3.Σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 154 του Κανονισμού SOGL, κάθε μονάδα ή ομάδα παροχής ΕΔΣ είναι ικανή να ενεργοποιεί τις ΕΔΣ εντός του εύρους συχνότητας των 47,5 έως 51,5 Hz για τις χρονικές περιόδους που ορίζονται σε εθνικό επίπεδο από την αρμόδια οντότητα σύμφωνα με τα Άρθρα 7 και 13 του κανονισμού (ΕΕ) 2016/631 λαμβάνοντας υπόψη τις προϋποθέσεις των τεχνικών ορίων για τις οικείες μονάδες ή ομάδες παροχής ΕΔΣ. Κάθε ΔΣΜ θα εξασφαλίσει σε συντονισμό με τον ΔΣΔ ότι η κατανεμημένη ΕΔΣ δεν μειώνεται σημαντικά από ενέργειες απόρριψης φορτίου.
4.Κάθε ΔΣΜ απαιτεί οι μονάδες παροχής ΕΔΣ και οι ομάδες παροχής ΕΔΣ να συνεχίσουν να παρέχουν ΕΔΣ και δεν επιτρέπονται να μειώνουν την ενεργοποίηση σε περίπτωση απόκλισης συχνότητας εκτός του εύρους συχνότητας των +/- 200 mHz έως των ευρών τιμών συχνότητας όπως αυτές ορίζονται στην παράγραφο 3.
5.Οι μονάδες ή ομάδες παροχής ΕΔΣ θεωρούνται ως Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ ή Ομάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ σε περίπτωση που η πλήρης ενεργοποίηση για το χρονικό πλαίσιο 2 ωρών είτε για την θετική ή αρνητική κατεύθυνση ίσως, χωρίς επιφυλάξεις για την ενεργητική διαχείριση ταμιευτήρα ενέργειας, να οδηγήσει σε περιορισμό της δυνατότητας να παρέχει πλήρη ενεργοποίηση της ΕΔΣ σύμφωνα με την παράγραφο 8 του Άρθρου 156 του Κανονισμού SO GL, λόγω της εξάντλησης των ενεργειακών αποθεμάτων λαμβάνοντας υπόψη τα διαθέσιμα αποθέματα ενέργειας.
Για την αποφυγή αμφιβολιών, οι μονάδες ή ομάδες παροχής ΕΔΣ που περιλαμβάνουν τεχνικές οντότητες με ταμιευτήρες απεριόριστης ενέργειας και τεχνικές οντότητες με ταμιευτήρες περιορισμένης ενέργειας δεν θεωρούνται συνολικά Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ ή Ομάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ σε περίπτωση που ο ταμιευτήρας ενέργειάς τους δεν περιορίζει τη δυνατότητα παροχής ΕΔΣ σύμφωνα με το άρθρο 156 παράγραφος 7 του Κανονισμού SOGL.
Οι μονάδες ή ομάδες παροχής ΕΔΣ που δεν θεωρούνται ως Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ ή Ομάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ που περιέχουν τεχνικές οντότητες με περιορισμένα αποθέματα ενέργειας πρέπει να διασφαλίζουν ότι είναι σε θέση να ενεργοποιήσουν πλήρως την ΕΔΣ σύμφωνα με τις προβλέψεις του Άρθρου 156(7) του SO GL
Οι τεχνικές οντότητες με απεριόριστα αποθέματα ενέργειας μονάδας παροχής ΕΔΣ ή της ομάδας παροχής δεν πρέπει να περιορίζουν της παροχή των ΕΔΣ (στην περίπτωση που τεχνικές οντότητες περιορίζουν τα αποθέματα (της συγκεκριμένης ομάδας ή
μονάδας παροχής ΕΔΣ) έχουν ήδη εξαντληθεί είτε στο θετικό είτε στο αρνητικό απόθεμα σύμφωνα με τα άρθρα 156(8) του Κανονισμού SOGL.
Όσον αφορά τη διαδικασία προεπιλογής, οι ΔΣΜ απαιτούν οι μονάδες ή οι ομάδες παροχής ΕΔΣ να τηρούν τα ακόλουθα:
•Οι Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ ή Ομάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ να διαθέτουν Ενεργή Διαχείριση Ταμιευτήρα Ενέργειας. Η Ενεργή Διαχείριση Ταμιευτήρα Ενέργειας διασφαλίζει τη συνεχή φυσική ενεργοποίηση των ΕΔΣ σε κανονική κατάσταση σύμφωνα με την παράγραφο 9 του Άρθρου 156 του Κανονισμού SOGL.
•Σύμφωνα με το άρθρο 156 παράγραφος 9 του Κανονισμού SOGL, ο πάροχος των ΕΔΣ διασφαλίζει ότι οι Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ ή Ομάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ έχουν προσδιορισμό μεγέθους ταμιευτήρα ενέργειας που είναι επαρκής να διασφαλίσει την ελάχιστη χρονική περίοδο ενεργοποίησης σύμφωνα με την παράγραφο 10 του Άρθρου 156 του Κανονισμού SOGL λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη τις πιθανές αποκλίσεις συχνότητας που ενδέχεται να προκύψουν πριν από την εισαγωγή σε κατάσταση συναγερμού.
•Για τη δυνατότητα Ενεργής Διαχείρισης Ταμιευτήρα Ενέργειας, οι εν λόγω
Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ ή Ομάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ πρέπει να προκαθορίζουν την ισχύ ΕΔΣ περιορισμένη έως το 0,8 της ονομαστικής ισχύος (π.χαναλογία ονομαστικής ισχύος προς την προκαθορισμένη ισχύ
τουλάχιστον 1,25:1). Αποκλίσεις από τη συγκεκριμένη απαίτηση είναι δυνατή στην περίπτωση που η εναλλακτική λύση προσφέρει ισοδύναμο αποτέλεσμα σχετικά με την εξασφάλιση συνεχούς πρόβλεψης παροχής ΕΔΣ καθώς εφαρμόζεται η διαχείριση ταμιευτήρα ενέργειας. Οποιαδήποτε προθεσμία για τη διαδικασία χρέωσης πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στη Ενεργό Διαχείριση Ταμιευτήρα Ενέργειας.
•Εκτός από το να εξασφαλίζουν ότι τα αποθέματα ενέργειας επαρκούν για τη συνεχή ενεργοποίηση ΕΔΣ σε κανονική κατάσταση και την πλήρη ενεργοποίηση ΕΔΣ σε κατάσταση συναγερμού για χρονική περίοδο σύμφωνα με την παράγραφο 9 του Άρθρου 156 του Κανονισμού SOGL, Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ (είτε μεμονωμένες είτε ανήκοντας σε κάποια Ομάδα ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ) διασφαλίζουν ότι κοντά στα άνω ή κάτω όρια του ταμιευτήρα ενέργειας η υπολειπόμενη δυναμικότητα επαρκεί για κατάλληλη απόκριση σε βραχυπρόθεσμες αποκλίσεις συχνότητας. Επομένως η μονάδα θα μεταβεί από την κανονική λειτουργία στη λειτουργία εφεδρείας (αντίδραση σε αποκλίσεις της μηδενικής-μέσης συχνότητας). Το Παράρτημα I, παρέχονται τα βασικά κριτήρια που διέπουν τη λειτουργία σε Κανονική Λειτουργία και τη μετάβαση από Κανονική Λειτουργία σε Λειτουργία Εφεδρείας και αντιστρόφως όσον αφορά της Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ. Κάθε ΔΣΜ αποφασίζει για τα σχετικά κριτήρια που εφαρμόζονται στην περιοχή ελέγχου του. Εάν δεν έχουν καθοριστεί συγκεκριμένα κριτήρια, εφαρμόζονται αυτά που αφορούν τις Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ.
Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ (είτε μεμονωμένες είτε ανήκοντας σε κάποια Ομάδα ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ) βασίζονται σε τοπικές μετρήσεις συχνότητας τουλάχιστον ανά σημείο σύνδεσης ή χαμηλότερα όταν αυτό είναι εφικτό ως τεχνική λύση στην Τεχνική Οντότητα της μονάδας παροχής ΕΔΣ.
7.Οι ομάδες παροχής ΕΔΣ εφαρμόζουν εναλλακτικά μία από τις ακόλουθες προσεγγίσεις:
α) Αποκεντρωμένες Μετρήσεις Συχνότητας τουλάχιστον ανά σημείο σύνδεσης κατ' αναλογία με όσα προβλέπονται στην παράγραφο 6.
β) έναν Κεντρικό Ελεγκτή ΕΔΣ με Αποκεντρωμένες Μετρήσεις Συχνότητας ανά σημείο σύνδεσης (βασιζόμενο σε τοπική μέτρηση συχνότητας) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εφεδρική λύση για να διασφαλίζει αυτόνομη λειτουργία και ομαλή ενεργοποίηση σε περίπτωση σφαλμάτων στον Κεντρικό Ελεγκτή ΕΔΣ (π.χ. διακοπή SCADA, σφάλματα γραμμών επικοινωνίας) ή στην περίπτωση διακοπής του συστήματος που επηρεάζει περιμετρικά την ομάδα. Εάν η ομάδα περιλαμβάνει μονάδες παροχής ΕΔΣ, τοπικές μετρήσεις συχνότητας διαθέσιμες για αυτές τις μονάδες σύμφωνα με την παράγραφο 6, αποτελούν μέρος της εφεδρικής λύσης.
γ) Μία εναλλακτική λύση με ισοδύναμο αποτέλεσμα στην εφεδρική λύση σύμφωνα με το β), εξασφαλίζοντας την ομαλή ενεργοποίηση σε περιπτώσεις σφαλμάτων στον Κεντρικό Ελεγκτή ΕΔΣ ή στην περίπτωση διακοπής του συστήματος.
8.Στην περίπτωση που οι Αποκεντρωμένες Μετρήσεις Συχνότητας χρησιμοποιούνται ως εφεδρική λύση σύμφωνα με την παράγραφο 7(β):
α) Η λειτουργία παρατήρησης πρέπει να εντοπίζει τυχόν σφάλματα του κεντρικού ελέγχου ή αποκλίσεις συχνότητας μεταξύ των τεχνικών οντοτήτων στην περιοχή της ομάδας.
β) Ο πάροχος ΕΔΣ λαμβάνει αμέσως τα κατάλληλα αντίμετρα προκειμένου να διασφαλίσει ότι η παροχή ΕΔΣ δεν έχει επηρεαστεί σε σημαντικό βαθμό αρνητικά λόγω της μετάβασης σε Αποκεντρωμένες Μετρήσεις Συχνότητας.
γ) Η ελάχιστη ακρίβεια της τοπικής μέτρησης συχνότητας, που χρησιμοποιείται ως εφεδρική λύση, μπορεί να μειωθεί σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που εφαρμόζονται σε εθνικό επίπεδο και αφορούν τον οικείο ΔΣΜ.
9.Στην περίπτωση που εφαρμόζεται εναλλακτική λύση με ισοδύναμο αποτέλεσμα σύμφωνα με την παράγραφο 7(γ):
α) Εάν η ομάδα παροχής ΕΔΣ περιλαμβάνει μονάδες παροχής ΕΔΣ, οι τοπικές μετρήσεις συχνότητας που είναι διαθέσιμες για αυτές τις μονάδες μπορεί να ενσωματωθούν στην εναλλακτική λύση.
β) Ο πάροχος ΕΔΣ αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της εναλλακτικής λύσης σε σχέση με τις Αποκεντρωμένες Μετρήσεις Συχνότητας
γ) Η λύση μπορεί να υλοποιείται μόνο αν επιτρέπεται σύμφωνα με τα ισχύοντα σε εθνικό επίπεδο που αφορούν τον οικείο ΔΣΜ.
10.Για χρονικό διάστημα 4 ετών από την έναρξη ισχύος των πρόσθετων ιδιοτήτων ΕΔΣ, η υλοποίηση ενός Κεντρικού Ελεγκτή ΕΔΣ μη συμβατού με τις απαιτήσεις της παραγράφου 7 επιτρέπεται προσωρινά υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: α) Για τον περιορισμό του κινδύνου κακής συμπεριφοράς των τεχνικών οντοτήτων σε περίπτωση σφαλμάτων του Κεντρικού Ελεγκτή ΕΔΣ (π.χ. διακοπή SCADA, βλάβες γραμμών επικοινωνίας) και περιορισμού της επίπτωσης στη συχνότητα, ένας Κεντρικός Ελεγκτής ΕΔΣ δεν ελέγχει δυναμικότητα ΕΔΣ μεγαλύτερη από 1% του συμβάντος αναφοράς για τη συγχρονισμένη περιοχή HE σύμφωνα με την παράγραφο 2 στοιχείο β(ί) του Άρθρου 153 του Κανονισμού SOGL. β) Ο ΔΣΜ σύνδεσης εφεδρείας παρακολουθεί το μερίδιο της δυναμικότητας ΕΔΣ που διαχειρίζεται μη συμβατός Κεντρικός Ελεγκτής ΕΔΣ κατά τη διαδικασία προμήθειας. Με σκοπό να διασφαλίζεται η επιχειρησιακή ασφάλεια σύμφωνα με την παράγραφο 4 του Άρθρου 154 του Κανονισμού SOGL, σε κάθε ενότητα ΕΦΣ το ποσό της δυναμικότητας ΕΔΣ που διαχειρίζονται κεντρικοί ελεγκτές δεν υπερβαίνει το 2,5% του συμβάντος αναφοράς σύμφωνα με την παράγραφο 2 στοιχείο β(ί) του Άρθρου 153 του Κανονισμού SOGL.
Μετά την πάροδο διαστήματος 4 ετών από την έναρξη ισχύος των πρόσθετων ιδιοτήτων ΕΔΣ, Κεντρικοί Ελεγκτές ΕΔΣ μη συμβατοί με τις απαιτήσεις της παραγράφου 7 επιτρέπεται δεν επιτρέπονται.
Άρθρο 4
Δημοσίευση και εφαρμογή της πρότασης για τις πρόσθετες ιδιότητες των ΕΔΣ
1. Οι ΔΣΜ δημοσιεύουν την πρόταση για τις πρόσθετες ιδιότητες ΕΔΣ χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση, αφού όλες οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές της συγχρονισμένης περιοχής HE εγκρίνουν την πρόταση.
2.Οι ΔΣΜ θα πρέπει να εφαρμόσουν την πρόταση για τις πρόσθετες ιδιότητες ΕΔΣ όπως ορίζεται στην πρόταση αμέσως μετά την έγκριση της πρότασης από όλες τις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές της συγχρονισμένης περιοχής HE.
3.Το μεταβατικό διάστημα για την υλοποίηση των πρόσθετων ιδιοτήτων ΕΔΣ υφιστάμενους παρόχους ΕΔΣ που επηρεάζονται, είναι 2 έτη από την έγκριση των Εθνικών Ρυθμιστικών Αρχών: 1 έτος για τους ΔΣΜ να προσαρμόσουν τους εθνικούς όρους και προϋποθέσεις και 1 πρόσθετο έτος για τους παρόχους ΕΔΣ να υλοποιήσουν τις πρόσθετες ιδιότητες ΕΔΣ.
4.Κάθε ΔΣΜ μπορεί να συστήσει την επέκταση των προβλέψεων της Λειτουργίας Εφεδρείας σε υφιστάμενες Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ που συνδέονται στο δίκτυο μέσω αντιστροφέων. Σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζονται οι κανόνες για την εφαρμογή των προϋποθέσεων σε υφιστάμενες μονάδες που αναφέρονται στην παράγραφο 1 στοιχείο β του Άρθρου 4 του Κανονισμού RfG και η προθεσμία ορίζεται αναλόγως.
Άρθρο 5
Γλώσσα
Η γλώσσα αναφοράς για την παρούσα πρόταση σχετικά με τις πρόσθετες ιδιότητες των ΕΔΣ είναι η αγγλική. Για την αποφυγή αμφιβολιών, εάν οι ΔΣΜ πρέπει να μεταφράσουν το παρόν για τις πρόσθετες ιδιότητες των ΕΔΣ στην(στις) εθνική(-ές) γλώσσα(-ες) τους, σε περίπτωση που διαπιστωθούν ασυμφωνίες μεταξύ της αγγλικής έκδοσης που εκδίδεται από τους ΔΣΜ σύμφωνα με το άρθρο 8 του κανονισμού SOGL και οποιοσδήποτε έκδοσης σε άλλη γλώσσα, οι οικείοι ΔΣΜ θα παρέχουν, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, μια επικαιροποιημένη μετάφραση για τις πρόσθετες ιδιότητες ΕΔΣ στις οικείες εθνικές ρυθμιστικές αρχές.
Παράρτημα I - Κανονική vs. Λειτουργία Εφεδρείας.
Μονάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ (είτε μεμονωμένες είτε ανήκουν σε Ομάδες ΤΠΕ παροχής ΕΔΣ) που προκαθορίζονται για πρώτη φορά μετά την έναρξη ισχύος της μεθοδολογίας και είναι τεχνικά ικανές (π.χ στοιχεία συνδεδεμένα μέσω αντιστροφέα) μεταβαίνουν από Κανονική Λειτουργία σε Λειτουργία Εφεδρείας όταν υπερβαίνονται τα άνω ή κάτω όρια φόρτισης.
Αυτά τα όρια ορίζονται από το ποσό της αναγκαίας ενέργειας για την παροχή ΕΔΣ για χρονικό διάστημα ίσο με τον πλήρη χρόνο ενεργοποίησης της αυτόματης ΕΑΣ.
Όπου
: είναι η χωρητικότητα αποθήκευσης σε MWh : Η προσφερόμενη ισχύς σύμφωνα με την πρόβλεψη ΕΔΣ σε MW : : Ο χρόνος για την πλήρη ενεργοποίηση της αυτόματης ΕΑΣ σε h
Όταν αποκαθίσταται η φόρτιση, η μονάδα επιστρέφει σε κανονική Λειτουργία.
Κατά την Κανονική Λειτουργία η μονάδα αντιδρά στην κανονική απόκλιση συχνότητας " : , ενώ κατά τη Λειτουργία Εφεδρείας, η μονάδα αντιδρά μόνο σε βραχυπρόθεσμες αποκλίσεις συχνότητας με την ακόλουθη μηδενική-μέση συχνότητα:
Κατά τη μετάβαση από την Κανονική Λειτουργία στη Λειτουργία Εφεδρείας και αντιστρόφως, η μονάδα αντιδρά στο συνδυασμό fraction () της κανονικής απόκλισης συχνότητας και της βραχυπρόθεσμης απόκλισης συχνότητας σύμφωνα με την παρακάτω σχέση:
Όπου Γ είναι μία σταθμισμένη συνάρτηση που ορίζεται ως ακολούθως. Για τη μετάβαση από Κανονική Λειτουργία σε Λειτουργία Εφεδρείας:
Όπου tszwc Π χρονική στιγμή όπου υπερβαίνονται τα άνω ή κάτω όρια φόρτισης.
Για τη μετάβαση από Λειτουργία Εφεδρείας σε Κανονική Λειτουργία:
Όπου η χρονική στιγμή όπου αποκαθίστανται τα άνω ή κάτω όρια φόρτισης.
Τόσο σε Κανονική Λειτουργία όσο και σε Λειτουργία Εφεδρείας τηρείται το διάστημα λειτουργίας σχετικά με την ευαισθησία της συχνότητας (το πλήρες εύρος συχνοτήτων χρησιμοποιείται ως σήμα εισόδου, αλλά η πρόβλεψη ΕΔΣ περιορίζεται στις βραχυπρόθεσμες αποκλίσεις συχνότητας σε Λειτουργία Εφεδρείας)
H απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2021
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Απόφαση Ρ.Α.Ε. 77/2021 - ΦΕΚ 760/Β/26-2-2021
Πρόσθετες ιδιότητες των Εφεδρειών Διατήρησης Συχνότητας (ΕΔΣ) σύμφωνα με το άρθρο 154 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκ