x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση 3/2016 (ΦΕΚ 697/Β/16-3-2016)

Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 03/31.01.2012) για την εισαγωγή και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου.

ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.

Απόφαση Αριθμ. 3/2016
Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 103/31.01.2012) για την εισαγωγή και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
(τακτική συνεδρίαση την 25η Φεβρουαρίου 2016)
Λαμβάνοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις του Ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α' 179/22.08.2011), όπως ισχύει, και ιδίως τις διατάξεις των άρθρων 96, 143A, 143B και 143Γ αυτού.
2.Τις διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΦΕΚ Β' 103/31.01.2012), όπως ισχύει.
3.Την υπ’ αριθμ. C(2014) 7374 final/15.10.2014 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Κρατική ενίσχυση SA 38711 (2014/N) Ελλάδα. Υπηρεσία διακοπτόμενου φορτίου για το ηλεκτρικό σύστημα στην Ελλάδα, κοινοποίηση της 5ης Απριλίου 2014», με την οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το μέτρο και ο μηχανισμός χρηματοδότησής του δεν συνιστούν «κρατική ενίσχυση», με την έννοια του άρθρου 107 παρ. 1 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ).
4.Το γεγονός ότι η ανωτέρω διαπίστωση αυτή ισχύει για τρία (3) χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ήτοι έως την 15.10.2017.
5.Την υπ’ αριθμ. ΑΠΕΗΛ/Γ/Φ1/οικ. 184898 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου, τύπος και περιεχόμενο Συμβάσεων Διακοπτόμενου Φορτίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν. 4203/2013» (ΦΕΚ Β' 2861/28.12.2015), η οποία ισχύει έως 15.10.2017.
6.Την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι202043/05.01.2016 επιστολή του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) προς την ΑΔΜΗΕ Α.Ε με θέμα «Οργάνωση, ποσοστώσεις και διεξαγωγή από τον Διαχειριστή του Συστήματος Δημοπρασιών Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου (ΥΔΦ) δυνάμει της ΑΠΕΗΛ Γ1/Φ1/οικ. 184898, ΦΕΚ Β' 2861 από 28/12/15».
7.Την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι203131/08.02.2016 επιστολή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε με θέμα «Εισήγηση τροποποίησης του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και Κανονισμός Δημοπρασιών σχετικά με την Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου», η οποία και τέθηκε σε Δημόσια Διαβούλευση από τη ΡΑΕ.
8.Τα αποτελέσματα της Δημόσιας Διαβούλευσης που διενήργησε η ΡΑΕ, κατά το χρονικό διάστημα 9.2.201622.2.2016, σχετικά με την «Τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας αναφορικά με την Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου» και, ιδίως, τις απόψεις που διατύπωσε η «Αλουμίνιον της Ελλάδος ΑΕ» (αρ. πρωτ. Ι203784/23.02.2016).
9.Το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 32 του Ν. 4001/2011, οι πράξεις κανονιστικού χαρακτήρα που εκδίδονται από τη ΡΑΕ, δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
10.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.
σκέφθηκε ως εξής:

Ι. Γενικά Αρμοδιότητες
Επειδή, με την Οδηγία 2009/72/ΕΚ «Σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενεργείας και για την κατάργηση της οδηγίας 2003/54/ ΕΚ», προβλέφθηκε η προώθηση της ανάπτυξης συμβάσεων διακοπτόμενης ισχύος, ως μέρος της διαμόρφωσης μίας ολοκληρωμένης προσέγγισης για τη διαχείριση της ζήτησης εφόσον συνιστά αποτελεσματικότερη και οικονομικότερη εναλλακτική λύση έναντι των επενδύσεων για την αύξηση του δυναμικού παραγωγής (βλ. άρθρο 2 παραγρ. 29: “«ενεργειακή αποδοτικότητα/διαχείριση της ζήτησης»: η συνολική ή ολοκληρωμένη προσέγγιση στόχος της οποίας είναι να επηρεάσει την ποσότητα και το χρονικό προγραμματισμό της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενεργείας με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενεργείας και των φορτίων αιχμής, δίνοντας το προβάδισμα στις επενδύσεις για μέτρα ενεργειακής αποδοτικότητας ή άλλα μέτρα όπως οι συμβάσεις προμήθειας με δικαίωμα διακοπής, έναντι των επενδύσεων για την αύξηση του δυναμικού παραγωγής, εάν οι πρώτες από τις προαναφερόμενες επενδύσεις αποτελούν την αποτελεσματικότερη και οικονομικότερη εναλλακτική λύση, λαμβανομένων υπόψη του θετικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου που προκύπτει από τη μειωμένη κατανάλωση ενεργείας και των συναφών πτυχών της ασφάλειας του εφοδιασμού και του κόστους διανομής”). Ρητώς δε η Οδηγία συγκαταλέγει στα καθήκοντα των ρυθμιστικών αρχών ενέργειας τη διαφύλαξη της συμβατικής ελευθερίας στις συμβάσεις διακοψιμότητας (βλ. αιτιολογική σκέψη 41: «Τα κράτη μέλη ή, όταν το κράτος μέλος έχει προβλέψει σχετικά, η ρυθμιστική αρχή, θα πρέπει να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη συμβάσεων εφοδιασμού με δυνατότητα διακοπής», καθώς και άρθρο 37 παραγρ. 1 υποπαραγρ. ιβ: «Στη ρυθμιστική αρχή ανατίθενται τα εξής καθήκοντα: να σέβεται τη συμβατική ελευθερία σχετικά με συμβάσεις εφοδιασμού με δυνατότητα διακοπής καθώς και σε σχέση με μακροπρόθεσμες συμβάσεις, υπό τον όρο ότι είναι συμβατές με το κοινοτικό και εθνικό δίκαιο και συνεπείς προς τις πολιτικές της Κοινότητας»).
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 22 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει, η ΡΑΕ: «στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, παρακολουθεί και εποπτεύει τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας, εκπονεί μελέτες, συντάσσει, δημοσιεύει και υποβάλλει εκθέσεις, προβαίνει σε συστάσεις, αποφασίζει ή εισηγείται στα αρμόδια όργανα τη λήψη αναγκαίων μέτρων, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης κανονιστικών και ατομικών πράξεων, ιδίως για την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού και των ρυθμιστικών υποχρεώσεων που τίθενται με τον παρόντα νόμο, την προστασία των καταναλωτών, την εκπλήρωση υποχρεώσεων παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, την προστασία του περιβάλλοντος, την ασφάλεια εφοδιασμού και την ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 94 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει:
«1. Ο Διαχειριστής του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας λειτουργεί, εκμεταλλεύεται, συντηρεί και αναπτύσσει το ΕΣΜΗΕ ώστε να διασφαλίζεται ο εφοδιασμός της χώρας με ηλεκτρική ενέργεια, με τρόπο επαρκή, ασφαλή, αποδοτικό και αξιόπιστο.
2.Ο Διαχειριστής:
(α) Διασφαλίζει ότι η μακροχρόνια ικανότητα του συστήματος ανταποκρίνεται σε εύλογες ανάγκες για μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, υπό οικονομικά βιώσιμες συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη την προστασία του περιβάλλοντος [...]
(β) Συμβάλλει στην ασφάλεια του εφοδιασμού, διασφαλίζοντας επαρκή ικανότητα μεταφοράς και την αξιοπιστία του συστήματος. [.]
(ε) Διαχειρίζεται τις ροές της ηλεκτρικής ενέργειας στο σύστημα, συνεκτιμώντας τις ανταλλαγές με άλλα διασυνδεδεμένα συστήματα μεταφοράς. Για το σκοπό αυτόν μεριμνά για την ασφαλή, αξιόπιστη και αποδοτική λειτουργία του συστήματος, διασφαλίζοντας, μεταξύ άλλων, τη διαθεσιμότητα των αναγκαίων επικουρικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών που παρέχονται μέσω διαχείρισης της ζήτησης, στο βαθμό που η διαθεσιμότητα τους δεν εξαρτάται από άλλο διασυνδεδεμένο σύστημα μεταφοράς. [.]
(θ) Παρέχει τις πάσης φύσεως υπηρεσίες του εφαρμόζοντας διαφανή, αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια, ώστε να αποτρέπεται κάθε διάκριση μεταξύ των χρηστών ή των κατηγοριών χρηστών του Συστήματος και ιδίως κάθε διάκριση υπέρ των συνδεδεμένων με αυτόν επιχειρήσεων. [.]
(ιδ) Τηρεί τους αναγκαίους διαχειριστικούς λογιστικούς λογαριασμούς για την είσπραξη των εσόδων από τη διαχείριση συμφόρησης των διασυνδέσεων ή άλλων χρεώσεων που προκύπτουν από τη λειτουργία και τη διαχείριση του ΕΣΜΗΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και των πράξεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή του. [.]
3.Ο Διαχειριστής επιτρέπεται να συνάπτει, κατόπιν διαγωνισμού, Συμβάσεις αγοραπωλησίας ηλεκτρικής ενέργειας, περιλαμβανομένων συμβάσεων διαχείρισης της ζήτησης, μόνον εφόσον αυτό απαιτείται για την παροχή των επικουρικών υπηρεσιών και για τις ανάγκες εξισορρόπησης των αποκλίσεων παραγωγής ζήτησης κατά τη λειτουργία του συστήματος σε πραγματικό χρόνο και στο πλαίσιο των ρυθμίσεων του Κώδικα Διαχείρισης του συστήματος σύμφωνα με το άρθρο 96 του παρόντος νόμου.
6. Η άσκηση των αρμοδιοτήτων του Διαχειριστή συντείνει, ιδίως, στην επίτευξη του στόχου σύγκλισης της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές και στην ολοκλήρωση της ενιαίας εσωτερικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Ε.Ε. σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Οδηγίας 2009/72 Ε.Ε. και του Κανονισμού 714/2009 της Ε.Ε.»
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 96 του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει:
«1. Η διαχείριση του ΕΣΜΗΕ διενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Κώδικας Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ), ο οποίος καταρτίζεται και υποβάλλεται στη ΡΑΕ από τον Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ. Η ΡΑΕ, κατόπιν δημόσιας Διαβούλευσης και αφού προβεί σε τυχόν τροποποιήσεις και προσθήκες, εκδίδει με απόφαση της το τελικό κείμενο του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος, το οποίο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Ο Κώδικας τροποποιείται είτε με πρωτοβουλία της ΡΑΕ είτε κατόπιν αιτήματος του Διαχειριστή ή τρίτων προσώπων που έχουν έννομο συμφέρον, κατ’ εφαρμογή της διαδικασίας του προηγούμενου εδαφίου.
2. Με τον Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος ρυθμίζονται ιδίως: (ε) Τα κριτήρια που εφαρμόζει ο Διαχειριστής του Συστήματος για την κατανομή του φορτίου στις διαθέσιμες εγκαταστάσεις παραγωγής και των επικουρικών υπηρεσιών στις διαθέσιμες εγκαταστάσεις παραγωγής και σε εγκαταστάσεις που παρέχουν δυνατότητες διαχείρισης της ζήτησης και εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και τη χρήση των Διασυνδέσεων. (ιζ) Κάθε άλλη ρύθμιση απαραίτητη για την εύρυθμη, ασφαλή και αποδοτική διαχείριση του Συστήματος [...]».
ΙΙ. Σχετικά με την Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου
Επειδή, σύμφωνα με το Άρθρο 143Α του Ν. 4001/2011 όπως ισχύει, θεσπίσθηκε η «Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου» (ΥΔΦ) και παρασχέθηκε στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξουσιοδότηση για την εξειδίκευση της εφαρμογής της:
«1. Η ΑΔΜΗΕ ΑΕ δύναται να συνάπτει συμβάσεις με καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, δυνάμει των οποίων συμφωνείται η παροχή Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου από τους καταναλωτές προς την ΑΔΜΗΕ ΑΕ (Συμβάσεις Διακοπτόμενου Φορτίου). Η Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου συνίσταται στη συνομολόγηση του δικαιώματος της ΑΔΜΗΕ ΑΕ να προβαίνει μονομερώς σε πρόσκαιρο περιορισμό της ενεργού ισχύος των αντισυμβαλλομένων της καταναλωτών μέχρι ενός συμφωνημένου ορίου, έναντι οικονομικού αντισταθμίσματος.
2.Οι κατηγορίες καταναλωτών που δικαιούνται να καταρτίσουν Συμβάσεις Διακοπτόμενου Φορτίου, οι προϋποθέσεις κατάρτισης και το ελάχιστο υποχρεωτικό περιεχόμενο των Συμβάσεων Διακοπτόμενου Φορτίου, οι λόγοι ενεργοποίησης της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου, ο τρόπος προσδιορισμού, καθώς και ο τρόπος, ο χρόνος και οι προϋποθέσεις καταβολής του οικονομικού αντισταθμίσματος των συμβαλλομένων σε αυτές καταναλωτών, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Με την ίδια απόφαση μπορεί να προβλέπεται κείμενο πρότυπης Σύμβασης Διακοπτόμενου Φορτίου, σύμφωνα με το οποίο θα καταρτίζονται οι σχετικές συμβάσεις.
3.Η κατάρτιση Συμβάσεων Διακοπτόμενου Φορτίου δεν είναι υποχρεωτική για τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας.».
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 143Γ Ν. 4001/2011, όπως ισχύει, προβλέφθηκε η τήρηση και η διαχείριση από την «ΑΔΜΗΕ ΑΕ» του «Ειδικού Λογαριασμού Αποθεματικού Ασφάλειας Εφοδιασμού», τα έσοδα του οποίου προέρχονται από την επιβολή του «Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού» (ΜΤΑΕ). Ειδικότερα, ρητώς ορίστηκε ότι «3. Τα έσοδα του Ειδικού Λογαριασμού Αποθεματικού Ασφάλειας Εφοδιασμού χρησιμοποιούνται από την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αποκλειστικά για την καταβολή του οικονομικού αντισταθμίσματος στους αντισυμβαλλομένους της στο πλαίσιο Συμβάσεων Διακοπτόμενου Φορτίου, σύμφωνα με το άρθρο 143Α».
Επειδή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 143B του Ν. 4001/2011, όπως ισχύει, σχετικά με το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού, ορίστηκε ότι το εν λόγω τέλος καταβάλλεται από όλες τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που είναι συνδεδεμένες στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα και στο Δίκτυο και εγχέουν ηλεκτρική ενέργεια στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα και στο Δίκτυο. Δηλαδή το ΜΤΑΕ επιβάλλεται τόσο στις συμβατικές μονάδες παραγωγής όσο και στις μονάδες παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, με εξαίρεση τις μονάδες που εγχέουν ενέργεια στα Μη Διασυνδεδεμένο Νησιά. Ειδικότερα, προβλέφθηκε ο υπολογισμός του εν λόγω τέλους επί των συνολικών εσόδων των μονάδων παραγωγής και λαμβανομένου υπόψη ενός Συντελεστή Διαφοροποίησης ανά κατηγορία/τεχνολογία των μονάδων παραγωγής. Συναφώς, ορίστηκε ότι: «4. Λεπτομέρειες σχετικά με την επιβολή και τον τρόπο και χρόνο είσπραξης του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού καθορίζονται στον Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.».
Επειδή, οι Ελληνικές Αρχές, σκοπούμενες την εισαγωγή και την αποτελεσματική εφαρμογή της «διακοψιμότητας» στο εθνικό ηλεκτρικό σύστημα, κοινοποίησαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχέδιο των συναφών ρυθμίσεων, για λόγους νομικής ασφάλειας και στη βάση των υποχρεώσεων της χώρας εκ του άρθρου 108 παρ. 3 ΣΛΕΕ.
Επειδή, στη βάση της σχετικής κοινοποίησης, η περιγραφή του σχετικού μηχανισμού από τις ελληνικές αρχές έχει ως εξής: «Ο μηχανισμός αποζημιώνει ορισμένες επιχειρήσεις του ελληνικού διασυνδεδεμένου δικτύου που συνάπτουν συμβάσεις με τον ΑΔΜΗΕ (τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας ή ΔΣΜ), με τις οποίες συμφωνούν να μειώσουν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας («αποβολή φορτίου») για ένα δεδομένο χρονικό διάστημα και εφόσον έχει χορηγηθεί η αναφερόμενη προθεσμία ειδοποίησης («εντολή περιορισμού ισχύος»)» (παραγρ. 2 της σχετικής απόφασης).
Επειδή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την υπ’ αριθμ. C(2014) 7374 final/15.10.2014 απόφασή της επί του κοινοποιούμενου μέτρου εικαζόμενης κρατικής ενίσχυσης «SA 38711 (2014/N) Ελλάδα, Υπηρεσία διακοπτόμενου φορτίου για το ηλεκτρικό σύστημα στην Ελλάδα», εξέτασε και ενέκρινε τον εν λόγω μηχανισμό, στη βάση των πληροφοριών που της παρασχέθηκαν από τις ελληνικές αρχές.
Επειδή, η απόφαση της Επιτροπής έχει άμεση δεσμευτική ισχύ ως προς την Ελλάδα και, επιπλέον, σύμφωνα με τη θεμελιώδη αρχή της υπεροχής του ενωσιακού δικαίου (βλ. τις εμβληματικές αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης C6/64, Costa/Enel και C213/89, Factortame), κατισχύει κάθε διάταξης του εσωτερικού δικαίου (ακόμα και συνταγματικής), προγενέστερης ή μεταγενέστερης αυτής.
Επειδή, συνεπώς, τα οριζόμενα με την ανωτέρω απόφαση της Επιτροπής, ενσωματώνονται στο εσωτερικό δίκαιο και προσδιορίζουν το σκοπό και την ουσία των εφαρμοστέων εσωτερικών ρυθμίσεων, ήτοι εν προκειμένω της ως άνω υπουργικής απόφασης, της παρούσας απόφασης ΡΑΕ, καθώς και όποιων άλλων αποφάσεων ή πράξεων εκδοθούν από τις ελληνικές αρχές, συμπεριλαμβανομένου του Διαχειριστή ΕΣΜΗΕ.
Επειδή, από τις παρατηρήσεις των ελληνικών αρχών και τα συμπεράσματα της Επιτροπής, αναγνωρίζεται ότι: «Υπάρχουν διάφοροι τύποι εφεδρείας, οι οποίοι είναι περισσότερο ή λιγότερο πολύτιμοι σύμφωνα με τον χρόνο που απαιτείται για τη διάθεσή τους στο δίκτυο. Σε γενικές γραμμές, η πρωτογενής εφεδρεία (ή πρωτογενής ρύθμιση) είναι η υπηρεσία η οποία προσφέρεται συνήθως από έναν ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό για τον ενεργό εντοπισμό και αποκατάσταση, εντός ελαχίστων δευτερολέπτων, των προβλημάτων αστάθειας της συχνότητας που ενδέχεται να οδηγήσουν σε διακοπές ρεύματος. Η υπηρεσία αυτή μπορεί επίσης να προσφέρεται, σε ορισμένες περιπτώσεις, από καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας. [...]. Η απόφαση για τον τύπο των εφεδρειών που θα χρησιμοποιηθεί λαμβάνεται από τον ΔΣΜ [Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς], ο οποίος αποφασίζει σχετικά με τα χαρακτηριστικά των εφεδρειών που απαιτούνται και κατόπιν χρησιμοποιεί τον κατάλληλο τύπο εφεδρειών σύμφωνα με την οικονομική αξιολογική κατάταξή τους (το κόστος τους), με τις φθηνότερες εφεδρείες να χρησιμοποιούνται πρώτες. Ένα σύστημα συμβατό με την αγορά θα πρέπει επομένως να δίνει προτεραιότητα στις φθηνότερες εφεδρείες που ικανοποιούν τις τεχνικές ανάγκες του συστήματος. Σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, οι βιομηχανικοί χρήστες συνάπτουν συμφωνία με τον ΔΣΜ για την προσωρινή μείωση (ή «διακοπή») της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να καλυφθούν οι αποκλίσεις στον εφοδιασμό και την άντληση ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο» (παραγρ. 78).
Επειδή, συνεπώς, αναγνωρίστηκαν δύο τύποι υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου, ανάλογα με το χρόνο προειδοποίησης, τη μέγιστη διάρκεια εντολής και τη μέγιστη συνολική διάρκεια ανά έτος (βλ. παραγρ. 19 επ. απόφασης Επιτροπής και άρθρο 5 υπουργικής απόφασης).
Επειδή, επί του παρόντος, την υπηρεσία διακοπτόμενου φορτίου δύνανται να παρέχουν μόνο οι πελάτες υψηλής και μεσαίας τάσης, οι οποίοι διαθέτουν προηγμένους μετρητές, οι οποίοι καθιστούν δυνατή την τηλεμέτρηση και τη χρήση λύσεων πληροφορικής (βλ. παραγρ. 16 απόφασης Επιτροπής και άρθρο 3 υπουργικής απόφασης).
Επειδή, ως είναι γνωστό από την εφαρμογή σε πανευρωπαϊκό επίπεδο συστημάτων απόκρισης της ζήτησης (βλ. Demand Side Response, DSR), στα οποία εντάσσονται και οι υπηρεσίες διακοπτόμενου φορτίου, «η αποζημίωση των δικαιούχων καταβάλλεται σύμφωνα με την ικανότητά τους να μειώνουν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Η αποζημίωση δεν εξαρτάται από το πλήθος ή το επίπεδο των χορηγούμενων εντολών περιορισμού ισχύος, δηλ. οι δικαιούχοι δεν δικαιούνται αποζημίωση για την πραγματική μείωση της ενεργού ισχύος κατόπιν εντολής περιορισμού ισχύος από τον ΔΣΜ» (βλ. παραγρ. 23 απόφασης της Επιτροπής και άρθρο 7 υπουργικής απόφασης).
Επειδή, η πρόβλεψη αποζημίωσης της υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου μόνο για τη διαθεσιμότητα της και ανεξαρτήτως της συχνότητας ενεργοποίησής της δεν αναιρεί επ’ ουδενί την αναγκαιότητα της ύπαρξής της για την ενίσχυση της ασφάλειας του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και την επιτακτικότητα της διασφάλισης της λειτουργίας ως γνήσιας υπηρεσίας που υπηρετεί το γενικότερο συμφέρον (βλ. συνδυαστικά τις παραγρ. 4647, 7677 και 83 της απόφασης της Επιτροπής).
Επειδή, η σχετική αποζημίωση καταβάλλεται στους Καταναλωτές που θα συνάψουν με τον Διαχειριστή σύμβαση διακοπτόμενου φορτίου, κατόπιν συμμετοχής του σε σχετική Δημοπρασία και κατακύρωσης της προσφοράς τους (βλ. παραγρ. 32 επ. απόφασης Επιτροπής και άρθρο 11 υπουργικής απόφασης).
Επειδή, προβλέπεται ότι η πρώτη δημοπρασία θα συνιστά πιλοτική εφαρμογή για τη σχετική διαδικασία (βλ. παραγρ. 34 απόφασης Επιτροπής). Στο πλαίσιο αυτό, θεωρείται αναγκαία η υποβολή Έκθεσης από τον Διαχειριστή, που να περιλαμβάνει στατιστικά στοιχεία της δημοπρασίας, συμπεράσματα που εξήχθησαν και προτάσεις για τυχόν ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της διαδικασίας (βλ. κάτωθι, τροποποίηση άρθρου 63 του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ).
Επειδή, οι ελληνικές αρχές έχουν ρητώς δεσμευθεί έναντι της Επιτροπής «να λάβουν όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η ανταγωνιστική φύση των μελλοντικών δημοπρασιών, συμπεριλαμβάνοντας πρωτίστως την προσαρμογή της ζητούμενης διακοπτόμενης δυναμικότητας» (παραγρ. 55 απόφασης Επιτροπής).
Επειδή, η εκτίμηση από τον Διαχειριστή ΕΣΜΗΕ περί της απαιτούμενης ανάγκης για διακοπτόμενο φορτίο και ο συναφής σχεδιασμός και καθορισμός των προδιαγραφών ενός διαγωνισμού (βλ. πρόβλεψη άρθρου 2 υπουργικής απόφασης) συνδέονται υποχρεωτικά με τις επιλογές που θα είχε κάνει «ένας συνετός φορέας της οικονομίας της αγοράς για την απόκτηση των σχετικών υπηρεσιών» (βλ. παραγρ. 78, 8182 απόφασης της Επιτροπής).
Επειδή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπό τα ανωτέρω δεδομένα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «ο ελληνικός ΔΣΜ, ο οποίος ενεργεί υπό τις εντολές του κράτους και σύμφωνα με τις υποχρεώσεις παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, προμηθεύεται στην αγορά τις υπηρεσίες διακοπτόμενου φορτίου που απαιτούνται προκειμένου να διασφαλιστεί ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας και συνέχειας της παροχής στο ελληνικό διασυνδεδεμένο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς οι υπηρεσίες αυτές δεν θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από τεχνικής άποψης από άλλες, φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις.» (βλ. παραγρ. 87 απόφασης της Επιτροπής).
Επειδή, υπό το ανωτέρω πρίσμα, «η αποζημίωση που χορηγείται από τον ΔΣΜ μπορεί να θεωρηθεί ως η αγοραία τιμή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, γεγονός το οποίο δεν χορηγεί οικονομικό πλεονέκτημα στους φορείς παροχής των εν λόγω υπηρεσιών και, ως εκ τούτου, δεν συνιστά κρατική ενίσχυση κατά την έννοια του άρθρου 107 παράγραφος 1 ΣΛΕΕ» (βλ. παραγρ. 87 απόφασης της Επιτροπής).
Επειδή, η καταβαλλόμενη από τον Διαχειριστή αποζημίωση προέρχεται αποκλειστικά από τα έσοδα του Ειδικού Λογαριασμού Αποθεματικού Ασφάλειας Εφοδιασμού (άρθρο 143Γ Ν. 4001/2011), ήτοι από το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού (άρθρο 143Β Ν. 4001/2011) (βλ. παραγρ. 36 επ. απόφασης της Επιτροπής).
Επειδή, το εν λόγω Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού (ΜΤΑΕ) καταβάλλεται από τις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες, λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο κάθε κατηγορίας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας στην ασφάλεια του εφοδιασμού ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με την αρχή «αιτιότητας κόστους» (βλ. παραγρ. 97, 101102 απόφασης της Επιτροπής, καθώς και άρθρα 910 υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό συντελεστών διαφοροποίησης ανά κατηγορία Μονάδων Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας και τη διασφάλιση πόρων για την καταβολή του οικονομικού αντισταθμίσματος για την παροχή υπηρεσιών διακοπτόμενου φορτίου, αντιστοίχως).
Επειδή, με το άρθρο 10 παραγρ. 2 της ως άνω υπουργικής απόφασης ορίζεται ότι «η επιβολή του ΜΤΑΕ άρχεται την 1.1.2016 βάσει των ανωτέρω Συντελεστών Διαφοροποίησης». Εν συνεχεία, με την παραγρ. 3 του ίδιου άρθρου προβλέπεται ότι «λεπτομέρειες σχετικά με την επιβολή και τον τρόπο και χρόνο είσπραξης του ΜΤΑΕ καθορίζονται στον Κώδικα Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας». Συναφώς, κρίθηκε σκόπιμη η τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ με την προσθήκη άρθρου 175Α σχετικά με τον «υπολογισμό της χρέωσης, τρόπο και χρόνο είσπραξης του ΜΤΑΕ». Για λόγους ομοιομορφίας και εξασφάλισης πρακτικής αποτελεσματικότητας της εξουσιοδοτικής διάταξης της υπουργικής απόφασης, η ισχύς του νέου άρθρου 175Α του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ άρχεται ομοίως την 1.1.2016.
Επειδή, σε συνέχεια της δημοσίευσης της ως άνω υπουργικής απόφασης, ο Διαχειριστής του Συστήματος προέβη σε σχετική εισήγηση προς την ΡΑΕ (σχετικό υπ’ αριθμ. 7) και πρότεινε τροποποιήσεις στις διατάξεις των άρθρων 57, 74, 76, 82, 85 και 217 του ΚΔΣ, καθώς και προσθήκη των νέων άρθρων 175Α, 175Β και 175Γ του ΚΔΣ.
Επειδή, η ΡΑΕ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση την ανωτέρω εισήγηση του Διαχειριστή για την τροποποίηση του ΚΔΣ, καθώς και τον Κανονισμό Δημοπρασιών για την παροχή Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου από 9 έως 22 Φεβρουαρίου 2016.
Επειδή, η διεξαγωγή δημόσιας διαβούλευσης από τη ΡΑΕ σχετικά με τον Κανονισμό Δημοπρασιών χώρησε για το σκοπό της ενθάρρυνσης του δημοσίου διαλόγου επί της εισαγωγής του νέου μηχανισμού της διακοψιμότητας, μέσω της επίτευξης της ευρύτερης δυνατής δημοσιότητας που εξασφαλίζει η επισκεψιμότητα του ιστοτόπου της ΡΑΕ και της διευκόλυνσης των συμμετεχόντων ως προς τη διατύπωση των απόψεών τους ταυτόχρονα και για τα δύο κανονιστικά κείμενα. Επισημαίνεται, εντούτοις, ότι η θέσπιση του Κανονισμού Δημοπρασιών εμπίπτει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Διαχειριστή ΕΣΜΗΕ, χωρίς να προβλέπεται η συμμετοχή της ΡΑΕ σε οποιοδήποτε στάδιο της σχετικής διαδικασίας (άρθρο 2 παραγρ. 2 και άρθρο 11 παραγρ. 1 υπουργικής απόφασης).
Επειδή, στην ανωτέρω δημόσια διαβούλευση συμμετείχε το «Αλουμίνιον της Ελλάδος ΑΕ», που υπέβαλε σχόλια σχετικά με την αναγκαιότητα ελέγχου και επιβεβαίωσης από τον Διαχειριστή της πραγματικής διαθεσιμότητας του Μέγιστου Προσφερόμενου Διακοπτόμενου Φορτίου.
Επειδή, είναι προφανές ότι σε καμία περίπτωση η αναγκαιότητα ύπαρξης της υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου, ως γνήσιας δημόσιας υπηρεσίας, δεν επιτρέπεται να υποβιβαστεί σε επίπεδο ανοχής οιωνδήποτε εικονικών καταστάσεων πλασματικής διαθεσιμότητας αποβολής φορτίου.
Επειδή, σε αντίθετη περίπτωση, θα παραβιαζόταν το πνεύμα, ο σκοπός και ο σκοπός της ουσίας της ως άνω απόφασης της Επιτροπής. Άλλωστε, ακόμα και η πρόβλεψη ανώτατου ορίου 15 €/MWh τέθηκε ώστε «να διασφαλιστεί ότι θα αποζημιωθούν μόνο καταναλωτές οι οποίοι πράγματι κατανάλωναν ενέργεια κατά τη διάρκεια ενός μήνα και μπορούσαν επομένως να παρέχουν στην πράξη την υπηρεσία διακοπτόμενου φορτίου» (βλ. παραγρ. 29 απόφασης Επιτροπής). Επιπλέον, η πρόβλεψη αυστηρών κυρώσεων αποσκοπεί «στην εξάλειψη του κινδύνου εκτέλεσης μιας σύμβασης διακοπτόμενου φορτίου από πλευράς καταναλωτών, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα (ή την πρόθεση) να παρέχουν στην πράξη την υπηρεσία» (βλ. παραγρ. 30 απόφασης Επιτροπής, καθώς και άρθρο 8 υπουργικής απόφασης για τον προσδιορισμό των εφαρμοστέων κυρώσεων σε περίπτωση μη τήρησης εντολής περιορισμού ισχύος).
Επειδή, προς αποτροπή εμφάνισης φαινομένων εικονικής διαθεσιμότητας ή/και ικανότητας παροχής της υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου, η υπουργική απόφαση (άρθρο 4 παραγρ. 2) προβλέπει τη δυνατότητα του Διαχειριστή ΕΣΜΗΕ να διεξάγει δειγματοληπτικούς ελέγχους και να επιβάλει τις κυρώσεις του άρθρου 8 σε όσους δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις εκ της σύμβασής τους ή δεν δύνανται εν τοις πράγμασι να εξυπηρετήσουν το σκοπό της υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου. Περαιτέρω, η ΡΑΕ θα παρακολουθεί τους σχετικούς προληπτικούς και κατασταλτικούς ελέγχους, μέσω της επιβολής υποχρέωσης στον Διαχειριστή για τακτική υποβολή στατιστικών στοιχείων. Για το λόγο αυτό, κρίνεται σκόπιμη η συναφής τροποποίηση των άρθρων 63 και 217 του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ περί των στατιστικών στοιχείων της διαδικασίας κατανομής και των ελέγχων του Διαχειριστή του Συστήματος, αντιστοίχως.
Επειδή, εκτιμάται ότι η υπηρεσία διακοπτόμενου φορτίου θα συμβάλει θετικά στην ενίσχυση της οικονομικότητας του Συστήματος, δηλαδή τη λειτουργία του υπό όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας. Ενδεικτικώς, άλλωστε, αναφέρεται ότι η Ελληνική Δημοκρατία υποστήριξε ενώπιον της Επιτροπής ότι η «υπηρεσία τύπου 2» δηλαδή οι τριτογενείς εφεδρείες ταχείας απόκρισης, θεωρούμενες ενίοτε και ως δευτερογενείς εφεδρείες όταν χρησιμοποιούνται για την αποκατάσταση του απαιτούμενου επιπέδου δευτερογενούς αποθέματος«μπορεί να καλυφθεί με το διακοπτόμενο φορτίο με τον πιο αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο» (βλ. παραγρ. 45 απόφασης Επιτροπής). Ως εκ τούτου, οι προβλέψεις του άρθρου 4 της ανωτέρω υπουργικής απόφασης περί των περιπτώσεων ενεργοποίησης της υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου, δέον να εφαρμόζονται κατά τρόπον ώστε να μη στερήσουν την πρακτική αποτελεσματικότητα του μηχανισμού, όπως αυτός υποβλήθηκε και εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Επειδή, εκτιμάται επίσης ότι η εφαρμογή της υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου θα διευκολύνει τον Διαχειριστή ΕΣΜΗΕ «στην αντιμετώπιση οποιωνδήποτε ζητημάτων γεωγραφικής εξισορρόπησης» (βλ. παραγρ. 54 απόφασης Επιτροπής).
Επειδή, προς ενίσχυση της πρακτικής αποτελεσματικότητας της «υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου» κρίνεται σκόπιμη η τροποποίηση των άρθρων 56 και 57 του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ, ώστε η ενεργοποίηση της διακοψιμότητας να εντάσσεται στα εργαλεία που μετέρχεται ο Διαχειριστής του Συστήματος ισοδύναμα με τις εντολές κατανομής κατά την καθημερινή διαχείριση και εξισορρόπηση του Συστήματος σε πραγματικό χρόνο, και δη υπό όρους οικονομικότητας.
Επειδή, για τη διασφάλιση του χαρακτήρα της υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου ως γνήσιας δημόσιας υπηρεσίας, θεωρείται αναγκαία η παρακολούθηση από τη ΡΑΕ της εξέλιξης της ενεργοποίησης της υπηρεσίας καθώς και των αποτελεσμάτων εκ των διαγωνισμών, μέσω της υποβολής από τον Διαχειριστή σχετικών στοιχείων σε τακτική βάση. Για το λόγο αυτό, κρίνεται σκόπιμη η συναφής τροποποίηση των άρθρου 63 του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ περί των στατιστικών στοιχείων της διαδικασίας κατανομής.
Επειδή, για τη μεγιστοποίηση του οφέλους εκ της θέσπισης της υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου, κρίνεται σκόπιμη η τροποποίηση, αφενός των άρθρων 74 και 76 του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ, αφετέρου του άρθρου 82 του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ, ώστε ο Διαχειριστής να δύναται να αξιοποιεί τη σχετική δυνατότητα στο πλαίσιο αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και περιπτώσεων μη κάλυψης φορτίου, αντιστοίχως. Ομοίως, κρίνεται σκόπιμη η τροποποίηση του άρθρου 85 του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΜΗΕ, για την ένταξη των διακοπτόμενων καταναλωτών στους αποδέκτες εντολής περικοπής φορτίου.
Επειδή, η εφαρμογή του παρόντος μέτρου πρόκειται να λήξει στις 15.10.2017, δεδομένου ότι η αναδιάρθρωση της ελληνικής αγοράς κατά το «Target Model» θα καλύψει την ανάγκη ύπαρξης ενός τέτοιου αυτοτελούς μηχανισμού διακοψιμότητας, καθόσον «η ζήτηση αναμένεται να αξιώσει τη δική της δικαιωματική θέση στην αγορά» (βλ. παραγρ. 49 απόφασης Επιτροπής).
Για τους παραπάνω λόγους, αποφασίζει:

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της κατά το Άρθρο 96 του Ν. 4001/2011, για την τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του Κώδικα Διαχείρισης Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΚΔΕΣΜΗΕ, ΦΕΚ Β' 103/31.01.2012) όπως ισχύει:

1.Την αλλαγή του τίτλου του άρθρου 56, και την προσθήκη νέας παραγράφου 6 ως εξής:
«Άρθρο 56
Εντολές Κατανομής και Εντολές Περιορισμού Ισχύος
6.Επιπρόσθετα, ο Διαχειριστής του Συστήματος δύναται να εκδίδει Εντολές Περιορισμού Ισχύος κατά τα οριζόμενα με την υπουργική απόφαση ΑΠΕΗΛ/Γ/Φ1/ οικ.184898 (ΦΕΚ Β' 2861/28.12.2015) για την θέσπιση της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου.
Κατά την έκδοση Εντολών Περιορισμού Ισχύος, ο Διαχειριστής του Συστήματος φροντίζει ώστε κατά το δυνατόν να μην γίνονται διακρίσεις μεταξύ χρηστών.»

2.Την τροποποίηση του άρθρου 57 του ΚΔΕΣΜΗΕ ως εξής:
«Άρθρο 57
Έκδοση Εντολών Κατανομής και Εντολών Περιορισμού Ισχύος
1.Ο Διαχειριστής του Συστήματος, εκδίδει τις Εντολές Κατανομής και τις Εντολές Περιορισμού Ισχύος με τρόπο ώστε να εφαρμόσει κατά το δυνατόν το Πρόγραμμα Κατανομής, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομικότητα των εναλλακτικών επιλογών, τις συνθήκες λειτουργίας του Συστήματος σε πραγματικό χρόνο και τα τυχόν έκτακτα συμβάντα, έτσι ώστε να διασφαλίσει την αξιόπιστη λειτουργία του Συστήματος ιδίως σχετικά με τη συχνότητα του Συστήματος, την τάση και την ένταση σε σημαντικούς κόμβους ή στοιχεία του Συστήματος.2. Για το σκοπό αυτό, ο Διαχειριστής του Συστήματος, πέραν του Προγράμματος Κατανομής, λαμβάνει υπόψη ιδίως:
Α) Την ποσότητα της καθαρής παραγωγής ενέργειας κάθε Μονάδας, συμπεριλαμβανομένων των Μονάδων ΑΠΕ και ΣΗΘ/ΣΗΘΥΑ, κατά τη λειτουργία του Συστήματος.
Β) Την ποσότητα καθαρής και φυσικής ροής ενέργειας μέσω των Διασυνδέσεων, κατά τη λειτουργία του Συστήματος.
Γ) Την ποσότητα ενέργειας που απορροφάται από το Σύστημα σε κάθε Σημείο Σύνδεσης Επιλεγόντων Πελατών και του Δικτύου με το Σύστημα, κατά τη λειτουργία του Συστήματος.
Δ) Την εκτίμηση του τρέχοντος και του αναμενόμενου Φορτίου του Συστήματος κατά την Ημέρα Κατανομής.
Ε) Την διαθεσιμότητα της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου (ΥΔΦ).
ΣΤ) Τη μεταβολή των παραμέτρων λειτουργίας του Συστήματος, ιδίως αναφορικά με τη συχνότητα του Συστήματος, καθώς και την τάση και την ένταση σε σημαντικούς κόμβους ή στοιχεία του Συστήματος, κατά τη λειτουργία του Συστήματος.
Ζ) Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των Μονάδων όπως αυτά γίνονται γνωστά κατά τον πραγματικό χρόνο και τους περιορισμούς του Συστήματος.
Η) Τα τεχνικά όρια λειτουργίας (μέγιστο, ελάχιστο) και τις απαγορευμένες ζώνες των γεννητριών των Υδροηλεκτρικών Σταθμών και των Μονάδων Συνδυασμένου Κύκλου με περισσότερους του ενός αεριοστροβίλους. Σχετικές λεπτομέρειες ρυθμίζονται στο Εγχειρίδιο του Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος.
Θ) Τα στοιχεία που περιλαμβάνει η Έγκριση Ειδικών Λειτουργικών Όρων για Κατανεμόμενη Μονάδα ΣΗΘΥΑ και ενδεχόμενες εξαιρέσεις που έχουν εγκριθεί από τον ΑΔΜΗΕ κατόπιν σχετικής αίτησης του κατόχου άδειας παραγωγής σύμφωνα με το άρθρο 282.
Ι) Λοιπές πληροφορίες τις οποίες συλλέγει ο Διαχειριστής του Συστήματος ή υποβάλλονται σε αυτόν κατά το ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16 και το ΚΕΦΑΛΑΙΟ 21 του παρόντος Κώδικα.»
3.Την τροποποίηση του άρθρου 63 ως εξής:
«Άρθρο 63
Στατιστικά στοιχεία Διαδικασίας Κατανομής
1.Ο Διαχειριστής του Συστήματος υποχρεούται να δημοσιεύει μετά το πέρας κάθε ημερολογιακού τριμήνου στοιχεία σχετικά με τη Διαδικασία Κατανομής, τα οποία περιλαμβάνουν κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα:
Α) Τη συνολική ενέργεια και το μέγιστο συνολικό Φορτίο του Συστήματος, ανά Ημέρα Κατανομής.
Β) Τους Διαζωνικούς Περιορισμούς Μεταφοράς του Συστήματος που επηρέασαν τη λειτουργία του.
Γ) Τα Σημαντικά Περιστατικά του Συστήματος.
Δ) Συγκεντρωτικά στοιχεία ανά κατηγορία Εντολών Κατανομής που αφορούν παραβάσεις των Εντολών από τους κατόχους άδειας παραγωγής, καθώς και στοιχεία που αφορούν στις σχετικές ενέργειες του Διαχειριστή του Συστήματος.
2.Ειδικότερα αναφορικά με την Υπηρεσία Διακοπτόμενου Φορτίου, ο Διαχειριστής του Συστήματος υποχρεούται να αποστέλλει στη ΡΑΕ σχετική αναφορά μετά το πέρας κάθε ημερολογιακού τριμήνου, που να περιλαμβάνει τα ακόλουθα ιδίως στοιχεία με ανάλυση για κάθε μήνα:
•Αποτελέσματα δημοπρασιών: ημερομηνία διεξαγωγής, αριθμός συμμετεχόντων, διακοπτόμενοι καταναλωτές και μέγιστο προσφερόμενο φορτίο ανά τύπο ΥΔΦ, συνολική διακοπτόμενη ισχύς ανά τύπο ΥΔΦ, οριακή τιμή δημοπρασίας, μέγιστο διακοπτόμενο φορτίο και μέγιστη συμφωνηθείσα ισχύς ανά συμμετέχοντα και ανά τύπο ΥΔΦ, μηνιαίο οικονομικό αντιστάθμισμα για κάθε συμμετέχοντα με βάση την οριακή τιμή που προέκυψε, διάρκεια σύμβασης διακοπτόμενου φορτίου. Ειδικότερα, προκειμένου για την πρώτη δημοπρασία, η οποία συνιστά πιλοτική εφαρμογή για τη σχετική διαδικασία, ο Διαχειριστής υποχρεούται να αποστείλει, εντός τριάντα ημερών από τη διεξαγωγή της, αναλυτική Έκθεση στη ΡΑΕ, που να περιλαμβάνει αφενός τα ανωτέρω στοιχεία, αφετέρου συμπεράσματα και προτάσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.
•Στατιστικά στοιχεία Εντολών Περιορισμού Ισχύος σχετικά με το πλήθος, τον τύπο ΥΔΦ, την διάρκεια εντολών, την ισχύ που περιορίστηκε, τους διακοπτόμενους καταναλωτές, αιτιολογία επιλογής, τυχόν συστηματικότητα στην εμφάνιση ανάγκης έκδοσης Εντολών Περιορισμού Ισχύος ως προς την ώρα της ημέρας ή την τοπολογία, κοκ.
•Αποτελέσματα των δειγματοληπτικών Εντολών Περιορισμού Ισχύος, καθώς και των λειτουργικών ελέγχων σε περίπτωση πρόσβασης του ΑΔΜΗΕ στις εγκαταστάσεις του διακοπτόμενου καταναλωτή για επιβεβαίωση συμμόρφωσής του με τις εντολές περιορισμού ισχύος.
•Στοιχεία περιπτώσεων μη τήρησης της εντολής περιορισμού ισχύος και ποινικές ρήτρες αυτών.
•Μηνιαίες κινήσεις (εισροές και εκροές) λογαριασμού ΕΛΑΑΕ.
•Τυχόν ενέργειες ισοσκελισμού του ΕΛΑΑΕ.»
4.Την τροποποίηση του άρθρου 74 του ΚΔΕΣΜΗΕ
ως εξής:
«1. Στο παρόν Κεφάλαιο καθορίζονται δικαιώματα και υποχρεώσεις του Διαχειριστή του Συστήματος καθώς και: (α) των κατόχων άδειας παραγωγής Μονάδων που συνδέονται στο Σύστημα, (β) των κατόχων άδειας Προμήθειας, (γ) των κατόχων άδειας Εμπορίας, (δ) των Καταναλωτών με σύμβαση Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου (ε) των Πελατών που είναι συνδεδεμένοι στο Σύστημα και (στ) του Διαχειριστή του Δικτύου, σε περιπτώσεις κατά τις οποίες επέρχεται Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης, όπως αυτή ορίζεται κατωτέρω.
2.Οι ως άνω υπόχρεοι οφείλουν σύμφωνα με τις διατάξεις των επομένων άρθρων να ανταποκρίνονται χωρίς καθυστέρηση στους συναγερμούς και να συμμορφώνονται με τις εντολές που λαμβάνουν. Ειδικότερα οι Καταναλωτές με σύμβαση Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου οφείλουν να συμμορφώνονται με τις εντολές που λαμβάνουν ακόμη και αν δεν έχει ενεργοποιηθεί κάποιος συναγερμός.»
5.Την τροποποίηση της παραγράφου 1 του άρθρου 76 του ΚΔΕΣΜΗΕ ως εξής:
«1. Ο Διαχειριστής του Συστήματος είναι υποχρεωμένος, χωρίς να καθυστερεί τη διενέργεια των απαραίτητων χειρισμών κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού, να ενημερώνει τους χρήστες που επηρεάζονται από τους χειρισμούς αυτούς, σύμφωνα με τη Σύμβαση Σύνδεσης στο Σύστημα και ιδίως:
Α) Να γνωστοποιεί στον Διαχειριστή του Δικτύου κάθε σημαντική περίπτωση που επηρεάζει αρνητικά την αξιόπιστη και επαρκή τροφοδοσία σε ορισμένο Σημείο Σύνδεσης του Δικτύου με το Σύστημα, ούτως ώστε ο Διαχειριστής του Δικτύου να αναζητήσει εναλλακτική τροφοδότηση του Δικτύου ή να προβεί σε άλλες ενέργειες,
Β) Να ειδοποιεί κάθε Πελάτη που είναι συνδεδεμένος στο Σύστημα περί περίπτωσης που επηρεάζει αρνητικά την αξιόπιστη και επαρκή τροφοδοσία σε ορισμένο Σημείο Σύνδεσης με το Σύστημα, ούτως ώστε ο Πελάτης να αναζητήσει εναλλακτική τροφοδότηση ή να προβεί σε άλλες ενέργειες, και
Γ) Να ειδοποιεί το Λειτουργό της Αγοράς και να του παρέχει κάθε αναγκαία πληροφορία για περιπτώσεις που μπορούν να επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία του ΗΕΠ.»
6.Την τροποποίηση του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 82 του ΚΔΕΣΜΗΕ ως εξής:
«1. Εάν ο Διαχειριστής του Συστήματος εκτιμά ότι η κάλυψη του προβλεπόμενου φορτίου του Συστήματος δεν διασφαλίζεται από τις Κατανεμόμενες Μονάδες, τις Συμβεβλημένες Μονάδες Συμπληρωματικής Ενέργειας Συστήματος, τις δυνατότητες Έκτακτων Εισαγωγών, δύναται να προβαίνει σε Εντολές Περιορισμού Ισχύος σύμφωνα με την οικονομικότητα λειτουργίας του Συστήματος, και στη συνέχεια προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες κατά σειρά
...»
7.Την προσθήκη της παραγράφου 3 στο άρθρο 85 του ΚΔΕΣΜΗΕ ως εξής:
«3. Στις περιπτώσεις ενεργοποίησης της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου, οι διαδικασίες Περιορισμού Ισχύος που εφαρμόζονται είναι εκείνες που καθορίζονται στο Εγχειρίδιο του Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος.»
8.Την προσθήκη των άρθρων 175Α, 175Β και 175Γ του ΚΔΕΣΜΗΕ ως εξής:
«Άρθρο 175Α
Υπολογισμός της χρέωσης, τρόπος και χρόνος είσπραξης του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού
1.Σύμφωνα με το άρθρο 143 Β του Ν. 4001/2011, το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού υπολογίζεται ως εξής:
MTAEu = ΒΠΠΕ x ΣΔu x ΣΚΕu
όπου:
MTAEu: Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού ανά μονάδα παραγωγής
ΒΠΠΕ: Βασικό Ποσοστό Παρακράτησης Εσόδων ίσο με 2%
ΣΔu: Συντελεστής Διαφοροποίησης ανά κατηγορία μονάδων παραγωγής, όπως εκάστοτε ορίζεται
ΣΚΕu: Συνολικά Έσοδα της Μονάδας
2.Τα Συνολικά Μηνιαία Έσοδα επί των οποίων υπολογίζεται η μηνιαία χρέωση από την επιβολή του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού του άρθρου 143 Β του Ν. 4001/2011 (ΣΚΕυ) για τις Μονάδες του Μητρώου Μονάδων που τηρεί ο Διαχειριστής του Συστήματος, και ειδικότερα για τις Κατανεμόμενες Μονάδες ΣΗΘΥΑ όσον αφορά στις χρεοπιστώσεις από τη Σύμβαση Συναλλαγών Ημερήσιου Ενεργειακού Προγραμματισμού και Σύμβαση Συναλλαγών Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, υπολογίζονται ως το αλγεβρικό άθροισμα των παρακάτω πιστώσεων και χρεώσεων:
•Πιστώσεις που προκύπτουν για κάθε Μονάδα και μήνα κατά την Εκκαθάριση του ΗΕΠ σύμφωνα με τις προβλέψεις των παραγράφων 1 έως 4 του Άρθρου 59 του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας, όπως αυτές εξειδικεύονται στο Εγχειρίδιο του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας.
•Πιστώσεις ή χρεώσεις που προκύπτουν για κάθε Μονάδα και μήνα από την Εκκαθάριση Αποκλίσεων κατά το άρθρο 153 και το Κεφάλαιο 36 του παρόντος Κώδικα, μη συμπεριλαμβανομένων των χρεώσεων για μη επιβεβλημένες μεταβολές παραγωγής. Περιλαμβάνονται οι πιστώσεις που υπολογίζονται σύμφωνα με το άρθρο 159 του παρόντος Κώδικα.
•Πιστώσεις που προκύπτουν για κάθε Μονάδα και μήνα για παροχή Επικουρικών Υπηρεσιών και λοιπές πιστώσεις που προβλέπονται στο Τμήμα ΙΙΙ του παρόντος Κώδικα, μη συμπεριλαμβανομένων τυχόν υπολογιζόμενων Χρεώσεων μη Συμμόρφωσης για Επικουρικές Υπηρεσίες.
•Πιστώσεις στο πλαίσιο του Μηχανισμού Διασφάλισης Επαρκούς Ισχύος σύμφωνα με το Τμήμα VI του παρόντος Κώδικα, ή σχετικού μεταβατικού μηχανισμού σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του παρόντος Κώδικα.
•Χρεώσεις Ειδικού Τέλους Λιγνίτη.
Κατά τον υπολογισμό των Συνολικών Μηνιαίων Εσόδων των Μονάδων Παραγωγής δεν λαμβάνονται υπόψη οι κάθε είδους υπολογιζόμενες Χρεώσεις μη Συμμόρφωσης. Συμπεριλαμβάνονται τυχόν επιβαλλόμενοι φόροι εξαιρουμένου του ΦΠΑ. Ως χρεώσεις και πιστώσεις νοούνται οι γεγενημένες υποχρεώσεις και απαιτήσεις αντίστοιχα. Ο Λειτουργός της Αγοράς αποστέλλει στο Διαχειριστή του Συστήματος, το αργότερο μέχρι την πέμπτη (5η) εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα, ενημερωτικό σημείωμα στο οποίο περιλαμβάνονται τα Συνολικά Μηνιαία Έσοδα που προέκυψαν για κάθε Μονάδα κατά την εκτέλεση της Εκκαθάρισης του ΗΕΠ για τον προηγούμενο μήνα. Ο Διαχειριστής του Συστήματος υπολογίζει το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού και αποστέλλει σχετικά Ενημερωτικά Σημειώματα ανά Μονάδα Παραγωγής στους Παραγωγούς μαζί με τις Καταστάσεις της Εκκαθάρισης Αποκλίσεων. Συμμετέχων που αμφισβητεί το περιεχόμενο των Ενημερωτικών Σημειωμάτων, απευθύνει εγγράφως και εντός προθεσμίας τεσσάρων (4) ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση των Ενημερωτικών Σημειωμάτων αιτιολογημένες αντιρρήσεις στον Διαχειριστή του Συστήματος. Ο Διαχειριστής του Συστήματος αποφαίνεται αιτιολογημένα επί των αντιρρήσεων εντός προθεσμίας δέκα ημερολογιακών ημερών και εφόσον κάνει δεκτές τις αντιρρήσεις, εκδίδει νέο Ενημερωτικό Σημείωμα. Κατά τα λοιπά, ισχύουν αναλογικά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 167 παρ. 8 του παρόντος Κώδικα. Τα σχετικά παραστατικά εκδίδονται από τον Διαχειριστή του Συστήματος μέχρι την 24η ημέρα κάθε μήνα και οι πληρωμές πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις προθεσμίες που ορίζονται για την Εκκαθάριση Αποκλίσεων για τον αντίστοιχο μήνα.
3.Τα Συνολικά Μηνιαία Έσοδα επί των οποίων υπολογίζεται η μηνιαία χρέωση από την επιβολή του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού του άρθρου 143 Β του Ν. 4001/2011 για τις Μονάδες του Μητρώου Μονάδων ΑΠΕ και ΣΗΘ/ΣΗΘΥΑ, καθώς και για τις Κατανεμόμενες Μονάδες ΣΗΘΥΑ όσον αφορά τα έσοδα τους βάσει της
Συμπληρωματικής Σύμβασης Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας Κατανεμόμενης Μονάδας ΣΗΘΥΑ που έχει συναφθεί μεταξύ του Λειτουργού της Αγοράς και του Παραγωγού, υπολογίζονται από τον Λειτουργό της Αγοράς ως το αλγεβρικό άθροισμα των πιστώσεων και των χρεώσεων της μονάδας που προέρχονται από πώληση ηλεκτρικής ενέργειας και προκύπτουν ως αποτέλεσμα της εφαρμογής της Σύμβασης Πώλησης / Συμπληρωματικής Σύμβασης Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας μεταξύ του Λειτουργού της Αγοράς και του Παραγωγού. Οι μηνιαίες χρεώσεις από την επιβολή του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού για τις μονάδες παραγωγής του Μητρώου Μονάδων ΑΠΕ και ΣΗΘ/ΣΗΘΥΑ υπολογίζονται από το Λειτουργό της Αγοράς και παρακρατούνται απευθείας από τους Παραγωγούς με μονάδες ΑΠΕ και ΣΗΘ/ΣΗΘΥΑ με ευθύνη του Λειτουργού της Αγοράς. Μέχρι την 20η ημέρα κάθε μήνα ο Λειτουργός της Αγοράς αποστέλλει στον Διαχειριστή του Συστήματος σχετικό Ενημερωτικό Σημείωμα με τις μηνιαίες χρεώσεις από την επιβολή του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού για τον προηγούμενο μήνα ανά κατηγορία μονάδων ΑΠΕ και ΣΗΘ/ΣΗΘΥΑ, όπως αυτές έχουν οριστεί κατά τον προσδιορισμό του Συντελεστή Διαφοροποίησης στον Ν. 4001/2011. Ο Διαχειριστής του Συστήματος εκδίδει τα σχετικά παραστατικά μέχρι την 24η ημέρα κάθε μήνα και οι πληρωμές πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις προθεσμίες που ορίζονται για την Εκκαθάριση Αποκλίσεων για τον αντίστοιχο μήνα, εφόσον τα αντίστοιχα ποσά έχουν παρακρατηθεί από το ΛΑΓΗΕ χωρίς υπαίτια καθυστέρησή του.
4.Μετά τη λήξη κάθε ημερολογιακού έτους, και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές με τον Ειδικό Λογαριασμό Αποθεματικού Ασφάλειας Εφοδιασμού τιμολογήσεις για το έτος, υπολογίζεται το υπόλοιπο του εν λόγω Λογαριασμού. Στην περίπτωση που ο Ειδικός Λογαριασμός Αποθεματικού Ασφάλειας Εφοδιασμού είναι πλεονασματικός, ο Διαχειριστής του Συστήματος επιμερίζει το πλεόνασμα μεταξύ των δύο κατηγοριών μονάδων δηλαδή μεταξύ (α) των μονάδων του Μητρώου Μονάδων του Διαχειριστή του Συστήματος και (β) των μονάδων του Μητρώου ΑΠΕ και ΣΗΘ/ΣΗΘΥΑ ανάλογα με το ποσό που έχει υπολογιστεί για την κάθε κατηγορία μονάδων για το εν λόγω ημερολογιακό έτος. Όσον αφορά στις Κατανεμόμενες Μονάδες ΣΗΘΥΑ το ποσό που αντιστοιχεί στην Συμπληρωματική Σύμβαση Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας ανήκει στην κατηγορία (β), ενώ το υπόλοιπο στην κατηγορία (α). Το ποσό που αναλογεί στις μονάδες του Μητρώου Μονάδων που τηρεί ο Διαχειριστής του Συστήματος επιμερίζεται και αποδίδεται από το Διαχειριστή του Συστήματος σε κάθε μια από τις μονάδες του Μητρώου Μονάδων του Διαχειριστή του Συστήματος, αναλογικά με το ποσό που έχει υπολογιστεί για κάθε μονάδα. Το ποσό που αναλογεί στις μονάδες του Μητρώου ΑΠΕ και ΣΗΘ/ ΣΗΘΥΑ επιμερίζεται και αποδίδεται με ευθύνη του Λειτουργού της Αγοράς σε κάθε μια από τις μονάδες του Μητρώου ΑΠΕ και ΣΗΘ/ΣΗΘΥΑ αναλογικά με το ποσό που έχει υπολογιστεί για κάθε μονάδα. Οι ανωτέρω υπολογισμοί πραγματοποιούνται και τα σχετικά Ενημερωτικά Σημειώματα αποστέλλονται το αργότερο 2 μήνες μετά την ολοκλήρωση των σχετικών με τον Ειδικό Λογαριασμό Αποθεματικού Ασφάλειας Εφοδιασμού τιμολογήσεων για το έτος και αφορούν τα εισπραχθέντα ποσά. Συμμετέχων που αμφισβητεί το περιεχόμενο των Ενημερωτικών Σημειωμάτων, απευθύνει εγγράφως και εντός προθεσμίας τεσσάρων (4) ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση των Ενημερωτικών Σημειωμάτων αιτιολογημένες αντιρρήσεις στον Διαχειριστή του Συστήματος. Ο Διαχειριστής του Συστήματος αποφαίνεται αιτιολογημένα επί των αντιρρήσεων εντός προθεσμίας δέκα ημερολογιακών ημερών και εφόσον κάνει δεκτές τις αντιρρήσεις, εκδίδει Τελικό Ενημερωτικό Σημείωμα. Τα σχετικά παραστατικά όσον αφορά στις Μονάδες του Μητρώου Μονάδων του Διαχειριστή του Συστήματος εκδίδονται από τον Διαχειριστή του Συστήματος το αργότερο 10 ημέρες μετά την έκδοση του Τελικού Ενημερωτικού Σημειώματος και είναι πληρωτέα 10 ημέρες μετά την έκδοση των παραστατικών. Σχετικό παραστατικό εκδίδεται από τον Διαχειριστή του Συστήματος προς τον Λειτουργό της Αγοράς όσον αφορά στο πλεόνασμα που αναλογεί στις μονάδες του Μητρώου ΑΠΕ και ΣΗΘ/ΣΗΘΥΑ.
5.Η ισχύς του παρόντος άρθρου άρχεται την 1.1.2016.
Άρθρο 175Β
Υπολογισμός Χρεώσεων Μη Συμμόρφωσης για τους Προμηθευτές σε περίπτωση έκδοσης Εντολής Περιορισμού Φορτίου
Για τις Περιόδους Κατανομής κατά τις οποίες εκδόθηκε Εντολή Περιορισμού Ισχύος προς συγκεκριμένους Καταναλωτές δεν εφαρμόζονται για τους Προμηθευτές που εκπροσωπούν τους ανωτέρω Καταναλωτές οι χρεώσεις της παραγράφου 4 του άρθρου 12 για τις εν λόγω Περιόδους Κατανομής.
Άρθρο 175Γ
Υπολογισμός μεγέθους NCC σε περίπτωση μη τήρησης εντολής περιορισμού ισχύος
Το μέγεθος NCC υπολογίζεται για κάθε περίοδο μέτρησης που είναι ίση με 15 λεπτά. Κατά τον υπολογισμό του μέγεθος NCC λαμβάνονται υπόψη μόνο οι περίοδοι μέτρησης για τις οποίες τόσο η αρχή όσο και το τέλος της περιόδου περιλαμβάνονται μέσα στην Διάρκεια Εντολής.»
9.Την τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 217 του ΚΔΕΣΜΗΕ ως εξής:
«2. Ως λειτουργικοί έλεγχοι που διενεργούνται από τον Διαχειριστή του Συστήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου νοούνται ιδίως:
Α) Έλεγχοι για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη συμπεριφορά του Συστήματος, στους οποίους περιλαμβάνεται η ελεγχόμενη επιβολή μεταβολών της συχνότητας ή/και της τάσης.
Β) Έλεγχοι επαναφοράς του Συστήματος.
Γ) Έλεγχοι σχετικά με τις ισχύουσες διαδικασίες σε επείγουσες καταστάσεις του Συστήματος και σε καταστάσεις συναγερμού.
Δ) Έλεγχοι σχετικά με την ικανότητα και τη διαθεσιμότητα παροχής της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου.
Ε) Έλεγχοι και παρακολούθηση της ποιότητας τροφοδότησης σε διάφορες καταστάσεις του Συστήματος.»
10.Τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η παρούσα υπόκειται στην προσφυγή του άρθρου 33 Ν. 4001/2011.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 25 Φεβρουαρίου 2016
Ο Πρόεδρος

 


Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 1801 φορές