x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Κοινή Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/38648/1011/2024 - ΦΕΚ 2214/Β/11-4-2024

Καθορισμός συνολικής εγκατεστημένης ισχύος σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.) της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 5095/2024, κριτήριο επιλογής τους, καθορισμός αναλογίας παραγωγής ανά τεχνολογία σταθμού Α.Π.Ε. και καθορισμός δικαιολογητικών

για τη σύναψη σύμβασης με τιμολόγιο ΓΑΙΑ και διαδικασίας εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών των κατόχων σύνδεσης αγροτικού ρεύματος.


Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/38648/1011/2024

ΦΕΚ 2214/Β/11-4-2024

Καθορισμός συνολικής εγκατεστημένης ισχύος σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.) της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 5095/2024, κριτήριο επιλογής τους, καθορισμός αναλογίας παραγωγής ανά τεχνολογία σταθμού Α.Π.Ε. και καθορισμός δικαιολογητικών για τη σύναψη σύμβασης με τιμολόγιο ΓΑΙΑ και διαδικασίας εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών των κατόχων σύνδεσης αγροτικού ρεύματος.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ KAI ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τον ν. 5095/2024 «Ενίσχυση δικηγορικής ύλης: Ρυθμίσεις για τα κληρονομητήρια, τις αποδοχές και αποποιήσεις κληρονομιών, τις εγγραφές και τις εξαλείψεις συναινετικών προσημειώσεων υποθηκών και τις ένορκες βεβαιώσεις και για το Ταμείο Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων και την πληρωμή των υποθέσεων νομικής βοήθειας και λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις» (Α' 40) και ιδίως της παρ. 11 του άρθρου 30 αυτού.

 2. Τον ν. 5037/2023 «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τη χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές μέσω της ενσωμάτωσης των Οδηγιών ΕΕ 2018/2001 και 2019/944 Ειδικότερες διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος» (Α' 78).

 3. Τον ν. 4951/2022 «Εκσυγχρονισμός της αδειοδοτικής διαδικασίας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας Β' φάση, Αδειοδότηση παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, πλαίσιο ανάπτυξης Πιλοτικών Θαλάσσιων Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών και ειδικότερες διατάξεις για την ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος» (Α' 129).

 4. Τον ν. 4685/2020 «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών 2018/844 και 2019/692 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και λοιπές διατάξεις» (Α' 92).

 5. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: Οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης» (Α' 133).

 6. Τον ν. 4001/2011 «Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις» (Α' 179).

 7. Τον ν. 3468/2006 «Παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και λοιπές διατάξεις» (Α' 129).

 8. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/84014/7123/12.08.2022 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Καθορισμός πλαισίου προτεραιότητας στην χορήγηση οριστικών Προσφορών Σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ και σταθμούς αποθήκευσης από τον Διαχειριστή

του Δικτύου και τον Διαχειριστή του Συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, σύμφωνα με το άρθρο 89 του ν. 4951/2022» (Β' 4333).

 9. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/7063/374/ 20.01.2023 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ ΓΔΕ/84014/7123/12.08.2022 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας "Καθορισμός πλαισίου προτεραιότητας στη χορήγηση οριστικών Προσφορών Σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ και σταθμούς αποθήκευσης από τον Διαχειριστή του Δικτύου και τον Διαχειριστή του Συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, σύμφωνα με το άρθρο 89 του ν. 4951/2022" (Β' 4333)» (Β' 275).

 10. Τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες (Β' 832/2013).

 11. Το π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α' 114).

 12. Το π.δ. 132/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας» (Α' 160).

 13. Το π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 131).

 14. Την υπ' αρ. 74104/5570/08.07.2023 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου» (Β' 4408).

 15. Την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΔΠΔΑ/36118/814/4.4.2024 Εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

 16. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν αναμένεται να προκληθεί επίπτωση στον κρατικό προϋπολογισμό, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Σκοπός και πεδίο εφαρμογής

 Με την παρούσα καθορίζεται το μέγιστο όριο ισχύος Οριστικών Προσφορών Σύνδεσης που μπορούν να χορηγηθούν κατά απόλυτη προτεραιότητα από τον Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Ε.Σ.Μ.Η.Ε.) για σταθμούς Α.Π.Ε. με την προϋπόθεση ότι οι κάτοχοί τους είχαν υποβάλλει, πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 5095/2024, στον Διαχειριστή του Ε.Σ.Μ.Η.Ε., πλήρες αίτημα για χορήγηση ΟΠΣ και εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος της παρούσας:

α) Διμερή σύμβαση ή συμφωνία για την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, με χρηματοοικονομική διευθέτηση (financial settlement) ή με φυσική παράδοση (physical delivery), με Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας που επιθυμεί να εκπροσωπήσει κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος,

β) υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου του Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας, περί της ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας που έχει συμφωνήσει να διαθέτει και να εκπροσωπεί στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας έναντι ειδικά διαμορφωμένης τιμολόγησης (Τιμολόγια ΓΑΙΑ), μέσω συμβάσεων προμήθειας με κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4,

γ) υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου του Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας με τα στοιχεία των παροχών των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος, συμπεριλαμβανομένων των αντίστοιχων ετήσιων καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας, κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος, και

δ) βεβαίωση του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου, περί των καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας των εν λόγων παροχών των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος κατά το προηγούμενο ημερολογιακό έτος,

Η ισχύς των έργων Α.Π.Ε. για τα οποία ο Διαχειριστής του Ε.Σ.Μ.Η.Ε. θα χορηγήσει κατά απόλυτη προτεραιότητα ΟΠΣ θα πρέπει να αντιστοιχεί στο τριάντα τοις εκατό (30%) της ετήσιας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος που προ- τίθενται να εκπροσωπούν οι αντισυμβαλόμενοι με τους κατόχους των σταθμών Προμηθευτές, σύμφωνα με τις περ. β), γ) και δ).

Επιπλέον καθορίζεται το κριτήριο επιλογής των ανωτέρω σταθμών Α.Π.Ε. καθώς και η αναλογία παραγωγής ανά τεχνολογία σταθμού Α.Π.Ε. σε «kWh/kW/έτος» για τον υπολογισμό της ισχύος των σταθμών Α.Π.Ε. που θα λάβουν Οριστική Προσφορά Σύνδεσης.

Τέλος, καθορίζονται τα δικαιολογητικά έγγραφα και στοιχεία που προσκομίζουν οι κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος για να συνάψουν τη σύμβαση προμήθειας με Τιμολόγια ΓΑΙΑ, ο τρόπος εφαρμογής της διαδικασίας εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος σε περίπτωση αλλαγής Προμηθευτή, καθώς και οι κυρώσεις προς τους κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβαση προμήθειας με Τιμολόγια ΓΑΙΑ.

 

Άρθρο 2

Μέγιστο όριο ισχύος Οριστικών Προσφορών Σύνδεσης σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 5095/2024

Μέγιστο όριο ισχύος Οριστικών Προσφορών Σύνδεσης που μπορούν να χορηγηθούν κατά απόλυτη προτεραιότητα από τον Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (Ε.Σ.Μ.Η.Ε.) για σταθμούς Α.Π.Ε. του άρθρου 1 της παρούσας (παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 5095/2024): 500 MW συνολικής εγκατεστημένης ισχύος.

 

Άρθρο 3

Κριτήριο επιλογής των σταθμών Α. Π. Ε. που εμπίπτουν στο άρθρο 1 της παρούσας (παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 5095/2024)

 Η επιλογή των σταθμών Α.Π.Ε. του άρθρου 1 της παρούσας (παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 5095/2024) οι οποίοι λαμβάνουν απόλυτη προτεραιότητα για τη χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης από τον Διαχειριστή του Ε.Σ.Μ.Η.Ε. διενεργείται ταυτόχρονα για το σύνολο αυτών μετά το πέρας υποβολής των υπό σημεία α, β, γ, και δ στοιχείων και δικαιολογητικών του άρθρου 1 της παρούσας και μέχρι συμπλήρωσης του μέγιστου ορίου συνολικής εγκατεστημένης ισχύος του άρθρου 2 της παρούσας.

 

Άρθρο 4

Αναλογία παραγωγής ανά τεχνολογία σταθμού Α. Π. Ε. σε «kWh/kW/έτος» για τον υπολογισμό της ισχύος των σταθμών Α.Π.Ε. που θα λάβουν Οριστική Προσφορά Σύνδεσης Η αναλογία παραγωγής ανά τεχνολογία σταθμού Α.Π.Ε. σε «kWh/kW/έτος» για τον υπολογισμό της ισχύος των σταθμών Α.Π.Ε. του άρθρου 1 της παρούσας (παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 5095/2024) που θα λάβουν Οριστική Προσφορά Σύνδεσης για ισχύ έργων Α.Π.Ε. που αντιστοιχεί στο τριάντα τοις εκατό (30%) της ετήσιας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος και καθορίζεται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

Τεχνολογία σταθμού Α.Π.Ε.

Αναλογία παραγωγής σε «kWh/kW/έτος»

Αιολικοί σταθμοί

2.350

Φωτοβολταϊκοί σταθμοί

1.500

 

Άρθρο 5

Δικαιολογητικά για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας με Τιμολόγια ΓΑΙΑ

1. Οι Προμηθευτές Ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίοι επιθυμούν να εκπροσωπήσουν κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος για την εφαρμογή της παρούσας, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την έναρξη ισχύος της παρούσας, ανακοινώνουν τα χαρακτηριστικά των τιμολογίων προμήθειας που επιθυμούν να προσφέρουν στους κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος (εφεξής Τιμολόγια ΓΑΙΑ).

2. ΟΙ Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, που προσφέρουν τα Τιμολόγια ΓΑΙΑ, ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο τους κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος για τους ειδικότερους όρους που διέπουν τα Τιμολόγια ΓΑΙΑ και υποβάλλουν προσφορά για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας διάρκειας μεγαλύτερης ή ίσης των δέκα (10) ετών με δυνατότητα διαφορετικής χρέωσης κατά τα δύο (2) πρώτα έτη της σύμβασης.

3. Οι κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος δύνανται να συνάψουν τη σύμβαση προμήθειας της παρ. 2 με τον Προμηθευτή που επιθυμούν εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από το πέρας της περιόδου της παρ. 1. Μετά την παρέλευση της ως άνω προθεσμίας δεν είναι δυνατή η σύναψη από τους κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος, σύμβασης προμήθειας με Τιμολόγιο ΓΑΙΑ.

4. Οι Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας υποχρεούνται να παρέχουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα χρήσης εφαρμογών τηλεπικοινωνιακού δικτύου, του διαδικτύου ή άλλων κατάλληλων μέσων ή επιστολών, σύμφωνα με το άρθρο 48 του v. 4001/2011 (Α' 179) και τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες (εφεξής ΚΠΗΕ) (Β'832), ως ισχύει, τόσο κατά την υποβολή προσφοράς όσο και για τη σύναψη σύμβασης Προμήθειας με Τιμολόγια ΓΑΙΑ.

5. Τα δικαιολογητικά έγγραφα και στοιχεία που προσκομίζουν οι κάτοχοι συνδέσεων αγροτικού ρεύματος για να συνάψουν τη σύμβαση προμήθειας με Τιμολόγια ΓΑΙΑ είναι κατ' ελάχιστο η υπεύθυνη δήλωση του Παραρτήματος Ι υπογεγραμμένη μέσω της διαδικτυακής πύλης gov.gr, καθώς και τα στοιχεία αναφοράς της παροχής, ήτοι Αριθμός Παροχής, ημερομηνία ενεργοποίησης ή ημερομηνία μεταβίβασης του Αριθμού Παροχής στο ΑΦΜ του αιτούντα και τυποποιημένη χρήση της παροχής. Πέραν των ανωτέρω, ο εκάστοτε Προμηθευτής που προσφέρει Τιμολόγια ΓΑΙΑ και καλείται να συμβληθεί με τους κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος δύναται να αιτηθεί την προσκόμιση περαιτέρω δικαιολογητικών.

6. Στην περίπτωση κατά την οποία η αίτηση για την υπογραφή σύμβασης με Τιμολόγια ΓΑΙΑ αφορά σε διαφορετικό ΑΦΜ/επωνυμία από τον κάτοχο της παροχής, ο καταναλωτής εξαιρείται του πεδίου εφαρμογής της παρούσας, εκτός αν ο καταναλωτής που είναι ο πραγματικός χρήστης της παροχής, προχωρήσει σε αναδοχή της οφειλής και υπογράψει σύμβαση προμήθειας με τον Προμηθευτή στα στοιχεία του. Στην περίπτωση αυτή, ο χαρακτηρισμός της παροχής ως αγροτικής χρήσης προϋποθέτει ότι ο δυνητικός δικαιούχος υποβάλει στον Προμηθευτή τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εκπροσώπηση και απόδειξη αγροτικής ιδιότητας του νέου χρήστη, όπως ισχύουν για τον εκάστοτε Προμηθευτή, πλέον όσων ορίζονται στην παρ. 5.

7. Κάτοχοι αγροτικών συνδέσεων που καλύπτουν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μέσω εφαρμογής ενεργειακού συμψηφισμού με σταθμό ΑΠΕ (net metering) δεν δύναται να ενταχθούν στο Τιμολόγιο ΓΑΙΑ για τις παροχές αυτές.

 

Άρθρο 6

Διαδικασία εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος σε περίπτωση αλλαγής Προμηθευτή

 1. Για τους κατόχους συνδέσεων αγροτικού ρεύματος, που επιθυμούν να συμβληθούν με Προμηθευτή, που προσφέρει Τιμολόγια ΓΑΙΑ, επιτρέπεται η αλλαγή Προμηθευτή, μετά από προηγούμενη έγγραφη καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας. Η εν λόγω καταγγελία λαμβάνει

 χώρα είτε από τον ίδιο τον Πελάτη, είτε από το νέο Προμηθευτή κατόπιν σχετικής έγγραφης εξουσιοδότησης του Πελάτη, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στον ΚΠΗΕ, ως ισχύει. Η ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών που απορρέουν από τη Σύμβαση Προμήθειας δεν εμποδίζει την άσκηση του δικαιώματος αλλαγής Προμηθευτή.

2. Ο Πελάτης υποχρεούται στην εξόφληση κάθε οφειλής προς τον προηγούμενο Προμηθευτή για υπηρεσίες που του παρασχέθηκαν στο πλαίσιο της καταγγελλόμενης Σύμβασης. Ο Προμηθευτής δύναται να επιδιώξει με κάθε νόμιμο τρόπο την εξόφληση των οφειλών του Πελάτη. Εάν δεν έχουν εξοφληθεί οι οφειλές προς τον προηγούμενο Προμηθευτή, δύναται να πραγματοποιηθεί αλλαγή Προμηθευτή, προκειμένου ο κάτοχος σύνδεσης αγροτικού ρεύματος να συμβληθεί σε σύμβαση Προμήθειας με Τιμολόγιο ΓΑΙΑ και να ενταχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών του, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο παρόν άρθρο.

3. Οι Προμηθευτές που αναλαμβάνουν την εκπροσώπηση των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος μέσω σύναψης σύμβασης προμήθειας με Τιμολόγια ΓΑΙΑ, αναλαμβάνουν την υποχρέωση άμεσης εξόφλησης, για το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών των πελατών εφόσον υπάρχουν, προς άλλον ή άλλους Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, που αφορούν καταναλώσεις μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2023. Η εξόφληση θεωρείται εμπρόθεσμη όταν διενεργείται το αργότερο εντός 30 ημερολογιακών ημέρων από την ημερομηνία σύναψης έκαστης σύμβασης προμήθειας με το νέο Προμηθευτή. Στην περίπτωση αυτή ο Προμηθευτής υποκαθίσταται στα δικαιώματα του προηγούμενου Προμηθευτή για την ανάκτηση των καταβληθέντων ληξιπρόθεσμων οφειλών των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος που εκπροσωπούν. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης εξόφλησης, σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο, η εκπροσώπηση θεωρείται άκυρη και ο κάτοχος σύνδεσης αγροτικού ρεύματος εκπροσωπείται εκ νέου από τον προηγούμενο Προμηθευτή του.

4. Στην περίπτωση ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι Προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας που αναλαμβάνουν την εκπροσώπηση των κατόχων συνδέσεων αγροτικού ρεύματος με σύμβαση προμήθειας με Τιμολόγια ΓΑΙΑ εντάσσουν έκαστο συμβαλλόμενο σε πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών. Η ένταξη του συμβαλλόμενου σε πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών είναι ανεξάρτητη από την ένταξή του σε Τιμολόγιο ΓΑΙΑ, σε περίπτωση που αιτηθεί μόνο τη ρύθμιση των οφειλών του.

5. Το ποσό της οφειλής που δύναται να ρυθμιστεί είναι η οφειλή του καταναλωτή που έχει δημιουργηθεί από ανεξόφλητους λογαριασμούς κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2023. Δεν περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής οφειλές από λογαριασμούς καταναλώσεων περιόδου από 1η Ιανουαρίου 2024 και εφεξής.

6. Το ποσό της οφειλής που δύναται να ρυθμιστεί θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο ή ίσο των εκατό (100) ευρώ.

7. Ο καταναλωτής οφείλει να υποβάλει αίτημα ρύθμισης οφειλής προς τον Προμηθευτή, που επιθυμεί να συμβληθεί με Τιμολόγιο ΓΑΙΑ, το αργότερο έως και τη σύναψη σύμβασης προμήθειας με το Τιμολόγιο ΓΑΙΑ, δηλώνοντας την προτίμησή του για το πρόγραμμα ρύθμισης που επιθυμεί να ενταχθεί (χρηματικό ποσό ρύθμισης, χρονικό διάστημα αποπληρωμής) συνοδευόμενο από την υπεύθυνη δήλωση του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης.

8. Ο κάτοχος σύνδεσης αγροτικού ρεύματος, δύναται να υποβάλει αίτημα ρύθμισης οφειλής προς τον Προμηθευτή που τον εκπροσωπεί, έχοντας συμβληθεί σε οποιοδήποτε εμπορικό πρόγραμμα του Προμηθευτή, ανεξάρτητα από την σύναψη σύμβασης με Τιμολόγιο ΓΑΙΑ και να ενταχθεί στο πρόγραμμα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών της παρούσας, με την προϋπόθεση ότι η αίτηση του συνοδεύεται από την υπεύθυνη δήλωση του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης.

9. Ο Προμηθευτής, λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του καταναλωτή, προσαρμόζει το πρόγραμμα ρύθμισης της οφειλής, αποστέλλοντας προς τον καταναλωτή τους όρους της ρύθμισης. Σε κάθε περίπτωση η αποπληρωμή της οφειλής θα πρέπει να γίνει μέχρι την 31.07.2034.

10. Οι δόσεις σχετικά με την αποπληρωμή του συνολικού ποσού της οφειλής είναι ισόποσες και 120 μηνιαίες και δεν δύνανται να είναι μικρότερες από το ποσό των δέκα (10) ευρώ/μήνα. Οι δόσεις δύναται να καταβάλλονται σε δύο ισόποσες εξαμηνιαίες πληρωμές έως τη 30ή Ιουνίου και έως της 31η Δεκεμβρίου εκάστου έτους. Εμπρόθεσμές πληρωμές νοούνται αυτές που καταβάλλονται σε χρονική περίοδο που δεν υπερβαίνει τις τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες από το πέρας των ανωτέρω ημερομηνιών. Ο καταναλωτής εξοφλεί εμπρόθεσμα τις δόσεις του προγράμματος ρύθμισης. Σε περίπτωση, που ο καταναλωτής δεν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τρεις (3) μηνιαίες δόσεις ή μια (1) εξαμηνιαία δόση, απεντάσσεται από το πρόγραμμα ρύθμισης της οφειλής και ο Προμηθευτής εφαρμόζει τις προβλεπόμενες στον ΚΠΗΕ διατάξεις.

11. Κάθε προμηθευτής δύναται να εφαρμόσει τη δυνατότητα χορήγησης εκπτώσεων στο καταναλωτή ανάλογα με το χρόνο εξόφλησης της οφειλής από αυτόν, βάσει των διαδικασιών του και του επιχειρησιακού πλάνου του.

12. Ο δικαιούχος υποχρεούται να εξοφλεί εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς καταναλώσεων περιόδου από την 1η Ιανουαρίου 2024 και εφεξής βάσει των διατάξεων του ΚΠΗΕ.

13. Η εξόφληση, από τους κατόχους σύνδεσης αγροτικού ρεύματος, των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα της παρούσας, είναι ανεξάρτητη από την εξόφληση των τρέχοντων λογαριασμών κατανάλωσης στο Τιμολόγιο ΓΑΙΑ ή σε οποιοδήποτε άλλο εμπορικό πρόγραμμα Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας από αυτούς.

14. Οι Προμηθευτές υποχρεούνται να αποστέλλουν διακριτή ταυτότητα πληρωμής με πλήρες δοσολόγιο προς τους κατόχους αγροτικών συνδέσεων, που εντάσσονται στο πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών της παρούσας.

15. Ένταξη στη ρύθμιση του παρόντος και ένταξη στη ρύθμιση του άρθρου 27 του ν. 5085/2024 (Α' 17), για το χρονικό διάστημα ισχύος της τελευταίας, είναι αμοιβαία αποκλειόμενες ενέργειες για το ίδιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο.

 

Άρθρο 7

Κυρώσεις σε περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης προμήθειας με Τιμολόγια ΓΑΙΑ

 1. Η καταγγελία της σύμβασης προμήθειας με το Τιμολόγιο ΓΑΙΑ από τους κατόχους των συνδέσεων αγροτικού ρεύματος πριν από το πέρας της συμβατικής διάρκειας ισχύος της, συνεπάγεται την επιβάρυνση του κατόχου των συνδέσεων με χρέωση που προβλέπεται στους όρους της σύμβασης και την άμεση εξόφληση από τους κατόχους των συνδέσεων αγροτικού ρεύματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους κατά την περίοδο ισχύος της Σύμβασης Προμήθειας με Τιμολόγιο ΓΑΙΑ, με την επιφύλαξη της παρ. 3. Η εξόφληση του ανωτέρω εδαφίου θεωρείται εμπρόθεσμη, όταν διενεργείται το αργότερο εντός 30 ημερολογιακών ημέρων από την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης προμήθειας από τον κάτοχο σύνδεσης αγροτικού ρεύματος.

 2. Στην περίπτωση, που η καταγγελία της σύμβασης προμήθειας με το Τιμολόγιο ΓΑΙΑ πραγματοποιηθεί πριν από το πέρας της συμβατικής διάρκειας ισχύος της από φυσικό πρόσωπο, τότε επιβαρύνεται ο κάτοχος της σύνδεσης αγροτικού ρεύματος, με ρήτρα αποχώρησης ποσού εβδομήντα (70) ευρώ. Στην περίπτωση, που η καταγγελία της σύμβασης προμήθειας με το Τιμολόγιο ΓΑΙΑ πραγματοποιηθεί πριν από το πέρας της συμβατικής διάρκειας ισχύος της από νομικό πρόσωπο, η ρήτρα αποχώρησης διαμορφώνεται στο πλαίσιο της συναφθείσας Σύμβασης Προμήθειας μεταξύ των δύο μερών, τηρουμένης της αναλογικότητας σε σχέση με το χρόνο καταγγελίας της σύμβασης και την υπολειπόμενη συμβατική διάρκεια.

 3. Στην περίπτωση, που ο κάτοχος της σύνδεσης αγροτικού ρεύματος καταγγείλει τη σύμβαση προμήθειας με Τιμολόγιο ΓΑΙΑ και συμβληθεί σε άλλο τιμολόγιο προμήθειας υπό τον ίδιο Προμηθευτή, διατηρεί το πρόγραμμα ρύθμισης της οφειλής, που έχει συμφωνηθεί με τον Προμηθευτή του και δεν υποχρεούται στην άμεση εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του.

 4. Στην περίπτωση που οι Προμηθευτές μετά τη σύναψη των σχετικών Συμβάσεων Προμήθειας του Τιμολογίου ΓΑΙΑ δεν τηρούν τις προβλέψεις του άρθρου 30 του ν. 5095/2024 και της παρούσας απόφασης για την παροχή των τιμολογίων αυτών, οι σταθμοί ΑΠΕ που αντιστοιχούν στις καταναλώσεις των αγροτικών αυτών συνδέσεων υπόκεινται στους διπλάσιους περιορισμούς έγχυσης των παρ. 3 και 4 του άρθρου 10 του ν. 4951/2022.

 

Άρθρο 8

Έναρξη Ισχύος

Η έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ΓΑΙΑ'Η ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ

 

 

 


Έχει διαβαστεί 506 φορές

Τελευταία Νέα