x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Απόφαση 28893/2023 - ΦΕΚ 6288/Β/1-11-2023 (Κωδικοποιημένη)

Διάταξη περί εθνικών κανόνων κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους ελληνικούς αερολιμένες.

Τρέχουσα ενοποιημένη έκδοση: 21.03.2024. Το Κωδικοποιημένο αρχείο, εκδόθηκε σε ενοποιημένο κείμενο με ενσωματωμένες τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις. Για να το δείτε ή να το κατεβάσετε πρέπει να είστε συνδρομητής.

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.

- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση. -Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.

 

ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Φ.Ε.Κ.

Το αρχικό κείμενο με τις διατάξεις όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ. οι οποίες έχουν τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
Για να δείτε τις τροποποιήσεις συνδεθείτε ως συνδρομητής (εδώ).


Απόφαση Αριθμ. 28893/2023

ΦΕΚ 6288/Β/1-11-2023      

Διάταξη περί εθνικών κανόνων κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους ελληνικούς αερολιμένες.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ

ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το ν.δ. 714/1970 «Περί ιδρύσεως Διευθύνσεως Εναερίων Μεταφορών παρά τω Υπουργείω Συγκοινωνιών και Οργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» (Α' 238) και ιδιαίτερα το άρθρο 16 αυτού.

2. Τον ν. 4757/2020 «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α' 240), και ειδικότερα τα σημεία (ιη)(ιθ) της παρ. 3 του άρθρου 7, την παρ. 2 του άρθρου 12 και την παρ. 2 του άρθρου 51 αυτού.

3. Τον ν. 1815/1988 (Α' 250) περί Κύρωσης του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου, και ειδικότερα το άρθρο 153 αυτού.

4. Τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 95/93 του Συμβουλίου της 18ης Ιανουαρίου 1993 σχετικά με τους κοινούς κανόνες κατανομής του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στους κοινοτικούς αερολιμένες.

5. Τον ν. 4233/2014 «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις» (Α' 22), και ιδιαίτερα το άρθρο 2 αυτού.

6. Τον Κώδικα Διοικητικής διαδικασίας (ν. 2690/1999, Α' 45).

7. Το γεγονός ότι από τη δημοσίευση της παρούσης διάταξης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Ορισμοί - Σκοπός - Πεδίο Εφαρμογής

1. Για τους σκοπούς της παρούσας Διάταξης ισχύουν οι ακόλουθοι ορισμοί:

α) Εθνική Αρχή: Η με τον ν. 4757/2020 συσταθείσα Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

β) Εθνικός Συντονιστής: Ο με τον ν. 4233/2014 - όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4850/2021 - Εθνικός Οργανισμός Συντονισμού Πτήσεων.

γ) Επιτροπή Συντονισμού: H Επιτροπή Συντονισμού που ορίζεται για έναν ή περισσότερους αερολιμένες.

δ) Φορέας Διαχείρισης: Το Νομικό Πρόσωπο ή δημόσιος φορέας που έχει την ευθύνη διαχείρισης αερολιμένων.

2. Όπου εντός του κειμένου αναφέρονται «ενδιαφε- ρόμενα μέρη» νοούνται:

α) οι αναφερόμενοι στην ως άνω παρ. 1,

β) οι Αερομεταφορείς,

γ) οι φορείς Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, και

δ) οι φορείς Επίγειας Εξυπηρέτησης Αερολιμένων και εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι.

3. Σκοπός της παρούσας Διάταξης είναι η αποτελεσματική κατανομή και παρακολούθηση των χρόνων χρήσης (SLOTS) στους ελληνικούς με Ευκολίες Προγραμματισμού και Συντονισμένους Αερολιμένες Επιπέδου 3.

4. Η παρούσα διάταξη εφαρμόζεται σε όλους τους συντονισμένους ή με ευκολίες προγραμματισμού αερολιμένες, κατά την έννοια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 95/93.

 

Άρθρο 2

Διενέργεια Πτήσεων σε Συντονισμένους ή με Ευκολίες Προγραμματισμού Αερολιμένες

1. Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση πτήσης από και προς τους συντονισμένους αερολιμένες, καθώς και τους χαρακτηρισμένους ως με ευκολίες συντονισμού αερολιμένες, άνευ εγκεκριμένου χρόνου χρήσης (ανάλογα με την κατηγορία του αερολιμένα).

Η απαγόρευση περιλαμβάνει και τις πτήσεις με αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας (General Aviation - Business Aviation), καθώς και τις πτήσεις Air Taxi, κατά την έννοια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 95/93, όπως ισχύει.

2. Από τις ρυθμίσεις της παρ. 1 του παρόντος άρθρου εξαιρούνται τα εξής είδη πτήσεων:

• οι πτήσεις που επιχειρούν εξολοκλήρου κάτω από Visual Flight Rules (VFR),

• πτήσεις που εκτρέπονται σε εναλλακτικό αερολιμένα για τεχνικούς η μετεωρολογικούς λόγους,

• πτήσεις που πραγματοποιούνται για ανθρωπιστικούς σκοπούς,

• πτήσεις σε αποστολές έρευνας και διάσωσης,

• υγειονομικές πτήσεις,

• κρατικές πτήσεις,

• στρατιωτικές πτήσεις.

Ορισμένα εκ των ανωτέρω είδη πτήσεων δύναται να απαλείφονται από τις εξαιρέσεις και να υπόκεινται σε περιορισμούς, σε περιπτώσεις όπου επηρεάζεται η ομαλή επιχειρησιακή λειτουργία του εκάστοτε αερολιμένα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι αλλαγές στις αποδεκτές εξαιρέσεις θα καθιερώνονται μέσω τοπικών κανόνων, αφού προηγηθεί ανάλυση αντικτύπου, μετά από διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη και έγκριση από την αρμόδια Επιτροπή Συντονισμού.

3. Η αίτηση για χορήγηση διαθέσιμου χρόνου χρήσης ή προγράμματος (slot ή schedule) υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο στον Εθνικό Συντονιστή.

4. Ο έλεγχος όλων των παραμέτρων συντονισμού ανά αερολιμένα διενεργείται από τον Εθνικό Συντονιστή. Ο Φορέας Διαχείρισης Αερολιμένα ενημερώνει τον Εθνικό Συντονιστή σχετικά με το ωράριο λειτουργίας αερολιμένα.

5. Η ακύρωση χορηγηθέντος χρόνου χρήσης πρέπει να κοινοποιείται έγκαιρα και εγγράφως στον Εθνικό Συντονιστή, αμέσως μόλις ληφθεί σχετική απόφαση από τον αερομεταφορέα, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στον Κανονισμό (ΕΟΚ) 95/93.

6. Για την εκτέλεση ad hoc πτήσεων οι ενδιαφερόμενοι, πέραν των ανωτέρω, οφείλουν να συμβουλεύονται το AIP Greece και τα αντίστοιχα NOTAMs των συντονισμένων και με ευκολίες προγραμματισμού αερολιμένων, καθώς και τους εν ισχύ τοπικούς κανόνες (π.χ. PPR - Prior Permission Required, PNR - Prior Notice Required ή άλλη αντίστοιχη απαίτηση).

7. Ο αερομεταφορέας οφείλει να γνωστοποιεί στον Εθνικό Συντονιστή:

α. κάθε στοιχείο που αποδεικνύει την έγκυρη άδεια εκμετάλλευσής του,

β. τον φορολογικό εκπρόσωπό του στην Ελλάδα ή τον οικονομικά υπεύθυνο εκ μέρους του έναντι τόσο του Εθνικού Συντονιστή, όσο και των διαδικασιών κυρώσεων, που προβλέπονται στην παρούσα διάταξη.

γ. Όλες τις σχετικές πληροφορίες στη μορφή και συχνότητα που ορίζει ο Εθνικός Συντονιστής, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 7 του Κανονισμού (ΕΟΚ) 95/93.

 

Άρθρο 3

Αλλαγή Χαρακτηρισμού Αερολιμένα

Σε περίπτωση αλλαγής χαρακτηρισμού αερολιμένα, ο Φορέας Διαχείρισης οφείλει υπό την εποπτεία της Εθνικής Αρχής:

• Να εκπονεί πλήρη ανάλυση ζήτησης και χωρητικότητας με μεθοδολογία που χρησιμοποιεί κοινά αναγνωρισμένες βέλτιστες πρακτικές.

• Να πραγματοποιεί διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Η αίτηση κατατίθεται στην Εθνική Αρχή τουλάχιστον τριάντα (30) ημέρες πριν από τις επίσημες ημερομηνίες αλλαγής χαρακτηρισμού αερολιμένων.

 

Άρθρο 4

Επιτροπή Συντονισμού

Η Εθνική Αρχή διασφαλίζει τη συγκρότηση και λειτουργία Επιτροπής Συντονισμού στους αερολιμένες που έχουν χαρακτηριστεί πλήρως συντονισμένοι, η οποία θα επικουρεί συμβουλευτικώς τον Εθνικό Συντονιστή κατά τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 5 του Κανονισμού (ΕΟΚ) 95/93.

Η σύγκληση της Επιτροπής πραγματοποιείται σε εύλογο χρονικό διάστημα πριν από την έναρξη της προετοιμασίας κάθε περιόδου συντονισμού, και το αργότερο επτά (7) ημερολογιακές ημέρες πριν από την επιβεβαίωση και δημοσίευση των τελικών παραμέτρων συντονισμού.

 

Άρθρο 5

Παράμετροι Συντονισμού

1. Η Εθνική Αρχή διασφαλίζει τον καθορισμό παραμέτρων συντονισμού, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 6 του Κανονισμού (ΕΟΚ) 95/93.

2. Προκειμένου να εξεταστεί τυχόν αλλαγή παραμέτρων συντονισμού, κάθε Φορέας Διαχείρισης οφείλει να εισηγείται προς την Εθνική Αρχή και την Επιτροπή Συντονισμού μελέτη χωρητικότητας αερολιμένα χρησιμοποιώντας κοινά αναγνωρισμένες πρακτικές και μεθοδολογία.

Με βάση τις πληροφορίες που παρέχονται, ο Εθνικός Συντονιστής θα προετοιμάζει αξιολόγηση για τον αντίκτυπο της υπό εξέταση αλλαγής, όπου κρίνει εκείνος απαραίτητο, είτε κατόπιν αιτήματος μέλους της Επιτροπής Συντονισμού. Τα ως άνω δύνανται να γίνονται διαθέσιμα στα μέλη της Επιτροπής Συντονισμού, κατόπιν αιτήματός τους.

3. Σε εγνωσμένες περιπτώσεις αλλαγής παραμέτρων, που έχουν ως αντίκτυπο μείωση της χωρητικότητας του αερολιμένα (π.χ. έργα διαδρόμου), οι νέες παράμετροι πρέπει να γνωστοποιούνται στην αρμόδια Επιτροπή Συντονισμού και να κοινοποιούνται στον Εθνικό Συντονιστή έγκαιρα, και ιδανικά πριν από την αποστολή των ιστορικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων της εκάστοτε περιόδου, ώστε ο τελευταίος να δύναται να προβεί σε όλες στις απαιτούμενες ενέργειες.

Γ ια έκτακτες περιπτώσεις κατά την διάρκεια της περιόδου συντονισμού, όπου λόγω επιχειρησιακών απαιτήσεων, μειώνεται προσωρινά η διαθέσιμη χωρητικότητα ενός συντονισμένου ή με ευκολίες προγραμματισμού αερολιμένα, ο Φορέας Διαχείρισης εκδίδει σχετική ΝΟΤΑΜ.

Οι χορηγηθέντες χρόνοι χρήσης που επηρεάζονται από τις ανωτέρω προσωρινού χαρακτήρα μεταβολές, θεωρούνται ως πραγματοποιηθέντες, προκειμένου περί κατοχύρωσης «ιστορικών δικαιωμάτων», κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 8 και της παρ. 2 του άρθρου 10 του Κανονισμού (ΕΟΚ) 95/93.

4. Σε περίπτωση που είναι απαραίτητη η τροποποίηση ή ακύρωση χρόνων χρήσης, οι οποίοι έχουν κατοχυρωθεί ως ιστορικοί, ο Εθνικός Συντονιστής θα λάβει πρώτα υπόψη εθελοντικές προσαρμογές και ακυρώσεις χρόνων χρήσης. Στην περίπτωση που τα ανωτέρω δεν επαρκούν, οι διαδικασίες τροποποίησης ή ακύρωσης χρόνων χρήσης από τον Εθνικό Συντονιστή οφείλουν να δι- έπονται από τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, της μη- διάκρισης και της διαφάνειας προς όλους τους αερομεταφορείς.

 

Άρθρο 6

Επιβολή υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας

Χορηγηθέντες χρόνοι χρήσης πτήσεων στο πλαίσιο επιβολής Υποχρεώσεων Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας δεν προσμετρώνται κατά τον υπολογισμό δικαιώματος νεοεισερχόμενου αερομεταφορέα, όπως αυτός ορίζεται από τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 95/93.

 

Άρθρο 7

Διαδικασίες που έπονται της ανάκλησης ή αναστολής του Πιστοποιητικού Αερομεταφορέα

Στις περιπτώσεις όπου η άδεια εκμετάλλευσης αερομεταφορέων έχει ανακληθεί ή ανασταλεί, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:

α) Ο Αερομεταφορέας οφείλει να προσκομίσει στον Εθνικό Συντονιστή, εντός ταχθείσας από τον Συντονιστή προθεσμίας, στοιχεία που αποδεικνύουν ευκρινώς την έγκυρη άδεια εκμετάλλευσης ή σαφή στοιχεία που αποδεικνύουν τη δυνατότητα να επιχειρήσει (π.χ. στοιχεία εξαγοράς ή επένδυσης). Σε αντίθετη περίπτωση, ανακαλούνται οι χρόνοι χρήσης που του έχουν διατεθεί κι ενημερώνεται σχετικώς ο Φορέας Διαχείρισης.

β) Εφόσον έχει καταβληθεί προσπάθεια επικοινωνίας από τον Εθνικό Συντονιστή είτε άμεσα με τον Αερομεταφορέα ή μέσω των εξουσιοδοτημένων εκπροσώπων / διαχειριστών των χρόνων χρήσης και δεν έχουν παρασχεθεί οι αναγκαίες, κατά την κρίση του Συντονιστή, πληροφορίες για έγκυρη άδεια εκμετάλλευσης, ο Εθνικός Συντονιστής δύναται να ορίσει προθεσμία συμμόρφωσης, πριν προχωρήσει στην ανάκληση των χορηγηθέντων χρόνων χρήσης / συμφωνημένων προγραμμάτων και να ενημερώνει σχετικώς τον Φορέα Διαχείρισης.

γ) Στην περίπτωση όπου έχουν παρασχεθεί σχετικές πληροφορίες, αυτές εξετάζονται από τον Εθνικό Συντονιστή, ο οποίος και ορίζει τη σχετική διαδικασία και την προβλεπόμενη προθεσμία, ανάλογα με την εκάστοτε υπόθεση, λαμβάνοντας υπόψη τα οριζόμενα στο παρόν, στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης και της μη-διάκρισης.

δ) Η ανάκληση των χορηγηθέντων χρόνων χρήσης / συμφωνημένων προγραμμάτων πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνον εφόσον έχει παρέλθει η ορισθείσα από τον Εθνικό Συντονιστή προθεσμία συμμόρφωσης, ώστε αυτές να επιστραφούν στο κοινό σύστημα εκμετάλλευσης. Για την εν λόγω διαδικασία ενημερώνεται άμεσα ο Φορέας Διαχείρισης.

 

Άρθρο 8

Παρακολούθηση Πτήσεων και Δεδομένα Πτήσεων

1. Ο Εθνικός Συντονιστής είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για την παρακολούθηση της συμμόρφωσης των αερομεταφορέων με τους χορηγηθέντες χρόνους χρήσης ή τα συμφωνημένα προγράμματα που τους έχουν διατεθεί και μεριμνά για την προσήκουσα τήρηση των σχετικών όρων χρήσης εκ μέρους των Αερομεταφορέων.

2. Οι Φορείς Επίγειας Εξυπηρέτησης και οι Φορείς Διαχείρισης οφείλουν να διαβιβάζουν στον Εθνικό Συντονιστή όλα τα διαθέσιμα στοιχεία με χρόνους και χαρακτηριστικά των προγραμματισμένων πτήσεων, και τους χρόνους και χαρακτηριστικά των εκτελεσμένων πτήσεων, καθώς και όσα άλλα στοιχεία κρίνει ο Εθνικός Συντονιστής ότι είναι απαραίτητα για τη διεκπεραίωση του έργου του, στη ζητηθείσα από τον τελευταίο μορφή και συχνότητα.

3. Η πλήρης και προσήκουσα παροχή των στοιχείων της ως άνω παρ. 2 αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας Παρακολούθησης Πτήσεων και τον εντοπισμό ασυνεπειών στους συντονισμένους και με ευκολίες προγραμματισμού αερολιμένες.

4. Ο Φορέας Διαχείρισης συντονισμένου και με ευκολίες προγραμματισμού αερολιμένα δύναται να συστήνει Επιτροπή Παρακολούθησης Επιδόσεων Αερομεταφορέων σε σχέση με τους χρόνους χρήσης που τους έχουν χορηγηθεί και τα συμφωνημένα προγράμματα, με κύριο στόχο τη βελτίωση της συνέπειας, την καταπολέμηση των παραβιάσεων των εγκεκριμένων χρόνων χρήσης και την υποβολή προτάσεων προς τον Εθνικό Συντονιστή. Ο ρόλος της Επιτροπής Παρακολούθησης είναι αμιγώς συμβουλευτικός.

 

Άρθρο 9

Τήρηση χρόνων χρήσης και προγραμμάτων

1. Αποτελεί ευθύνη των Αερομεταφορέων να επιχειρούν πτήσεις σύμφωνα με τους εγκεκριμένους χρόνους χρήσης / τα συμφωνημένα προγράμματα.

2. Σκόπιμη πραγματοποίηση πτήσης χωρίς εγκεκριμένο χρόνο χρήσης ή συμφωνημένο πρόγραμμα από τον Εθνικό Συντονιστή συνιστά παραβίαση.

3. Σκόπιμη πτήση σε διαφορετικούς χρόνους ή με διαφορετικά χαρακτηριστικά (π.χ. τύπους αεροσκάφους, εντός ή εκτός ζώνης Schengen προορισμός, τύπος πτήσης κοκ) από τα εγκεκριμένα / συμφωνημένα, χωρίς προηγούμενη έγκριση από τον Εθνικό Συντονιστή, συνιστά παραβίαση.

4. Σκόπιμη διατήρηση χρόνου χρήσης / προγράμματος, για πτήσεις που δεν πραγματοποιούνται, συνιστά παραβίαση.

5. Διατήρηση χρονών χρήσης / προγράμματος με διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα προγραμματισμένα με σκοπό την άρνηση χωρητικότητας προς άλλους αερομεταφορείς, συνιστά παραβίαση.

6. Κατά την παρακολούθηση πριν από την πραγματοποίηση πτήσης και μετά από εφαρμογή της ως άνω παρ. 2 του άρθρου 8, ο Εθνικός Συντονιστής:

i) συλλέγει πληροφορίες από τους Φορείς Διαχείρισης και τους Φορείς Επίγειας Εξυπηρέτησης και εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους και διενεργεί ελέγχους συμμόρφωσης σύμφωνα με τους εγκεκριμένους χρόνους χρήσης / συμφωνημένα προγράμματα,

ii) συντάσσει μία (1) προειδοποίηση συμμόρφωσης.

7. Κατά την παρακολούθηση μετά από την πραγματοποίηση πτήσης και μετά από εφαρμογή της ως άνω παρ. 2 του άρθρου 8, ο Εθνικός Συντονιστής:

i) συλλέγει πληροφορίες για πραγματοποιηθείσες πτήσεις και εντοπίζει αυτές που επιχειρούν σε παραβίαση των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΟΚ) 95/93 και της πα- ρούσης διάταξης,

ii) επικοινωνεί με τους εν λόγω Αερομεταφορείς συντάσσοντας ειδοποίηση παραβίασης κι εκκινεί διάλογο, με στόχο την επίλυση της ασυμφωνίας ή υποβάλλοντας αίτημα διορθωτικών κινήσεων,

iii) προβαίνει σε ανάλογες διοικητικές κυρώσεις για σκόπιμες (π.χ. προγραμματισμός πτήσης σε διαφορετικούς χρόνους από τους εγκεκριμένους) και επαναλαμβανόμενες [δύο (2) ή περισσότερες] παραβιάσεις,

iv) εισηγείται προς την Εθνική Αρχή την επιβολή χρηματικών κυρώσεων για παραβιάσεις των διατάξεων του παρόντος άρθρου στους συντονισμένους αερολιμένες.

8. Ο Εθνικός Συντονιστής δημοσιεύει διευκρινιστικές οδηγίες για τη διαδικασία παρακολούθησης πτήσεων που συνάδουν με τον Κανονισμό (ΕΟΚ) 95/93, καθώς και με τις διατάξεις της παρούσας διάταξης.

 

Άρθρο 10

Κυρώσεις σε Συντονισμένους και με Ευκολίες Προγραμματισμού Αερολιμένες

1. Η σκόπιμη κι επανειλημμένη παράβαση των διατάξεων του ως άνω άρθρου 9, συμπεριλαμβανομένης της καθυστερημένης ακύρωσης χρόνων χρήσης, στις οποίες δεν υπήρξε αποδεκτή από τον Εθνικό Συντονιστή αιτιολόγηση του Αερομεταφορέα, επιφέρει αποτελεσματικές, αναλογικές κι αποτρεπτικές διοικητικές και χρηματικές κυρώσεις.

2. Ο προσδιορισμός και η διαδικασία επιβολής των διοικητικών κυρώσεων καθορίζονται με Απόφαση του Εθνικού Συντονιστή, όπως προβλέπει ο Κανονισμός (ΕΟΚ) 95/93.

3. Ο προσδιορισμός και η διαδικασία επιβολής των χρηματικών κυρώσεων καθορίζονται με Απόφαση της Εθνικής Αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 4757/2020, κι έπειτα από εισήγηση του Εθνικού Συντονιστή.

4. Με τεκμηριωμένη απόφαση, ο Εθνικός Συντονιστής εισηγείται προς την Εθνική Αρχή την επιβολή χρηματικών κυρώσεων και ενημερώνει την Επιτροπή Παρακολούθησης Επιδόσεων Αερομεταφορών.

5. Για λόγους διαφάνειας, η Εθνική Αρχή δημοσιεύει στον δικτυακό της τόπο τις επιλυθείσες χρηματικές κυρώσεις.

 

Άρθρο 11

Εξαιρέσεις

Από το πεδίο εφαρμογής του ως άνω άρθρου 10 εξαιρούνται οι πτήσεις που αποδεδειγμένα κι αιτιολογημένα επηρεάστηκαν από επιχειρησιακούς παράγοντες κι απρόβλεπτες ή αναπόφευκτες καταστάσεις, που δεν τελούν υπό τον άμεσο έλεγχο του Αερομεταφορέα (π.χ. καιρικές συνθήκες, καθυστερήσεις που οφείλονται στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας ή στις υποδομές αεροδρομίου, παράγοντες τεχνικής εκμετάλλευσης αεροσκάφους κοκ).

 

Άρθρο 12

Κατάργηση Διατάξεων

Από την έναρξη ισχύος της παρούσης καταργείται η υπό στοιχεία ΥΠΑ/Δ3/Α-Β/5899/1774/4.3.2015 απόφαση του Διοικητού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας «Έγκριση της υπ' αριθ. 4 Αερολιμενικής Διάταξης» (Β' 355).

 

Άρθρο 13

Ισχύς

Η ισχύς της παρούσας διάταξης αρχίζει από δημοσιεύσεώς της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Σπάτα, 30 Οκτωβρίου 2023

 

 

 

Έχει διαβαστεί 319 φορές

Τελευταία Νέα