Κοινή Υπουργική Απόφαση Κ.Γ./Δ11/Γ 15307/2020 - ΦΕΚ 2129/Β/3-6-2020
Καθορισμός τέλους διαδρομής και τέλους τερματικής εξυπηρέτησης έτους 2020 και ρυθμίσεις απαλλαγών.
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Κ.Γ./Δ11/Γ 15307/2020
ΦΕΚ 2129/Β/3-6-2020
Καθορισμός τέλους διαδρομής και τέλους τερματικής εξυπηρέτησης έτους 2020 και ρυθμίσεις απαλλαγών.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του ν.δ. 714/1970 «περί ιδρύσεως Δ/νσεως Εναέριων Μεταφορών παρά τω Υπουργείω Συγκοινωνιών και Οργανώσεως της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας» (Α΄ 238), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2. Τις διατάξεις του π.δ. 56/1989 «περί Οργανισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών» (Α΄ 28).όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα και ισχύει σήμερα.
3. Τις διατάξεις του ν. 3913/2011 «περί αναδιοργάνωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις» (Α΄18), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
4. Τις διατάξεις του ν. 4146/2013 «περί διαμόρφωσης φιλικού περιβάλλοντος για στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις» (Α΄90).
5. Τις διατάξεις του ν. 4427/2016 «περί Σύστασης Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Αναδιάρθρωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις» (Α΄ 188), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
6. Τις διατάξεις του π.δ. 84/2018 περί Οργάνωσης της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (Α΄ 156).
7. Τις διατάξεις του π.δ. 85/2018 περί Οργανισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Α΄ 157).
8. Τις διατάξεις του ν. 1473/1984, άρθρο 31, όπως αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 1 του άρθρου 42 του ν. 2214/1994 (Α΄ 75)
9. Τις διατάξεις του άρθρου 189 του ν. 1815/1988 περί κυρώσεως του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου (Α΄ 250),
όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο πέμπτο του ν. 2338/1995 περί κυρώσεως της Σύμβασης Ανάπτυξης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας στα Σπάτα, ίδρυσης της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», έγκρισης περιβαλλοντικών όρων και άλλων διατάξεων (Α΄ 202).
10. Το άρθρο 90 του άρθρου πρώτου του π.δ. 63/2005 (Α΄98) «περί Κωδικοποίησης της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα».
11. Τις διατάξεις του ν. 3315/2005 «περί κυρώσεως της Τελικής Πράξης της Διπλωματικής Συνδιάσκεψης σχετικά με το Πρωτόκολλο Ενοποίησης της Διεθνούς Σύμβασης EUROCONTROL της σχετικής με τη συνεργασία για την ασφάλεια της Αεροναυτιλίας της 13ης Δεκεμβρίου 1960 σε συνέχεια των διαφόρων τροποποιήσεων που έγιναν».
12. Τις υπ’ αρ. αποφάσεις 19/161 και 19/162 της Διευρυμένης Μόνιμης Επιτροπής (ENLARGED COMMISSION) του EUROCONTROL, σχετικά με τον καθορισμό των τιμών μονάδας για την περίοδο εφαρμογής που αρχίζει την In Ιανουαρίου 2020 και σχετικά με τον καθορισμό του τόκου υπερημερίας για καθυστερούμενες πληρωμές τελών διαδρομής για την περίοδο εφαρμογής που αρχίζει από 1ης Ιανουαρίου 2020, αντίστοιχα.
13. Τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2019/317 της Επιτροπής της 11ης Φεβρουαρίου 2019 σχετικά με την καθιέρωση μηχανισμού επιδόσεων και συστήματος χρέωσης τελών στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό και με την κατάργηση των εκτελεστικών κανονισμών (ΕΕ) αριθ. 390/2013 και (ΕΕ) αριθ. 391/2013.
14. Την υπ’ αρ. ΥΠΑ/Δ11/Γ/22081/10061/30-5-1997 κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών περί Καθορισμού Δικαιούχων Τελών Δικαιωμάτων και λοιπών επιβαρύνσεων (Β΄ 484).
15. Τις διατάξεις του π.δ. 123/4.11.2016 «περί ανασύστασης και μετονομασίας του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύστασης του Υπουργείου Τουρισμού, σύστασης Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασίας Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α΄208).
16. Τις διατάξεις του π.δ. 82/8-7-2019 «περί Αποδοχής παραίτησης Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄120).
17. Τις διατάξεις του π.δ. 83/8-7-2019 «περί Διορισμού Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄121).
18. Τις διατάξεις της υπ" αρ. 340/18-7-2019 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β΄3051).
19. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Καθορίζουμε την τιμή μονάδος εξυπηρέτησης κατά τη διαδρομή ανά μονάδα εξυπηρέτησης αεροσκαφών σε τριάντα δύο ευρώ και τριάντα λεπτά (€ 32,30) από 1 -1-2020 έως 31-12-2020.
α) Η τιμή αυτή περιλαμβάνει:
- την εθνική μονάδα εξυπηρέτησης (National Unit Rate) η οποία ανέρχεται σε τριάντα δύο ευρώ και δεκαεπτά λεπτά (€ 32,17).
- Την διοικητική μονάδα εξυπηρέτησης EUROCONTROL η οποία ανέρχεται σε δεκατρία λεπτά του ευρώ (€0,13),
β) τα τέλη διαδρομής επιβάλλονται σε κάθε αεροσκάφος που ίπταται εντός του ΑΤΗΙΝΑΙ FIR/UIR έναντι:
- των παρεχομένων από τη Χώρα υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας καθώς και για τη χρήση ραδιοναυτιλιακών βοηθημάτων τηλεπικοινωνιακής και μετεωρολογικής κατά την πτήση εξυπηρέτησης και για τη λειτουργία του συστήματος τελών διαδρομής, που καλύπτονται από την εθνική μονάδα εξυπηρέτησης,
- των παρεχομένων από τον Οργανισμό EUROCONTROL υπηρεσιών για τη λειτουργία του συστήματος τελών διαδρομής, που καλύπτονται από την διοικητική μονάδα εξυπηρέτησης.
γ) Τα τέλη διαδρομής για συγκεκριμένη πτήση εντός της ζώνης χρέωσης τελών διαδρομής ισούνται με το γινόμενο της τιμής μονάδος επί τις μονάδες εξυπηρέτησης για τη συγκεκριμένη πτήση.
δ) Η μονάδα εξυπηρέτησης κατά τη διαδρομή υπολογίζεται με πολλαπλασιασμό του συντελεστή απόστασης επί του συντελεστή βάρους για κάθε αεροσκάφος.
2. Καθορίζουμε την τιμή μονάδος τερματικής εξυπηρέτησης ανά μονάδα εξυπηρέτησης αεροσκαφών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» (ζώνη χρέωσης τερματικής περιοχής) σε εκατόν σαράντα εννέα ευρώ και ενενήντα πέντε λεπτά (€149,95) από 1-1-2020 έως 29-2-2020 και σε εκατόν είκοσι ευρώ (€120,00) από 1 -3-2020 έως 31-12-2020.
α) Τα τέλη τερματικής εξυπηρέτησης επιβάλλονται σε κάθε αεροσκάφος που απογειώνεται από τη ζώνη χρέωσης τερματικής περιοχής έναντι παρεχομένων από τη Χώρα τερματικών αεροναυτιλιακών υπηρεσιών.
β) Τα τέλη τερματικής εξυπηρέτησης για συγκεκριμένη πτήση εντός της συγκεκριμένης ζώνης χρέωσης ισούνται με το γινόμενο της τιμής μονάδος επί τις μονάδες τερματικής εξυπηρέτησης για τη συγκεκριμένη πτήση.
γ) Η μονάδα τερματικής εξυπηρέτησης ισούται με τον συντελεστή βάρους κάθε αεροσκάφους.
3. Καθορίζεται από 1-1-2020 τόκος υπερημερίας, με τον οποίο επιβαρύνονται οι καθυστερημένα εξοφλούμενες οφειλές τελών διαδρομής και τερματικής περιοχής, ετήσιου επιτοκίου 9,72%, όπως προβλέπεται στην υπ" αριθμ. 19/162 απόφαση της Διευρυμένης Μόνιμης Επιτροπής (ENLARGED COMMISSION) του EUROCONTROL (στοιχείο 12 του σκεπτικού).
4. Ο υπολογισμός των τελών διαδρομής και τερματικής περιοχής, η τιμολόγηση και η είσπραξη τους γίνεται από τον Οργανισμό EUROCONTROL με βάση την Πολυμερή Συμφωνία σχετική με τα τέλη διαδρομής του 1981, την από 1/1/2010 Διμερή Συμφωνία σχετική με τα Τέλη Τερματικής Περιοχής μεταξύ του EUROCONTROL και της Ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας καθώς και τους λοιπούς Όρους Εφαρμογής και Κανονισμούς του EUROCONTROL.
5. Από τα τέλη διαδρομής και τα τέλη τερματικής περιοχής απαλλάσσονται:
α) πτήσεις που εκτελούνται με αεροσκάφος μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους απογείωσης κάτω των δύο μετρικών τόνων
β) μεικτές πτήσεις VFR/IFR (εξ όψεως και με όργανα) στις ζώνες χρέωσης, εφόσον οι πτήσεις εκτελούνται αποκλειστικά σύμφωνα με VFR και εφόσον δεν εισπράττεται τέλος κατά τη διαδρομή για τις πτήσεις VFR
γ) πτήσεις που εκτελούνται αποκλειστικά για τη μεταφορά, στο πλαίσιο επίσημης αποστολής, βασιλεύοντος μονάρχη και του στενού οικογενειακού κύκλου του, αρχηγών κρατών, αρχηγών κυβερνήσεων και υπουργών, εφόσον τεκμηριώνεται με το κατάλληλο δηλωτικό ή σημείωση στο σχέδιο πτήσης ότι η πτήση εκτελείται αποκλειστικά προς τον σκοπό αυτό
δ) πτήσεις έρευνας και διάσωσης που έχουν εξουσιοδοτηθεί από τον ενδεδειγμένο αρμόδιο φορέα
ε) στρατιωτικές πτήσεις που εκτελούνται με ελληνικά στρατιωτικά αεροσκάφη ή στρατιωτικά αεροσκάφη άλλων χωρών, υπό τον όρο της αμοιβαιότητας
στ) εκπαιδευτικές πτήσεις που εκτελούνται αποκλειστικά εντός του εναέριου χώρου της Ελλάδας και αποκλειστικά για την κτήση πτυχίου, ή ειδικότητας αν πρόκειται για πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης, εφόσον αυτό τεκμηριώνεται με κατάλληλη σημείωση στο σχέδιο πτήσης ότι η πτήση εκτελείται αποκλειστικά προς τον σκοπό αυτό
ζ) πτήσεις που εκτελούνται αποκλειστικά για τον έλεγχο ή τη δοκιμή εξοπλισμού που χρησιμοποιείται ή πρόκειται να χρησιμοποιείται ως επίγειο αεροναυτιλιακό βοήθημα, εξαιρουμένων των πτήσεων για τη μετακίνηση των σχετικών αεροσκαφών
η) πτήσεις που τερματίζονται στον αερολιμένα από τον οποίο απογειώθηκε το αεροσκάφος και κατά τη διάρκεια των οποίων δεν πραγματοποιήθηκε ενδιάμεση προσγείωση
θ) πτήσεις εξ όψεως (VFR)
6. Με την παρούσα απόφαση καταργείται κάθε προηγούμενη, κατά το μέρος που τα θέματα της ρυθμίζονται με την παρούσα.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ελληνικό, 20 Μαΐου 2020
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Κοινή Υπουργική Απόφαση Κ.Γ./Δ11/Γ 15307/2020 - ΦΕΚ 2129/Β/3-6-2020
Καθορισμός τέλους διαδρομής και τέλους τερματικής εξυπηρέτησης έτους 2020 και ρυθμίσεις απαλλαγών.