Υπουργική Απόφαση 385951/2000 - ΦΕΚ 1180/Β/25-9-2000
Καθορισμός συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1493/1999 που αναφέρονται στη διαφήμιση των αμπελοοινικών προϊόντων.
ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ
Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ.
Αριθ. 385951/2000
Καθορισμός συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1493/1999 που αναφέρονται στη διαφήμιση των αμπελοοινικών προϊόντων.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
α) Του άρθρου 22 παρ. 3 του Ν. 992/1979 «Περί οργανώσεως των διοικητικών υπηρεσιών για την εφαρμογή της Συνθήκης Προσχώρησης της Ελλάδος στις Ευρωπαϊκές Κοινότητες και ρύθμισης συναφών θεσμικών και οργανωτικών θεμάτων» (Α'. 280).
β)Του άρθρου 29 Α', του Ν. 1558/1985 « Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα» (Α'. 137), όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/1992 Ρύθμιση του θεσμού των Επιμελητηρίων, τροποποίηση διατάξεων του Ν. 1712/1987 για τον εκσυγχρονισμό των επαγγελματικών οργανώσεων των εμπόρων, βιοτεχνών και λοιπών επαγγελματιών και άλλες διατάξεις (Α'. 154) και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 201 του Ν. 2469/1997 «Περιορισμός και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των κρατικών δαπανών και άλλες διατάξεις» (Α' 38).
γ)Του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1493/1999 του Συμβουλίου της 17ης Μαΐου 1999 για την κοινή οργάνωση της αμπελοοινικής αγοράς (ΕΕ αριθ. L 179/14.7.1999).
2.Τηνανάγκη διαφήμισης των αμπελοοινικών προϊόντων με τη θέσπιση όρων και προϋποθέσεων επισκεψιμότητας των παραδοσιακών οινοποιείων στην Ελλάδα.
3.Το γεγονός ότι από την έκδοση της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1493/1999 που αναφέρονται στην διαφήμιση των αμπελοοινικών προϊόντων, ως ακολούθως :
1.Τα νομίμως υφιστάμενα και λειτουργούντα οινοποιεία καθίστανται επισκέψιμα, εφ’ όσον τηρούνται από τους υπεύθυνους αυτών οι παρακάτω όροι και προϋποθέσεις:
α) Υπάρχουν πινακίδες τοποθετημένες σε κατάλληλες θέσεις που ενημερώσουν τους επισκέπτες για: αα) Το ωράριο επίσκεψης στο οινοποιείο. ββ) Το κόστος γευστικής δοκιμής, εάν υπάρχει. γγ) Τον τιμοκατάλογο του οίνου, των άλλων αμπελοοινικών προϊόντων και συναφών υπηρεσιών. δδ) Κάθε άλλη αναγκαία υπόδειξη ή ενημέρωση. β) Υπάρχουν επαρκείς και ασφαλείς χώροι: αα) Πρόσβασης στο οινοποιείο. ββ) Υποδοχής και διαμονής των επισκεπτών και WC. γγ) Γ ευσιγνωσίας για την άνετη γευστική δοκιμή. δδ)Τοποθέτησης, παρουσίασης και πώλησης του οίνου και των προϊόντων που παράγονται με πρώτη ύλη τα αμπελοοινικά παραδοσιακά προϊόντα, εφ’ όσον γι’ αυτά έχουν ληφθεί οι αναγκαίες άδειες που ενδεχομένως απαιτούνται.
2.Τα αναφερόμενα στην προηγούμενη παράγραφο οινοποιεία δύνανται για την διαφήμιση και προώθηση των προϊόντων τους να :
α) Συνεργάζονται με οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και λοιπούς φορείς προκειμένου να αναδείξουν, προβάλλουν και αξιοποιήσουν την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά γύρω από το αμπέλι και τον οίνο.
β) Συνεργάζονται με ελληνικούς και διεθνείς οργανισμούς τουρισμού και αγροτουρισμού και πραγματοποιούν εθνικές και διεθνείς συναντήσεις, συνέδρια και σεμινάρια σχετικά με το αντικείμενο τους με στόχο την προβολή των ελληνικών οίνων στο εσωτερικό και εξωτερικό.
γ) Οργανώνουν εκδηλώσεις γευσιγνωσίας οίνου συνεργαζόμενα με ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, επιλεγμένα εστιατόρια, εταιρείες catering και άλλες ομοειδείς επιχειρήσεις.
δ) Υποδέχονται σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα και οποιονδήποτε επιθυμεί να επισκεφθεί, συμβάλλοντας με σεμινάρια, διαλέξεις, ξεναγήσεις και γευσιγνωσίες στην αύξηση ενδιαφέροντος του κοινού και των επαγγελματιών για το αμπέλι και τον οίνο.
ε) Οργανώνουν κοινωνικές εκδηλώσεις μέσω των οποίων προωθείται και προάγεται η εν γένει εμπορική και πολιτιστική ταυτότητα των παραγομένων οίνων τους. στ) Πωλούν ειδικούς οίνους και συσκευασίες δώρου.
ζ) Πωλούν αξεσουάρ, βιβλία και αντικείμενα σχετικά με τον οίνο και το οινοποιείο.
η) Εκθέτουν παραδοσιακά αντικείμενα αμπελουργίας και οινοποιίας.
3.Η επισκεψιμότητα στα αναφερόμενα οινοποιεία είναι δυνατή εφ’ όσον αυτά είναι εφοδιασμένα με τις απαραίτητες εγκρίσεις και άδειες που αφορούν την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και χώρων καθώς και χώρων υγιεινής κατά την διαμονή των επισκεπτών.
4.Η προβολή και διαφήμιση των οίνων και των λοιπών οινικών προϊόντων γίνεται με θεμιτά μέσα που σκοπό έχουν να καθοδηγούν ορθά τους επισκέπτες καταναλωτές και να τους προστατεύουν από ανακρίβειες οι οποίες μπορούν να δημιουργήσουν σύγχυση ή να τους παραπλανήσουν.
5.Τα οινοποιεία που πληρούν τις προϋποθέσεις που ανωτέρω αναφέρονται και καθίστανται επισκέψιμα, υποχρεούνται να γνωστοποιούν το γεγονός αυτό στο Υπουργείο Γ εωργίας και στην αρμόδια Υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Οι υπεύθυνοι του οινοποιείου υποχρεούνται να δέχονται τα εντεταλμένα όργανα του Υπουργείου Γεωργίας και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης για έλεγχο.
6.Οι εντεταλμένοι υπάλληλοι του οινοποιείου για την υποδοχή των επισκεπτών πρέπει να είναι κατάλληλα ενδεδυμένοι και τα σκεύη που χρησιμοποιούν να είναι σε άριστη κατάσταση.
Η παρούσα απόφαση να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 31 Αυγούστου 2000
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Υπουργική Απόφαση 385951/2000 - ΦΕΚ 1180/Β/25-9-2000
Καθορισμός συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των διατάξεων του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1493/1999 που αναφέρονται στη διαφήμιση των αμπελοοινικών προϊόντων.