Κοινή Υπουργική Απόφαση 323306/2007- ΦΕΚ 1881/Β/14-9-2007 (Μερική Κατάργηση)
Καθορισμός των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΚ) αριθμ. 178/2002 και αριθμ. 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά τις γενικές αρχές της ασφάλειας και τους επίσημους ελέγχους στις ζωοτροφές.

Συνδρομητικές Υπηρεσίες
- Το Νομοθέτημα έχει κωδικοποιηθεί σε αρχείο ενιαίο κειμένου, με ενσωματωμένες τις διατάξεις με τις οποίες έχει συμπληρωθεί - τροποποιηθεί μεταγενέστερα.
- Η υπηρεσία προβολής και μεταφόρτωσης κωδικοποιημένων κειμένων είναι διαθέσιμη ΔΩΡΕΑΝ, μόνο στα εγγεγραμμένα μέλη, με πρόσβαση στις Συνδρομητικές Υπηρεσίες.
- Απαιτείται μεγαλύτερο επίπεδο πρόσβασης για την προβολή των Συνδρομητικών Υπηρεσιών.
Εάν είστε μέλος και θέλετε να αποκτήσετε πρόσβαση στις συνδρομητικές Υπηρεσίες, πατήστε ΕΔΩ για Σύνδεση.
-Θέματα Βοήθειας και Υποστήριξης για τις συνδρομητικές υπηρεσίες.
ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ
Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ., οι οποίες έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.
Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 323306/2007
ΦΕΚ 1881/Β/14-9-2007
Καθορισμός των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΚ) αριθμ. 178/2002 και αριθμ. 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά τις γενικές αρχές της ασφάλειας και τους επίσημους ελέγχους στις ζωοτροφές.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1.α) Του άρθρου 9 παρ. 2α του ν.δ. 185/1973 (262 Α') «περί μέτρων βελτίωσης της Κτηνοτροφίας» (Α' 262) όπως η παράγραφος αυτή προστέθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 34 του ν. 3147/2003 «Ρύθμιση θεμάτων αγροτικής γης, επίλυση ζητημάτων αποκατασταθέντων και αποκαθισταμένων κτηνοτρόφων και άλλες διατάξεις» (Α' 135).
β) Του άρθρου 1 παρ. 1,2, 3,4 και 5 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου» (Α' 34) όπως η παρ.1τροποποιήθηκε με τη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 1 του ν. 1440/1984 (Α' 70) «Συμμετοχή της Ελλάδος στο κεφάλαιο, στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητος Άνθρακος και Χάλυβος και του Οργανισμού Εφοδιασμού ΕΥΡΑΤΟΜ» και του άρθρου 65 του ν. 1892/1990 «Για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» (Α' 101).
γ) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που τέθηκε σε ισχύ με το άρθρο 1 του υπ’ αριθμ. 63/2005 Προεδρικού διατάγματος «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (Α' 98).
δ) Του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 178/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου «για τον καθορισμό των γενικών αρχών και απαιτήσεων της νομοθεσίας για τα τρόφιμα, για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων και τον καθορισμό διαδικασιών σε θέματα ασφαλείας των τροφίμων» (Ε.Ε. αριθ. L 31, σελ. 1 της 28.1.2004).
ε) Του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2004 «για τη διενέργεια επισήμων ελέγχων της συμμόρφωσης προς τη νομοθεσία περί ζωοτροφών και τροφίμων και προς τους κανόνες για την υγεία και την καλή διαβίωση των ζώων» (Ε.Ε. αριθμ. L 191, διορθωτικό σελ. 1 της 28.5.2004).
2.Την υπ’ αριθμ. Υ132/11.10.2004 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αλέξανδρο Κοντό» (Β' 1533/14.10.2004) όπως διορθώθηκε στο ΦΕΚ Β' 553.
3.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός
1.Με την παρούσα κοινή υπουργική απόφαση καθορίζονται τα αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή στον τομέα των ζωοτροφών, των Κανονισμών:
α) υπ’ αριθμ. 178/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιανουαρίου 2002, «για τον καθορισμό των γενικών αρχών και απαιτήσεων της νομοθεσίας για τα τρόφιμα, για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων και τον καθορισμό διαδικασιών σε θέματα ασφαλείας των τροφίμων» (Ε.Ε. αριθμ. L 31, της 28.1.2004).
β) υπ’ αριθμ. 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2004 «για τη διενέργεια επισήμων ελέγχων της συμμόρφωσης προς τη νομοθεσία περί ζωοτροφών και τροφίμων και προς τους κανόνες για την υγεία και την καλή διαβίωση των ζώων» (Ε.Ε. αριθμ. L 191, της 28.5.2004) με εξαίρεση των άρθρων 26, 27, 28 και 29.
2.Για τις ανάγκες της παρούσας απόφασης, ισχύουν οι ορισμοί των Κανονισμών της παραγράφου 1.
3.Οι υποχρεώσεις της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης δεν εφαρμόζονται από: (α) γεωργούς που παράγουν ζωοτροφές, οι οποίες χορηγούνται ως τροφή σε ζώα που διατηρούνται από τους ίδιους, προκειμένου να παραχθούν τρόφιμα για οικιακή ίδια κατανάλωση και (β) κτηνοτρόφους που διατηρούν ζώα για παραγωγή τροφίμων για οικιακή ίδια κατανάλωση.
Άρθρο 2
Αρμόδιες Κεντρικές Αρχές
Αρμόδια Κεντρική Αρχή για τον συντονισμό των επίσημων ελέγχων και την εφαρμογή των Κανονισμών, που αναφέρονται στο άρθρο 1, για τον τομέα των ζωοτροφών, ορίζεται η Διεύθυνση Εισροών Ζωικής Παραγωγής (Δ.Ε.Ζ.Π.) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠ.Α.Α.Τ).
Άρθρο 3
Αρμόδιες Περιφερειακές Αρχές
Αρμόδιες Περιφερειακές Αρχές για την πραγματοποίηση των επίσημων ελέγχων με σκοπό την εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΚ) αριθμ. 178/2002 και αριθμ. 882/2004 είναι:
1.Τα Εργαστήρια Ελέγχου Κυκλοφορίας Ζωοτροφών (Ε.Ε.ΚΥ.Ζ.) του ΥΠ.Α.Α.Τ. Σε κάθε Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. ορίζονται τουλάχιστον τρεις γεωπόνοι Ζωικής Παραγωγής του ΥΠ.Α.ΑΤ., που ονομάζονται Επόπτες Κυκλοφορίας Ζωοτροφών (Ε.Κ.Ζ.), οι οποίοι πραγματοποιούν ελέγχους εντός της περιοχής δικαιοδοσίας του εργαστηρίου, προκειμένου να διαπιστωθεί η συμμόρφωση προς τη νομοθεσία των ζωοτροφών. Μέχρι την τοποθέτηση των τριών νέων Γ εωπόνων στα Ε.Ε.ΚΥ.Ζ., ανατίθενται εκ του Προϊσταμένου των Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. παράλληλα καθήκοντα εποπτών σε τμήμα του υφιστάμενου προσωπικού.
2.Οι Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (Δ.Α.Α.Ν.Α.). Σε κάθε Δ.Α.Α.Ν.Α. ορίζεται ένας γεωπόνος, ο οποίος έχει ως αποκλειστικό αντικείμενο τον έλεγχο των ζωοτροφών, και τουλάχιστον ένας αναπληρωτής του, που ονομάζονται Επόπτες Κυκλοφορίας Ζωοτροφών (Ε.Κ.Ζ). Τα όργανα αυτά ορίζονται με απόφαση του Νομάρχη, μετά από εισήγηση της αντίστοιχης Δ.Α.Α.Ν.Α. Ο αναπληρωτής του Επόπτη Κυκλοφορίας Ζωοτροφών (Ε.Κ.Ζ.) μπορεί να είναι ελλείψει Γεωπόνου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Τεχνολόγος Γεωπονίας της ίδιας υπηρεσίας. Οι Ε.Κ.Ζ. ορίζονται με θητεία 3 ετών, η οποία ανανεώνεται 3 μήνες πριν τη λήξη της. Ο ορισμός των παραπάνω οργάνων γίνεται εντός δύο μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης.
Κατά παρέκκλιση της παραπάνω παραγράφου, γεωπόνοι που έχουν ορισθεί ως Ε.Κ.Ζ. προ της δημοσίευσης της παρούσας απόφασης ή σε περίπτωση ανανέωσης της θητείας τους, και των οποίων ο υπολειπόμενος χρόνος παραμονής τους στην υπηρεσία είναι μικρότερος από τρία έτη, μπορούν να εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι τη λήξη της θητείας τους.
3.Οι Ε.Κ.Ζ. των Διευθύνσεων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων με τους αναπληρωτές τους και οι Ε.Κ.Ζ. των Ε.Ε.ΚΥ.Ζ εφοδιάζονται με ειδική ταυτότητα, η οποία εκδίδεται από τους Νομάρχες ή από τους προϊσταμένους των Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. σύμφωνα με το Υπόδειγμα 1 του Παραρτήματος Ι και η οποία ανακαλείται άμα τη λήξη της θητείας των.
Άρθρο 4
Αρμοδιότητες Εποπτών Κυκλοφορίας Ζωοτροφών
Τα αρμόδια όργανα που περιγράφονται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 3 της παρούσας Απόφασης πραγματοποιούν τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους στις επιχειρήσεις ζωοτροφών και μπορούν να:
α) Επισκέπτονται οποιοδήποτε εργοστάσιο, παρασκευαστήριο, κτηνοτροφική μονάδα, αποθηκευτικό χώρο, κατάστημα πώλησης ζωοτροφών, τελωνειακώς επιτηρούμενο χώρο διατήρησης παντός είδους ζωοτροφών καθώς και σε μεταφορικές εταιρείες και μεταφορικά μέσα ζωοτροφών, για τη διαπίστωση της τήρησης ή όχι των διατάξεων που ισχύουν για τις ζωοτροφές και να λαμβάνουν δείγματα ζωοτροφών, τα οποία αποστέλλουν στα Ε.Ε.ΚΥ.Ζ., για τη διενέργεια του ελέγχου που απαιτείται κατά περίπτωση.
β) Λαμβάνουν δείγματα από άθικτες συσκευασίες ζωοτροφών ή χύδην ζωοτροφές, για τη διεξαγωγή του ελέγχου. Η λήψη δειγμάτων σε εμπορεύματα υπό τελωνειακή επιτήρηση διενεργείται σε συνεννόηση με τις αρμόδιες τελωνειακές αρχές.
γ) Ζητούν από τον παρασκευαστή, συσκευαστή, πωλητή, εισαγωγέα την προσκόμιση κάθε στοιχείου (βιβλία, δελτία, ετικέτες, συνοδευτικά των ζωοτροφών έγγραφα κ.λπ.) που θα διευκόλυνε, κατά την κρίση τους, τη διεξαγωγή ελέγχου.
δ) Αναφέρουν το συντομότερο δυνατό, την παράβαση που διαπιστώθηκε στη Δ.Ε.Ζ.Π. του ΥΠ.Α.Α.Τ. ή αποστέλλουν δείγματα ζωοτροφών στα Ε.Ε.ΚΥ.Ζ., για τις οποίες υπάρχουν υπόνοιες ότι δεν πληρούν τη νομοθεσία των ζωοτροφών. Σε περίπτωση, που διαπιστώσουν ότι διαπράχθηκε παράβαση της νομοθεσίας για την οποία υπάρχουν ποινικές κυρώσεις, διαβιβάζουν την υπόθεση στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών του τόπου πραγματοποίησης της παράβασης.
ε) Οι Ε.Κ.Ζ. των Δ/σεων Αγροτικής Ανάπτυξης αποστέλουν στα οικεία Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. εντός του πρώτου 10ήμερου που ακολουθεί κάθε δίμηνο, κατάλογο με το είδος και τον αριθμό των ελέγχων που πραγματοποίησαν. Τα Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. υποβάλουν, κάθε εξάμηνο, στην Δ.Ε.Ζ.Π. συγκεντρωτική κατάσταση των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή δικαιοδοσίας τους.
Άρθρο 5
Εσωτερικοί Έλεγχοι
Προκειμένου να διαπιστωθεί η ορθή εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 882/2004, πραγματοποιούνται έλεγχοι στις αρμόδιες αρχές των Δ.Α.Α.Ν.Α. από τριμελή επιτροπή που αποτελείται από δύο υπαλλήλους της Δ.Ε.Ζ.Π. και έναν υπάλληλο του Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στην οποία γίνεται ο έλεγχος.
Η σύσταση και συγκρότηση των παραπάνω επιτροπών γίνεται με απόφαση του Γενικού Διευθυντή Ζωικής Παραγωγής του ΥΠ.Α.Α.Τ. μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ζ.Π.
Άρθρο 6
Γραπτές Διαδικασίες Ελέγχου
1.Η Δ.Ε.Ζ.Π. καταρτίζει εγχειρίδια επιθεωρήσεως εξέτασης για τις ανάγκες ελέγχου των Κανονισμών του άρθρου 1 της παρούσης απόφασης. Τα εγχειρίδια χρησιμοποιούνται από τους Ε.Κ.Ζ. κατά την πραγματοποίηση των επίσημων ελέγχων ζωοτροφών προκειμένου να διαπιστωθεί η συμμόρφωσή τους με την νομοθεσία.
2.Τα εγχειρίδια αυτά εγκρίνονται από τον Γ ενικό Διευθυντή Ζωικής Παραγωγής και υπόκεινται σε τακτικές αναθεωρήσεις ανάλογα με την έκδοση νέας νομοθεσίας ή την αναθεώρηση της υφιστάμενης.
Άρθρο 7
Εκθέσεις ελέγχου
1.Η αρμόδια αρχή μετά από κάθε έλεγχο, που πραγματοποιεί, συντάσσει έκθεση, σύμφωνα με το Υπόδειγμα 2 του Παραρτήματος Ι, την οποία πέραν των Ε.Κ.Ζ. συνυπογράφει και ο υπεύθυνος της επιχείρησης ή ο εκπρόσωπός της, στον οποίο χορηγείται ένα αντίτυπο. Σε περίπτωση που ο υπεύθυνος αρνηθεί να υπογράψει συμπληρώνεται από τον επόπτη κυκλοφορίας ζωοτροφών. Από ένα αντίτυπο λαμβάνουν επίσης οι ελεγκτές, ενώ ένα διατηρείται στο αρχείο της υπηρεσίας. Στην έκθεση αναφέρονται απαραίτητα: τα στοιχεία των ελεγκτών, τα πλήρη στοιχεία της επιχείρησης, ο σκοπός και το είδος του ελέγχου, τα αποτελέσματα του ελέγχου, τυχόν παρατηρήσεις ή συστάσεις, το χρονικό περιθώριο για συμμόρφωση και το χρονικό περιθώριο επανελέγχου συμμόρφωσης, εφόσον ορισθεί.
2.Η επιχείρηση, εάν το επιθυμεί, υποβάλει εγγράφως εντός τριών εργάσιμων ημερών τις απόψεις της επί της έκθεσης ελέγχου στη Δ.Α.Α.Ν.Α.
3.Σε περίπτωση άρνησης παραλαβής της έκθεσης από τον υπεύθυνο ή εκπρόσωπο της επιχείρησης, αυτή κοινοποιείται με θυροκόλληση στην κύρια είσοδο της εγκατάστασης ή των γραφείων της έδρας της επιχείρησης ή των γραφείων του αντιπροσώπου τους, με σημείωση της άρνησης παραλαβής, από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο της Δ.Α.Α.Ν.Α.
Άρθρο 8
Εργαστήρια Ελέγχου Κυκλοφορίας Ζωοτροφών (Ε.Ε.ΚΥ.Ζ.) και Περιοχές Ευθύνης τους
1.Για τον εργαστηριακό έλεγχο των ζωοτροφών ορίζονται αρμόδια τα Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. Λυκόβρυσης, Λάρισας και Θεσσαλονίκης, με περιοχή ευθύνης:
α. Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. Λυκόβρυσης: όλη την Χώρα πλην των Περιφερειών των λοιπών δύο Εργαστηρίων που ορίζονται στη συνέχεια.
β. Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. Λάρισας: τις Περιφέρειες Θεσσαλίας, Ηπείρου και Ιονίων νήσων και τους Νομούς Ευρυτανίας και Φθιώτιδας.
γ. Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. Θεσσαλονίκης: τις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας. Μέχρι να λειτουργήσει πλήρως το Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. Θεσσαλονίκης, η περιοχή ευθύνης του υπάγεται στο Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. Λυκόβρυσης.
2.Για την ανάλυση δειγμάτων ζωοτροφών για περιεκτικότητα σε διοξίνες και παρόμοιες με τις διοξίνες ουσίες (PCB’s) ορίζεται ως επίσημο εργαστήριο, το εργαστήριο Φασματομετρίας μάζας και Ανάλυσης Διοξινών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος».
3.Η διεξαγωγή αναλύσεων που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν από τα παραπάνω εργαστήρια, μπορεί να ανατεθεί, σε άλλα κρατικά ή ιδιωτικά εργαστήρια, εφόσον αυτά πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 12 του Κανονισμού αριθμ. 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου.
Άρθρο 9
Δειγματοληψία
1.Η δειγματοληψία, ο αριθμός των δειγμάτων, η συσκευασία και η σήμανση γίνεται σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 7 της υπ’ αριθμ. 300494/1984 (ΦΕΚ Β' 757) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως αυτή έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
2.Οι διενεργούντες τη δειγματοληψία, παραδίδουν άμεσα ένα τουλάχιστον τελικό δείγμα στον παρασκευαστή, συσκευαστή, εισαγωγέα, πωλητή διακινητή, πράκτορα ή αντιπρόσωπο, ανάλογα με την περίπτωση, και αποστέλλουν τρία δείγματα, το αργότερο μέχρι την επόμενη ημέρα, στο αρμόδιο Ε.Ε.ΚΥ.Ζ.. Το Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. παραδίδει τα δύο δείγματα για ανάλυση και έλεγχο και το τρίτο το διατηρεί στο αρχείο δειγμάτων για ένα εξάμηνο προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση προσφυγής του ενδιαφερόμενου στη διαδικασία διαιτησίας (δείγμα διαιτησίας).
3.Κατά τη δειγματοληψία συμπληρώνεται Πρακτικό Δειγματοληψίας σύμφωνα με το Υπόδειγμα 1 του Παραρτήματος ΙΙ.
4.Το πρακτικό δειγματοληψίας συντάσσεται σε 3 τουλάχιστον αντίτυπα και υπογράφεται από τον επόπτη ή τους επόπτες κυκλοφορίας ζωοτροφών, που πραγματοποίησαν τον έλεγχο και τον παρασκευαστή, συσκευαστή, εισαγωγέα, πωλητή διακινητή, πράκτορα ή αντιπρόσωπο. Οι εμπλεκόμενοι λαμβάνουν από ένα αντίτυπο και ο επόπτης το διατηρεί στο αρχείο του. Στο Ε.Ε.ΚΥ. Ζ. στέλνονται ισάριθμα με τον αριθμό των δειγμάτων φωτοαντίγραφα του πρακτικού δειγματοληψίας.
5.Το Ε.Ε.ΚΥ.Ζ., μετά την ολοκλήρωση των αναλύσεων, κοινοποιεί τα αποτελέσματα στον ενδιαφερόμενο και στη Δ.Α.Α.ΝΑ. Σε περίπτωση που οι δειγματισθείσες ζωοτροφές ευρεθούν μη σύννομες κοινοποιεί τα αποτελέσματα με απόδειξη στον ενδιαφερόμενο και παράλληλα ενημερώνει τη Δ.Α.Α.ΝΑ. και τη Δ.Ε.Ζ.Π. του ΥΠ.Α.Α.Τ. για τη λήψη των αναγκαίων μέτρων εφόσον χρειάζεται. Επιπροσθέτως ενημερώνει τον ενδιαφερόμενο για το δικαίωμα προσφυγής του σε διαιτησία σύμφωνα με το άρθρο 10 της παρούσας απόφασης.
Αν η προθεσμία προσφυγής παρέλθει άπρακτη, το Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. προκειμένου να επιβληθούν οι νόμιμες κυρώσεις κοινοποιεί τα αποτελέσματα των αναλύσεων, μαζί με όλα τα σχετικά έγγραφα, α) στη Δ.Ε.Ζ.Π. του ΥΠ.Α.Α.Τ. και β) στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών του τόπου πραγματοποίησης της παράβασης, εφόσον για τη συγκεκριμένη παράβαση προβλέπονται ποινικές κυρώσεις.
Άρθρο 10
Διαδικασία διαιτησίας
1.Εφόσον ο ενδιαφερόμενος δεν αποδέχεται τα αποτελέσματα των αναλύσεων, μπορεί εντός ενός 15νθημέρου από την κοινοποίηση τους σε αυτόν, να ζητήσει την εξέταση του δείγματος διαιτησίας από το εργαστήριο Διαιτησίας όπως ορίζεται παρακάτω, ορίζοντας συγχρόνως, ως εκπρόσωπό του, έναν Γεωπόνο, ή Κτηνίατρο ή Χημικό για να παρίσταται στην εξέταση του δείγματος διαιτησίας. Στην περίπτωση αυτή υποβάλλει στο αρμόδιο Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. σχετική αίτηση, στην οποία επισυνάπτεται απόδειξη καταβολής του χρηματικού παράβολου που προβλέπεται από το εργαστήριο Διαιτησίας, για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης ανάλυσης.
2.Για εξετάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τα Ε.Ε.ΚΥ.Ζ. η κατ’ έφεση εξέταση του δείγματος πραγματοποιείται από άλλον υπάλληλο του ίδιου Ε.Ε.ΚΥ.Ζ.
3.Γ ια εξετάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε άλλα Εργαστήρια πλην των Ε.Ε.ΚΥ.Ζ., ως εργαστήρια διαιτησίας ορίζονται το Γενικό Χημείο του Κράτους (Γ.Χ.Κ.), το Εργαστήριο Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το Εργαστήριο Ιατροδικαστικής και Τοξικολογίας του Πανεπιστημίου της Αθήνας και
το Εργαστήριο Φασματομετρίας Μάζας και Ανάλυσης Διοξινών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος».
4.Σε περίπτωση, που κάποιο από τα παραπάνω εργαστήρια αδυνατεί να πραγματοποιήσει τις αναλύσεις των δειγμάτων διαιτησίας τότε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠ.Α.Α.Τ. με απόφασή του, μπορεί να ορίσει άλλο εργαστήριο ως εργαστήριο διαιτησίας, υπό τις προϋποθέσεις ότι το εργαστήριο που θα ορισθεί πληροί τις απαιτήσεις του άρθρου 12 του Καν. (ΕΚ) αριθμ. 882/2004.
5.Εφόσον τα αποτελέσματα των κατ’ έφεση εξετάσεων συμφωνούν με τα αρχικά, τότε αυτά γνωστοποιούνται στη Δ.Ε.Ζ.Π. ή στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών του τόπου πραγματοποίησης της παράβασης, σύμφωνα με το άρθρο 9 της παρούσης απόφασης.
Άρθρο 11
Συμπληρωματική γνώμη
1.Η επιχείρηση ζωοτροφών μπορεί να στείλει, με δική της ευθύνη, δείγμα ή δείγματα, που παρέλαβε σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 2 της παρούσης, σε εργαστήριο, που πληροί τις προδιαγραφές της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Καν. (ΕΚ) αριθμ. 882/2004 και του άρθρου 18 του Καν (ΕΚ) αριθμ. 2076/2003, προκειμένου να λάβει συμπληρωματική γνώμη εμπειρογνώμονα.
2.Η συμπληρωματική γνώμη του εμπειρογνώμονα αυτού λαμβάνεται υπ’ όψη από τις αρμόδιες αρχές, χωρίς να είναι δεσμευτική, κατά τη λήψη των αναγκαίων μέτρων από αυτές σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
3.Η διαδικασία της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου δεν επηρεάζει τη λήψη άμεσων μέτρων από τις αρμόδιες αρχές σε περίπτωση ανάγκης.
Άρθρο 12
Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης
Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ζ.Π., που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εγκρίνεται Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για τις ζωοτροφές, το οποίο περιγράφει τα μέτρα που λαμβάνονται χωρίς καθυστέρηση σε περίπτωση που βρεθεί προϊόν, προοριζόμενο για τη διατροφή των ζώων, το οποίο παρουσιάζει σοβαρό κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία, την υγεία των ζώων ή το περιβάλλον. Το παραπάνω σχέδιο διευκρινίζει τις αρμόδιες αρχές, τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες καθώς και το κατάλληλο δίκτυο διαβίβασης των πληροφοριών. Το σχέδιο μπορεί να αναθεωρείται, σε συνάρτηση με την εξέλιξη της οργάνωσης των υπηρεσιών ελέγχου και την αποκτηθείσα πείρα, συμπεριλαμβανομένης της πείρας που αποκτάται από την διενέργεια ενδεχόμενων ασκήσεων προσομοίωσης.
Άρθρο 13
Προϊόντα Κοινοτικής Προέλευσης
1.Όταν προϊόντα που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν στη διατροφή των ζώων αποστέλλονται στη Χώρα, από άλλο κράτοςμέλος, ο αντιπρόσωπος ή παραλήπτης των ζωοτροφών γνωστοποιεί στην αρμόδια αρχή του τόπου προορισμού την άφιξη του προϊόντος (είδος ζωοτροφής, ποσότητα και ακριβή προορισμό) το αργότερο εντός 5 πέντε εργάσιμων ημερών από την ημέρα άφιξής τους.
2.Οι Ε.Κ.Ζ. γνωστοποιούν 10 ημέρες μετά την λήξη κάθε διμήνου στη Δ.Ε.Ζ.Π., το είδος, την ποσότητα, το
κράτος προέλευσης και την ημερομηνία άφιξης των προερχόμενων από τα άλλα Κράτη μέλη ζωοτροφών.
Άρθρο 14
Εισαγωγές από Τρίτες Χώρες
1.Οι διενεργούντες την εισαγωγή ζωοτροφών από τρίτες Χώρες υποχρεούνται να καθιστούν γνωστό, εγγράφως, στην οικεία Δ.Α.Α.Ν.Α. στην περιοχή δικαιοδοσίας της οποίας ανήκει το σημείο εισόδου της ζωοτροφής, τουλάχιστον τρεις εργάσιμες ημέρες πριν την άφιξη τους, το είδος του προϊόντος, τον χρόνο άφιξης και το συγκεκριμένο σημείο εισόδου. Ως σημείο εισόδου θεωρείται αυτό που γίνεται η θέση των ζωοτροφών σε καθεστώς ελεύθερης κυκλοφορίας σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 16 του Καν. αριθμ. 882/2004/ΕΚ.
2.Κατά την άφιξη των προϊόντων στο σημείο εισόδου της Χώρας, η αρμόδια αρχή πραγματοποιεί έλεγχο εγγράφων σε κάθε παρτίδα και τυχαίο έλεγχο ταυτότητας προκειμένου να επιβεβαιώσει τη φύση, την καταγωγή και το γεωγραφικό προορισμό του προϊόντος.
3.Εκτός από τους ελέγχους της παραπάνω παραγράφου πραγματοποιούνται δειγματοληπτικοί φυσικοί έλεγχοι, οι οποίοι μπορεί να περιλαμβάνουν και δειγματοληψία, προκειμένου να πραγματοποιηθεί εργαστηριακή εξέταση. Η συχνότητα δειγματοληψίας για συγκεκριμένα προϊόντα καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ζ.Π.
4.Σε περίπτωση βάσιμης υπόνοιας για μη συμμόρφωση προς τη νομοθεσία ή για την ταυτότητα των προϊόντων, τα εν λόγω προϊόντα τίθενται υπό επίσημη δέσμευση μέχρι την ολοκλήρωση των αναλύσεων, σύμφωνα με το Υπόδειγμα 2 του Παραρτήματος ΙΙ. Σε κάθε περίπτωση η απόφαση της αρμόδιας αρχής κοινοποιείται στο τελωνείο και τον ενδιαφερόμενο.
5.Η πραγματοποίηση των ελέγχων της παραγράφου 2 δεν αποκλείει την πραγματοποίηση επιπλέον ελέγχων σε μεταγενέστερο στάδιο οσάκις αυτό κρίνεται απαραίτητο.
6.Προϊόντα που θα χρησιμοποιηθούν στη διατροφή των ζώων και πρόκειται να χρησιμοποιηθούν στη χώρα ή σε άλλο Κράτος-μέλος, συνοδεύονται πάντα από το έντυπο του παραρτήματος Α της υπ’ αριθμ. 414555/2001 (Β' 179) υπουργικής απόφασης περί εισαγωγής ζωοτροφών από Τρίτη Χώρα, στο οποίο αναγράφονται οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν και το οποίο συμπληρώνεται από την αρμόδια αρχή στην οποία υπάγεται το σημείο εισόδου. Σε περίπτωση που η παρτίδα χωρισθεί σε τμήματα, κάθε τμήμα συνοδεύεται από αντίγραφο του προαναφερθέντος εγγράφου.
7.Οι τελωνειακές αρχές επιτρέπουν την υπαγωγή των ζωοτροφών στο καθεστώς ελεύθερης κυκλοφορίας μόνο εφόσον τους προσκομισθεί το έντυπο που αναφέρεται στην παράγραφο 6 του παρόντος άρθρου.
Άρθρο 15
Πιστοποιητικό Εξαγωγής
Σε περίπτωση που οι αρμόδιες αρχές Τρίτης Χώρας απαιτούν, για να επιτραπεί μια εισαγωγή, πιστοποιητικό ότι η ζωοτροφή είναι απαλλαγμένη από ανεπιθύμητες ή απαγορευμένες ουσίες, το πιστοποιητικό χορηγείται από την οικεία Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης σύμφωνα με το Υπόδειγμα 3 του Παραρτήματος Ι.
Άρθρο 16
Εξαγωγή ζωοτροφών, που δεν μπορούν να διατεθούν στην Κοινοτική αγορά
1.Ζωοτροφές, που δεν επιτρέπεται να διατεθούν στην κοινοτική αγορά, μπορούν να εξαχθούν από τη χώρα ή να επανεξαχθούν, όπως ορίζεται στο άρθρο 12 του Καν. αριθμ. 178/2003 και στο άρθρο 21 του Καν. αριθμ. 882/2004, μόνο εφόσον δοθεί ειδική άδεια εξαγωγής ή επανεξαγωγής από τη Δ.Α.Α.Ν.Α. της περιοχής, στην οποία διαπιστώθηκε ότι η συγκεκριμένη ζωοτροφή δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στην κοινοτική αγορά. Η άδεια αυτή επισυνάπτεται στην τελωνειακή διασάφηση. Προκειμένου να χορηγηθεί η συγκεκριμένη άδεια ο ενδιαφερόμενος υποβάλει αίτηση εξαγωγής ή επανεξαγωγής στην οποία ορίζεται το σημείο εξόδου και ο προορισμός και προσκομίζει στη Δ.Α.Α.Ν.Α. τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ο υπεύθυνος της επιχείρησης ζωοτροφών ενημέρωσε την αρμόδια αρχή της τρίτης χώρας για τους λόγους που δε μπορεί να διατεθεί στην κοινοτική αγορά και έγγραφη βεβαίωση της τρίτης χώρας, όταν δεν είναι η χώρα προέλευσης του προϊόντος, ότι είναι έτοιμη να δεχθεί το φορτίο. Η Δ.Α.Α.Ν.Α. συντάσσει λεπτομερές πρακτικό, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος των συνοδευτικών εγγράφων της συγκεκριμένης παρτίδας μέχρι τον τελικό προορισμό της, στο οποίο αναγράφονται οι λόγοι απόρριψης.
2.Σε περίπτωση που η εξαγωγή ή επανεξαγωγή, σύμφωνα με την παράγραφο 1, γίνεται από σημείο εξόδου, το οποίο ανήκει στην περιοχή ευθύνης άλλης Δ.Α.Α.Ν.Α., από αυτή που διαπίστωσε ότι η συγκεκριμένη ζωοτροφή δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στην κοινοτική αγορά, ενημερώνεται απαραίτητα η Δ.Α.Α.Ν.Α. της περιοχής, από όπου θα γίνει η εξαγωγή ή επανεξαγωγή, από τη Δ.Α.Α.Ν.Α. που εξέδωσε τη σχετική άδεια.
3.Μετά την πραγματοποίηση της εξαγωγής ή επανεξαγωγής, ο ενδιαφερόμενος υποβάλει εντός 10 εργάσιμων ημερών όλα τα απαραίτητα έγγραφα, που αποδεικνύουν την πραγματοποίηση της επανεξαγωγής στην αρμόδια Δ.Α.Α.Ν.Α., η οποία συντάσσει λεπτομερή έκθεση την οποία υποβάλει στη ΔΕ.Ζ.Π., μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά. Υποβάλει επίσης και επίσημο έγγραφο των αρμόδιων αρχών της Τρίτης Χώρας που βεβαιώνει την εισαγωγή του προϊόντος στην χώρα αυτή.
Άρθρο 17
Εθνικά Εργαστήρια Αναφοράς
Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.Α.Α.Τ. μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ζ.Π. ορίζονται τα Εθνικά Εργαστήρια αναφοράς για τον έλεγχο των ζωοτροφών. Ως Εθνικό Εργαστήριο αναφοράς μπορεί να ορισθεί και Εργαστήριο που βρίσκεται σε άλλο κράτος μέλος της Κοινότητας, εφόσον πληροί τις προδιαγραφές της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Καν 882/2004 ΕΚ και του άρθρου 18 του Καν. (ΕΚ) αριθμ. 2076/2005.
Άρθρο 18
Ετήσια και πολυετή σχέδια ελέγχου
1.Η Δ.Ε.Ζ.Π. καταρτίζει τα ετήσια και πολυετή σχέδια ελέγχου στον τομέα των ζωοτροφών σύμφωνα με το άρθρο 41 του Καν. αριθμ. 882/2004, λαμβάνοντας υπ’ όψη το άρθρο 42 για τις αρχές κατάρτισης και το άρθρο 43 για τις κατευθυντήριες γραμμές για τα πολυετή εθνικά σχέδια ελέγχου.
2.Τα πολυετή σχέδια ελέγχου ζωοτροφών του τομέα εγκρίνονται από τον Γενικό Γραμματέα του ΥΠ.Α.Α.Τ.
3.Τα ΕΕΚΥΖ και οι Δ.Α.Α.Ν.Α. υποβάλλουν στην Δ.Ε.Ζ.Π. μέχρι 31 Αυγούστου κάθε έτους τις προτάσεις τους για τα ετήσια εθνικά σχέδια ελέγχου του επόμενου έτους.
4.Η Δ.Ε.Ζ.Π. μετά την υποβολή των προτάσεων, τις επεξεργάζεται και καταρτίζει μέχρι 30 Νοεμβρίου τα εθνικά σχέδια ελέγχου τα οποία αποστέλλει στα ΕΕΚΥΖ και στις Δ.Α.Α.Ν.Α. για εφαρμογή.
Άρθρο 19
Αρχή προφύλαξης
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ζ.Π., λαμβάνει τα κατάλληλα προσωρινά μέτρα διαχείρισης κινδύνου, όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 7 του Καν. (ΕΚ) αριθμ. 178/2002 για τον τομέα των ζωοτροφών.
Άρθρο 20
Δημόσια διαβούλευση Ενημέρωση του κοινού
1.Η Δ.Ε.Ζ.Π., πριν την εκπόνηση νέας νομοθεσίας στον τομέα των ζωοτροφών, ή την αξιολόγηση ή αναθεώρηση της ήδη υπάρχουσας νομοθεσίας, μπορεί να ζητήσει, αν κρίνει ότι είναι σκόπιμο, τη γνώμη των επαγγελματικών φορέων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ζωοτροφών.
2.Η ενημέρωση του κοινού, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 10 του Καν. αριθμ. 178/2002 γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του Τμήματος Ζωοτροφών.
3.Σε ειδικό τμήμα της ιστοσελίδας του Τμήματος Ζωοτροφών ανακοινώνονται οι διοικητικές κυρώσεις στις περιπτώσεις όπου διαπιστώθηκε παράβαση της νομοθεσίας για την ασφάλεια των ζωοτροφών και οι περιπτώσεις παραπλάνησης. Συγκεκριμένα ανακοινώνονται ο αριθμός και το είδος των παραβάσεων καθώς και το ύψος των διοικητικών κυρώσεων (πρόστιμα), που επιβλήθηκαν με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.Α.Α.Τ. σε επιχειρήσεις, οι οποίες παραβίασαν τη σχετική με την ασφάλεια των ζωοτροφών νομοθεσία ή στις περιπτώσεις παραπλάνησης.
Άρθρο 21
Απαιτήσεις ως προς την ασφάλεια των ζωοτροφών
1.Ζωοτροφές, που σε οποιοδήποτε στάδιο της κυκλοφορίας τους (παραγωγή, μεταποίηση, διανομή και χρήση, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής), διαπιστωθεί ή υπάρχουν σοβαρές υπόνοιες, ότι δε πληρούν τους κανόνες ασφαλείας, τίθενται υπό επίσημη δέσμευση στην περιοχή που διαπιστώνεται η παράβαση, μέχρι να πραγματοποιηθεί ο εργαστηριακός έλεγχος και να αποφασισθούν τα μέτρα, τα οποία θα εφαρμοσθούν. Σε αυτήν την περίπτωση, συμπληρώνεται πρακτικό δέσμευσης, σύμφωνα με το Υπόδειγμα 2 του Παραρτήματος ΙΙ. Εφόσον από τα αποτελέσματα των ελέγχων αποδειχθεί ότι η ζωοτροφή δεν ενέχει κίνδυνο τότε συμπληρώνεται το πρακτικό αποδέσμευσης σύμφωνα με το Υπόδειγμα
3του Παραρτήματος ΙΙ. Η καταστροφή ή η εφαρμογή άλλων κατάλληλων μέτρων που θα επιβληθούν από τη Δ.Ε.Ζ.Π., γίνεται με ευθύνη του παρασκευαστή ή εισαγωγέα ή του προμηθευτή, οι οποίοι επιβαρύνονται με το σχετικό κόστος, υπό την εποπτεία της Δ.Α.Α.Ν.Α. Εφόσον αποφασισθεί ότι η εν λόγω ζωοτροφή πρέπει να καταστραφεί τότε συμπληρώνεται και υπογράφεται το Υπόδειγμα 4 του Παραρτήματος ΙΙ.
2.Σε περίπτωση ζωοτροφής, που διαπιστώθηκε ότι δεν πληροί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περί ζωοτροφών, κάθε τμήμα της εν λόγω παρτίδας που χρειασθεί να μεταφερθεί προκειμένου να καταστραφεί ή να υποστεί όποια άλλη μεταχείριση σύμφωνα με τον Καν. (ΕΚ) 882/2004 συνοδεύεται από το Υπόδειγμα 6 του Παραρτήματος ΙΙ μέχρι το σημείο που θα εφαρμοσθεί η μεταχείριση.
3.Όταν μια ζωοτροφή που προέρχεται από άλλο κράτος μέλος διαπιστωθεί ότι δεν πληροί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας ζωοτροφών επιστρέφεται στο κράτος μέλος από το οποίο προέρχεται, ο δε ενδιαφερόμενος οφείλει να προσκομίσει στην Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης βεβαίωση της αρμόδιας αρχής του κράτους αποστολής ότι η ζωοτροφή έφτασε στον προορισμό της.
4.Σε περίπτωση που διαπιστωθεί μια ζωοτροφή σε οποιοδήποτε στάδιο της κυκλοφορίας της, συμπεριλαμβανόμενης της εισαγωγής, ότι δε συμμορφώνεται με τη νομοθεσία των ζωοτροφών και πριν αποφασισθεί η καταστροφή ή όποια άλλη μεταχείριση ο ενδιαφερόμενος υποβάλει εγγράφως τις απόψεις του εντός 5 εργάσιμων ημερών από την γνωστοποίηση σε αυτόν της αιτίας της μη συμμόρφωσης. Η Δ.Ε.Ζ.Π. αποφασίζει για τα μέτρα που θα εφαρμοστούν στην εν λόγω ζωοτροφή και γνωστοποιεί την απόφασή της στον ενδιαφερόμενο το αργότερο εντός 10 εργάσιμων ημερών από την υποβολή των απόψεών του. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος διαφωνεί με την απόφασή της και η ποσότητα της ζωοτροφής υπερβαίνει τους 5 τόνους, μπορεί να υποβάλει ένσταση εντός 5 εργάσιμών ημερών. Η ένσταση εξετάζεται από 5 μελή επιτροπή η οποία ορίζεται από τον Γ ενικό Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και αποτελείται: από τον Γενικό Δ/ντη Ζωικής Παραγωγής ως πρόεδρο και μέλη τέσσερις (4) Γεωπόνους της Γενικής Διεύθυνσης Ζωικής Παραγωγής και γνωμοδοτεί σύμφωνα με το Υπόδειγμα 5 του Παραρτήματος ΙΙ. Ως μέλη της παραπάνω επιτροπής δεν μπορούν να είναι οι Γεωπόνοι της Δ.Ε.Ζ.Π. που μετείχαν στην αρχική γνωμοδότησή της. Η απόφαση της πενταμελούς επιτροπής είναι οριστική και εφαρμόζεται το αργότερο εντός 20 εργάσιμων ημερών από την κοινοποίησή της στον ενδιαφερόμενο.
5.Ζωοτροφές, που αποτελούν τμήματα της ίδιας παρτίδας, στοιβάδας ή φορτίου για τις οποίες έχει διαπιστωθεί ότι δεν πληρούν τους κανόνες ασφάλειας ζωοτροφών, τίθενται υπό επίσημη δέσμευση στις περιοχές όπου εντοπίζονται και εφαρμόζονται γι’ αυτές τα ίδια μέτρα με αυτά της παραγράφου 1.
6.Κατά παρέκκλιση της παραγράφου 2, ενδιαφερόμενοι που έχουν στην κατοχή τους τις ζωοτροφές αυτές, μπορούν με αίτησή τους, που υποβάλλουν στη Δ.Α.Α.Ν.Α., να ζητήσουν τη λεπτομερή εξέταση τους, προκειμένου να διαπιστωθεί η ασφάλειά τους. Όλα τα έξοδα που απαιτούνται για τους παραπάνω ελέγχους επιβαρύνουν τον ενδιαφερόμενο.
7.Τρόφιμα φυτικής προέλευσης που έχουν χαρακτηρισθεί ως μη ασφαλή για ανθρώπινη κατανάλωση, λόγω αποσύνθεσης, θεωρούνται ως μη ασφαλή και για τα ζώα και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ζωοτροφές.
8.Σε περίπτωση που ένα τρόφιμο φυτικής προέλευσης είναι ακατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση αλλά ενδέχεται να πληροί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας ζωοτροφών, τότε η αρμόδια αρχή για τα τρόφιμα διαβιβάζει την αίτηση του ενδιαφερόμενο και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά στη Δ.Ε.Ζ.Π. η οποία εξετάζει τα διαθέσιμα στοιχεία και αποφαίνεται σχετικώς εντός 10 εργάσιμων ημερών. Η Δ.Ε.Ζ.Π. μπορεί πριν την εισήγησή της να ζητήσει διενέργεια επιπλέον ελέγχων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν το εν λόγω προϊόν πληροί τις απαιτήσεις της νομοθεσίας σχετικά με την ασφάλεια ζωοτροφών. Σε περίπτωση που απορριφθεί το αίτημα των ενδιαφερόμενων και η ποσότητα του προϊόντος υπερβαίνει τους 5 τόνους τότε ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να υποβάλει ένσταση σύμφωνα με τη διαδικασία της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.
Άρθρο 22
Συνεργασία Αρμοδίων Αρχών
Σε περίπτωση που μια ζωοτροφή δεν πληρεί τους κανόνες ασφάλειας των ζωοτροφών και από τους ελέγχους που διεξήχθησαν προκύπτει ότι μέρος της πατρίδας έχει χορηγηθεί σε ζώα, τότε η Δ.Α.Α.ΝΑ. ενημερώνει την Δ/νση Κτηνιατρικής της οικείας Νομαρχίας, ενώ η Δ.Ε.Ζ.Π. ενημερώνει την Γενική Δ/νση Κτηνιατρικής του ΥΠ.Α.Α.Τ.
Άρθρο 23
Λήψη εθνικών μέτρων για την ασφάλεια των ζωοτροφών
1.Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ζ.Π., που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να ληφθούν ειδικά μέτρα για την ασφάλεια των ζωοτροφών, όπως ορίζεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 15 του Καν. (ΕΚ) αριθμ. 178/2002. Γ ια τη λήψη αυτών των μέτρων λαμβάνονται υπόψη οι σχετικές συστάσεις της Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον υπάρχουν, τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα και οι απόψεις ειδικών εμπειρογνωμόνων ή εκπροσώπων εργαστηρίων.
2.Η παράγραφος 1 εφαρμόζεται με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων.
Άρθρο 24
Υπεύθυνοι επιχειρήσεων
1.Ως Υπεύθυνος Επιχείρησης Ζωοτροφών κατά το άρθρο 3, παρ. 3 του Καν. (εΚ) αριθμ. 178/2002, ορίζεται: α) στις ατομικές επιχειρήσεις το φυσικό πρόσωπο, β) στις ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες, οι ομόρρυθμοι εταίροι, γ) στις εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και στους συνεταιρισμούς, οι διαχειριστές και δ) στις ανώνυμες εταιρείες, οι διευθύνοντες σύμβουλοι και γενικά τα πρόσωπα που ασκούν διοίκηση στην ανώνυμη εταιρεία.
2.Οι επιχειρήσεις ζωοτροφών γνωστοποιούν την κάθε αλλαγή της νομικής ή της πραγματικής τους κατάστασης το αργότερο 15 ημέρες μετά την αλλαγή ή παύση δραστηριοτήτων σύμφωνα με το Υπόδειγμα 1 του Παραρτήματος !V.
Άρθρο 25
Υποχρεώσεις υπευθύνων επιχειρήσεων ζωοτροφών
1.Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων ζωοτροφών λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, στα οποία, ανάλογα με την περίπτωση, περιλαμβάνονται: το κατάλληλο προσωπικό, η κατάλληλη οργάνωση, η κατάρτιση προγραμμάτων ασφάλειας και ποιότητας και η πραγματοποίηση των αναγκαίων ελέγχων στα πλαίσια του αυτοελέγχου, που εφαρμόζουν, προκειμένου να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις της νομοθεσίας ζωοτροφών, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 17 του Καν. αριθμ. 178/2002.
2.Στα πλαίσια της εφαρμογής της παραγράφου 1, οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων ζωοτροφών λαμβάνουν, ανάλογα με τη δραστηριότητά τους, τα εξής μέτρα:
•Οι γεωργοί, που παράγουν πρώτες ύλες ζωοτροφών, πληρούν τις απαιτήσεις και λαμβάνουν τα μέτρα της υπ’ αριθμ. 282471/2006 (ΦΕΚ 1307 Β') υπουργικής απόφασης.
•Οι υπόλοιποι παραγωγοί πρώτων υλών ζωοτροφών λαμβάνουν τα απαραίτητα οργανωτικά μέτρα, για να αποφεύγονται οι αρνητικές επιδράσεις στην ασφάλεια των υλών αυτών. Στα μέτρα αυτά συμπεριλαμβάνονται οι κατάλληλες συνθήκες αποθήκευσης, η μυοκτονία, η απεντόμωση και η πραγματοποίηση εργαστηριακών αναλύσεων στα πλαίσια του αυτοελέγχου, προκειμένου να εξασφαλισθεί ότι τα παραγόμενα προϊόντα είναι απαλλαγμένα από ανεπιθύμητες ουσίες ή απαγορευμένα συστατικά, και είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί γι’ αυτά.
•Οι επιχειρήσεις που ανήκουν στις κατηγορίες των παρασκευαστών προσθέτων υλών, προμιγμάτων προσθέτων υλών και σύνθετων ζωοτροφών για εμπορία ή ιδιοκατανάλωση, φροντίζουν να διαθέτουν επαρκές και κατάλληλο προσωπικό. Παράλληλα παίρνουν τα κατάλληλα οργανωτικά μέτρα, ώστε να αποφεύγονται αλληλορυπάνσεις και γενικά δυσμενείς επιδράσεις στην ποιότητα των προϊόντων, καταρτίζουν πρόγραμμα ποιότητας και εξασφαλίζουν τις κατάλληλες συνθήκες αποθήκευσης.
•Οι ενδιάμεσοι πρώτων υλών ζωοτροφών, προσθέτων υλών, προμιγμάτων προσθέτων υλών και σύνθετων ζωοτροφών υποχρεούνται να διενεργούν την αποθήκευση των προϊόντων κατά τρόπον ώστε να αποφεύγονται οι επιμολύνσεις, λαμβάνοντας ταυτόχρονα μέτρα μυοκτονίας και απεντόμωσης.
•Οι μεταφορικές εταιρείες διανομείς μεριμνούν, ώστε τα οχήματα να καθαρίζονται επιμελώς πριν και μετά τη μεταφορά ζωοτροφών. Λαμβάνουν επίσης μέτρα αποφυγής της ταυτόχρονης μεταφοράς ζωοτροφών, στην περίπτωση κατά την οποία υπάρχουν περιορισμοί για κάποιες από αυτές, όσον αφορά στη χρήση τους, όπως π.χ. είναι η περίπτωση εκείνων που περιέχουν μεταποιημένες ζωικές πρωτεΐνες.
•Οι κτηνοτρόφοι, που δεν παρασκευάζουν σύνθετες ζωοτροφές πληρούν τις απαιτήσεις της υπ’ αριθμ. 282471/2006 (ΦΕΚ 1307 Β') υπουργικής απόφασης.
Άρθρο 26
Ανιχνευσιμότητα
1.Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων ζωοτροφών εγκαθιστούν και εφαρμόζουν συστήματα και διαδικασίες που εξασφαλίζουν την ανιχνευσιμότητα - ιχνηλασιμότητα των ζωοτροφών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 18 του Καν. αριθμ. 178/2002. Στα πλαίσια των συστημάτων αυτών, διατηρούν αρχεία των προμηθευτών τους και των πελατών τους. Γ ια κάθε προϊόν ή παρτίδα, καταγράφονται και διατηρούνται όλα τα απαραίτητα στοιχεία που απαιτούνται για τον εντοπισμό τους, όπως είναι ο προμηθευτής, ο αγοραστής, η ημερομηνία παραλαβής ή/και παράδοσης και ο αριθμός παρτίδας, όπου αυτό προβλέπεται. Δημιουργούν επίσης αρχεία με τα αποτελέσματα του αυτοελέγχου καθώς και των πιστοποιητικών που σχετίζονται με την ασφάλεια και ποιότητα των προϊόντων. Οι πληροφορίες αρχεία διατηρούνται για τουλάχιστον 5 χρόνια και είναι άμεσα διαθέσιμα στις αρμόδιες αρχές. Για προϊόντα με διάρκεια ζωής άνω των 5 ετών, τα στοιχεία διατηρούνται για 6 μήνες μετά τη λήξη της διάρκειας ζωής του προϊόντος.
2.Στα πλαίσια εφαρμογής της παραγράφου 1, οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων ζωοτροφών διατηρούν, κατά περίπτωση, τα παρακάτω στοιχεία:
Οι γεωργοί που παράγουν προϊόντα, τα οποία αποτελούν πρώτες ύλες ζωοτροφών, πληρούν τις απαιτήσεις της υπ’ αριθμ. 282471/2006 (ΦΕΚ 1370 Β') υπουργικής απόφασης.
Οι αναφερόμενοι στην παράγραφο 2 του άρθρου 25 παραγωγοί πρώτων υλών ζωοτροφών εξαιρουμένων των γεωργών, προσθέτων υλών, προμιγμάτων προσθέτων υλών και συνθέτων ζωοτροφών, για εμπορία ή ιδιοκατανάλωση, διατηρούν αρχεία που περιλαμβάνουν, κατά περίπτωση, αποτελέσματα αναλύσεων σχετικά με την ασφάλεια και ποιότητα των ζωοτροφών που πραγματοποιούνται στα πλαίσια του αυτοελέγχου. Διατηρούν επίσης αρχείο σχετικά με την ασφάλεια και ποιότητα των προμηθευομένων προϊόντων και μητρώο με τα πλήρη στοιχεία των προμηθευτών και των πελατών. Καταγράφουν, κάθε φορά, το είδος των προϊόντων που προμηθεύτηκαν ή παρέδωσαν, την ημερομηνία αγοράς ή παράδοσης, την ποσότητα και το είδος του προϊόντος, τα στοιχεία του προμηθευτή ή της επιχείρησης στην οποία παραδόθηκε καθώς και τον αριθμό παρτίδας, όπου αυτό προβλέπεται.
Οι κτηνοτρόφοι, που δεν παράγουν ζωοτροφές, πληρούν τις απαιτήσεις της υπ’ αριθμ. 282471/2006 (ΦΕΚ 1307 Β') υπουργικής απόφασης.
Οι ενδιάμεσοι και τα πρατήρια διατηρούν μητρώα προμηθευτών και πελατών και αρχεία παραλαβών και πωλήσεων των ειδών που εμπορεύονται.
Οι μεταφορικές εταιρείες διατηρούν ημερολόγιο μεταφορών, στο οποίο καταγράφονται οι αποστολείς, οι παραλήπτες, τα μεταφερόμενα είδη και οι ημερομηνίες παραλαβής παράδοσης.
Άρθρο 27
Ευθύνη για τις ζωοτροφές
Εάν ο υπεύθυνος της επιχείρησης ζωοτροφών κρίνει ή έχει πληροφορίες ότι μία ζωοτροφή δεν πληροί τις απαιτήσεις ασφαλείας, σύμφωνα με το άρθρο 12 του Καν. (ΕΚ) αριθμ. 178/2002, πληροφορεί άμεσα για το πρόβλημα τη Δ.Ε.Ζ.Π. καθώς και την αντίστοιχη Δ.Α.Α.Ν.Α. Το αργότερο εντός τριών εργάσιμων ημερών τους ανακοινώνει γραπτώς τα μέτρα που έχει λάβει ο ίδιος για την αποτροπή, περιορισμό και εξάλειψη του κινδύνου. Οι πληροφορίες που διαβιβάζει άμεσα στις προαναφερθείσες υπηρεσίες αφορούν τα στοιχεία όλων των επιχειρήσεων στις οποίες ενδεχομένως διέθεσε το επικίνδυνο προϊόν, τον αριθμό παρτίδας, όπου αυτό απαιτείται, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που συμβάλει στον εντοπισμό της επικίνδυνης ζωοτροφής. Η απόφαση για τα μέτρα που εφαρμόζονται για ζωοτροφές, οι οποίες δεν πληρούν τους κανόνες ασφαλείας, λαμβάνεται από τη Γενική Διεύθυνση Ζωικής Παραγωγής μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ζ.Π. κατόπιν αξιολόγησης όλων των δεδομένων.
Άρθρο 28
Ποινικές κυρώσεις
Στους παραβάτες των Κανονισμών του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης επιβάλλονται οι ποινικές κυρώσεις του άρθρου 14 του ν.δ. 185/1973 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και για τις λοιπές παραβάσεις των παραπάνω κανονισμών επιβάλλονται ποινικές κυρώσεις ως ακολούθως:
Ποινή φυλάκισης έξι (6) μηνών έως δύο (2) ετών και χρηματική ποινή 10.000 έως 30.000 €, σε:
•Υπευθύνους επιχειρήσεων ζωοτροφών που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις του άρθρου 20 του Καν. αριθμ. 178/2002,
•Όποιον νοθεύει τις ζωοτροφές ή χρησιμοποιεί πρακτικές δόλιας εξαπάτησης ή παραπλάνησης κατά τη διάθεσή τους, σύμφωνα με το άρθρο 8 του Καν. αριθμ. 178/2002.
Άρθρο 29
Διοικητικές κυρώσεις
Στους παραβάτες των Κανονισμών του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 14α του ν.δ. 185/1973 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και για τις λοιπές παραβάσεις των παραπάνω κανονισμών επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις ως ακολούθως:
1.Σε γεωργούς που παράγουν πρώτες ύλες ζωοτροφών ή σε κτηνοτρόφους που δεν παρασκευάζουν σύνθετες ζωοτροφές, όταν διαπιστώνεται ότι δεν ακολουθούν τις διατάξεις του Καν. (ΕΚ) αριθμ. 178/2002, γίνεται κατάλληλη γραπτή σύσταση από τη Δ.Α.Α.Ν.Α. και ορίζεται επανέλεγχος μετά από ένα εξάμηνο. Σε περίπτωση που επαναδιαπιστωθεί παραβίαση της παρούσας απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο 200 έως 5.000 €.
2.Στις υπόλοιπες επιχειρήσεις ζωοτροφών, πλην των αναφερομένων στην παράγραφο 1, επιβάλλεται πρόστιμο 1.500 έως 10.000 € για τη μη τήρηση συστήματος ιχνηλασιμότητας των ζωοτροφών.
3.Σε μεταφορικές εταιρείες που δεν τηρούν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας επιβάλλεται πρόστιμο 1.000-10.000 €.
4.Σε επιχείρηση που δεν εφαρμόζει διαδικασία απόσυρσής ή δεν ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές για ενδεχόμενο κίνδυνο όσον αφορά την ασφάλεια των ζωοτροφών, σύμφωνα με το άρθρο 20 του Καν. αριθμ. 178/2002, επιβάλλεται πρόστιμο 30.000 έως 100.000 €.
5.Σε επιχείρηση που δεν εφαρμόζει σύστημα αυτοελέγχου, όπου αυτό προβλέπεται, επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 έως 20.000 €. Το πρόστιμο προσαυξάνεται σε 20.000 έως 80.000 € στις περιπτώσεις όπου παρατηρείται νόθευση ζωοτροφών ή χρησιμοποιούνται πρακτικές δόλιας εξαπάτησης ή παραπλάνησης κατά τη διάθεσή των προϊόντων τους.
6.Σε όποιον υπεύθυνο επιχείρησης ζωοτροφών αρνηθεί ή εμποδίσει με οποιονδήποτε τρόπο, άμεσο ή έμμεσο, τη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, προκειμένου να συγκαλύψει κίνδυνο που προέρχεται αποκλειστικά ή εν μέρει από τις ζωοτροφές, επιβάλλεται πρόστιμο 30.000 έως 100.000€.
7.Σε επιχειρήσεις διανομής ή λιανικού εμπορίου, που δεν εφαρμόζουν διαδικασίες απόσυρσης προϊόντων, τα οποία δεν πληρούν τις απαιτήσεις για την ασφάλεια των ζωοτροφών ή σε επιχειρήσεις που δεν συνεργάζονται με παραγωγούς, μεταποιητές, παρασκευαστές και τις αρμόδιες αρχές σε θέματα ασφάλειας των ζωοτροφών, επιβάλλεται πρόστιμο 5.000 έως 15.000 €.
8.Σε όσους εισάγουν προϊόντα που προορίζονται για ζωοτροφές χωρίς να ενημερώσουν σύμφωνα με το άρθρο 14 της παρούσης απόφασης τις αρμόδιες αρχές κατά την εισαγωγή τους, επιβάλλεται πρόστιμο 1.500 έως 5.000 €.
9.Σε όσους δεν εφαρμόζουν το άρθρο 13 της παρούσης απόφασης περί προϊόντων Κοινοτικής προέλευσης, επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 έως 3.000 €.
10.Σε όσους διαθέτουν ζωοτροφές που προέρχονται από Τρίτες Χώρες, χωρίς τις πληροφορίες του εντύπου του παραρτήματος Α της υπ’ αριθμ. 414555/2001 κοινής υπουργικής απόφασης, επιβάλλεται πρόστιμο 3.000 έως 15.000 €.
11.Σε όποιον εισάγει η διακινεί ζωοτροφές που δεν πληρούν τις απαιτήσεις για την ασφάλεια των ζωοτροφών επιβάλλεται πρόστιμο 5.000 έως 100.000 ευρώ.
Ως προς τα κριτήρια επιμέτρησης, τον τρόπο επιβολής των κυρώσεων και της είσπραξης των διοικητικών προστίμων των παραγράφων 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 10 ισχύουν οι παράγραφοι 7, 8 και 9 του άρθρου 14α του ν.δ. 185/1973 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Άρθρο 30
Είσπραξη διοικητικών κυρώσεων
Σε περίπτωση που μια επιχείρηση αρνηθεί να καταβάλει τη διοικητική κύρωση που της έχει επιβληθεί με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του ΥΠ.Α.Α.Τ. το πρόστιμο διαβιβάζεται για είσπραξη στην οικεία Δ.Ο.Υ. της επιχείρησης η οποία το αποδίδει στο λογαριασμό του Κ.Τ.Γ.Κ. και Δασών σύμφωνα με το άρθρο 14α του ν.δ. 185/1973 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Άρθρο 31
Εξουσιοδότηση
Με απόφασή του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Ζ.Π. καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης.
Άρθρο 32
Τροποποιούμενες διατάξεις
Επαναδιατύπωση διατάξεων του π.δ. 915/1981 (ΦΕΚ 232, τεύχος Α').
Η πρώτη παράγραφος του άρθρου 12 του π.δ. 915/1981 επαναδιατυπώνεται ως εξής:
1. Συστήνεται Εργαστήριο Ελέγχου Κυκλοφορίας Ζωοτροφών στη Γενική Διεύθυνση Ζωικής Παραγωγής, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με έδρα τη Λάρισα και περιφέρεια δικαιοδοσίας του τις περιφέρειες Θεσσαλίας, Ηπείρου και Ιονίων νήσων και τους νομούς Φθιώτιδας και Ευρυτανίας.
Άρθρο 33
Κατάργηση διατάξεων
Από τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης καταργούνται τα άρθρα 2, 3, 4, 6, 8, 9 και 10 της υπ’ αριθμ. 300494/1984 (ΦΕΚ 757, τεύχος Β') κοινής υπουργικής απόφασης και το π.δ. 315/2000 (ΦΕΚ 258, τεύχος Α') πλην του άρθρου 18α όπως αυτό προστέθηκε με το π.δ. 214/2003 (ΦΕΚ 181, τεύχος Α').
Άρθρο 34
Παραρτήματα
Παρατίθενται και αποτελούν αναπόσπαστα μέρη της παρούσης απόφασης τα κατωτέρω Παραρτήματα:
Άρθρο 35
Έναρξη ισχύος
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2007
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Σύνδεσμοι σχετικών αρχείων δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (συνθήκες, οδηγίες, κανονισμοί, αποφάσεις, ενοποιημένη νομοθεσία της ΕΕ, κ.λπ.).
- Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 29ης Απριλίου 2004,
για τη διενέργεια επισήμων ελέγχων της συμμόρφωσης προς τη νομοθεσία περί ζωοτροφών και τροφίμων και προς τους κανόνες για την υγεία και την καλή διαβίωση των ζώων - Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 178/2002 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου,
της 28ης Ιανουαρίου 2002, για τον καθορισμό των γενικών αρχών και απαιτήσεων της νομοθεσίας για τα τρόφιμα, για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων και τον καθορισμό διαδικασιών σε θέματα ασφαλείας των τροφίμων
Προβολή πρωτότυπου ΦΕΚ
Κατεβάσετε επίσης το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Κοινή Υπουργική Απόφαση 323306/2007- ΦΕΚ 1881/Β/14-9-2007
Καθορισμός των αναγκαίων συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή των Κανονισμών (ΕΚ) αριθμ. 178/2002 και αριθμ. 882/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όσον αφορά τις γενικές αρχές της ασφάλειας και τους επίσημους ελέγχους στις ζωοτροφές.