x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 11.1/1460 - ΦΕΚ Β-1066/29-4-2013

Σύσταση Κινητών Μονάδων Πρώτης Υποδοχής

Στο αρχικό κείμενο της Απόφασης έχουν επέλθει Νομοθετικές μεταβολές που δεν εμφανίζονται.

Έχει προγραμματισθεί η Κωδικοποίηση, επικαιροποίηση και έκδοση σχετικού e-book.

Για κατά προτεραιότητα, άμεση κωδικοποίηση ενημερώστε μας με μήνυμά σας εδώ.

ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ

Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το κείμενο των διατάξεων, οι οποίες ενδέχεται να έχουν καταργηθεί ή να έχουν τροποποιηθεί με μεταγενέστερες διατάξεις.

Υ.Α.11.1/1460 - ΦΕΚ Β-1066/29-4-2013
Σύσταση Κινητών Μονάδων Πρώτης Υποδοχής

ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α. της παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 3907/2011 «Ίδρυση Υπηρεσίας Ασύλου και Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής, προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/115/ΕΚ «σχετικά με τους κοινούς κανόνες και διαδικασίες στα κράτη - μέλη για την επιστροφή των παρανόμως διαμενόντων υπηκόων τρίτων χωρών» και λοιπές διατάξεις» (Α' 7).
β. του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α' 98).
γ. του π.δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α' 141), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
δ. του π.δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών και Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α' 141), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
ε. των άρθρων 1, παρ. 3, 8 - 13 και 16 - 17 του Π.Δ. 102/2012 «Οργάνωση και Λειτουργία Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη» (Α' 169).
ζ. της κοινής υπουργικής απόφασης 7001/2/1454-κδ'/03.09.2012 με θέμα: «Καθορισμός προδιαγραφών ποιότητας και ασφάλειας φορέων της κοινωνίας των πολιτών προς διεκπεραίωση διαδικασιών πρώτης υποδοχής» (Β'2491).
2.Την ανάγκη διαχείρισης των μικτών μεταναστευτικών ροών που καταφθάνουν σε περιοχές όπου δεν υπάρχει Κέντρο Πρώτης Υποδοχής για την καταγραφή, αξιολόγηση και παραπομπή των παράνομα εισερχόμενων υπηκόων τρίτων χωρών, που δύναται να εισέλθουν παράνομα στην Επικράτεια, ως απόρροια γεωπολιτικών γεγονότων στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής.
3.Την ανάγκη ορθολογικής διαχείρισης του προσωπικού του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και του περιορισμού των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού μέσω της αξιοποίησης ευρωπαϊκών πόρων.
4.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ

Άρθρο 1
Σύσταση και λειτουργία

1.Συστήνουμε δυο (2) Κινητές Μονάδες Πρώτης Υποδοχής Α' και Β', ως Περιφερειακές Υπηρεσίες της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Έδρα των Κινητών Μονάδων Πρώτης Υποδοχής Α' και Β' είναι το Κατάστημα της Κεντρικής Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής.
2.Καθορίζουμε τοπική αρμοδιότητα των Κινητών Μονάδων Πρώτης Υποδοχής Α' και Β' όλη την Επικράτεια.
3.Κατανέμουμε στις Κινητές Μονάδες Πρώτης Υποδοχής Α' και Β' τις παρακάτω θέσεις προσωπικού Περιφερειακών Υπηρεσιών Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής, του άρθρου 12 του π.δ. 102/2012 (Α' 169):
α. 3 θέσεις κατηγορίας ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού β. 3 θέσεις κατηγορίας ΠΕ Ιατρών Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας γ. 3 θέσεις κατηγορίας ΠΕ Ψυχολογίας δ. 3 θέσεις κατηγορίας ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών ε. 3 θέσεις κατηγορίας ΤΕ Νοσηλευτών στ. 5 θέσεις κατηγορίας ΔΕ Διοικητικού - Λογιστικού ζ. 5 θέσεις κατηγορίας ΔΕ Οδηγών
4.Σε περίπτωση κατά την οποία η αποτελεσματική λειτουργία της κινητής μονάδας πρώτης υποδοχής κωλύεται λόγω έλλειψης επαρκούς ή κατάλληλου προσωπικού, η διεκπεραίωση επί μέρους διαδικασιών υποδοχής, εξαιρουμένων αυτών που συνιστούν άσκηση δημόσιας εξουσίας, όπως η έκδοση διοικητικών πράξεων, μπορεί να ανατίθεται για ορισμένο χρόνο, σε φορείς της κοινωνίας των πολιτών σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5.Στην κινητή μονάδα πρώτης υποδοχής θα διατίθεται με μέριμνα του ΑΕΑ ο αναγκαίος αριθμός αστυνομικών για την κάλυψη των αναγκών της εξακρίβωσης, στις περιπτώσεις όπου δεν θα υπάρχει εκπαιδευμένο προσωπικό για τις ενέργειες της λήψης βιομετρικών στοιχείων και εξακρίβωσης στοιχείων ταυτότητας υπηκόων τρίτων χωρών από τις κατά τόπους αστυνομικές αρχές ή από προσωπικό της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής.
6.Με απόφαση του Διευθυντή της Κεντρικής Υπηρεσίας μπορεί να γίνεται προσωρινή ανάθεση καθηκόντων επικεφαλής της κινητής μονάδας κατόπιν επιλογής από το προσωπικό της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής.
7.Το προσωπικό της κινητής μονάδας εκτελεί τα καθήκοντα που προβλέπονται από τους νόμους και τους κανονισμούς της Υπηρεσίας, σύμφωνα με τις οδηγίες και κατευθύνσεις του Διευθυντή της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής.
8.Οι υπηρεσίες της κινητής μονάδας παρέχονται σε χώρους που διαθέτει η ΕΛ.ΑΣ. ή σε άλλους χώρους που διατίθενται στην Κινητή Μονάδα για χρήση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση ή άλλους δημόσιους φορείς.

Άρθρο 2
Έργο και διάρθρωση

1.Έργο της κινητής μονάδας είναι να υποβάλλει σε διαδικασίες πρώτης υποδοχής όλους τους υπηκόους τρίτων χωρών που συλλαμβάνονται να εισέρχονται χωρίς τις νόμιμες διατυπώσεις στη Χώρα.
2.Η Κινητή Μονάδα διαρθρώνεται ως εξής:
α. Επικεφαλής. Συντονίζει, κατευθύνει και ελέγχει το έργο της κινητής μονάδας πρώτης υποδοχής. Διεξάγει την επικοινωνία με δημόσιες υπηρεσίες ή φορείς επί θεμάτων πρώτης υποδοχής και περαιτέρω παραπομπής των υπηκόων τρίτων χωρών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Ενημερώνει τους υποκείμενους στην διαδικασία πρώτης υποδοχής υπηκόους τρίτων χωρών για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και μεριμνά για την εξασφάλιση επαρκούς διερμηνείας. Εάν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες εγκαταστάσεις για τη διεξαγωγή των διαδικασιών πρώτης υποδοχής, μπορεί μεταξύ άλλων, να υπογράφει κατ’ εντολήν του Διευθυντή συμβάσεις για τη μίσθωση ακινήτων με κατάλληλη υποδομή ή σε κατεπείγουσες περιπτώσεις τη μίσθωση τουριστικών εγκαταστάσεων, καθώς και συμβάσεις υπηρεσιών παροχής διερμηνείας με ιδιώτες, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 9 και την παρ. 2 του άρθρου 14 του ν.3907/11 (Α' 7) και γενικότερα, να προβαίνει σε
κάθε πράξη που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της κινητής μονάδας.
β. Κλιμάκιο Διοικητικής Μέριμνας, Καταγραφής και Εξακρίβωσης. Είναι αρμόδιο για τη διοικητική υποστήριξη της κινητής μονάδας, την καταγραφή των στοιχείων των υπηκόων τρίτων χωρών στην ηλεκτρονική εφαρμογή, την εξακρίβωση της ταυτότητας και της εφαρμογής των διαδικασιών EURODAC και ιδίως σε λήψη βιομετρικών στοιχείων και φωτογράφηση των υπηκόων τρίτων χωρών. Ενδεικτικά μπορεί να απαρτίζεται από (1) υπάλληλο ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού, (2) υπαλλήλους ΔΕ Διοικητικού - Λογιστικού, αστυνομικό προσωπικό που διατίθεται για την εφαρμογή των διαδικασιών εξακρίβωσης και EURODAC και 2 Οδηγούς.
γ. Κλιμάκιο Ιατρικού Ελέγχου και Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης. Διεξάγει σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Υγείας τον αναγκαίο ιατρικό έλεγχο και ψυχοκοινωνική στήριξη στους υποκείμενους σε διαδικασία πρώτης υποδοχής, υπηκόους τρίτων χωρών. Παραπέμπει σε δευτεροβάθμια περίθαλψη όσες περιπτώσεις κρίνει αναγκαίο και προτείνει στον επικεφαλής της κινητής μονάδας την παραπομπή προσώπων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες σε αρμόδιο κατά περίπτωση φορέα κοινωνικής στήριξης ή προστασίας. Ενδεικτικά μπορεί να απαρτίζεται από (1) Ιατρό, (1) ΠΕ Ψυχολόγο, (1) Κοινωνικό Λειτουργό και (1) Νοσηλευτή.

Άρθρο 3
Εξοπλισμός και μέσα μετακίνησης

1.Υλικοτεχνικός εξοπλισμός. Η Κινητή Μονάδα με μέριμνα της Κεντρικής Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής διαθέτει φορητό εξοπλισμό για τις ανάγκες καταγραφής, εξακρίβωσης και ιατρικού ελέγχου, καθώς και τον απαραίτητο τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό για το συντονισμό των δράσεων με την Κεντρική Υπηρεσία και τις άλλες δημόσιες αρχές.
2.Με μέριμνα της Κεντρικής Υπηρεσίας διατίθενται τα αναγκαία μέσα μετακίνησης. Επιπλέον η Κινητή Μονάδα εξυπηρετείται και από μέσα της ΕΛ.ΑΣ. ή άλλων δημόσιων φορέων, όταν αυτό είναι αναγκαίο. Σε περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή η μετακίνηση με ίδια οχήματα, χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα δημόσια μέσα ή με μέριμνα της Κεντρικής Υπηρεσίας γίνεται η προμήθεια υπηρεσιών μετακίνησης με μέσα του ιδιωτικού τομέα.

Άρθρο 4
Ρύθμιση ωραρίου και ημερών εκτός έδρας

1.Η κινητή μονάδα παρέχει τις υπηρεσίες της οκτώ ώρες τη μέρα, μη συμπεριλαμβανομένου του χρόνου μετακίνησης της, σε πενθήμερη βάση. Σε ειδικές και έκτακτες περιπτώσεις παρέχει τις υπηρεσίες της Σαββατοκύριακα και αργίες. Όταν πρόκειται για ειδικές και έκτακτες περιπτώσεις παρέχει τις υπηρεσίες της σε εικοσιτετράωρη βάση καθ’ όλη τη βδομάδα.
2.Με απόφαση του Διευθυντή ρυθμίζεται η συμπλήρωση του ωραρίου σε μηνιαία βάση με παροχή έργου σε άλλες υπηρεσίες του φορέα. Σε περιπτώσεις όπου ανακύπτει πρόβλημα ομαλής λειτουργίας της κινητής μονάδας λόγω έλλειψης ή κόπωσης του προσωπικού λόγω συχνών μετακινήσεων ή υποδοχής εξαιρετικά μεγάλου αριθμού υπηκόων τρίτων χωρών είναι δυνατή η μετακίνηση στην υπηρεσία αυτή υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας ή άλλων περιφερειακών υπηρεσιών πρώτης υποδοχής για την εκτέλεση υπηρεσίας, μετά από απόφαση του Διευθυντή της Κεντρικής Υπηρεσίας.

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ.
 ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

Άρθρο 5
Στάδια επιχειρήσεων

Τα στάδια των επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση μαζικής εισροής παράνομα εισερχόμενων υπηκόων τρίτων χωρών προσδιορίζονται ως εξής: α. Αρχική αναγγελία β. Αρχική εκτίμηση κατάστασης γ. Κινητοποίηση δυνάμεων - αποστολή Κινητής Μονάδας
δ. Περίθαλψη - Διοικητική Μέριμνα ε. Καταγραφή από την Κινητή Μονάδα στ. Παραπομπές από την Κινητή Μονάδα α. Αρχική αναγγελία
Αρχική αναγγελία νοείται η επίσημη ενημέρωση των εμπλεκομένων φορέων για την μαζική εισροή παράνομα εισερχόμενων υπηκόων τρίτων χωρών, τόσο σε τοπικό όσο και περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο, από τους αρμόδιους προς τούτο φορείς. Η αρχική αναγγελία έχει στόχο την άμεση συλλογή πληροφοριών, σχετικών με την επικρατούσα κατάσταση, καθώς και την ενημέρωση των άμεσα εμπλεκομένων στη διαχείριση των αναγκών.
Οι αρμόδιες κατά τόπους υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. αποτελούν θεσμικά τον φορέα επίσημης ενημέρωσης της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής. β. Αρχική εκτίμηση κατάστασης Μετά την αρχική αναγγελία, που έχει στόχο την συλλογή πληροφοριών σχετικών με την επικρατούσα κατάσταση καθώς και την ενημέρωση των άμεσα εμπλεκομένων στη διαχείριση των αναγκών, στο στάδιο αυτό ακολουθεί η συλλογή πληροφοριών σχετικών με τις ανάγκες των υπηκόων τρίτων χωρών. Η δράση αυτή μπορεί να θεωρηθεί άμεση συνέχεια της αρχικής αναγγελίας, καθώς η ροή πληροφοριών σχετικών με την επικρατούσα κατάσταση δύναται να περιλαμβάνει και αρχικές πληροφορίες σχετικές με την κατάσταση των συλληφθέντων. Οι κατά τόπους αστυνομικές αρχές, δια των αρμόδιων οργάνων τους συλλέγουν πληροφορίες και ενημερώνουν άμεσα:
•    τους επιχειρησιακά εμπλεκομένους τοπικούς φορείς (υγειονομικές υπηρεσίες, τοπική αυτοδιοίκηση) για τυχόν θέματα αρμοδιότητάς τους.
•    την Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής για την κινητοποίηση της Κινητής Μονάδας.
γ. Κινητοποίηση δυνάμεων
Στο στάδιο αυτό, η Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής, λαμ-βάνοντας υπόψη την αρχική εκτίμηση και αξιολογώντας τις πληροφορίες για την επικρατούσα κατάσταση, καθώς και τα πιθανά αιτήματα συνδρομής προς άλλους φορείς, ενεργοποιούν την αποστολή της Κινητής Μονάδας για την υλοποίηση των κύριων και υποστηρικτικών δράσεων αντιμετώπισης της κατάστασης.
δ. Περίθαλψη - Διοικητική Μέριμνα κατά το αρχικό στάδιο
Οι αρμόδιες τοπικές αρχές οφείλουν να καθορίσουν άμεσα, σημείο συγκέντρωσης των συλληφθέντων (ασφαλές σημείο που να παρέχει στέγαση). Η κινητή μονάδα συνεργάζεται με το Ε.Κ.Α.Β. για τη μεταφορά ατόμων που χρήζουν περίθαλψης σε υγειονομικά κέ-
ντρα. Οι ανωτέρω δράσεις, σκοπό έχουν τη κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών των μεταναστών στο πλαίσιο του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. ε. Καταγραφή από την Κινητή Μονάδα Με την άφιξη της Κινητής Μονάδας, γίνεται η ηλεκτρονική καταγραφή των υπηκόων τρίτων χωρών, η εξακρίβωση των στοιχείων ταυτότητας και η λήψη των βιομετρικών τους στοιχείων. Για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας της η κινητή μονάδα εξυπηρετείται από τα πληροφοριακά συστήματα της Ελληνικής Αστυνομίας που είναι εγκατεστημένα στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα ή Σταθμούς. Η Διεύθυνση Πληροφορικής, η Διεύθυνση Αλλοδαπών και η Διεύθυνση Εγκληματολο-γικών Ερευνών συνδράμουν κατά περίπτωση και κατά λόγω αρμοδιότητας είτε με το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό για τη χρήση εξειδικευμένων μηχανημάτων είτε με προσωπικό για την τεχνική υποστήριξη και αποκατάσταση βλαβών. στ. Παραπομπές από την Κινητή Μονάδα Ο Επικεφαλής της Κινητής Μονάδας, μεριμνά για την έκδοση των παραπεμπτικών σημειωμάτων, μετά από αξιολόγηση των περιστατικών και τις προτάσεις που έχουν υποβάλει τα μέλη της μονάδας. Τα παραπεμπτικά σημειώματα απευθύνονται: (α) προς την ΕΛ.ΑΣ. (Προ-αναχωρησιακά Κέντρα) για όσους κρίνεται ότι πρέπει να κινηθεί η διαδικασία επιστροφής τους, (β) προς τις κατά τόπους υγειονομικές υπηρεσίες για τα περιστατικά που χρήζουν περίθαλψης και (γ) προς το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α.) για θέματα στέγασης σε Δομές Φιλοξενίας. Επιπλέον μεριμνά για την ενημέρωση της αρμόδιας Εισαγγελίας για θέματα ασυνόδευτων ανηλίκων και ταυτόχρονα κοινοποιείται το ίδιο θέμα στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α.) προκειμένου να εκκινήσει άμεσα τη διαδικασία για θέματα στέγασης και μεταφοράς των ασυνόδευτων ανηλίκων προς κατάλληλες δομές φιλοξενίας. Σε περίπτωση που την Κινητή Μονάδα δεν συνοδεύει κινητό κλιμάκιο της Υπηρεσίας Ασύλου, ενημερώνεται το αρμόδιο Περιφερειακό Γραφείο Ασύλου για αιτήματα διεθνούς προστασίας.

Άρθρο 6
Η ισχύς της αποφάσεως αυτής αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Αθήνα, 15 Απριλίου 2013
 

 


Κατεβάστε και συμβουλευτείτε το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Τελευταία ενημέρωση
Έχει διαβαστεί 974 φορές

Τελευταία Νέα