x

Σύνδεση

Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφείτε

Υπουργική Απόφαση 66376/2019 - ΦΕΚ 4051/Β/6-11-2019

Αρμοδιότητες και στελέχωση της Γενικής Διεύθυνσης Διαχείρισης Καταστημάτων Κράτησης και Διαχείρισης Κρίσεων.


Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 66376/2019

ΦΕΚ 4051/Β/6-11-2019

Αρμοδιότητες και στελέχωση της Γενικής Διεύθυνσης Διαχείρισης Καταστημάτων Κράτησης και Διαχείρισης Κρίσεων.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) της παραγράφου 3δ του άρθρου 18 του ν. 4625/2019 «Ρυθμίσεις Υπουργείου Υποδομών και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α" 139),

β) της απόφασης 80/30-7-2019 «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου» (Β" 3058),

γ) του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - μεταφορά υπηρεσιών και των αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄119), όπως ισχύει,

δ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρων της κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄121), όπως ισχύει,

ε) του π.δ. 96/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» (ΑΊ36), όπως ισχύει,

στ) του ν. 2776/1999 «Σωφρονιστικός Κώδικας», όπως ισχύει.

2. Το με αριθμ. 56538/29-7-2019 έγγραφο του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

3. Την επείγουσα ανάγκη αποκατάστασης της τάξης, ασφάλειας και εύρυθμης λειτουργίας των Καταστημάτων Κράτησης και τη ρύθμιση ειδικών θεμάτων μεταγωγών και προσωπικού αυτών.

4. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται νέα δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Καθορίζουμε τις αρμοδιότητες και τον τρόπο στελέχωσης της Γενικής Διεύθυνσης Διαχείρισης Καταστημάτων Κράτησης και Διαχείρισης Κρίσεων και των υποκείμενων Διευθύνσεων, της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής, ως εξής:

Α. ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ

Η Γενική Διεύθυνση επικουρεί τη Γενική Γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής στην άσκηση της πολιτικής ως προς τα Καταστήματα Κράτησης, με τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) Παροχή εισηγήσεων και προτάσεων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού των Καταστημάτων Κράτησης με παράλληλη αξιοποίηση πορισμάτων και εκθέσεων επιθεώρησης.

β) Συνεργασία με Διευθύνσεις Καταστημάτων Κράτησης και συναρμόδιους φορείς και Αρχές, για θέματα ασφαλείας και διαχείρισης κρίσεων των Καταστημάτων Κράτησης και του προσωπικού αυτών.

γ) Παρακολούθηση της υλοποίησης των προτάσεων της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής και των υπαγομένων σε αυτή υπηρεσιών.

δ) Ανάληψη πρωτοβουλιών με τις αρμόδιες υπηρεσίες και συνεργαζόμενους φορείς για επίλυση θεμάτων και προβλημάτων Κρατουμένων που υποβάλλονται στη Γενική Γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής.

ε) Συνεργασία με το Κεντρικό Επιστημονικό Συμβούλιο Φυλακών (ΚΕΣΦ) για επίλυση θεμάτων που ανακύπτουν κατά την υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου για το Σωφρονιστικό Σύστημα.

ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ

Η ανωτέρω Γενική Διεύθυνση στελεχώνεται, λόγω του κατεπείγοντος, για δύο έτη με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, από υπάλληλο του κλάδου ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, με τουλάχιστον πενταετή εμπειρία στα ανωτέρω θέματα που, κατά προτίμηση, ασκεί ή έχει ασκήσει καθήκοντα Γενικού Διευθυντή.

Α1. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΡΑΤΗΣΗΣ

Μεριμνά για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία των Σωφρονιστικών, Θεραπευτικών και Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης με την υλοποίηση συγκεκριμένων δράσεων που αποσκοπούν στην ορθολογική διαχείριση του πληθυσμού των κρατουμένων και στην βελτίωση των συνθηκών κράτησής τους και ρύθμισης θεμάτων

αξιοποίησης και τοποθέτησης του προσωπικού των Καταστημάτων Κράτησης, με ορθολογική κατανομή.

Ειδικότερες αρμοδιότητες:

α) Ο έλεγχος και η παρακολούθηση της εφαρμογής του Σωφρονιστικού Κώδικα, των Εσωτερικών Κανονισμών Λειτουργίας των Καταστημάτων Κράτησης, των Ιδρυμάτων Αγωγής Ανηλίκων καθώς και των συμβατικών υποχρεώσεων της χώρας μας σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, σε θέματα που άπτονται της νομοθεσίας περί εκτέλεσης ποινών στέρησης της ελευθερίας καθώς και αναμορφωτικών μέτρων.

β) Η έκδοση των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων για τη μεταγωγή κρατουμένων στα Καταστήματα Κράτησης και παροχή γραμματειακής υποστήριξης στην Κεντρική Επιτροπή Μεταγωγών.

γ) Η έκδοση σχετικών εγκυκλίων, οδηγιών και συστάσεων περί της οργάνωσης, λειτουργίας και ασφάλειας των Καταστημάτων Κράτησης και των Ιδρυμάτων Αγωγής Ανηλίκων.

δ) Η μελέτη και αξιοποίηση των στοιχείων που ανακύπτουν από την επεξεργασία των εκθέσεων επιθεώρησης των Ειδικών Καταστημάτων Κράτησης Νέων, των Θεραπευτικών Καταστημάτων και των Ιδρυμάτων Αγωγής Ανηλίκων και υποβολή βελτιωτικών προτάσεων προς την Γενική Γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής.

ε) Η υποβολή προτάσεων για την ίδρυση, συγχώνευση ή κατάργηση των Καταστημάτων Κράτησης καθώς και των Ιδρυμάτων Αγωγής Ανηλίκων.

στ) Η έκδοση πάσης φύσεως αποφάσεων, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου κάθε Φυλακής, για είσοδο επισκεπτών πέραν του 4ου βαθμού συγγένειας καθώς και για επιστημονικούς φορείς, συλλόγους, εθελοντές κ.λπ. στα Καταστήματα Κράτησης.

ζ) Κατανομή και τοποθέτηση όλων των κατηγοριών υπαλλήλων σε όλα τα επίπεδα οργανικών μονάδων.

η) Ο σχεδιασμός και η παρακολούθηση της εφαρμογής εκπαιδευτικών προγραμμάτων με σκοπό τη βελτίωση των τεχνικών, κοινωνικών και επαγγελματικών ικανοτήτων του Σωφρονιστικού Προσωπικού.

θ) Η Διεύθυνση της Σχολής Σωφρονιστικών Υπαλλήλων και της Σχολής Υπαλλήλων Εξωτερικής Φρούρησης.

ι) Η διαχείριση ζητημάτων πειθαρχικού ελέγχου των Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης και Ιδρύματος Βόλου.

Α2) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΡΙΣΕΩΝ

α) Ανάληψη πρωτοβουλιών για τη διαχείριση κρίσεων και για την επίλυση προβλημάτων λειτουργίας με σκοπό την επίτευξη μέγιστης επιχειρησιακής επάρκειας.

β) Παρακολούθηση της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου για το σωφρονιστικό σύστημα σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες καθώς και της ενιαίας εφαρμογής του κανονιστικού πλαισίου για τα καταστήματα κράτησης με ενίσχυση της οριζόντιας επικοινωνίας μεταξύ των καταστημάτων κράτησης.

γ) Λειτουργία ομάδας διαχείρισης κρίσεων σε συνεργασία με τη συναρμόδια υπηρεσία και εποπτεία εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας των Καταστημάτων Κράτησης.

δ) Αξιοποίηση δεδομένων και σύνταξη εγκυκλίων σχετικών με τα μέτρα ασφαλείας των Καταστημάτων Κράτησης.

ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ

Οι ανωτέρω Διευθύνσεις στελεχώνονται, λόγω του κατεπείγοντος, για δύο έτη με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, από υπάλληλο του κλάδου ΠΕ Διοικητικού Οικονομικού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, με τουλάχιστον πενταετή εμπειρία στα ανωτέρω θέματα που, κατά προτίμηση, ασκεί ή έχει ασκήσει καθήκοντα Προϊσταμένου Διεύθυνσης ή Τμήματος.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου 2019

 

 

 


Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.


 

Έχει διαβαστεί 1206 φορές