Κοινή Υπουργική Απόφαση 49224/2982/2009 - ΦΕΚ 2117/Β/30-9-2009
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 38504/2786/2007 (Β' 1703/17.8.2009) κοινής υπουργικής απόφασης περί επανακαθορισμού μεγίστων ορίων διαστάσεων και μέγιστης αποδεκτής μάζας φορτωμένου οχήματος των οχημάτων που εκτελούν εθνικές μεταφορές.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Εχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις:
α. του άρθρου 12 παρ. 2, περιπτ. ρ' του ν.δ. 3155/1955 «περί κατασκευής και συντηρήσεως οδών», όπως ισχύει,
β. του άρθρου 53, παρ. 1 του Κ.Ο.Κ. (ν. 2696/1999, Α' 57), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, γ. του π.δ. 1161/1977 (Α' 380), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
δ. του π.δ. 77/1998 (Α' 71), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, με το οποίο εναρμονίστηκε η Ελληνική νομοθεσία με την οδηγία 96/53/ΕΚ του Συμβουλίου της 25ης Ιουλίου 1996, σχετικά με τον καθορισμό, για ορισμένα οδικά οχήματα που κυκλοφορούν στην Κοινότητα, των μέγιστων επιτρεπόμενων διαστάσεων στις εθνικές και διεθνείς μεταφορές και των μέγιστων επιτρεπόμενων βαρών στις διεθνείς μεταφορές, ε. της υπ’ αριθμ. 38504/2786/2007 (Β' 1703/17.8.2009) κοινής υπουργικής απόφασης περί επανακαθορισμού μεγίστων ορίων διαστάσεων και μέγιστης αποδεκτής μάζας φορτωμένου οχήματος των οχημάτων που εκτελούν εθνικές μεταφορές.
2.Την ανάγκη επανακαθορισμού της μέγιστης αποδεκτής μάζας φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) βυτιοφόρων υγρών καυσίμων, όπως και των επιμέρους οχημάτων που συγκροτούν τους συνδυασμούς τους, λόγω της μείωσης του ωφέλιμου φορτίου τους, μετά από τις τροποποιήσεις που επιβλήθηκαν για την προσαρμογή τους στις διατάξεις των οδηγιών 94/55/ΕΚ (ADR) και 94/63/ΕΚ (VOC)
3.Την ανάγκη επανακαθορισμού της ΜΑΜΦΟ βυτιοφόρων υγρών καυσίμων και βυτιοφόρων υγρών τροφίμων, όπως και των επιμέρους οχημάτων που συγκροτούν τους συνδυασμούς τους, λόγω θεμάτων οδικής ασφάλειας
4.Την ανάγκη να εκδίδεται νέα άδεια κυκλοφορίας στα κυκλοφορούντα οχήματα των παραπάνω κατηγοριών.
5.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Αντικαθίσταται η περίπτωση στ) του άρθρου 2 του π.δ. 1161/1977 (Α' 380), όπως έχει τροποποιηθεί από την υπ’ αριθμ. 38504/2786/2007 (Β' 1703/17.8.2009) κοινή υπουργική απόφαση και ισχύει, ως εξής:
«στ) Η επί δημοσίων οδών κυκλοφορία αρθρωτών οχημάτων ή οδικών συρμών με πέντε ή έξι άξονες βυτιοφόρων υγρών καυσίμων και υγρών τροφίμων που εκτελούν εθνικές εμπορευματικές μεταφορές, ΜΑΜΦΟ μέχρι σαράντα δύο χιλιάδων (42.000) χιλιόγραμμων.
Για τις επί μέρους επιτρεπόμενες φορτίσεις, που αφορούν στη ΜΑΜΦΟ των οχημάτων που συγκροτούν τους προαναφερθέντες οδικούς συρμούς και των αξόνων τους ή ομάδων αξόνων, ισχύουν οι οριακές τιμές του ΓΤ.Δ. 77/1998 (Α' 71), όπως ισχύει, το οποίο εναρμόνισε την Ελληνική Νομοθεσία με τις διατάξεις της Οδηγίας 96/53/ΕΚ του Συμβουλίου της 25ης Ιουλίου 1996 σχετικά με τον καθορισμό, για ορισμένα οδικά οχήματα που κυκλοφορούν στην Κοινότητα, των μέγιστων επιτρεπόμενων διαστάσεων στις εθνικές και διεθνείς μεταφορές και των μέγιστων επιτρεπόμενων βαρών στις διεθνείς μεταφορές, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Ως προς τη ΜΑΜΦΟ των ημιρυμουλκουμένων οχημάτων με ανεξάρτητη άδεια κυκλοφορίας, μέρος συνδυασμών των κατηγοριών οχημάτων της παρούσας περίπτωσης, τίθεται η προϋπόθεση να μη υπερβαίνει τα όρια:
i.Διαξονικά: τριανταμία χιλιάδες (31.000) χιλιόγραμμα.
ii.Τριών ή περισσοτέρων αξόνων, τριαντατέσσερις χιλιάδες (34.000) χιλιόγραμμα.
Παρέχεται η δυνατότητα έκδοσης νέας άδειας κυκλοφορίας στα κυκλοφορούντα οχήματα, που αναφέρονται στην παρούσα περίπτωση, με επανακαθορισμό της ΜΑΜΦΟ σύμφωνα με τις οριακές τιμές φορτίσεων της παρούσας περίπτωσης και μετά από υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών.»
Άρθρο 2
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 28 Σεπτεμβρίου 2009
Κ.Υ.Α.49224/2982/2009 - ΦΕΚ 2117/ Β/30-9-2009
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 38504/2786/2007 (Β' 1703/17.8.2009) κοινής υπουργικής απόφασης περί επανακαθορισμού μεγίστων ορίων διαστάσεων και μέγιστης αποδεκτής μάζας φορτωμένου οχήματος των οχημάτων που εκτελούν εθνικές μεταφορές.