Κοινή Υπουργική Απόφαση 147/2015 - ΦΕΚ 293/Β/12-2-2016
Καύσιμα αυτοκινήτων αμόλυβδη βενζίνη απαιτήσεις και μέθοδοι δοκιμών.
ΑΡΧΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΦΕΚ
Το παρακάτω κείμενο διατάξεων αποτελεί το αρχικό κείμενο των διατάξεων, όπως ήταν δημοσιευμένες στο Φ.Ε.Κ..
Αριθμ. 147/2015
Καύσιμα αυτοκινήτων αμόλυβδη βενζίνη απαιτήσεις και μέθοδοι δοκιμών.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ,
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1.Τα υπ’ αριθ. οικ. 30/004/000/2117/20032015 και 30/004/000/4886/16122015 έγγραφα της Διεύθυνσης Ενεργειακών, Βιομηχανικών και Χημικών Προϊόντων του Γενικού Χημείου του Κράτους.
2.Το εδάφιο δ της παρ. 8 του άρθρου 6 του N.4328/1929 (ΦΕΚ 272/Α/1929) «Περί συστάσεως Γενικού Χημείου του Κράτους», όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 6 του άρθρου 11 του N. 2343/1995 (ΦΕΚ 211/Α/1995).
3.Το άρθρο 4 του Διατάγματος της 31ης Οκτωβρίου 1929 «Περί κανονισμού της λειτουργίας και των εργασιών του Συμβουλίου της Χημικής Υπηρεσίας» (ΦΕΚ Α' 391).
4.Τα Π.δ. 284/1988 και 111/2014 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομικών» (ΦΕΚ Α' 128 και Α' 178/29.08.2014), όπως ισχύουν.
5.Την υπ’ αριθ. 1078204/927/0006Α/681992 απόφαση των Υπουργών Προεδρίας και Οικονομικών «Περιορισμός Συλλογικών Οργάνων του Υπουργείου Οικονομικών» (ΦΕΚ Β' 517).
6.Το Π.δ. 39/2001 «καθιέρωση μίας διαδικασίας πληροφόρησης στον τομέα των τεχνικών προτύπων και προδιαγραφών και των κανόνων σχετικά με τις υπηρεσίες της κοινωνίας των πληροφοριών σε συμμόρφωση προς τις Οδηγίες 98/34/Ε.Κ και 98/48/Ε.Κ» (ΦΕΚ 28/Α/2001).
7.Το Π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (ΦΕΚ Α' 114).
8.Το Π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ Α' 116).
9.Την υπ’ αριθ. Δ6Α 1015213ΕΞ2013 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» (ΦΕΚ 130/Β'/28.01.2013).
10.Την υπ’ αριθ. Υ14/3.10.2015 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Τρύφωνα Αλεξιάδη» (ΦΕΚ Β' 2144/ 06102015).
11.Την υπ’ αριθ. Υ31/9.10.2015 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ιωάννη Τσιρώνη» (Β' 2183).
12.Την υπ’ αριθ. 107837/21.10.2015 απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Θεοδώρα Τζάκρη» (Β' 2280)
13.Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα», που κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του Π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α/2005).
14.Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Εγκρίνουμε την απόφαση υπ’ αριθ. 147/2015 του Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου, η οποία ελήφθη κατά τη συνεδρίαση της 22ας Δεκεμβρίου 2015 και η οποία έχει ως εξής:
ΓΕΝΙΚΟ ΧΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΝΩΤΑΤΟ ΧΗΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Εγκρίνουμε την έκδοση Απόφασης «Καύσιμα αυτοκινήτων αμόλυβδη βενζίνη απαιτήσεις και μέθοδοι δοκιμών», ως εξής:
«Καύσιμα Αυτοκίνητων Αμόλυβδη Βενζίνη-Απαιτήσεις και Μέθοδοι Δοκιμών».
Άρθρο 1
Σκοπός και Πεδίο Εφαρμογής
Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι η καθιέρωση των προδιαγραφών, λοιπών απαιτήσεων και μεθόδων δοκιμών των τύπων αμόλυβδης βενζίνης με ερευνητικό αριθμό οκτανίου (RON) μεγαλύτερο ή ίσο του 95 (RON^95), δηλαδή RON 95, RON 98, RON 100 καθώς και ενδιάμεσων τιμών RON, που διατίθενται στην ελληνική αγορά και προορίζονται να χρησιμοποιηθούν σε κινητήρες επιβαλλόμενης ανάφλεξης οχημάτων κίνησης. Η παρούσα απόφαση δεν αφορά τη βενζίνη με υποκατάστατο μολύβδου.
Άρθρο 2
Δειγματοληψία
Η δειγματοληψία της αμόλυβδης βενζίνης, κατά την εισαγωγή ή τη διάθεση της στην αγορά της ελληνικής επικράτειας, γίνεται σύμφωνα με τα πρότυπα ΕΛΟΤ ΕΝ 3170 ή ΕΛΟΤ ΕΝ 3171 ή ΕΛΟΤ ΕΝ 14275 ή σύμφωνα με την απόφαση ΑΧΣ 13/85 (ΦΕΚ 314/Β/1985) όπως ισχύει.
Τα δείγματα εξετάζονται σύμφωνα με τη διαδικασία των ευαλλοίωτων ειδών, όπως προβλέπεται στην ΚΥΑ 548/1998 (ΦΕΚ 127/Β/18.2.1999), όπως ισχύει.
Άρθρο 3
Σήμανση Αντλιών
Οι πληροφορίες που αναγράφονται στις αντλίες διανομής αμόλυβδης βενζίνης, ως προς τη φύση του καυσίμου, την περιεκτικότητα του καυσίμου σε μεταλλικό πρόσθετο, την περιεκτικότητα του καυσίμου σε βιοαιθανόλη, τη συμφωνία του με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 228:2014, καθώς και οι τεχνικές λεπτομέρειες των σημάνσεων αυτών καθορίζονται με υπουργική απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού.
Άρθρο 4
Απαιτήσεις και Μέθοδοι Δοκιμών
4.1.Χρωστικές και Ιχνηθέτες
Η αμόλυβδη βενζίνη φέρεται στην κατανάλωση με το φυσικό της χρώμα, χωρίς την προσθήκη χρωστικών ουσιών.
Η αμόλυβδη βενζίνη που διατίθεται στην ελληνική αγορά ως βενζίνη 95 RON ιχνηθετείται με κινιζαρίνη σε ποσοστό 3 χιλιοστόγραμμα ανά λίτρο για την εύκολη ανίχνευση της παρουσίας της βενζίνη 95 RON σε άλλους τύπους βενζινών αυτοκινήτων.
Η ποιοτική ανίχνευση και ο ποσοτικός προσδιορισμός της κινιζαρίνης γίνεται σύμφωνα με τη μέθοδο IP 298 " Determination of quinizarin Extraction spectrophotometric method".
Τα διυλιστήρια και οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών μπορούν να προσθέτουν ιχνηθέτες αποκλειστικά και μόνο για λόγους εσωτερικού ελέγχου ποιότητας και επαλήθευσης της ταυτότητας των προϊόντων τους. Στην περίπτωση αυτή, γνωστοποιούν στη Διεύθυνση Ενεργειακών Βιομηχανικών και Χημικών Προϊόντων του Γενικού Χημείου του Κράτους, (Γ.Χ.Κ.), την προσθήκη του ιχνηθέτη στον συγκεκριμένο τύπο βενζίνης και καταθέτουν βεβαίωση του προμηθευτή του ιχνηθέτη ότι η χρήση των συγκεκριμένων ιχνηθετών δεν προκαλεί βλαβερές παρενέργειες στα οχήματα ή τα συστήματα διακίνησης των καυσίμων.
4.2.Πρόσθετα
4.2.1.Γενικά
Για τη βελτίωση των χαρακτηριστικών ποιότητας της αμόλυβδης βενζίνης επιτρέπεται η χρήση προσθέτων. Κατάλληλα πρόσθετα, χωρίς επιβλαβείς επιπτώσεις για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον, είναι δυνατό να προστίθενται στην αμόλυβδη βενζίνη σε ενδεδειγμένη ποσότητα, με σκοπό να αποφεύγεται η μείωση της απόδοσης των κινητήρων, να αυξάνεται η διάρκεια ζωής τους και να ελέγχονται οι εκπομπές καυσαερίων. Η προσθήκη θα γίνεται με ευθύνη των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, όσον αφορά την αποτελεσματικότητα τους για τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται.
Οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, προς ενημέρωση, αλλά και για τη δυνατότητα προσδιορισμού της παρουσίας του προσθέτου στην αμόλυβδη βενζίνη, υποβάλλουν στη Διεύθυνση Ενεργειακών Βιομηχανικών και Χημικών Προϊόντων του Γ.Χ.Κ. λεπτομερή στοιχεία του προσθέτου, όπως, τα φυσικοχημικά του χαρακτηριστικά, τη χημική του σύνθεση, το ποσοστό με το οποίο προστίθεται στο καύσιμο, τη μέθοδο προσδιορισμού, τις βελτιώσεις τις οποίες επιφέρει, τα αποτελέσματα εργαστηριακών και μηχανικών δοκιμών, πιστοποιητικό μηχανικών δοκιμών, τα δεδομένα ασφάλειας, δήλωση της εταιρείας αν το πρόσθετο χρησιμοποιείται σε χώρες της Ε.Ε. ή χώρες της ΕΖΕΣ που είναι συμβαλλόμενα μέρη στη συμφωνία ΕΟΧ ή την Τουρκία ή άλλη τρίτη χώρα.
Τα πρόσθετα που χρησιμοποιούνται είναι αποδεκτά μόνον εφόσον συμφωνούν με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου ή με κάθε άλλο κανονισμό ή προδιαγραφή που ισχύει σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ ή/και την Τουρκία και παράλληλα ανταποκρίνονται δεόντως και ικανοποιητικά στην επιδιωκόμενη βελτίωση των χαρακτηριστικών ποιότητας της αμόλυβδης βενζίνης και εγγυώνται ισοδύναμο επίπεδο ποιότητας και ασφάλειας για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον στις ίδιες κλιματολογικές συνθήκες.
Η τήρηση των στοιχείων του προσθέτου θα γίνεται κατά τρόπο εμπιστευτικό.
Οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών που διαθέτουν στην αγορά αμόλυβδη βενζίνη με πρόσθετα τιμωρούνται με πρόστιμο 3.000 30.000 ευρώ εφόσον δεν παρέχουν στη Διεύθυνση Ενεργειακών Βιομηχανικών και Χημικών Προϊόντων του ΓΧΚ λεπτομερή στοιχεία όπως ορίζονται ανωτέρω για τα πρόσθετα αυτά, πριν τη διάθεση των προϊόντων στην αγορά. Το πιο πάνω πρόστιμο επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ενεργειακών Βιομηχανικών και Χημικών Προϊόντων του ΓΧΚ.
4.2.2.Παράγωγα φωσφόρου
Για τις ενώσεις του φωσφόρου ισχύει η απαίτηση που ορίζει το στοιχείο 5.3.2 «Phosphorus» του προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 228:2014.
4.2.3.Μεθυλοκυκλοπενταδιένυλοτρικαρβονυλικό μαγγάνιο (ΜΜΤ)
Η παρουσία της πρόσθετης μεταλλικής ουσίας μεθυλοκυκλοπενταδιένυλοτρικαρβονυλικό μαγγάνιο (ΜΜΤ) στα καύσιμα περιορίζεται σε 2mg μαγγάνιο ανά λίτρο από 1ης Ιανουαρίου 2014.
Το όριο για την περιεκτικότητα του καυσίμου σε ΜΜΤ που προσδιορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο της παρούσας παραγράφου αναθεωρείται βάσει των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης που διενεργείται χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία δοκιμών της Ε. Επιτροπής. Μπορεί να μηδενισθεί εάν αιτιολογείται από την αξιολόγηση κινδύνου. Δεν μπορεί να αυξηθεί εκτός εάν αιτιολογείται από την αξιολόγηση κινδύνου. Οι κάτοχοι Άδειας Λιανικής Εμπορίας υποχρεούνται να αναρτούν επιγραφή που αφορά την περιεκτικότητα του καυσίμου σε μεταλλικό πρόσθετο σε όλα τα σημεία στα οποία διατίθεται στους καταναλωτές καύσιμο με μεταλλικό πρόσθετο. Η επιγραφή περιέχει το ακόλουθο κείμενο: «Περιέχει μεταλλικά πρόσθετα» Η επιγραφή τοποθετείται στο μέρος που παρέχονται πληροφορίες για τον τύπο του καυσίμου, σε σαφώς ορατή θέση. Το μέγεθος της επιγραφής και των στοιχείων σε αυτή είναι αρκετά μεγάλο ώστε να είναι ευδιάκριτη και ευανάγνωστη.
4.3. Γενικές Απαιτήσεις και Μέθοδοι Δοκιμών.
4.3.1.Γενικές απαιτήσεις.
α) Όλοι οι τύποι αμόλυβδης βενζίνης, με ερευνητικό αριθμό οκτανίου (RON) μεγαλύτερο ή ίσο του 95, (RON^95), διατίθενται στην ελληνική αγορά μόνον εάν ακολουθούν πλήρως το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 228:2014 και ικανοποιούν τις προδιαγραφές των Παραρτημάτων Α, Β, Γ, Δ και Ε της παρούσας. Οι ελάχιστες απαιτήσεις για τον αριθμό οκτανίου κινητήρα (ΜΟΝ) των διάφορων τύπων βενζινών ορίζονται στο Παράρτημα Ε της παρούσας απόφασης.
β) Επιτρέπεται η διάθεση στην Ελληνική Αγορά όλων των τύπων αμόλυβδης βενζίνης, με ερευνητικό αριθμό οκτανίου (RON) μεγαλύτερο ή ίσο του 95, (RON^95), εφόσον οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών καταθέσουν στη Διεύθυνση Ενεργειακών Βιομηχανικών και Χημικών Προϊόντων του ΓΧΚ φάκελο με τον τύπο της βενζίνης αυτής, το εμπορικό της όνομα και τα φυσικοχημικά της στοιχεία όπως απαιτούνται και καταγράφονται στα Παραρτήματα Α, Β, Γ, Δ και Ε της παρούσας και ακολουθούν πλήρως το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 228: 2014.
γ) Η αμόλυβδη βενζίνη με μέγιστη επιτρεπόμενη περιεκτικότητα σε οξυγόνο 3,7 % (m/m) μπορεί να περιέχει αιθανόλη που ικανοποιεί τις απαιτήσεις της Απόφασης 314/2010 του Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου «Καύσιμα Αυτοκινήτων Αιθανόλη βιολογικής προέλευσης (βιοαιθανόλη) ως συστατικό ανάμειξης σε βενζίνη Απαιτήσεις και Μέθοδοι Δοκιμών», ΦΕΚ 69/Β/2012, όπως ισχύει,
σε περιεκτικότητα μέχρι και 10% κ.ο.
Για την κάλυψη των αναγκών ορισμένων παλαιών οχημάτων:
ι) Οι προμηθευτές εξασφαλίζουν τη διάθεση στην ελληνική αγορά βενζίνης με μέγιστη περιεκτικότητα σε οξυγόνο 2,7 % (m/m) και μέγιστη περιεκτικότητα σε αιθανόλη 5 % (V/V) έως το 2016 τουλάχιστον,
ιι) Με σχετική ΚΥΑ του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού Οικονομικών μπορεί να απαιτηθεί η διάθεση στην αγορά αυτής της βενζίνης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, εάν κρίνεται απαραίτητο.
δ) Είναι δυνατόν κατόπιν αιτήσεως στην Ε. Επιτροπή από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και σχετική έγκριση της Ε. Επιτροπής, να επιτρέπεται η διάθεση στην ελληνική αγορά κατά τη θερινή περίοδο βενζίνης που περιέχει αιθανόλη με μέγιστη τάση ατμών 60 kPa και την επιτρεπόμενη απόκλιση της τάσης ατμών που προσδιορίζεται στο Παράρτημα Δ, υπό τον όρο ότι η χρησιμοποιούμενη αιθανόλη είναι βιοκαύσιμο που ικανοποιεί τις απαιτήσεις της Απόφασης 314/2010 του Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου, όπως ισχύει.
4.3.2.Μέθοδοι δοκιμώνΣχετικό πρότυπο.
Οι προδιαγραφές της βενζίνης καθορίζονται από τις παραμέτρους όπως αυτές περιγράφονται στα Παραρτήματα Α, Β, Γ και Ε, Δ της παρούσας. Οι μέθοδοι δοκιμών των παραμέτρων που αναφέρονται στα παραρτήματα Α, Β, Γ και Ε, Δ της παρούσας, είναι αυτές που καθορίζονται στο σχετικό πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 228:2014. Τα πρότυπα δοκιμών που αναφέρονται στο πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 228:2014 αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας. Είναι δυνατόν να θεσπίζεται μέθοδος δοκιμής η οποία καθορίζεται ειδικά προς αντικατάσταση της αντίστοιχης του προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 228:2014, εφόσον μπορεί να αποδειχθεί ότι η νέα μέθοδος παρέχει τουλάχιστον την ίδια ακρίβεια (ορθότητα και πιστότητα) με την μέθοδο που αντικαθιστά.
Όλες οι μέθοδοι δοκιμών που καθορίζονται στο πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 228:2014 περιλαμβάνουν δεδομένα ακριβείας. Σε περιπτώσεις αμφισβητήσεων τα αποτελέσματα των δοκιμών αξιολογούνται και ερμηνεύονται σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 4259:2006.
4.4. Απαιτήσεις εξαρτώμενες από τις κλιματολογικές συνθήκες.
4.4.1.Ανοχή νερού.
Κατά την μακροσκοπική εξέταση δείγματος βενζίνης δεν επιτρέπεται η ύπαρξη διαχωρισμένης στοιβάδας νερού και το δείγμα πρέπει να είναι καθαρό και διαυγές. Για την επίτευξη αυτού ισχύει η απαίτηση που ορίζει το στοιχείο 5.5.1 «Water tolerance» του προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ 228:2014.
4.4.2Απαιτήσεις πτητικότητας.
Οι απαιτήσεις πτητικότητας της βενζίνης καθορίζονται στο Παράρτημα Γ της παρούσας.
Άρθρο 5
Ελεύθερη Κυκλοφορία και Ρήτρα Αμοιβαίας Αναγνώρισης
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, δεν απαγορεύεται, ούτε περιορίζεται ούτε αποτρέπεται η διάθεση στην ελληνική αγορά των καυσίμων που ικανοποιούν τις απαιτήσεις της παρούσας, τηρουμένων των λοιπών διατάξεων της ισχύουσας Νομοθεσίας περί εμπορίας καυσίμων. Αμόλυβδη βενζίνη η οποία έχει νομίμως παρασκευασθεί ή / και έχει διατεθεί στο εμπόριο σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. ή την Τουρκία, ή έχει νομίμως παρασκευασθεί σε κράτος της ΕΖΕΣ που είναι συμβαλλόμενο μέρος στη συμφωνία Ε.Ο.Χ., μπορεί να διατεθεί στην αγορά της ελληνικής επικράτειας, εφόσον έχει παρασκευασθεί σύμφωνα με έγκυρα τεχνικά πρότυπα, προδιαγραφές ή και διαδικασίες παρασκευής και δοκιμών, που ανταποκρίνονται δεόντως και ικανοποιητικά στις λειτουργικές απαιτήσεις μηχανών εσωτερικής καύσης σχεδιασμένων να λειτουργούν με καύσιμο του είδους αυτού και που αποδεδειγμένα εγγυάται ισοδύναμο επίπεδο προστασίας του δημόσιου συμφέροντος, όπως η προστασία της υγείας ή του περιβάλλοντος.
Άρθρο 6
Καταργούμενες διατάξεις
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης παύουν να ισχύουν οι αποφάσεις Ανωτάτου Χημικού Συμβουλίου: α) 510/2004, ΦΕΚ 872/Β/2007, β) 985/1996, ΦΕΚ 319/Β/1997 και γ) 356/2000, ΦΕΚ 410/Β/2001
Άρθρο 7
Ισχύς
Η παρούσα ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α
Προδιαγραφές για βενζίνες του εμπορίου με μέγιστη περιεκτικότητα σε οξυγόνο 3,7% m/m που χρησιμοποιούνται από οχήματα με κινητήρες επιβαλλόμενης ανάφλεξης.
(Ακολουθούν τα παραρτήματα για τα οποία βλέπε στο οικείο ΦΕΚ)
Άρθρο 2
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Με την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται κάθε διάταξη που αντίκειται σε αυτή.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Προβολή πρωτότυπου ΦΕΚ
Κατεβάσετε το αρχείο με το πρωτότυπο κείμενο, όπως είναι δημοσιευμένο στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.) του Εθνικού Τυπογραφείου.
Κοινή Υπουργική Απόφαση 147/2015 - ΦΕΚ 293/Β/12-2-2016
Καύσιμα αυτοκινήτων αμόλυβδη βενζίνη απαιτήσεις και μέθοδοι δοκιμών.